quote:
een interessante poll van de Hufington post over de ontwikkeling van de opiniepeilingen iun Michigan:
![2012-02-27-Blumenthal-MIchart.png]()
Romney verloor niks, maar Santorum kreeg gedurende de maand februari door het wegzakken van Gingrich veel aanwas... uiteindelijk zie je vanaf halverwege februari echter ook de steun voor romney duidelijk toenemen van rond de 30% naar bijna 40%...
ik vermoed dat het komt doordat toch veel republikeinen nog minder graag een idioot als Santorum zien en dus gewoon kleur moeten bekennen...
precies zoals die democraten die actie voeren voor Santorum om juist de republikeinen een poets te bakken eigenlijk (imho) een duidelijk steun afgeven voor Romney...
Romney is de 'minste van de slechten'... weinigen zijn echt enthousiast over hem, maar het alternatief is nóg rampzaliger en zou de republikeinen vermoedelijk meer schade kunnen doen..
persoonlijk heb ik een vermoeden dat Romney toch duidelijk dan verwacht Santorum gaat verslaan... mogelijk en verhouding van 35 tegen 40% voor Romney (wat overigens nog steeds een imposante score voor Santroum is, juist michigan is eerder best nog wel 'liberaal' als staat.. wél is Romney als nogal eliteraire upperclass-kandidaat er gewoonweg minder populair, hij staat teveel voor de rijke elite).
Ik denk dat het voor Santroum ook darna langzaam uitdooft... die heft zn momentum gehad en zal nu ook wat mer slechte pers krijgen en vermoedelijk ook in zn algemeenheid door veel kiezers afgewezen worden omdat hij eigenlijk geen kans zal hebben Obama te verslaan én zelfs zn religieuze standpunten zijn voor veel conservatieve amerikanen behoorlijk extreem.
quote:
per district worden 2 delegates aan de best scorende toegewezen.. uiteindelijk in totaal 28
en 2 delegates worden overall toegewezen proportioneel... vermoedelijk zijn dat sowieso één voor romney en één voor Santorum
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25