Ik denk dat we er uit zijn.quote:Op woensdag 29 februari 2012 22:33 schreef Mylene het volgende:
Van Persie is wel een lekker ding, dus doe die maar. Hunteraar heeft zo'n raar hoofd.
Hij is er vandaag in elk geval niet fraaier op gewordenquote:Op woensdag 29 februari 2012 22:33 schreef Mylene het volgende:
Van Persie is wel een lekker ding, dus doe die maar. Hunteraar heeft zo'n raar hoofd.
Waarom? Persoonlijk zie ik liever Huntelaar. Die scoort tenminste.quote:
Misschien is hij na deze kopstoot wat knapper geworden?quote:Op woensdag 29 februari 2012 22:33 schreef Mylene het volgende:
Hopelijk zijn voortanden eruit..quote:Op woensdag 29 februari 2012 22:58 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Misschien is hij na deze kopstoot wat knapper geworden?
Persie is alleen goed tegen de excelsiors van de PLquote:Op woensdag 29 februari 2012 23:11 schreef tochweerhenk het volgende:
Van Persie heeft er vandaag weer weinig van gebakken, en niet voor de 1e keer. De Hunter dus.
Tja hij draagt zijn team wel tegen zulke teams, en scoorde wel een belangrijke goal tegen Tottenham afgelopen week.quote:Op woensdag 29 februari 2012 23:14 schreef Waaghals het volgende:
[..]
Persie is alleen goed tegen de excelsiors van de PL
In de spits wel.quote:Op woensdag 29 februari 2012 23:10 schreef S_Holmes het volgende:
Van Persie: 61 interlands, 25 doelpunten.
Huntelaar: 49 interlands, 30 doelpunten.
Van der Sar: 130 interlands, 0 doelpunten
Ik denk dat Van der Sar focking slecht is.
Juistquote:Op woensdag 29 februari 2012 23:15 schreef Stokstaart het volgende:
Ik ben voor wat V Hanegem riep: Laat ze samen spelen
Van Persie heeft niet 61 wedstrijden in de spits gespeeldquote:
Sneijder verdedigend op het middenveld?quote:Op woensdag 29 februari 2012 23:21 schreef Redefine het volgende:
-----------------------Stekelenburg------------------------
VDW--Sjokkinga--Matthijssen--Emanuelson (of voor mijn part De Jong)
----------Van Bommel---Sneijder----------------------
Elia (of nieuwe speler: Narshing bijv)-------Van Persie--------Robben
---------------------Huntelaar-------------------------
En dan wel Robben op links. Linksback en rechtsbuiten is nog iets wat opgelost moet worden.
Torresquote:Op woensdag 29 februari 2012 23:20 schreef eight het volgende:
Helaas moeten wij kiezen tussen 2 kwaden.
Zowel Spanje (villa en torres) als Duitsland (gomez en klose) hebben betere spitsen.
Torres raakt al jaren geen knikker meer. Dus die is niet beter. Klose is in het Duitse elftal een topspits, waar Gomez juist niet altijd even indrukwekkend speelt. Dus of het oranje duo slechter is waag ik toch echt te betwijfelen.quote:Op woensdag 29 februari 2012 23:20 schreef eight het volgende:
Helaas moeten wij kiezen tussen 2 kwaden.
Zowel Spanje (villa en torres) als Duitsland (gomez en klose) hebben betere spitsen.
Hij gaf een goede voorzet.quote:Op woensdag 29 februari 2012 23:26 schreef Rodawa het volgende:
Van Persie op de plaats van Kuyt, Huntelaar in de spits. Wat irritant om Dirk te zien voetballen zeg, of beter gezegd: zijn pogingen tot voetballen.
Nee Sneijder speelt daar niet als verdedigende middenvelder. Die speelt daar als spelverdeler. Die zal ook zijn verdedigende werk moeten opknappen. Maar je moet zelf aanvallender spelen. Verdedigend zijn we het zwakst (als je naar het hele team kijkt), dus dan moet je juist zelf meer druk zetten.quote:Op woensdag 29 februari 2012 23:23 schreef tochweerhenk het volgende:
[..]
Sneijder verdedigend op het middenveld?
ELIA?
Gast, dat kan niet. En Narsingh zou dat niveau ook niet aankunnen.
Als je de Jong hebt zie ik geen probleem. Het probleem met Sneijder op die positie is dat hij te veel wil gaan aanvallen en daarom zijn verdedigende taken niet goed doet.quote:Op woensdag 29 februari 2012 23:28 schreef Redefine het volgende:
[..]
Nee Sneijder speelt daar niet als verdedigende middenvelder. Die speelt daar als spelverdeler. Die zal ook zijn verdedigende werk moeten opknappen. Maar je moet zelf aanvallender spelen. Verdedigend zijn we het zwakst (als je naar het hele team kijkt), dus dan moet je juist zelf meer druk zetten.
Bovendien zit je dan tenminste niet met een tweedeling in je elftal. Als je met De Jong en Van Bommel speelt, speel je met een verdedigend deel wat niet kan opbouwen en een aanvallend deel dat de bal niet krijgt.
Elia moet aan spelen toekomen, maar net zoals Narsingh is het een voorbeeld. Als je zou kunnen lezen, zie je dat ik het een positie noem die opgelost moet worden. Desnoods zet je daar Kuyt neer (liever niet), waardoor je verdedigend weer wat sterker staat.
Als je De Jong hebt, wordt er (samen met Van Bommel) niets aan opbouwen gedaan, althans in een te laag tempo. Ze zijn heel goed in een verdedigend elftal, maar aanvallend heb je te weinig aan ze. Dit zou te compenseren zijn als je twee veelvuldig opkomende backs hebt.quote:Op woensdag 29 februari 2012 23:30 schreef tochweerhenk het volgende:
[..]
Als je de Jong hebt zie ik geen probleem. Het probleem met Sneijder op die positie is dat hij te veel wil gaan aanvallen en daarom zijn verdedigende taken niet goed doet.
Het probleem is dat we juist wel moeten verdedigen, omdat onze verdedigers van B niveau zijn.quote:Op woensdag 29 februari 2012 23:32 schreef Redefine het volgende:
[..]
Als je De Jong hebt, wordt er (samen met Van Bommel) niets aan opbouwen gedaan, althans in een te laag tempo. Ze zijn heel goed in een verdedigend elftal, maar aanvallend heb je te weinig aan ze. Dit zou te compenseren zijn als je twee veelvuldig opkomende backs hebt.
Het is maar net hoe je gedachte is. Ik denk dat het belangrijker is om meer druk op de tegenstander te zetten, zodat zij veel minder aan aanvallen en opbouwen (bij balverlies) komen. Op het moment dat je verder inzakt, zoals de laatste jaren bij teveel wedstrijden het geval is, roep je het over je zelf af.quote:Op woensdag 29 februari 2012 23:35 schreef tochweerhenk het volgende:
[..]
Het probleem is dat we juist wel moeten verdedigen, omdat onze verdedigers van B niveau zijn.
Als Van Persie net zo presteerde in Oranje als hij bij Arsenal doet wel ja, maar was het maar zo'n feest...quote:Op woensdag 29 februari 2012 23:44 schreef tochweerhenk het volgende:
Zitten we met Nederland niet een beetje in een luxeprobleem?
quote:Op woensdag 29 februari 2012 23:42 schreef Bombshell het volgende:
Huntelaar duidelijk.
Als je dat niet ziet kan je beter in de keuken blijven om de afwas te doen
Ja maar als iedereen topfit is, vallen spelers zoals Van der Vaart misschien wel buiten de boot. Dat is toch best jammer.quote:Op woensdag 29 februari 2012 23:45 schreef tralalala het volgende:
[..]
Als Van Persie net zo presteerde in Oranje als hij bij Arsenal doet wel ja, maar was het maar zo'n feest...
Aanvallend zeker. Al zou het meer een luxe probleem zijn als Van Persie net zo goed in oranje zou spelen als bij Arsenal.quote:Op woensdag 29 februari 2012 23:44 schreef tochweerhenk het volgende:
Zitten we met Nederland niet een beetje in een luxeprobleem?
Verdedigend is het erg dun de laatste tijd inderdaad. Voor de toekomst staat er ook nog niet veel opvallends klaar. Bruma en Gouweleeuw misschien. En dat terwijl Heitinga en Mathijssen ook ouder worden.quote:Op woensdag 29 februari 2012 23:49 schreef Redefine het volgende:
[..]
Aanvallend zeker. Al zou het meer een luxe probleem zijn als Van Persie net zo goed in oranje zou spelen als bij Arsenal.
Verdedigend is het erg dun gezaaid. Ik had overigens liever gezien dat er wat spelers in de verdediging bijgekomen waren om te zien of zij er geschikt voor waren. Ola John en Narsingh staan toch net even op een wat minder problematische plek.
Als je ziet dat na het WK alleen Bruma erbij gekomen is, vind ik dat wat mager. Nu is het verdigend wel armoe troef qua Nederlanders. Echter Piets wordt wel constant gebruikt, zelfs als hij nog niet eens voldoende wedstrijdritme heeft (zijn ontbrekende kwaliteiten nog daargelaten).
Van sommige spelers moet je Oranje materiaal maken. Die groeien door het spelen en trainen daar opeens wel door tot een hoger niveau. Je zag het aan Boulahrouz, in zijn eerste jaren.
Dat is wel jammer, maar ook aan Van der Vaart kleeft eigenlijk een beetje hetzelfde als wat bij Van Persie geldt. Speelt ook te weinig in oranje op het niveau wat hij kan halen, dat hij echt wat toevoegt. Al heeft hij ook weer net als Van Persie het probleem dat hij te vaak ergens op een positie neergezet wordt om hem maar mee te laten spelen.quote:Op woensdag 29 februari 2012 23:49 schreef tochweerhenk het volgende:
[..]
Ja maar als iedereen topfit is, vallen spelers zoals Van der Vaart misschien wel buiten de boot. Dat is toch best jammer.
quote:Op woensdag 29 februari 2012 23:42 schreef Bombshell het volgende:
Huntelaar duidelijk.
Als je dat niet ziet kan je beter in de keuken blijven om de afwas te doen
Maduro hangt er nog een beetje tussen. Maar als je ziet hoeveel interlands Mathijssen en Heijtinga gespeeld hebben, terwijl dat nou ook niet echt de toppers zijn. En als je vergelijkt met middenvelders die alsmaar opgeroepen werden terwijl ze totaal geen vorm hadden. De Zeeuw en Schaars (voor zijn vertrek naar Sporting). Dan denk ik toch wel dat kijken naar meer verdedigers toch wel mogelijk was.quote:Op woensdag 29 februari 2012 23:51 schreef tochweerhenk het volgende:
[..]
Verdedigend is het erg dun de laatste tijd inderdaad. Voor de toekomst staat er ook nog niet veel opvallends klaar. Bruma en Gouweleeuw misschien. En dat terwijl Heitinga en Mathijssen ook ouder worden.
Eensquote:Op woensdag 29 februari 2012 23:58 schreef PKRChamp het volgende:
Ik zeg Kuijt eruit en van Persie op rechts.
Ik denk dat dat juist heel veel uitmaakt, van Persie heeft meer ruimte om acties te maken en is zo technisch dat hij altijd wel een man voorbij kan komen.quote:Op woensdag 29 februari 2012 23:59 schreef Redefine het volgende:
Van Persie op rechts heeft nog steeds heel weinig nut. Daar rendeert die voor geen meter, wat je aan al die wedstrijden van afgelopen jaren hebt kunnen zien. Het enige voordeel dat je hebt is dat er dan een veel betere voetballer op rechts staat.
quote:Op woensdag 29 februari 2012 23:58 schreef PKRChamp het volgende:
Ik zeg Kuijt eruit en van Persie op rechts.
vd Vaartquote:Op donderdag 1 maart 2012 08:26 schreef Lastpost het volgende:
Beiden erin!
Robben, Huntelaar, Van Persie.
En dan ook nog een plekje zien te vinden voor Van der Vaart en Sneijder, moet lukken.
Dat lijkt mij ookquote:Op donderdag 1 maart 2012 10:15 schreef leilab het volgende:
Maar Van Persie kan je toch niet op de bank zetten ? Ik zeg dan Van Persie rechts en Kuyt eruit.
Jawel dat heeft wel iemand.quote:Op donderdag 1 maart 2012 11:10 schreef 3M1N3M het volgende:
En over de verdediging, niemand een lijst(je) met NL verdedigers?
Inderdaad niet te geloven dat ze er gewoon niet zijnquote:Op donderdag 1 maart 2012 11:10 schreef 3M1N3M het volgende:
Huntelaar.
En over de verdediging, niemand een lijst(je) met NL verdedigers?
Jaap Stam en Frank de Boer achterin en je bent klaar.quote:Op donderdag 1 maart 2012 11:14 schreef TheFastOne het volgende:
NL-verdediging is echt dieptriest. We moeten gewoon een gozer achterin hebben met het postuur van die Cahill en het voetballende vermogen van Heiting
Tja dat is een wereld van verschil met het huidige duo, heb je ook maar 1 verdedigende middenvelder nodig ipv 2quote:Op donderdag 1 maart 2012 11:17 schreef Godtje het volgende:
[..]
Jaap Stam en Frank de Boer achterin en je bent klaar.
Cocu is ook weleens centrale verdediger geweest, kan Van Bommel/Strootman/De Jong dat niet eens proberen?quote:Op donderdag 1 maart 2012 11:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Tja dat is een wereld van verschil met het huidige duo, heb je ook maar 1 verdedigende middenvelder nodig ipv 2
nee maar Van Persie ipv Kuyt kan welquote:Op donderdag 1 maart 2012 11:36 schreef tong80 het volgende:
Wat een vraag
Van Persie moet altijd spelen.
Van Persie is van wereldklasse.
Geels scoorde ook meer dan Cruijff. Had die moeten spelen ipv Cruijff ?
Willy van der Kuijlen had moeten spelen.quote:Op donderdag 1 maart 2012 11:36 schreef tong80 het volgende:
Wat een vraag
Van Persie moet altijd spelen.
Van Persie is van wereldklasse.
Geels scoorde ook meer dan Cruijff. Had die moeten spelen ipv Cruijff ?
quote:Op woensdag 29 februari 2012 23:00 schreef zoekeenleven het volgende:
Van persie, maar dan wel sneijder eruit tiefen, door hem speelt ie slecht.
quote:
Die paar keer dat VdV achter Van Persie stond liep het meteen als een tierelier. Van Persie en Sneijder liggen elkaar totaal niet. Van Persie moet een spelmaker achter zich hebben, geen egotrippertje die alleen maar op goal schiet als hij de kans krijgt.quote:Op donderdag 1 maart 2012 11:43 schreef Tarado het volgende:
[..]Sneijder was niet best gisteren maar of hij de schuldige is aan Van Persie's falen vind ik wat te ver gezocht, grote verschil is wel dat Huntelaar ruimte maakt en Van Persie de ruimtes kleiner maakt
VdV spelmaker?quote:Op donderdag 1 maart 2012 11:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Die paar keer dat VdV achter Van Persie stond liep het meteen als een tierelier. Van Persie en Sneijder liggen elkaar totaal niet. Van Persie moet een spelmaker achter zich hebben, geen egotrippertje die alleen maar op goal schiet als hij de kans krijgt.
Veel meer oog voor zijn medespelers dan Sneijder iig, beter in de combinatie ook. Sneijder is een ordinaire counterspeler.quote:
Hebben we met Sneijder ooit iets gewonnen dan?quote:Op donderdag 1 maart 2012 11:54 schreef muzas het volgende:
Iedereen die sneijder uit het NL elftal wil zetten is rijp voor het gesticht.
Met wie wel?quote:Op donderdag 1 maart 2012 11:55 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Hebben we met Sneijder ooit iets gewonnen dan?
Als je Van Persie wilt laten renderen zal je Sneijder eruit moeten halen, zo simpel ligt het wel.quote:Op donderdag 1 maart 2012 11:54 schreef muzas het volgende:
Iedereen die sneijder uit het NL elftal wil zetten is rijp voor het gesticht.
Een van RVP's sterke kanten is juist de beweging zonder bal.quote:Op donderdag 1 maart 2012 11:43 schreef Tarado het volgende:
[..]Sneijder was niet best gisteren maar of hij de schuldige is aan Van Persie's falen vind ik wat te ver gezocht, grote verschil is wel dat Huntelaar ruimte maakt en Van Persie de ruimtes kleiner maakt
Inderdaad, iemand die het overzicht behoud, loopacties van medespelers goed ziet en dan ook nog eens een pass op maat kan geven. Desnoods over 30 meter.quote:Op donderdag 1 maart 2012 11:45 schreef Caland het volgende:
[..] Van Persie moet een spelmaker achter zich hebben, geen egotrippertje die alleen maar op goal schiet als hij de kans krijgt.
quote:Op donderdag 1 maart 2012 11:57 schreef Banaanensuiker het volgende:
[..]
Een van RVP's sterke kanten is juist de beweging zonder bal.
Voorbeeldje:
Ik zeg toch ook niet dat hij dat niet deed? Iemand beweert dat RVP geen ruimte creëert en dat doet hij wel.quote:Op donderdag 1 maart 2012 11:58 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
KJH deed gisteren precies hetzelfde.
Tegen spelers die in hun dagelijks leven bakker, slager of postbode zijn ja.quote:Op donderdag 1 maart 2012 11:57 schreef muzas het volgende:
[..]
Inderdaad, iemand die het overzicht behoud, loopacties van medespelers goed ziet en dan ook nog eens een pass op maat kan geven. Desnoods over 30 meter.
Wat?quote:Op donderdag 1 maart 2012 11:58 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
KJH deed gisteren precies hetzelfde.
Ja idd, en dan nog de bal niet controleren en het doel compleet missen.quote:Op donderdag 1 maart 2012 11:58 schreef Caland het volgende:
[..]
Tegen spelers die in hun dagelijks leven bakker, slager of postbode zijn ja.
Ik dacht dat je in het RVPkamp zat, excuusquote:Op donderdag 1 maart 2012 11:58 schreef Banaanensuiker het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook niet dat hij dat niet deed? Iemand beweert dat RVP geen ruimte creëert en dat doet hij wel.
Goede post van je.
Van Persie heeft meer de neiging om in de bal te komen waardoor de ruimtes kleiner wordenquote:Op donderdag 1 maart 2012 11:58 schreef Banaanensuiker het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook niet dat hij dat niet deed? Iemand beweert dat RVP geen ruimte creëert en dat doet hij wel.
Goede post van je.
Dat zit ik ook, betekent niet meteen dat ik Jan Klaas afschrijf.quote:Op donderdag 1 maart 2012 11:59 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Ik dacht dat je in het RVPkamp zat, excuus
Maar RvP is in Oranje toch ook niet in vormquote:Op donderdag 1 maart 2012 12:01 schreef Banaanensuiker het volgende:
[..]
Dat zit ik ook, betekent niet meteen dat ik Jan Klaas afschrijf.
De spelers in vorm moet je opstellen. Sneijder is dat nu zeker niet en hij + RVP werken gewoon niet. Dus dan haal je tijdelijk Sneijder eruit, totdat hij weer in vorm is.
Je zal sowieso Sneijder eruit moeten halen wil je Van Persie laten renderen.quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:01 schreef Banaanensuiker het volgende:
[..]
Dat zit ik ook, betekent niet meteen dat ik Jan Klaas afschrijf.
De spelers in vorm moet je opstellen. Sneijder is dat nu zeker niet en hij + RVP werken gewoon niet. Dus dan haal je tijdelijk Sneijder eruit, totdat hij weer in vorm is.
Dat was hij in 2010 ook wel, nu zit hij ver van dat niveau af maar zoals al eerder gesteld RvP haalt zijn Arsenal niveau ook niet in Oranjequote:Op donderdag 1 maart 2012 12:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Je zal sowieso Sneijder eruit moeten halen wil je Van Persie laten renderen.
Komt er nog eens bij dat als al die schoten van afstand er niet in vliegen je eigenlijk ook heel weinig aan Sneijder hebt. De goals op het WK verbloemden een hoop wat dat aangaat, teveel eigenlijk wel.
Men kreeg opeens het waanidee dat Sneijder één van de beste middenvelders ter wereld is.
Je vorm hangt niet af van in welk team je speelt. RVP is hoe dan ook in vorm. Dat hij in oranje niet scoort ligt aan het systeem en medespelers. Geen service van de flanken en over Sneijder hebben we het al gehad.quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:03 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Maar RvP is in Oranje toch ook niet in vorm
Ditquote:Op donderdag 1 maart 2012 12:05 schreef Banaanensuiker het volgende:
[..]
Je vorm hangt niet af van in welk team je speelt. RVP is hoe dan ook in vorm. Dat hij in oranje niet scoort ligt aan het systeem en medespelers. Geen service van de flanken en over Sneijder hebben we het al gehad.
En waarom scoort Huntelaar dan wel? Die is voetbaltechnisch minder begaafd dan v. Persie... Dus zou je zeggen veel méér afhankelijk van de mensen naast en achter hem.quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:05 schreef Banaanensuiker het volgende:
[..]
Je vorm hangt niet af van in welk team je speelt. RVP is hoe dan ook in vorm. Dat hij in oranje niet scoort ligt aan het systeem en medespelers. Geen service van de flanken en over Sneijder hebben we het al gehad.
Het ligt toch wel een beetje aan hemzelf ook, hij heeft minder zelfvertrouwen bij het NL elftal, dat neemt niet weg dat ik vind dat hij altijd opgesteld moet worden desnoods ten koste van Kuytquote:Op donderdag 1 maart 2012 12:05 schreef Banaanensuiker het volgende:
[..]
Huntelaar is veel meer een goaltjesdief, heeft gewoon andere kwaliteiten.quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:06 schreef muzas het volgende:
[..]
En waarom scoort Huntelaar dan wel? Die is voetbaltechnisch minder begaafd dan v. Persie... Dus zou je zeggen veel méér afhankelijk van de mensen naast en achter hem.
Klaas is niet bang voor een kopstootje in de 16 na een voorzet van Kuijt, Van Persie kopt nauwelijks.quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:06 schreef muzas het volgende:
[..]
En waarom scoort Huntelaar dan wel? Die is voetbaltechnisch minder begaafd dan v. Persie... Dus zou je zeggen veel méér afhankelijk van de mensen naast en achter hem.
Wat nou als Bert niet gaat veranderen van systeem? Dan kies je wel voor KJH?quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:05 schreef Banaanensuiker het volgende:
[..]
Hij hoeft helemaal niet te veranderen van systeem, de invulling moet alleen anders.quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:11 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Wat nou als Bert niet gaat veranderen van systeem? Dan kies je wel voor KJH?
Hij is veel meer een spits dan v. Persie. Huntelaar is echt het slotakkoord. Je moet van hem niet verwachten dat ie een kans creëert. Daarom staat v. Persie ook nu telkens eerste keus in de spits, veel meer een voetballer dan Huntelaar. VP kan wél een mannetje uitspelen, of eigenhandig iets creeeren, Maar hij kan gewoon niet omgaan met het type voetbal wat naast en achter 'm gespeeld wordt. Daar heb je veel meer een type Huntelaar voor nodig, een afronder, een killer. En dat blijkt.quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:07 schreef Banaanensuiker het volgende:
[..]
Huntelaar is veel meer een goaltjesdief, heeft gewoon andere kwaliteiten.
En als dat niet gebeurt? Zelfde manier van spelen zoals altijd, dan kies jij dus ook voor KJH?quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:12 schreef Caland het volgende:
[..]
Hij hoeft helemaal niet te veranderen van systeem, de invulling moet alleen anders.
nee, dan kies ik voor Van der Vaart ipv Sneijder.quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:13 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
En als dat niet gebeurt? Zelfde manier van spelen zoals altijd, dan kies jij dus ook voor KJH?
Die is momenteel 8miljard keer minder in vorm dan Sneijder.quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:16 schreef Banaanensuiker het volgende:
Ik zie liever Afellay achter RVP als ik eerlijk ben.
En als je oneerlijk bent ?quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:16 schreef Banaanensuiker het volgende:
Affelay voetbalt hij nog uberhaupt?quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:16 schreef Banaanensuiker het volgende:
nee, is gaan basketballen.quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:21 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Affelay voetbalt hij nog uberhaupt?
Is maar de vraag of hij het EK haalt maar om van hem de verlosser te maken vind ik wat teveel eerquote:Op donderdag 1 maart 2012 12:21 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Affelay voetbalt hij nog uberhaupt?
Heel simpel gezegd, maar wel de waarheid.quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:22 schreef tech4u het volgende:
Er is gewoon geen chemie tussen Sneijder en RvP. Dus als Sneijder speelt, KJH in de spits. Staat daar iemand anders dan zou ik met RvP spelen.
Was v. Basten ook niet een tijd geblesseerd voor het EK in '88?quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Is maar de vraag of hij het EK haalt maar om van hem de verlosser te maken vind ik wat teveel eer
Van Basten was niet zo'n heel klein beetje beter dan Affelay ooit zal zijnquote:Op donderdag 1 maart 2012 12:24 schreef muzas het volgende:
[..]
Was v. Basten ook niet een tijd geblesseerd voor het EK in '88?
Kan die altijd nog op de plek van KUYTquote:Op donderdag 1 maart 2012 12:23 schreef Caland het volgende:
[..]
Heel simpel gezegd, maar wel de waarheid.
Maar Van Persie niet opstellen gaat Bert nooit doen natuurlijk, zou ook ronduit belachelijk zijn. Heel de wereld lacht hem dan uit.
Dat zou inderdaad echt de allerlaatste optie zijn. Zou het wel enorm zonde vinden.quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:26 schreef tech4u het volgende:
[..]
Kan die altijd nog op de plek van KUYT![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
spelen.
Ah, duidelijk een kenner!quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:27 schreef Godtje het volgende:
van Persie is de nieuwe seedorf. Geweldige speler en niet voor Oranje.
Teveel echo en te veel aanpassingen om het succesvol te maken.
Daar zou Bert natuurlijk hele dikke poep aan moeten hebben.quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:23 schreef Caland het volgende:
[..]
Heel simpel gezegd, maar wel de waarheid.
Maar Van Persie niet opstellen gaat Bert nooit doen natuurlijk, zou ook ronduit belachelijk zijn. Heel de wereld lacht hem dan uit.
quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:35 schreef Tarado het volgende:
England have a massive chance at Euro 2012’
Robin van Persie believes England have enough quality to challenge for Euro 2012 glory.
Van Persie played the first half of Holland’s dramatic 3-2 friendly victory over Stuart Pearce’s side before being replaced at the interval.
And the Dutchman says England’s youthful squad can shine in Poland and Ukraine this summer.
“England are a very good team,” said Van Persie. “They were a bit younger but they played well and they are a very good side. They have a massive chance of playing well in the Euros.
“Both teams played well. To be fair they scored in the 90th minute, we had one last attack which was a bit lucky in the end and pulled it back. It was a nice win, five goals, a good game of football and everybody is happy.
“It was a very useful [warm-up game]. Everybody showed that, everybody was committed and there were a few good tackles in the game.”
![]()
http://www.arsenal.com/ne(...)chance-at-euro-2012-
quote:and there were a few good tackles in the game
quote:Op donderdag 1 maart 2012 13:54 schreef Foca het volgende:
Huntelaar moet sowieso spelen in dit Nederlands elftal.
Dan gaat Van Persie maar op 10. En Sneijder of Van der Vaart als verdedigende middenvelder naast Mark van Bommel.
Maar je kunt het ondertussen niet meer maken om Huntelaar er naast te zetten. Wat een fenomeen is dat aan het worden in Oranje.
Alsof dat een onbekend concept is. Het enige wat je je wel kan afvragen is of Van Bommel wel de beste optie is.quote:
Inderdaad. Van der Vaart en Sneijder hebben daar wel eens vaker gespeeld en ook gewoon goed. Zeker Van der Vaart kan dit heel erg goed. Van Bommel of De Jong, tja ik ga dan toch voor de ervaring van Van Bommel en sowieso denk ik niet dat Bertje hem eruit zal halen.quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:10 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Alsof dat een onbekend concept is. Het enige wat je je wel kan afvragen is of Van Bommel wel de beste optie is.
Van der Vaart zou nog kunnen, Sneijder niet idd.quote:
Mee eens. Zodra er spelers van hetzelfde kaliber rondlopen kan hij het ineens niet meer.quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:30 schreef Mani89 het volgende:
Wat interesseert mij het nou wat die van Persie presteert bij Arsenal, bij Oranje is het driewerf KUT dus hij mag lekker de bank warm houden.
Jij laat liever Kuyt spelen, een middelmatige talentloze voetballer, dan VP de beste speler in de PL op dit moment. Heb je gezien hoe vaak Kuyt balverlies heeft geleden en hoe vaak hij van die kansloze passjes naar achter heeft gegeven?quote:Op donderdag 1 maart 2012 15:32 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Mee eens. Zodra er spelers van hetzelfde kaliber rondlopen kan hij het ineens niet meer.
Fuck Van Persie. Hunter is onze man. Ik ben trouwens ook één van de weinige die vind dat Kuijt mag spelen, geeft gisteren ook weer een prima assist. Het rendement van Dirk is niet eens zo laag..
Laat RvP maar banken.
Tuurlijk zie ik de mankementen van Dirk, maar hij is belangrijker voor Oranje dan de meeste denken. Robin van Persie is van wereldklasse, maar presteert niets wanneer hij voor zijn vaderland uikomt. Huntelaar wel, dan is voor mij de keuze snel gemaakt..quote:Op donderdag 1 maart 2012 15:44 schreef tech4u het volgende:
[..]
Jij laat liever Kuyt spelen, een middelmatige talentloze voetballer, dan VP de beste speler in de PL op dit moment. Heb je gezien hoe vaak Kuyt balverlies heeft geleden en hoe vaak hij van die kansloze passjes naar achter heeft gegeven?
quote:Op donderdag 1 maart 2012 13:32 schreef Littlerabbit het volgende:
En dan is dit geen eens een statistiek van doelpunten per minuut want hoe vaak mag Huntelaar nou een wedstrijd lang blijven staan van Van Marwijk.
Niet dat het wat toevoegt zolang ik Van Persie zijn statistieken niet hebquote:Klaas-Jan Huntelaar scoorde gisteren in het oefenduel van het Nederlands elftal tegen Engeland alweer zijn 31e goal voor Oranje. De aanvaller van Schalke 04 had hiervoor in 50 interlands slechts 2.905 minuten voor nodig, wat neerkomt op één doelpunt per 93,7 minuten.
Hoewel Kuyt niet de beste voetballer is en bij wijze van spreken eerder een verdedigende middenvelder dan een spits is, is hij inderdaad wel vrij effectief. Het zou mij niets verbazen of Kuyt niet erg hoog zou staan bij het aantal assists gegeven door een oranje speler.quote:Op donderdag 1 maart 2012 16:06 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Tuurlijk zie ik de mankementen van Dirk, maar hij is belangrijker voor Oranje dan de meeste denken. Robin van Persie is van wereldklasse, maar presteert niets wanneer hij voor zijn vaderland uikomt. Huntelaar wel, dan is voor mij de keuze snel gemaakt..
Er moet gewoon een geode speler op die rechterflank. Kan vd Vaart dat niet? En Huntelaar moet inderdaad gewoon in de spits.quote:Op donderdag 1 maart 2012 15:44 schreef tech4u het volgende:
[..]
Jij laat liever Kuyt spelen, een middelmatige talentloze voetballer, dan VP de beste speler in de PL op dit moment. Heb je gezien hoe vaak Kuyt balverlies heeft geleden en hoe vaak hij van die kansloze passjes naar achter heeft gegeven?
v/d Vaart heeft een actieradius van een meter of 30 dus dat lijkt me nietquote:Op donderdag 1 maart 2012 16:33 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Er moet gewoon een geode speler op die rechterflank. Kan vd Vaart dat niet? En Huntelaar moet inderdaad gewoon in de spits.
Niet echt een goed voorbeeld. De verdedigers negeren Van Persie volkomen in tegenstelling tot de actie van Huntelaar gisteren.quote:Op donderdag 1 maart 2012 11:57 schreef Banaanensuiker het volgende:
[..]
Een van RVP's sterke kanten is juist de beweging zonder bal.
Voorbeeldje:
ditquote:Op donderdag 1 maart 2012 17:10 schreef debeterebob het volgende:
Eerst helft Van Persie, tweede helft Huntelaar. Opgelost. Slotje.
Een speler die wekelijks Arsenal bij de hand neemt geen wereldspeler noemenquote:Op donderdag 1 maart 2012 18:46 schreef Pedroso het volgende:
Van Persie is bij Arsenal een wereldspeler maar mocht ie naar de echte top gaan (Real Madrid, Barca, Manchester Utd en City e.d.) dan gaat ie daar ook niet renderen.
Daar zal ie één van velen zijn en moet ie gaan knokken voor zijn plek.
Een Sneijder in normale doen is beter dan v. Persie dus om Sneijder nou ten koste van v. Persie er uit te gooien is niet echt reeel (er van uitgaande dat Huntelaar in de basis staat).
Bovendien speelt v. Persie nooit op die positie, niet doen dus.
Gister mooi wel een assistquote:Op donderdag 1 maart 2012 19:43 schreef RijstNatie het volgende:
kuyt eruit van persie op recht.
kuyt is echt 3x niks
Nee vdv is daar veel te traag voor, voor een opkomende back is het dan prijsschieten.quote:Op donderdag 1 maart 2012 16:33 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Er moet gewoon een geode speler op die rechterflank. Kan vd Vaart dat niet? En Huntelaar moet inderdaad gewoon in de spits.
Inderdaad. Zeer slecht voorbeeld.quote:Op donderdag 1 maart 2012 17:02 schreef franske19 het volgende:
[..]
Niet echt een goed voorbeeld. De verdedigers negeren Van Persie volkomen in tegenstelling tot de actie van Huntelaar gisteren.
Ik denk ook dat je dan een minder prettige Robin in de selectie krijgt, je zag het op het WK nog even tegen Slowakije, dan komt ineens weer die gefrustreerde tiener in hem naar boven waar Feyenoord het zo lastig mee had. Als je Robin tweede spits zou maken achter Huntelaar, dat trekt die vent echt niet. En dat weet Bert ook. Huntelaar is daarin veel professioneler, het zou misschien niet mogen, maar denk zeker dat dit meespeelt in de beslissing van Bert.quote:Op donderdag 1 maart 2012 19:36 schreef forzaudinese het volgende:
[..]
Durft Bert v. Marwijk niet vrees ik...
Het is precies dezelfde loopactie. Nog wel een betere misschien aangezien Huntelaar Robben meer uit de weg moest gaan en v Persie duidelijk kiest om hem te kruisen. Dat er geen verdediger is die met hem meeloopt of dat Robben de bal niet aflegt op het moment dat hij nog geen buitenspel staat kan hij niets aandoen.quote:Op donderdag 1 maart 2012 17:02 schreef franske19 het volgende:
[..]
Niet echt een goed voorbeeld. De verdedigers negeren Van Persie volkomen in tegenstelling tot de actie van Huntelaar gisteren.
Dat idd. Zo kun je elke 10 meter die hij sprint wel een goede actie vinden.quote:Op donderdag 1 maart 2012 17:02 schreef franske19 het volgende:
[..]
Wat henk zegt.quote:Op woensdag 29 februari 2012 23:17 schreef tochweerhenk het volgende:
--------------------Steek---------------------
VDW-Heit-Mathijssen-Emanuelson
------------Bommel-----VDVaart--------
------Robben-----Sneijder-------Persie
-----------------Huntelaar-------------------
quote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:27 schreef verminator het volgende:
Om even de vraag uit de topic titel te beantwoorden: Van Persie, Period.
Maar RvP is van Excelsior naar Feyenoord en dan naar Arsenal.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 14:44 schreef -Roy- het volgende:
Huntelaar, de cijfers spreken voor zich. RvP is een arrogante kwal die het alleen in Engeland waar maakt, en daar hebben we in het Nederlandse Elftal zo weinig aan.
Eens en dan Robben, Sneijder en Van Persie de vrijheid geven om van positie's te ruilen. Mocht je echt overlopen worden, dan kun je altijd Nigel de Jong er nog inzetten ipv Van der Vaart of Sneijder. Maar dat zal niet zo vaak gebeuren. Hooguit tegen Duitsland of Spanje.quote:Op woensdag 29 februari 2012 23:17 schreef tochweerhenk het volgende:
--------------------Steek---------------------
VDW-Heit-Mathijssen-Emanuelson
------------Bommel-----VDVaart--------
------Robben-----Sneijder-------Persie
-----------------Huntelaar-------------------
Kern van waarheid...quote:Op vrijdag 2 maart 2012 17:09 schreef tech4u het volgende:
http://www.nu.nl/column-vrijdag/2753877/kluts-jan-huntelaar.html
Met pijn in mijn hart ben ik het eigenlijk wel met deze man eens.
Bert, luister naar deze man.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 17:08 schreef Foca het volgende:
[..]
Eens en dan Robben, Sneijder en Van Persie de vrijheid geven om van positie's te ruilen. Mocht je echt overlopen worden, dan kun je altijd Nigel de Jong er nog inzetten ipv Van der Vaart of Sneijder. Maar dat zal niet zo vaak gebeuren. Hooguit tegen Duitsland of Spanje.
Ik heb liever de zekerheid dat Huntelaar de ballen erin peert.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 17:44 schreef PunkAap het volgende:
Ik begin het gevoel te krijgen dat RvP voor een verrassing wil zorgen op het EK.
Ik ook.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 17:54 schreef valleilijn het volgende:
[..]
Ik heb liever de zekerheid dat Huntelaar de ballen erin peert.
Je hebt z'n loopactie tegen Engeland gemist?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 18:48 schreef tong80 het volgende:
Van Persie of iemand die alleen scoort en anderen niet laat scoren ?
Deze man weet.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 14:44 schreef -Roy- het volgende:
Huntelaar, de cijfers spreken voor zich. RvP is een arrogante kwal die het alleen in Engeland waar maakt, en daar hebben we in het Nederlandse Elftal zo weinig aan.
Van Persie en arrogant in een zinquote:Op vrijdag 2 maart 2012 14:44 schreef -Roy- het volgende:
Net doen alsof van Persie van het kaliber Denneboom isquote:Op vrijdag 2 maart 2012 22:40 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Je komt er denk ik niet omheen om Van Persie op de bank te zetten. Maar dan is die wannabe mocro in zijn eer aangetast en gaat hij in de pers wild om zich heen slaan. Dus om de lieve vrede te bewaren kun je die gozer beter helemaal niet meenemen. Hoef je het gejammer van die Wenger ook niet aan te horen. Hij kan wel voetballen en als hij scoort is het vaak een mooie goal maar zijn rendement in de spits is gewoon te laag. Je hebt een type Inzaghi nodig die bij iedere 100% kans de bal gortdroog langs de keeper schuift.
Vanuit Kuyt komt totaal geen dreiging. Geen inzicht, geen reactie vermogen en geen acties. Ik denk juist dat er meer voorzetten van v Persie kunnen komen, omdat hij een man voorbij kan. En zelfs als hij geen voorzetten geeft, dan is de middenveld bezetting sterker, waardoor vd Wiel ruimte heeft op te komen om voorzetten te geven.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 22:33 schreef Stiggie het volgende:
Ik ben bang dat als Van Persie ipv kuyt gaat spelen dat er helemaal geen bal meer van de zijkant komt.... van persie gaat voor de actie en robben.... heb je een huntelaar die weinig ballen krijgt. Misschien lullig voor van persie dan... Het is wel het uitproberen waard met v persie ipv kuyt
quote:Op zaterdag 3 maart 2012 11:38 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ik zeg al jaren dat Huntelaar in de spits moet. Van Persie is een spits van niks.
De problemen beginnen natuurlijk al achterin, want zelfs tegen dat pauper Engeland houden ze de 0 niet hoewel de eerste buitenspel was.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 12:02 schreef tong80 het volgende:
Van Persie.
Van Marwijk word eens wakker en gebruik deze wereldtopper op z'n best.
Ja laten we net als bij Arsenal het hele team om Van Persie heenzetten en ook bij Nederland de verdediging volledig opengooien. Ik bedoel wie wil er nou winnen zolang Van Persie zich opperbest voelt.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 12:02 schreef tong80 het volgende:
Van Persie.
Allemaal intikkertjes tegen de Excelsiors van Engeland...Scorebordjournalistiek bewijst jou achterlijkheidquote:Op zaterdag 3 maart 2012 11:59 schreef tech4u het volgende:
[..]![]()
26 duels, 23 doelpunten in de PL bewijzen je achterlijkheid.
Een hatrick tegen chelsea bewijst dan weer dubbel jouw achterlijkheid.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 12:35 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Allemaal intikkertjes tegen de Excelsiors van Engeland...Scorebordjournalistiek bewijst jou achterlijkheid
Ja want Arsenal heeft hij ook al zo veel prijzen bezorgdquote:Op zaterdag 3 maart 2012 12:02 schreef tong80 het volgende:
Van Persie.
Want Huntelaar zou Arsenal de triple bezorgen?quote:Op zaterdag 3 maart 2012 12:40 schreef Waaghals het volgende:
[..]
Ja want Arsenal heeft hij ook al zo veel prijzen bezorgd
Leer lezen ik heb het over Van Persie, ik heb met geen woord gerept over Huntelaarquote:Op zaterdag 3 maart 2012 12:41 schreef tech4u het volgende:
[..]
Want Huntelaar zou Arsenal de triple bezorgen?
Gaat meer om het systeem rond Van Persie heen bouwen een systeem wat je verdedigend dusdanig kwetsbaar maakt dat het zowel Arsenal veel punten kost en Nederland al helemaal. Want dat is naast Van Persie nog een overeenkomst tussen Arsenal en Nederland, bij beide is de verdediging behoorlijk zwak.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 12:41 schreef tech4u het volgende:
[..]
Want Huntelaar zou Arsenal de triple bezorgen?
Jij geeft met je post aan dat VP geen wereldtopper is omdat hij Arsenal geen prijzen heeft bezorgd. Er is geen speler op de wereld die dat zou kunnen de afgelopen jaren.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 12:43 schreef Waaghals het volgende:
[..]
Leer lezen ik heb het over Van Persie, ik heb met geen woord gerept over Huntelaar
Wat een bullshit. Arsenal heeft zo veel punten verspild omdat de selectie van Arsenal momenteel zeer matig is. Heeft niks met VP te maken. Als iemand Arsenal veel punten heeft bezorgd is Vp dat wel.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 12:44 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Gaat meer om het systeem rond Van Persie heen bouwen een systeem wat je verdedigend dusdanig kwetsbaar maakt dat het zowel Arsenal veel punten kost en Nederland al helemaal. Want dat is naast Van Persie nog een overeenkomst tussen Arsenal en Nederland, bij beide is de verdediging behoorlijk zwak.
Verbazingwekkend wat jij allemaal concludeert.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 12:45 schreef tech4u het volgende:
[..]
Jij geeft met je post aan dat VP geen wereldtopper is omdat hij Arsenal geen prijzen heeft bezorgd. Er is geen speler op de wereld die dat zou kunnen de afgelopen jaren.
Ja ok is goed als je toch maar selectief leest moet je wel geheel in je gelijkstaan.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 12:47 schreef tech4u het volgende:
[..]
Wat een bullshit. Arsenal heeft zo veel punten verspild omdat de selectie van Arsenal momenteel zeer matig is. Heeft niks met VP te maken. Als iemand Arsenal veel punten heeft bezorgd is Vp dat wel.
Ik lees niet selectief. Het systeem bouwen rond VP kost Arsenal geen punten het levert ze punten op.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 12:50 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Ja ok is goed als je toch maar selectief leest moet je wel geheel in je gelijkstaan.
Van Persie en kansen verprutsen?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 22:32 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Van Persie is geen klinische spits. Ook bij Arsenal verprutst hij veel kansen. Bij oranje krijg je per wedstrijd ook nog eens veel minder kansen en is het rendement helemaal nul. Dan kunnen mensen als De Snor wel te berde brengen dat hij een goede "voetballer" is maar dan moet hij op een andere positie gaan spelen. Ik vind Huntelaar ook geen geweldenaar maar hij gaat beter om met de spaarzame kansen die geboden worden. We kunnen het ons niet veroorloven om nog een toernooi met Van Persie in de spits aan te modderen. Het lijkt wel of die jongen heilig verklaart is.
Één welbekende statistiek is dat KJH er meer in heeft liggen in oranje.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 13:04 schreef NLGooner het volgende:
[..]
Zijn er trouwens niet ergens statistieken te vinden over zowel Van Persie als Huntelaar? Aantal doelpogingen in een wedstrijd enzo?
En weer een tegen liverpool en vorige week tegen tottemham.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 12:35 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Allemaal intikkertjes tegen de Excelsiors van Engeland...Scorebordjournalistiek bewijst jou achterlijkheid
Het feit dat BvM hem altijd opstelt zou hem toch wel het nodige vertrouwen moeten gevenquote:Op zaterdag 3 maart 2012 12:25 schreef Banaanensuiker het volgende:
Is het niet de taak van de trainer om spelers lekker in hun vel te laten zitten? Als een speler goed in zijn vel zit, dan levert hij ook meer rendement.
Liverpool heeft zijn power zojuist ondervonden.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 12:35 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Is ook echt onzin dat Van Persie alleen tegen de kleintjes scoort. Niemand twijfelt aan de klasse van Van Persie. Hij laat het in Oranje alleen nauwelijks zien. Alleen een idioot stelt een speler op die niet presteert.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 14:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Liverpool heeft zijn power zojuist ondervonden.²
Hier ligt imo de grootste oorzaak voor het minder renderen van Van Persie in oranje, wat deze journalist goed in de gaten heeft.quote:What's wrong with Wesley Sneijder?
Ever since manager Jose Mourinho left Inter, Wesley Sneijder has suffered such a serious drop in form that these days he barely justifies his inclusion in the Italian side.
Andre Villas-Boas has faced many difficult questions during his time at Chelsea, but he was probably unprepared for the ones that came his way last week. Porto's president, Nuno Pinto da Costa, had told Portuguese journalists that many of Chelsea's current players were still in touch with Jose Mourinho, the coach who left the club over four years ago.
"He needs time to mold his team," Pinto da Costa said. "He can't do that as long as there are players, as I've heard, who exchange text messages with Mourinho."
Villas-Boas, of course, had to play down the problems. "It's normal," he protested. "I have emotional attachment to the people I have managed in Academica and Porto. And I text them and they text back. It's really normal."
Yet Villas-Boas knows better than anyone, having worked with Mourinho for years, that his relationship with players is far from normal. While often described as a good tactician -- which is certainly true -- Mourinho's main skill is man management. He believes that psychological factors in football are the most important aspect of a player's ability, and his relationship with players is quite extraordinary. Witness the way he wept with Marco Materazzi when set to leave Inter in 2010 -- and this is Materazzi, notorious hardman and Zinedine Zidane wind-up merchant.
A pattern throughout Mourinho's managerial career has been his ability to turn otherwise decent players into top-class performers. There are examples at each club -- at Porto, for example, Paulo Ferreira and Nuno Valente did passable impressions of Cafu and Roberto Carlos when flying down the flanks from full back, and while Ferreira's good form continued under Mourinho at Chelsea, his ability dipped after his compatriot's departure and he's been a backup ever since. Valente became a bit-part player for Everton, before retiring with little fanfare.
At Chelsea, Mourinho had money to spend, and was immediately working with a higher caliber of player. But he transformed Frank Lampard, for example, from a decent all-round midfielder into a player voted the second-best in the world in 2005. Eidur Gudjohnsen was a good forward, but Mourinho somehow got him playing excellently in a central midfield position. Joe Cole played the only good football of his career under Mourinho.
And then there is Inter, where the post-Mourinho dip has been suffered by almost the entire playing squad. But one man sums it up in particular: Wesley Sneijder. His speech at the 2010 Ballon d'Or ceremony showed that strong emotional bond. "It was a pleasure to work with Jose Mourinho, and I want to tell him this on stage, it was a pleasure to work with him," he said. "I feel that he is for me, the best coach in the world." It nearly reduced his former coach to tears again.
"With Jose, success always follows him, but it's not always because he has the best players; it's because he make you believe you are the best players," Sneijder later said. "The confidence and belief he gives you is amazing, and when he is at a club it is his players and staff against the rest of the world."
And though it seems ludicrous to place Sneijder in with some lesser talents who enjoyed a brief Mourinho-dependent spike in form, he hasn't disproved the theory. The Dutchman was a highly promising player at Ajax, but it was difficult to place him among the world's best in a relatively weak league. At Real Madrid, he tasted success with a league title but wasn't always a regular and rarely found himself at the center of the team. Only at Inter in the 2009-10 season was he a consistently world-class performer. To put it frankly, his dip in form since then has lasted longer than his spell of brilliance, so it's natural to assume that this is his "true" level of ability, rather than his 2009-10 form.
Sneijder's drop in performance shouldn't be underestimated. It seemed to start immediately after Mourinho's departure. One of the biggest fallacies in modern football is that Sneijder enjoyed a good 2010 World Cup, based almost solely on the fact that he scored five times. Analyze the goals, and they're a remarkable compilation of simple tap-ins and deflections, alongside one which was so clearly a Felipe Melo own goal that Sneijder must have been slightly embarrassed to have been credited with it. The Netherlands reached the final, but its No. 10 did very little playmaking for a playmaker.
Scoring slightly fortunate goals shouldn't be used to criticize Sneijder, but getting acclaim for his performances at the World Cup might have been the worst thing that could have happened to him. For one thing, he was told by so many people that he deserved to be in the top three for the Ballon d'Or, despite missing out, he probably started to believe the hype. In truth, he'd played well for roughly half of the year before struggling under Rafael Benitez. The Barcelona trio of Lionel Messi, Xavi Hernandez and Andres Iniesta had been more consistent.
But more importantly, Sneijder seems to have forgotten the type of player he is. In 2009-10, he was absolutely superb by pulling the strings between the lines, and creating chances for Diego Milito, Samuel Eto'o and Goran Pandev. When used further forward in European competition, he prompted the counterattacks, combining with Milito but leaving the goal scoring to the Argentine. Sneijder scored just four times in the league, and eight in all competitions. He was a playmaker, not a goal scorer.
After finishing joint top of the World Cup goal-scoring charts, Sneijder now seems to think he's a goal scorer. His shots-per-game rate has risen from 2.42 in 2009-10, to 3.38 in 2010-11, to 3.80 in 2011-12. Astonishingly, he's only managed five league goals since Mourinho left.
He complained about his role after the World Cup: "I got frustrated under Benitez. … He wanted me to play as a striker," by which he meant high up the pitch behind another forward. But then, Sneijder doesn't want to play much deeper, either. "I don't like playing in central midfield at all," he said elsewhere. "I like to be further forward closer to goal … better a second striker than a central midfielder." It all seems very confused, and the likelihood is that Sneijder is trying to shift the blame onto his managers when he's simply been playing poorly.
In fairness, Sneijder does say that his preferred position is behind two strikers, in a 4-3-1-2. That shape has been tried by Claudio Ranieri this season, but the problem with that system is that it places so much of the creative burden on one player, Sneijder. When he's off form, that's difficult to justify, which has resulted in Ranieri playing a 4-3-1-2/4-4-2 compromise, in which Sneijder drifts to the left wing when out of possession, with Javier Zanetti playing either as a right winger or a central midfielder on the opposite side. In truth, Argentine Ricky Alvarez seems more suited to the Sneijder role.
"Sneijder is not a problem but a solution," Ranieri protested on Italian TV this week. But he continued: "I think that an Inter coach is duty-bound to try and integrate players with a special quality, even though by doing that the team is now suffering a lot."
It's easy to read between the lines.
It's not so easy to play between the lines. There's a brilliant player somewhere in Wesley Sneijder, but his current form barely justifies a place in the Inter side, let alone at the heart of it.
Prima opstelling idd, niks mis mee!quote:Op zaterdag 3 maart 2012 14:49 schreef Breekfast het volgende:
Huntelaar en Van Persie kunnen prima samen spelen:
-------------------------------------Huntelaar------------------------------------
------------------------------------------------- Van Persie---------------------
--------Robben-----------------Sneijder----------------------Narsingh---------
-------------------------------------Van Bommel-------------------------------------
-----Emanuelson ---------Mathijssen---------Heitinga---------VdW---------
----------------------------------------Stekelenburg------------------------------------
Prima opstelling lijkt me dit. Narsingh kan mooi aan de buitenkant blijven en de voorzetten geven. En voor Robben is er nog alle ruimte om zijn acties te maken aan de linkerkant.
Ja er klopte weinig vanquote:Op zaterdag 3 maart 2012 14:51 schreef franske19 het volgende:
Zonder keeper spelen helpt ons niet echt om eindelijk eens een prijs te winnen.
Edit: zie dat je het hebt aangepast maar nu staan er twaalf man op het veld.
Droomopstelling. Maar dit gaat Bertje nooit doen natuurlijk. Bertje speelt altijd met 2 VM's. En geef hem eens ongelijk. Die 2 prutsers achterin hebben alle steun van de wereld nodig van van Bommel en de Jong.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 14:49 schreef Breekfast het volgende:
Huntelaar en Van Persie kunnen prima samen spelen:
-------------------------------------Huntelaar------------------------------------
------------------------------------------------- Van Persie---------------------
--------Robben-----------------Sneijder----------------------Narsingh---------
-------------------------------------Van Bommel-------------------------------------
-----Emanuelson ---------Mathijssen---------Heitinga---------VdW---------
----------------------------------------Stekelenburg------------------------------------
Prima opstelling lijkt me dit. Lekker aanvallend. Narsingh kan mooi aan de buitenkant blijven en de voorzetten geven. En voor Robben is er nog alle ruimte om zijn acties te maken aan de linkerkant.
Ja en? Bij Arsenal... niet in het Nederlands elftal, daar moet hij ervoor zorgen dat hij Sneijder bediend maar dat wil hij niet.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 15:38 schreef FireFox1 het volgende:
Meneertje RvP scoort even de winnende in de 92e minuut binnen...
Lekker bezig met trollen man. Goed bezigquote:Op zaterdag 3 maart 2012 15:56 schreef Nober het volgende:
[..]
Nog zo een, Huntelaar heeft meer doelpunten dit seizoen.
Huntelaar - Van Persie
33-31.
Ik kan er niks aan doen dat Huntelaar meer doelpunten heeft gemaakt.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 16:04 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Lekker bezig met trollen man. Goed bezig
Dit trollen noemenquote:Op zaterdag 3 maart 2012 16:04 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Lekker bezig met trollen man. Goed bezig
Dan nog Van Bommel en De Jong als controleurs, paar verdedigers en Steek op goal en je hebt een EK-winnaar in potentie.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 16:05 schreef Saekerhett het volgende:
Jezus, gewoon allebei in de basis. Huntelaar in de spits en Van Persie, Sneijder en Robben in een vrije rol erachter. En dan heb je nog genoeg kwaliteit op de bank.
Ohja, Kuyt vergeten we. Ik vind eigenlijk dat Kuyt altijd moet spelen....quote:Op zaterdag 3 maart 2012 16:22 schreef Merkie het volgende:
Gewoon allebei idd. Kuyt op RB, RVP op rechtsbuiten (maar eigenlijk meer een valse spits), en KJH in de spits. Klaar.
Normaal gesproken niet maar hij heeft de laatste weken zijn vorm hervonden.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 16:27 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ohja, Kuyt vergeten we. Ik vind eigenlijk dat Kuyt altijd moet spelen....
Waarom speelde Kuyt eigenlijk niet de eerste maanden van dit seizoen? Welke speler hield hem op de bank?quote:Op zaterdag 3 maart 2012 16:28 schreef tech4u het volgende:
En toch... We weten allemaal wat Bertje gaat doen. En dat is met 2 controleurs, Kuyt als rechter vleugelspits, en rvp/huntelaar in de spits.
Jij ziet liever Nelom? Tegen Engeland bleek maar weer dat Emanuelson het iig niet wordt in Van Marwijk zijn ogen dus dan vraag ik me af wie er in jouw ogen een beter alternatief is/zou zijn?quote:
Elke speler is een beter alternatief.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 16:30 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Jij ziet liever Nelom? Tegen Engeland bleek maar weer dat Emanuelson het iig niet wordt in Van Marwijk zijn ogen dus dan vraag ik me af wie er in jouw ogen een beter alternatief is/zou zijn?
quote:Op zaterdag 3 maart 2012 16:30 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Jij ziet liever Nelom? Tegen Engeland bleek maar weer dat Emanuelson het iig niet wordt in Van Marwijk zijn ogen dus dan vraag ik me af wie er in jouw ogen een beter alternatief is/zou zijn?
Maar als Pieters voor Feyenoord had gespeeld was hij natuurlijk wel goed genoegquote:
Topspelerquote:
Hij had wel geschiedenis kunnen schrijven als die bal er in was gegaan. Grootste schlemiel in de voetbalgeschiedenis.quote:
1 2 3 4 | v/d Wiel - Heitinga - Mathijsen - Kuyt v. Bommel - de Jong Sneijder v. Persie - Hunterlaar - Robben |
Kuijt linksback?quote:
quote:
Niet realistisch, maar een mens mag dromen.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 16:28 schreef J2T het volgende:
Robben------------Hunter-------------------Robin
--------------------VDV
-------------Sneijder-van Bommel
Urby-------Bruma--------de Jong-----------Kuyt
Jep...quote:
Van Persie scoort elke 174,48 minuut een doelpunt voor Oranje.quote:Op donderdag 1 maart 2012 16:22 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
[..]
Niet dat het wat toevoegt zolang ik Van Persie zijn statistieken niet heb
Fijne clichés weer. VdV maakt wekelijks de meeste meters van heel Spurs.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 16:46 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
VDV heeft geen loopvermogen en laat daardoor veel te vaak zijn man lopen.
Dat zal best maar hij is erg vaak schuldig bij tegentreffers omdat hij de snelheid/kracht/zin niet heeft om met zijn man mee te gaan.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 16:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Fijne clichés weer. VdV maakt wekelijks de meeste meters van heel Spurs.
'Dat zal best' ontkracht gelijk dus je hele stelling dat hij geen loopvermogen heeft.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 16:49 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Dat zal best maar hij is erg vaak schuldig bij tegentreffers omdat hij de snelheid/kracht/zin niet heeft om met zijn man mee te gaan.
In een wk finale bijv.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 16:52 schreef gniffie het volgende:
Wanneer gebeurt dat dan?
En Van Bommel en Strootman hebben dat probleem juist
quote:Op zaterdag 3 maart 2012 16:41 schreef Caland het volgende:
Beetje meer respect voor Edson mag wel. Nota bene de uitvinder van de no look kopbal.
Hij speelt zelden/nooit de volledige 90 min. dus ik vraag me af hoe die statistieken wordenquote:Op zaterdag 3 maart 2012 16:53 schreef Caland het volgende:
[..]
'Dat zal best' ontkracht gelijk dus je hele stelling dat hij geen loopvermogen heeft.
Op 10 heb je dat ook wat minder nodig, trouwens. Sneijder loopt helemaal nooit met z'n man mee.
Ook dat is flauwekul. Van de laatste 6 wedstrijden waarin hij speelde maakte hij er 3 volledig af. Ook daarvoor ging het al wat beter, vooral gewisseld rond de 85e minuut. Hij is wel enorm blessuregevoelig ja.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 16:55 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Hij speelt zelden/nooit de volledige 90 min.
Is alweer een tijdje terug, voor zijn blessure. Zal het even moeten opzoeken.quote:Linkje van de statistieken ?
Dit was iig tegen de Wolves.quote:Spurs covered 58.1 miles in that game with van der Vaart covering the most ground with 6.5 miles.
Kijk de statistieken maar na, zelden dat hij pas in de laatste 10 min. wordt gewisseld.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 17:01 schreef Caland het volgende:
[..]
Ook dat is flauwekul. Van de laatste 6 wedstrijden waarin hij speelde maakte hij er 3 volledig af. Ook daarvoor ging het al wat beter, vooral gewisseld rond de 85e minuut. Hij is wel enorm blessuregevoelig ja.
[..]
Is alweer een tijdje terug, voor zijn blessure. Zal het even moeten opzoeken.
[..]
Dit was iig tegen de Wolves.
http://soccernet.espn.go.(...)an-der-vaart?cc=5739quote:Op zaterdag 3 maart 2012 17:16 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Kijk de statistieken maar na, zelden dat hij pas in de laatste 10 min. wordt gewisseld.
En ik vind een wedstrijdvoorbeeld nog niet heel overtuigend.
quote:Op zaterdag 3 maart 2012 17:33 schreef Caland het volgende:
[..]
http://soccernet.espn.go.(...)an-der-vaart?cc=5739
Je ziet dat het in de laatste periode dat hij fit was best wel mee viel. Waaronder zelfs 4 hele wedstrijden.
wutquote:His wife, Sylvie, has claimed that the player's legs are too heavy and they cannot sleep in the same bed. "It's just as well," she says. "His legs are heavy. If I get under them I can't get out."
Waarom kan die bij Oranje niet zo voetballen?quote:
Hij wordt daar niet zo aangespeeld. Had hij maar een Bergkamp en Frank de Boer achter zich.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 23:45 schreef Rickazio het volgende:
[..]
Waarom kan die bij Oranje niet zo voetballen?
Ik vind VDV ook echt een fijne speler die anderen in stelling brengt, goede passes geeft. Schril contrast met egospelertjes als Robben en Sneijder.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 16:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Fijne clichés weer. VdV maakt wekelijks de meeste meters van heel Spurs.
Robin-Jan van Huntepersiequote:Op zaterdag 3 maart 2012 23:44 schreef Rickazio het volgende:
Lastige keuze, liefste een Persielaar
Het ene heeft wat het andere ontbreekt
Huntelaar als diepe spits en van Persie als hangende spits.quote:Op woensdag 29 februari 2012 22:32 schreef GGMM het volgende:
Van Persie: 61 interlands, 25 doelpunten.
Huntelaar: 49 interlands, 30 doelpunten.
Van Persie doet het heel goed bij Arsenal, maar lijkt in het Nederlands elftal nooit te presteren. Huntelaar is technisch natuurlijk veel zwakker, maar lijkt wel altijd te scoren.
Wie moet er in de spits komen te staan op het EK?
Bedankt man.quote:Op zondag 4 maart 2012 01:01 schreef kapiteintje het volgende:
GGMM aan jou de eer om een nieuwe te openen. Het is immers jouw topic.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |