Frutsel | vrijdag 17 februari 2012 @ 10:41 |
Met de toenemende spanningen in het Midden-oosten tussen bijv Israel en Iran, de aangekondigde olie sancties van de EU tegen Iran... de Europese schuldecrisis etc etc vraag ik me af wanneer we naar de twee euro gaan ![]() | |
BasEnAad | vrijdag 17 februari 2012 @ 10:41 |
Gister in Duitsland getankt voor 1,60 | |
SicSicSics | vrijdag 17 februari 2012 @ 10:44 |
Ik wist niet dat je in Duitsland wel voor onder 5 liter kon tanken!? | |
Q. | vrijdag 17 februari 2012 @ 10:47 |
Nog veel te laag dus. | |
admiraal_anaal | vrijdag 17 februari 2012 @ 10:47 |
2 euro bereiken we voor de zomer ![]() | |
Computerfluisteraar | vrijdag 17 februari 2012 @ 10:47 |
w00t? | |
Netsplitter | vrijdag 17 februari 2012 @ 10:48 |
Alles om de aandeelhouder tevree te houden. ![]() | |
Computerfluisteraar | vrijdag 17 februari 2012 @ 10:48 |
![]() | |
Q. | vrijdag 17 februari 2012 @ 10:50 |
Het is allemaal de schuld van het grootkapitaal en het is echt niet zo dat het einde van de goedkope energie is gekomen. ![]() | |
Perrin | vrijdag 17 februari 2012 @ 10:52 |
De prijs van een vat Brent olie in ¤:![]() | |
Sjeen | vrijdag 17 februari 2012 @ 10:58 |
Ik in België voor 1,56 de liter... | |
Prof_Hoax | vrijdag 17 februari 2012 @ 11:00 |
Dit. Ik breng mijn geld wel naar de belgische staat. stelletje malafide oplichters hier ![]() Donder toch een eind op, en van die 1,80 gaat er meer dan 1 euro naar de staat ![]() Hoeren, en wanneer gaan wij als lamzittend volk daar iets aan doen ? ![]()
| |
waht | vrijdag 17 februari 2012 @ 11:06 |
Onmogelijk te voorspellen. De weg naar boven is er een met diepe dalen zoals we konden zien na de record olieprijs midden 2008 en de daarop volgende val. | |
DDDDDaaf | vrijdag 17 februari 2012 @ 11:17 |
Jan Kees de Jager verrekt maar met zijn ministerie, ik tank fijn bij onze oosterburen! | |
SaxoPower | vrijdag 17 februari 2012 @ 11:22 |
De prijs bij ons aan de pomp is nu 1,69,9 (1,70 dus) het echt niet normaal duur! eigenlijk zou het land in actie moeten komen en niet meer gaan tanken. Maar ja dat gaat nooit gebeuren | |
TweeGrolsch | vrijdag 17 februari 2012 @ 11:26 |
En waarom zouden dan de prijzen structureel omlaag gaan? | |
fruityloop | vrijdag 17 februari 2012 @ 11:28 |
En dat is oa mijn pensioenfonds, dus bedankt voor de bijdrage, en het laag houden van mijn pensioenpremie. ![]() | |
kibo | vrijdag 17 februari 2012 @ 11:31 |
Precies. En als dit nog een tijdje zo doorgaat, is Jan met de Pet ook van de weg en wordt het een stuk rustiger ![]() | |
Jarno | vrijdag 17 februari 2012 @ 11:36 |
Vandaar de rode loper, de champagne en de kaviaar bij het tankstation vanochtend... ![]() | |
Killaht | vrijdag 17 februari 2012 @ 11:52 |
De overheid dient in dit soort situatie de accijnzen op benzine en diesel te verlagen, gaat tenslotte ten kosten van de koopkracht. ![]() | |
Netsplitter | vrijdag 17 februari 2012 @ 11:52 |
Is dat dezelfde overheid van wie we nog een kwartje terug zouden krijgen? | |
fruityloop | vrijdag 17 februari 2012 @ 11:55 |
En ten laste van mijn pensioenpremie, dat doen we dus mooi even niet. ![]() ![]() | |
Killaht | vrijdag 17 februari 2012 @ 11:57 |
Ja, die ja ![]() | |
Asmoooh | vrijdag 17 februari 2012 @ 11:58 |
Mij maakt het allemaal niks uit! laat al die hippies maar hun auto verkopen en hybride nemen. Zo blijven er meer leuke autos over voor de echte liefhebbers! | |
Perrin | vrijdag 17 februari 2012 @ 12:00 |
We hebben juist hoge accijnzen om gebruik van fossiele brandstoffen te ontmoedigen.. | |
ClapClapYourHands | vrijdag 17 februari 2012 @ 12:01 |
Dat je eigen economie een flink stuk minder draait nemen we dan maar op de koop toe | |
Kapt-Ruigbaard | vrijdag 17 februari 2012 @ 12:02 |
* Kapt-Ruigbaard aait tankpas nog maar eens | |
Q. | vrijdag 17 februari 2012 @ 12:05 |
Dat is die overheid die tientallen miljarden tekort heeft. | |
ClapClapYourHands | vrijdag 17 februari 2012 @ 12:06 |
Misschien kunnen we nog uit dat potje van de EU lenen | |
Jarno | vrijdag 17 februari 2012 @ 12:06 |
Zijn er écht mensen naief genoeg om te denken dat de overheid geld terúg gaat geven? Echt? Zijn die er? | |
Q. | vrijdag 17 februari 2012 @ 12:06 |
Op de langere termijn is een economie op fossiele brandstofen niet houdbaar. Hoe minder we nu gebruiken hoe meer profijt we er van hebben als energie zometeen ECHT duur gaat worden. Geloof me, you ain't seen nothing yet. | |
ClapClapYourHands | vrijdag 17 februari 2012 @ 12:08 |
Er zijn momenteel geen alternatieven, we moeten er wel gebruik van gaan maken. Ontmoedigen heeft geen zin als er geen volwaardige alternatieven zijn... | |
Q. | vrijdag 17 februari 2012 @ 12:09 |
Het alternatief is minder energie gebruiken. Er is geen alternatief en er komt geen alternatief. Minderen is het enige wat we kunnen doen. En hoe eerder we daar mee beginnen hoe beter we zijn voorbereid op de toekomst. | |
ClapClapYourHands | vrijdag 17 februari 2012 @ 12:10 |
Oké dan gaan wij minderen en slurpen ze het in China wel verder op. Ondertussen zakt de eigen economie in, blijft de rest groeien en dan hebben we helemaal geen geld meer ![]() | |
Terpentin07 | vrijdag 17 februari 2012 @ 12:11 |
![]() | |
computerprobleem | vrijdag 17 februari 2012 @ 12:25 |
Daarom Amerika, omgerekend nog geen ¤0,60 per liter ![]() | |
Killaht | vrijdag 17 februari 2012 @ 12:26 |
Ja, maar goede alternatieven worden niet geboden..Als ik tenslotte frituurvet erin gooi krijg ik een boete. ![]() | |
Q. | vrijdag 17 februari 2012 @ 12:26 |
Daar gaan ze huilen zodra de benzine op meer dan $4 per gallon komt. Niet zo raar met al die SUVs die daar 1 mile per gallon doen. ![]() | |
Kapt-Ruigbaard | vrijdag 17 februari 2012 @ 12:27 |
Volgens mij is er anders al een aardige omslag aan de gang in Amerika hoor. Kleinere, en vooral zuinigere, Europese auto's zijn daar steeds populairder | |
computerprobleem | vrijdag 17 februari 2012 @ 12:28 |
Er zijn heel veel Amerikanen die in Japanse auto's rijden, Japanse auto's zijn niet zo duur als het op benzine verbruik aankomt. Natuurlijk zijn er mensen met SUVs, maar de Amerikanen met zulke wagens kunnen het meestal ook wel betalen ![]() | |
computerprobleem | vrijdag 17 februari 2012 @ 12:28 |
En dit inderdaad. Ook veel van die prius dingen daar. | |
marcel-o | vrijdag 17 februari 2012 @ 12:36 |
kortom, het wordt tijd om te gaan rijden op ![]() | |
waht | vrijdag 17 februari 2012 @ 12:45 |
Nou, ga er geld mee verdienen zou ik zeggen. Aan een vervanging van brandstof vallen wel een luttele biljoen euro's te verdienen lijkt me. Wel aardig van die mensen dat ze het op youtube delen met anderen. | |
Q. | vrijdag 17 februari 2012 @ 12:58 |
Big Oil houdt de patenten achter, auto's kunnen al lang op water rijden maar het is allemaal de schuld van Big Oil en rechts!!!!1111!!!! | |
ArnosL | vrijdag 17 februari 2012 @ 13:01 |
Wat noemen ze daar klein? Auto's van het formaat vw polo of formaatje golf? Laatst was er nog een reportage op tv over de ontdekking van diesel in amerika als milieuvriendelijk alternatief voor benzine. Het was er wat duurder dan benzine en bij nog maar erg weinig benzinestations verkrijgbaar. Toen vroeg ik me af hoe ze het daar doen met de vrachtwagens, die zullen toch niet op benzine rijden? | |
waht | vrijdag 17 februari 2012 @ 13:03 |
Big Oil/Rockefeller heeft gewoon verdomde geluk gehad om te beginnen met de verkoop van het zwarte goud. | |
fruityloop | vrijdag 17 februari 2012 @ 14:03 |
Daar zie je idd perfect wat je voor minder accijns en belasting op brandstof, aan sociaal vangnet en gezondheidszorg (lees: beduidend minder als hier) terug krijgt.. ![]() Nee, dan betaal ik liever wat meer accijns. ![]() | |
Athlon64x | vrijdag 17 februari 2012 @ 14:08 |
lid Q kan niet lezen [ Bericht 14% gewijzigd door Athlon64x op 17-02-2012 15:54:47 ] | |
Q. | vrijdag 17 februari 2012 @ 14:14 |
Een cursus "Begrijpend lezen voor dummies" lijkt me geen overbodige luxe voor jou. | |
Big-Ern | vrijdag 17 februari 2012 @ 14:20 |
Hoeveel mag de benzine stijgen voordat de overheid eindelijk eens iets aan die belachelijk hoge accijnzen doet? De auto is wel de motor van de economie. | |
Q. | vrijdag 17 februari 2012 @ 14:56 |
Dat is de grootste onzin die ik ooit heb gehoord. ![]() | |
Big-Ern | vrijdag 17 februari 2012 @ 16:57 |
Mag je vinden. Zelfs een denigrerende smilie moet kunnen, maar kom dan wel met een uitleg. | |
Life2.0 | vrijdag 17 februari 2012 @ 17:11 |
Kan hier ook gewoon hoor | |
Life2.0 | vrijdag 17 februari 2012 @ 17:14 |
andersom lieverd | |
tehoef | vrijdag 17 februari 2012 @ 17:24 |
Olie prijs wordt gewoon kunstmatig omhoog gehandeld. Kijk maar hoeveer olie miljardairs erbij gekomen zijn. | |
YebCar | vrijdag 17 februari 2012 @ 17:25 |
merk er niets van... tank gewoon voor 5 tientjes ![]() | |
BasEnAad | vrijdag 17 februari 2012 @ 17:30 |
Ja da's wel een belangrijke les natuurlijk. De overheid wil verdienen op zaken die veel opleveren. Er hoeven verder niet veel andere redenen te zijn om belasting te heffen. | |
GewoneMan | vrijdag 17 februari 2012 @ 17:35 |
ja joh? jij hebt echt geen idee ![]() | |
kibo | vrijdag 17 februari 2012 @ 17:41 |
Zou JIJ niet als eerste je merkwaardige uitspraak moeten onderbouwen? | |
GewoneMan | vrijdag 17 februari 2012 @ 17:44 |
zo merkwaardig is dat helemaal niet hoor http://www.nujij.nl/polit(...).lynkx#axzz1mesEub45 | |
kibo | vrijdag 17 februari 2012 @ 17:53 |
Op die manier kun je tabak en jenever ook een economische moter noemen ![]() | |
GewoneMan | vrijdag 17 februari 2012 @ 18:09 |
ik kan je garanderen dat de staat een giga probleem zou hebben als de brandstof accijns weg zouden vallen. durf niet te zeggen hoeveel % het van de inkomsten is maar het is zeker behoorlijk | |
Dagonet | vrijdag 17 februari 2012 @ 18:17 |
Als autorijden voor mensen te duur wordt gaan mensen dichter bij huis werken zodat ze minder reiskosten hebben, thuiswerken zal een grote vlucht nemen. De motor van de economie zit wel in transport, maar dat is niet het autorijden van huis naar kantoor en terug. | |
Dagonet | vrijdag 17 februari 2012 @ 18:18 |
Zo belachelijk hoog zijn de accijnzen nou ook weer niet, je kan je afvragen waarom de oliemaatschappijen (die recordwinst na recordwinst boeken) in Nederland een veel hogere productieprijs rekenen dan in bijvoorbeeld Duitsland, Frankrijk of België. De belastingdruk is in Duitsland hoger, maar omdat de productieprijs een stuk lager ligt betalen ze minder aan de pomp. | |
Big-Ern | vrijdag 17 februari 2012 @ 18:24 |
Je noemt transport. Inderdaad dat is een hele belangrijke. Ik betwijfel of thuiswerken wel het antwoord is en of werkgevers er wel zo blij mee zijn. Ik denk zelf de productiviteit thuis minder hoog is. Teveel afleidingen in de vorm van de kinderen die thuis zijn, prive telefoontjes beantwoorden en niet alles bij de hand hebben. Daarnaast heb je veel mensen die niet op kantoor werken en die wel onderweg zijn. Even je huis verkopen is er niet bij, met de huidige huizenmarkt en de sterk dalende waarde van huizen. | |
Dagonet | vrijdag 17 februari 2012 @ 18:27 |
Mijn eigen ervaring is dat de productiviteit thuis hoger ligt, er wordt effectiever gewerkt en je hebt minder afleiding van mensen op kantoor die langs komen banjeren of voor onzinvragen bellen. Hoeveel privételefoontjes krijg je overdag en de kinderen zijn overdag naar school/dagopvang lijkt mij. Je hebt veel meer tijd over aangezien je geen reistijd meer hebt (scheelt mij 2 uur per dag, minimaal) en dat zorgt er dus ook voor dat je werknemers fitter zijn. Thuiswerken kan niet altijd maar ik kan het alleen maar aanmoedigen, waar mogelijk. | |
GewoneMan | vrijdag 17 februari 2012 @ 19:18 |
als die accijnzen niet belachelijk hoog liggen mag jij me uitleggen waarom wij hier fors meer betalen dan waar ook ter wereld! in venuzuela betaal je 6 dollar cent per gallon ![]() ![]() | |
GewoneMan | vrijdag 17 februari 2012 @ 19:19 |
technisch gezien kunnen heel veel mensen al jaren lang thuiswerken, het gebeurd echter zelden tot nooit :S | |
kibo | vrijdag 17 februari 2012 @ 19:33 |
Het heeft tijd nodig. Werkgevers zijn van nature wantrouwend wanneer het om de loyaliteit van werknemers gaat. | |
ACT-F | vrijdag 17 februari 2012 @ 19:44 |
Betalen zul je! Zolang onze energievoorziening afhankelijk is van instabiele landen moet je dit op de koop toe noemen. Anders ga je maar fietsen. | |
ouderejongere | vrijdag 17 februari 2012 @ 20:05 |
Al die rechtsmensen blijven nu opvallend stil. Van wie was het kwartje ook alweer? Die man zit al 10 jaar niet meer in Den Haag. Benzineprijs is gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Als benzine echt te duur wordt ga ik vaker de fiets pakken, maar ik kan het nu nog makkelijk betalen en kennelijk velen met mij. | |
Lavenderr | vrijdag 17 februari 2012 @ 20:09 |
Dat is ook een manier , je moet alleen wat vaker naar de pomp he ![]() | |
Dagonet | vrijdag 17 februari 2012 @ 20:29 |
Venezuela houdt het laag om het volk tevreden te houden en omdat ze het zelf produceren. De vs produceert ook zelf. Eerst moet je kijken naar de accijnzen en hoever ze boven de eu verplichting liggen. Dan moet je ook echt kijken naar de gerekende productieprijs die een shell of bp voor nederland rekent. Die ligt namelijk veel hoger dan elders. Dat zorgt natuurlijk voor hogere btw opbrengsten maar als de duitsers eenzelfde productieprijs grekend zouden krijgen zouden ze hier tanken. | |
YebCar | vrijdag 17 februari 2012 @ 20:38 |
Weet je wat het grootse probleem is? Werkend nederland wil niet wonen in dezelfde stad waar hij/zij werkt Iedereen moet zo nodig met de auto van utrecht naar rotterdam, van roosendaal naar den bosch waarom is het een probleem om te verhuizen? of om in de randgemeentes te wonen waar je werkt? hele lease auto cultuur moet gewoon worden afgeschaft. Dan tanken mensen 50% minder en wordt het OV beter | |
Perrin | vrijdag 17 februari 2012 @ 21:22 |
Allereerst is er de overdrachtsbelasting en zijn er alle verhuiskosten.. Daarnaast heb je je sociale leven in je huidige woonplaats.. als je een gezin hebt, moet je rekening houden met het werk van je partner, de school van je kinderen. En de huizenmarkt helpt nu niet bepaald mee, het is niet makkelijk je huis te verkopen. Als je de laatste jaren hebt gekocht is het zelfs de vraag of je geen verlies maakt. Kortom, verhuizen is vaak geen aantrekkelijke optie. Het nieuwe werken (thuiswerken of werken in nabije kantoor-verzamelgebouwen ingericht voor telewerken) zou verhuizen voor veel kantoorbanen overbodig moeten kunnen maken. Dan kunnen mensen wonen waar ze het liefste wonen en bespaar je veel op het woon-werkverkeer. Inderdaad, daar komt het wel op neer. [ Bericht 1% gewijzigd door Perrin op 17-02-2012 21:30:13 ] | |
ForzaScuderiaFerrari | vrijdag 17 februari 2012 @ 21:36 |
Op Tenerife was de prijs 1,03 euro per liter. Vandaag weer hier in Nederland voor 1,79 getankt (euro 98). Wat een verschil zeg ![]() | |
Beeertjee | vrijdag 17 februari 2012 @ 22:48 |
Het blijft verrekte duur ![]() | |
Mercer | vrijdag 17 februari 2012 @ 23:10 |
Een 1:10 benzine auto is nu niet zo leuk meer. Er zal wel weer veel te koop worden gezet. | |
penny-wise | vrijdag 17 februari 2012 @ 23:22 |
Ben er ook achter gekomen, Was nog verrekte moeilijk om een Panda te scoren die we wilden. Als ik er 1 gevonden had op internet was ie de volgende dag al weg. Als je nu een grote auto wil hebben, lees superslurper, zullen ze je met open armen ontvangen bij de dealer. | |
YebCar | vrijdag 17 februari 2012 @ 23:48 |
daarom doe ik onze 2de auto niet meer weg een fiat seicento ... op snelwegen haalt tie 1:19 560km met een tank ![]() | |
PKRChamp | zaterdag 18 februari 2012 @ 02:50 |
We krijgen helemaal niets terug dankzij een gierige, kontenlikkende overheid die helemaal niets met het volk te maken heeft. Het word tijd dat mensen eens actie gaan voeren tegen deze mafiapraktijken en gaan eisen dat de belastingen en accijnzen op brandstof maar eens gehalveerdt moeten worden. | |
Dagonet | zaterdag 18 februari 2012 @ 03:24 |
Dan zou ik in Brussel beginnen aangezien de EU eisen stelt aan de minimale percentages BTW en aan de hoogte van de accijns. Je kan ook kijken bij de producenten die recordwinst op recordwinst blijven boeken, ook tijdens deze crisis. Duidelijk rapport: http://www.rijksoverheid.(...)11149103-bijlage.pdf | |
Bolkesteijn | zaterdag 18 februari 2012 @ 03:26 |
Brandstof leent zich goed voor prijsverhogingen; accijnsverhoging of margeverhoging; juist omdat men toch wel blijft autorijden. | |
Dagonet | zaterdag 18 februari 2012 @ 03:27 |
Uit dat onderzoek bleek juist dat de accijns en de marge de afgelopen jaren niet of nauwelijks is veranderd. De grootste fluctuaties zaten in de producentenprijs. Vergelijkinkje trouwens: UK, 70 ct/l accijns, 20% btw, (84 ct/l voor accijns plus de btw over de accijns), prijs per liter GBP 1,32 NL, 72 ct/l accijns, 16% btw, (83 ct/l voor accijns plus de btw over de accijns), prijs per liter ¤1,75 DL, 65 ct/l accijns, 19% btw, (77 ct/l voor accijns plus de btw over de accijns), prijs per liter ¤1,50 UK: 1,32 - 84 ct = 48 ct. Komt neer op een productieprijs en marge van 40 cent per liter. (GBP) NL: 1,75 - 83 ct = 92 ct. Komt neer op een productieprijs en marge van 79 cent per liter. DL: 1,50 - 77 ct = 73 ct. Komt neer op een productieprijs en marge van 61 cent per liter. De grote prijsverschillen zitten écht niet in de belastingen. In Nederland betalen we twee cent meer aan accijns en 4% btw minder dan in de UK maar we betalen meer dan 16 cent (¤) per liter meer. edit Oh, ik zie net dat de lijst waar ik de prijzen vandaan haalde in lokale munteenheid is. Dus de UK cijfers zijn in ponden. Hun prijs omgerekend is 1,59 per liter en we betalen dus zo'n 16 cent meer en geen 40. ![]() [ Bericht 21% gewijzigd door Dagonet op 18-02-2012 03:49:57 ] | |
RemcoW23 | zaterdag 18 februari 2012 @ 14:32 |
Gaat goed, op naar de 2 euro dan maar? Goede oude tijd dat de cijfertjes voor PRIJS en LITERS nog een beetje gelijkop liepen ![]() | |
ACT-F | zaterdag 18 februari 2012 @ 14:38 |
Dat is een kwestie van het bedrag vervijfvoudigen ![]() | |
GizartFRL | zaterdag 18 februari 2012 @ 14:45 |
Maandag is het een goed moment om eens met werkgevers te overleggen over de reiskosten vergoeding. ![]() | |
RemcoW23 | zaterdag 18 februari 2012 @ 15:19 |
En loonsverhoging, aangezien alle prijzen omhoog gaan ![]() | |
ouderejongere | zaterdag 18 februari 2012 @ 17:07 |
Maandag is een goed moment je baas om een fiets of treinabonnement te vragen. | |
kibo | zaterdag 18 februari 2012 @ 17:35 |
Die werkgever ziet jou al aan komen ![]() Reiskostenvegoeding is -net als de HRA - achterhaald. Was ooit een middel van de werkgevers om werknemers uit verre vinex-lokaties te lokken. [ Bericht 6% gewijzigd door kibo op 18-02-2012 17:54:17 ] | |
TweeGrolsch | zaterdag 18 februari 2012 @ 17:44 |
Ik heb nog nooit een bezinepomp gezien waar ik 1 euro 80 moest betalen. 1.72 maximaal. | |
deedeetee | zaterdag 18 februari 2012 @ 17:47 |
Ik heb vanmiddag ook getankt voor 1,72 ![]() | |
waht | zaterdag 18 februari 2012 @ 18:03 |
Ik heb net voor ¤1,78/L getankt. | |
Revolution-NL | zaterdag 18 februari 2012 @ 18:19 |
Zolang Jan Modaal nog met 140kmph langs komt stuiven in zijn auto die 1:10 - 1:12 voorbij rijd is de benzine nog veel te goedkoop. Als je een zuinige auto rijd is auto rijden op dit moment ook eigenlijk heel niet zo duur. Het is natuurlijk eeuwig zonde om brandstof te verspillen in saaie inefficiente 100pk 4 cilinder auto's voor saaie woonwerk kilometers ![]() Wat zou het mooi zijn als we toch eens snel de transitie gaan meemaken naar duurzaam efficient vervoer voor woonwerk. In het weekend kunnen we dan genieten voor brandstof motoren die wel leuk zijn ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door Revolution-NL op 18-02-2012 18:50:42 ] | |
bascross | zaterdag 18 februari 2012 @ 18:20 |
Je bent in de 30 en verwacht nog iets van pensioen te zien? Wat naïef. | |
ComplexConjugate | zaterdag 18 februari 2012 @ 18:30 |
Inderdaad.... plankgas en je hebt een draaikolk in je tank. Gewoon rustig aan rijden scheelt enorm veel brandstof. Overigens ben ik gaan dieselen, 1 op 23 is haalbaar met een rustige rijstijl. | |
QBay | zaterdag 18 februari 2012 @ 18:32 |
Voor 31 december 2012 hebben we de ¤2 per liter aangetikt. | |
DS4 | zondag 19 februari 2012 @ 10:27 |
Geinig. Lijkt me wel aardig om die mijlpaal van 2 euro te bereiken. Is wel snel gegaan, want ik kan mij nog wel herinneren dat ik nog geen 10 jaar geleden in belgie minder dan een euro de liter kwijt was. | |
gebrokenglas | zondag 19 februari 2012 @ 10:37 |
Een vat olie zit nog altijd rond de $100, toch niet heel extreem. Dit is echt binnenlopen voor de aandeelhouders... | |
DroogDok | zondag 19 februari 2012 @ 11:03 |
De accijns is de laatste tijd niet gestegen, de prijs van ruwe olie is net zo hoog als 2 jaar geleden en toch betalen we aan de pomp meer, de oliemaatschappijen vullen lekker de zakken in elk geval. | |
Ambrosius | zondag 19 februari 2012 @ 11:04 |
Dan ben je al even niet op de snelweg geweest, daar is het al weken boven die prijs. Nog net geen 1.80, maar dat zal niet meer duren. | |
Mutant01 | zondag 19 februari 2012 @ 11:42 |
Ik snap dan ook werkelijk waar niet dat mensen nog langs de snelweg tanken... | |
GewoneMan | zondag 19 februari 2012 @ 12:06 |
mensen die geld in overvloed hebben of een tankpas van de zaak ![]() ![]() | |
DroogDok | zondag 19 februari 2012 @ 19:46 |
Zelfs met tankpas tank ik niet, of zo min mogelijk, langs de snelweg, wat heb ik eraan mijn werkgever op kosten te jagen? | |
Ambrosius | zondag 19 februari 2012 @ 19:51 |
Volgens mij ben je een uitzondering, want het kost toch 2/3 kostbare minuten meer ![]() | |
GewoneMan | zondag 19 februari 2012 @ 21:55 |
eens maar er zijn weinig mensen met een tankpas die er zo over denken hoor | |
leolinedance | donderdag 23 februari 2012 @ 09:03 |
Dit dus ![]() Ik heb LPG getankt voor 0,699 / l gisteren ![]() | |
fruityloop | donderdag 23 februari 2012 @ 09:09 |
Ons bedrijfspensioen doet het prima, wij (het bedrijf) heeft nl in 2007 een 5 jarig contract afgesloten met minimale beleggingen etc, en een aantal gegarandeerde rendementen. Die waren weliswaar in 2007 laag in verhouding tot sommige andere aanbieders, en reden tot gemor bij veel collega's, maar sinds 2009 zijn we collectief érg blij met die keuze. ![]() | |
DS4 | donderdag 23 februari 2012 @ 10:01 |
Omdat dat tijd scheelt, je weet ze snel te vinden, enz... | |
ComplexConjugate | donderdag 23 februari 2012 @ 10:12 |
Ligt eraan waar je langs rijdt, maar als ik 4 euro op een tank kan besparen door even 3 minuten om te rijden dan zal ik dat niet nalaten. Gelukkig kom ik meerdere goedkope tankstations tegen op mijn dagelijkse route. | |
leolinedance | donderdag 23 februari 2012 @ 10:40 |
Ik rij 5x per maand 5 minuten om om te tanken. Hiermee bespaar ik 16 - 20 euro en spaar ik voor mooie handdoeken ![]() Is toch 200 - 250 euro op jaarbasis. Kan ik leuke dingen van doen ![]() ![]() | |
Metro2005 | donderdag 23 februari 2012 @ 10:43 |
Eindelijk iemand die het snapt ![]() Interessant artikel hierover: http://www.lowtechmagazin(...)uurzame-energie.html | |
Comp_Lex | donderdag 23 februari 2012 @ 10:44 |
Ik geloof dat de olieprijs de benzine prijs veel meer beïnvloedt dan de spanningen in het M-O. Bijna 10 jaar geleden startte de oorlog in Irak en toen was olie en benzine lang niet zo duur. | |
Metro2005 | donderdag 23 februari 2012 @ 10:46 |
Bijna alles rijdt daar op benzine, in veel staten mag je niet eens op diesel rijden. Sowieso is europa wereldwijd gezien best een uitzondering met het enorme dieselgebruik. | |
DS4 | donderdag 23 februari 2012 @ 10:53 |
Ik denk dat het al snel 5 minuten is... Maar wat scheelt het? Op 50 liter met 5 ct per liter win je 2 euro 50. Maar daar moet je nog zeg 3 km voor omrijden. Vanwege veel remmen en optrekken is het verbruik dan nog hoog ook. Bij mij schat ik dat zo in op 1 op 3, maar laat het bij een normale auto 1 op 6 zijn. Dan ben je nog 90 cent extra kwijt van het voordeel (en ik zelfs 1 euro 80, of meer... want ik heb 98 nodig en dat is duurder). Dan win je dus 1 euro 60. En dat kost 5 minuten. Dus op uurbasis nog geen 20 euro. Dat is voor mij helemaal niet interessant en voor velen niet. Dus zo gek is het niet om langs de snelweg te tanken. En als je ziet hoe idioot ver sommigen omrijden om goedkoper te tanken, dan vraag ik mij helemaal af of ze wel enigszins kunnen rekenen. | |
DS4 | donderdag 23 februari 2012 @ 10:54 |
Wedden van niet... ![]() | |
ComplexConjugate | donderdag 23 februari 2012 @ 10:56 |
Mmm.... inderdaad... is snel bespaard toch ![]() Ik heb in het kader van de stijgende brandstofprijzen mijn rijstijl aangepast naar het nieuwe rijden. Ik rijd nu als een opa maar het gaat me toch een besparing van 330 euro per jaar opleveren ![]() Handdoeken koop ik wel in de aanbieding bij Hema ![]() | |
niels0 | donderdag 23 februari 2012 @ 10:58 |
Slaolie met gasolie ![]() | |
ComplexConjugate | donderdag 23 februari 2012 @ 11:01 |
Uiteraard moet ieder voor zichzelf berekenen of het wel daadwerkelijk voordeliger is, als je moet omrijden voor een goedkope pomp kan het inderdaad wel eens slecht uitvallen. Echter als ik de prijzen langs de snelweg vergelijk met de goedkoopste tankstations waar ik langs kom (o.a. ook een Shell en een aantal 'merklozen' ) is het verschil 10 cent per liter. Op een tankvulling van 40 liter is dat dus 4 euro, bij de huidige benzineprijs is dat 2,3 liter brandstof, mijn Toyota Starlet kan daar 38 kilometer mee afleggen ![]() | |
Cracka-ass | donderdag 23 februari 2012 @ 11:03 |
Net zoals je mensen hebt die anderhalf uur in de rij gaan staan bij een actie van de tango voor 30 cent per liter. Als je ze dan uitlegt dat dat niet erg efficient is kijken ze ongeveer zo: ![]() | |
Metro2005 | donderdag 23 februari 2012 @ 11:05 |
8% staat er in het artikel. En sowieso, als het geld niet aan benzine wordt uitgegeven wordt het wel aan andere dingen uitgegeven en heeft de overheid daar weer inkomsten uit. Het is echt niet zo zwart wit hoor ![]() | |
ComplexConjugate | donderdag 23 februari 2012 @ 11:05 |
Het ligt eraan, als je geen geld hebt maar wel tijd is het niet eens zo'n gek idee toch? | |
ComplexConjugate | donderdag 23 februari 2012 @ 11:07 |
Aah... jij dieselt, zit ik ook wel eens over na te denken ![]() | |
Augustus_Thijs | donderdag 23 februari 2012 @ 11:07 |
Belachelijk dure prijzen inderdaad ![]() | |
ComplexConjugate | donderdag 23 februari 2012 @ 11:09 |
Ik kan iedereen het 'nieuwe rijden' aan bevelen, kan je echt een hoop geld besparen. Zo kun je toch nog wat doen tegen de stijgende brandstofprijzen. Als alternatief kun je een Aygo, C1 of 107 kopen, die schijnen 1 op 20 te kunnen rijden. | |
Waaghals | donderdag 23 februari 2012 @ 11:11 |
hihi hij zei "dure prijzen" | |
CafeRoker | donderdag 23 februari 2012 @ 11:13 |
Voor mensen die op 20-50 km van hun werk wonen kan een zelfbouw elektrische auto ook een optie zijn. Je kunt kan en klare ombouwkitjes kopen en met die afstand is het ver genoeg om het terug te verdienen, terwijl het weer niet zo ver is dat je het niet meer met simpele, relatief goedkope accu's kan halen. | |
leolinedance | donderdag 23 februari 2012 @ 11:28 |
Tuurlijk wel. Ik zou in die tijd anders niet gewerkt hebben, als je mijn uurtarief mee wilt rekenen ![]() En de extra brandstofkosten heb ik al meegerekend ja. | |
Metro2005 | donderdag 23 februari 2012 @ 11:29 |
venezuela, is dat niet het land waar ze rond de 180 dollar per maand verdienen? | |
ComplexConjugate | donderdag 23 februari 2012 @ 11:29 |
Ik denk dat de meeste mensen daarvoor niet 'technisch' genoeg zijn ![]() | |
DS4 | donderdag 23 februari 2012 @ 11:30 |
Ja, maar dat je stopt als je er langs komt snap ik. Waar ik het over heb is dat je op zeker moment moet tanken terwijl je op de snelweg rijdt en dan de snelweg af om in de buurt te gaan tanken. Dan moet je wel heel veel geluk hebben als kortbij met 10 ct korting kan worden getankt. | |
DS4 | donderdag 23 februari 2012 @ 11:31 |
Dan is fietsen wel nog eens stuk voordeliger eerlijk gezegd... ![]() | |
Metro2005 | donderdag 23 februari 2012 @ 11:31 |
Van Wim kok van de PVDA? Inderdaad, er wordt geklaagd maar geen enkele actie ondernomen dus blijkbaar is het nog niet duur genoeg om de auto te laten staan. | |
DS4 | donderdag 23 februari 2012 @ 11:31 |
Laat mij maar lekker onzuinig rijden en lol hebben... | |
ComplexConjugate | donderdag 23 februari 2012 @ 11:32 |
Ach zo'n uitje met het hele gezin naar Tango is weer eens wat anders, anders staat dat stuk blik toch maar stil voor de deur ![]() | |
CafeRoker | donderdag 23 februari 2012 @ 11:32 |
Maar genoeg mensen wel ![]() het is redelijk plug & play | |
sinterklaaskapoentje | donderdag 23 februari 2012 @ 11:34 |
Daarom rijden op de watergasmotor, kost je eenmalig een watercondensator van 100 euro en voor de rest rij je op water. Nooit meer benzine, nooit meer geld steken in die gare bedrijven. | |
ComplexConjugate | donderdag 23 februari 2012 @ 11:34 |
Op een andere route die ik dagelijks aflegde was de korting zelfs 12 cent, kwam omdat er over een afstand van10 kilometer maar liefst 5 tankstations te vinden waren. Tja... dan krijg je vanzelf de befaamde 'marktwerking' ![]() | |
leolinedance | donderdag 23 februari 2012 @ 11:34 |
Tsja die handdoeken krijg ik er nu eenmaal bij met het stempelkaartsysteem. Nieuwe rijden doe ik ook sinds 2 jaar. Ben van 1:9 naar 1:10,5 gegaan op LPG. Scheelt mij 390 euro per jaar. En gemiddeld 2 bekeuringen per jaar ![]() | |
DS4 | donderdag 23 februari 2012 @ 11:34 |
Eigenlijk moet je alle kosten meenemen, ook slijtage e.d. Maar vertel eens hoe jij rekent, want ik vind dan wel dat je met 4 euro per tankbeurt hoog in de boom zit. Of je moet dicht bij België wonen, dan lukt het nog wel... En ik reken altijd geld voor tijd. Vrije tijd is nl. gewoon geld waard. ![]() | |
DS4 | donderdag 23 februari 2012 @ 11:35 |
Van mij mag daarom de prijs ook wel fors stijgen! | |
ComplexConjugate | donderdag 23 februari 2012 @ 11:35 |
Af en toe heb ik wel eens een 'dwaze dag' en trap ik het gaspedaal ook lekker diep in ![]() | |
DS4 | donderdag 23 februari 2012 @ 11:35 |
Dat is ook weer waar. Het is iig goedkoper dan naar de Elfteling... | |
ComplexConjugate | donderdag 23 februari 2012 @ 11:37 |
Mmm... heb je een linkje naar zo'n soort inbouwset? Lijkt me interessant om daar meer over te weten te komen. | |
Tijn | donderdag 23 februari 2012 @ 11:37 |
Dan heb je OF een heel kleine tank OF je zit extreem lang op de snelweg. Want anders tank je toch gewoon even voor of na je snelwegrit? | |
DS4 | donderdag 23 februari 2012 @ 11:38 |
Precies, maar dat vind ik ook wat anders. Als ik weet dat ik langs een BP kom waar korting wordt gegeven en de tank is bijna leeg stop ik ook. (ik heb in de praktijk echter geen idee waar ze korting geven, ik tank dus meestal als de auto aangeeft dat er weer wat bij moet) | |
DS4 | donderdag 23 februari 2012 @ 11:38 |
Ik heb een hoog verbruik en een hekel aan tanken. Dus het overkomt mij geregeld dat ik op de snelweg moet tanken. | |
Tijn | donderdag 23 februari 2012 @ 11:40 |
Je moet het natuurlijk zelf weten. Maar ik vind het irritant om structureel 5 euro per tankbeurt extra te betalen. | |
leolinedance | donderdag 23 februari 2012 @ 11:41 |
Anticiperen. Ik weet dat ik 430 km op LPG kan rijden. Ik ga altijd uit van 400 km, beetje reserve. Enkele reis huis - werk is 32 km. Ik kan dus 5x naar mijn werk en terug rijden, sporten en boodschappen doen. Met ritjes in het weekend is het natuurlijk anders, dan tank ik wel eens langs de snelweg. Maar dan tank ik hem vaak maar half vol. | |
CafeRoker | donderdag 23 februari 2012 @ 11:45 |
random voorbeeld, misschien zijn er nog betere/goedkopere. http://www.e-volks.com/ De truc hierbij is dat je met die middellange afstanden gewoon een stuk of 10 normale autoaccu's aan elkaar kunt knopen en zo niet direct 7000 euro aan een pakket laptopachtige priusaccu's kwijtbent. | |
Lord_Vetinari | donderdag 23 februari 2012 @ 11:46 |
Waarom? Elke navigatie toont benzinestations, het wemelt van de apps voor je telefoon waar je mee kunt zien waar je goedkoop in de buurt van je locatie kunt tanken. Pak de eerste de beste afslag, rij 5 km en je staat in een dorp, waar het gegarandeerd goedkoper is dan langs de snelweg. | |
niels0 | donderdag 23 februari 2012 @ 11:51 |
Ongeveer 70cent per liter ![]() | |
leolinedance | donderdag 23 februari 2012 @ 11:58 |
35000 / 10-10,5 (winter/zomer) = gemiddeld 3417 liter Verschil tussen pomp op weg naar huis en 'mijn' pomp is minimaal 12 cent. = 410 euro per jaar. 43 liter tank ik per keer. Dat is 80x naar de pomp. 5 minuten omrijden Afstand omrijden = 4 km Gemiddelde snelheid 48 km/u verbruik -> verbruik 1:13 4*80 = 320 km / 13 = 25 liter = Eur 18 410 - 18 = ca. 390 euro voordeel En dan heb ik het extra onderhoud niet meegenomen. Maar ook niet het voordeel wat ik behaal door hier ook benzine te tanken en de handdoeken die ik spaar. Volgens mij weegt dat wel op ![]() Als mijn vrije tijd 70 euro per uur mag kosten kan het inderdaad niet uit ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door leolinedance op 23-02-2012 12:04:48 ] | |
DS4 | donderdag 23 februari 2012 @ 12:01 |
Reken dat nu eens goed uit. 5 km heen, 5 km terug, wat je bespaart en wat dat wel niet aan tijd kost. Dan ben jij jezelf aan het uitbuiten! ![]() | |
DS4 | donderdag 23 februari 2012 @ 12:03 |
Met alle respect, maar reken jij nu voor het omrijden een gustiger verbruik dan wat je normaal haalt? Dat lijkt mij hoe dan ook grote onzin. Het meest zuinig rij je op de snelweg. Op die manier noem ik het rijk rekenen... | |
DS4 | donderdag 23 februari 2012 @ 12:04 |
Als ik mij druk maakte om de kosten van het tanken, dan weet ik efficiëntere besparingen... ![]() | |
leolinedance | donderdag 23 februari 2012 @ 12:05 |
Wie weet er nou wat mijn auto verbruikt, jij of ik ![]() Mijn auto rijdt dus niet het zuinigst op de snelweg maar bij constante snelheid ca. 70 km/u. | |
DS4 | donderdag 23 februari 2012 @ 12:07 |
Leg eens uit hoe het kan dat jouw auto op binnenwegen 1:13 verbruikt en gemiddeld 1:10,25. Ik ben echt razend benieuwd. Wat voor auto hebben we het dan over? Plug in hybrid? Want dan kan ik er mij nog iets bij bedenken... | |
DS4 | donderdag 23 februari 2012 @ 12:07 |
En jij rijdt om over een kaarsrechte weg zonder dat je hoeft op te trekken en te remmen? (als het al klopt is jouw situatie zeer a-typisch) | |
leolinedance | donderdag 23 februari 2012 @ 12:07 |
Wie heeft het over binnenwegen? Jij maakt het steeds spannender... Daarbij is deze 'omweg' zelfs nog een stukje efficienter dan mijn normale route ivm. een rotonde en een stoplicht die ik niet heb als ik ga tanken. Gewoon continue 50 km/u. Leon 1.8 20V op LPG (Vialle). | |
DS4 | donderdag 23 februari 2012 @ 12:08 |
Welke tankstation als ik vragen mag? | |
leolinedance | donderdag 23 februari 2012 @ 12:11 |
Inderdaad amper (3x rem aantikken, keer van 50 naar 30 en terug naar 50. Veel minder variatie en remming dan bij de snelle route in ieder geval. Pomp: Van Gessel, Wehl. Bijna pal naast de A18. Neem anders even 1:9 aan, scheelt een tientje op jaarbasis ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door leolinedance op 23-02-2012 12:17:42 ] | |
DS4 | donderdag 23 februari 2012 @ 12:21 |
Maar goed, het blijft een beetje a-typisch en we geraken ook wel ver van de vraag waarom er mensen zijn die op de snelweg tanken... Nou, gemak en als je benzine nodig hebt op de snelweg dan loont het niet echt om daarvoor de snelweg te verlaten. ![]() | |
Tijn | donderdag 23 februari 2012 @ 12:34 |
Als ik eenmaal op de snelweg zit en ik moet echt tanken, dan ga ik er ook niet af, maar tank ik gewoon langs de snelweg. Omdat het idd niet erg loont, maar ook gewoon veel tijd kost. Maar het aantal keer dat me dat overkomt per jaar is echt op één hand te tellen. | |
leolinedance | donderdag 23 februari 2012 @ 13:04 |
Omdat ik niet altijd navigatie bij me heb en geen smartphone bezit. Maar dan is het nog maar de vraag hoeveel goedkoper het in dat dorp is en hoe ver het rijden is. Bij mijn 'huispomp' weet ik dat deze áltijd veruit het goedkoopst is. | |
Tijn | donderdag 23 februari 2012 @ 13:12 |
Ja precies, dat heb ik ook. En aangezien ik daar sowieso altijd langs ga (als ik vertrek of als ik weer thuis aankom), kost het geen moeite om daar gewoon altijd te tanken en nooit zonder benzine op de snelweg komen te zitten. | |
Dagonet | donderdag 23 februari 2012 @ 13:18 |
Ik pomp normaal gesproken ook bij m'n 'huispomp' maar het wil wel eens gebeuren dat ik 's ochtends teveel haast heb en dus niet tank, in de gok dat ik het nog wel red. En dan sta je in een onverwacht vroege file en 's middags ook weer en dan moet ik er toch even tien liter ingooien aan de snelweg. | |
skrn | donderdag 23 februari 2012 @ 21:01 |
Hahahaha, ga dan lekker met de trein. Ik heb geen last van stijgende benzineprijzen. ![]() ![]() | |
waht | donderdag 23 februari 2012 @ 21:34 |
Behalve dan dat al jouw spulletjes met op benzine-rijdende vrachtwagens vervoerd wordt heb je er inderdaad geen last van. | |
Bankfurt | donderdag 23 februari 2012 @ 22:40 |
Euro 1,58 in Duitsland. Euro 1,36 in Luxemburg Euro 0,16 in Koeweit. ![]() | |
johnnylove | donderdag 23 februari 2012 @ 22:44 |
dit is misschien makkelijker http://www.brandstofprijz(...)en-europa.php?sort=4 | |
Tijn | donderdag 23 februari 2012 @ 23:09 |
Ja, want de trein is supergoedkoop... Een retourtje Amsterdam - Rotterdam kost bijna 30 euro ![]() | |
Metro2005 | vrijdag 24 februari 2012 @ 10:07 |
Dit dus. Ik ben echt regelmatig aan het vergelijken maar de trein is eigenlijk altijd even duur of duurder dan met de auto, zelfs met duur betaald parkeren erbij. Als je met zijn tweeen of meer reist dan in elk geval. Als je alleen bent is de auto vaak wel duurder. Eigenlijk zouden ze een soort gezinskaart ofzo voor de trein moeten hebben. | |
Dagonet | vrijdag 24 februari 2012 @ 10:11 |
Zoiets als http://www.ns.nl/reizigers/campagnes/samenuitkorting? | |
Metro2005 | vrijdag 24 februari 2012 @ 10:14 |
Ja alleen dan het hele jaar en niet alleen op feestdagen. | |
Tijn | vrijdag 24 februari 2012 @ 10:17 |
Alleen als je in een stadscentrum moet zijn, waar parkeren duur is en het station op loopafstand ligt, is de trein gunstiger. In alle andere gevallen kun je beter met de auto gaan, zelfs in je eentje. | |
Metro2005 | vrijdag 24 februari 2012 @ 10:30 |
Juist in je eentje. Als je met meerdere personen gaat is de auto namelijk net zo duur terwijl de prijs van een treinkaartje dan direct maal het aantal personen gaat. | |
#ANONIEM | vrijdag 24 februari 2012 @ 10:36 |
Hangt een beetje vanaf waar je zit. Als je op de A12 zit en je pakt de afslag Maarsbergen, dan struikel je daar over de goedkope tankstations (er zitten er drie binnen 500 meter van de snelweg). Als je dat niet weet en op goed geluk moet gaan rondrijden, dan schiet het idd niet op. In de meeste plaatsen is trouwens wel een onbemand tankstation, vaak liggen die ook wel redelijk dicht of direct langs een uitvalsroute (die in mijn woonplaats kom ik b.v. altijd langs, dus is simpelweg even op de benzinemeter kijken of er nog voldoende inzit). | |
Tijn | vrijdag 24 februari 2012 @ 10:37 |
Ja, maar dus zelfs in ie eentje is de auto goedkoper als je niet in een stadscentrum moet zijn. Anders natuurlijk sowieso. Plus natuurlijk het feit dat je veel sneller op je eindbestemming bent wanneer je niet bij een station in de buurt moet zijn. De trein brengt je in veel gevallen van waar je niet bent naar waar je niet wilt zijn en nog voor veel geld ook ![]() | |
Hathor | vrijdag 24 februari 2012 @ 10:38 |
De sfeer hier blijft anders onveranderd gelaten. Wat een schril contrast met de reactie van de Amerikanen die gisteren voor het eerst de prijs van een liter benzine boven de 80 cent zagen stijgen...ombegrip, en algehele verontwaardiging, en als ik de verhalen mag geloven zelfs een situatie die Obama de verkiezingen kan kosten straks. En als straks de Nederlander 2¤ per liter moet trekken, zal ie gewoon zijn schouders ophalen en iets mompelen van "je moet toch rijden he". ![]() | |
Q. | vrijdag 24 februari 2012 @ 10:41 |
De auto is in de USA nog vele malen belangrijker dan in Nederland, hier zijn nog redelijke OV-alternatieven, daar alleen in de grootste steden en verder zo ongeveer niets. http://nos.nl/artikel/344(...)randstofprijzen.html 0,71 euro en dat vinden ze al duur. ![]() | |
Tijn | vrijdag 24 februari 2012 @ 10:44 |
Alsof de regering de olieprijs bepaalt? | |
DustPuppy | vrijdag 24 februari 2012 @ 10:47 |
Nee, maar wel de accijnzen. Maar goed, laat maar lekker oplopen. Dat spul wordt toch steeds schaarser. Helemaal niet erg als dat er voor zorgt dat er meer vaart wordt gezet achter het ontwikkelen van alternatieven. | |
Hathor | vrijdag 24 februari 2012 @ 10:49 |
In het geval van NL zeer zeker wel ja, de accijnzen hier zijn bizar. | |
#ANONIEM | vrijdag 24 februari 2012 @ 10:51 |
Schijnt toch mee te vallen met die accijnzen t.o.v. de omringende landen
| |
Tijn | vrijdag 24 februari 2012 @ 10:58 |
De accijnzen zijn al jaren praktisch gelijk. Dat is niet de reden dat benzine nu duurder is dan een paar jaar geleden. | |
Q. | vrijdag 24 februari 2012 @ 11:05 |
Daar gaan we nog dankbaar voor zijn, het zorgt er voor dat de efficienter omgaan met de beperkte middelen. Zonder de hoge accijnzen zouden we hier ook allemaal in 1:1 slurpende SUVs rijden. | |
GewoneMan | vrijdag 24 februari 2012 @ 11:10 |
ja toppie man als je staat te blauwbekken op het station denk dan aan de auto rijdende fokker ![]() diesel ![]() | |
Dagonet | vrijdag 24 februari 2012 @ 11:13 |
Daarentegen heeft Shell weer 54% meer nettowinst geboekt. En maar lachen dat iedereen de regeringen vervloekt. ![]() | |
EdvandeBerg | vrijdag 24 februari 2012 @ 13:23 |
En de prijsopdrijvende producenten en speculanten. | |
waht | vrijdag 24 februari 2012 @ 13:28 |
Diesel is ook gewoon in prijs gestegen. | |
waht | vrijdag 24 februari 2012 @ 13:29 |
Voor het risico dat Shell loopt is dat niet meer dan terecht. | |
Revolution-NL | vrijdag 24 februari 2012 @ 18:55 |
Laat de Amerikanen maar een lage brandstofprijs betalen. De rekening krijgen ze over 20 jaar dubbel en dwars terug. Tegen die tijd rijd Nederland op 100% duurzame energie en hebben de Amerikanen nog een middeleeuwse V8 voor de deur terwijl de olie niet meer te betalen is. Over 20 jaar lacht diegene met de meest duurzame economie het hardst. Jammer dat Henk en Ingrid enkel in de waan van de dag leven en niet langer nadenken dan 2 seconden. | |
penny-wise | vrijdag 24 februari 2012 @ 19:53 |
Door de hoge prijzen worden autofabrikanten nog meer gestimuleerd om met zuinigere motoren te komen en motoren op duurzame energie. | |
minimaal_kabaal | vrijdag 24 februari 2012 @ 19:59 |
Leuk filmpje over suburbia: | |
Quarant | vrijdag 24 februari 2012 @ 22:12 |
Leve het OV ![]() |