Met de toenemende spanningen in het Midden-oosten tussen bijv Israel en Iran, de aangekondigde olie sancties van de EU tegen Iran... de Europese schuldecrisis etc etc vraag ik me af wanneer we naar de twee euro gaanquote:Record benzineprijs naar 1,80 euro
EINDHOVEN - De prijs voor een liter euro ongelood kruipt steeds dichter naar de grens van 1,80 euro. Vrijdag was de gemiddelde landelijke adviesprijs opgelopen naar 1,791 euro en dat is weer een nieuw record, aldus consumentencollectief United Consumers.
Ook een liter LPG kost vrijdag meer dan ooit aan de pomp, namelijk 0,885 euro per liter. Het laatste record dateerde van januari vorig jaar toen een liter 0,857 deed.
Vanaf midden 2008 duurde het tot april 2011 voordat de benzineprijs weer tot recordhoogte steeg. Sinds begin dit jaar volgt record op record.
Ik wist niet dat je in Duitsland wel voor onder 5 liter kon tanken!?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 10:41 schreef BasEnAad het volgende:
Gister in Duitsland getankt voor 1,60
Het is allemaal de schuld van het grootkapitaal en het is echt niet zo dat het einde van de goedkope energie is gekomen.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 10:48 schreef Netsplitter het volgende:
Alles om de aandeelhouder tevree te houden.
Ik in België voor 1,56 de liter...quote:Op vrijdag 17 februari 2012 10:41 schreef BasEnAad het volgende:
Gister in Duitsland getankt voor 1,60
Dit. Ik breng mijn geld wel naar de belgische staat. stelletje malafide oplichters hierquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Onmogelijk te voorspellen. De weg naar boven is er een met diepe dalen zoals we konden zien na de record olieprijs midden 2008 en de daarop volgende val.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 10:47 schreef admiraal_anaal het volgende:
2 euro bereiken we voor de zomer
En waarom zouden dan de prijzen structureel omlaag gaan?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:22 schreef SaxoPower het volgende:
De prijs bij ons aan de pomp is nu 1,69,9 (1,70 dus)
het echt niet normaal duur! eigenlijk zou het land in actie moeten komen en niet meer gaan tanken.
Maar ja dat gaat nooit gebeuren
En dat is oa mijn pensioenfonds, dus bedankt voor de bijdrage, en het laag houden van mijn pensioenpremie.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 10:48 schreef Netsplitter het volgende:
Alles om de aandeelhouder tevree te houden.
Precies.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:28 schreef fruityloop het volgende:
[..]
En dat is oa mijn pensioenfonds, dus bedankt voor de bijdrage, en het laag houden van mijn pensioenpremie.
Is dat dezelfde overheid van wie we nog een kwartje terug zouden krijgen?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:52 schreef Killaht het volgende:
De overheid dient in dit soort situatie de accijnzen op benzine en diesel te verlagen, gaat tenslotte ten kosten van de koopkracht.
En ten laste van mijn pensioenpremie, dat doen we dus mooi even niet.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:52 schreef Killaht het volgende:
De overheid dient in dit soort situatie de accijnzen op benzine en diesel te verlagen, gaat tenslotte ten kosten van de koopkracht.
Ja, die jaquote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:52 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Is dat dezelfde overheid van wie we nog een kwartje terug zouden krijgen?
We hebben juist hoge accijnzen om gebruik van fossiele brandstoffen te ontmoedigen..quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:52 schreef Killaht het volgende:
De overheid dient in dit soort situatie de accijnzen op benzine en diesel te verlagen, gaat tenslotte ten kosten van de koopkracht.
Dat je eigen economie een flink stuk minder draait nemen we dan maar op de koop toequote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
We hebben juist hoge accijnzen om gebruik van fossiele brandstoffen te ontmoedigen..
Dat is die overheid die tientallen miljarden tekort heeft.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:52 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Is dat dezelfde overheid van wie we nog een kwartje terug zouden krijgen?
Misschien kunnen we nog uit dat potje van de EU lenenquote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:05 schreef Q. het volgende:
[..]
Dat is die overheid die tientallen miljarden tekort heeft.
Op de langere termijn is een economie op fossiele brandstofen niet houdbaar. Hoe minder we nu gebruiken hoe meer profijt we er van hebben als energie zometeen ECHT duur gaat worden. Geloof me, you ain't seen nothing yet.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:01 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Dat je eigen economie een flink stuk minder draait nemen we dan maar op de koop toe
Er zijn momenteel geen alternatieven, we moeten er wel gebruik van gaan maken. Ontmoedigen heeft geen zin als er geen volwaardige alternatieven zijn...quote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:06 schreef Q. het volgende:
[..]
Op de langere termijn is een economie op fossiele brandstofen niet houdbaar. Hoe minder we nu gebruiken hoe meer profijt we er van hebben als energie zometeen ECHT duur gaat worden. Geloof me, you ain't seen nothing yet.
Het alternatief is minder energie gebruiken. Er is geen alternatief en er komt geen alternatief. Minderen is het enige wat we kunnen doen. En hoe eerder we daar mee beginnen hoe beter we zijn voorbereid op de toekomst.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:08 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Er zijn momenteel geen alternatieven, we moeten er wel gebruik van gaan maken. Ontmoedigen heeft geen zin als er geen volwaardige alternatieven zijn...
Oké dan gaan wij minderen en slurpen ze het in China wel verder op. Ondertussen zakt de eigen economie in, blijft de rest groeien en dan hebben we helemaal geen geld meerquote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:09 schreef Q. het volgende:
[..]
Het alternatief is minder energie gebruiken. Er is geen alternatief en er komt geen alternatief. Minderen is het enige wat we kunnen doen. En hoe eerder we daar mee beginnen hoe beter we zijn voorbereid op de toekomst.
quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:36 schreef Jarno het volgende:
Vandaar de rode loper, de champagne en de kaviaar bij het tankstation vanochtend....
Ja, maar goede alternatieven worden niet geboden..Als ik tenslotte frituurvet erin gooi krijg ik een boete.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
We hebben juist hoge accijnzen om gebruik van fossiele brandstoffen te ontmoedigen..
Daar gaan ze huilen zodra de benzine op meer dan $4 per gallon komt. Niet zo raar met al die SUVs die daar 1 mile per gallon doen.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:25 schreef computerprobleem het volgende:
Daarom Amerika, omgerekend nog geen ¤0,60 per liter.
Volgens mij is er anders al een aardige omslag aan de gang in Amerika hoor.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:26 schreef Q. het volgende:
[..]
Daar gaan ze huilen zodra de benzine op meer dan $4 per gallon komt. Niet zo raar met al die SUVs die daar 1 mile per gallon doen.Zodra de prijzen echt gaan stijgen (dat doen ze nu nog niet) gaan die het daar heel zwaar krijgen. Dat land is gebouwd op overconsumptie van olie. Nog veel meer dan Nederland.
Er zijn heel veel Amerikanen die in Japanse auto's rijden, Japanse auto's zijn niet zo duur als het op benzine verbruik aankomt. Natuurlijk zijn er mensen met SUVs, maar de Amerikanen met zulke wagens kunnen het meestal ook wel betalenquote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:26 schreef Q. het volgende:
[..]
Daar gaan ze huilen zodra de benzine op meer dan $4 per gallon komt. Niet zo raar met al die SUVs die daar 1 mile per gallon doen.Zodra de prijzen echt gaan stijgen (dat doen ze nu nog niet) gaan die het daar heel zwaar krijgen. Dat land is gebouwd op overconsumptie van olie. Nog veel meer dan Nederland.
En dit inderdaad. Ook veel van die prius dingen daar.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:27 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Volgens mij is er anders al een aardige omslag aan de gang in Amerika hoor.
Kleinere, en vooral zuinigere, Europese auto's zijn daar steeds populairder
Nou, ga er geld mee verdienen zou ik zeggen. Aan een vervanging van brandstof vallen wel een luttele biljoen euro's te verdienen lijkt me. Wel aardig van die mensen dat ze het op youtube delen met anderen.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:36 schreef marcel-o het volgende:
kortom, het wordt tijd om te gaan rijden op
Big Oil houdt de patenten achter, auto's kunnen al lang op water rijden maar het is allemaal de schuld van Big Oil en rechts!!!!1111!!!!quote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:45 schreef waht het volgende:
[..]
Nou, ga er geld mee verdienen zou ik zeggen. Aan een vervanging van brandstof vallen wel een luttele biljoen euro's te verdienen lijkt me. Wel aardig van die mensen dat ze het op youtube delen met anderen.
Wat noemen ze daar klein? Auto's van het formaat vw polo of formaatje golf?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:27 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Volgens mij is er anders al een aardige omslag aan de gang in Amerika hoor.
Kleinere, en vooral zuinigere, Europese auto's zijn daar steeds populairder
Big Oil/Rockefeller heeft gewoon verdomde geluk gehad om te beginnen met de verkoop van het zwarte goud.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:58 schreef Q. het volgende:
[..]
Big Oil houdt de patenten achter, auto's kunnen al lang op water rijden maar het is allemaal de schuld van Big Oil en rechts!!!!1111!!!!
Daar zie je idd perfect wat je voor minder accijns en belasting op brandstof, aan sociaal vangnet en gezondheidszorg (lees: beduidend minder als hier) terug krijgt..quote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:25 schreef computerprobleem het volgende:
Daarom Amerika, omgerekend nog geen ¤0,60 per liter.
lid Q kan niet lezenquote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
We hebben juist hoge accijnzen om gebruik van fossiele brandstoffen te ontmoedigen..
Een cursus "Begrijpend lezen voor dummies" lijkt me geen overbodige luxe voor jou.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:08 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
geloof je het zelfecht hoe naief kan je zijn. Merendeel gaat naar de staat niet naar Shell
Dat is de grootste onzin die ik ooit heb gehoord.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:20 schreef Big-Ern het volgende:
De auto is wel de motor van de economie.
Mag je vinden. Zelfs een denigrerende smilie moet kunnen, maar kom dan wel met een uitleg.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:56 schreef Q. het volgende:
[..]
Dat is de grootste onzin die ik ooit heb gehoord.
Kan hier ook gewoon hoorquote:Op vrijdag 17 februari 2012 10:44 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik wist niet dat je in Duitsland wel voor onder 5 liter kon tanken!?
andersom lieverdquote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:52 schreef Killaht het volgende:
De overheid dient in dit soort situatie de accijnzen op benzine en diesel te verlagen, gaat tenslotte ten kosten van de koopkracht.
Ja da's wel een belangrijke les natuurlijk. De overheid wil verdienen op zaken die veel opleveren. Er hoeven verder niet veel andere redenen te zijn om belasting te heffen.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:20 schreef Big-Ern het volgende:
Hoeveel mag de benzine stijgen voordat de overheid eindelijk eens iets aan die belachelijk hoge accijnzen doet? De auto is wel de motor van de economie.
ja joh? jij hebt echt geen ideequote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:56 schreef Q. het volgende:
[..]
Dat is de grootste onzin die ik ooit heb gehoord.
Zou JIJ niet als eerste je merkwaardige uitspraak moeten onderbouwen?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 16:57 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Mag je vinden. Zelfs een denigrerende smilie moet kunnen, maar kom dan wel met een uitleg.
zo merkwaardig is dat helemaal niet hoorquote:Op vrijdag 17 februari 2012 17:41 schreef kibo het volgende:
[..]
Zou JIJ niet als eerste je merkwaardige uitspraak moeten onderbouwen?
Op die manier kun je tabak en jenever ook een economische moter noemenquote:Op vrijdag 17 februari 2012 17:44 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
zo merkwaardig is dat helemaal niet hoor
http://www.nujij.nl/polit(...).lynkx#axzz1mesEub45
ik kan je garanderen dat de staat een giga probleem zou hebben als de brandstof accijns weg zouden vallen. durf niet te zeggen hoeveel % het van de inkomsten is maar het is zeker behoorlijkquote:Op vrijdag 17 februari 2012 17:53 schreef kibo het volgende:
[..]
Op die manier kun je tabak en jenever ook een economische moter noemen
Als autorijden voor mensen te duur wordt gaan mensen dichter bij huis werken zodat ze minder reiskosten hebben, thuiswerken zal een grote vlucht nemen.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 17:35 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ja joh? jij hebt echt geen idee
Zo belachelijk hoog zijn de accijnzen nou ook weer niet, je kan je afvragen waarom de oliemaatschappijen (die recordwinst na recordwinst boeken) in Nederland een veel hogere productieprijs rekenen dan in bijvoorbeeld Duitsland, Frankrijk of België.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:20 schreef Big-Ern het volgende:
Hoeveel mag de benzine stijgen voordat de overheid eindelijk eens iets aan die belachelijk hoge accijnzen doet? De auto is wel de motor van de economie.
Je noemt transport. Inderdaad dat is een hele belangrijke. Ik betwijfel of thuiswerken wel het antwoord is en of werkgevers er wel zo blij mee zijn. Ik denk zelf de productiviteit thuis minder hoog is. Teveel afleidingen in de vorm van de kinderen die thuis zijn, prive telefoontjes beantwoorden en niet alles bij de hand hebben.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 18:17 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Als autorijden voor mensen te duur wordt gaan mensen dichter bij huis werken zodat ze minder reiskosten hebben, thuiswerken zal een grote vlucht nemen.
De motor van de economie zit wel in transport, maar dat is niet het autorijden van huis naar kantoor en terug.
Mijn eigen ervaring is dat de productiviteit thuis hoger ligt, er wordt effectiever gewerkt en je hebt minder afleiding van mensen op kantoor die langs komen banjeren of voor onzinvragen bellen. Hoeveel privételefoontjes krijg je overdag en de kinderen zijn overdag naar school/dagopvang lijkt mij.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 18:24 schreef Big-Ern het volgende:
Je noemt transport. Inderdaad dat is een hele belangrijke. Ik betwijfel of thuiswerken wel het antwoord is en of werkgevers er wel zo blij mee zijn. Ik denk zelf de productiviteit thuis minder hoog is. Teveel afleidingen in de vorm van de kinderen die thuis zijn, prive telefoontjes beantwoorden en niet alles bij de hand hebben.
als die accijnzen niet belachelijk hoog liggen mag jij me uitleggen waarom wij hier fors meer betalen dan waar ook ter wereld! in venuzuela betaal je 6 dollar cent per gallonquote:Op vrijdag 17 februari 2012 18:18 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Zo belachelijk hoog zijn de accijnzen nou ook weer niet, je kan je afvragen waarom de oliemaatschappijen (die recordwinst na recordwinst boeken) in Nederland een veel hogere productieprijs rekenen dan in bijvoorbeeld Duitsland, Frankrijk of België.
De belastingdruk is in Duitsland hoger, maar omdat de productieprijs een stuk lager ligt betalen ze minder aan de pomp.
technisch gezien kunnen heel veel mensen al jaren lang thuiswerken, het gebeurd echter zelden tot nooit :Squote:Op vrijdag 17 februari 2012 18:27 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Mijn eigen ervaring is dat de productiviteit thuis hoger ligt, er wordt effectiever gewerkt en je hebt minder afleiding van mensen op kantoor die langs komen banjeren of voor onzinvragen bellen. Hoeveel privételefoontjes krijg je overdag en de kinderen zijn overdag naar school/dagopvang lijkt mij.
Je hebt veel meer tijd over aangezien je geen reistijd meer hebt (scheelt mij 2 uur per dag, minimaal) en dat zorgt er dus ook voor dat je werknemers fitter zijn. Thuiswerken kan niet altijd maar ik kan het alleen maar aanmoedigen, waar mogelijk.
Het heeft tijd nodig.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 19:19 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
technisch gezien kunnen heel veel mensen al jaren lang thuiswerken, het gebeurd echter zelden tot nooit :S
Dat is ook een manier , je moet alleen wat vaker naar de pomp hequote:Op vrijdag 17 februari 2012 17:25 schreef YebCar het volgende:
merk er niets van...
tank gewoon voor 5 tientjes
Venezuela houdt het laag om het volk tevreden te houden en omdat ze het zelf produceren. De vs produceert ook zelf. Eerst moet je kijken naar de accijnzen en hoever ze boven de eu verplichting liggen. Dan moet je ook echt kijken naar de gerekende productieprijs die een shell of bp voor nederland rekent. Die ligt namelijk veel hoger dan elders. Dat zorgt natuurlijk voor hogere btw opbrengsten maar als de duitsers eenzelfde productieprijs grekend zouden krijgen zouden ze hier tanken.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 19:18 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
als die accijnzen niet belachelijk hoog liggen mag jij me uitleggen waarom wij hier fors meer betalen dan waar ook ter wereld! in venuzuela betaal je 6 dollar cent per gallonok dat is wel extreem maar ook de prijzen in de VS liggen stukken lager. kom op zeg van elke liter gaat er +/- een euro naar de staat ongeveer 65 a 70%
Allereerst is er de overdrachtsbelasting en zijn er alle verhuiskosten.. Daarnaast heb je je sociale leven in je huidige woonplaats.. als je een gezin hebt, moet je rekening houden met het werk van je partner, de school van je kinderen.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 20:38 schreef YebCar het volgende:
Weet je wat het grootse probleem is?
Werkend nederland wil niet wonen in dezelfde stad waar hij/zij werkt
Iedereen moet zo nodig met de auto van utrecht naar rotterdam, van roosendaal naar den bosch
waarom is het een probleem om te verhuizen? of om in de randgemeentes te wonen waar je werkt?
hele lease auto cultuur moet gewoon worden afgeschaft. Dan tanken mensen 50% minder en wordt het OV beter
Inderdaad, daar komt het wel op neer.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 19:44 schreef ACT-F het volgende:
Betalen zul je! Zolang onze energievoorziening afhankelijk is van instabiele landen moet je dit op de koop toe noemen. Anders ga je maar fietsen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |