http://www.nrc.nl/nieuws/(...)omende-verkiezingen/quote:Brinkman wil deelnemen aan komende verkiezingen
Hero Brinkman, die vorige maand uit de PVV-fractie stapte, wil meedoen aan eventuele verkiezingen, nu de Catshuisonderhandelingen zijn gestrand. Dat meldt de politicus vanavond in het televisieprogramma Brandpunt.
Sinds Brinkman geen onderdeel meer uitmaakt van de PVV zit hij als éénmansfractie in de Kamer. Hoe hij precies zou willen meedoen aan de verkiezingen, kon hij nog niet zeggen. Het oprichten van een eigen partij sluit Brinkman niet uit, maar wellicht sluit hij zich aan bij een bestaande fractie.
Of hierover al onderhandelingen gaande zijn, wilde Brinkman niet prijsgeven:
“Ik spreek in de Tweede Kamer de hele dag met andere partijen. Dat betekent nog niet dat ik ook lid word.”
Samsom bereid om met Rutte te regeren
PvdA-leider Diederik Samsom is bereid om te regeren met Mark Rutte, wanneer dit bijvoorbeeld in een paarsplusvariant zou zijn, zo zei hij in dezelfde uitzending:
“Ik ben tot alles bereid, als iedereen over zijn schaduw heen wil springen.”
Na verkiezingen hoopt Samsom zo snel mogelijk een nieuw kabinet te zien, om een nieuwe begroting spoedig op orde te brengen. Vanavond werd eveneens duidelijk dat de Amsterdamse PvdA-wethouder Lodewijk Asscher niet gaat proberen lijsttrekker van de PvdA te worden bij de aankomende verkiezingen, waarmee zeker is dat Samsom de partij in eventuele verkiezingen gaat leiden.
Dat lijkt mij ook verstandig. Verdonk zal 'rechts' waarschijnlijk ook wel een zetel gekost hebben in 2010.quote:Op maandag 23 april 2012 10:44 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik denk wel dat de VVD druk gaat uitoefenen op Brinkman om niet een eigen partij te beginnen, tenzij duidelijk is dat dat kansloos is. Gebrek aan versnippering op rechts is hun grootste troef.
Dat is dan kansloos gebleken...quote:Op maandag 23 april 2012 10:44 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik denk wel dat de VVD druk gaat uitoefenen op Brinkman om niet een eigen partij te beginnen, tenzij duidelijk is dat dat kansloos is. Gebrek aan versnippering op rechts is hun grootste troef.
Plus dat Brinkman gematigder is en dus kan hij in potentie (mits goede campagne) een respectabel aantal zetels bij de VVD weghalen. Vooral van de kiezers die de plannen van Wilders wel goed vinden, maar hem te extreem.quote:Op dinsdag 24 april 2012 22:37 schreef Mint_Clansell het volgende:
Brinkman kan nog best populair worden. Hij is een Wilders met manieren, dat zal veel twijfelende PVV'ers aanspreken.
Frans Bauer.quote:Op dinsdag 24 april 2012 23:32 schreef andre77 het volgende:
Hij komt met een lijst van 15 mensen. Wie staan daar op?
Mijn gok is Marco Pastors.
Whatever the name. Als ie de PVV meehelpt te vernietigen heeft ie mijn zegen.quote:Op dinsdag 24 april 2012 23:22 schreef Arcee het volgende:
Zijn partij heet De Onafhankelijke Burgerpartij.
OBP.
Ook als hij Nederland erin meesleurt?quote:Op woensdag 25 april 2012 00:02 schreef remlof het volgende:
[..]
Whatever the name. Als ie de PVV meehelpt te vernietigen heeft ie mijn zegen.
Ik denk dat Brinkman veel intelligenter is (op dat vlak) dan Wilders. Hij zal niet zo stom zijn om in de vormende fase van zijn partij, de eerste 4/6 jaar, in een regering te stappen. Zodra je dat namelijk doet, ben je elke kans kwijt om je als partij te profileren.quote:Op woensdag 25 april 2012 04:52 schreef Wombcat het volgende:
Even (heel erg) hypothetisch: stel Brinkman heeft genoeg zetels om met VVD en het CDA een meerderheid te halen, dan zie ik die twee er wel voor aan om dan maar met hem een kabinet te vormen. Om vervolgens hetzelfde circus nog een keer te krijgen.
Dat vraag ik me af hoor. Wilders is gevaarlijk geniaal heb ik altijd het idee, en Brinkman heb ik nog nooit iets bijzonders horen zeggen. Gister bij P&W zei hij dat de belastingen fors omlaag moeten. Hoe afgezaagd kan je zijn toch? Ik heb geen hoge pet van die man op.quote:Op woensdag 25 april 2012 06:35 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ik denk dat Brinkman veel intelligenter is (op dat vlak) dan Wilders. Hij zal niet zo stom zijn om in de vormende fase van zijn partij, de eerste 4/6 jaar, in een regering te stappen. Zodra je dat namelijk doet, ben je elke kans kwijt om je als partij te profileren.
Dat zal hem uiteraard niet weerhouden om aan te schuiven bij de formatiegesprekken die tzt plaats zullen vinden.
De kans dat Brinkman met een flink aantal zetels in de Kamer terecht komt is klein. De kans dat VVD, CDA en hij dan genoeg hebben voor een meerderheid is nog kleiner. Al was het alleen maar omdat Brinkman heeft aangegeven met een lijst van 15 personen te komen. Meer zetels kan hij niet bezetten,quote:Op woensdag 25 april 2012 10:52 schreef exile79 het volgende:
[..]
Dat vraag ik me af hoor. Wilders is gevaarlijk geniaal heb ik altijd het idee, en Brinkman heb ik nog nooit iets bijzonders horen zeggen. Gister bij P&W zei hij dat de belastingen fors omlaag moeten. Hoe afgezaagd kan je zijn toch? Ik heb geen hoge pet van die man op.
Ik hoop trouwens niet dat de hypothese van Wormbat waarheid wordt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |