abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 maart 2012 @ 17:27:45 #201
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_109355985
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:11 schreef Jagärtrut het volgende:
vandaar dat je in het buitenland zit!
Ik dacht hetzelfde :D
pi_109356121
Zo erg zal het wel niet zijn toch. :D
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  woensdag 21 maart 2012 @ 17:48:37 #203
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_109356713
groeten doen valt volgens onder hetzelfde kopje. Komt op mij over als een soort van acknowledgement: jullie horen bij mijn stam.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 21 maart 2012 @ 17:57:34 #204
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_109356967
Hmmm.... of "ik hoor toevallig mooi wel bij zijn stam hoor" :P
  woensdag 21 maart 2012 @ 19:43:20 #205
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_109360721
Marmageddon in New Zealand! :o

Ben je een lover of hater rechtsedirecte?
reset
  woensdag 21 maart 2012 @ 21:00:23 #206
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_109364603
lover!!!
ja Marmageddon houdt de gemoederen hier flink bezig...ik verwacht dat binnenkort de noodtoestand afgekondigd wordt.
Marmite is heerlijk op een tosti met kaas O+
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  woensdag 21 maart 2012 @ 21:32:18 #207
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_109366268

Hier ook een lover!

Op brood met een gebakken ei O+
reset
pi_109374644
Hier wordt juist overdreven veel gegroet, ge"salud" en ge"hola que mas, que tal, como te va?"t. Vind het wel mooi, zeker als ik met mijn Nederlandse directheid iets snel wil vragen...

Gister hoorde ik trouwens weer es hoe "weinig Nederlands" ik zou zijn. Sja, ben iets meer op de hoogte van omgangsvormen met met name dames hier.

Geen deur openhouden of van tafel lopen is in Nederland volkomen geaccepteerd. Zonder "con permiso" is dat hier echt not done.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 22 maart 2012 @ 01:28:38 #209
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_109374751
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 19:43 schreef Individual het volgende:
Marmageddon in New Zealand! :o

Ben je een lover of hater rechtsedirecte?
"mijn" Young Nats organiseren een inzamelingsactie...want rijk of arm, jong of oud...niemand zou het zonder Marmite hoeven te stellen.

quote:
The Young Nationals Southern Region today launched a charity appeal urging people from around the deep south to open their cupboards and their hearts by donating any excess jars of Marmite to charity.

With a Facebook Event called The Great Southern Marmite Drive, Southern Chair James Rawiri Meager says that in light of the recent shortage of Marmite around the country, it was important that his team lend a hand to those short on their favourite breakfast spread.

Were calling on all people of all political persuasions to join us in collecting excess Marmite to distribute to those who cannot afford to stockpile the silky black gold, and who are not able to pay excessive prices for jars on TradeMe

With jars of Marmite currently fetching upwards of $60 on TradeMe, Meager says that we must look to charity to make sure local kids and families dont miss out.

Good on those who are being entrepreneurial and playing the game of supply and demand, but we think its also important to do the right thing and make sure those Kiwi families who are likely to miss out on their Marmite are provided with some form of relief. Im sure theres nothing worse than having to tell your distraught 7-year-old that theres no more Marmite for his toast or sammies.

The Southern Young Nats will be collecting any Marmite surplus to your requirements up until Sunday 8:30pm. Drop off points around Dunedin, Invercargill, Gore, Balclutha and Oamaru will be finalised shortly and advertised on the Facebook Event The Great Southern Marmite Drive.
http://www.facebook.com/events/194049070708267/
  donderdag 22 maart 2012 @ 01:31:51 #210
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_109374789
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 01:20 schreef El_Matador het volgende:

Geen deur openhouden of van tafel lopen is in Nederland volkomen geaccepteerd. Zonder "con permiso" is dat hier echt not done.
hier ook niet
pi_109374973
Hoe spreekt Pierre van Heerden zijn naam uit?
  donderdag 22 maart 2012 @ 02:02:32 #212
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_109374997
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 01:57 schreef Teslynd het volgende:
Hoe spreekt Pierre van Heerden zijn naam uit?
Pierre ven Hier-din
  donderdag 22 maart 2012 @ 02:45:53 #213
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_109375218
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 16:41 schreef Teslynd het volgende:
Die rondjes zijn gênant, dan zeg je x-maal "jij ook gefeliciteerd". Van naaste familie vind ik het nog te verdragen, maar niet van buren en collega's.
Genant is het goede woord. Plus ik zie niet in waarom ik iedereen een hand moeten geven bij een feestje. Gelukkig hier in Laos doen ze daar niet moeilijk over. Gewoon zitten en mee eten. :)
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
pi_109375260
"Hoi, ik ben Torero en ik heb lepra. Gefeliciteerd allemaal." Werkt uitstekend. *)
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

donderdag 22 maart 2012 @ 04:22:52 #215
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_109375548
Maar wacht even, rechtse: die fabrieken zijn dus stuk gegaan bij de aardbeving? Dat is inmiddels meer dan een jaar geleden? En niemand is op het idee gekomen om misschien eens een paar doosjes te importeren voordat ze aan het eind van de voorraden kwamen? Zowieso: een jaar aan voorraden hebben liggen lijkt me nogal ruim... Geen wonder dat ze -kennelijk- niet herbouwen.
  donderdag 22 maart 2012 @ 04:55:52 #216
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_109375586
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 04:22 schreef Gaoxing het volgende:
Maar wacht even, rechtse: die fabrieken zijn dus stuk gegaan bij de aardbeving? Dat is inmiddels meer dan een jaar geleden? En niemand is op het idee gekomen om misschien eens een paar doosjes te importeren voordat ze aan het eind van de voorraden kwamen? Zowieso: een jaar aan voorraden hebben liggen lijkt me nogal ruim... Geen wonder dat ze -kennelijk- niet herbouwen.
de Sanitarium fabriek (the one and only Marmite !!) is pas afgelopen November dicht gegaan na verdere schade als gevolg van een hele reeks naschokken, nu 4 maanden later beginnen de voorrraden op te raken.
  donderdag 22 maart 2012 @ 07:03:20 #217
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_109375836
Marmite-haters zullen argumenteren dat de fabrieksnaam zo klinkt als het smaakt: vast wel goed voor je, maar tamelijk eng :P

Maar toch.... 4 maanden? En Sanitarium is toch Australisch? Heel raar dat het niet opgevangen kan worden (redenerend met ervaring met de combinatie voedingsmiddelenindustrie en natuurrampen).

Ik heb een hele tijd terug eens een docu zitten kijken (BBC of CNN denk ik) over een aantal ondernemers die hun product in India op de markt wilden gaan brengen. Marmite (de Unilever-variant, zoals je die ook in NL vindt) was er daar een van. Zoals verwacht waren mensen niet enthousiast bij een eerste hap, en vonden ze een tweede hap niet zo'n heel goed idee :D Uiteindelijk hebben ze hun niche gevonden als verrijker in veel traditionele gerechten en gingen kookworkshops e.d. geven. Was erg leuk om te zien.
  donderdag 22 maart 2012 @ 07:09:14 #218
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_109375863
Sanitarium is beide Australisch en Nieuw Zeelands., heb bedrijf is aan het eind van de 19de eeuw gesticht door predikanten van de zevendedagadventisten en nadat er predikanten vanuit Australie naar NZ vertrokken werd er ook een bedrijf gesticht in NZ.
De kerk van de zevendedagadventisten is 100% eigenaar van beide bedrijven.

Kellogg,van de cornflakes, was trouwens ook een zevendedagadventist
  donderdag 22 maart 2012 @ 08:29:43 #219
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_109376610
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 07:03 schreef Gaoxing het volgende:
Marmite-haters zullen argumenteren dat de fabrieksnaam zo klinkt als het smaakt: vast wel goed voor je, maar tamelijk eng :P

De naam klink idd een beetje als een medische schoonmaakmiddelenfabiek oid. :{
quote:
Maar toch.... 4 maanden? En Sanitarium is toch Australisch? Heel raar dat het niet opgevangen kan worden (redenerend met ervaring met de combinatie voedingsmiddelenindustrie en natuurrampen).

Er zal vast iets vastzitten in de importregelingen en/of mismanagement van voorraad. Een beetje een Noors boter verhaal.

Met $60 per pot zou een doosje per vliegtuig 'smokkelen' ineens aantrekkelijk worden. 25kg/0.5kg=50 potten*$60=$3000. :D

Ik vind het grappig dat de Kiwis Vegemite als inferieur beschouwen en niet willen aanraken. De Ozzies hier in London doe alsof het goud is. :D
reset
  Moderator donderdag 22 maart 2012 @ 08:45:22 #220
45833 crew  Fogel
pi_109376845
Noors boter is het gevolg van een monopoliepositie van Tine, en machtsmisbruik vooral.
Bleek dat toen ze er achter kwamen dat een (in volume hele kleine) concurrent flink aan het importeren was geweest tegen de volledige importheffing, dat ze flink aan het lobbyen zijn geweest en op zeer korte termijn was de importheffing tijdelijk weg. Tine zelf flink aan de import (stukken goedkoper dan de concurrent dus) en toen ze zelf weer hun productie op peil hadden, hebben ze al het geimporteerde boter van de concurrent uit de supermarktschappen laten verdwijnen (tegen een vergoeding aan de winkeliers). Dat boter -vele tonnen- ligt nu ergens opgeslagen en wederom is vrijwel uitsluitend het naar weinig smakende boter van Tine volop beschikbaar.
Van mij had de importboter gewoon mogen blijven, zit tenminste smaak aan.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  donderdag 22 maart 2012 @ 09:58:18 #221
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_109378388
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 08:29 schreef Individual het volgende:
Ik vind het grappig dat de Kiwis Vegemite als inferieur beschouwen en niet willen aanraken. De Ozzies hier in London doe alsof het goud is. :D
Precies. De vegemite/marmite discussie is altijd leuk om te volgen [insert popcorn en cola smilie]
  donderdag 22 maart 2012 @ 10:02:41 #222
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_109378480
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 07:09 schreef rechtsedirecte het volgende:
Kellogg,van de cornflakes, was trouwens ook een zevendedagadventist
Evenals de school die onze achterbuurman vormt. En waarvan de headmaster zich niet kon voorstellen dat we er niet zo goed tegen konden dat er van 's morgens 8 tot 's avonds 10 op 3 meter van ons huis de hele dag tegeltjes gezaagd werden. 7 dagen in de week :{
pi_109378617
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 10:02 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Evenals de school die onze achterbuurman vormt. En waarvan de headmaster zich niet kon voorstellen dat we er niet zo goed tegen konden dat er van 's morgens 8 tot 's avonds 10 op 3 meter van ons huis de hele dag tegeltjes gezaagd werden. 7 dagen in de week :{
De 7e dag geen rustdag?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Moderator donderdag 22 maart 2012 @ 10:20:50 #224
45833 crew  Fogel
pi_109378958
Gister 800 gram stroopwafels op het werk neergezet, er is er nog maar 1 over...
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  donderdag 22 maart 2012 @ 10:37:06 #225
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_109379421
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 10:07 schreef Lyrebird het volgende:
De 7e dag geen rustdag?
Nope vrijdag noch zondag. En dat hele goede buur gedoe bleek ook meer theoretisch.
  donderdag 22 maart 2012 @ 10:39:42 #226
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_109379519
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 10:20 schreef Fogel het volgende:
Gister 800 gram stroopwafels op het werk neergezet, er is er nog maar 1 over...
Dat is hier ook zo. Hoe lekker de koekjes/snoepjes ook zijn niemand durft de laatste te nemen. :P

Stroopwafels zijn altijd een hit (net als stroopkoeken trouwens). Ik heb er wel eens wat mensen mee 'omgekocht.

De supermarkt selectie van koejes in NL is ook gigantisch vergeleken met hier in de UK.
reset
pi_109379575
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 10:39 schreef Individual het volgende:

[..]

Dat is hier ook zo. Hoe lekker de koekjes/snoepjes ook zijn niemand durft de laatste te nemen. :P

Stroopwafels zijn altijd een hit (net als stroopkoeken trouwens). Ik heb er wel eens wat mensen mee 'omgekocht.

De supermarkt selectie van koejes in NL is ook gigantisch vergeleken met hier in de UK.
Maar hier kunnen ze dan weer een heel pad vullen met crisps :')
Ja doei.
  Moderator donderdag 22 maart 2012 @ 10:42:17 #228
45833 crew  Fogel
pi_109379601
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 10:41 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Salt & Vinegar in 100 variaties *O*
  donderdag 22 maart 2012 @ 10:51:31 #229
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_109379869
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 10:41 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Met garnalensmaak.. :r

Overal azijn overheen gooien zal ik ook nooit aan wennen.. :r
reset
pi_109379885
Stroopwafels zijn hier ook erg gewild. Heb wel eens pakjes mee moeten nemen voor collega's. Gek genoeg is de Nederlander hier die ze impoteert ermee opgehouden vanwege een gebrek aan belangstelling. Een paar jaar geleden lagen ze gewoon in de winkel hier.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  Moderator donderdag 22 maart 2012 @ 10:55:07 #231
45833 crew  Fogel
pi_109379952
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 10:52 schreef Knutknuttsson het volgende:
Stroopwafels zijn hier ook erg gewild. Heb wel eens pakjes mee moeten nemen voor collega's. Gek genoeg is de Nederlander hier die ze impoteert ermee opgehouden vanwege een gebrek aan belangstelling. Een paar jaar geleden lagen ze gewoon in de winkel hier.
Bij de ICA hebben/hadden ze "biologische" stroopwafels. Zat geloof ik honing in ipv stroop. Waren ook wel goed te eten, maar 50NOK voor een pak met 10 was het niet waard.
Ik neem op Schiphol regelmatig zo'n doos met 6 pakken mee, collegas zijn er dol op.
pi_109379988
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 10:51 schreef Individual het volgende:

[..]

Met garnalensmaak.. :r

Overal azijn overheen gooien zal ik ook nooit aan wennen.. :r
Same here. Ik sta open voor nieuwe smaken en probeer regelmatig dingen die ik niet lust(te), maar azijn over de patat, chips, álles. bah.
Ja doei.
pi_109380530
Iemand wel eens drop meegebracht voor de collega's?

Een tijd terug heb ik lol gehad met atomic fireballs. Die zijn behoorlijk scherp, maar dat merk je pas na verloop van tijd. Stonden de Japanners met z'n allen met tranen in de ogen naar lucht te happen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_109380659
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 11:17 schreef Lyrebird het volgende:

Een tijd terug heb ik lol gehad met atomic fireballs. Die zijn behoorlijk scherp, maar dat merk je pas na verloop van tijd. Stonden de Japanners met z'n allen met tranen in de ogen naar lucht te happen.
Je zou vermoeden dat ze in Japan wel meer gewend zijn qua scherpte, al is dit natuurlijk een ander soort scherp. Nederlandse drop kan ik hier in Duitsland gewoon kopen, dus ik denk niet dat ze dat zo bijzonder vinden.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_109380824
Zowel Amerikanen als Japanners hebben moeite met drop. Of van die Napoleons (?) die naar zwart-wit smaken, waarin salmiakzout zit. Na verloop van tijd barsten ze open. Vonden de Amerikanen helemaal niet leuk.
  donderdag 22 maart 2012 @ 11:38:38 #236
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_109381232
quote:

Dat heb ik met de Fisherman's Friends. Dat is toch iets te sterk voor ze.

Deze dus:

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 22 maart 2012 @ 11:39:20 #237
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_109381262
Dit is een plaatje voor de multiple repost: :P

Zoete drop is lastig, zoute drop is moeilijk en salmiak is nog veel moeilijker.

De stroopwafels en andere koekjes waren zo weg.
reset
  donderdag 22 maart 2012 @ 11:48:54 #238
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_109381661
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 11:38 schreef popolon het volgende:

[..]

Dat heb ik met de Fisherman's Friends. Dat is toch iets te sterk voor ze.

Deze dus:

[ afbeelding ]
Ik neem al jaren de smaakjes Fishermen's friend die ik her en der tegenkom mee voor een vriend. Hier is het lemon, cherry en orange op het moment. En mint.
  donderdag 22 maart 2012 @ 11:51:19 #239
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_109381759
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 11:26 schreef Lyrebird het volgende:
Na verloop van tijd barsten ze open. Vonden de Amerikanen helemaal niet leuk.
Mijn kinderen ook niet >:) Aan de andere kant is er op het moment een run op citroen en cola Napoleons. Sinds ik een zak heb opgestuurd, twee maanden terug, geven Franse en Belgische vriendinnetjes van mijn dochter hun reizende vaders opdracht zakken mee te nemen.
  Moderator donderdag 22 maart 2012 @ 12:06:55 #240
45833 crew  Fogel
pi_109382423
De laatste stroopwafel is weg.
Drop heeft geen nut om mee te nemen hierheen, er is genoeg keuze. Maar, de drop neigt hier wel vaker naar salmiak dan naar zoet, voor mij prima :)
pi_109382444
Andersom heb ik wel eens gefrituurd Zuid-Koreaans zeewier voor Amerikanen meegebracht, en dat was wel een succes. Zou het in Nederland denk ik ook wel goed doen.
  donderdag 22 maart 2012 @ 13:27:06 #242
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_109385447
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 12:07 schreef Lyrebird het volgende:
Andersom heb ik wel eens gefrituurd Zuid-Koreaans zeewier voor Amerikanen meegebracht, en dat was wel een succes. Zou het in Nederland denk ik ook wel goed doen.
Dat is ook lekker. Het is hier in huis ook een graaggeziene snack.
  donderdag 22 maart 2012 @ 13:29:30 #243
71919 wonderer
pi_109385530
quote:

voor vrienden. Mocht het zelf opeten... ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  donderdag 22 maart 2012 @ 18:13:01 #244
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_109395183
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 10:42 schreef Fogel het volgende:

[..]

Salt & Vinegar in 100 variaties *O*
boterham met chips en marmite.... :9~
  donderdag 22 maart 2012 @ 18:14:15 #245
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_109395222
hier heeft iedere grote supermarkt trouwens wel een schap met buitenlandse produkten, drop, speculaas, stroofwafels, Duyvis mayonaise
pi_109395706
Ik vind het in Nederland wat pover. Konmar/C1000 had/heeft een toko. Voor Zweeds moet je naar Ikea. AH heeft tegenwoordig een soort toko, maar daar zie geen rijstmeel. Wel 2 verschillende maismeelmalingen. De rest moet je tussen de gewone produkten door zoeken. In Zwitserland keek ik mijn ogen uit naar de grote vis- en kaasafdelingen (in de grote supermarkten). Grote visafdelingen en -markten zijn sowieso al iets waar je lang naar kan blijven kijken. Ik ben opgegroeid met kabeljauw, haring, lekkerbekje.

quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 02:45 schreef breaky het volgende:

[..]

Genant is het goede woord. Plus ik zie niet in waarom ik iedereen een hand moeten geven bij een feestje. Gelukkig hier in Laos doen ze daar niet moeilijk over. Gewoon zitten en mee eten. :)
Een hele tijd later zeurden m'n vingers dat ik ergens het accent circonflexe op de tweede lettergreep gezet had en dat daardoor het ritme niet klopte. Was even piekeren waar dan.
Dit staat in de inloop van de Taaladviesdienst.
http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/genant-gnant
Genant / gênant
Wat is juist: genant of gênant?
Wat ons betreft kan het allebei; in ons Witte Boekje is zowel genant als gênant ('beschamend') opgenomen. Volgens de officiële spelling is alleen gênant juist.
Zo staat het dus in mijn woordenboek. Ze schrijven ook dat al die accenten mettertijd wegslijten, maar dat is geen onthulling.

Merken jullie nog van verschillen tussen de taal zoals op school geleerd en de taal zoals het nu in de praktijk gesproken wordt? Mijn schriftduits schijnt inmiddels als archaïsch beschouwd te worden :@
  donderdag 22 maart 2012 @ 18:30:32 #247
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_109395762
Ik denk dat Breaky alleen maar bedoelde dat het inderdaad genant/gênant is :)

PS: Overigens is het op Fok! natuurlijk gewoon "chanant" :Y
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  donderdag 22 maart 2012 @ 19:35:47 #248
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_109398558
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 18:28 schreef Teslynd het volgende:
Merken jullie nog van verschillen tussen de taal zoals op school geleerd en de taal zoals het nu in de praktijk gesproken wordt? Mijn schriftduits schijnt inmiddels als archaïsch beschouwd te worden :@
Ja het is pannekoeken zonder tussen N!! Zo heb ik het geleerd en zo blijft het! Ik gebruik maar 1 pan als ik pannekoeken bak! :7
reset
  Moderator donderdag 22 maart 2012 @ 20:08:16 #249
45833 crew  Fogel
pi_109400556
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 19:35 schreef Individual het volgende:

[..]

Ja het is pannekoeken zonder tussen N!! Zo heb ik het geleerd en zo blijft het! Ik gebruik maar 1 pan als ik pannekoeken bak! :7
Deze man heeft gelijk.
pi_109405071
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 18:14 schreef rechtsedirecte het volgende:
hier heeft iedere grote supermarkt trouwens wel een schap met buitenlandse produkten, drop, speculaas, stroofwafels, Duyvis mayonaise
...en gevulde koeken, bokkepootjes, appelstroop en roggebrood. Ik vind het nog steeds apart. :) Maar helaas, geen hagelslag. :( Daarvoor moet ik naar een andere winkel, waar de aanvoer heel onregelmatig is en de op het moment de melkhagelslag uitverkocht is, dus het lijkt erop dat ik nu een uur naar Rotorua moet rijden, waar ze het wel in de supermarkt verkopen. #firstworldproblem ;)

Ach, nog 2 maanden en dan kan ik weer onbeperkt hagelslag/vlokken (en nog beter: spekkoek en betaalbare verse mozzarella) eten, m'n visum loopt af, dus geen geKAA meer!
pi_109409760
Sorry, was het verlengde van mijn eigen geknoei waardoor ik het fout interpreteerde.

Nou, die spellingsherziening van 1995 bleek zo onzinnig te zijn, met bovendien elke 10 jaar een nieuwe herziening, dat ik er gelijk van afgezien heb. Op hun manier is elke logica weg en ben al meerdere malen in een spraakverwarring terecht gekomen door die rare extra n. Storend is ook autotje en latje. Op die manier wordt goede taalontwikkeling gehinderd. Degenen die buitenlanders Nederlanders moesten leren, hebben dan ook flink geklaagd.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 00:42:04 #252
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_109414947
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 21:31 schreef TinyTuna het volgende:
Ach, nog 2 maanden en dan kan ik weer onbeperkt hagelslag/vlokken (en nog beter: spekkoek en betaalbare verse mozzarella) eten, m'n visum loopt af, dus geen geKAA meer!
Mijn visum loopt vandaag af :( M'n verblijfsvergunning is afgelopen in de tijd dat ik in NL was, en zoals ik al riep (maar HR niet wilde luisteren) had ik officieel het land niet eens in gekund. Maar de immigration meneer was aardig (en waarschijnlijk hielp het dat ik hem in Thai uitlegde wat er was gebeurd) en stempelde. Bleek gisteren dat hij wel had gestempeld, maar maar voor twee weken ipv een 30 dagen toeristenvisum. Dus ik heb eergisteren een uur op de ambassade gezeten, ga vandaag waarschijnlijk een paar uur bij immigration aan de de andere kant van de stad zitten voor een stempel, en dan volgende week nog een uur of twee bij andere immigration voor m'n visa. Lovely....
  vrijdag 23 maart 2012 @ 02:14:26 #253
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_109416064
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 21:31 schreef TinyTuna het volgende:

[..]

...en gevulde koeken, bokkepootjes, appelstroop en roggebrood. Ik vind het nog steeds apart. :) Maar helaas, geen hagelslag. :( Daarvoor moet ik naar een andere winkel, waar de aanvoer heel onregelmatig is en de op het moment de melkhagelslag uitverkocht is, dus het lijkt erop dat ik nu een uur naar Rotorua moet rijden, waar ze het wel in de supermarkt verkopen. #firstworldproblem ;)

ik haal eigenlijk alleen Duyvis Mayonaise als het gaat om Nederlandse produkten.
Ik ben geen zoetekauw dus hagelslag, muisjes etc. kunnen mij gestolen worden.

Wat betreft mozzarella en dergelijke produkten loopt NZ inderdaad achter al wordt er door de supermarkten wel een inhaalslag gemaakt door de invloed van kookprogramma's zoals Masterchef.

tot voor kort zag je nergens pork belly in de vitrines bij de slagerijafdeling en nu ze er bij Masterchef een paar keer mee gekookt hebben zie je het overal.
pi_109416762
quote:
18s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 00:42 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Mijn visum loopt vandaag af :( M'n verblijfsvergunning is afgelopen in de tijd dat ik in NL was, en zoals ik al riep (maar HR niet wilde luisteren) had ik officieel het land niet eens in gekund. Maar de immigration meneer was aardig (en waarschijnlijk hielp het dat ik hem in Thai uitlegde wat er was gebeurd) en stempelde. Bleek gisteren dat hij wel had gestempeld, maar maar voor twee weken ipv een 30 dagen toeristenvisum. Dus ik heb eergisteren een uur op de ambassade gezeten, ga vandaag waarschijnlijk een paar uur bij immigration aan de de andere kant van de stad zitten voor een stempel, en dan volgende week nog een uur of twee bij andere immigration voor m'n visa. Lovely....
Ik heb ook visumperikelen. Mijn visum loopt in April af. Gisteren naar het gemeentehuis geweest, om een bewijs te halen dat ik m'n belasting heb betaald (zonder dat bewijs kan een visum niet verlengd worden). Het gemeentehuis van ons stadje is een ongelofelijke mierenhoop, met wel honderden ambtenaren (werkverschaffing), maar die hadden flink veel moeite om mijn informatie uit de computer te krijgen. Moesten ze het daarna met de hand in een formulier verwerken. Daarna bij immigratie ging het allemaal een stuk vlotter. Mag ik volgende week terug komen (hopelijk) om een stempel in mijn paspoort te laten zetten.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 06:48:42 #255
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_109416974
Ik mag over twee weken terugkomen, om vervolgens naar een ander bureau door te gaan. En laat het nou allemaal te voorkomen te zijn geweest, als manlief naar mij had geluisterd in plaats van naar de visummevrouw van het bedrijf }:|

Ik moest trouwens een bewijs hebben dat ik inderdaad met mijn man getrouwd ben, en kwam terug met een certificaat, getekend door mijn buurman. Volgens de kinderen logisch, 'want hij ziet je elke dag, dus hij weet dat je met papa bent getrouwd'. Ik denk dat het iets meer te maken had met zijn werk op het consulaat ;)
  vrijdag 23 maart 2012 @ 06:50:15 #256
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_109416979
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 06:48 schreef Gaoxing het volgende:

Ik moest trouwens een bewijs hebben dat ik inderdaad met mijn man getrouwd ben, en kwam terug met een certificaat, getekend door mijn buurman. Volgens de kinderen logisch, 'want hij ziet je elke dag, dus hij weet dat je met papa bent getrouwd'.
_O-
  Moderator vrijdag 23 maart 2012 @ 07:12:16 #257
45833 crew  Fogel
pi_109417055
Ik heb de komende 20 jaar gelukkig niks meer met verblijfsvergunningen te maken, zo lang is de huidige geldig. Maar inderdaad, bewijs dat ik met mijn vrouw getrouwd ben had heel wat voeten in aarde omdat ze hier dachten dat ze de wet scherper konden naleven dan in Oslo. Mooi niet dus, heb degenen die de wet gemaakt hebben de lokale vreemdelingenpolitie uit laten leggen dat ze dat niet konden doen :) Waren ze niet blij mee hier, ze zijn niet gewend dat mensen zo'n acties ondernemen.
Tegenwoordig staat er bij de instructies (openbaar voor iedereen) dat er in enkele gemeentes scherpere regels gehandteerd worden. Nou, prima, maar dan weet ik dat ook, dat was mijn hele punt destijds... Interne notaten die ik niet in mag zien hebben voor mij geen waarde, de wet (inclusief openbare richtlijnen voor naleving) zoals die voor iedereen beschikbaar is wel :)
pi_109418387
Ik heb ook visumproblemen gehad, ze hadden m'n werkvisum omgeruild voor een bezoekersvisum (nadat ze die in eerste instantie überhaupt vergeten waren in m'n paspoort te stoppen :|W ), omdat ik deze had aangevraagd met het idee dat het dan ná m'n werkvisum zou ingaan.

Blijkbaar gaan visa hier in op het moment dat je ze aanvraagt, al heb ik deze informatie alleen via de visummevrouw kunnen verkrijgen (nadat het bezoeksvisum al in m'n paspoort zat) en nergens anders kunnen nalezen. Met veel moeite kunnen terugdraaien zodat ik nog eventjes kan werken, maar wel $140 (kosten van het bezoekersvisum) weggegooid.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 09:18:27 #259
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_109418674
gelukkig ben ik 15 jaar terug al ge-emigreert, toen werd er nog niet zo moeilijk gedaan bij het aanvragen van een visum
  Moderator vrijdag 23 maart 2012 @ 09:23:43 #260
45833 crew  Fogel
pi_109418783
Mijn verblijfsvergunning zit in mijn vorige paspoort gelijmd. De ambassade heeft in alle paginas behalve die met de nog geldige sticker een groot gat gemaakt. Zou ik officieel een nieuwe sticker aan moeten vragen en die in mijn nieuwe paspoort laten plakken?
Er heeft echt nog nooit iemand naar gevraagd...
  vrijdag 23 maart 2012 @ 09:42:52 #261
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_109419228
ik moet alleen een nieuwe sticker halen als ik mijn NL'se paspoort heb laten vernieuwen....mooie gelegenheid voor een bezoek aan de Big Smoke
  Moderator vrijdag 23 maart 2012 @ 09:58:04 #262
45833 crew  Fogel
pi_109419616
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 09:42 schreef rechtsedirecte het volgende:
ik moet alleen een nieuwe sticker halen als ik mijn NL'se paspoort heb laten vernieuwen....mooie gelegenheid voor een bezoek aan de Big Smoke
Ja, ik heb mijn Nederlandse paspoort dus laten vernieuwen.
Maar 3-4 uur in de rij staan bij de vreemdelingenpolitie hier zie ik niet zo zitten.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 09:59:07 #263
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_109419645
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 09:58 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ja, ik heb mijn Nederlandse paspoort dus laten vernieuwen.
Maar 3-4 uur in de rij staan bij de vreemdelingenpolitie hier zie ik niet zo zitten.
hier duurt het nog geen 10 minuten
  Moderator vrijdag 23 maart 2012 @ 10:06:07 #264
45833 crew  Fogel
pi_109419827
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 09:59 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

hier duurt het nog geen 10 minuten
Hier werken uitsluitend prutsers :P
En wat mij betreft hadden ze 2 rijen moeten hebben "EU burger/niet-EU burger", want de eerstgenoemde is eigenlijk alleen maar formaliteiten en "die andere" vreten vaak hun paspoort op enzo en vertragen alles voor "ons". Generalisatie is een mooi goed he? ;)
  vrijdag 23 maart 2012 @ 10:10:46 #265
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_109419981
Ik kreeg zojuist een pakje met 30(!!!)% invoerrechten erover. Echt... wtf! Ik heb het gevoel dat pakjes die met FedEx worden verzonden steeds meer invoerrechten vangen. Volgens mij ligt daar een accoordje :{
  vrijdag 23 maart 2012 @ 14:20:29 #266
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_109428269
Blij dat ik niet de enige ben met visum/paspoort/residentie/verblijf-perikelen en de administratieve rompslomp er omheen. Nu gebiedt de eerlijkheid mij te zeggen dat het laatste papiertje dat ik nodig heb NOG STEEDS uit NL moet komen :( Klote VOG schijnt wel verstuurd te zijn maar is (ik heb een deja-vu) nooit aangekomen hier. Zit nu weer in de papiermolen. Terwijl ik toen ik in NL was het VOG gewoon wilde meenemen, maar neeeeee, dat kon natuurlijk niet 8)7
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 17:17:06 #267
208890 June.
Seriously?
pi_109434688
Ik meld me ook maar even in dit topic! Over 2 weken mag ik mezelf voor 4 maanden Londenaar noemen :)
Shine bright like a diamond.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 20:23:35 #268
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_109440685
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 17:17 schreef June. het volgende:
Ik meld me ook maar even in dit topic! Over 2 weken mag ik mezelf voor 4 maanden Londenaar noemen :)
part time KAA ;)
  zaterdag 24 maart 2012 @ 03:34:56 #269
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_109454224
interim KAA :)
pi_109454254
Hoi
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zaterdag 24 maart 2012 @ 04:15:50 #271
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_109454298
En intermittend KAA. Hoi DAM :)
  zaterdag 24 maart 2012 @ 19:43:34 #272
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_109469577
de autoschadebedrijven gaan een goed weekend tegenmoet
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-van-de-wereld.dhtml
  zaterdag 24 maart 2012 @ 20:04:43 #273
208890 June.
Seriously?
pi_109470365
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 20:23 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

part time KAA ;)
Haha inderdaad ;)
  zondag 25 maart 2012 @ 06:30:07 #274
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_109482300
In Juli moet ik weer een nieuw business visa en work permit halen (plus 300-400 US Dollar overhandigen). Gelukkig kan dit voor mij via mijn schoon familie geregeld worden (want connecties met de migratie dienst)

Nu reis ik echter nog met twee paspoorten want mijn visa en permit staan nog op het oude paspoort...
Modus Vivendi!
pi_109482424
KAAer nu in Rio. Toffe stad, maar peperduur.

Wat doen jullie eigenlijk? Werk voor een internationaal, een lokaal of een Nederlands bedrijf? Studie, gewoon chillen op het strand?

zondag 25 maart 2012 @ 07:46:21 #276
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_109482466
quote:
14s.gif Op zondag 25 maart 2012 07:30 schreef El_Matador het volgende:

Wat doen jullie eigenlijk? Werk voor een internationaal, een lokaal of een Nederlands bedrijf? Studie, gewoon chillen op het strand?
Werk voor een Nederlands bedrijf...tulpen telen
pi_109482471
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 07:46 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Werk voor een Nederlands bedrijf...tulpen telen
Sure...?

zondag 25 maart 2012 @ 07:51:23 #278
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_109482475
quote:
11s.gif Op zondag 25 maart 2012 07:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Sure...?
yep, ik ben bedrijfsleider op een bloembollenkwekerij van ruim 80 hectare...omgekeerde seizoenen en zo, 2 seizoenen per jaar
pi_109482478
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 07:51 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

yep, ik ben bedrijfsleider op een bloembollenkwekerij van ruim 80 hectare...omgekeerde seizoenen en zo, 2 seizoenen per jaar
Ok, cool.

pi_109482489
Werk als receptionist in een YHA/HI-hostel op m'n Working Holiday Visa. M'n vorige buitenlandse baantjes waren als serveerster en vertaler/proofreader van PlayStation-spelletjes. Zo zie je maar, met een studie sociologie kan je alle kanten op. ;)
  zondag 25 maart 2012 @ 11:47:34 #281
208890 June.
Seriously?
pi_109485699
Ik ga wetenschappelijk onderzoek doen naar multipel myeloom, ofwel de ziekte van Kahler.
  zondag 25 maart 2012 @ 15:31:43 #282
47102 Elvi
miemkwien
pi_109492602
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 07:57 schreef TinyTuna het volgende:
Werk als receptionist in een YHA/HI-hostel op m'n Working Holiday Visa. M'n vorige buitenlandse baantjes waren als serveerster en vertaler/proofreader van PlayStation-spelletjes. Zo zie je maar, met een studie sociologie kan je alle kanten op. ;)
Ja ik zie wel vaker van die vertaler-vacatures staan maar het klinkt zo ideaal dat ik niet geloof dat het een serieuze vacature is!
pi_109496386
quote:
Onderzoeker/hoogleraar associate professor op een kleine Japanse universiteit. Het strand is helaas te ver weg voor ons (en het is nog steeds koud, te koud voor de tijd van het jaar). Skieen kunnen we wel in onze provincie!

[ Bericht 2% gewijzigd door Lyrebird op 25-03-2012 18:46:45 ]
pi_109496976
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 11:47 schreef June. het volgende:
Ik ga wetenschappelijk onderzoek doen naar multipel myeloom, ofwel de ziekte van Kahler.
Welke universiteit? Ik doe onderzoek naar kanker (assistant professor) in MD Anderson Cancer Center.
Jesus saves but death prevails.
  zondag 25 maart 2012 @ 18:38:46 #285
208890 June.
Seriously?
pi_109499461
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 17:37 schreef Shivo het volgende:

[..]

Welke universiteit? Ik doe onderzoek naar kanker (assistant professor) in MD Anderson Cancer Center.
Institute of Cancer Research, www.icr.ac.uk. Ik ben zelf gebonden aan mijn eigen universiteit in Nederland en vanuit daar heb ik een onderzoek in Engeland geregeld.

Maar ze werken samen met het Royal Marsden Hospital en University of London.
  zondag 25 maart 2012 @ 18:47:33 #286
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_109499773
quote:

Chillen op het strand? hooguit in het strand in Chaoyang park, maar anders is er niet echt een fatsoenlijk strand in de buurt...
Werken dus; samen met een partner eigen tent aan het opzetten, in finance.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_109516580
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 15:31 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ja ik zie wel vaker van die vertaler-vacatures staan maar het klinkt zo ideaal dat ik niet geloof dat het een serieuze vacature is!
Het is een baan als alle anderen...40 uur per week, overwerk in het piekseizoen en deadlines die gehaald moeten worden. Alleen zit je de hele dag achter de PlayStation. Ik kan je vertellen dat na 8 weken hetzelfde spel te testen, dat ook niet meer zo spannend is! Maar het is geen vervelend werk, kan altijd in je spijkerbroek naar kantoor, leert mensen uit heel Europa kennen (handig voor vakantieadresjes :)) en ik heb uiteindelijk nog best veel geleerd door door te stromen naar teamleider.
pi_109517612
Allemaal succesvolle ge-emigreerde Nederlanders dus. Mooi.

Nog een week en ik ben weer even KAA-af. Sowieso nooit langer dan 3 maanden niet in NL geweest. De volgende keer gaat meer dan 6 maanden duren.

Maar ja, pa gaat maar 1 keer met pensioen...

pi_109519325
Ik werk in finance voor een internationale investeerder. Ben oorspronkelijk begonnen bij een bank in Londen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  maandag 26 maart 2012 @ 06:05:19 #290
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_109519582
Heb een restaurantje plus klus bij als hotel manager. Strand is hier niet en ik werk gewoon 7 dagen per week. Wel heb je natuurlijk de bergen en mooie natuur en is het leven hier in Luang Prabang errug relaxed.
Modus Vivendi!
pi_109519600
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 06:05 schreef breaky het volgende:
Heb een restaurantje plus klus bij als hotel manager. Strand is hier niet en ik werk gewoon 7 dagen per week. Wel heb je natuurlijk de bergen en mooie natuur en is het leven hier in Luang Prabang errug relaxed.
Soort van Mr. Fawlty?
  maandag 26 maart 2012 @ 06:30:17 #292
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_109519629
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 06:17 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Soort van Mr. Fawlty?
Ja, compleet met een Laotiaanse versies van Sybil, Manuel en Polly(s) :P
Modus Vivendi!
pi_109520060
Ik heb het al eens eerder verteld, maar mijn man werkt voor een Nederlands bedrijf (kwekerij, teelt stek voor perkgoed) en ik heb mijn eigen bedrijf, bloemist.

Ook mijn werk (en dus verblijfs)vergunning was afgelopen en moest vernieuwd. Vorige keer heb ik het zelf geprobeerd (met 'mannetjes') maar dat heeft uiteindelijk een jaar geduurd, en net zoveel geld gekost als ik dacht te besparen door het NIET door de accountant te laten doen. Deze keer dus maar wel gewoon de accountant laten doen, binnen 3 weken geregeld, geen stress, nergens in de rij hoeven te staan, alleen kost het me wel een bak (extra) geld. Vorige keer was het de eerste keer dat ik van een werknemersvergunning naar een investeerders vergunning ging, dat schijnt altijd lastig te zijn. Nu was het alleen verlenging, en misschien dus ook simpel geweest als ik het zelf gedaan zou hebben, maar ik had geen zin om dat risico te nemen.
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
  maandag 26 maart 2012 @ 08:28:38 #294
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_109520206
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 06:30 schreef breaky het volgende:
... Manuel ....
"I know nothing, I from Vientiane"?

Ik heb vandaag de katten laten chippen. Nu hadden ze er al eentje, van 11 jaar geleden, maar dat was een Amerikaanse. En aangezien nu de kans groot is dat we verhuizen naar ergens anders in de wereld, zijn we dit maar vast gaan doen. En nu is de rooie boos, en de zwarte laat me geen seconde uit haar gezichtsveld O+
pi_109524347
aaaaaaaaaaaaaaah! Ik blijf lachen om katten! Doen amerikaanse chips het niet wereldwijd?
Onze oudste had/ heeft ( we zijn hem sinds 2 maanden kwijt, vrees dat hij niet meer terug komt) een nederlandse chip, de jongste heeft een keniaanse. Ik dacht dat die dingen universeel waren?
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
pi_109524473
Ik doe ook onderzoek, ik probeer te promoveren in de meteorologie.
Album top 100 2024
  maandag 26 maart 2012 @ 11:55:16 #297
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_109524853
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 11:39 schreef elvy het volgende:
aaaaaaaaaaaaaaah! Ik blijf lachen om katten! Doen amerikaanse chips het niet wereldwijd?
Onze oudste had/ heeft ( we zijn hem sinds 2 maanden kwijt, vrees dat hij niet meer terug komt) een nederlandse chip, de jongste heeft een keniaanse. Ik dacht dat die dingen universeel waren?
In elk geval niet toen ze de Amerikaanse (AVID) kregen, maar dat is ook alweer een tijdje geleden. Nu moest er een "ISO compatible" bij.

De zwarte is er trouwens ontzettend ziek van, die is te beroerd om op 'r pootjes te staan :{

Ik heb m'n facebook vrienden al gevraagd alsjeblieft in te grijpen als ik weer eens een zielig beest tegenkom en de woorden vaccinaties, chips, bloedonderzoek en quarantaine te noemen.
  maandag 26 maart 2012 @ 13:41:53 #298
71919 wonderer
pi_109528055
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 15:31 schreef Elvi het volgende:

[..]

Dat ga ik nu permanent doen in Frankfurt, maar dan voor Nintendo. Ben er wel erg blij mee, eigenlijk, hoewel ik niet zo'n spelletjesfanaat ben. :)
  maandag 26 maart 2012 @ 14:10:52 #299
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_109529032
Ik ben een 'sort-it-out man'. Vorig jaar voor een grote bank, dit jaar voor een groot mediabedrijf en wie weet wat nog meer. In het verleden voor credit management, telecoms (mobiel, vast en research), new media, ISP (internet), olie&gas, civil contracting, software in operations, finance, marketing, sales en dat was het wel ongeveer denk ik. En toch doe ik altijd ongeveer hetzelfde. :P
reset
pi_109531225
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 14:10 schreef Individual het volgende:
En toch doe ik altijd ongeveer hetzelfde. :P
Geldt dat niet voor de meeste users? Doen we niet allemaal hetzelfde truukje, waar en voor wie we ook werken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')