Met de toenemende spanningen in het Midden-oosten tussen bijv Israel en Iran, de aangekondigde olie sancties van de EU tegen Iran... de Europese schuldecrisis etc etc vraag ik me af wanneer we naar de twee euro gaanquote:Record benzineprijs naar 1,80 euro
EINDHOVEN - De prijs voor een liter euro ongelood kruipt steeds dichter naar de grens van 1,80 euro. Vrijdag was de gemiddelde landelijke adviesprijs opgelopen naar 1,791 euro en dat is weer een nieuw record, aldus consumentencollectief United Consumers.
Ook een liter LPG kost vrijdag meer dan ooit aan de pomp, namelijk 0,885 euro per liter. Het laatste record dateerde van januari vorig jaar toen een liter 0,857 deed.
Vanaf midden 2008 duurde het tot april 2011 voordat de benzineprijs weer tot recordhoogte steeg. Sinds begin dit jaar volgt record op record.
Ik wist niet dat je in Duitsland wel voor onder 5 liter kon tanken!?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 10:41 schreef BasEnAad het volgende:
Gister in Duitsland getankt voor 1,60
Het is allemaal de schuld van het grootkapitaal en het is echt niet zo dat het einde van de goedkope energie is gekomen.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 10:48 schreef Netsplitter het volgende:
Alles om de aandeelhouder tevree te houden.
Ik in België voor 1,56 de liter...quote:Op vrijdag 17 februari 2012 10:41 schreef BasEnAad het volgende:
Gister in Duitsland getankt voor 1,60
Dit. Ik breng mijn geld wel naar de belgische staat. stelletje malafide oplichters hierquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Onmogelijk te voorspellen. De weg naar boven is er een met diepe dalen zoals we konden zien na de record olieprijs midden 2008 en de daarop volgende val.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 10:47 schreef admiraal_anaal het volgende:
2 euro bereiken we voor de zomer
En waarom zouden dan de prijzen structureel omlaag gaan?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:22 schreef SaxoPower het volgende:
De prijs bij ons aan de pomp is nu 1,69,9 (1,70 dus)
het echt niet normaal duur! eigenlijk zou het land in actie moeten komen en niet meer gaan tanken.
Maar ja dat gaat nooit gebeuren
En dat is oa mijn pensioenfonds, dus bedankt voor de bijdrage, en het laag houden van mijn pensioenpremie.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 10:48 schreef Netsplitter het volgende:
Alles om de aandeelhouder tevree te houden.
Precies.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:28 schreef fruityloop het volgende:
[..]
En dat is oa mijn pensioenfonds, dus bedankt voor de bijdrage, en het laag houden van mijn pensioenpremie.
Is dat dezelfde overheid van wie we nog een kwartje terug zouden krijgen?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:52 schreef Killaht het volgende:
De overheid dient in dit soort situatie de accijnzen op benzine en diesel te verlagen, gaat tenslotte ten kosten van de koopkracht.
En ten laste van mijn pensioenpremie, dat doen we dus mooi even niet.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:52 schreef Killaht het volgende:
De overheid dient in dit soort situatie de accijnzen op benzine en diesel te verlagen, gaat tenslotte ten kosten van de koopkracht.
Ja, die jaquote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:52 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Is dat dezelfde overheid van wie we nog een kwartje terug zouden krijgen?
We hebben juist hoge accijnzen om gebruik van fossiele brandstoffen te ontmoedigen..quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:52 schreef Killaht het volgende:
De overheid dient in dit soort situatie de accijnzen op benzine en diesel te verlagen, gaat tenslotte ten kosten van de koopkracht.
Dat je eigen economie een flink stuk minder draait nemen we dan maar op de koop toequote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
We hebben juist hoge accijnzen om gebruik van fossiele brandstoffen te ontmoedigen..
Dat is die overheid die tientallen miljarden tekort heeft.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:52 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Is dat dezelfde overheid van wie we nog een kwartje terug zouden krijgen?
Misschien kunnen we nog uit dat potje van de EU lenenquote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:05 schreef Q. het volgende:
[..]
Dat is die overheid die tientallen miljarden tekort heeft.
Op de langere termijn is een economie op fossiele brandstofen niet houdbaar. Hoe minder we nu gebruiken hoe meer profijt we er van hebben als energie zometeen ECHT duur gaat worden. Geloof me, you ain't seen nothing yet.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:01 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Dat je eigen economie een flink stuk minder draait nemen we dan maar op de koop toe
Er zijn momenteel geen alternatieven, we moeten er wel gebruik van gaan maken. Ontmoedigen heeft geen zin als er geen volwaardige alternatieven zijn...quote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:06 schreef Q. het volgende:
[..]
Op de langere termijn is een economie op fossiele brandstofen niet houdbaar. Hoe minder we nu gebruiken hoe meer profijt we er van hebben als energie zometeen ECHT duur gaat worden. Geloof me, you ain't seen nothing yet.
Het alternatief is minder energie gebruiken. Er is geen alternatief en er komt geen alternatief. Minderen is het enige wat we kunnen doen. En hoe eerder we daar mee beginnen hoe beter we zijn voorbereid op de toekomst.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:08 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Er zijn momenteel geen alternatieven, we moeten er wel gebruik van gaan maken. Ontmoedigen heeft geen zin als er geen volwaardige alternatieven zijn...
Oké dan gaan wij minderen en slurpen ze het in China wel verder op. Ondertussen zakt de eigen economie in, blijft de rest groeien en dan hebben we helemaal geen geld meerquote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:09 schreef Q. het volgende:
[..]
Het alternatief is minder energie gebruiken. Er is geen alternatief en er komt geen alternatief. Minderen is het enige wat we kunnen doen. En hoe eerder we daar mee beginnen hoe beter we zijn voorbereid op de toekomst.
quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:36 schreef Jarno het volgende:
Vandaar de rode loper, de champagne en de kaviaar bij het tankstation vanochtend....
Ja, maar goede alternatieven worden niet geboden..Als ik tenslotte frituurvet erin gooi krijg ik een boete.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
We hebben juist hoge accijnzen om gebruik van fossiele brandstoffen te ontmoedigen..
Daar gaan ze huilen zodra de benzine op meer dan $4 per gallon komt. Niet zo raar met al die SUVs die daar 1 mile per gallon doen.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:25 schreef computerprobleem het volgende:
Daarom Amerika, omgerekend nog geen ¤0,60 per liter.
Volgens mij is er anders al een aardige omslag aan de gang in Amerika hoor.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:26 schreef Q. het volgende:
[..]
Daar gaan ze huilen zodra de benzine op meer dan $4 per gallon komt. Niet zo raar met al die SUVs die daar 1 mile per gallon doen.Zodra de prijzen echt gaan stijgen (dat doen ze nu nog niet) gaan die het daar heel zwaar krijgen. Dat land is gebouwd op overconsumptie van olie. Nog veel meer dan Nederland.
Er zijn heel veel Amerikanen die in Japanse auto's rijden, Japanse auto's zijn niet zo duur als het op benzine verbruik aankomt. Natuurlijk zijn er mensen met SUVs, maar de Amerikanen met zulke wagens kunnen het meestal ook wel betalenquote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:26 schreef Q. het volgende:
[..]
Daar gaan ze huilen zodra de benzine op meer dan $4 per gallon komt. Niet zo raar met al die SUVs die daar 1 mile per gallon doen.Zodra de prijzen echt gaan stijgen (dat doen ze nu nog niet) gaan die het daar heel zwaar krijgen. Dat land is gebouwd op overconsumptie van olie. Nog veel meer dan Nederland.
En dit inderdaad. Ook veel van die prius dingen daar.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:27 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Volgens mij is er anders al een aardige omslag aan de gang in Amerika hoor.
Kleinere, en vooral zuinigere, Europese auto's zijn daar steeds populairder
Nou, ga er geld mee verdienen zou ik zeggen. Aan een vervanging van brandstof vallen wel een luttele biljoen euro's te verdienen lijkt me. Wel aardig van die mensen dat ze het op youtube delen met anderen.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:36 schreef marcel-o het volgende:
kortom, het wordt tijd om te gaan rijden op
Big Oil houdt de patenten achter, auto's kunnen al lang op water rijden maar het is allemaal de schuld van Big Oil en rechts!!!!1111!!!!quote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:45 schreef waht het volgende:
[..]
Nou, ga er geld mee verdienen zou ik zeggen. Aan een vervanging van brandstof vallen wel een luttele biljoen euro's te verdienen lijkt me. Wel aardig van die mensen dat ze het op youtube delen met anderen.
Wat noemen ze daar klein? Auto's van het formaat vw polo of formaatje golf?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:27 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Volgens mij is er anders al een aardige omslag aan de gang in Amerika hoor.
Kleinere, en vooral zuinigere, Europese auto's zijn daar steeds populairder
Big Oil/Rockefeller heeft gewoon verdomde geluk gehad om te beginnen met de verkoop van het zwarte goud.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:58 schreef Q. het volgende:
[..]
Big Oil houdt de patenten achter, auto's kunnen al lang op water rijden maar het is allemaal de schuld van Big Oil en rechts!!!!1111!!!!
Daar zie je idd perfect wat je voor minder accijns en belasting op brandstof, aan sociaal vangnet en gezondheidszorg (lees: beduidend minder als hier) terug krijgt..quote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:25 schreef computerprobleem het volgende:
Daarom Amerika, omgerekend nog geen ¤0,60 per liter.
lid Q kan niet lezenquote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
We hebben juist hoge accijnzen om gebruik van fossiele brandstoffen te ontmoedigen..
Een cursus "Begrijpend lezen voor dummies" lijkt me geen overbodige luxe voor jou.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:08 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
geloof je het zelfecht hoe naief kan je zijn. Merendeel gaat naar de staat niet naar Shell
Dat is de grootste onzin die ik ooit heb gehoord.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:20 schreef Big-Ern het volgende:
De auto is wel de motor van de economie.
Mag je vinden. Zelfs een denigrerende smilie moet kunnen, maar kom dan wel met een uitleg.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:56 schreef Q. het volgende:
[..]
Dat is de grootste onzin die ik ooit heb gehoord.
Kan hier ook gewoon hoorquote:Op vrijdag 17 februari 2012 10:44 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik wist niet dat je in Duitsland wel voor onder 5 liter kon tanken!?
andersom lieverdquote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:52 schreef Killaht het volgende:
De overheid dient in dit soort situatie de accijnzen op benzine en diesel te verlagen, gaat tenslotte ten kosten van de koopkracht.
Ja da's wel een belangrijke les natuurlijk. De overheid wil verdienen op zaken die veel opleveren. Er hoeven verder niet veel andere redenen te zijn om belasting te heffen.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:20 schreef Big-Ern het volgende:
Hoeveel mag de benzine stijgen voordat de overheid eindelijk eens iets aan die belachelijk hoge accijnzen doet? De auto is wel de motor van de economie.
ja joh? jij hebt echt geen ideequote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:56 schreef Q. het volgende:
[..]
Dat is de grootste onzin die ik ooit heb gehoord.
Zou JIJ niet als eerste je merkwaardige uitspraak moeten onderbouwen?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 16:57 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Mag je vinden. Zelfs een denigrerende smilie moet kunnen, maar kom dan wel met een uitleg.
zo merkwaardig is dat helemaal niet hoorquote:Op vrijdag 17 februari 2012 17:41 schreef kibo het volgende:
[..]
Zou JIJ niet als eerste je merkwaardige uitspraak moeten onderbouwen?
Op die manier kun je tabak en jenever ook een economische moter noemenquote:Op vrijdag 17 februari 2012 17:44 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
zo merkwaardig is dat helemaal niet hoor
http://www.nujij.nl/polit(...).lynkx#axzz1mesEub45
ik kan je garanderen dat de staat een giga probleem zou hebben als de brandstof accijns weg zouden vallen. durf niet te zeggen hoeveel % het van de inkomsten is maar het is zeker behoorlijkquote:Op vrijdag 17 februari 2012 17:53 schreef kibo het volgende:
[..]
Op die manier kun je tabak en jenever ook een economische moter noemen
Als autorijden voor mensen te duur wordt gaan mensen dichter bij huis werken zodat ze minder reiskosten hebben, thuiswerken zal een grote vlucht nemen.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 17:35 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ja joh? jij hebt echt geen idee
Zo belachelijk hoog zijn de accijnzen nou ook weer niet, je kan je afvragen waarom de oliemaatschappijen (die recordwinst na recordwinst boeken) in Nederland een veel hogere productieprijs rekenen dan in bijvoorbeeld Duitsland, Frankrijk of België.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:20 schreef Big-Ern het volgende:
Hoeveel mag de benzine stijgen voordat de overheid eindelijk eens iets aan die belachelijk hoge accijnzen doet? De auto is wel de motor van de economie.
Je noemt transport. Inderdaad dat is een hele belangrijke. Ik betwijfel of thuiswerken wel het antwoord is en of werkgevers er wel zo blij mee zijn. Ik denk zelf de productiviteit thuis minder hoog is. Teveel afleidingen in de vorm van de kinderen die thuis zijn, prive telefoontjes beantwoorden en niet alles bij de hand hebben.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 18:17 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Als autorijden voor mensen te duur wordt gaan mensen dichter bij huis werken zodat ze minder reiskosten hebben, thuiswerken zal een grote vlucht nemen.
De motor van de economie zit wel in transport, maar dat is niet het autorijden van huis naar kantoor en terug.
Mijn eigen ervaring is dat de productiviteit thuis hoger ligt, er wordt effectiever gewerkt en je hebt minder afleiding van mensen op kantoor die langs komen banjeren of voor onzinvragen bellen. Hoeveel privételefoontjes krijg je overdag en de kinderen zijn overdag naar school/dagopvang lijkt mij.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 18:24 schreef Big-Ern het volgende:
Je noemt transport. Inderdaad dat is een hele belangrijke. Ik betwijfel of thuiswerken wel het antwoord is en of werkgevers er wel zo blij mee zijn. Ik denk zelf de productiviteit thuis minder hoog is. Teveel afleidingen in de vorm van de kinderen die thuis zijn, prive telefoontjes beantwoorden en niet alles bij de hand hebben.
als die accijnzen niet belachelijk hoog liggen mag jij me uitleggen waarom wij hier fors meer betalen dan waar ook ter wereld! in venuzuela betaal je 6 dollar cent per gallonquote:Op vrijdag 17 februari 2012 18:18 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Zo belachelijk hoog zijn de accijnzen nou ook weer niet, je kan je afvragen waarom de oliemaatschappijen (die recordwinst na recordwinst boeken) in Nederland een veel hogere productieprijs rekenen dan in bijvoorbeeld Duitsland, Frankrijk of België.
De belastingdruk is in Duitsland hoger, maar omdat de productieprijs een stuk lager ligt betalen ze minder aan de pomp.
technisch gezien kunnen heel veel mensen al jaren lang thuiswerken, het gebeurd echter zelden tot nooit :Squote:Op vrijdag 17 februari 2012 18:27 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Mijn eigen ervaring is dat de productiviteit thuis hoger ligt, er wordt effectiever gewerkt en je hebt minder afleiding van mensen op kantoor die langs komen banjeren of voor onzinvragen bellen. Hoeveel privételefoontjes krijg je overdag en de kinderen zijn overdag naar school/dagopvang lijkt mij.
Je hebt veel meer tijd over aangezien je geen reistijd meer hebt (scheelt mij 2 uur per dag, minimaal) en dat zorgt er dus ook voor dat je werknemers fitter zijn. Thuiswerken kan niet altijd maar ik kan het alleen maar aanmoedigen, waar mogelijk.
Het heeft tijd nodig.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 19:19 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
technisch gezien kunnen heel veel mensen al jaren lang thuiswerken, het gebeurd echter zelden tot nooit :S
Dat is ook een manier , je moet alleen wat vaker naar de pomp hequote:Op vrijdag 17 februari 2012 17:25 schreef YebCar het volgende:
merk er niets van...
tank gewoon voor 5 tientjes
Venezuela houdt het laag om het volk tevreden te houden en omdat ze het zelf produceren. De vs produceert ook zelf. Eerst moet je kijken naar de accijnzen en hoever ze boven de eu verplichting liggen. Dan moet je ook echt kijken naar de gerekende productieprijs die een shell of bp voor nederland rekent. Die ligt namelijk veel hoger dan elders. Dat zorgt natuurlijk voor hogere btw opbrengsten maar als de duitsers eenzelfde productieprijs grekend zouden krijgen zouden ze hier tanken.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 19:18 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
als die accijnzen niet belachelijk hoog liggen mag jij me uitleggen waarom wij hier fors meer betalen dan waar ook ter wereld! in venuzuela betaal je 6 dollar cent per gallonok dat is wel extreem maar ook de prijzen in de VS liggen stukken lager. kom op zeg van elke liter gaat er +/- een euro naar de staat ongeveer 65 a 70%
Allereerst is er de overdrachtsbelasting en zijn er alle verhuiskosten.. Daarnaast heb je je sociale leven in je huidige woonplaats.. als je een gezin hebt, moet je rekening houden met het werk van je partner, de school van je kinderen.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 20:38 schreef YebCar het volgende:
Weet je wat het grootse probleem is?
Werkend nederland wil niet wonen in dezelfde stad waar hij/zij werkt
Iedereen moet zo nodig met de auto van utrecht naar rotterdam, van roosendaal naar den bosch
waarom is het een probleem om te verhuizen? of om in de randgemeentes te wonen waar je werkt?
hele lease auto cultuur moet gewoon worden afgeschaft. Dan tanken mensen 50% minder en wordt het OV beter
Inderdaad, daar komt het wel op neer.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 19:44 schreef ACT-F het volgende:
Betalen zul je! Zolang onze energievoorziening afhankelijk is van instabiele landen moet je dit op de koop toe noemen. Anders ga je maar fietsen.
Ben er ook achter gekomen, Was nog verrekte moeilijk om een Panda te scoren die we wilden. Als ik er 1 gevonden had op internet was ie de volgende dag al weg.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:10 schreef Mercer het volgende:
Een 1:10 benzine auto is nu niet zo leuk meer. Er zal wel weer veel te koop worden gezet.
Dan zou ik in Brussel beginnen aangezien de EU eisen stelt aan de minimale percentages BTW en aan de hoogte van de accijns. Je kan ook kijken bij de producenten die recordwinst op recordwinst blijven boeken, ook tijdens deze crisis.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 02:50 schreef PKRChamp het volgende:
We krijgen helemaal niets terug dankzij een gierige, kontenlikkende overheid die helemaal niets met het volk te maken heeft.
Het word tijd dat mensen eens actie gaan voeren tegen deze mafiapraktijken en gaan eisen dat de belastingen en accijnzen op brandstof maar eens gehalveerdt moeten worden.
Uit dat onderzoek bleek juist dat de accijns en de marge de afgelopen jaren niet of nauwelijks is veranderd. De grootste fluctuaties zaten in de producentenprijs.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 03:26 schreef Bolkesteijn het volgende:
Brandstof leent zich goed voor prijsverhogingen; accijnsverhoging of margeverhoging; juist omdat men toch wel blijft autorijden.
Dat is een kwestie van het bedrag vervijfvoudigenquote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:32 schreef RemcoW23 het volgende:
Gaat goed, op naar de 2 euro dan maar? Goede oude tijd dat de cijfertjes voor PRIJS en LITERS nog een beetje gelijkop liepen.
En loonsverhoging, aangezien alle prijzen omhoog gaanquote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:45 schreef GizartFRL het volgende:
Maandag is het een goed moment om eens met werkgevers te overleggen over de reiskosten vergoeding.
Maandag is een goed moment je baas om een fiets of treinabonnement te vragen.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:45 schreef GizartFRL het volgende:
Maandag is het een goed moment om eens met werkgevers te overleggen over de reiskosten vergoeding.
Die werkgever ziet jou al aan komenquote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:45 schreef GizartFRL het volgende:
Maandag is het een goed moment om eens met werkgevers te overleggen over de reiskosten vergoeding.
Je bent in de 30 en verwacht nog iets van pensioen te zien? Wat naïef.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:55 schreef fruityloop het volgende:
[..]
En ten laste van mijn pensioenpremie, dat doen we dus mooi even niet.Stel je voor dat ik ook maar 1 cent extra premie moet gaan betalen daardoor. Laat anderen maar lijden.
Inderdaad.... plankgas en je hebt een draaikolk in je tank. Gewoon rustig aan rijden scheelt enorm veel brandstof. Overigens ben ik gaan dieselen, 1 op 23 is haalbaar met een rustige rijstijl.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 18:19 schreef Revolution-NL het volgende:
Zolang Jan Modaal nog met 140kmph langs komt stuiven in zijn auto die 1:10 - 1:12 voorbij rijd is de benzine nog veel te goedkoop. Als je een zuinige auto rijd valt is auto rijden op dit moment ook eigenlijk heel niet zo duur.
Een vat olie zit nog altijd rond de $100, toch niet heel extreem.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 10:48 schreef Netsplitter het volgende:
Alles om de aandeelhouder tevree te houden.
Dan ben je al even niet op de snelweg geweest, daar is het al weken boven die prijs. Nog net geen 1.80, maar dat zal niet meer duren.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 17:44 schreef TweeGrolsch het volgende:
Ik heb nog nooit een bezinepomp gezien waar ik 1 euro 80 moest betalen.
1.72 maximaal.
Ik snap dan ook werkelijk waar niet dat mensen nog langs de snelweg tanken...quote:Op zondag 19 februari 2012 11:04 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dan ben je al even niet op de snelweg geweest, daar is het al weken boven die prijs. Nog net geen 1.80, maar dat zal niet meer duren.
mensen die geld in overvloed hebben of een tankpas van de zaakquote:Op zondag 19 februari 2012 11:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik snap dan ook werkelijk waar niet dat mensen nog langs de snelweg tanken...
Zelfs met tankpas tank ik niet, of zo min mogelijk, langs de snelweg, wat heb ik eraan mijn werkgever op kosten te jagen?quote:Op zondag 19 februari 2012 12:06 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
mensen die geld in overvloed hebben of een tankpas van de zaakof die vergeten zijn te tanken en de tank zo leeg hebben dat ze wel moeten stoppen
Volgens mij ben je een uitzondering, want het kost toch 2/3 kostbare minuten meerquote:Op zondag 19 februari 2012 19:46 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Zelfs met tankpas tank ik niet, of zo min mogelijk, langs de snelweg, wat heb ik eraan mijn werkgever op kosten te jagen?
eens maar er zijn weinig mensen met een tankpas die er zo over denken hoorquote:Op zondag 19 februari 2012 19:46 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Zelfs met tankpas tank ik niet, of zo min mogelijk, langs de snelweg, wat heb ik eraan mijn werkgever op kosten te jagen?
Dit dusquote:Op zondag 19 februari 2012 19:51 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Volgens mij ben je een uitzondering, want het kost toch 2/3 kostbare minuten meer.
Ons bedrijfspensioen doet het prima, wij (het bedrijf) heeft nl in 2007 een 5 jarig contract afgesloten met minimale beleggingen etc, en een aantal gegarandeerde rendementen. Die waren weliswaar in 2007 laag in verhouding tot sommige andere aanbieders, en reden tot gemor bij veel collega's, maar sinds 2009 zijn we collectief érg blij met die keuze.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 18:20 schreef bascross het volgende:
[..]
Je bent in de 30 en verwacht nog iets van pensioen te zien? Wat naïef.
Omdat dat tijd scheelt, je weet ze snel te vinden, enz...quote:Op zondag 19 februari 2012 11:42 schreef Mutant01 het volgende:
Ik snap dan ook werkelijk waar niet dat mensen nog langs de snelweg tanken...
Ligt eraan waar je langs rijdt, maar als ik 4 euro op een tank kan besparen door even 3 minuten om te rijden dan zal ik dat niet nalaten. Gelukkig kom ik meerdere goedkope tankstations tegen op mijn dagelijkse route.quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Omdat dat tijd scheelt, je weet ze snel te vinden, enz...
Ik rij 5x per maand 5 minuten om om te tanken. Hiermee bespaar ik 16 - 20 euro en spaar ik voor mooie handdoekenquote:Op donderdag 23 februari 2012 10:12 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ligt eraan waar je langs rijdt, maar als ik 4 euro op een tank kan besparen door even 3 minuten om te rijden dan zal ik dat niet nalaten. Gelukkig kom ik meerdere goedkope tankstations tegen op mijn dagelijkse route.
Eindelijk iemand die het snaptquote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:09 schreef Q. het volgende:
[..]
Het alternatief is minder energie gebruiken. Er is geen alternatief en er komt geen alternatief. Minderen is het enige wat we kunnen doen. En hoe eerder we daar mee beginnen hoe beter we zijn voorbereid op de toekomst.
Bijna alles rijdt daar op benzine, in veel staten mag je niet eens op diesel rijden.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 13:01 schreef ArnosL het volgende:
Toen vroeg ik me af hoe ze het daar doen met de vrachtwagens, die zullen toch niet op benzine rijden?
Ik denk dat het al snel 5 minuten is...quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:12 schreef ComplexConjugate het volgende:
Ligt eraan waar je langs rijdt, maar als ik 4 euro op een tank kan besparen door even 3 minuten om te rijden dan zal ik dat niet nalaten. Gelukkig kom ik meerdere goedkope tankstations tegen op mijn dagelijkse route.
Wedden van niet...quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:40 schreef leolinedance het volgende:
Ik rij 5x per maand 5 minuten om om te tanken. Hiermee bespaar ik 16 - 20 euro
Mmm.... inderdaad... is snel bespaard tochquote:Op donderdag 23 februari 2012 10:40 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik rij 5x per maand 5 minuten om om te tanken. Hiermee bespaar ik 16 - 20 euro en spaar ik voor mooie handdoeken
Is toch 200 - 250 euro op jaarbasis. Kan ik leuke dingen van doenEn veul douchen met die 10 handdoeken die ik per jaar spaar
![]()
Uiteraard moet ieder voor zichzelf berekenen of het wel daadwerkelijk voordeliger is, als je moet omrijden voor een goedkope pomp kan het inderdaad wel eens slecht uitvallen. Echter als ik de prijzen langs de snelweg vergelijk met de goedkoopste tankstations waar ik langs kom (o.a. ook een Shell en een aantal 'merklozen' ) is het verschil 10 cent per liter. Op een tankvulling van 40 liter is dat dus 4 euro, bij de huidige benzineprijs is dat 2,3 liter brandstof, mijn Toyota Starlet kan daar 38 kilometer mee afleggenquote:Op donderdag 23 februari 2012 10:53 schreef DS4 het volgende:
Ik denk dat het al snel 5 minuten is...
Maar wat scheelt het? Op 50 liter met 5 ct per liter win je 2 euro 50. Maar daar moet je nog zeg 3 km voor omrijden. Vanwege veel remmen en optrekken is het verbruik dan nog hoog ook. Bij mij schat ik dat zo in op 1 op 3, maar laat het bij een normale auto 1 op 6 zijn. Dan ben je nog 90 cent extra kwijt van het voordeel (en ik zelfs 1 euro 80, of meer... want ik heb 98 nodig en dat is duurder). Dan win je dus 1 euro 60. En dat kost 5 minuten. Dus op uurbasis nog geen 20 euro.
Dat is voor mij helemaal niet interessant en voor velen niet. Dus zo gek is het niet om langs de snelweg te tanken. En als je ziet hoe idioot ver sommigen omrijden om goedkoper te tanken, dan vraag ik mij helemaal af of ze wel enigszins kunnen rekenen.
Net zoals je mensen hebt die anderhalf uur in de rij gaan staan bij een actie van de tango voor 30 cent per liter. Als je ze dan uitlegt dat dat niet erg efficient is kijken ze ongeveer zo:quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:53 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik denk dat het al snel 5 minuten is...
Maar wat scheelt het? Op 50 liter met 5 ct per liter win je 2 euro 50. Maar daar moet je nog zeg 3 km voor omrijden. Vanwege veel remmen en optrekken is het verbruik dan nog hoog ook. Bij mij schat ik dat zo in op 1 op 3, maar laat het bij een normale auto 1 op 6 zijn. Dan ben je nog 90 cent extra kwijt van het voordeel (en ik zelfs 1 euro 80, of meer... want ik heb 98 nodig en dat is duurder). Dan win je dus 1 euro 60. En dat kost 5 minuten. Dus op uurbasis nog geen 20 euro.
Dat is voor mij helemaal niet interessant en voor velen niet. Dus zo gek is het niet om langs de snelweg te tanken. En als je ziet hoe idioot ver sommigen omrijden om goedkoper te tanken, dan vraag ik mij helemaal af of ze wel enigszins kunnen rekenen.
8% staat er in het artikel.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 18:09 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ik kan je garanderen dat de staat een giga probleem zou hebben als de brandstof accijns weg zouden vallen. durf niet te zeggen hoeveel % het van de inkomsten is maar het is zeker behoorlijk
Het ligt eraan, als je geen geld hebt maar wel tijd is het niet eens zo'n gek idee toch?quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:03 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Net zoals je mensen hebt die anderhalf uur in de rij gaan staan bij een actie van de tango voor 30 cent per liter. Als je ze dan uitlegt dat dat niet erg efficient is kijken ze ongeveer zo:
Aah... jij dieselt, zit ik ook wel eens over na te denkenquote:
hihiquote:Op donderdag 23 februari 2012 11:07 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Belachelijk dure prijzen inderdaad
Voor mensen die op 20-50 km van hun werk wonen kan een zelfbouw elektrische auto ook een optie zijn. Je kunt kan en klare ombouwkitjes kopen en met die afstand is het ver genoeg om het terug te verdienen, terwijl het weer niet zo ver is dat je het niet meer met simpele, relatief goedkope accu's kan halen.quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:09 schreef ComplexConjugate het volgende:
Ik kan iedereen het 'nieuwe rijden' aan bevelen, kan je echt een hoop geld besparen. Zo kun je toch nog wat doen tegen de stijgende brandstofprijzen. Als alternatief kun je een Aygo, C1 of 107 kopen, die schijnen 1 op 20 te kunnen rijden.
Tuurlijk wel. Ik zou in die tijd anders niet gewerkt hebben, als je mijn uurtarief mee wilt rekenenquote:
venezuela, is dat niet het land waar ze rond de 180 dollar per maand verdienen?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 19:18 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
als die accijnzen niet belachelijk hoog liggen mag jij me uitleggen waarom wij hier fors meer betalen dan waar ook ter wereld! in venuzuela betaal je 6 dollar cent per gallonok dat is wel extreem maar ook de prijzen in de VS liggen stukken lager. kom op zeg van elke liter gaat er +/- een euro naar de staat ongeveer 65 a 70%
Ik denk dat de meeste mensen daarvoor niet 'technisch' genoeg zijnquote:Op donderdag 23 februari 2012 11:13 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Voor mensen die op 20-50 km van hun werk wonen kan een zelfbouw elektrische auto ook een optie zijn. Je kunt kan en klare ombouwkitjes kopen en met die afstand is het ver genoeg om het terug te verdienen, terwijl het weer niet zo ver is dat je het niet meer met simpele, relatief goedkope accu's kan halen.
Ja, maar dat je stopt als je er langs komt snap ik. Waar ik het over heb is dat je op zeker moment moet tanken terwijl je op de snelweg rijdt en dan de snelweg af om in de buurt te gaan tanken. Dan moet je wel heel veel geluk hebben als kortbij met 10 ct korting kan worden getankt.quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:01 schreef ComplexConjugate het volgende:
Echter als ik de prijzen langs de snelweg vergelijk met de goedkoopste tankstations waar ik langs kom (o.a. ook een Shell en een aantal 'merklozen' ) is het verschil 10 cent per liter.
Dan is fietsen wel nog eens stuk voordeliger eerlijk gezegd...quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:05 schreef ComplexConjugate het volgende:
Het ligt eraan, als je geen geld hebt maar wel tijd is het niet eens zo'n gek idee toch?
Van Wim kok van de PVDA?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 20:05 schreef ouderejongere het volgende:
Al die rechtsmensen blijven nu opvallend stil. Van wie was het kwartje ook alweer? Die man zit al 10 jaar niet meer in Den Haag.
Inderdaad, er wordt geklaagd maar geen enkele actie ondernomen dus blijkbaar is het nog niet duur genoeg om de auto te laten staan.quote:Benzineprijs is gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Als benzine echt te duur wordt ga ik vaker de fiets pakken, maar ik kan het nu nog makkelijk betalen en kennelijk velen met mij.
Laat mij maar lekker onzuinig rijden en lol hebben...quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:09 schreef ComplexConjugate het volgende:
Ik kan iedereen het 'nieuwe rijden' aan bevelen, kan je echt een hoop geld besparen. Zo kun je toch nog wat doen tegen de stijgende brandstofprijzen. Als alternatief kun je een Aygo, C1 of 107 kopen, die schijnen 1 op 20 te kunnen rijden.
Ach zo'n uitje met het hele gezin naar Tango is weer eens wat anders, anders staat dat stuk blik toch maar stil voor de deurquote:Op donderdag 23 februari 2012 11:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dan is fietsen wel nog eens stuk voordeliger eerlijk gezegd...
Maar genoeg mensen welquote:Op donderdag 23 februari 2012 11:29 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste mensen daarvoor niet 'technisch' genoeg zijn
Op een andere route die ik dagelijks aflegde was de korting zelfs 12 cent, kwam omdat er over een afstand van10 kilometer maar liefst 5 tankstations te vinden waren. Tja... dan krijg je vanzelf de befaamde 'marktwerking'quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:30 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja, maar dat je stopt als je er langs komt snap ik. Waar ik het over heb is dat je op zeker moment moet tanken terwijl je op de snelweg rijdt en dan de snelweg af om in de buurt te gaan tanken. Dan moet je wel heel veel geluk hebben als kortbij met 10 ct korting kan worden getankt.
Tsja die handdoeken krijg ik er nu eenmaal bij met het stempelkaartsysteem.quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:56 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Mmm.... inderdaad... is snel bespaard toch![]()
Ik heb in het kader van de stijgende brandstofprijzen mijn rijstijl aangepast naar het nieuwe rijden. Ik rijd nu als een opa maar het gaat me toch een besparing van 330 euro per jaar opleveren![]()
Handdoeken koop ik wel in de aanbieding bij Hema
Eigenlijk moet je alle kosten meenemen, ook slijtage e.d.quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:28 schreef leolinedance het volgende:
Tuurlijk wel. Ik zou in die tijd anders niet gewerkt hebben, als je mijn uurtarief mee wilt rekenen![]()
En de extra brandstofkosten heb ik al meegerekend ja.
Van mij mag daarom de prijs ook wel fors stijgen!quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:31 schreef Metro2005 het volgende:
Inderdaad, er wordt geklaagd maar geen enkele actie ondernomen dus blijkbaar is het nog niet duur genoeg om de auto te laten staan.
Af en toe heb ik wel eens een 'dwaze dag' en trap ik het gaspedaal ook lekker diep inquote:Op donderdag 23 februari 2012 11:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
Laat mij maar lekker onzuinig rijden en lol hebben...
Dat is ook weer waar. Het is iig goedkoper dan naar de Elfteling...quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:32 schreef ComplexConjugate het volgende:
Ach zo'n uitje met het hele gezin naar Tango is weer eens wat anders, anders staat dat stuk blik toch maar stil voor de deur
Mmm... heb je een linkje naar zo'n soort inbouwset? Lijkt me interessant om daar meer over te weten te komen.quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:32 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Maar genoeg mensen wel
het is redelijk plug & play
Dan heb je OF een heel kleine tank OF je zit extreem lang op de snelweg. Want anders tank je toch gewoon even voor of na je snelwegrit?quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:30 schreef DS4 het volgende:
[..]
Waar ik het over heb is dat je op zeker moment moet tanken terwijl je op de snelweg rijdt
Precies, maar dat vind ik ook wat anders. Als ik weet dat ik langs een BP kom waar korting wordt gegeven en de tank is bijna leeg stop ik ook.quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:34 schreef ComplexConjugate het volgende:
Op een andere route die ik dagelijks aflegde was de korting zelfs 12 cent, kwam omdat er over een afstand van10 kilometer maar liefst 5 tankstations te vinden waren. Tja... dan krijg je vanzelf de befaamde 'marktwerking'
Ik heb een hoog verbruik en een hekel aan tanken. Dus het overkomt mij geregeld dat ik op de snelweg moet tanken.quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:37 schreef Tijn het volgende:
Dan heb je OF een heel kleine tank OF je zit extreem lang op de snelweg. Want anders tank je toch gewoon even voor of na je snelwegrit?
Je moet het natuurlijk zelf weten. Maar ik vind het irritant om structureel 5 euro per tankbeurt extra te betalen.quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:38 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb een hoog verbruik en een hekel aan tanken. Dus het overkomt mij geregeld dat ik op de snelweg moet tanken.
Anticiperen. Ik weet dat ik 430 km op LPG kan rijden. Ik ga altijd uit van 400 km, beetje reserve.quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:30 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja, maar dat je stopt als je er langs komt snap ik. Waar ik het over heb is dat je op zeker moment moet tanken terwijl je op de snelweg rijdt en dan de snelweg af om in de buurt te gaan tanken. Dan moet je wel heel veel geluk hebben als kortbij met 10 ct korting kan worden getankt.
random voorbeeld, misschien zijn er nog betere/goedkopere.quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:37 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Mmm... heb je een linkje naar zo'n soort inbouwset? Lijkt me interessant om daar meer over te weten te komen.
Waarom? Elke navigatie toont benzinestations, het wemelt van de apps voor je telefoon waar je mee kunt zien waar je goedkoop in de buurt van je locatie kunt tanken. Pak de eerste de beste afslag, rij 5 km en je staat in een dorp, waar het gegarandeerd goedkoper is dan langs de snelweg.quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:41 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Met ritjes in het weekend is het natuurlijk anders, dan tank ik wel eens langs de snelweg. Maar dan tank ik hem vaak maar half vol.
Ongeveer 70cent per literquote:Op donderdag 23 februari 2012 11:07 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Aah... jij dieselt, zit ik ook wel eens over na te denken
35000 / 10-10,5 (winter/zomer) = gemiddeld 3417 literquote:Op donderdag 23 februari 2012 11:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
Eigenlijk moet je alle kosten meenemen, ook slijtage e.d.
Maar vertel eens hoe jij rekent, want ik vind dan wel dat je met 4 euro per tankbeurt hoog in de boom zit. Of je moet dicht bij België wonen, dan lukt het nog wel...
En ik reken altijd geld voor tijd. Vrije tijd is nl. gewoon geld waard.
Reken dat nu eens goed uit. 5 km heen, 5 km terug, wat je bespaart en wat dat wel niet aan tijd kost.quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Pak de eerste de beste afslag, rij 5 km en je staat in een dorp, waar het gegarandeerd goedkoper is dan langs de snelweg.
Met alle respect, maar reken jij nu voor het omrijden een gustiger verbruik dan wat je normaal haalt? Dat lijkt mij hoe dan ook grote onzin. Het meest zuinig rij je op de snelweg.quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:58 schreef leolinedance het volgende:
35000 / 10-10,5 (winter/zomer) = gemiddeld 3417 liter
Verschil tussen pomp op weg naar huis en 'mijn' pomp is minimaal 12 cent.
= 410 euro per jaar.
43 liter tank ik per keer. Dat is 80x naar de pomp.
5 minuten omrijden
Afstand omrijden = 4 km
Gemiddelde snelheid 48 km/u verbruik -> verbruik 1:13
4*80 = 320 km / 13 = 25 liter = Eur 18
410 - 18 = ca. 390 euro voordeel
En dan heb ik het extra onderhoud niet meegenomen. Maar ook niet het voordeel wat ik behaal door hier ook benzine te tanken en de handdoeken die ik spaar. Volgens mij weegt dat wel op
Als ik mij druk maakte om de kosten van het tanken, dan weet ik efficiëntere besparingen...quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:40 schreef Tijn het volgende:
Je moet het natuurlijk zelf weten. Maar ik vind het irritant om structureel 5 euro per tankbeurt extra te betalen.
Wie weet er nou wat mijn auto verbruikt, jij of ikquote:Op donderdag 23 februari 2012 12:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
Met alle respect, maar reken jij nu voor het omrijden een gustiger verbruik dan wat je normaal haalt? Dat lijkt mij hoe dan ook grote onzin. Het meest zuinig rij je op de snelweg.
Op die manier noem ik het rijk rekenen...
Leg eens uit hoe het kan dat jouw auto op binnenwegen 1:13 verbruikt en gemiddeld 1:10,25. Ik ben echt razend benieuwd.quote:Op donderdag 23 februari 2012 12:05 schreef leolinedance het volgende:
Wie weet er nou wat mijn auto verbruikt, jij of ik
En jij rijdt om over een kaarsrechte weg zonder dat je hoeft op te trekken en te remmen?quote:Op donderdag 23 februari 2012 12:05 schreef leolinedance het volgende:
Mijn auto rijdt dus niet het zuinigst op de snelweg maar bij constante snelheid ca. 70 km/u.
Wie heeft het over binnenwegen? Jij maakt het steeds spannender...quote:Op donderdag 23 februari 2012 12:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
Leg eens uit hoe het kan dat jouw auto op binnenwegen 1:13 verbruikt en gemiddeld 1:10,25. Ik ben echt razend benieuwd.
Wat voor auto hebben we het dan over? Plug in hybrid? Want dan kan ik er mij nog iets bij bedenken...
Welke tankstation als ik vragen mag?quote:Op donderdag 23 februari 2012 12:07 schreef leolinedance het volgende:
Wie heeft het over binnenwegen?
Inderdaad amper (3x rem aantikken, keer van 50 naar 30 en terug naar 50.quote:Op donderdag 23 februari 2012 12:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
En jij rijdt om over een kaarsrechte weg zonder dat je hoeft op te trekken en te remmen?
(als het al klopt is jouw situatie zeer a-typisch)
Omdat ik niet altijd navigatie bij me heb en geen smartphone bezit.quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Waarom? Elke navigatie toont benzinestations, het wemelt van de apps voor je telefoon waar je mee kunt zien waar je goedkoop in de buurt van je locatie kunt tanken. Pak de eerste de beste afslag, rij 5 km en je staat in een dorp, waar het gegarandeerd goedkoper is dan langs de snelweg.
Ja precies, dat heb ik ook. En aangezien ik daar sowieso altijd langs ga (als ik vertrek of als ik weer thuis aankom), kost het geen moeite om daar gewoon altijd te tanken en nooit zonder benzine op de snelweg komen te zitten.quote:Op donderdag 23 februari 2012 13:04 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Bij mijn 'huispomp' weet ik dat deze áltijd veruit het goedkoopst is.
Behalve dan dat al jouw spulletjes met op benzine-rijdende vrachtwagens vervoerd wordt heb je er inderdaad geen last van.quote:Op donderdag 23 februari 2012 21:01 schreef skrn het volgende:
Hahahaha, ga dan lekker met de trein. Ik heb geen last van stijgende benzineprijzen.![]()
dit is misschien makkelijkerquote:Op donderdag 23 februari 2012 22:40 schreef Bankfurt het volgende:
Euro 1,58 in Duitsland.
Euro 1,36 in Luxemburg
Euro 0,16 in Koeweit.![]()
Ja, want de trein is supergoedkoop...quote:Op donderdag 23 februari 2012 21:01 schreef skrn het volgende:
Hahahaha, ga dan lekker met de trein. Ik heb geen last van stijgende benzineprijzen.![]()
Dit dus. Ik ben echt regelmatig aan het vergelijken maar de trein is eigenlijk altijd even duur of duurder dan met de auto, zelfs met duur betaald parkeren erbij. Als je met zijn tweeen of meer reist dan in elk geval. Als je alleen bent is de auto vaak wel duurder. Eigenlijk zouden ze een soort gezinskaart ofzo voor de trein moeten hebben.quote:Op donderdag 23 februari 2012 23:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, want de trein is supergoedkoop...
Een retourtje Amsterdam - Rotterdam kost bijna 30 euro
Zoiets als http://www.ns.nl/reizigers/campagnes/samenuitkorting?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:07 schreef Metro2005 het volgende:
Eigenlijk zouden ze een soort gezinskaart ofzo voor de trein moeten hebben.
Ja alleen dan het hele jaar en niet alleen op feestdagen.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:11 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Zoiets als http://www.ns.nl/reizigers/campagnes/samenuitkorting?
Alleen als je in een stadscentrum moet zijn, waar parkeren duur is en het station op loopafstand ligt, is de trein gunstiger. In alle andere gevallen kun je beter met de auto gaan, zelfs in je eentje.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:07 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Als je alleen bent is de auto vaak wel duurder.
Juist in je eentje. Als je met meerdere personen gaat is de auto namelijk net zo duur terwijl de prijs van een treinkaartje dan direct maal het aantal personen gaat.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Alleen als je in een stadscentrum moet zijn, waar parkeren duur is en het station op loopafstand ligt, is de trein gunstiger. In alle andere gevallen kun je beter met de auto gaan, zelfs in je eentje.
Hangt een beetje vanaf waar je zit. Als je op de A12 zit en je pakt de afslag Maarsbergen, dan struikel je daar over de goedkope tankstations (er zitten er drie binnen 500 meter van de snelweg).quote:Op donderdag 23 februari 2012 12:21 schreef DS4 het volgende:
Maar goed, het blijft een beetje a-typisch en we geraken ook wel ver van de vraag waarom er mensen zijn die op de snelweg tanken... Nou, gemak en als je benzine nodig hebt op de snelweg dan loont het niet echt om daarvoor de snelweg te verlaten.
De auto is in de USA nog vele malen belangrijker dan in Nederland, hier zijn nog redelijke OV-alternatieven, daar alleen in de grootste steden en verder zo ongeveer niets.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:38 schreef Hathor het volgende:
De sfeer hier blijft anders onveranderd gelaten. Wat een schril contrast met de reactie van de Amerikanen die gisteren voor het eerst de prijs van een liter benzine boven de 80 cent zagen stijgen...ombegrip, en algehele verontwaardiging, en als ik de verhalen mag geloven zelfs een situatie die Obama de verkiezingen kan kosten straks. En als straks de Nederlander 2¤ per liter moet trekken, zal ie gewoon zijn schouders ophalen en iets mompelen van "je moet toch rijden he".
0,71 euro en dat vinden ze al duur.quote:Obama wil lagere brandstofprijzen
Obama wil brandstofprijzen aanpakken
De Amerikaanse president Obama wil actie ondernemen tegen de hoge brandstofprijzen in zijn land. Obama gaat een overheidsprogramma in het leven roepen dat moet onderzoeken hoe het rijden op natuurlijke brandstoffen, zoals biogas, kan worden bevorderd.
Obama zegt naar elke mogelijke manier te kijken om de prijzen aan de pomp te verlagen. "Wij moeten ons niet laten gijzelen door schommelingen op de wereldwijde oliemarkt. We moeten nieuwe energiebronnen blijven ontwikkelen."
Volgens de Amerikaanse president zijn de hoge benzineprijzen het gevolg van de instabiele situatie in het Midden-Oosten, vooral in Iran. Ook zegt hij dat de groeiende vraag van landen als India, China en Brazilië de oorzaak is voor de hoge benzineprijzen.
Record na record
In de VS betaalt men omgerekend rond 0,71 euro per liter benzine.
Ook in Nederland breken de brandstofprijzen record na record. De benzineprijs is gestegen tot net boven de 1,80 euro.
Alsof de regering de olieprijs bepaalt?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:38 schreef Hathor het volgende:
De sfeer hier blijft anders onveranderd gelaten. Wat een schril contrast met de reactie van de Amerikanen die gisteren voor het eerst de prijs van een liter benzine boven de 80 cent zagen stijgen...ombegrip, en algehele verontwaardiging, en als ik de verhalen mag geloven zelfs een situatie die Obama de verkiezingen kan kosten straks. En als straks de Nederlander 2¤ per liter moet trekken, zal ie gewoon zijn schouders ophalen en iets mompelen van "je moet toch rijden he".
Nee, maar wel de accijnzen.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Alsof de regering de olieprijs bepaalt?
In het geval van NL zeer zeker wel ja, de accijnzen hier zijn bizar.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Alsof de regering de olieprijs bepaalt?
quote:Op zaterdag 18 februari 2012 03:27 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Uit dat onderzoek bleek juist dat de accijns en de marge de afgelopen jaren niet of nauwelijks is veranderd. De grootste fluctuaties zaten in de producentenprijs.
Vergelijkinkje trouwens:
UK, 70 ct/l accijns, 20% btw, (84 ct/l voor accijns plus de btw over de accijns), prijs per liter GBP 1,32
NL, 72 ct/l accijns, 16% btw, (83 ct/l voor accijns plus de btw over de accijns), prijs per liter ¤1,75
DL, 65 ct/l accijns, 19% btw, (77 ct/l voor accijns plus de btw over de accijns), prijs per liter ¤1,50
UK: 1,32 - 84 ct = 48 ct. Komt neer op een productieprijs en marge van 40 cent per liter. (GBP)
NL: 1,75 - 83 ct = 92 ct. Komt neer op een productieprijs en marge van 79 cent per liter.
DL: 1,50 - 77 ct = 73 ct. Komt neer op een productieprijs en marge van 61 cent per liter.
De grote prijsverschillen zitten écht niet in de belastingen. In Nederland betalen we twee cent meer aan accijns en 4% btw minder dan in de UK maar we betalen meer dan 16 cent (¤) per liter meer.
edit
Oh, ik zie net dat de lijst waar ik de prijzen vandaan haalde in lokale munteenheid is. Dus de UK cijfers zijn in ponden. Hun prijs omgerekend is 1,59 per liter en we betalen dus zo'n 16 cent meer en geen 40..
De accijnzen zijn al jaren praktisch gelijk. Dat is niet de reden dat benzine nu duurder is dan een paar jaar geleden.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:49 schreef Hathor het volgende:
[..]
In het geval van NL zeer zeker wel ja, de accijnzen hier zijn bizar.
Daar gaan we nog dankbaar voor zijn, het zorgt er voor dat de efficienter omgaan met de beperkte middelen. Zonder de hoge accijnzen zouden we hier ook allemaal in 1:1 slurpende SUVs rijden.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:49 schreef Hathor het volgende:
[..]
In het geval van NL zeer zeker wel ja, de accijnzen hier zijn bizar.
ja toppie man als je staat te blauwbekken op het station denk dan aan de auto rijdende fokkerquote:Op donderdag 23 februari 2012 21:01 schreef skrn het volgende:
Hahahaha, ga dan lekker met de trein. Ik heb geen last van stijgende benzineprijzen.![]()
dieselquote:Op donderdag 23 februari 2012 21:34 schreef waht het volgende:
[..]
Behalve dan dat al jouw spulletjes met op benzine-rijdende vrachtwagens vervoerd wordt heb je er inderdaad geen last van.
Daarentegen heeft Shell weer 54% meer nettowinst geboekt. En maar lachen dat iedereen de regeringen vervloekt.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
De accijnzen zijn al jaren praktisch gelijk. Dat is niet de reden dat benzine nu duurder is dan een paar jaar geleden.
En de prijsopdrijvende producenten en speculanten.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 11:13 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Daarentegen heeft Shell weer 54% meer nettowinst geboekt. En maar lachen dat iedereen de regeringen vervloekt..
Diesel is ook gewoon in prijs gestegen.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 11:10 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ja toppie man als je staat te blauwbekken op het station denk dan aan de auto rijdende fokker
[..]
diesel
Voor het risico dat Shell loopt is dat niet meer dan terecht.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 11:13 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Daarentegen heeft Shell weer 54% meer nettowinst geboekt. En maar lachen dat iedereen de regeringen vervloekt..
Laat de Amerikanen maar een lage brandstofprijs betalen. De rekening krijgen ze over 20 jaar dubbel en dwars terug. Tegen die tijd rijd Nederland op 100% duurzame energie en hebben de Amerikanen nog een middeleeuwse V8 voor de deur terwijl de olie niet meer te betalen is.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:41 schreef Q. het volgende:
[..]
De auto is in de USA nog vele malen belangrijker dan in Nederland, hier zijn nog redelijke OV-alternatieven, daar alleen in de grootste steden en verder zo ongeveer niets.
http://nos.nl/artikel/344(...)randstofprijzen.html
[..]
0,71 euro en dat vinden ze al duur.Dat wordt wat de komende jaren als de prijs gaat verveelvoudigen. Suburbia gaat het nog moeilijk krijgen met zijn enorme autoafhankelijkheid.
Door de hoge prijzen worden autofabrikanten nog meer gestimuleerd om met zuinigere motoren te komen en motoren op duurzame energie.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 18:55 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Laat de Amerikanen maar een lage brandstofprijs betalen. De rekening krijgen ze over 20 jaar dubbel en dwars terug. Tegen die tijd rijd Nederland op 100% duurzame energie en hebben de Amerikanen nog een middeleeuwse V8 voor de deur terwijl de olie niet meer te betalen is.
Over 20 jaar lacht diegene met de meest duurzame economie het hardst. Jammer dat Henk en Ingrid enkel in de waan van de dag leven en niet langer nadenken dan 2 seconden.
Leuk filmpje over suburbia:quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:41 schreef Q. het volgende:
[..]
De auto is in de USA nog vele malen belangrijker dan in Nederland, hier zijn nog redelijke OV-alternatieven, daar alleen in de grootste steden en verder zo ongeveer niets.
http://nos.nl/artikel/344(...)randstofprijzen.html
[..]
0,71 euro en dat vinden ze al duur.Dat wordt wat de komende jaren als de prijs gaat verveelvoudigen. Suburbia gaat het nog moeilijk krijgen met zijn enorme autoafhankelijkheid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |