En waar haal je die wijsheid vandaan?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 15:28 schreef WatskeZegt het volgende:
Obama is de grootste anti-second amendment president ever! Kan me niet voorstellen dat dit van CBSnews.com afkomt.
Niks zelfoverschatting. Als de amerikaanse pers dit soort valse beschuldigingen niet oppikt, dan is die pers incompetent.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 16:49 schreef noruas_ het volgende:
[..]
Hollandse zelfoverschattingvoor ons zijn het natuurlijk bizarre en zeer ergelijke uitspraken. In Amerika is euthanasie nergens legaal en er wordt momenteel ook niet over gediscussieerd. Als er dan een zeer religieuze kandidaat wat feiten verdraaid over een landje dat de meeste Amerikanen volgens mij überhaupt al niet eens op de kaart kunnen vinden is dat niet echt nieuwswaardig.
2x fout.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 16:49 schreef noruas_ het volgende:
In Amerika is euthanasie nergens legaal en er wordt momenteel ook niet over gediscussieerd.
Het is weldegelijk opgepikt. Ik heb de fact-checker van de Washington Post gemailed (en ik zal vast de enige niet zijn geweest): http://www.washingtonpost(...)gIQAJaRbSR_blog.htmlquote:Op vrijdag 24 februari 2012 20:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Niks zelfoverschatting. Als de amerikaanse pers dit soort valse beschuldigingen niet oppikt, dan is die pers incompetent.
Dat is de afgang
quote:Op vrijdag 24 februari 2012 20:57 schreef maartena het volgende:
[..]
2x fout.
Het is legaal in Oregon. En er wordt zeker in die staat zeker wel over gesproken door voor en tegenstanders.
Vergeet niet dat dit een groot land is, en de lokale media van lokale kranten belangrijk is.
quote:Euthanasia is illegal in all states of the United States. Physician aid-in-dying (PAD), or assisted suicide, is legal in the states of Washington, Oregon, and Montana. The key difference between euthanasia and PAD is who administers the lethal dose of medication. Euthanasia entails the physician or another third party administering the medication, whereas PAD requires the patient to self-administer the medication and to determine whether and when to do this.
Dat weet ik.. ik begon ook met dat te zeggen. Zie mijn eerste post vanavond.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 21:06 schreef Monque het volgende:
[..]
Het is weldegelijk opgepikt. Ik heb de fact-checker van de Washington Post gemailed (en ik zal vast de enige niet zijn geweest): http://www.washingtonpost(...)gIQAJaRbSR_blog.html
Daarbij is het een domme vergelijking.quote:Op donderdag 23 februari 2012 17:48 schreef Tem het volgende:
[..]
Volgens mij is dat niet het uitgangspunt van deze beweging.
Ah, kijk eens aan.quote:
Er zijn er wel genoeg die meer beperkingen willen.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 15:36 schreef noruas_ het volgende:
[..]
Hoe kom je bij die onzin? Er is echt niemand die het recht op wapenbezit wil afschaffen. Obama niet, en de Republikeinen al helemáál niet.
Erik Mouthaan was net te gast bij Rachel Maddow, dus het is nu wel opgepikt.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 20:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Niks zelfoverschatting. Als de amerikaanse pers dit soort valse beschuldigingen niet oppikt, dan is die pers incompetent.
Dat is de afgang
pijnlijk ook de opvallend grote afstand tot de endzone... hoe leeg die nog is, moet Romney écht nog verdomd veel moeite doen een touchdown te halen, en zelfs dan zal hij in de Playoffs kansloos zijn..quote:Op zaterdag 25 februari 2012 05:56 schreef popolon het volgende:
Mitt Romney spoke to an EMPTY stadium in Detroit
En ja, er leven echt nog mensen daar.
[ afbeelding ]
Daar waar assisted suicide legaal is wordt er misschien meer over gepraat ja. Maar m'n punt was dat de situatie zoals die in de meeste staten is niet erg controversieel lijkt te zijn (en dus minder nieuwswaardig), er lijkt landelijk wel een brede consensus te zijn dat euthanasie niet zo'n goed idee is.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 20:57 schreef maartena het volgende:
[..]
2x fout.
Het is legaal in Oregon. En er wordt zeker in die staat zeker wel over gesproken door voor en tegenstanders.
Vergeet niet dat dit een groot land is, en de lokale media van lokale kranten belangrijk is.
Ja, leuk,quote:
http://maddowblog.msnbc.m(...)hological-dishonestyquote:Paul Krugman argued today that Mitt Romney "is running a campaign of almost pathological dishonesty." That need not be considered hyperbole.
Indeed, Greg Sargent added this morning that Romney's "falsehoods and all around dissembling" may be designed to "simply wear reporters and commentators down by trafficking in them so heavily that they throw up their hands and give up on trying to track or debunk them."
rechts-conservatief = gelovig = kerk = leugenachtigquote:Op zaterdag 25 februari 2012 17:25 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja, leuk,.
[..]
http://maddowblog.msnbc.m(...)hological-dishonesty
De Republikeinen, stuk voor stuk, liegen niet eens, ze leven in de Contrafeitendimensie. Hoe kan dit? Hoe is het zo gekomen dat rechts-conservatief Amerika zo dom en leugenachtig is?
Toen ze het nieuwsbericht van Geenstijl lieten zien en ze het hadden over een Nederlandse reporter voelde ik heel even de angst dat ze met Rutger Castricum zouden aankomen.quote:
De laatste dagen krijgt het toch wel degelijk aardig wat aandacht hoor:quote:Op vrijdag 24 februari 2012 16:13 schreef noruas_ het volgende:
[..]
Nou niet overdrijven he, dit was amper nieuws in Amerika.
Wat een draak van een vent is Santorum ookquote:Op maandag 27 februari 2012 17:59 schreef zuiderbuur het volgende:
Santorum zou nog maar de tweede katholieke president na Kennedy zijn, maar hij is het met die laatste helemaal niet eens als het op scheiding van kerk en staat aankomt, erger nog, hij moet ervan kotsen en vindt dat logisch:
http://abcnews.go.com/blo(...)me-want-to-throw-up/
Doet niet iedere kandidaat dat?quote:Op maandag 27 februari 2012 16:07 schreef popolon het volgende:
Het zal geen verrassing zijn, Romney's campagneteam deelt van die nepborden uit om het toch nog wat meer kleur te geven. Tja bij kandidaten die wel een echte aanhang hebben hoef je dat niet te doen natuurlijk. 't Mooie is dat de mensen die na afloop weer in moeten leveren. Ook flauw.
Mitt Romney FAKE "grassroots" sign wave rally in Baptist church
klopt, dat is typisch zoiets dat enorm in scene gezet wordt... op de juiste plaatsen enthousiaste 'fans' die mooie foto-opportunities geven en de juiste boodschappen op borden hebben staan...quote:
Niet iedereen heeft 't nodig, Obama in 2008 niet echt en Paul ook niet. Die twee verkopen 'merchandise' als geen ander al moet ik het nog zien met Obama dit jaar.quote:
Over Ron Paul:quote:...
Het probleem van Romney is dat zijn glimlach zelden congruent is met de rest van zijn lichaamstaal. Dat zit zo: Romney is het zichtbaar niet gewend om te worden tegengesproken. Zijn hoofd wordt dan een beetje rood, hij begint sneller en luider te spreken en neemt een gesloten en defensieve lichaamshouding aan. Alles straalt uit dat hij zwaar geïrriteerd is. Totdat Romney zich realiseert dat hij die irritatie niet mag tonen en - als donderslag bij heldere hemel - zijn Colgate Smile toont. De glimlach komt nep over en werkt averechts.
......
quote:Durft impopulaire standpunten te verdedigen. Beargumenteert ieder standpunt vanuit zijn ideologie en komt daarmee zeer consistent over. Pleit in ieder optreden voor een kleine overheid en trouw aan de grondwet. Predikt fel en vol overgave, maar weet mensen die het nog niet met hem eens zijn niet te raken. Toont weinig begrip voor afwijkende standpunten. Komt soms over als de crazy uncle van het stel vanwege zijn ongepolijste presentatie.
+ recht voor de raap, bevlogen
- richt zich alleen op kiezers die het al met hem eens zijn
Ron Paul: small government als hij het wil, maar big government moet ingrijpen in de persoonlijke levenssfeer als het om abortus gaat.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:50 schreef zuiderbuur het volgende:
Interessant stuk over de campagne en stijl van communicatie van de republikeinen:
http://www.demorgen.be/dm(...)omney-de-robot.dhtml
[..]
Over Ron Paul:
[..]
A small federal government, wat niet zegt over de grote van de overheid in een staat waar ze abortus willen verbieden of legaliserenquote:Op dinsdag 28 februari 2012 14:00 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ron Paul: small government als hij het wil, maar big government moet ingrijpen in de persoonlijke levenssfeer als het om abortus gaat.
"but now we’re going to turn around and say we’re going to impose our values from the government on people of faith"quote:Op maandag 27 februari 2012 17:59 schreef zuiderbuur het volgende:
Santorum zou nog maar de tweede katholieke president na Kennedy zijn, maar hij is het met die laatste helemaal niet eens als het op scheiding van kerk en staat aankomt, erger nog, hij moet ervan kotsen en vindt dat logisch:
http://abcnews.go.com/blo(...)me-want-to-throw-up/
Je weet dat het Santorum is, geen Santroum?quote:Op dinsdag 28 februari 2012 14:11 schreef RM-rf het volgende:
Overigens een robocall die Santorum zou betaald hebben in Michigan, gericht op democraten om hen op te roepen 'romney te grazen te nemen door op santroum te gaan stemmen in de primary'
Volgens een woordvoerder van Santroum's campagne klopt het idd dat hun team die robocall betaald en het dus geen 'false flag' is om santroum tin diskrediet te brengen, maar tóch denk ik dat Santroum met dit soort trucs zich érg impopulair bij de republikeinen zélf maakt zo...
Soeiweo lijkt Santroum nu een aantal domme fouten te maken en domme dingen te roepen (hij noemde onderwijs voor 'snobs')
Misschien moet je je nog eens inlezen over de Sanctity of Life Act waarmee Paul in feite abortus landelijk illegaal wil maken..quote:Op dinsdag 28 februari 2012 14:06 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
A small federal government, wat niet zegt over de grote van de overheid in een staat waar ze abortus willen verbieden of legaliseren
Obama een snob noemen is iets wat het volgens mij heel goed doet bij de conservatieven hoor. Het zou me trouwens verbazen als Democraten massaal op Santorum zouden gaan stemmen, al weet je het nooit natuurlijk. Sowieso, zou er iemand luisteren naar die vreselijke robocalls? Misschien zijn de Amerikanen agressieve reclamevoering meer gewend maar ik zou echt binnen een seconde of twee ophangen.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 14:11 schreef RM-rf het volgende:
Overigens een robocall die Santorum zou betaald hebben in Michigan, gericht op democraten om hen op te roepen 'romney te grazen te nemen door op santroum te gaan stemmen in de primary'
Volgens een woordvoerder van Santroum's campagne klopt het idd dat hun team die robocall betaald en het dus geen 'false flag' is om santroum tin diskrediet te brengen, maar tóch denk ik dat Santroum met dit soort trucs zich érg impopulair bij de republikeinen zélf maakt zo...
Soeiweo lijkt Santroum nu een aantal domme fouten te maken en domme dingen te roepen (hij noemde onderwijs voor 'snobs')
Nu roepen zelfs MI democraten op om als democraat Santorum te stemmen. Yep, ook de dems hebben die enge truukjes.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 14:11 schreef RM-rf het volgende:
Hoezo enge truukjes? Het is gewoon tactiek. Als je niet wil dat zoiets gebeurt moet je Democraten geen stemrecht geven..quote:Op dinsdag 28 februari 2012 14:24 schreef popolon het volgende:
[..]
Nu roepen zelfs MI democraten op om als democraat Santorum te stemmen. Yep, ook de dems hebben die enge truukjes.
Da's lekker democratisch dan!quote:Op dinsdag 28 februari 2012 14:38 schreef noruas_ het volgende:
[..]
Hoezo enge truukjes? Het is gewoon tactiek. Als je niet wil dat zoiets gebeurt moet je Democraten geen stemrecht geven..
Waarom is het ondemocratisch om alleen Republikeinen (en evt onafhankelijken) te laten kiezen wie hun leider gaat worden? Het is wat apart dat je je politieke tegenstanders daarvoor mee laat stemmen. Ik weet niet of je de Nederlandse politiek ook een beetje volgt, maar VVD'ers stemmen toch ook niet mee over de opvolger van Cohen?quote:Op dinsdag 28 februari 2012 14:42 schreef popolon het volgende:
[..]
Da's lekker democratisch dan!Ik vind het juist goed dat je je niet hoeft te registreren voor een partij om te stemmen. Neemt niet weg dat robo calls en andere manieren van lastigvallen rete-irritant zijn. Het zijn praktijken waarmee ik me i.i.g niet mee zou willen identificeren.
Soeiweoquote:Op dinsdag 28 februari 2012 14:11 schreef RM-rf het volgende:
Eigenlijk van de zotte inderdaad dat die Santorum nog enigszins in de race is, Bush was nog een intellectueel hoogstandje in vergelijking met die kwast. Waar de Republikeinen die nou weer vandaan hebben geplukt, de tering zeg.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 14:55 schreef Montov het volgende:
[..]
Soeiweo
Jon Stewart har een goed segment over die domme opmerking van Santorum:
http://www.thedailyshow.c(...)ed-this-guy-already-
ik vrees dat je het niet begrijpt, het spotje is van Santorum's team zélf....quote:Op dinsdag 28 februari 2012 14:24 schreef popolon het volgende:
[..]
Nu roepen zelfs MI democraten op om als democraat Santorum te stemmen. Yep, ook de dems hebben die enge truukjes.
Ik vrees dat ik het prima begrijp en weet dat dat spotje van hem is. Echter is er opgeroepen door democraten aan democraten om Santorum te stemmen. Vanochtend op NPR nog een leuk item over.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 15:45 schreef RM-rf het volgende:
[quote]Op dinsdag 28 februari 2012 15:45 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ik vrees dat je het niet begrijpt, het spotje is van Santorum's team zélf....
een interessante poll van de Hufington post over de ontwikkeling van de opiniepeilingen iun Michigan:quote:Op dinsdag 28 februari 2012 17:28 schreef maartena het volgende:
Kortom, Paul en Gingrich zijn kansloos, en Romney/Santorum gaan nek aan nek.
per district worden 2 delegates aan de best scorende toegewezen.. uiteindelijk in totaal 28quote:Op dinsdag 28 februari 2012 17:34 schreef rubbereend het volgende:
En is het winner takes all of verdelen de hap naar ratio?
Beide. Arizona is winner takes all, Michigan is onderverdeeld in kiesdistricten, waarbij de winnaar van een district 2 delegates verdient. In theorie kan je dus met lege handen staan als je overal tweede wordtquote:Op dinsdag 28 februari 2012 17:34 schreef rubbereend het volgende:
En is het winner takes all of verdelen de hap naar ratio?
Ik weet het niet, Santorum hoeft niet persé Romney te verslaan denk ik en hij houdt beter stand dan ik verwacht had. Als je vooruitkijkt naar Super Tuesday zie je toch wel een hoop staten aankomen die niet heel erg Romney-vriendelijk zijn momenteel (Ohio, Oklahoma en Tennessee moet hij Santorum eerst nog inhalen en Georgia is nog steeds Gingrich terrein). Tussendoor is er eerst nog weer een caucus en die dingen zijn wat makkelijker te kapen. Ik zie nog wel een weg voor Santorum om het nog wat langer vol te houden. Al neem ik aan dat vroeger of later een Romney nominatie wel onvermijdelijk is ja.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 17:54 schreef RM-rf het volgende:
persoonlijk heb ik een vermoeden dat Romney toch duidelijk dan verwacht Santorum gaat verslaan... mogelijk en verhouding van 35 tegen 40% voor Romney (wat overigens nog steeds een imposante score voor Santroum is, juist michigan is eerder best nog wel 'liberaal' als staat.. wél is Romney als nogal eliteraire upperclass-kandidaat er gewoonweg minder populair, hij staat teveel voor de rijke elite).
Ik denk dat het voor Santroum ook darna langzaam uitdooft... die heft zn momentum gehad en zal nu ook wat mer slechte pers krijgen en vermoedelijk ook in zn algemeenheid door veel kiezers afgewezen worden omdat hij eigenlijk geen kans zal hebben Obama te verslaan én zelfs zn religieuze standpunten zijn voor veel conservatieve amerikanen behoorlijk extreem.
ja een hoekje van Michigan moet nogquote:Op woensdag 29 februari 2012 02:06 schreef noruas_ het volgende:
Juich maar niet te vroeg, pas over een uur gaan ze echt cijfers loslaten wrs, om niet de stemmers van het komende uur te beïnvloeden.
quote:De helft van de Democraten heeft op Santorum gestemd
ik kijk gewoon via de tvquote:Op woensdag 29 februari 2012 02:11 schreef Zapato het volgende:
Kijken jullie online? Kan 't niet vinden op de site.
quote:
voor de herverkiezing van Obama zou dat prima zijn jaquote:
Hij is wel energiekquote:Op woensdag 29 februari 2012 02:44 schreef noruas_ het volgende:
Kijk toch weer eens wat een aandacht Ron Paul krijgt van de evil media
en Romney is een gladjakker..quote:Op woensdag 29 februari 2012 02:45 schreef rubbereend het volgende:
[..]
voor de herverkiezing van Obama zou dat prima zijn ja
quote:Op woensdag 29 februari 2012 02:46 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
en Romney is een gladjakker..
En afgekapt.quote:Op woensdag 29 februari 2012 02:44 schreef noruas_ het volgende:
Kijk toch weer eens wat een aandacht Ron Paul krijgt van de evil media
het is ook wel een keer goedquote:
En terecht, same old story wat hij verteld. En Gingrich kwam niet eens veel verder dan z'n boomverhaaltjequote:
Net als alle anderen natuurlijk.quote:Op woensdag 29 februari 2012 02:51 schreef noruas_ het volgende:
[..]
En terecht, same old story wat hij verteld.
nou de boom van Newt klonk redelijk nieuwquote:Op woensdag 29 februari 2012 02:54 schreef popolon het volgende:
[..]
Net als alle anderen natuurlijk.
Ja die clown flapt er nog wel eens wat uit.quote:Op woensdag 29 februari 2012 02:55 schreef rubbereend het volgende:
[..]
nou de boom van Newt klonk redelijk nieuw
had ook het idee dat de halve zaal geen idee had waar het heen gingquote:Op woensdag 29 februari 2012 03:04 schreef popolon het volgende:
[..]
Ja die clown flapt er nog wel eens wat uit.
De anderen doen iig nog hun best om het op nieuwe manieren te verpakken of de onderwerpen te wisselen (bv Santorum die over social issues gaat praten of Gingrich over benzineprijzen)quote:Op woensdag 29 februari 2012 02:54 schreef popolon het volgende:
[..]
Net als alle anderen natuurlijk.
Zo'n beetje de helft van die districten zit daar rechtsonder op de kaart waar de grote steden zitten, dus waarschijnlijk zal het niet heel ongelijk lopen met de popular vote. Sowieso zijn die districten natuurlijk ongeveer verdeeld op hoeveelheid kiezers.quote:Op woensdag 29 februari 2012 03:07 schreef rubbereend het volgende:
Romney loopt uit maar aan de popular vote heb je opzich niet heel veel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |