Dat zit 'm zeker niet lekker, dat 'ie zo door zn vrouw is geklopt? Eerder afslaan en dan toch nog later thuis komenquote:Op zondag 19 februari 2012 15:22 schreef motorbloempje het volgende:
Heb op het laatste stuk veel goedgemaakt: zag in de verte Mr.Mo lopen (is een grote lange weg, dat laatste stuk) en wilde hem zeker niet eerder bij huis laten zijn!was een goede motivatie in ieder geval!
Waarom zou 'm dat niet lekker zitten? Hij weet gewoon dat mijn conditie beter is en hij heeft naar zijn eigen kunnen ook supergoed gelopenquote:Op zondag 19 februari 2012 18:46 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Dat zit 'm zeker niet lekker, dat 'ie zo door zn vrouw is geklopt? Eerder afslaan en dan toch nog later thuis komen
Gisteren 5km gelopen, en zowaar geen last van m'n lies.quote:Op donderdag 16 februari 2012 10:06 schreef sylvesterrr het volgende:
En na het lopen heb ik weer pijn in de lies, dat ondanks dat ik bijna 4 weken rust heb genomen.
Goeie schoenen kopen en http://www.rennenmetevy.nl/ volgen.quote:Op zondag 19 februari 2012 22:25 schreef summer2bird het volgende:
Hoi.
Ik ben van plan morgen te beginnen met hardlopen.
Ik wil namelijk graag afvallen en ben er goed gemotiveerd voor.
Probleem is, ik heb nog nooit wezen hardlopen.
Heeft iemand tips? Wat zijn de beste tijden? Gelijk een groot stuk lopen of juist rustig beginnen? Met of zonder muziek?
Ik kan het niet even opzoeken op internet, ik zit mobiel en mijn databundel is niet bijster groot.
FOK! Neemt maar 7kb (het forum) in beslag, menig pagina op internet al snel 300kb
Ik zou de reacties enorm waarderen.
Goeie schoenen heb ik alquote:Op zondag 19 februari 2012 22:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Goeie schoenen kopen en http://www.rennenmetevy.nl/ volgen.
Succes!
Heb je ze je laten aanmeten? Pijnlijke knieeen, enkels of zelfs shinsplint is geen lekker begin ;-)quote:
Nee, niet laten aanmetenquote:Op zondag 19 februari 2012 22:42 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Heb je ze je laten aanmeten? Pijnlijke knieeen, enkels of zelfs shinsplint is geen lekker begin ;-)
Dan nog een schema inderdaad :-)
Rennen met evy, of even neuzen bij de beginnerschema van bijvoorbeeld runinfo.
Luister wel goed bar je lichaam en probeer niet te snel te veel! Je lichaam moet namelijk ook wennen!
Hoe erg is een liesblessure ? Komt het vaak terug ?quote:Op maandag 20 februari 2012 11:27 schreef Viking84 het volgende:
Ja, ik had morgen weer willen gaan, maar wacht maar even tot donderdag, geloof ik. En dan zaterdag ook niet meteen weer volle bak. In een ander topic begonnen ze over krachttraining en dat zou ik eigenlijk wel moeten doen met de afstanden die ik loop, maar ik wil per se _niet_ naar de sportschool.
Dit is de eerste keer dat ik last heb van m'n lies, vandaar dat ik ook zo verbaasd ben. Maar ik heb wel vaker kleine pijntjes. Geen pijntjes die me belemmeren bij het lopen en geen pijntjes die lang aanhouden, maar toch, pijntjes.quote:Op maandag 20 februari 2012 11:29 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Hoe erg is een liesblessure ? Komt het vaak terug ?
Liespijn is verschrikkelijk. Gelukkig heb ik eergisteren eindelijk weer kunnen lopen zonder dat ik er liespijn aan heb overgehouden.quote:Op maandag 20 februari 2012 10:11 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb last van m'n lies. Miss toch een beetje geforceerd gisteren
.
Pijntjes komen en gaan weer. Maar met liespijn kan je beter wel oppassen en rustig aan doen.quote:Op maandag 20 februari 2012 11:44 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dit is de eerste keer dat ik last heb van m'n lies, vandaar dat ik ook zo verbaasd ben. Maar ik heb wel vaker kleine pijntjes. Geen pijntjes die me belemmeren bij het lopen en geen pijntjes die lang aanhouden, maar toch, pijntjes.
Bij Intersport hebben ze een regeling, als jij je schoenen koopt nadat je op zo'n meetapparaat van hun hebt gestaan heb je een maand om je schoenen te ruilen voor een ander paar..quote:Op maandag 20 februari 2012 14:10 schreef Ranja_Ranja het volgende:
vraagje:
kan je in een hardloopspeciaalzaak ook schoenen op proef meekrijgen of is dit geen optie?? in mijn geval zou het wel handig uitkomen om eerst het een en ander uit te proberen. iemand hier ervaring mee??
Wow, 25 KM naar het werk?quote:Op maandag 20 februari 2012 14:48 schreef Swetsenegger het volgende:
Vanavond rondje van 5KM, morgen weer 25KM naar het werk. Yeah! #voorjaar
Ik denk dat 'ie zomaar het woordje 'fietsen' is vergetenquote:Op maandag 20 februari 2012 16:14 schreef Niara het volgende:
[..]
Wow, 25 KM naar het werk?Veel inspanning zo voor het werk!
Ik hoop wel dat je daar de mogelijkheid hebt om te douchen!
Zag er vanmorgen inderdaad mooi eentje onderuit glijdenquote:Op maandag 20 februari 2012 16:28 schreef Guppyfriend het volgende:
Het kan 's ochtends nog verraderlijk glad zijn op de fiets hoor, pas maar op!
Ik heb ook een beetje geglibberd vanmorgen. Maar ik liep wel weerquote:Op maandag 20 februari 2012 16:41 schreef YUR het volgende:
[..]
Zag er vanmorgen inderdaad mooi eentje onderuit glijden
gooi gewoon je vrouwelijke charmes in de strijdquote:Op maandag 20 februari 2012 17:29 schreef GotC het volgende:
Morgen fysio..even lief aankijken wat hij vindt van hardlopen
Ja echt niet....dan houdt ie 'r daarquote:Op maandag 20 februari 2012 18:24 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
gooi gewoon je vrouwelijke charmes in de strijd
Dat zou ik eens aan een sportfysio of dokter ofzo vragenquote:Op maandag 20 februari 2012 18:27 schreef Etcetera het volgende:
Hallo
Ik zit heel sterk te overwegen om te beginnen met hardlopen (met hulp van Evy). Maar ik heb een kapotte kruisband. Is (beginnen met) hardlopen verstandig of niet
Wel belangrijk hoor! Je wilt niet meer kapot maken dan je lief is he...quote:Op maandag 20 februari 2012 18:32 schreef Etcetera het volgende:
Dat had ik nog niet eens overwogen eigenlijk
quote:Op maandag 20 februari 2012 18:55 schreef Fallen het volgende:
8.8 km in 52 minuten! Blij.
Kan ik met een gerust hart a.s. donderdag meedoen met de Nike '88 Rerun!
Ik heb geen toestemming van m nodigquote:Op maandag 20 februari 2012 18:24 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
gooi gewoon je vrouwelijke charmes in de strijd
Ik ook 3 keer. 2x5 en 1 keer tussen 7.5 en 10.quote:Op maandag 20 februari 2012 21:26 schreef wyccie het volgende:
Jemig, hoe vaak rennen jullie? Ik kom met moeite aan 3 keer.
3 a 4 keer... volgens schemaquote:Op maandag 20 februari 2012 21:26 schreef wyccie het volgende:
Jemig, hoe vaak rennen jullie? Ik kom met moeite aan 3 keer.
lol, wut?quote:Op maandag 20 februari 2012 23:11 schreef motorbloempje het volgende:
Oh wat is het donker in de bosjes....
welkomquote:
quote:De door de herfst verkleurde bladeren, eikels en dennenappels werden verzameld om daarmee het klaslokaal te versieren.
Tijdens het wandelen werden er liedjes gezongen.
Onder andere "Oh, wat is het donker in de bosjes als ik maar geen toverheksje zie".
Elke dág?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 09:11 schreef Klonterpot het volgende:
Hoi! Omdat ik al maanden het goede voornemen heb te gaan sporten met vrienden, en omdat ik 0 conditie heb (en zij wel) heb ik besloten om er iets aan te gaan doen. Ik heb goede schoenen en sportkleren gehaald, en ben vandaag begonnen met Evy. Tegelijkertijd ook stoppen met roken en elke dag de snackbar op station + zak chips op de bank
nee, 12.5KM dus 25KM op een dagquote:Op maandag 20 februari 2012 16:14 schreef Niara het volgende:
[..]
Wow, 25 KM naar het werk?Veel inspanning zo voor het werk!
Ik hoop wel dat je daar de mogelijkheid hebt om te douchen!
Ohh ,12,5 valt wel mee als je tussendoor nog een beetje kan herstellen.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 09:18 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
nee, 12.5KM dus 25KM op een dag
En ja ik heb even lekker gedouched.
Het viel wel behoorlijk tegen ivm chronische tegenwind
netjes, zo ga je wel snel denk ;-)quote:Op dinsdag 21 februari 2012 09:18 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
nee, 12.5KM dus 25KM op een dag
En ja ik heb even lekker gedouched.
Het viel wel behoorlijk tegen ivm chronische tegenwind
ai, stoppen met roken en eten... dat wordt zwaar ;-)quote:Op dinsdag 21 februari 2012 09:11 schreef Klonterpot het volgende:
Hoi! Omdat ik al maanden het goede voornemen heb te gaan sporten met vrienden, en omdat ik 0 conditie heb (en zij wel) heb ik besloten om er iets aan te gaan doen. Ik heb goede schoenen en sportkleren gehaald, en ben vandaag begonnen met Evy. Tegelijkertijd ook stoppen met roken en elke dag de snackbar op station + zak chips op de bank
Volgens mij heeft hij gefietst hoorquote:Op dinsdag 21 februari 2012 09:39 schreef Jumparound het volgende:
[..]
netjes, zo ga je wel snel denk ;-)
Ga je elke dag lopen?
en wie ben jij in de groep? Hoe vaak loop je ongeveer? En hoe ver?quote:Op maandag 20 februari 2012 21:43 schreef Dynamic83 het volgende:
Zo na lang jullie avonturen alleen gelezen te hebben, vond ik het toch maar eens tijd worden om gezellig met jullie mee te kletsenZit inmiddels ook in jullie endomondo groep. Loop zelf sinds vorig voorjaar, tijdje niet kunnen lopen door blessure's maar inmiddels weer een maand of 2 - 3 bezig
Tussen 20 en 25KM/u Vandaag vol tegenwind kwam ik net tot de 18KM/uquote:Op dinsdag 21 februari 2012 09:46 schreef RoofingBurner het volgende:
Douchen na 12,5 km fietsen? Welke snelheid hou je dan gemiddeld aan? Die 12,5 km doen de kinderen hier elke dag, van en naar school
Praktisch wel, hooguit zondag en maandag niet maar voor de rest kwam het daar wel op neer ja. Het is dat ik bijna 2.02 m. lang ben en er niet uit zie als 'een propje' maar er moet hoognodig wat gaan gebeuren.quote:
Goeie tip, ga ik meteen doen straks!quote:Op dinsdag 21 februari 2012 09:39 schreef Jumparound het volgende:
[..]
ai, stoppen met roken en eten... dat wordt zwaar ;-)
maareh, zeker wel te doen!
Ga alvast maar een hoop fruit inslaan, dat ga je namelijk nodig hebben!
Ohja das ook wel handig te vertellen natuurlijkquote:Op dinsdag 21 februari 2012 09:46 schreef Jumparound het volgende:
[..]
en wie ben jij in de groep? Hoe vaak loop je ongeveer? En hoe ver?
Loopt hij nou in een soort handschoenen maar dan voor voeten ?quote:
Vibram Five-fingers. Zijn best populairquote:Op dinsdag 21 februari 2012 14:48 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Loopt hij nou in een soort handschoenen maar dan voor voeten ?
Nee, dat zijn schoenen die de brug naar barefoot running mogelijk maken; google even op "minimalist running". Ga dan bij de plaatjes kijken en dan kom je dat type schoenen tegen.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 14:48 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Loopt hij nou in een soort handschoenen maar dan voor voeten ?
Leuk, scherpe dingen in je voeten, pijn is fijn.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 15:16 schreef jcdragon het volgende:
Respect voor mensen die barefoot rennen. Ik geloof dat Sheriam hier dat ook doet.
Toch nog mooi plaatje gevonden. Dit doe ik hem niet na![]()
[ afbeelding ]
Ik moet juist van mn bikinilichaam af!quote:Op dinsdag 21 februari 2012 17:10 schreef Finland. het volgende:
Net les 6 gedaan met Evy, dat hakte er wel in zeg! Ben al een paar dagen flink verkouden. Zondag prima lesje gedaan, nu kom ik echt kapot terug. Dat wordt donderdag nog wat. Heb een intense kater, maar ik wil (MOET van mezelf eigenlijk) wel nog even les 7 doen voordat ik naar mijn ouders ga.
Doorzetten. Doorzetten. Doorzetten! Al is het maar voor de goede conditie, de betere concentratie en het mooie bikinilichaam.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.F means you're fucked
Ook wel gehad, dan ben je gewoon aan het lopen, niet echt extreem zelfs,redelijk ver van huis, en je benen willen ineens niet meer.quote:Op maandag 20 februari 2012 17:04 schreef The_BoezelaaR het volgende:
...Toen ik daar na een kilometer doorheen was begonnen mijn bovenbenen. En De laatste 3 kilometer kreeg ik gewoon pijn bij het ademhalen bij mijn middenrif.
Hij zweet niet eensquote:
quote:Op dinsdag 21 februari 2012 17:19 schreef YUR het volgende:
Geef ze dan maar aan mij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hij rent in de zomer, in een joggingpak.quote:![]()
Komt omdat ie rapt en dus cool is. Zweet je niet. BAMquote:
En mij!quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:35 schreef slacker_nl het volgende:
Ja en degene die 'm overneemt krijgt een leuke kadootje. Mij ontmoeten! Whoop!!!
Waar had je last van? Sorry, heb je vast wel gepost, maar ik onthoud dat niet van iedereen.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef GotC het volgende:
Ik mag onder begeleiding van m'n fysio weer gaan hardlopenMoet alleen kortere pasjes leren maken+voorvoetslanding. Whoot
Maargoed..iemand die nog (onder mijn naam, kan niet anders helaas) m'n 5 km startbewijs voor de CPC wil overnemen?
Oh, laat dan maar zitten.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:35 schreef slacker_nl het volgende:
Ja en degene die 'm overneemt krijgt een leuke kadootje. Mij ontmoeten! Whoop!!!
Rugproblemen, laat ik het daarop houdenquote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:36 schreef wyccie het volgende:
[..]
Waar had je last van? Sorry, heb je vast wel gepost, maar ik onthoud dat niet van iedereen.
Als het de 10km was, had ik het overwogen. Hoewel dat nog steeds te kort is volgens mijn schema.
[..]
Oh, laat dan maar zitten.
Heb jij 'm al binnen dan? Ik heb 'm nog niet...quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:36 schreef GotC het volgende:
Oh en! Het is een laag startnummerVolgens mij 48 oid..
Hier ook nog niet hoorquote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:40 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Heb jij 'm al binnen dan? Ik heb 'm nog niet...
Dit dusquote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:41 schreef YUR het volgende:
[..]
Hier ook nog niet hoor
Maar het startnummer stond vermeld bij de afschrift van het startgeld
Ow.... Ik heb vast #1quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:41 schreef YUR het volgende:
[..]
Hier ook nog niet hoor
Maar het startnummer stond vermeld bij de afschrift van het startgeld
quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:45 schreef GotC het volgende:
Overigens wel leuk ietsM'n broer gaat ook de halve marathon bij de CPC lopen..en hij mag starten bij de Afrikanen in vak A
Omdat hij 'm waarschijnlijk tussen de 1:10 en 1:20 gaat lopen
![]()
Heb #1.....32quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:43 schreef GotC het volgende:
[..]
Kan nietJe had m weken na de mijne gekocht
Ehm..geen idee?quote:
Dat wordt ook mijn doel. De finish halen. Maar dan moet ik wel starten, en da's nog onzekerquote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:52 schreef wyccie het volgende:
Groot gelijk!
Mijn doel is gewoon uithoudingsvermogen. Ik ben al blij als ik een halve kan uitlopen.
Ook ik ben een nieuweling. Halverwege december gestopt met roken en begonnen met lopen. Gaat me prima af eigenlijk. Ik denk dat dat ook komt door deze combinatie. Hardlopen is toch een soort way of life geworden.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 09:11 schreef Klonterpot het volgende:
Hebben we 't een paar draadjes geleden over gehad, voeten worden al heel snel *veel* sterker dan mensen denken... Ik heb al eerder een jaar blootsvoets hardgelopen en ben verder al zo'n 15-16 jaar *altijd* blootsvoets, en ik heb nog nooit echt 'scherpe dingen' in m'n voet gehad. Gemiddeld 1x per jaar een klein splintertje ofzo meestal in de binnenstad, maar ik heb vaker een klein splintertje of sneetje in m'n handen, van klussen, knutselen en tuinieren. Gedurende het werk seizoen heb ik ongeveer de helft van de tijd wel een klein krasje, blaartje of korstje op m'n handen, maar dat vind niemand vreemd... Blootsvoets lopen, tsja als je zolen heel zacht en gevoelig zijn van het altijd schoenen dragen is 't misschien pijnlijk maar als je er ook maar een *beetje* aan went worden je voeten snel meer dan sterk genoeg, en dan is het juist een hele lichte, soepele manier van lopen, veel comfortabler dan met schoenen. Ook zijn de verschillen in ondergrond heel prettig. Met schoenen lopen is alsof je naar een concert gaat met oordoppen in of naar een tentoonstelling van mooie kunst met een donkere zonnebril. Zelf zou ik dus ook niet met die vibrams willen lopen, maar voor degenen die wel de lichte, soepele minimalist loophouding willen maar toch bang zijn om in allerlei scherps te stappen, zijn ze een uitkomst. Kan je trouwens ook huaraches sandalen voor gebruiken, ook een dun zooltje wat tegen steentjes, glas enzovoort beschermt, en voor een fractie van de prijs.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 15:16 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Leuk, scherpe dingen in je voeten, pijn is fijn.
Dankjewel! Ik ga rustig aan beginnen, als ik één ding wil voorkomen is het een blessure omdat ik stomweg te hard van stapel loop. Ik heb in mijn vriendengroep een aantal (pro)hardlopers, die hebben me ook al wat tips gegeven. Vanmiddag even langs Runnersworld.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:30 schreef suzie1977 het volgende:
..en ik was nog niet klaar met mn bericht...
Wat ik toch nog wil meegeven: Ga niet te hard van stapel. Ik dacht na een aantal lessen dat het me wel goed afging, en heb -stom- wat lesjes overgeslagen. Met als resultaat dat ik voor 2,5 week thuis kwam te zitten...en dus uiteindelijk weer op het gewone schema zat.
Succes ermee!!
Wat fijn zegquote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef GotC het volgende:
Ik mag onder begeleiding van m'n fysio weer gaan hardlopenMoet alleen kortere pasjes leren maken+voorvoetslanding. Whoot
Maargoed..iemand die nog (onder mijn naam, kan niet anders helaas) m'n 5 km startbewijs voor de CPC wil overnemen?
Mij lijkt dat dan weer he-le-maal nix.quote:Op woensdag 22 februari 2012 10:13 schreef robdriessen het volgende:
Hoe Fan-tas-tisch zou dit zijn om aan mee te doen!
RUN FOR YOUR LIVES! A zombie-infested 5k survival obstacle course
Goede interval training, leuk toch!? Lijkt me kicken om eraan mee te doen. Egwel!quote:Op woensdag 22 februari 2012 10:15 schreef YUR het volgende:
[..]
Mij lijkt dat dan weer he-le-maal nix.
Zombies
Nix voor mij, al die onzinquote:Op woensdag 22 februari 2012 10:20 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Goede interval training, leuk toch!? Lijkt me kicken om eraan mee te doen. Egwel!
Heb ooit ook iets gelezen dat ze dit in een app vorm hebben. Oortjes in, en dan hoor je dat je moet rennen omdat er zombies achter je aanzitten, dan weer rustig aan moet doen etc etc. Echt geniaal en leuk voor de afwisseling.
Coolquote:Op woensdag 22 februari 2012 10:13 schreef robdriessen het volgende:
Hoe Fan-tas-tisch zou dit zijn om aan mee te doen!
RUN FOR YOUR LIVES! A zombie-infested 5k survival obstacle course
Hoezo onzin? Die je nooit spelvormen tijdens je training? Ik loop ook met loopgroepjes en dan doe je tikkertje enzo. Vet lachen, net de kleuterschool. Gewoon lekker los gaan en genieten.quote:
Ik doe nooit spelvormen tijdens mijn training nee...ik loop dan ook altijd alleen.quote:Op woensdag 22 februari 2012 10:40 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Hoezo onzin? Die je nooit spelvormen tijdens je training? Ik loop ook met loopgroepjes en dan doe je tikkertje enzo. Vet lachen, net de kleuterschool. Gewoon lekker los gaan en genieten.
quote:Op woensdag 22 februari 2012 07:57 schreef E.T. het volgende:
Straks op m'n oude schoenen lopen.. ben toch een beetje bang voor een blessure ofzo. Vind het beetje eng.
Zit te twijfelen aan bovenkleding, wel of geen thermoshirt. Eens even teruglezen om te kijken of ik kan zien wanneer ik zo'n ding aan ben gaan trekken met lopen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |