quote:Samsom: Weglachpremier Rutte moet weg
'In zware economische tijden heeft Nederland een regering nodig die het vertrouwen bij de burgers kan herstellen en maatregelen neemt om mensen aan het werk te helpen en om de overheidsfinanciën op orde te brengen.'
Dat zei PvdA-leider Diederik Samsom vanmiddag in een debat met premier Mark Rutte over het vertrek van Hero Brinkman uit de PVV-fractie. De chaos is daarmee binnen de 'houtje-touwtje-gedoogconstructie' volgens hem compleet. 'Het wordt tijd dat er een einde komt aan de weglachpremier', wierp Samsom Rutte voor de voeten. 'Het is einde oefening', zei Samsom.
Volgens hem is de huidige economische tijd niet ideaal voor verkiezingen, maar zijn die uiteindelijk voor het land wel beter. Samsom riep Rutte verder op nu wel te reageren op het meldpunt van de PVV voor overlast door Midden- en Oost-Europeanen.
Gedooggestuntel
Ook SP-leider Emile Roemer wil nieuwe verkiezingen, omdat met het 'gedooggestuntel' het vertrouwen van de burgers niet terugkomt. Volgens Roemer is de tijd van het koorddansen voorbij, nu het koord is geknapt. 'We kunnen ons niet veroorloven nog een paar weken naar het Catshuis te kijken terwijl we niet eens weten of ze kunnen rekenen op een meerderheid in de Kamer.
Ook GroenLinksleider Jolande Sap wil nieuwe verkiezingen. Rutte heeft volgens haar van Nederland de risee van Europa gemaakt en ook nog eens veel kritiek gekregen van het Centraal Planbureau. Bovendien moet hij rekening houden met de 'nukken en gevoeligheden van twee van de meest fundamentalistische partijen in het parlement', verwijzend naar PVV en SGP.
Ze vraagt Rutte of hij 'twee kinderstoeltjes' voor Hero Brinkman en SGP-leider Kees van der Staaij aanschuift in het Catshuis. 'Het is tijd dat de burger weer de touwtjes in handen krijgt.'
Nou nou, het is wat.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:07 schreef Yreal het volgende:
We kunnen wel zeggen dat dit variabel niks kost voor die gasten.
Maar de staf van het gebouw werkt ook niet voor niks, al die mensen reizen ook niet gratis en de lampen branden ook niet voor niks.
Op zich een punt, maar anders hadden ze nu ook een vergadering gehad.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:07 schreef Yreal het volgende:
Maar de staf van het gebouw werkt ook niet voor niks, al die mensen reizen ook niet gratis en de lampen branden ook niet voor niks.
Daarnaast vind ik samson laf, had een motie ingediend of was gewoon thuis gebleven.
Dat zal inderdaad hard aantikken op de begroting.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:07 schreef Yreal het volgende:
Daarnaast vind ik samson laf, had een motie ingediend of was gewoon thuis gebleven.
Zetels etc, ik krijg dat programma amperquote:
6% van de PVV kiezers en 2% van de rest zou nu op hem stemmen. Zou neerkomen op ongeveer 2/3 zetels.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:13 schreef JoaC het volgende:
[..]
Zetels etc, ik krijg dat programma amper
Dat weet ik nietquote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:09 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Op zich een punt, maar anders hadden ze nu ook een vergadering gehad.
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:11 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dat zal inderdaad hard aantikken op de begroting.![]()
Ons staatsbestel is behoorlijk goedkoop over het algemeen.
Het gaat om het idee dat er toch geld word uitgegeven omdat samson iets wil, maar het uiteindelijk bij mekkeren blijft. had dan een mailtje gestuurdquote:
Dat heet democratie.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:14 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat weet ik niet
[..]
[..]
Het gaat om het idee dat er toch geld word uitgegeven omdat samson iets wil, maar het uiteindelijk bij mekkeren blijft. had dan een mailtje gestuurd
Jawel, maar was het ergens anders over gegaan. Vergadering stond gewoon gepland. Pechtold gaf ook aan dat hij vanochtend had verwacht dat het vandaag zou gaan over het D66 voorstel om de koningin uit de formatie te halen.quote:
Hij heeft wel een punt dat iemand als Samsom, die altijd loopt te emmeren over dat het anders moet, kennelijk (en weinig verrassend) alleen maar op ketelmuziek uit is. Vraagt het aan, en that's it.quote:
Dit is niet voor niets hoor. Ook als er geen motie van afkeuring is, heeft links wel wat terrein gewonnen vandaag. Een kabinetscrisis zie ik vooralsnog niet gebeuren maar links heeft nu wel iets meer macht om moties door te kunnen zetten, zie die over het Polenmeldpunt.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:14 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat weet ik niet
[..]
[..]
Het gaat om het idee dat er toch geld word uitgegeven omdat samson iets wil, maar het uiteindelijk bij mekkeren blijft. had dan een mailtje gestuurd
De moties van Pechtold zijn in samenwerking met o.a. Samsom geschreven meen ik.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:16 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hij heeft wel een punt dat iemand als Samsom, die altijd loopt te emmeren over dat het anders moet, kennelijk (en weinig verrassend) alleen maar op ketelmuziek uit is. Vraagt het aan, en that's it.
Is tweeledig. Eerst is het domweg aan de poten zagen van de kabinet, moeten ze blijven doen. Ten tweede is het deel van zijn profilering. Ook iets wat volkomen logisch is.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:16 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hij heeft wel een punt dat iemand als Samsom, die altijd loopt te emmeren over dat het anders moet, kennelijk (en weinig verrassend) alleen maar op ketelmuziek uit is. Vraagt het aan, en that's it.
Dat staat dus haaks om de roep om verandering.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:18 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Is tweeledig. Eerst is het domweg aan de poten zagen van de kabinet, moeten ze blijven doen. Ten tweede is het deel van zijn profilering. Ook iets wat volkomen logisch is.
Moet je toch eens wat objectiever naar de oppositie gaan luisterenquote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:19 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat staat dus haaks om de roep om verandering.
Ik moet sowieso nog enige concrete invulling zien van zo'n beetje alle partijen die roepen dat dit niet goed is. Op zijn best komt het niet verder dan "meer lenen".
Wilders is idd flink wat invloed kwijt. Behalve Brinkman wint het CDA nu ook invloed.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:19 schreef Strani het volgende:
Wel mooi trouwens dat Wilders niet langer de schaduwpremier van Nederland is, en dat weet hij zelf ook dondersgoed.
Nu is Brinkman het.
Versoepeling AOW bijvoorbeeld? PvdA was daar in hun regeerperiode tegen. Sterker nog, toen blokkeerden ze het. Kan dus weinig sympathie opbrengen voor hun draai van 180 graden. Zelfde geldt voor de HRA.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:19 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Moet je toch eens wat objectiever naar de oppositie gaan luisteren
Of iig harder met de vuist op tafel te slaan mbt b.v ontwikkelingssamenwerking en immigratie. En zich daarin minder te laten mangelen door de PVV.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:21 schreef RvLaak het volgende:
Mengele haalt hier wel een goed punt aan... Dit zou voor het CDA nog wel eens de mogelijkheid zijn om uit dit kabinet te stappen
Lol, dat zou nog slimmer zijn. Dan blaast Wilders de boel op. No way dat hij aan zijn kiezers kan verkopen dat de PVV niets binnen weet te slepen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:22 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Of iig harder met de vuist op tafel te slaan mbt b.v ontwikkelingssamenwerking en immigratie. En zich daarin minder te laten mangelen door de PVV.
Ik denk ook dat áls er een val komt, deze door het CDA wordt getriggerd.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:24 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Lol, dat zou nog slimmer zijn. Dan blaast Wilders de boel op. No way dat hij aan zijn kiezers kan verkopen dat de PVV niets binnen weet te slepen.
Zou ook wel in het straatje van het CDA passen. Kabinet opblazen en de schuld bij de coalitiepartner(s) leggen.
er is meer dan alleen de PvdA in de oppositiequote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:22 schreef eriksd het volgende:
[..]
Versoepeling AOW bijvoorbeeld? PvdA was daar in hun regeerperiode tegen. Sterker nog, toen blokkeerden ze het. Kan dus weinig sympathie opbrengen voor hun draai van 180 graden. Zelfde geldt voor de HRA.
Ontslagrecht. Ik hoor dat het anders moet. Hoe? Dat hoor ik niet. Ik hoor dat de allerzwaksten ontzien moeten worden. Hoe? Dat hoor ik niet. Ik hoor dat er eerlijk gedeeld moet worden. Wanneer is dat het geval? Dat hoor ik niet.
Het is echt grotendeels fact-free politics wat de klok slaat.
Om met 10 zetels uit de verkiezingen te komen?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:21 schreef RvLaak het volgende:
Mengele haalt hier wel een goed punt aan... Dit zou voor het CDA nog wel eens de mogelijkheid zijn om uit dit kabinet te stappen
Zoiets zie ik dit jaar nog wel een keer gebeuren.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:24 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Lol, dat zou nog slimmer zijn. Dan blaast Wilders de boel op. No way dat hij aan zijn kiezers kan verkopen dat de PVV niets binnen weet te slepen.
Zou ook wel in het straatje van het CDA passen. Kabinet opblazen en de schuld bij de coalitiepartner(s) leggen.
De SP?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:25 schreef RvLaak het volgende:
[..]
er is meer dan alleen de PvdA in de oppositie
Het zijn Christenen hè, die zijn met minder ook tevredenquote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:25 schreef alors het volgende:
[..]
Om met 10 zetels uit de verkiezingen te komen?
Daarmee winnen ze juist veel goodwill bij hun (nu afgehaakte) kiezers die dan juist weer terug komen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:25 schreef alors het volgende:
[..]
Onderschat de kunde van het CDA op het gebied van schuld afschuiven niet. Van de 4 kabinetten Balkenende, zijn er 4 gesneuveld door het CDA. Elke keer wisten ze de schuld af te schuiven op een coalitiepartnerquote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:25 schreef alors het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld, of GL, SGP, D66, CU, PvdD, etc. Je moet je niet blind staren op 1 partij/richting.quote:
De laatste keer kwamen ze er anders niet echt goed mee weg.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:26 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Onderschat de kunde van het CDA op het gebied van schuld afschuiven niet. Van de 4 kabinetten Balkenende, zijn er 4 gesneuveld door het CDA. Elke keer wisten ze de schuld af te schuiven op een coalitiepartner
Hoe dan ? Ze willen het kabinet weg, ze zijn tegen om het tegen zijn. Het enige zinnige wat vandaag is voorgesteld is een willekeurige motie van pechtod over iets dat willekeurig ter spraken kwam.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:16 schreef Strani het volgende:
[..]
Dit is niet voor niets hoor. Ook als er geen motie van afkeuring is, heeft links wel wat terrein gewonnen vandaag. Een kabinetscrisis zie ik vooralsnog niet gebeuren maar links heeft nu wel iets meer macht om moties door te kunnen zetten, zie die over het Polenmeldpunt.
Juist wel, overal werd de schuld van het vallen van dat kabinet bij de PvdA gelegd. Dat het CDA de verkiezingen daarna verloor, had meer te maken met het feit dat de campagnes van de andere partijen zoveel beter waren en men Balkenende zat was (denk ik, anyway).quote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:27 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De laatste keer kwamen ze er anders niet echt goed mee weg.
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:28 schreef Yreal het volgende:
[..]
Hoe dan ? Ze willen het kabinet weg, ze zijn tegen om het tegen zijn. Het enige zinnige wat vandaag is voorgesteld is een willekeurige motie van pechtod over iets dat willekeurig ter spraken kwam.
SP: geen haalbare voorstellen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:27 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld, of GL, SGP, D66, CU, PvdD, etc. Je moet je niet blind staren op 1 partij/richting.
Links zou natuurlijk gek zijn geweest als het deze gelegenheid niet had gebruikt om wat terrein te winnen. En dat is gelukt. En geen enkel onderwerp komt op dat niveau echt willekeurig ter sprake, dat geloof ik niet.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:28 schreef Yreal het volgende:
[..]
Hoe dan ? Ze willen het kabinet weg, ze zijn tegen om het tegen zijn. Het enige zinnige wat vandaag is voorgesteld is een willekeurige motie van pechtod over iets dat willekeurig ter spraken kwam.
Bullshit. Brinkman heeft aangegeven blind alles te zullen tekenen wat uit het Catshuis komt en dat noem jij "juist verwoorden"?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:31 schreef Yreal het volgende:
met dat gemekker over die meerderheid voor het kabinet geeft de oppositie aan eigenlijk gewoon weg te gaan stemmen.
Ze weten niet wat er komt, hoe kun je het dan nu al wegstemmen. Brinkman was de enige die dat juist verwoorden.
Nee, hij zei dat hij het zich niet kon voorstellen dat hij het niet eens zou zijn met hun voorstellen. Nuance.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:32 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Bullshit. Brinkman heeft aangegeven blind alles te zullen tekenen wat uit het Catshuis komt en dat noem jij "juist verwoorden"?
Brinkman heeft gezegd het volste vertrouwen te hebben in een uitkomst waar hij zich in kan vinden, maar dat hij zich niet kan vastleggen omdat hij niet weet wat erin staat.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:32 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Bullshit. Brinkman heeft aangegeven blind alles te zullen tekenen wat uit het Catshuis komt en dat noem jij "juist verwoorden"?
Nee, hij heeft letterlijk "ja" geantwoord op juist die vraag (kwam van Sap).quote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:33 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee, hij zei dat hij het zich niet kon voorstellen dat hij het niet eens zou zijn met hun voorstellen. Nuance.
Oh, dan moet ik dat gemist hebben, excuus. Maar we mogen er van uitgaan dat Brinkman redelijk op de hoogte is van die plannen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:33 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Nee, hij heeft letterlijk "ja" geantwoord op juist die vraag (kwam van Sap).
Geen idee, ik weet niet hoe dit soort onderhandelingen gaanquote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:34 schreef Strani het volgende:
[..]
Oh, dan moet ik dat gemist hebben, excuus. Maar we mogen er van uitgaan dat Brinkman redelijk op de hoogte is van die plannen.
Klopt, hij heeft idd gezegd (dat hij een handtekening onder het begrotingsakkoord zou zetten als daar om gevraagd werd).quote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:33 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Nee, hij heeft letterlijk "ja" geantwoord op juist die vraag (kwam van Sap).
Lol, hoor net dat die uitspraak niet klopt met zijn uitspraken @ nu.nlquote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:35 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Klopt, hij heeft idd gezegd (dat hij een handtekening onder het begrotingsakkoord zou zetten als daar om gevraagd werd).
Hoor 't ook.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:37 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Lol, hoor net dat die uitspraak niet klopt met zijn uitspraken @ nu.nl
Na ja, blijkt dus net zo richtingvast te zijn als Wilders himself...
Hmm... Lijkt erop alsof de lont in het kruitvat inmiddels is aangestokenquote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:38 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hoor 't ook.
Dus toch afwachten wat er gaat gebeuren.
Welke uitspraak?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:40 schreef Strani het volgende:
Waar ging die uitspraak eigenlijk over? Dat heb ik gemist.
Hoewel ik een bloedhekel heb aan Powned, toch maar opgezetquote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:43 schreef eriksd het volgende:
In Pownews zometeen ook Hero.
http://www.powned.tv/
Met nu een reclame van Hero Cassic
bedankt voor de herinneringquote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:43 schreef eriksd het volgende:
In Pownews zometeen ook Hero.
http://www.powned.tv/
Met nu een reclame van Hero Cassic
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 23:11 schreef clumsy_clown het volgende:
Dat ze het 6 jaar lang kunnen hebben over of de Islam een ideologie of een geloof is blijf ik mooi vinden, maar dat terzijde.
Brinkman is oprecht welbespraakt, dat moet hem nagegeven worden.
Idd en dat zou best nog wel eens desastreuze effecten kunnen hebben op de PVV. Hij zegt nu heel rustig en correct precies hetzelfde wat de tegenstanders van Wilders al tijden roepen. Dat zou nog wel eens heel slecht uit kunnen pakken voor de PVV bij de achterbanquote:Op dinsdag 20 maart 2012 23:24 schreef Ritmo het volgende:
Ik vind het wel goed van Brinkman hoe hij precies alles aankaart wat er mis is met de PVV.
En hoe fatsoenlijk ie blijft.
Idd. Al zegt hij het op een iets duidelijkere en realistischere manier dan waarop zo'n Sapquote:Op dinsdag 20 maart 2012 23:26 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Idd en dat zou best nog wel eens desastreuze effecten kunnen hebben op de PVV. Hij zegt nu heel rustig en correct precies hetzelfde wat de tegenstanders van Wilders al tijden roepen. Dat zou nog wel eens heel slecht uit kunnen pakken voor de PVV bij de achterban
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 23:32 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Idd. Al zegt hij het op een iets duidelijkere en realistischere manier dan waarop zo'n Sapof Cohen
het zegt.
Die durven niet letterlijk te zeggen dat de Islam als cultuur gewoon verwerpelijke aspecten heeft, wat natuurlijk gewoon een feit is. Alleen Wilders leeft in de waan dat je dat oplost door gewoon alle moslims van je af te moeten schoppen, en Brinkman ziet in dat je juist de goede Moslims naar je toe moet halen, serieus moet nemen en moet 'belonen' om samen de extremisten aan te pakken. Zonder dat je zegt: "ja we hebben respect voor alles binnen de Islam, dat jullie verkrachte vrouwen willen stenigen, dat moeten wij respecteren want dat is jullie cultuur". Zoals Cohen etc. dat indirect brachten/brengen.
Ik weet niet of je die cultuur Islamitisch moet noemen. Net zoals dat je de westerse cultuur niet christelijk noemt.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 23:32 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Idd. Al zegt hij het op een iets duidelijkere en realistischere manier dan waarop zo'n Sapof Cohen
het zegt.
Die durven niet letterlijk te zeggen dat de Islam als cultuur gewoon verwerpelijke aspecten heeft, wat natuurlijk gewoon een feit is. Alleen Wilders leeft in de waan dat je dat oplost door gewoon alle moslims van je af te moeten schoppen, en Brinkman ziet in dat je juist de goede Moslims naar je toe moet halen, serieus moet nemen en moet 'belonen' om samen de extremisten aan te pakken. Zonder dat je zegt: "ja we hebben respect voor alles binnen de Islam, dat jullie verkrachte vrouwen willen stenigen, dat moeten wij respecteren want dat is jullie cultuur". Zoals Cohen etc. dat indirect brachten/brengen.
hummmm ik verdenk hem ervan dat hij zelf dat emailtje vorige week heeft gelekt om de zaak aan te kaarten en als ouverture de fractie te verlaten of eruit gegooid te wordenquote:Op dinsdag 20 maart 2012 23:12 schreef RvLaak het volgende:
[..], plus hulde dat hij zich aan de fractie discipline heeft gehouden.
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 23:59 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
hummmm ik verdenk hem ervan dat hij zelf dat emailtje vorige week heeft gelekt om de zaak aan te kaarten en als ouverture de fractie te verlaten of eruit gegooid te worden
trollen en bashen moet je in sc doenquote:
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)-ik-natuurlijk.dhtmlquote:'Wilders wilde dat ik mijn zetel zou opgeven, dat weiger ik natuurlijk'
Doorslaggevend bij zijn besluit was het gebrek aan transparantie binnen de PVV en de manier waarop de fractie groepen mensen wegzet. De directe aanleiding voor zijn vertrek was zijn uitgelekte e-mail waarin hij zijn beklag doet over het zogenoemde 'Polenmeldpunt' van de PVV. Toen Brinkman deze e-mail gisterochtend tijdens de fractievergadering aan de orde wilde stellen, kreeg hij nul op het rekest. "Dit is voor mij onacceptabel omdat het de fractievoorzitter opnieuw de kans geeft om ballonnetjes op te gooien en bommetjes neer te leggen."
Volgens Brinkman legt Wilders het begrip populisme verkeerd uit. "Voor mij is dat de taal van het volk spreken en daar binnen de politiek naar handelen en dus niet over de rug van de coalitie middels ondoordachte plannetjes een paar zeteltjes winst scoren."
Het Polenmeldpunt was niet het enige waarmee Brinkman in zijn maag zat. "Ik weet dat de PVV gefinancierd wordt vanuit lobbykantoren in het buitenland. Dat wil ik niet. Ik wil niet gefinancierd worden op een manier waarbij ik het sterke vermoeden heb dat mensen invloed uitoefenen op de PVV."
Brinkman stelt het kabinet te blijven steunen. Ook zal hij over het algemeen de PVV-lijn volgen, al kondigde hij aan niet meer in te stemmen met 'dierenwelzijn-onzin'. Of Brinkman een éénmansfractie blijft of zich bij een andere partij aansluit, wilde hij niet zeggen. Wel droomt hij er van om "zijn ideeën te laten uitkomen in een politieke, volwassen partij".
Best mogelijk. Voor wat ik er van begrepen heb, was het een mail van Brinkman aan Wilders en niet aan anderen. Eén van die 2 heeft de mail dus gelekt. En aangezien Wilders nou niet echt voordeel had bij de woorden van Brinkman, blijft er voor mij maar 1 verdachte over.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 23:59 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
hummmm ik verdenk hem ervan dat hij zelf dat emailtje vorige week heeft gelekt om de zaak aan te kaarten en als ouverture de fractie te verlaten of eruit gegooid te worden
Het is dan wel handig dat je de eerste alinea ook quotequote:Op woensdag 21 maart 2012 11:43 schreef Friek_ het volgende:
[..]
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)-ik-natuurlijk.dhtml
Half eruit gegooid dus.
quote:"Geert Wilders heeft diverse malen geprobeerd om mij uit de fractie en uit de Kamer te zetten. Hij wilde dat ik mijn zetel opgaf." Dat stelde Kamerlid Hero Brinkman gisteren in een interview met Trouw. Enkele uren eerder maakte de parlementariër op een persconferentie bekend de PVV-fractie te verlaten en voorlopig door te gaan als Groep-Brinkman. "Ik weigerde natuurlijk, ik sta mijn zelfverdiende zetel niet af."
Heeft geen invloed op de EK.quote:Op woensdag 21 maart 2012 12:10 schreef Toekito het volgende:
Wat zou het betekenen als Brinkman de PPV-NH fractie achter zich krijgt? Want de zetels voor de eerste kamer worden bepaald aan de hand van de provincies toch?
En toch zat hij bij P&W gisteren bijna weer een liefdesverklaring aan zijn Geert te zenden.quote:"Geert Wilders heeft diverse malen geprobeerd om mij uit de fractie en uit de Kamer te zetten. Hij wilde dat ik mijn zetel opgaf."
Excuus, zit via de telefoon.quote:Op woensdag 21 maart 2012 11:46 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Het is dan wel handig dat je de eerste alinea ook quote
[..]
Nee hoor, het is duidelijk dat hij voor zichzelf is begonnen en krokodillentranen huilt om de partij die hij meteen al onder de gordel aan het aanvallen is. Daar zit geen greintje integriteit in.quote:Op woensdag 21 maart 2012 12:18 schreef Toekito het volgende:
Ik vertrouw die gozer voor geen meter trouwens, ligt dat aan mij?
Het meest tekenende vind ik nog het feit dat hij de PVV aan de ene kant tot de veters toe afbrandt en aan de andere kant onvoorwaardelijk blijft steunen (dmv zijn steun aan het kabinet en zijn uitspraak de blanco cheque van Rutte te gaan tekenen).quote:Op woensdag 21 maart 2012 12:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee hoor, het is duidelijk dat hij voor zichzelf is begonnen en krokodillentranen huilt om de partij die hij meteen al onder de gordel aan het aanvallen is. Daar zit geen greintje integriteit in.
Ja, wat mij betreft wel.quote:Op woensdag 21 maart 2012 12:18 schreef Toekito het volgende:
Hij vind de idealen goed maar de partijstructuur kut is volgens mij een beetje waar het op neer komt.quote:Op woensdag 21 maart 2012 12:54 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Het meest tekenende vind ik nog het feit dat hij de PVV aan de ene kant tot de veters toe afbrandt en aan de andere kant onvoorwaardelijk blijft steunen (dmv zijn steun aan het kabinet en zijn uitspraak de blanco cheque van Rutte te gaan tekenen).
maar is dat nieuw sinds 2006? Nee, dus in de basis had hij bijvoorbeeld in 2008 al kunnen vertrekken. Maar nu hij persona non grata is is dit voor hem het hoogst haalbare. Alleen zijn de kiezers niet debiel dus houdt het bij een val van het kabinet toch op voor hem.quote:Op woensdag 21 maart 2012 12:58 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Hij vind de idealen goed maar de partijstructuur kut is volgens mij een beetje waar het op neer komt.
Ik vind het niet raar om eerst intern te proberen om de partij te veranderen, ipv er meteen uit te stappen. Pas als dat na veel proberen niet lukt, kan je besluiten om uit de fractie te treden.quote:Op woensdag 21 maart 2012 13:04 schreef Toekito het volgende:
[..]
maar is dat nieuw sinds 2006? Nee, dus in de basis had hij bijvoorbeeld in 2008 al kunnen vertrekken. Maar nu hij persona non grata is is dit voor hem het hoogst haalbare. Alleen zijn de kiezers niet debiel dus houdt het bij een val van het kabinet toch op voor hem.
Ik ook niet. Volgens mij is dit een tactiek van Wilders en Brinkman om een andere groep kiezers aan te spreken; de hoger opgeleide VVD'ers die op zich wel op de PVV willen stemmen maar een hekel hebben aan die idioterie van Wilders. Brinkman wordt nu door Wilders als alternatief neergezet met als doel om de Groep Brinkman kiezers van de VVD weg te lokken. Na de volgende verkiezingen zal de partij van Brinkman zich weer bij de PVV aansluiten.quote:Op woensdag 21 maart 2012 12:18 schreef Toekito het volgende:
Daarmee steunt hij de PVV niet maar zichzelf.quote:Op woensdag 21 maart 2012 12:54 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Het meest tekenende vind ik nog het feit dat hij de PVV aan de ene kant tot de veters toe afbrandt en aan de andere kant onvoorwaardelijk blijft steunen (dmv zijn steun aan het kabinet en zijn uitspraak de blanco cheque van Rutte te gaan tekenen).
Uitgebreider artikel op nu.nl:quote:Op woensdag 21 maart 2012 13:55 schreef Nielsch het volgende:
GeenStijl called: PVV fractie NH gaat zich ook afscheiden en zal Brinkman zeer waarschijnlijk volgen.
Bron: http://www.nu.nl/politiek(...)verlaten-partij.htmlquote:'PVV Noord-Holland overweegt verlaten partij'
AMSTERDAM - De gehele PVV-Statenfractie van Noord-Holland stapt mogelijk uit solidariteit met hun fractievoorzitter Hero Brinkman uit de partij.
Dat meldt het weblog Dagelijkse Standaard woensdag. Brinkman maakte dinsdag bekend uit de PVV-fractie in de Tweede Kamer te stappen.
Hij is ook fractievoorzitter voor die partij in de Provinciale Staten van Noord-Holland. De fractie overlegt vanavond over Brinkmans vertrek uit de partij.
Brinkman zou hopen dat zijn voltallige fractie zich ook afscheidt van de partij. Volgens het weblog is de kans groot dat dat ook gaat gebeuren.
Een meerderheid van de in totaal zeskoppige Statenfractie steunt hun leider onvoorwaardelijk. Twee andere leden willen eerst Brinkmans verhaal over zijn vertrek aanhoren. Maar ze zouden het niet tot een scheuring binnen de fractie willen laten komen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 21 maart 2012 13:55 schreef Nielsch het volgende:
GeenStijl called: PVV fractie NH gaat zich ook afscheiden en zal Brinkman zeer waarschijnlijk volgen.
Al die mensen ook die volop achter Wilders staan en er schande van spreken dat iemand uit een partij stapt.quote:Op woensdag 21 maart 2012 15:12 schreef Quarant het volgende:
De Wildersstemmers zijn gefrustreerd en boos op Maurice de Hond![]()
http://www.telegraaf.nl/b(...)eigt_voor_PVV__.html (reacties)
Die comments. Ongelooflijk.quote:Op woensdag 21 maart 2012 15:12 schreef Quarant het volgende:
De Wildersstemmers zijn gefrustreerd en boos op Maurice de Hond![]()
http://www.telegraaf.nl/b(...)eigt_voor_PVV__.html (reacties)
werklozen moeten toch iets doen overdag...quote:Op woensdag 21 maart 2012 15:26 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Die comments. Ongelooflijk.
FOK!ken enzoquote:Op woensdag 21 maart 2012 15:28 schreef Nielsch het volgende:
[..]
werklozen moeten toch iets doen overdag...
quote:Op woensdag 21 maart 2012 15:02 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Uitgebreider artikel op nu.nl:
[..]
Bron: http://www.nu.nl/politiek(...)verlaten-partij.htmlEigenlijk zou je weddenschappen moeten gaan afsluiten op wie de volgende wordtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verwacht je echt beter onder een artikel van de Telegraaf?quote:Op woensdag 21 maart 2012 15:26 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Die comments. Ongelooflijk.
Net als in die periode dat er elke dag een nieuwe PVV'er met een strafblad opdook?quote:Op woensdag 21 maart 2012 15:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Eigenlijk zou je weddenschappen moeten gaan afsluiten op wie de volgende wordt
Ja dat was ook lachenquote:Op woensdag 21 maart 2012 16:05 schreef freako het volgende:
[..]
Net als in die periode dat er elke dag een nieuwe PVV'er met een strafblad opdook?
Het is toch wel verbazend hoeveel fouten mensen in twee regels tekst kwijt kunnen.quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:02 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Verwacht je echt beter onder een artikel van de Telegraaf?
Nationalisme ftwquote:Op woensdag 21 maart 2012 16:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is toch wel verbazend hoeveel fouten mensen in twee regels tekst kwijt kunnen.
Niet als je Telegraaf lezer bent.quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is toch wel verbazend hoeveel fouten mensen in twee regels tekst kwijt kunnen.
Mark en Greet passen wat dat betreft prima bij elkaar. Allebei zulke lafaards.quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:24 schreef MilaNL het volgende:
Over deze hele situatie tweet Wilders niets. Hij verschijnt ook niet voor de NOS en RTL camera's. Bevestigt maar weer eens het beeld dat hij alleen maar wat te roepen heeft als het om anderen gaat, en alle kritiek uit de weg probeert te gaan.
Vreemd man, voor een politicus. Je zou precies het omgekeerde verwachten!quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:24 schreef MilaNL het volgende:
Over deze hele situatie tweet Wilders niets. Hij verschijnt ook niet voor de NOS en RTL camera's. Bevestigt maar weer eens het beeld dat hij alleen maar wat te roepen heeft als het om anderen gaat, en alle kritiek uit de weg probeert te gaan.
Dat natuurlijk niet, maar als er bij een andere partij iets aan de hand is staan ze wel voor de camera om het uit te leggen.quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:27 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Vreemd man, voor een politicus. Je zou precies het omgekeerde verwachten!
quote:Jami wordt rechterhand Brinkman
DEN HAAG - Ehsan Jami keert terug op het Binnenhof als politiek assistent van Hero Brinkman. Hij werkte eerder als medewerker van Brinkman bij de PVV, maar verliet de partij van Wilders afgelopen augustus omdat hij zich op zijn studie wilde richten. Jami zal één dag per week besteden aan zijn nieuwe baan.
“Ik ben al jarenlang goed met hem bevriend dus daar kon ik geen nee tegen zeggen," zegt Jami tegen HP/De Tijd over het verzoek van Brinkman. De oud-politieman maakte dinsdag zijn vertrek uit de PVV bekend. Tijdens de persconferentie waarop Brinkman zijn besluit toelichtte, noemde hij Jami als voorbeeld van een Nederlander die vanwege zijn dubbele paspoort geen overheidsfunctie mag bekleden van de PVV. Ten onrechte, wat Brinkman betreft.
De in Iran opgegroeide Jami was eerder gemeenteraadslid voor de PvdA in Leidschendam-Voorburg. In 2007 verwierf hij landelijke bekendheid met een comité voor ex-moslims. Met Wilders schreef hij in september 2007 een opinieartikel waarin ze de profeet Mohammed vergelijken met Adolf Hilter. De PvdA zet Jami daarna uit de partij.
Duh.quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:44 schreef remlof het volgende:
De VVD-fractie wil Brinkman er iig niet bij hebben.
En hij had nog wel een mooie oranje stropdas om gister.quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:44 schreef remlof het volgende:
Als het kabinet zou vallen dan is hij zijn kamerzetel bij de volgende verkiezing kwijtquote:Op woensdag 21 maart 2012 12:54 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Bron?quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:44 schreef remlof het volgende:
Wilders heeft er hoogstpersoonlijk voor gezorgd dat hij niet op de kamerlijst van de PVV zou komenquote:Op woensdag 21 maart 2012 20:43 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Dat is weer wat minder. Ik vind Jami beter passen bij Wilders. Twee onruststokers bij elkaar.
Nu nog 1 of 2 in de kamerfractie losweken uit de armen van Geertquote:Op woensdag 21 maart 2012 22:32 schreef eriksd het volgende:
2 van de 5 blijven bij de PVV, rest gaat met Brinkman mee.
Officieel niet, maar het was gisteren al zo klaar als een klontje, aangezien Jami aanwezig was bij de persconferentie van Brinkman en aangezien Brinkman zich persoonlijk opwond over de kwestie van de dubbele nationaliteit. Daarbij noemde hij Jami specifiek, omdat deze zijn Iraanse paspoort onmogelijk kan inleveren, maar door de PVV wel wordt gediscrimineerd om zijn dubbele nationaliteit. Jami was al eerder assistent van Brinkman.quote:
Puur entertainmentquote:Op woensdag 21 maart 2012 22:57 schreef Tem het volgende:
Jami is gewoon een relnicht. Het lijkt nu al op een LPF-light
?? Dit lijkt erop dat Brinkman met voorbedachte rade naar de fractievergadering ging en Jami al verzocht naar Den Haag te gaan.quote:Op woensdag 21 maart 2012 22:40 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Officieel niet, maar het was gisteren al zo klaar als een klontje, aangezien Jami aanwezig was bij de persconferentie van Brinkman
Nu alleen nog de popie jopie flut partij van Roemer.quote:Op woensdag 21 maart 2012 23:00 schreef venomsnake het volgende:
De PVV gaat net als de LPF en al die andere popie jopie flut partijen langzaam naar de klote.
quote:Splitsing in PVV-fractie N-Holland
` Drie leden van de PVV-statenfractie
in Noord-Holland gaan mee met Hero
Brinkman en verlaten de partij.Dat is
het resultaat van overleg vanavond in
Haarlem.Twee van de vijf leden blijven
Geert Wilders steunen.
Brinkman is uit de partij gestapt,hij
was fractielid in de Tweede Kamer en
fractieleider van de PVV in N-Holland.
Hij was het niet meer eens met de koers
van de partij zoals Geert Wilders die
uitstippelde.Voor aanvang van het
overleg zei Brinkman dat hij geen spijt
heeft van zijn besluit.
Fractieleiders uit andere provincies
hebben gezegd achter Wilders te staan.
Onkruid vergaat niet, die worden alleen maar groter.quote:Op woensdag 21 maart 2012 23:07 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nu alleen nog de popie jopie flut partij van Roemer.
Was dat ook niet zo met Rita Verdonk? Op een gegeven moment stond ze zeer hoog in de peilingen, maar na een tijdje ging ze uit als een kaars.quote:Op donderdag 22 maart 2012 08:41 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Wilders zal behoorlijk ongerust zijn. Brinkman is een charismatische stemmentrekker. Al pur sang ,als hij doorgaat als partij loopt zo de helft van de kiezers bij Wilders over naar Brinkman.
Dat zal wel meevallen. Beide taaien af, Geert zal de volgende keer een zeteltje of 18 - 20 halen en daarna is het wachten op de nieuwe partij die de chronisch ontevreden geluiden kanaliseert. Dat is gewoon een effect van het afnemende respect voor gezag. Henk en Ingrid vinden zichzelf expert in alles, moeten alles, nee is geen optie en menen de wijsheid in pacht te hebben. Alleen moeten ze wel gewaarschuwd worden dat geld lenen geld kost.quote:Op donderdag 22 maart 2012 08:41 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Wilders zal behoorlijk ongerust zijn. Brinkman is een charismatische stemmentrekker. Al pur sang ,als hij doorgaat als partij loopt zo de helft van de kiezers bij Wilders over naar Brinkman.
Zie in dit verband ook het volgende artikel op VK.nl:quote:Op donderdag 22 maart 2012 14:36 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ergo: je zal nog decennialang kunnen genieten van Wilderiaanse figuren
http://www.volkskrant.nl/(...)t-weet-hij-ook.dhtmlquote:'Eigen partij Brinkman is illusie - en dat weet hij ook'
Wilders kan, nu Brinkman uit de PVV is gestapt, niet meer alles eisen. Is dit het begin van het einde van de PVV? En in hoeverre is Brinkman een bedreiging voor Wilders? Vk.nl hield een interview met André Krouwel, politicoloog en verbonden aan de VU. 'Wilders kon niet anders dan Brinkman te laten gaan.'
Is het een strategische fout van Wilders geweest om geen water bij de wijn te doen en Brinkman binnenboord te houden?
'Wilders kon niet anders, want Brinkman vroeg het onmogelijke. De PVV is een autoritaire partij, geen gezellig democratisch clubje. Het is een partij die rondom één figuur is gebouwd; Wilders leidt als een alleenheerser. Brinkman wilde meer democratisering, dan zou de PVV een soort debatclubje worden met nuances en verschillende bloedgroepen. Alles wat Wilders juist niet wil.
Ook zou het voorstel van Brinkman over het Polen-meldpunt de partij om zeep helpen. Want dan zou Wilders dus geen extreme dingen meer mogen roepen. Als je dat verbiedt, heeft de PVV feitelijk niets meer. Het was dus onmogelijk voor Wilders om op de voorstellen van Brinkman in te gaan.'
Heeft Brinkman een punt als hij zegt dat de PVV geen partij voor de toekomst is?
'We weten dat anti-immigratiepartijen als de PVV 3 á 4 verkiezingen meegaan, dan zijn ze weg. Wilders is rechts maar niet extreem-rechts. Met het kieskompas hebben we gezien dat zijn partij op sociaal-economisch vlak in het midden zit. Hij heeft een interessante mix van standpunten. Hij verdedigt eigenlijk de Nederlandse verzorgingsstaat, bijvoorbeeld op het gebied van de WW. Hij is ook niet extreem tegen abortus of het homohuwelijk.
Het enige punt waarop hij echt extreem is, is op het gebied van de immigratie. Eigenlijk vraagt Brinkman, met zijn voorstel om te stoppen met het Polen-meldpunt, om te matigen op Wilders' enige echt extremistische standpunt. Het is dus een rare eis van Brinkman, het is net zoiets als een SP-er zou zeggen, willen jullie niet meer zo zeuren over de sociale zekerheid. Anti-immigratie-partijen zijn niet democratisch en er valt niet te matigen op de extreme standpunten.'
Is Brinkman een ongeleid projectiel of een slimme vos?
'Brinkman is heel slim. Hij weet dat hij bij de volgende PVV-lijst niet terugkomt. Hij is een moeilijk mannetje, Wilders kan hem niet handhaven en hij alleen bepaalt de kieslijst.
Dan kan je blijven zitten en nooit invloed hebben en eigenlijk voor Jan Doedel overal opdraven, of je kunt een belangrijke positie verwerven door eruit te stappen. Brinkman is een slimme strategische denker en maakt zichzelf nu heel belangrijk. Dus het is een hele berekenende actie geweest.'
Kunnen we verwachten dat meer schapen Brinkman gaan volgen?
'Nee, de meeste fractieleden adoreren Wilders en gaan voor hem door het vuur.'
Brinkman zegt mee te stemmen met de coalitie. Hoe groot is zijn machtspositie?
'Hij zit nu bij alle beleidsgesprekken. En hij heeft in zijn eentje een even belangrijke positie als de hele PvdA-fractie. Ik wil trouwens nog wel opmerken dat Brinkman ook niet de meest democratische figuur in de Kamer is. Hij heeft niet de leden en kiezers geraadpleegd. Hij heeft dan misschien wel 18 duizend voorkeurstemmen gehad maar dat is niet genoeg voor een kiesdeler. Dan moet je tussen de 60 en 80 duizend stemmen hebben binnengehaald. Dus dat hele punt is niet zo geloofwaardig.'
Wat betekent het vertrek van Brinkman voor de positie van Wilders in het Catshuis?
'Brinkman heeft met zijn strategische meesterzet de macht van Wilders afgenomen. Hij roept wel dat hij zal meestemmen, maar je zult bepaalde plannen wel aan hem moeten voorleggen. Wilders heeft niet langer de veto-stem, de 76ste stem. Dat is nu Brinkman, samen met de SGP en PvdA. Voor Rutte verandert er in die zin niet heel veel, hij moet nu met een partij meer onderhandelen. Hiervoor kon Wilders het maken of breken. Nu kan hij het alleen nog maar breken. Maar niet meer maken. Wilders klonk gisteren ook verbitterd. Hij kan ook tellen.'
Betekent dit het begin van het einde voor de PVV?
'De meeste nieuwe partijen redden het niet. Daarbij heeft Wilders te maken met niet-loyale kiezers. Als hij niet levert, gaan ze niet op hem stemmen. Ook is het zo dat partijen die gebouwd zijn rondom één persoon niet eeuwig meegaan. Op een gegeven moment is het afgelopen. Ik denk dat we nu halverwege zitten. Het loopt langzaam maar zeker af.'
Is er echt zoveel aan de hand voor Rutte?
'Nee, want hij heeft nog altijd de SGP achter de hand, dat is een loyale partner. Maar Rutte moet Brinkman ook weer niet negeren, want hij wil ook niet totaal afhankelijk worden van de SGP.'
Maakt Brinkman kans als hij een eigen partij begint bij komende verkiezingen?
'Daar gaat hij niet aan meedoen. Wilders heeft een ijzersterke positie als anti-immigratiepartij, juist omdat hij zulke extreme standpunten vertolkt. Brinkman is veel genuanceerder, dat gaat hij nooit winnen. Kiezers die genuanceerder zijn, stemmen al op de VVD. Dus er is helemaal geen politieke ruimte voor hem. Brinkman gaat gewoon deze twee jaar uitzitten, belangrijke contacten opdoen en dan een goede baan zoeken.'
Wat voor een baan, behalve wijkagent, moet ik me bij Brinkman voorstellen?
'Hij zal waarschijnlijk bij een adviesbureau gaan werken. En zijn telefoonlijstje uitbuiten. Je moet de waarde van contacten niet onderschatten. Hij kan zich ook nog aansluiten bij een lokale partij of burgermeestertje worden ergens. Maar een eigen partij is een illusie, dat weet hij ook wel. Je moet niet vergeten: Brinkman heeft gebroken met de PVV, hij wordt nu een acceptabele man.'
André Krouwel (1964) is politicoloog, en als universitair docent verbonden aan de afdeling politicologie van de Vrije Universiteit te Amsterdam. In 2006 ontwikkelde Krouwel het Kieskompas, een hulpmiddel op het internet voor Nederlandse stemmers bij het maken van een politieke keuze. Het Kieskompas is een alternatief voor de Stemwijzer.
Ze houden het wel nog een verkiezing vol, maar daarna is de boel toch bekeken denk ik. Dan zal er een nieuwe charismatische leider moeten opstaan die het gat op rechts gaat vullen.quote:Op donderdag 22 maart 2012 15:08 schreef Zith het volgende:
De PVV zal het bij alle stemmingen (behalve misschien de TK) wel slechter doen, men ziet heus wel dat de PVV bji gemeentes/provincien erg nutteloos was en dat iedereen daar aan weglopen was.
Zit zeker wat in idd.quote:Op donderdag 22 maart 2012 17:45 schreef TUFKAL het volgende:
Ook interessant: http://s.trouw.nl/3229535
Je denkt dat iemand zo'n beslissing in een uurtje maakt? Simpele.quote:Op woensdag 21 maart 2012 23:06 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
?? Dit lijkt erop dat Brinkman met voorbedachte rade naar de fractievergadering ging en Jami al verzocht naar Den Haag te gaan.
Hoe zat het ? Om 12 uur liep Hero weg uit de fractiekamer, om 1 uur was de persconferentie?
Interessant. Heeft Hero een historie qua lekken?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 23:59 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Stel dat Hero ook dat mailtje over de Olympische spelen heeft gelekt. Schippers is een VVD-minister. Hero wil een positie bemachtigen tussen de PVV en de VVD. Een elleboog naar links en een knietje naar rechts misschien? Het zou zomaar onderdeel van de strategie kunnen zijn.quote:Op woensdag 21 maart 2012 11:44 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Best mogelijk. Voor wat ik er van begrepen heb, was het een mail van Brinkman aan Wilders en niet aan anderen. Eén van die 2 heeft de mail dus gelekt. En aangezien Wilders nou niet echt voordeel had bij de woorden van Brinkman, blijft er voor mij maar 1 verdachte over.
Maar, so what?
Nooit gaan gokken. Voor geld. Of wedden. Op voetbalwedstrijden.quote:Op woensdag 21 maart 2012 13:51 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik ook niet. Volgens mij is dit een tactiek van Wilders en Brinkman om een andere groep kiezers aan te spreken; de hoger opgeleide VVD'ers die op zich wel op de PVV willen stemmen maar een hekel hebben aan die idioterie van Wilders. Brinkman wordt nu door Wilders als alternatief neergezet met als doel om de Groep Brinkman kiezers van de VVD weg te lokken. Na de volgende verkiezingen zal de partij van Brinkman zich weer bij de PVV aansluiten.
Yeah, I called it.
Qua lekken zou ik het niet weten, maar ik dacht wel dat hij verantwoordelijk was voor het hacken van de website van Noord-Holland. Hij was de opdrachtgever.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 05:14 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Interessant. Heeft Hero een historie qua lekken?
Moet dat dan? Onderdeel van politicus zijn.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 05:14 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Interessant. Heeft Hero een historie qua lekken?
@GoosR meldt dat ze opstapt en de PS verlaat.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 09:29 schreef du_ke het volgende:
Mooi geflipflop
http://www.volkskrant.nl/(...)er-voor-de-PVV.dhtml
http://barracudanls.blogspot.com/quote:Geurt
Toen Geurt vorige week uit het Catshuis-overleg stapte, bleef het opvallend stil bij Amsterdam Post, de site die PVV zo na aan het hart ligt. Nou ja, stil. Er was weer behoorlijk wat ophef over een Fransman Jordan Minary, die het weblog van E.J. Bron kapodt wilde slopen: kampioen-vertaler Duitse stukken over problemen met moslims
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)omende-verkiezingen/quote:Brinkman wil deelnemen aan komende verkiezingen
Hero Brinkman, die vorige maand uit de PVV-fractie stapte, wil meedoen aan eventuele verkiezingen, nu de Catshuisonderhandelingen zijn gestrand. Dat meldt de politicus vanavond in het televisieprogramma Brandpunt.
Sinds Brinkman geen onderdeel meer uitmaakt van de PVV zit hij als éénmansfractie in de Kamer. Hoe hij precies zou willen meedoen aan de verkiezingen, kon hij nog niet zeggen. Het oprichten van een eigen partij sluit Brinkman niet uit, maar wellicht sluit hij zich aan bij een bestaande fractie.
Of hierover al onderhandelingen gaande zijn, wilde Brinkman niet prijsgeven:
“Ik spreek in de Tweede Kamer de hele dag met andere partijen. Dat betekent nog niet dat ik ook lid word.”
Samsom bereid om met Rutte te regeren
PvdA-leider Diederik Samsom is bereid om te regeren met Mark Rutte, wanneer dit bijvoorbeeld in een paarsplusvariant zou zijn, zo zei hij in dezelfde uitzending:
“Ik ben tot alles bereid, als iedereen over zijn schaduw heen wil springen.”
Na verkiezingen hoopt Samsom zo snel mogelijk een nieuw kabinet te zien, om een nieuwe begroting spoedig op orde te brengen. Vanavond werd eveneens duidelijk dat de Amsterdamse PvdA-wethouder Lodewijk Asscher niet gaat proberen lijsttrekker van de PvdA te worden bij de aankomende verkiezingen, waarmee zeker is dat Samsom de partij in eventuele verkiezingen gaat leiden.
Dat lijkt mij ook verstandig. Verdonk zal 'rechts' waarschijnlijk ook wel een zetel gekost hebben in 2010.quote:Op maandag 23 april 2012 10:44 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik denk wel dat de VVD druk gaat uitoefenen op Brinkman om niet een eigen partij te beginnen, tenzij duidelijk is dat dat kansloos is. Gebrek aan versnippering op rechts is hun grootste troef.
Dat is dan kansloos gebleken...quote:Op maandag 23 april 2012 10:44 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik denk wel dat de VVD druk gaat uitoefenen op Brinkman om niet een eigen partij te beginnen, tenzij duidelijk is dat dat kansloos is. Gebrek aan versnippering op rechts is hun grootste troef.
Plus dat Brinkman gematigder is en dus kan hij in potentie (mits goede campagne) een respectabel aantal zetels bij de VVD weghalen. Vooral van de kiezers die de plannen van Wilders wel goed vinden, maar hem te extreem.quote:Op dinsdag 24 april 2012 22:37 schreef Mint_Clansell het volgende:
Brinkman kan nog best populair worden. Hij is een Wilders met manieren, dat zal veel twijfelende PVV'ers aanspreken.
Frans Bauer.quote:Op dinsdag 24 april 2012 23:32 schreef andre77 het volgende:
Hij komt met een lijst van 15 mensen. Wie staan daar op?
Mijn gok is Marco Pastors.
Whatever the name. Als ie de PVV meehelpt te vernietigen heeft ie mijn zegen.quote:Op dinsdag 24 april 2012 23:22 schreef Arcee het volgende:
Zijn partij heet De Onafhankelijke Burgerpartij.
OBP.
Ook als hij Nederland erin meesleurt?quote:Op woensdag 25 april 2012 00:02 schreef remlof het volgende:
[..]
Whatever the name. Als ie de PVV meehelpt te vernietigen heeft ie mijn zegen.
Ik denk dat Brinkman veel intelligenter is (op dat vlak) dan Wilders. Hij zal niet zo stom zijn om in de vormende fase van zijn partij, de eerste 4/6 jaar, in een regering te stappen. Zodra je dat namelijk doet, ben je elke kans kwijt om je als partij te profileren.quote:Op woensdag 25 april 2012 04:52 schreef Wombcat het volgende:
Even (heel erg) hypothetisch: stel Brinkman heeft genoeg zetels om met VVD en het CDA een meerderheid te halen, dan zie ik die twee er wel voor aan om dan maar met hem een kabinet te vormen. Om vervolgens hetzelfde circus nog een keer te krijgen.
Dat vraag ik me af hoor. Wilders is gevaarlijk geniaal heb ik altijd het idee, en Brinkman heb ik nog nooit iets bijzonders horen zeggen. Gister bij P&W zei hij dat de belastingen fors omlaag moeten. Hoe afgezaagd kan je zijn toch? Ik heb geen hoge pet van die man op.quote:Op woensdag 25 april 2012 06:35 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ik denk dat Brinkman veel intelligenter is (op dat vlak) dan Wilders. Hij zal niet zo stom zijn om in de vormende fase van zijn partij, de eerste 4/6 jaar, in een regering te stappen. Zodra je dat namelijk doet, ben je elke kans kwijt om je als partij te profileren.
Dat zal hem uiteraard niet weerhouden om aan te schuiven bij de formatiegesprekken die tzt plaats zullen vinden.
De kans dat Brinkman met een flink aantal zetels in de Kamer terecht komt is klein. De kans dat VVD, CDA en hij dan genoeg hebben voor een meerderheid is nog kleiner. Al was het alleen maar omdat Brinkman heeft aangegeven met een lijst van 15 personen te komen. Meer zetels kan hij niet bezetten,quote:Op woensdag 25 april 2012 10:52 schreef exile79 het volgende:
[..]
Dat vraag ik me af hoor. Wilders is gevaarlijk geniaal heb ik altijd het idee, en Brinkman heb ik nog nooit iets bijzonders horen zeggen. Gister bij P&W zei hij dat de belastingen fors omlaag moeten. Hoe afgezaagd kan je zijn toch? Ik heb geen hoge pet van die man op.
Ik hoop trouwens niet dat de hypothese van Wormbat waarheid wordt.
Ja, beetje een stomme plaats voor dat vinkjequote:
Ik vond het wel meevallen. Hij had een goed punt over de provincies, al was het niet heel relevant in het debat van gisteravond, dat toch vooral ging om bezuinigingen voor 2013. Het is zeker de moeite waard om na te denken of de provincie nog steeds een bestuurslaag is die er toe doet. Ik heb daar mijn twijfels over, meer dan over de waterschappen eigenlijk.quote:Op vrijdag 27 april 2012 09:44 schreef Quarant het volgende:
Ik vond Brinkman wel heel slecht gisteravond...
Provincie is wel nuttig om te voorkomen dat gemeenten tegen elkaar gaan opbieden met kantoorparken etc. waar niemand op zit te wachten. Oftewel: een overkoepelend beleid en regionale afstemming.quote:Op vrijdag 27 april 2012 11:35 schreef freako het volgende:
[..]
Ik vond het wel meevallen. Hij had een goed punt over de provincies, al was het niet heel relevant in het debat van gisteravond, dat toch vooral ging om bezuinigingen voor 2013. Het is zeker de moeite waard om na te denken of de provincie nog steeds een bestuurslaag is die er toe doet. Ik heb daar mijn twijfels over, meer dan over de waterschappen eigenlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |