Zondagmiddag bedoel je?quote:Op zondag 12 februari 2012 18:21 schreef rechtsedirecte het volgende:
zal ik heb dan maar vol maken hier op de maandagmorgen?
quote:
KaasTucjes?quote:Op zondag 12 februari 2012 19:02 schreef Individual het volgende:
Tukker KAAs zijn natuurlijk altijd welkom!![]()
Nieuwe ronde, nieuwe kansen!quote:Op zondag 12 februari 2012 19:02 schreef Individual het volgende:
Welkom rene29. Tukker KAAs zijn natuurlijk altijd welkom!![]()
In KAA is bijna altijd wat te doen.. het licht springt op rood en het licht springt op groen... Soms gaat ie snel, soms niet. Roep maar wat interessants en dan trek je de anderen misschien ook mee.
Geboren en getogen in Den Haag. Heb er 22 jaar gewoond, en ben vervolgens naar Nijmegen verhuisd (via een jaartje tussenstop in Arnhem) en moet zeggen dat ik me in Nijmegen veel meer thuis heb gevoeld dan in al die jaren in Den Haagquote:Op maandag 13 februari 2012 11:46 schreef Individual het volgende:
Nog geen mensen uit de Randstad?
Of is het daar zo goed dat ze niet naar het buitenland willen? Ik woonde dan wel in Leiden voordat ik naar London verhuisde. En toen ik door mijn Londonse werkgever naar NL werd gestuurd woonde ik een paar maanden in Rotterdam (en elke dag op-en-neer naar Amsterdam).
Zeker wel. Toen ik van Rotterdam naar Amsterdam (ZO) reisde ging ik 's ochtends via Utrecht en dan kom je langs Gouda. Op de weg terug naar huis via Leiden en Den Haag en zo was m'n daelijkse rondje Randstad weer klaar.quote:Op maandag 13 februari 2012 12:37 schreef wonderer het volgende:
Ik ben geboren in Gouda, telt dat als Randstad?
Ik heb er nooit gewoond. Wel 23 jaar in Veenendaal maar dat telt ook niet meer als Randstad. Ook niet als "oosten des lands" trouwens.quote:Op maandag 13 februari 2012 13:14 schreef Individual het volgende:
[..]
Zeker wel. Toen ik van Rotterdam naar Amsterdam (ZO) reisde ging ik 's ochtends via Utrecht en dan kom je langs Gouda. Op de weg terug naar huis via Leiden en Den Haag en zo was m'n daelijkse rondje Randstad weer klaar.
quote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:11 schreef Gaoxing het volgende:
Nou, die theorie heeft toch wel uhm... een paar uur stand gehouden
wel een heerlijk klein stadje om een middagje door heen te dwalenquote:
Vanuit Amsterdam gezien is Utrecht al het Midden Oostenquote:Op vrijdag 17 februari 2012 22:23 schreef popolon het volgende:
't Midden Oosten of het Verre Oosten?
Ik dacht dat dat voor Amsterdammers al begon bij de Bijlmer.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 06:50 schreef Xtreem het volgende:
Vanuit Amsterdam gezien is Utrecht al het Midden Oosten
Mijn ouders komen uit Twente. Ik zelf ben net buiten Utrecht geboren en getogen.... mijn ouders zijn een jaar of 10 geleden, toen ik al in de VS zat, weer terug gegaan naar Twente. Maar inderdaad, alhoewel ik mezelf beschouw als afkomstig uit Utrecht (IJsselstein), zit Twente in mijn bloed.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 21:53 schreef Shivo het volgende:
Even het Tukker gehalte van dit topic opkrikken. Tukker in Texas meldt zich! Ik dacht dat maartena ook het Oosten komt.
Ik heb hetzelfde vandaag! Gisteren heel de dag flink geregend, vanochtend ook nog en ´koud´ (18 graden ofzo) en zit net te denken: het ruikt/voelt alsof de herfst al is begonnenquote:Op zaterdag 18 februari 2012 19:35 schreef rechtsedirecte het volgende:
verdomme, loop naar buiten op de vroege zondagmorgen en je kunt de herfst al ruiken...lijkt er op als of de zomer langzaam voorbij is...
Ik ben redelijk koningsgezind.....(niet voor maar zeker niet tegen) zoals opgemerkt in een ander topic over Johan Friso hier op Fok: Een koning(in) is niet duurder dan een president, plus een koning(in) blijft meestal langer zitten....quote:Op zondag 19 februari 2012 00:22 schreef Individual het volgende:
Ik heb altijd het gevoel dat KAAers meer koningsgezind zijn dan de thuisblijvers. Ik zelf en de meeste van mijn mede-NLers die ik hier ken wel, maar hoe zit dat met jullie?
Als er iets is waar ik me werkelijk niet druk over maak is dat het koninklijke huis. Sneu voor Frizo dat hij in het ziekenhuis ligt, maar meer niet.quote:Op zondag 19 februari 2012 00:22 schreef Individual het volgende:
Ik heb altijd het gevoel dat KAAers meer koningsgezind zijn dan de thuisblijvers. Ik zelf en de meeste van mijn mede-NLers die ik hier ken wel, maar hoe zit dat met jullie?
Heerlijk, die geur. Dat heb ik al heel erg lang niet meer geroken. Ik kan me nog herinneren hoe toen ik in Frankrijk werkte het licht van de ene dag op de andere veranderde.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 23:19 schreef rechtsedirecte het volgende:
net terug van een rondje hardlopen door het bos en daar kon je die muffe geur van de herfst al ruiken... nog wel een lekker temperatuurtje
In het midden en noorden hier is het nog hartje zomer hoorquote:Op zondag 19 februari 2012 17:38 schreef Gaoxing het volgende:
Ik denk dat ik de zon maar weer ga opzoeken voordat het hier voorjaar wordt. Dat duurt me te lang
Ik ben in ieder geval geen voorstander van een Republiek zonder koningshuis, het gaat namelijk toch prima zo? En ja, ik heb het nieuws van Friso even gevolgd.quote:Op zondag 19 februari 2012 00:22 schreef Individual het volgende:
Maar jij zit dan ook meteen in 25C+ en! 80%+ luchtvochtigheid, en dat maakt het allemaal weer wat onplezieriger.quote:Op zondag 19 februari 2012 02:05 schreef Shivo het volgende:
Haha hier zitten we nu juist in een goede periode waarin het aangenaam koel is. Moeilijk voor te stellen dat het over vier weken weer continue 25C+ is.
Een republiek is duurder en minder standvastig dan een monarchie. Zolang de rol van de koning ceremonieel blijft, heb ik er geen problemen mee.quote:Op zondag 19 februari 2012 00:22 schreef Individual het volgende:
Dat ligt er aan, als er iets goeds uitkomt dan voel ik me verbonden met het Britse koningshuis maar als het negatieve publiciteit is dan distantier ik me er van...maar dat doen we toch allemaalquote:Op zondag 19 februari 2012 10:41 schreef Individual het volgende:
Ik had het van jou ook niet anders verwacht rechtsedirecte!Ben je ook koningsgezind als het op de koningin van jouw eiland aankomt?
ja zeker als je, zo als ons hier in het zuiden, er niet elke dag mee geconfronteerd wordtquote:
Binnenkort is het bij ons ook zo ver. Een supermarkt bij ons in de buurt heeft er al op ingespeeld. Die verkopen nu al survivalpaketten.quote:Op woensdag 22 februari 2012 01:18 schreef rechtsedirecte het volgende:
Vandaag precies 1 jaar geleden dat NZ werd getroffen door de zware aardbeving in Christchurch
de een zijn dood....quote:Op woensdag 22 februari 2012 06:51 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Binnenkort is het bij ons ook zo ver. Een supermarkt bij ons in de buurt heeft er al op ingespeeld. Die verkopen nu al survivalpaketten.
Die snap ik niet helemaal. Bedoel je dat je weinig binding met de rest van de regio voelt?quote:Op woensdag 29 februari 2012 13:24 schreef breaky het volgende:
Ik voel me trouwens een KAA in Laos...niet zozeer Indo-China of Zuid Oost Azie.
ik dacht dat dat alleen bij een male flu gold?quote:
M'n vrouw zou zeggen je bent 'dude-sick'.quote:
Inderdaad. Ik heb niet in omringende landen gewoond dus als ik daar kom ben ik net zoals de eerste beste toerist. Ik zou trouwens niet weten of ik wel in Thailand zou willen wonen. Dat land voelt gewoon anders, ookal hebben Laos en Thailand veel met elkaar gemeen.quote:Op woensdag 29 februari 2012 18:08 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Die snap ik niet helemaal. Bedoel je dat je weinig binding met de rest van de regio voelt?
35 graden Celsius of Fahrenheit?quote:
Lijkt me zo'n huis waar je niet alleen 's nachts door de gangen wilt wandelen...quote:Op zaterdag 3 maart 2012 16:13 schreef Individual het volgende:
Een deel van het kasteel aan het begin van mijn straat staat te koop!
http://www.primelocation.(...)ils/id/BRBX11094899/
[ afbeelding ]
..nu nog even de loterij winnen en ik verhuis!
...je kan altijd dromen he?
Beetje lullig TV-tje voor een huis van 2 miljoen euro.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 16:13 schreef Individual het volgende:
Een deel van het kasteel aan het begin van mijn straat staat te koop!
http://www.primelocation.(...)ils/id/BRBX11094899/
[ afbeelding ]
..nu nog even de loterij winnen en ik verhuis!
...je kan altijd dromen he?
Niet doen, als je eenmaal begin met het verlagen van je eisen dan is er geen weg terug meer, gewoon voet bij stuk houden en alleen tekenen als er een grotere TV komt!!quote:Op zondag 4 maart 2012 13:38 schreef Individual het volgende:
De kleine TV in de keuken en de 'enge' gangen neem ik graag op de koop toe.
Ik heb ook een tv in de keuken maar die moet echt niet te groot zijn heur.quote:Op zondag 4 maart 2012 13:38 schreef Individual het volgende:
De kleine TV in de keuken en de 'enge' gangen neem ik graag op de koop toe.
quote:Beste ondertekenaar van de petitie,
De petitie is nu door ruim 21.000 mensen uit de hele wereld ondertekend. Ook veel prominenten uit het bedrijfsleven en de politiek hebben de petitie ondertekend. We hebben veel positieve publiciteit gehad en hebben nu zelfs onze eigen website: www.nederlanderblijven.nl.
Het kabinet heeft ons echter in de kou laten staan. Vrijdag 2 maart is het wetsvoorstel ongewijzigd aangenomen door de ministerraad. De uitzonderingen die dubbele nationaliteit nu nog mogelijk maken zullen dus komen te vervallen als de Tweede Kamer het wetsvoorstel goedkeurt. De Kamer zal het wetsvoorstel binnenkort gaan behandelen.
Wat kunt u nog doen?
* Laat de Tweede Kamer weten dat dit niet kan! Stuur een mailtje of een twitterbericht! Het is belangrijk dat vooral CDA, VVD en PVV van zo veel mogelijk mensen horen. Een beleefd, kort mailtje is al voldoende. Een kleine moeite voor een belangrijk onderwerp. Laat van u horen! ....
Het vrije blije Nederland dat ik verliet in 2000 bestaat niet meer.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 07:45 schreef Gaoxing het volgende:
Ik had hier een tijdje terug de website gepost waarop een petitie stond tegen het wetsvoorstel voor het afschaffen van de dubbele nationaliteit he? Hoe het verder ging:
[..]
Net nu ik hoop had dat ze zich toch zouden bedenken. Hopelijk kan D66 (en andere partijen die tegen zijn) er nog een stokje voor steken.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 07:45 schreef Gaoxing het volgende:
Ik had hier een tijdje terug de website gepost waarop een petitie stond tegen het wetsvoorstel voor het afschaffen van de dubbele nationaliteit he? Hoe het verder ging:
[..]
Vreemde redenering..quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:33 schreef Jagärtrut het volgende:
Hoe doen jullie dit?
Ik heb net een telefoongesprek met mijn bank gehad, om een aantal verzekeringen die nog liepen op te zeggen. Komen ze ermee dat ik geen rekening meer bij ze mag hebben, omdat ik permanent in het buitenland woon.
Dit is de rabobank, trouwens...
Dat had de ING niet, geloof ik... ik heb zelfs mijn adres veranderd zodat ik de post gewoon thuis kreeg in plaats van bij mijn ouders en dat was ook geen probleem...quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:33 schreef Jagärtrut het volgende:
Hoe doen jullie dit?
Ik heb net een telefoongesprek met mijn bank gehad, om een aantal verzekeringen die nog liepen op te zeggen. Komen ze ermee dat ik geen rekening meer bij ze mag hebben, omdat ik permanent in het buitenland woon.
Het is erger; omdat een paar (nou ja, paar) kutMarokkanen en een paar teringTurken het in Nederland verstieren (vooral voor de normale Marokkanen en Turken trouwens) moeten WIJ, KAA'ers het slachtoffer worden? Het is echt te dom voor woorden; de goeden moeten dus juist lijden onder de slechten.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 21:49 schreef motorbloempje het volgende:
Ik vind het ook zeer xenofobisch geneuzel en zeker in deze globaliserende wereld zeer ouderwets om mensen vast te laten houden aan één enkele nationaliteit. Dat je ze niet spaart als stempels in een paspoort mag duidelijk zijn, maar als je je verbonden voelt aan twee natiestaten, wat is daar het probleem van?
als je met manlief getrouwd bent kom je gewoon in aanmerking voor een dubbele nationaliteit dus dan kan je alle kanten op, geen probleem zou ik zeggenquote:Op dinsdag 6 maart 2012 21:47 schreef OzBunyip het volgende:
Wat betreft die wet aangaande dubbele nationaliteit, deze website houdt de ontwikkelingen bij en geeft suggesties voor het schrijven van een email/brief/tweet etc. aan Tweede Kamerleden in de hoop er nog een stokje voor te kunnen steken: Nederlanderblijven.com
Ik zou graag de Australische nationaliteit aan willen vragen over een paar jaar, maar dat doe ik denk ik niet als dat betekent dat ik mijn Nederlanderschap op moet geven. Dat voelt eerlijk gezegd als een klap in m'n gezicht. Mijn punt is dat je nooit weet wat de toekomst brengt. Als manlief, die Australiër is, er op een dag niet meer is... ik hoop en bid dat we samen oud mogen worden, maar you never know! - wil ik toch graag weer naar Nederland, waar mijn familie is. Dat zou dan dus niet meer zomaar kunnen, met Aussie paspoort maar zonder NL paspoort.
Ligt er maar aan. Als ik een Noorse nationaliteit zou aanvragen (en die kan ik inmiddels ook krijgen), zou ik mijn Nederlandse op moeten geven omdat aan beide kanten alleen een soort van clausule er is dat je twee nationaliteiten mag hebben indien je niet van de andere af kan komen (of iets in die richting). Mijn kinderen kunnen tot hun 23e nog besluiten of ze Nederlander willen worden, kan handig zijn met en EU-pas ivm studie.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 23:19 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
als je met manlief getrouwd bent kom je gewoon in aanmerking voor een dubbele nationaliteit dus dan kan je alle kanten op, geen probleem zou ik zeggen
ja je hebt inderdaad gelijk Fogel, ik had even over het hoofd gezien dat dit niet voor alle landen geldtquote:Op dinsdag 6 maart 2012 23:24 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ligt er maar aan. Als ik een Noorse nationaliteit zou aanvragen (en die kan ik inmiddels ook krijgen), zou ik mijn Nederlandse op moeten geven omdat aan beide kanten alleen een soort van clausule er is dat je twee nationaliteiten mag hebben indien je niet van de andere af kan komen (of iets in die richting). Mijn kinderen kunnen tot hun 23e nog besluiten of ze Nederlander willen worden, kan handig zijn met en EU-pas ivm studie.
Als ik nu op dit moment de Aussie nationaliteit kon aanvragen en voor 1 januari 2013 goedgekeurd kan krijgen wel ja, maar ben nog niet lang genoeg in australië. Nu ben ik nog zo'n uitzonderingsgeval, maar met die nieuwe wet niet meer. That's my point.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 23:19 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
als je met manlief getrouwd bent kom je gewoon in aanmerking voor een dubbele nationaliteit dus dan kan je alle kanten op, geen probleem zou ik zeggen
Ik houd m'n Nederlandse paspoort, en daarnaast dan een Japans visum en een Amerikaanse Greencard. Amerikaans staatsburgerschap hebben is niet altijd een voordeel - als je nog eens naar Nederland terug zou willen verhuizen, en je krijgt goed betaald in Nederlander (oxymoron?), dan mag je nadat je in Nederland belasting hebt betaald ook nog eens in de VS belasting gaan betalen. Nee dank je.quote:Op woensdag 7 maart 2012 06:05 schreef popolon het volgende:
Ik heb toch geen plannen mijn paspoort in ruilen zeg maar. M'n zoon moet dan kiezen als 'ie 18 wordt. Tja, zien we dan wel.
Maar wel weer lekkere symboolpolitiek.
Tot zijn 23e mag ie nog kiezen (zonder veel problemen, daarna is het lastig)quote:Op woensdag 7 maart 2012 06:05 schreef popolon het volgende:
Ik heb toch geen plannen mijn paspoort in ruilen zeg maar. M'n zoon moet dan kiezen als 'ie 18 wordt. Tja, zien we dan wel.
Maar wel weer lekkere symboolpolitiek.
Wtf, een 5,5 slechts? Ik wens mijn vrouw nu alvast heel veel succes mocht het ooit nodig zijnquote:Op woensdag 7 maart 2012 11:11 schreef Individual het volgende:
Als je je NL paspoort moet inleveren kan je hem zo weer terugkrijgen: http://educatie.ntr.nl/nationaleinburgeringtest/
Ik heb hem gefaald..
quote:Vraag 16
U ruikt een gaslucht in uw huurwoning. Wat moet u dan doen?
Antwoord A is goed.
Alle ramen en deuren openen en het energiebedrijf bellen. Bij extreme gaslucht is het
ook goed de brandweer te bellen.
5,5 is voldoende toch? Op school tenminste wel altijd.quote:Op woensdag 7 maart 2012 14:46 schreef flipsen het volgende:
[..]
Wtf, een 5,5 slechts? Ik wens mijn vrouw nu alvast heel veel succes mocht het ooit nodig zijn
dit dus, ik scoorde ook een 5.5quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:58 schreef flipsen het volgende:
Ja, met een 5,5 zou ik nét geslaagd zijn. Overigens had ik niet eens zoveel fouten, maar het gaat erg snel naar beneden als je iets fout antwoordt.
Beter dan mij.quote:Op donderdag 8 maart 2012 09:05 schreef breaky het volgende:
5,1 hier. Ben dus niet "ingeburgerd".Ik vind veel vragen nogal flauw (ik vergeet altijd kaartjes te sturen voor ongeboren babies..en hier geef je trouwens een kado)....vraag me af of dit soort vragen ook bij het inburgerings examen voorkomen.
Onzin. Ik heb al 10 jaar een rekening van de Rabobank en zit in de VS.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:33 schreef Jagärtrut het volgende:
Hoe doen jullie dit?
Maar jij hebt geen slapende honden wakker gemaakt. Het schijnt tussen zomer '10 en zomer '11 veranderd te zijn. Net voor de "Oh wij zijn zo internationaal" campagne van juni, zeg maarquote:Op donderdag 8 maart 2012 09:45 schreef maartena het volgende:
[..]
Onzin. Ik heb al 10 jaar een rekening van de Rabobank en zit in de VS.
tsja, het kan onzin zijn, ik vertel hier geen verhaaltje. Ik gebruik de rekening ook nauwelijks, maar het leek mij wel makkelijk om aan te houden...quote:Op donderdag 8 maart 2012 09:45 schreef maartena het volgende:
[..]
Onzin. Ik heb al 10 jaar een rekening van de Rabobank en zit in de VS.
Tja, zo haal je nooit een voldoende natuurlijkquote:
Ik was even aan het twijfelen, maar als zoon van een Nederlandsch leraar schaam ik me rot.quote:Op donderdag 8 maart 2012 13:47 schreef flipsen het volgende:
[..]
Tja, zo haal je nooit een voldoende natuurlijk
Dat dus, denk ik ook.quote:Op donderdag 8 maart 2012 13:46 schreef Knutknuttsson het volgende:
Zelfde probleem met Rabo gehad. Belde een keer met het lokale kantoor en kreeg te horen dat ik eigenlijk geen rekening meer mocht hebben, omdat ik in het buitenland woon. Dat was vorig jaar en heb er nooit wat over weer gehoord. Rekening heb ik nog steeds. Ik denk dat als je voor voldoende saldo zorgt, dat er weinig aan de hand is eigenlijk.
Gemak.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 18:53 schreef rechtsedirecte het volgende:
ik vraag e echt af waarom je nog een rekening wilt hebben in Nederland als je hem nauwelijks nog gebruik.
Een vorm van verlatingsangst?
Het is een soort van verzekering voor als alles hier naar het gootje gaat is er altijd nog NL met een bankrekening om de terugkeer door te komen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 18:53 schreef rechtsedirecte het volgende:
ik vraag e echt af waarom je nog een rekening wilt hebben in Nederland als je hem nauwelijks nog gebruik.
Als ik in NL ben, de Ib-groep inderdaad, kleine dingen binnen familie, etc.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 18:53 schreef rechtsedirecte het volgende:
1) Mijn vrouw heeft nog wel eens een klant in Europa, en dan is binnen de Eurozone het makkelijk geld overmaken.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 18:53 schreef rechtsedirecte het volgende:
Dat is niet ongewoon!quote:Op zaterdag 10 maart 2012 03:03 schreef Teslynd het volgende:
In dat artikel staat, dat de banken het zelf niet goed weten.
Klote zeg Gao!quote:Op dinsdag 13 maart 2012 19:42 schreef Gaoxing het volgende:
Ik ben eindelijk weer thuis, en heb voor de lol maar weer eens trombose gekregen. Ondanks het spuiten met anti-stollingsmiddel voor het vliegen. Bummer.
Ik ben op kantoor, aan het werk... o.a. met banken bellenquote:Op dinsdag 13 maart 2012 18:20 schreef rechtsedirecte het volgende:
waar is iedereen...? zitten jullie allemaal nog steeds met de bank te bellen?
Bedanktquote:Op dinsdag 13 maart 2012 21:07 schreef Individual het volgende:
Gefeliciteerd met je Yvonne-award in KAA en TRV Fogel!
Het valt mee dit keer, want ik was er snel bij - tamelijk bijzonder, voor mijn doen, ik ben meer van het 'als je erbij neervalt is het waarschijnlijk tijd om de dokter op te zoeken'quote:Op dinsdag 13 maart 2012 21:11 schreef Individual het volgende:
Klote zeg Gao!Komt het door de lange vlucht en hoe lang duurt het voordat het weer normaal is? Weet niet wat ik me er bij moet voorstellen, maar het klinkt niet goed..
Dankquote:
Maar ze heeft MILF tag, dan kan datquote:Op woensdag 14 maart 2012 11:30 schreef Gaoxing het volgende:
Die ook, inderdaad. Met een speciale vermelding voor Nikky, omdat het best knap is om te winnen als je niet genomineerd was
Welkom thuis.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 19:42 schreef Gaoxing het volgende:
Ik ben eindelijk weer thuis, en heb voor de lol maar weer eens trombose gekregen. Ondanks het spuiten met anti-stollingsmiddel voor het vliegen. Bummer.
En ik wilde eens bij breaky langs, maar het is weer de verkeerde tijd van het jaar, dus ik zoek even een snelle vakantie. Even met z'n allen de stad uit.
Maarten, hoe gaat het met jouw werkperikelen? Heb je al iets gevonden?
Ik vloog met EVA en zat Elite (=economy+), wat een enorme aanrader is: goedkoper dan KLM economy (mits geboekt vanuit Azie; vanuit NL schijnt het veel duurder te zijn) en drie keer de beenruimte. Dus dat is de oplossing niet. En het gebrek aan ruimte schijnt ook niet het grootste probleem te zijn, maar wel de druk.quote:Op donderdag 15 maart 2012 04:15 schreef breaky het volgende:
Welkom thuis.Maar klote voor je dat je trombose hebt gekregen. Als je daar last van hebt kun je dan geen stoel bij de exit krijgen?
Veel plezier. Kom je hier nog in de stad?quote:Volgende week trouwens even naar Vientiane en Thailand voor de broodnodige R&R en shooping.
Ah...dan valt er weinig aan te doen denk ik. Al heb ik wel gehoord dat de nieuwere vliegtuig types met lagere cabine "altitude" vliegen en dus minder last en problemen veroorzaken.quote:Op donderdag 15 maart 2012 06:11 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Ik vloog met EVA en zat Elite (=economy+), wat een enorme aanrader is: goedkoper dan KLM economy (mits geboekt vanuit Azie; vanuit NL schijnt het veel duurder te zijn) en drie keer de beenruimte. Dus dat is de oplossing niet. En het gebrek aan ruimte schijnt ook niet het grootste probleem te zijn, maar wel de druk.
[..]
Veel plezier. Kom je hier nog in de stad?
Friso is wel in London, maar ik denk niet dat hij zin heeft in officiele activiteiten op het moment.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:43 schreef flipsen het volgende:
Voor de rest van de koninklijke familie (op Friso na natuurlijk) is het vandaag een hondendag las ik net op de frontpage
het bloed kruipt waar het niet gaan kan...quote:
Kijk je uit voor je cholesterol?quote:Op zaterdag 17 maart 2012 19:35 schreef wonderer het volgende:
Moet wel zeggen dat het door een zekere Frankfurter komt en niet zozeer door KAA, maar toch.
quote:
Ik vind het wel vreemd dat ik nog gewoon een rekening heb kunnen openen in Juni 2011, terwijl ik er bij zei dat ik naar het buitenland (Duitsland) verhuisde. Ze zeiden er niks over dat het niet kon, ze vroegen alleen wel of ik iemand wilde aangeven die voor mij naar de bank kan gaan mocht dit nodig zijn.quote:Op donderdag 8 maart 2012 10:02 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Maar jij hebt geen slapende honden wakker gemaakt. Het schijnt tussen zomer '10 en zomer '11 veranderd te zijn. Net voor de "Oh wij zijn zo internationaal" campagne van juni, zeg maar
He's worth a heart attack or twoquote:
quote:
Inderdaad, hier kijken ze ook raar op als je iemand ´met iemand´ feliciteertquote:Op dinsdag 20 maart 2012 15:32 schreef Individual het volgende:
Haha gefeliciteerd! (zoals NLers elkaar feliciteren met de verjaardag, slagen, etc van iemand anders)
hier ook, wat ze ook raar vinden hier dat je een 12.5jarig huwelijksfeest vierquote:Op dinsdag 20 maart 2012 15:48 schreef flipsen het volgende:
[..]
Inderdaad, hier kijken ze ook raar op als je iemand ´met iemand´ feliciteert
Toch proficiat!quote:Op dinsdag 20 maart 2012 15:48 schreef flipsen het volgende:
[..]
Wat liefquote:Op dinsdag 20 maart 2012 23:12 schreef Fogel het volgende:
Ik verbaasde me er heel erg over dat buren en andere bekenden me feliciteerden met de aankoop van een nieuwe auto...
Als je niets wat?quote:Op woensdag 21 maart 2012 00:12 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Wat lief
Ik vind het nog steeds jammer dat niemand je hier gezondheid wenst als je niets. Dat wordt gewoon genegeerd.
quote:Op woensdag 21 maart 2012 00:36 schreef Individual het volgende:
[..]
Helemaal nu dat ik op het werk tussen de technische lui zit die communicatief wat zwakker zijn blijft het stil.
Niest. Niest, niest, niest, niestquote:
Toen ik nog in Nederland woonde, snapte ik dat fenomeen ook niet. "Jij ook gefeliciteerd met de verjaardag van je broer, he". Euh, wat? Gebeurde zelden, maar het schijnt nu (~12 jaar later) volledig ingeburgerd te zijn. De laatste keer dat ik in Nederland was, was het bijna iedere dag raak. Waar komt die idioterie toch vandaan?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 15:48 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik zit vaak tussen de techneuten en marketing in en 'vertaal' vaak tussen de 2.quote:Op woensdag 21 maart 2012 02:35 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]![]()
ja techneuten zijn over het algemeen niet van die praters....
Ik zag het zo'n 30 jaar geleden ook al.quote:Op woensdag 21 maart 2012 11:47 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Toen ik nog in Nederland woonde, snapte ik dat fenomeen ook niet. "Jij ook gefeliciteerd met de verjaardag van je broer, he". Euh, wat? Gebeurde zelden, maar het schijnt nu (~12 jaar later) volledig ingeburgerd te zijn. De laatste keer dat ik in Nederland was, was het bijna iedere dag raak. Waar komt die idioterie toch vandaan?
Inclusief bier voor de kleinequote:
Zoiets maak je alleen in Nederland mee. Beetje een Curb Your Enthusiasm situatie. Larry David kan dat zo mooi doen.quote:Op woensdag 21 maart 2012 14:55 schreef Individual het volgende:
[..]
Ik zag het zo'n 30 jaar geleden ook al.
Na het rondje mensen met een enkel persoon feliciteren (elk een hand of 3 kussen) krijg je een stoel aangewezen die in een rondje in de woonkamer staan waar je je gebakje krijgt en een kopje koffie. Daarna is het tijd voor bier en dan komt het feestje een beetje los. Tegen die tijd zijn opa en oma alweer naar huis.
Ik heb er vorig jaar nog een paar van mogen meemaken. Kraamvisite gaat trouwens net zo.
Ook leuk, als mensen kwaad worden omdat ze niet worden gefeliciteerd met de verjaardag van een broer of zus. Ja, dat gebeurt in mijn familie.quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:41 schreef Teslynd het volgende:
Die rondjes zijn genânt, dan zeg je x-maal "jij ook gefeliciteerd". Van naaste familie vind ik het nog te verdragen, maar niet van buren en collega's.
vandaar dat je in het buitenland zit!quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:49 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ook leuk, als mensen kwaad worden omdat ze niet worden gefeliciteerd met de verjaardag van een broer of zus. Ja, dat gebeurt in mijn familie.
Ik dacht hetzelfdequote:Op woensdag 21 maart 2012 17:11 schreef Jagärtrut het volgende:
vandaar dat je in het buitenland zit!
"mijn" Young Nats organiseren een inzamelingsactie...want rijk of arm, jong of oud...niemand zou het zonder Marmite hoeven te stellen.quote:Op woensdag 21 maart 2012 19:43 schreef Individual het volgende:
Marmageddon in New Zealand!![]()
Ben je een lover of hater rechtsedirecte?
http://www.facebook.com/events/194049070708267/quote:The Young Nationals Southern Region today launched a charity appeal urging people from around the deep south to open their cupboards and their hearts by donating any excess jars of Marmite to charity.
With a Facebook Event called The Great Southern Marmite Drive, Southern Chair James Rawiri Meager says that in light of the recent shortage of Marmite around the country, it was important that his team lend a hand to those short on their favourite breakfast spread.
Were calling on all people of all political persuasions to join us in collecting excess Marmite to distribute to those who cannot afford to stockpile the silky black gold, and who are not able to pay excessive prices for jars on TradeMe
With jars of Marmite currently fetching upwards of $60 on TradeMe, Meager says that we must look to charity to make sure local kids and families dont miss out.
Good on those who are being entrepreneurial and playing the game of supply and demand, but we think its also important to do the right thing and make sure those Kiwi families who are likely to miss out on their Marmite are provided with some form of relief. Im sure theres nothing worse than having to tell your distraught 7-year-old that theres no more Marmite for his toast or sammies.
The Southern Young Nats will be collecting any Marmite surplus to your requirements up until Sunday 8:30pm. Drop off points around Dunedin, Invercargill, Gore, Balclutha and Oamaru will be finalised shortly and advertised on the Facebook Event The Great Southern Marmite Drive.
hier ook nietquote:Op donderdag 22 maart 2012 01:20 schreef El_Matador het volgende:
Geen deur openhouden of van tafel lopen is in Nederland volkomen geaccepteerd. Zonder "con permiso" is dat hier echt not done.
Pierre ven Hier-dinquote:Op donderdag 22 maart 2012 01:57 schreef Teslynd het volgende:
Hoe spreekt Pierre van Heerden zijn naam uit?
Genant is het goede woord. Plus ik zie niet in waarom ik iedereen een hand moeten geven bij een feestje. Gelukkig hier in Laos doen ze daar niet moeilijk over. Gewoon zitten en mee eten.quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:41 schreef Teslynd het volgende:
Die rondjes zijn gęnant, dan zeg je x-maal "jij ook gefeliciteerd". Van naaste familie vind ik het nog te verdragen, maar niet van buren en collega's.
de Sanitarium fabriek (the one and only Marmite !!) is pas afgelopen November dicht gegaan na verdere schade als gevolg van een hele reeks naschokken, nu 4 maanden later beginnen de voorrraden op te raken.quote:Op donderdag 22 maart 2012 04:22 schreef Gaoxing het volgende:
Maar wacht even, rechtse: die fabrieken zijn dus stuk gegaan bij de aardbeving? Dat is inmiddels meer dan een jaar geleden? En niemand is op het idee gekomen om misschien eens een paar doosjes te importeren voordat ze aan het eind van de voorraden kwamen? Zowieso: een jaar aan voorraden hebben liggen lijkt me nogal ruim... Geen wonder dat ze -kennelijk- niet herbouwen.
De naam klink idd een beetje als een medische schoonmaakmiddelenfabiek oid.quote:Op donderdag 22 maart 2012 07:03 schreef Gaoxing het volgende:
Marmite-haters zullen argumenteren dat de fabrieksnaam zo klinkt als het smaakt: vast wel goed voor je, maar tamelijk eng![]()
Er zal vast iets vastzitten in de importregelingen en/of mismanagement van voorraad. Een beetje een Noors boter verhaal.quote:Maar toch.... 4 maanden? En Sanitarium is toch Australisch? Heel raar dat het niet opgevangen kan worden (redenerend met ervaring met de combinatie voedingsmiddelenindustrie en natuurrampen).
Precies. De vegemite/marmite discussie is altijd leuk om te volgen [insert popcorn en cola smilie]quote:Op donderdag 22 maart 2012 08:29 schreef Individual het volgende:
Ik vind het grappig dat de Kiwis Vegemite als inferieur beschouwen en niet willen aanraken. De Ozzies hier in London doe alsof het goud is.
Evenals de school die onze achterbuurman vormt. En waarvan de headmaster zich niet kon voorstellen dat we er niet zo goed tegen konden dat er van 's morgens 8 tot 's avonds 10 op 3 meter van ons huis de hele dag tegeltjes gezaagd werden. 7 dagen in de weekquote:Op donderdag 22 maart 2012 07:09 schreef rechtsedirecte het volgende:
Kellogg,van de cornflakes, was trouwens ook een zevendedagadventist
De 7e dag geen rustdag?quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:02 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Evenals de school die onze achterbuurman vormt. En waarvan de headmaster zich niet kon voorstellen dat we er niet zo goed tegen konden dat er van 's morgens 8 tot 's avonds 10 op 3 meter van ons huis de hele dag tegeltjes gezaagd werden. 7 dagen in de week
Dat is hier ook zo. Hoe lekker de koekjes/snoepjes ook zijn niemand durft de laatste te nemen.quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:20 schreef Fogel het volgende:
Gister 800 gram stroopwafels op het werk neergezet, er is er nog maar 1 over...
Maar hier kunnen ze dan weer een heel pad vullen met crispsquote:Op donderdag 22 maart 2012 10:39 schreef Individual het volgende:
[..]
Dat is hier ook zo. Hoe lekker de koekjes/snoepjes ook zijn niemand durft de laatste te nemen.
Stroopwafels zijn altijd een hit (net als stroopkoeken trouwens). Ik heb er wel eens wat mensen mee 'omgekocht.
De supermarkt selectie van koejes in NL is ook gigantisch vergeleken met hier in de UK.
Salt & Vinegar in 100 variatiesquote:Op donderdag 22 maart 2012 10:41 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Maar hier kunnen ze dan weer een heel pad vullen met crisps
Met garnalensmaak..quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:41 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Maar hier kunnen ze dan weer een heel pad vullen met crisps
Bij de ICA hebben/hadden ze "biologische" stroopwafels. Zat geloof ik honing in ipv stroop. Waren ook wel goed te eten, maar 50NOK voor een pak met 10 was het niet waard.quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:52 schreef Knutknuttsson het volgende:
Stroopwafels zijn hier ook erg gewild. Heb wel eens pakjes mee moeten nemen voor collega's. Gek genoeg is de Nederlander hier die ze impoteert ermee opgehouden vanwege een gebrek aan belangstelling. Een paar jaar geleden lagen ze gewoon in de winkel hier.
Same here. Ik sta open voor nieuwe smaken en probeer regelmatig dingen die ik niet lust(te), maar azijn over de patat, chips, álles. bah.quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:51 schreef Individual het volgende:
[..]
Met garnalensmaak..![]()
Overal azijn overheen gooien zal ik ook nooit aan wennen..
Je zou vermoeden dat ze in Japan wel meer gewend zijn qua scherpte, al is dit natuurlijk een ander soort scherp. Nederlandse drop kan ik hier in Duitsland gewoon kopen, dus ik denk niet dat ze dat zo bijzonder vinden.quote:Op donderdag 22 maart 2012 11:17 schreef Lyrebird het volgende:
Iemand wel eens drop meegebracht voor de collega's?
Een tijd terug heb ik lol gehad met atomic fireballs. Die zijn behoorlijk scherp, maar dat merk je pas na verloop van tijd. Stonden de Japanners met z'n allen met tranen in de ogen naar lucht te happen.
Dat heb ik met de Fisherman's Friends. Dat is toch iets te sterk voor ze.quote:Op donderdag 22 maart 2012 11:17 schreef Lyrebird het volgende:
Een tijd terug heb ik lol gehad met atomic fireballs. Die zijn behoorlijk scherp, maar dat merk je pas na verloop van tijd. Stonden de Japanners met z'n allen met tranen in de ogen naar lucht te happen.
Ik neem al jaren de smaakjes Fishermen's friend die ik her en der tegenkom mee voor een vriend. Hier is het lemon, cherry en orange op het moment. En mint.quote:Op donderdag 22 maart 2012 11:38 schreef popolon het volgende:
[..]
Dat heb ik met de Fisherman's Friends. Dat is toch iets te sterk voor ze.
Deze dus:
[ afbeelding ]
Mijn kinderen ook nietquote:Op donderdag 22 maart 2012 11:26 schreef Lyrebird het volgende:
Na verloop van tijd barsten ze open. Vonden de Amerikanen helemaal niet leuk.
Dat is ook lekker. Het is hier in huis ook een graaggeziene snack.quote:Op donderdag 22 maart 2012 12:07 schreef Lyrebird het volgende:
Andersom heb ik wel eens gefrituurd Zuid-Koreaans zeewier voor Amerikanen meegebracht, en dat was wel een succes. Zou het in Nederland denk ik ook wel goed doen.
voor vrienden. Mocht het zelf opeten...quote:Op donderdag 22 maart 2012 11:17 schreef Lyrebird het volgende:
boterham met chips en marmite....quote:
Een hele tijd later zeurden m'n vingers dat ik ergens het accent circonflexe op de tweede lettergreep gezet had en dat daardoor het ritme niet klopte. Was even piekeren waar dan.quote:Op donderdag 22 maart 2012 02:45 schreef breaky het volgende:
[..]
Genant is het goede woord. Plus ik zie niet in waarom ik iedereen een hand moeten geven bij een feestje. Gelukkig hier in Laos doen ze daar niet moeilijk over. Gewoon zitten en mee eten.![]()
Ja het is pannekoeken zonder tussen N!! Zo heb ik het geleerd en zo blijft het! Ik gebruik maar 1 pan als ik pannekoeken bak!quote:Op donderdag 22 maart 2012 18:28 schreef Teslynd het volgende:
Merken jullie nog van verschillen tussen de taal zoals op school geleerd en de taal zoals het nu in de praktijk gesproken wordt? Mijn schriftduits schijnt inmiddels als archaīsch beschouwd te worden![]()
Deze man heeft gelijk.quote:Op donderdag 22 maart 2012 19:35 schreef Individual het volgende:
[..]
Ja het is pannekoeken zonder tussen N!! Zo heb ik het geleerd en zo blijft het! Ik gebruik maar 1 pan als ik pannekoeken bak!
...en gevulde koeken, bokkepootjes, appelstroop en roggebrood. Ik vind het nog steeds apart.quote:Op donderdag 22 maart 2012 18:14 schreef rechtsedirecte het volgende:
hier heeft iedere grote supermarkt trouwens wel een schap met buitenlandse produkten, drop, speculaas, stroofwafels, Duyvis mayonaise
Mijn visum loopt vandaag afquote:Op donderdag 22 maart 2012 21:31 schreef TinyTuna het volgende:
Ach, nog 2 maanden en dan kan ik weer onbeperkt hagelslag/vlokken (en nog beter: spekkoek en betaalbare verse mozzarella) eten, m'n visum loopt af, dus geen geKAA meer!
ik haal eigenlijk alleen Duyvis Mayonaise als het gaat om Nederlandse produkten.quote:Op donderdag 22 maart 2012 21:31 schreef TinyTuna het volgende:
[..]
...en gevulde koeken, bokkepootjes, appelstroop en roggebrood. Ik vind het nog steeds apart.Maar helaas, geen hagelslag.
Daarvoor moet ik naar een andere winkel, waar de aanvoer heel onregelmatig is en de op het moment de melkhagelslag uitverkocht is, dus het lijkt erop dat ik nu een uur naar Rotorua moet rijden, waar ze het wel in de supermarkt verkopen. #firstworldproblem
Ach, nog 2 maanden en dan kan ik weer onbeperkt hagelslag/vlokken (en nog beter: spekkoek en betaalbare verse mozzarella) eten, m'n visum loopt af, dus geen geKAA meer!
Ik heb ook visumperikelen. Mijn visum loopt in April af. Gisteren naar het gemeentehuis geweest, om een bewijs te halen dat ik m'n belasting heb betaald (zonder dat bewijs kan een visum niet verlengd worden). Het gemeentehuis van ons stadje is een ongelofelijke mierenhoop, met wel honderden ambtenaren (werkverschaffing), maar die hadden flink veel moeite om mijn informatie uit de computer te krijgen. Moesten ze het daarna met de hand in een formulier verwerken. Daarna bij immigratie ging het allemaal een stuk vlotter. Mag ik volgende week terug komen (hopelijk) om een stempel in mijn paspoort te laten zetten.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 00:42 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Mijn visum loopt vandaag afM'n verblijfsvergunning is afgelopen in de tijd dat ik in NL was, en zoals ik al riep (maar HR niet wilde luisteren) had ik officieel het land niet eens in gekund. Maar de immigration meneer was aardig (en waarschijnlijk hielp het dat ik hem in Thai uitlegde wat er was gebeurd) en stempelde. Bleek gisteren dat hij wel had gestempeld, maar maar voor twee weken ipv een 30 dagen toeristenvisum. Dus ik heb eergisteren een uur op de ambassade gezeten, ga vandaag waarschijnlijk een paar uur bij immigration aan de de andere kant van de stad zitten voor een stempel, en dan volgende week nog een uur of twee bij andere immigration voor m'n visa. Lovely....
quote:Op vrijdag 23 maart 2012 06:48 schreef Gaoxing het volgende:
Ik moest trouwens een bewijs hebben dat ik inderdaad met mijn man getrouwd ben, en kwam terug met een certificaat, getekend door mijn buurman. Volgens de kinderen logisch, 'want hij ziet je elke dag, dus hij weet dat je met papa bent getrouwd'.
Ja, ik heb mijn Nederlandse paspoort dus laten vernieuwen.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 09:42 schreef rechtsedirecte het volgende:
ik moet alleen een nieuwe sticker halen als ik mijn NL'se paspoort heb laten vernieuwen....mooie gelegenheid voor een bezoek aan de Big Smoke
hier duurt het nog geen 10 minutenquote:Op vrijdag 23 maart 2012 09:58 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ja, ik heb mijn Nederlandse paspoort dus laten vernieuwen.
Maar 3-4 uur in de rij staan bij de vreemdelingenpolitie hier zie ik niet zo zitten.
Hier werken uitsluitend prutsersquote:Op vrijdag 23 maart 2012 09:59 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
hier duurt het nog geen 10 minuten
part time KAAquote:Op vrijdag 23 maart 2012 17:17 schreef June. het volgende:
Ik meld me ook maar even in dit topic! Over 2 weken mag ik mezelf voor 4 maanden Londenaar noemen
Werk voor een Nederlands bedrijf...tulpen telenquote:Op zondag 25 maart 2012 07:30 schreef El_Matador het volgende:
KAAer nu in Rio. Toffe stad, maar peperduur.
Wat doen jullie eigenlijk? Werk voor een internationaal, een lokaal of een Nederlands bedrijf? Studie, gewoon chillen op het strand?
Sure...?quote:Op zondag 25 maart 2012 07:46 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Werk voor een Nederlands bedrijf...tulpen telen
yep, ik ben bedrijfsleider op een bloembollenkwekerij van ruim 80 hectare...omgekeerde seizoenen en zo, 2 seizoenen per jaarquote:
Ok, cool.quote:Op zondag 25 maart 2012 07:51 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
yep, ik ben bedrijfsleider op een bloembollenkwekerij van ruim 80 hectare...omgekeerde seizoenen en zo, 2 seizoenen per jaar
Ja ik zie wel vaker van die vertaler-vacatures staan maar het klinkt zo ideaal dat ik niet geloof dat het een serieuze vacature is!quote:Op zondag 25 maart 2012 07:57 schreef TinyTuna het volgende:
Werk als receptionist in een YHA/HI-hostel op m'n Working Holiday Visa. M'n vorige buitenlandse baantjes waren als serveerster en vertaler/proofreader van PlayStation-spelletjes. Zo zie je maar, met een studie sociologie kan je alle kanten op.
Onderzoeker/hoogleraar associate professor op een kleine Japanse universiteit. Het strand is helaas te ver weg voor ons (en het is nog steeds koud, te koud voor de tijd van het jaar). Skieen kunnen we wel in onze provincie!quote:Op zondag 25 maart 2012 07:30 schreef El_Matador het volgende:
Wat doen jullie eigenlijk? Werk voor een internationaal, een lokaal of een Nederlands bedrijf? Studie, gewoon chillen op het strand?
Welke universiteit? Ik doe onderzoek naar kanker (assistant professor) in MD Anderson Cancer Center.quote:Op zondag 25 maart 2012 11:47 schreef June. het volgende:
Ik ga wetenschappelijk onderzoek doen naar multipel myeloom, ofwel de ziekte van Kahler.
Institute of Cancer Research, www.icr.ac.uk. Ik ben zelf gebonden aan mijn eigen universiteit in Nederland en vanuit daar heb ik een onderzoek in Engeland geregeld.quote:Op zondag 25 maart 2012 17:37 schreef Shivo het volgende:
[..]
Welke universiteit? Ik doe onderzoek naar kanker (assistant professor) in MD Anderson Cancer Center.
Chillen op het strand? hooguit in het strand in Chaoyang park, maar anders is er niet echt een fatsoenlijk strand in de buurt...quote:Op zondag 25 maart 2012 07:30 schreef El_Matador het volgende:
KAAer nu in Rio. Toffe stad, maar peperduur.
Het is een baan als alle anderen...40 uur per week, overwerk in het piekseizoen en deadlines die gehaald moeten worden. Alleen zit je de hele dag achter de PlayStation. Ik kan je vertellen dat na 8 weken hetzelfde spel te testen, dat ook niet meer zo spannend is! Maar het is geen vervelend werk, kan altijd in je spijkerbroek naar kantoor, leert mensen uit heel Europa kennen (handig voor vakantieadresjesquote:Op zondag 25 maart 2012 15:31 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ja ik zie wel vaker van die vertaler-vacatures staan maar het klinkt zo ideaal dat ik niet geloof dat het een serieuze vacature is!
Soort van Mr. Fawlty?quote:Op maandag 26 maart 2012 06:05 schreef breaky het volgende:
Heb een restaurantje plus klus bij als hotel manager. Strand is hier niet en ik werk gewoon 7 dagen per week. Wel heb je natuurlijk de bergen en mooie natuur en is het leven hier in Luang Prabang errug relaxed.
Ja, compleet met een Laotiaanse versies van Sybil, Manuel en Polly(s)quote:
"I know nothing, I from Vientiane"?quote:
In elk geval niet toen ze de Amerikaanse (AVID) kregen, maar dat is ook alweer een tijdje geleden. Nu moest er een "ISO compatible" bij.quote:Op maandag 26 maart 2012 11:39 schreef elvy het volgende:
aaaaaaaaaaaaaaah! Ik blijf lachen om katten! Doen amerikaanse chips het niet wereldwijd?
Onze oudste had/ heeft ( we zijn hem sinds 2 maanden kwijt, vrees dat hij niet meer terug komt) een nederlandse chip, de jongste heeft een keniaanse. Ik dacht dat die dingen universeel waren?
Dat ga ik nu permanent doen in Frankfurt, maar dan voor Nintendo. Ben er wel erg blij mee, eigenlijk, hoewel ik niet zo'n spelletjesfanaat ben.quote:Op zondag 25 maart 2012 15:31 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ja ik zie wel vaker van die vertaler-vacatures staan maar het klinkt zo ideaal dat ik niet geloof dat het een serieuze vacature is!
Geldt dat niet voor de meeste users? Doen we niet allemaal hetzelfde truukje, waar en voor wie we ook werken?quote:Op maandag 26 maart 2012 14:10 schreef Individual het volgende:
En toch doe ik altijd ongeveer hetzelfde.
In Duitsland was het 60% training, 30% technisch en 10% sales. In Latijns-Amerika 60% sales, 30% training en 10% technisch.quote:Op maandag 26 maart 2012 15:18 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Geldt dat niet voor de meeste users? Doen we niet allemaal hetzelfde truukje, waar en voor wie we ook werken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |