Dan ben je al even niet op de snelweg geweest, daar is het al weken boven die prijs. Nog net geen 1.80, maar dat zal niet meer duren.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 17:44 schreef TweeGrolsch het volgende:
Ik heb nog nooit een bezinepomp gezien waar ik 1 euro 80 moest betalen.
1.72 maximaal.
Ik snap dan ook werkelijk waar niet dat mensen nog langs de snelweg tanken...quote:Op zondag 19 februari 2012 11:04 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dan ben je al even niet op de snelweg geweest, daar is het al weken boven die prijs. Nog net geen 1.80, maar dat zal niet meer duren.
mensen die geld in overvloed hebben of een tankpas van de zaakquote:Op zondag 19 februari 2012 11:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik snap dan ook werkelijk waar niet dat mensen nog langs de snelweg tanken...
Zelfs met tankpas tank ik niet, of zo min mogelijk, langs de snelweg, wat heb ik eraan mijn werkgever op kosten te jagen?quote:Op zondag 19 februari 2012 12:06 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
mensen die geld in overvloed hebben of een tankpas van de zaakof die vergeten zijn te tanken en de tank zo leeg hebben dat ze wel moeten stoppen
Volgens mij ben je een uitzondering, want het kost toch 2/3 kostbare minuten meerquote:Op zondag 19 februari 2012 19:46 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Zelfs met tankpas tank ik niet, of zo min mogelijk, langs de snelweg, wat heb ik eraan mijn werkgever op kosten te jagen?
eens maar er zijn weinig mensen met een tankpas die er zo over denken hoorquote:Op zondag 19 februari 2012 19:46 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Zelfs met tankpas tank ik niet, of zo min mogelijk, langs de snelweg, wat heb ik eraan mijn werkgever op kosten te jagen?
Dit dusquote:Op zondag 19 februari 2012 19:51 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Volgens mij ben je een uitzondering, want het kost toch 2/3 kostbare minuten meer.
Ons bedrijfspensioen doet het prima, wij (het bedrijf) heeft nl in 2007 een 5 jarig contract afgesloten met minimale beleggingen etc, en een aantal gegarandeerde rendementen. Die waren weliswaar in 2007 laag in verhouding tot sommige andere aanbieders, en reden tot gemor bij veel collega's, maar sinds 2009 zijn we collectief érg blij met die keuze.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 18:20 schreef bascross het volgende:
[..]
Je bent in de 30 en verwacht nog iets van pensioen te zien? Wat naïef.
Omdat dat tijd scheelt, je weet ze snel te vinden, enz...quote:Op zondag 19 februari 2012 11:42 schreef Mutant01 het volgende:
Ik snap dan ook werkelijk waar niet dat mensen nog langs de snelweg tanken...
Ligt eraan waar je langs rijdt, maar als ik 4 euro op een tank kan besparen door even 3 minuten om te rijden dan zal ik dat niet nalaten. Gelukkig kom ik meerdere goedkope tankstations tegen op mijn dagelijkse route.quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Omdat dat tijd scheelt, je weet ze snel te vinden, enz...
Ik rij 5x per maand 5 minuten om om te tanken. Hiermee bespaar ik 16 - 20 euro en spaar ik voor mooie handdoekenquote:Op donderdag 23 februari 2012 10:12 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ligt eraan waar je langs rijdt, maar als ik 4 euro op een tank kan besparen door even 3 minuten om te rijden dan zal ik dat niet nalaten. Gelukkig kom ik meerdere goedkope tankstations tegen op mijn dagelijkse route.
Eindelijk iemand die het snaptquote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:09 schreef Q. het volgende:
[..]
Het alternatief is minder energie gebruiken. Er is geen alternatief en er komt geen alternatief. Minderen is het enige wat we kunnen doen. En hoe eerder we daar mee beginnen hoe beter we zijn voorbereid op de toekomst.
Bijna alles rijdt daar op benzine, in veel staten mag je niet eens op diesel rijden.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 13:01 schreef ArnosL het volgende:
Toen vroeg ik me af hoe ze het daar doen met de vrachtwagens, die zullen toch niet op benzine rijden?
Ik denk dat het al snel 5 minuten is...quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:12 schreef ComplexConjugate het volgende:
Ligt eraan waar je langs rijdt, maar als ik 4 euro op een tank kan besparen door even 3 minuten om te rijden dan zal ik dat niet nalaten. Gelukkig kom ik meerdere goedkope tankstations tegen op mijn dagelijkse route.
Wedden van niet...quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:40 schreef leolinedance het volgende:
Ik rij 5x per maand 5 minuten om om te tanken. Hiermee bespaar ik 16 - 20 euro
Mmm.... inderdaad... is snel bespaard tochquote:Op donderdag 23 februari 2012 10:40 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik rij 5x per maand 5 minuten om om te tanken. Hiermee bespaar ik 16 - 20 euro en spaar ik voor mooie handdoeken
Is toch 200 - 250 euro op jaarbasis. Kan ik leuke dingen van doenEn veul douchen met die 10 handdoeken die ik per jaar spaar
![]()
Uiteraard moet ieder voor zichzelf berekenen of het wel daadwerkelijk voordeliger is, als je moet omrijden voor een goedkope pomp kan het inderdaad wel eens slecht uitvallen. Echter als ik de prijzen langs de snelweg vergelijk met de goedkoopste tankstations waar ik langs kom (o.a. ook een Shell en een aantal 'merklozen' ) is het verschil 10 cent per liter. Op een tankvulling van 40 liter is dat dus 4 euro, bij de huidige benzineprijs is dat 2,3 liter brandstof, mijn Toyota Starlet kan daar 38 kilometer mee afleggenquote:Op donderdag 23 februari 2012 10:53 schreef DS4 het volgende:
Ik denk dat het al snel 5 minuten is...
Maar wat scheelt het? Op 50 liter met 5 ct per liter win je 2 euro 50. Maar daar moet je nog zeg 3 km voor omrijden. Vanwege veel remmen en optrekken is het verbruik dan nog hoog ook. Bij mij schat ik dat zo in op 1 op 3, maar laat het bij een normale auto 1 op 6 zijn. Dan ben je nog 90 cent extra kwijt van het voordeel (en ik zelfs 1 euro 80, of meer... want ik heb 98 nodig en dat is duurder). Dan win je dus 1 euro 60. En dat kost 5 minuten. Dus op uurbasis nog geen 20 euro.
Dat is voor mij helemaal niet interessant en voor velen niet. Dus zo gek is het niet om langs de snelweg te tanken. En als je ziet hoe idioot ver sommigen omrijden om goedkoper te tanken, dan vraag ik mij helemaal af of ze wel enigszins kunnen rekenen.
Net zoals je mensen hebt die anderhalf uur in de rij gaan staan bij een actie van de tango voor 30 cent per liter. Als je ze dan uitlegt dat dat niet erg efficient is kijken ze ongeveer zo:quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:53 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik denk dat het al snel 5 minuten is...
Maar wat scheelt het? Op 50 liter met 5 ct per liter win je 2 euro 50. Maar daar moet je nog zeg 3 km voor omrijden. Vanwege veel remmen en optrekken is het verbruik dan nog hoog ook. Bij mij schat ik dat zo in op 1 op 3, maar laat het bij een normale auto 1 op 6 zijn. Dan ben je nog 90 cent extra kwijt van het voordeel (en ik zelfs 1 euro 80, of meer... want ik heb 98 nodig en dat is duurder). Dan win je dus 1 euro 60. En dat kost 5 minuten. Dus op uurbasis nog geen 20 euro.
Dat is voor mij helemaal niet interessant en voor velen niet. Dus zo gek is het niet om langs de snelweg te tanken. En als je ziet hoe idioot ver sommigen omrijden om goedkoper te tanken, dan vraag ik mij helemaal af of ze wel enigszins kunnen rekenen.
8% staat er in het artikel.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 18:09 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ik kan je garanderen dat de staat een giga probleem zou hebben als de brandstof accijns weg zouden vallen. durf niet te zeggen hoeveel % het van de inkomsten is maar het is zeker behoorlijk
Het ligt eraan, als je geen geld hebt maar wel tijd is het niet eens zo'n gek idee toch?quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:03 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Net zoals je mensen hebt die anderhalf uur in de rij gaan staan bij een actie van de tango voor 30 cent per liter. Als je ze dan uitlegt dat dat niet erg efficient is kijken ze ongeveer zo:
Aah... jij dieselt, zit ik ook wel eens over na te denkenquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |