Met de toenemende spanningen in het Midden-oosten tussen bijv Israel en Iran, de aangekondigde olie sancties van de EU tegen Iran... de Europese schuldecrisis etc etc vraag ik me af wanneer we naar de twee euro gaanquote:Record benzineprijs naar 1,80 euro
EINDHOVEN - De prijs voor een liter euro ongelood kruipt steeds dichter naar de grens van 1,80 euro. Vrijdag was de gemiddelde landelijke adviesprijs opgelopen naar 1,791 euro en dat is weer een nieuw record, aldus consumentencollectief United Consumers.
Ook een liter LPG kost vrijdag meer dan ooit aan de pomp, namelijk 0,885 euro per liter. Het laatste record dateerde van januari vorig jaar toen een liter 0,857 deed.
Vanaf midden 2008 duurde het tot april 2011 voordat de benzineprijs weer tot recordhoogte steeg. Sinds begin dit jaar volgt record op record.
Ik wist niet dat je in Duitsland wel voor onder 5 liter kon tanken!?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 10:41 schreef BasEnAad het volgende:
Gister in Duitsland getankt voor 1,60
Het is allemaal de schuld van het grootkapitaal en het is echt niet zo dat het einde van de goedkope energie is gekomen.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 10:48 schreef Netsplitter het volgende:
Alles om de aandeelhouder tevree te houden.
Ik in België voor 1,56 de liter...quote:Op vrijdag 17 februari 2012 10:41 schreef BasEnAad het volgende:
Gister in Duitsland getankt voor 1,60
Dit. Ik breng mijn geld wel naar de belgische staat. stelletje malafide oplichters hierquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Onmogelijk te voorspellen. De weg naar boven is er een met diepe dalen zoals we konden zien na de record olieprijs midden 2008 en de daarop volgende val.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 10:47 schreef admiraal_anaal het volgende:
2 euro bereiken we voor de zomer
En waarom zouden dan de prijzen structureel omlaag gaan?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:22 schreef SaxoPower het volgende:
De prijs bij ons aan de pomp is nu 1,69,9 (1,70 dus)
het echt niet normaal duur! eigenlijk zou het land in actie moeten komen en niet meer gaan tanken.
Maar ja dat gaat nooit gebeuren
En dat is oa mijn pensioenfonds, dus bedankt voor de bijdrage, en het laag houden van mijn pensioenpremie.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 10:48 schreef Netsplitter het volgende:
Alles om de aandeelhouder tevree te houden.
Precies.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:28 schreef fruityloop het volgende:
[..]
En dat is oa mijn pensioenfonds, dus bedankt voor de bijdrage, en het laag houden van mijn pensioenpremie.
Is dat dezelfde overheid van wie we nog een kwartje terug zouden krijgen?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:52 schreef Killaht het volgende:
De overheid dient in dit soort situatie de accijnzen op benzine en diesel te verlagen, gaat tenslotte ten kosten van de koopkracht.
En ten laste van mijn pensioenpremie, dat doen we dus mooi even niet.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:52 schreef Killaht het volgende:
De overheid dient in dit soort situatie de accijnzen op benzine en diesel te verlagen, gaat tenslotte ten kosten van de koopkracht.
Ja, die jaquote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:52 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Is dat dezelfde overheid van wie we nog een kwartje terug zouden krijgen?
We hebben juist hoge accijnzen om gebruik van fossiele brandstoffen te ontmoedigen..quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:52 schreef Killaht het volgende:
Dat je eigen economie een flink stuk minder draait nemen we dan maar op de koop toequote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
We hebben juist hoge accijnzen om gebruik van fossiele brandstoffen te ontmoedigen..
Dat is die overheid die tientallen miljarden tekort heeft.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:52 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Is dat dezelfde overheid van wie we nog een kwartje terug zouden krijgen?
Misschien kunnen we nog uit dat potje van de EU lenenquote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:05 schreef Q. het volgende:
[..]
Dat is die overheid die tientallen miljarden tekort heeft.
Op de langere termijn is een economie op fossiele brandstofen niet houdbaar. Hoe minder we nu gebruiken hoe meer profijt we er van hebben als energie zometeen ECHT duur gaat worden. Geloof me, you ain't seen nothing yet.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:01 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Dat je eigen economie een flink stuk minder draait nemen we dan maar op de koop toe
Er zijn momenteel geen alternatieven, we moeten er wel gebruik van gaan maken. Ontmoedigen heeft geen zin als er geen volwaardige alternatieven zijn...quote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:06 schreef Q. het volgende:
[..]
Op de langere termijn is een economie op fossiele brandstofen niet houdbaar. Hoe minder we nu gebruiken hoe meer profijt we er van hebben als energie zometeen ECHT duur gaat worden. Geloof me, you ain't seen nothing yet.
Het alternatief is minder energie gebruiken. Er is geen alternatief en er komt geen alternatief. Minderen is het enige wat we kunnen doen. En hoe eerder we daar mee beginnen hoe beter we zijn voorbereid op de toekomst.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:08 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Er zijn momenteel geen alternatieven, we moeten er wel gebruik van gaan maken. Ontmoedigen heeft geen zin als er geen volwaardige alternatieven zijn...
Oké dan gaan wij minderen en slurpen ze het in China wel verder op. Ondertussen zakt de eigen economie in, blijft de rest groeien en dan hebben we helemaal geen geld meerquote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:09 schreef Q. het volgende:
[..]
Het alternatief is minder energie gebruiken. Er is geen alternatief en er komt geen alternatief. Minderen is het enige wat we kunnen doen. En hoe eerder we daar mee beginnen hoe beter we zijn voorbereid op de toekomst.
quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:36 schreef Jarno het volgende:
Vandaar de rode loper, de champagne en de kaviaar bij het tankstation vanochtend....
Ja, maar goede alternatieven worden niet geboden..Als ik tenslotte frituurvet erin gooi krijg ik een boete.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
We hebben juist hoge accijnzen om gebruik van fossiele brandstoffen te ontmoedigen..
Daar gaan ze huilen zodra de benzine op meer dan $4 per gallon komt. Niet zo raar met al die SUVs die daar 1 mile per gallon doen.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:25 schreef computerprobleem het volgende:
Daarom Amerika, omgerekend nog geen ¤0,60 per liter.
Volgens mij is er anders al een aardige omslag aan de gang in Amerika hoor.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:26 schreef Q. het volgende:
[..]
Daar gaan ze huilen zodra de benzine op meer dan $4 per gallon komt. Niet zo raar met al die SUVs die daar 1 mile per gallon doen.Zodra de prijzen echt gaan stijgen (dat doen ze nu nog niet) gaan die het daar heel zwaar krijgen. Dat land is gebouwd op overconsumptie van olie. Nog veel meer dan Nederland.
Er zijn heel veel Amerikanen die in Japanse auto's rijden, Japanse auto's zijn niet zo duur als het op benzine verbruik aankomt. Natuurlijk zijn er mensen met SUVs, maar de Amerikanen met zulke wagens kunnen het meestal ook wel betalenquote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:26 schreef Q. het volgende:
[..]
Daar gaan ze huilen zodra de benzine op meer dan $4 per gallon komt. Niet zo raar met al die SUVs die daar 1 mile per gallon doen.Zodra de prijzen echt gaan stijgen (dat doen ze nu nog niet) gaan die het daar heel zwaar krijgen. Dat land is gebouwd op overconsumptie van olie. Nog veel meer dan Nederland.
En dit inderdaad. Ook veel van die prius dingen daar.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:27 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Volgens mij is er anders al een aardige omslag aan de gang in Amerika hoor.
Kleinere, en vooral zuinigere, Europese auto's zijn daar steeds populairder
Nou, ga er geld mee verdienen zou ik zeggen. Aan een vervanging van brandstof vallen wel een luttele biljoen euro's te verdienen lijkt me. Wel aardig van die mensen dat ze het op youtube delen met anderen.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:36 schreef marcel-o het volgende:
kortom, het wordt tijd om te gaan rijden op
Big Oil houdt de patenten achter, auto's kunnen al lang op water rijden maar het is allemaal de schuld van Big Oil en rechts!!!!1111!!!!quote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:45 schreef waht het volgende:
[..]
Nou, ga er geld mee verdienen zou ik zeggen. Aan een vervanging van brandstof vallen wel een luttele biljoen euro's te verdienen lijkt me. Wel aardig van die mensen dat ze het op youtube delen met anderen.
Wat noemen ze daar klein? Auto's van het formaat vw polo of formaatje golf?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:27 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Volgens mij is er anders al een aardige omslag aan de gang in Amerika hoor.
Kleinere, en vooral zuinigere, Europese auto's zijn daar steeds populairder
Big Oil/Rockefeller heeft gewoon verdomde geluk gehad om te beginnen met de verkoop van het zwarte goud.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:58 schreef Q. het volgende:
[..]
Big Oil houdt de patenten achter, auto's kunnen al lang op water rijden maar het is allemaal de schuld van Big Oil en rechts!!!!1111!!!!
Daar zie je idd perfect wat je voor minder accijns en belasting op brandstof, aan sociaal vangnet en gezondheidszorg (lees: beduidend minder als hier) terug krijgt..quote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:25 schreef computerprobleem het volgende:
Daarom Amerika, omgerekend nog geen ¤0,60 per liter.
lid Q kan niet lezenquote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Een cursus "Begrijpend lezen voor dummies" lijkt me geen overbodige luxe voor jou.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:08 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
geloof je het zelfecht hoe naief kan je zijn. Merendeel gaat naar de staat niet naar Shell
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |