SPOILER: Recept 1Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Recept 2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Saus:
Je kan op veel verschillende manieren een saus maken; hieronder staat een recept voor een saus die gekookt wordt, maar je kan het ook zo simpel houden als het pureren van goede Italiaanse tomaten en ze op smaak te brengen met wat oregano, zout en peper. Zie bv de link naar de website van Varasano voor een goede (alhoewel iets omslachtige) methode.
Mocht je wat meer haast hebben, dan smaakt bv een Heinz Tomato Frito ook erg lekker als pizzasaus. Over het algemeen kan je echter wel stellen dat er maar weinig saus op de pizza nodig is.SPOILER: SausOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bakken:SPOILER: bakkenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Handige links over pizza maken
Jeff Varasano's Internet best pizza recipe
Pizzamaking.com
Twee pizzastenen:
http://pizzastein.com/
Jamie Oliver steen op fonq.nl
Filmpje over deeg opbollen
Filmpjes over deeg vormen
De laatste foto's uit het vorige topic
LieLie:
Spartagek:
mime_negert:
motorbloempje:
MaximusTG:
Yvesss:
peerte:
[ Bericht 3% gewijzigd door MaximusTG op 28-02-2012 23:06:37 ]Zin in pizza? Simpel pizzarecept - Uitgebreid pizzarecept! - DIY pizzaschep - Bestron Alfredo Tuning - kookkompas.nl![]()
Vorige topic eindigde met de vraag waar goede bloem voor de pizza te halen. Fysieke winkel.
Bekend zijn al Boerenbond, sommige supermarkten, molens, Bijenkorf.Zin in pizza? Simpel pizzarecept - Uitgebreid pizzarecept! - DIY pizzaschep - Bestron Alfredo Tuning - kookkompas.nl![]()
Edit: Oeps, verkeerde knopjes ingedrukt. Toch tijd voor mn nieuwe contactlenzen
.
Zin in pizza? Simpel pizzarecept - Uitgebreid pizzarecept! - DIY pizzaschep - Bestron Alfredo Tuning - kookkompas.nl![]()
Och, via internet bestellen is ook de makkelijkste optie als er geen fysieke winkel in de buurt is. Of als je veel tegelijk wil bestellen. En met de meeste keus.
Maar je moet niet té veel in een keer kopen, want het heeft niet het eeuwige leven.
Of gewoon lekker doorbakken!Zin in pizza? Simpel pizzarecept - Uitgebreid pizzarecept! - DIY pizzaschep - Bestron Alfredo Tuning - kookkompas.nl![]()
Ik heb voor tipo 00 genoeg opties, misschien teveel zelfs want ik begin kieskeurig te worden. Van de Sligro vind ik nog altijd de beste. Bij de Xenos heb ik het ook wel eens zien liggen, misschien dat je daar wat aan hebt.![]()
Inderdaad de Xenos dat is natuurlijk ook nog een optieIk zal vanmiddag na mijn werk eens ff een rondje dorp maken. En anders word het een internetbestelling die link die in deel 12 staat lijkt me wel wat alleen die verzendkosten weer... maar ja daar ontkom je niet aan. Heeft iemand nog andere sites?
![]()
De Zuidmolen is ook wel een goede.Zin in pizza? Simpel pizzarecept - Uitgebreid pizzarecept! - DIY pizzaschep - Bestron Alfredo Tuning - kookkompas.nl![]()
Omdat het gaat over deeg vormen?Zin in pizza? Simpel pizzarecept - Uitgebreid pizzarecept! - DIY pizzaschep - Bestron Alfredo Tuning - kookkompas.nl![]()
Moet je beter kijken.Zin in pizza? Simpel pizzarecept - Uitgebreid pizzarecept! - DIY pizzaschep - Bestron Alfredo Tuning - kookkompas.nl![]()
Mijn pizzasteen is binnen dus ik ga mijn zuurdesem even flink voeren zodat ik pizza's en broden kan gaan bakken dit weekend.
There is no love sincerer than the love of food.![]()
Heeft iemand nog tips voor het maken van calzones? Wat voor temperatuur en tijden houden jullie aan hiervoor?There is no love sincerer than the love of food.![]()
"Jaaa, doe mij maar een pizza calzoneee, tu duh duh duuu, nee, ik hoef geen gewone..."
Ik heb eigenlijk geen Calzone meer gemaakt sinds ik mn pizzasteen gebruik
Denk dat je de temperatuur misschien maar niet te hoog kan zetten, lijkt me dat het langer duurt voor iedereen gaar is. Maar is ook afhankelijk van wat je er allemaal indoet natuurlijk. .Zin in pizza? Simpel pizzarecept - Uitgebreid pizzarecept! - DIY pizzaschep - Bestron Alfredo Tuning - kookkompas.nl![]()
Het liedje van de openingsdans op onze bruiloftquote:Op vrijdag 2 maart 2012 15:26 schreef MaximusTG het volgende:
"Jaaa, doe mij maar een pizza calzoneee, tu duh duh duuu, nee, ik hoef geen gewone..."
Ja doei.![]()
Het origineel neem ik aan :p? Weense wals is dat, of niet?Zin in pizza? Simpel pizzarecept - Uitgebreid pizzarecept! - DIY pizzaschep - Bestron Alfredo Tuning - kookkompas.nl![]()
Nee, die van de Enge Buren!quote:Op vrijdag 2 maart 2012 15:42 schreef MaximusTG het volgende:
Het origineel neem ik aan :p? Weense wals is dat, of niet?
En schuifelen. Ik dans niet.
Ja doei.![]()
Haha, geweldig! Weense wals lijkt me ook een beetje een risico met een trouwjurk aan.Zin in pizza? Simpel pizzarecept - Uitgebreid pizzarecept! - DIY pizzaschep - Bestron Alfredo Tuning - kookkompas.nl![]()
Het was zo grappig! De mensen dachten eerst: "Eros Ramazotti? Dat past helemaal niet bij ze, wtf?"
... beter luisteren..
en toen![]()
![]()
Ja doei.![]()
Ik heb nog een restje heerlijke bolognesesaus en verder wil ik wat ui, champignons, paprika, salami en ham toevoegen. Ik was wel van plan om de vulling allemaal alvast warm te maken zodat dit niet pas op de steen helemaal door hoeft te warmen.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 15:26 schreef MaximusTG het volgende:
Ik heb eigenlijk geen Calzone meer gemaakt sinds ik mn pizzasteen gebruik
Denk dat je de temperatuur misschien maar niet te hoog kan zetten, lijkt me dat het langer duurt voor iedereen gaar is. Maar is ook afhankelijk van wat je er allemaal indoet natuurlijk. .
Ik zat te denken aan 210-220 graden en dan 5-10 minuten? Moeilijk inschatten zo.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 15:27 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Het liedje van de openingsdans op onze bruiloft
Gisteren nog een calzone gemaakt (expres!) zelfde temperatuur als een gewone, zo heet mogelijk, misschien duurt het iets langer. De vulling (die gaat koken en dus relatief koel is) zorgt dat het deeg niet verbrandt.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 14:21 schreef MinderMutsig het volgende:
Heeft iemand nog tips voor het maken van calzones? Wat voor temperatuur en tijden houden jullie aan hiervoor?
Niet vergeten gaatjes in het deeg te prikken.
Succes!![]()
Gaatjes? Dat heeft de calzone van de pizzeria nooit.![]()
Dan zeker ook maar een bakpapiertje o.i.d. eronder zodat er geen saus op de steen komt?There is no love sincerer than the love of food.![]()
Oh, ik doe dat altijd, kan de stoom mooi ontsnappen. Er komt bij mij geen saus op de steen.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 22:22 schreef MinderMutsig het volgende:
Gaatjes? Dat heeft de calzone van de pizzeria nooit.![]()
Dan zeker ook maar een bakpapiertje o.i.d. eronder zodat er geen saus op de steen komt?![]()
Vandaag bij Groupon: http://www.groupon.nl/deals/landelijke-deal/adeva/3794347
Heb hem maar besteld, mixt en kneed wat lekkerder dan mijn handmixer..![]()
![]()
Leuk dingetje! Maar wel weer 100 euro..Zin in pizza? Simpel pizzarecept - Uitgebreid pizzarecept! - DIY pizzaschep - Bestron Alfredo Tuning - kookkompas.nl![]()
De Calzones waren een groot succes! Helaas vergeten een foto te maken.
Er is er wel een lek gegaan aan de onderkant waardoor en nu dus een dikke vlek op mijn steen zit. Straks maar eens kijken of ik dat nog op een of andere manier schoon kan krijgen. Ik hoef 'm voorlopig niet te gebruiken dus kan hem denk ik best even met wat water schoon boenen.There is no love sincerer than the love of food.![]()
Wat voor steen heb je eigenlijk? Vlekken krijg je er eigenlijk bijna niet van af; tenzij je oven een zelf-schoonmaakcyclus heeft. Maar dan moet je dat wel aandurven. Wie weet knapt je steen dan wel.
Zin in pizza? Simpel pizzarecept - Uitgebreid pizzarecept! - DIY pizzaschep - Bestron Alfredo Tuning - kookkompas.nl![]()
Oven op 250 graden en de steen vlak onder je elementen (en als je een gril hebt, die ook even aan) wil ook wel aardigquote:Op maandag 5 maart 2012 16:40 schreef MaximusTG het volgende:
Wat voor steen heb je eigenlijk? Vlekken krijg je er eigenlijk bijna niet van af; tenzij je oven een zelf-schoonmaakcyclus heeft. Maar dan moet je dat wel aandurven. Wie weet knapt je steen dan wel.
![]()
![]()
Ja, het oppervlakkige krijg je er dan wel vanaf, maar echt verdampen doet het niet.
Dit gebeurt er met de steen van mn gemodde Bestron:
En dan is plaatje twee nog niet eens het complete eindresultaat. Hij wordt weer stralend wit.
Verkleuringen blijf je op die van mij zien ja, maar dat zit er meer 'in'. Alles wat op de steen zit/zat (Bijv. stukjes aangekoekte broodbodem), daar vindt ik niets meer van terug![]()
Die bestron wordt wel weer heel mooi schoon ja, maar ik vraag mij af of dat met mijn redelijk poreuze stenen ooit gaat werken (Zelfs al zou de oven een pyrolyse functie hebben...).![]()
Ik heb er een van pizzastein.com. Er zit echt een beetje aangekoekte prut op, dat moet er denk ik nog wel af te poetsen zijn. Maar ik ga er inderdaad vanuit dat een deel ook gewoon de klei in getrokken is en dus niet meer te verwijderen is. Geeft ook niet maar die aangekoekte prut wil ik wel even weg hebben voor al mijn broden naar pizza gaan smaken.quote:Op maandag 5 maart 2012 16:40 schreef MaximusTG het volgende:
Ik heb trouwens een gewoon ouderwets gasfornuis dus geen hippe schoonmaakcyclus. Ik moet gewoon zelf poetsen.
Ah, ja, dan heb je dezelfde als ik heb. Stukjes krijg je er idd wel af, gewoon een tijdje onder de grill laten staan na het bakken. Vlekken krijg je niet weg nee. Maar dat geeft ook niet hoor.Zin in pizza? Simpel pizzarecept - Uitgebreid pizzarecept! - DIY pizzaschep - Bestron Alfredo Tuning - kookkompas.nl![]()
OMGquote:Op dinsdag 6 maart 2012 21:05 schreef emmyemmy het volgende:
waarom ook niet
[ afbeelding ]
wil nog altijd een sourdough basis pizza maken
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla![]()
Is trouwens gyrosgehakt met olijven, ui, mozzarella (wou eigenlijk feta maar had nog mozzarella) en tomaat (is de pizza van mijn vriend, was de tomaat daarop vergeten) en de saus is niet knoflook maar tzaziki, die fles op de foto staat daar maar gewoon :p
En ze zijn enorm!![]()
Hij ziet er lekkerder uit dan dat ik hem vind klinken.Jij zegt dus dat ik het eraf moet branden i.p.v. schoonmaken met water o.i.d.?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 11:09 schreef MaximusTG het volgende:
Ah, ja, dan heb je dezelfde als ik heb. Stukjes krijg je er idd wel af, gewoon een tijdje onder de grill laten staan na het bakken. Vlekken krijg je niet weg nee. Maar dat geeft ook niet hoor.There is no love sincerer than the love of food.![]()
Water is niet zo goed voor die stenen. Gewoon echte stukjes eraf schrapen met een spatel oid en de rest van de vlekken maken niet uit. Proef je niets van weerquote:Op dinsdag 6 maart 2012 22:54 schreef MinderMutsig het volgende:
Hij ziet er lekkerder uit dan dat ik hem vind klinken.
[..]
Jij zegt dus dat ik het eraf moet branden i.p.v. schoonmaken met water o.i.d.?![]()
![]()
Ziet er erg goed uitquote:
Hoe heb je het deeg gemaakt?Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....![]()
Ziet er lekker uit!Zin in pizza? Simpel pizzarecept - Uitgebreid pizzarecept! - DIY pizzaschep - Bestron Alfredo Tuning - kookkompas.nl![]()
Nou, heb voor de afwisseling eens melk gebruikt
melk een beetje opgewarmd en hier suiker aan toegevoegd, zakje instant gist (vers kan ik niet vinden)
en deze 10 minuten laten staat tot er een laagje met bubbeltjes onstaat
Intussen bloem in een kom doen (ik gebruik nooit vaste hoeveelheden, ben een beetje lui) met zout, peper, oregano en olijfolie
Melkmengsel er vervolgens bijgevoegd en gekneed, als het te vast was water erbij, te los bloem erbij enzo
Heb geen keukenmachine dus alles gaat gewoon met de hand
Deze zo'n 4 uur laten rijzen op de verwarming met een natte warme/hete doek er overheen
Af en toe even tussendoor gekneed en weer laten rijzen![]()
Hmm, heb nu voor het eerst een pizza gemaakt met deeg dat eerst ingevroren is geweest en het was niet zo'n succes. Wel eetbaar maar de bodem was niet mooi luchtig.
Ik heb de bol deeg vanmorgen uit de vriezer gehaald en in de koelkast in een bakje laten ontdooien. Rond vier uur heb ik hem uit de koelkast gehaald en in de warme keuken gezet om te rijzen maar het heeft niet echt veel gerezen. Daarna uitgerold en ook nog weer even op de plank laten liggen in de hoop dat het nog een beetje na zou rijzen maar dat was dus niet het geval. Toch maar belegd en op de pizzasteen gemikt maar het was al met al een beetje teleurstellend.![]()
Iemand enig idee of ik iets verkeerd heb gedaan of gebeurt dit nu eenmaal met bevroren deeg?
Voor ik het ingevroren heb heeft het wel iets gerezen maar niet de volle rijstijd. Misschien ligt het probleem daar?There is no love sincerer than the love of food.![]()
Nee, je moet het de dag ervoor al uit de diepvries halen. Je deeg was naar alle waarschijnlijkheid nog te koud. Zeker in de kern.Zin in pizza? Simpel pizzarecept - Uitgebreid pizzarecept! - DIY pizzaschep - Bestron Alfredo Tuning - kookkompas.nl![]()
Ik ben de hele dag aan het bakken geweest en hij heeft een paar uur op het werkvlak direct naast het gasfornuis gestaan dus dat lijkt me sterk eigenlijk. Het voelde ook gewoon lauwig, net als vers deeg.
Maar ik ga het nog eens proberen en dan zal ik hem er eerder uit halen.There is no love sincerer than the love of food.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: