abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108079868
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 14:20 schreef Big-Ern het volgende:

De auto is wel de motor van de economie.
Dat is de grootste onzin die ik ooit heb gehoord. :')
For great justice!
pi_108085390
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 14:56 schreef Q. het volgende:

[..]

Mag je vinden. Zelfs een denigrerende smilie moet kunnen, maar kom dan wel met een uitleg.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 17:11:43 #53
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_108086151
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 10:44 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ik wist niet dat je in Duitsland wel voor onder 5 liter kon tanken!?
Kan hier ook gewoon hoor
  vrijdag 17 februari 2012 @ 17:14:26 #54
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_108086286
quote:
3s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 11:52 schreef Killaht het volgende:
De overheid dient in dit soort situatie de accijnzen op benzine en diesel te verlagen, gaat tenslotte ten kosten van de koopkracht. :P
andersom lieverd
pi_108086799
Olie prijs wordt gewoon kunstmatig omhoog gehandeld.

Kijk maar hoeveer olie miljardairs erbij gekomen zijn.
pi_108086811
merk er niets van...
tank gewoon voor 5 tientjes :)
  vrijdag 17 februari 2012 @ 17:30:43 #57
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_108087017
quote:
Hoeveel mag de benzine stijgen voordat de overheid eindelijk eens iets aan die belachelijk hoge accijnzen doet? De auto is wel de motor van de economie.
Ja da's wel een belangrijke les natuurlijk. De overheid wil verdienen op zaken die veel opleveren. Er hoeven verder niet veel andere redenen te zijn om belasting te heffen.
pi_108087204
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 14:56 schreef Q. het volgende:

[..]

ja joh? jij hebt echt geen idee :{
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 17:41:32 #59
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_108087440
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 16:57 schreef Big-Ern het volgende:

[..]

Mag je vinden. Zelfs een denigrerende smilie moet kunnen, maar kom dan wel met een uitleg.
Zou JIJ niet als eerste je merkwaardige uitspraak moeten onderbouwen?
pi_108087539
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 17:41 schreef kibo het volgende:

[..]

Zou JIJ niet als eerste je merkwaardige uitspraak moeten onderbouwen?
zo merkwaardig is dat helemaal niet hoor

http://www.nujij.nl/polit(...).lynkx#axzz1mesEub45
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 17:53:36 #61
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_108087920
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 17:44 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

zo merkwaardig is dat helemaal niet hoor

http://www.nujij.nl/polit(...).lynkx#axzz1mesEub45
Op die manier kun je tabak en jenever ook een economische moter noemen :')
pi_108088525
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 17:53 schreef kibo het volgende:

[..]

Op die manier kun je tabak en jenever ook een economische moter noemen :')
ik kan je garanderen dat de staat een giga probleem zou hebben als de brandstof accijns weg zouden vallen. durf niet te zeggen hoeveel % het van de inkomsten is maar het is zeker behoorlijk
  vrijdag 17 februari 2012 @ 18:17:17 #63
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_108088807
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 17:35 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

ja joh? jij hebt echt geen idee :{
Als autorijden voor mensen te duur wordt gaan mensen dichter bij huis werken zodat ze minder reiskosten hebben, thuiswerken zal een grote vlucht nemen.

De motor van de economie zit wel in transport, maar dat is niet het autorijden van huis naar kantoor en terug.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 18:18:46 #64
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_108088856
quote:
Hoeveel mag de benzine stijgen voordat de overheid eindelijk eens iets aan die belachelijk hoge accijnzen doet? De auto is wel de motor van de economie.
Zo belachelijk hoog zijn de accijnzen nou ook weer niet, je kan je afvragen waarom de oliemaatschappijen (die recordwinst na recordwinst boeken) in Nederland een veel hogere productieprijs rekenen dan in bijvoorbeeld Duitsland, Frankrijk of België.
De belastingdruk is in Duitsland hoger, maar omdat de productieprijs een stuk lager ligt betalen ze minder aan de pomp.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_108089073
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 18:17 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Als autorijden voor mensen te duur wordt gaan mensen dichter bij huis werken zodat ze minder reiskosten hebben, thuiswerken zal een grote vlucht nemen.

De motor van de economie zit wel in transport, maar dat is niet het autorijden van huis naar kantoor en terug.
Je noemt transport. Inderdaad dat is een hele belangrijke. Ik betwijfel of thuiswerken wel het antwoord is en of werkgevers er wel zo blij mee zijn. Ik denk zelf de productiviteit thuis minder hoog is. Teveel afleidingen in de vorm van de kinderen die thuis zijn, prive telefoontjes beantwoorden en niet alles bij de hand hebben.
Daarnaast heb je veel mensen die niet op kantoor werken en die wel onderweg zijn. Even je huis verkopen is er niet bij, met de huidige huizenmarkt en de sterk dalende waarde van huizen.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 18:27:29 #66
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_108089178
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 18:24 schreef Big-Ern het volgende:
Je noemt transport. Inderdaad dat is een hele belangrijke. Ik betwijfel of thuiswerken wel het antwoord is en of werkgevers er wel zo blij mee zijn. Ik denk zelf de productiviteit thuis minder hoog is. Teveel afleidingen in de vorm van de kinderen die thuis zijn, prive telefoontjes beantwoorden en niet alles bij de hand hebben.
Mijn eigen ervaring is dat de productiviteit thuis hoger ligt, er wordt effectiever gewerkt en je hebt minder afleiding van mensen op kantoor die langs komen banjeren of voor onzinvragen bellen. Hoeveel privételefoontjes krijg je overdag en de kinderen zijn overdag naar school/dagopvang lijkt mij.

Je hebt veel meer tijd over aangezien je geen reistijd meer hebt (scheelt mij 2 uur per dag, minimaal) en dat zorgt er dus ook voor dat je werknemers fitter zijn. Thuiswerken kan niet altijd maar ik kan het alleen maar aanmoedigen, waar mogelijk.
pi_108090955
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 18:18 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Zo belachelijk hoog zijn de accijnzen nou ook weer niet, je kan je afvragen waarom de oliemaatschappijen (die recordwinst na recordwinst boeken) in Nederland een veel hogere productieprijs rekenen dan in bijvoorbeeld Duitsland, Frankrijk of België.
De belastingdruk is in Duitsland hoger, maar omdat de productieprijs een stuk lager ligt betalen ze minder aan de pomp.
als die accijnzen niet belachelijk hoog liggen mag jij me uitleggen waarom wij hier fors meer betalen dan waar ook ter wereld! in venuzuela betaal je 6 dollar cent per gallon :{ ok dat is wel extreem maar ook de prijzen in de VS liggen stukken lager. kom op zeg van elke liter gaat er +/- een euro naar de staat ongeveer 65 a 70% |:(
pi_108090995
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 18:27 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Mijn eigen ervaring is dat de productiviteit thuis hoger ligt, er wordt effectiever gewerkt en je hebt minder afleiding van mensen op kantoor die langs komen banjeren of voor onzinvragen bellen. Hoeveel privételefoontjes krijg je overdag en de kinderen zijn overdag naar school/dagopvang lijkt mij.

Je hebt veel meer tijd over aangezien je geen reistijd meer hebt (scheelt mij 2 uur per dag, minimaal) en dat zorgt er dus ook voor dat je werknemers fitter zijn. Thuiswerken kan niet altijd maar ik kan het alleen maar aanmoedigen, waar mogelijk.

technisch gezien kunnen heel veel mensen al jaren lang thuiswerken, het gebeurd echter zelden tot nooit :S
  vrijdag 17 februari 2012 @ 19:33:54 #69
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_108091613
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 19:19 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

technisch gezien kunnen heel veel mensen al jaren lang thuiswerken, het gebeurd echter zelden tot nooit :S
Het heeft tijd nodig.
Werkgevers zijn van nature wantrouwend wanneer het om de loyaliteit van werknemers gaat.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 19:44:12 #70
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_108092063
Betalen zul je! Zolang onze energievoorziening afhankelijk is van instabiele landen moet je dit op de koop toe noemen. Anders ga je maar fietsen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  vrijdag 17 februari 2012 @ 20:05:10 #71
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_108093097
Al die rechtsmensen blijven nu opvallend stil. Van wie was het kwartje ook alweer? Die man zit al 10 jaar niet meer in Den Haag.
Benzineprijs is gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Als benzine echt te duur wordt ga ik vaker de fiets pakken, maar ik kan het nu nog makkelijk betalen en kennelijk velen met mij.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_108093291
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 17:25 schreef YebCar het volgende:
merk er niets van...
tank gewoon voor 5 tientjes :)
Dat is ook een manier , je moet alleen wat vaker naar de pomp he :D
  vrijdag 17 februari 2012 @ 20:29:50 #73
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_108094361
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 19:18 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

als die accijnzen niet belachelijk hoog liggen mag jij me uitleggen waarom wij hier fors meer betalen dan waar ook ter wereld! in venuzuela betaal je 6 dollar cent per gallon :{ ok dat is wel extreem maar ook de prijzen in de VS liggen stukken lager. kom op zeg van elke liter gaat er +/- een euro naar de staat ongeveer 65 a 70% |:(
Venezuela houdt het laag om het volk tevreden te houden en omdat ze het zelf produceren. De vs produceert ook zelf. Eerst moet je kijken naar de accijnzen en hoever ze boven de eu verplichting liggen. Dan moet je ook echt kijken naar de gerekende productieprijs die een shell of bp voor nederland rekent. Die ligt namelijk veel hoger dan elders. Dat zorgt natuurlijk voor hogere btw opbrengsten maar als de duitsers eenzelfde productieprijs grekend zouden krijgen zouden ze hier tanken.
pi_108094850
Weet je wat het grootse probleem is?
Werkend nederland wil niet wonen in dezelfde stad waar hij/zij werkt
Iedereen moet zo nodig met de auto van utrecht naar rotterdam, van roosendaal naar den bosch
waarom is het een probleem om te verhuizen? of om in de randgemeentes te wonen waar je werkt?
hele lease auto cultuur moet gewoon worden afgeschaft. Dan tanken mensen 50% minder en wordt het OV beter
  vrijdag 17 februari 2012 @ 21:22:02 #75
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_108097151
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 20:38 schreef YebCar het volgende:
Weet je wat het grootse probleem is?
Werkend nederland wil niet wonen in dezelfde stad waar hij/zij werkt
Iedereen moet zo nodig met de auto van utrecht naar rotterdam, van roosendaal naar den bosch
waarom is het een probleem om te verhuizen? of om in de randgemeentes te wonen waar je werkt?
hele lease auto cultuur moet gewoon worden afgeschaft. Dan tanken mensen 50% minder en wordt het OV beter
Allereerst is er de overdrachtsbelasting en zijn er alle verhuiskosten.. Daarnaast heb je je sociale leven in je huidige woonplaats.. als je een gezin hebt, moet je rekening houden met het werk van je partner, de school van je kinderen.

En de huizenmarkt helpt nu niet bepaald mee, het is niet makkelijk je huis te verkopen. Als je de laatste jaren hebt gekocht is het zelfs de vraag of je geen verlies maakt.

Kortom, verhuizen is vaak geen aantrekkelijke optie.

Het nieuwe werken (thuiswerken of werken in nabije kantoor-verzamelgebouwen ingericht voor telewerken) zou verhuizen voor veel kantoorbanen overbodig moeten kunnen maken. Dan kunnen mensen wonen waar ze het liefste wonen en bespaar je veel op het woon-werkverkeer.

quote:
14s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 19:44 schreef ACT-F het volgende:
Betalen zul je! Zolang onze energievoorziening afhankelijk is van instabiele landen moet je dit op de koop toe noemen. Anders ga je maar fietsen.
Inderdaad, daar komt het wel op neer.

[ Bericht 1% gewijzigd door Perrin op 17-02-2012 21:30:13 ]
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')