Mijn visum loopt vandaag afquote:Op donderdag 22 maart 2012 21:31 schreef TinyTuna het volgende:
Ach, nog 2 maanden en dan kan ik weer onbeperkt hagelslag/vlokken (en nog beter: spekkoek en betaalbare verse mozzarella) eten, m'n visum loopt af, dus geen geKAA meer!
ik haal eigenlijk alleen Duyvis Mayonaise als het gaat om Nederlandse produkten.quote:Op donderdag 22 maart 2012 21:31 schreef TinyTuna het volgende:
[..]
...en gevulde koeken, bokkepootjes, appelstroop en roggebrood. Ik vind het nog steeds apart.Maar helaas, geen hagelslag.
Daarvoor moet ik naar een andere winkel, waar de aanvoer heel onregelmatig is en de op het moment de melkhagelslag uitverkocht is, dus het lijkt erop dat ik nu een uur naar Rotorua moet rijden, waar ze het wel in de supermarkt verkopen. #firstworldproblem
Ach, nog 2 maanden en dan kan ik weer onbeperkt hagelslag/vlokken (en nog beter: spekkoek en betaalbare verse mozzarella) eten, m'n visum loopt af, dus geen geKAA meer!
Ik heb ook visumperikelen. Mijn visum loopt in April af. Gisteren naar het gemeentehuis geweest, om een bewijs te halen dat ik m'n belasting heb betaald (zonder dat bewijs kan een visum niet verlengd worden). Het gemeentehuis van ons stadje is een ongelofelijke mierenhoop, met wel honderden ambtenaren (werkverschaffing), maar die hadden flink veel moeite om mijn informatie uit de computer te krijgen. Moesten ze het daarna met de hand in een formulier verwerken. Daarna bij immigratie ging het allemaal een stuk vlotter. Mag ik volgende week terug komen (hopelijk) om een stempel in mijn paspoort te laten zetten.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 00:42 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Mijn visum loopt vandaag afM'n verblijfsvergunning is afgelopen in de tijd dat ik in NL was, en zoals ik al riep (maar HR niet wilde luisteren) had ik officieel het land niet eens in gekund. Maar de immigration meneer was aardig (en waarschijnlijk hielp het dat ik hem in Thai uitlegde wat er was gebeurd) en stempelde. Bleek gisteren dat hij wel had gestempeld, maar maar voor twee weken ipv een 30 dagen toeristenvisum. Dus ik heb eergisteren een uur op de ambassade gezeten, ga vandaag waarschijnlijk een paar uur bij immigration aan de de andere kant van de stad zitten voor een stempel, en dan volgende week nog een uur of twee bij andere immigration voor m'n visa. Lovely....
quote:Op vrijdag 23 maart 2012 06:48 schreef Gaoxing het volgende:
Ik moest trouwens een bewijs hebben dat ik inderdaad met mijn man getrouwd ben, en kwam terug met een certificaat, getekend door mijn buurman. Volgens de kinderen logisch, 'want hij ziet je elke dag, dus hij weet dat je met papa bent getrouwd'.
Ja, ik heb mijn Nederlandse paspoort dus laten vernieuwen.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 09:42 schreef rechtsedirecte het volgende:
ik moet alleen een nieuwe sticker halen als ik mijn NL'se paspoort heb laten vernieuwen....mooie gelegenheid voor een bezoek aan de Big Smoke
hier duurt het nog geen 10 minutenquote:Op vrijdag 23 maart 2012 09:58 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ja, ik heb mijn Nederlandse paspoort dus laten vernieuwen.
Maar 3-4 uur in de rij staan bij de vreemdelingenpolitie hier zie ik niet zo zitten.
Hier werken uitsluitend prutsersquote:Op vrijdag 23 maart 2012 09:59 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
hier duurt het nog geen 10 minuten
part time KAAquote:Op vrijdag 23 maart 2012 17:17 schreef June. het volgende:
Ik meld me ook maar even in dit topic! Over 2 weken mag ik mezelf voor 4 maanden Londenaar noemen
Werk voor een Nederlands bedrijf...tulpen telenquote:Op zondag 25 maart 2012 07:30 schreef El_Matador het volgende:
KAAer nu in Rio. Toffe stad, maar peperduur.
Wat doen jullie eigenlijk? Werk voor een internationaal, een lokaal of een Nederlands bedrijf? Studie, gewoon chillen op het strand?
Sure...?quote:Op zondag 25 maart 2012 07:46 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Werk voor een Nederlands bedrijf...tulpen telen
yep, ik ben bedrijfsleider op een bloembollenkwekerij van ruim 80 hectare...omgekeerde seizoenen en zo, 2 seizoenen per jaarquote:
Ok, cool.quote:Op zondag 25 maart 2012 07:51 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
yep, ik ben bedrijfsleider op een bloembollenkwekerij van ruim 80 hectare...omgekeerde seizoenen en zo, 2 seizoenen per jaar
Ja ik zie wel vaker van die vertaler-vacatures staan maar het klinkt zo ideaal dat ik niet geloof dat het een serieuze vacature is!quote:Op zondag 25 maart 2012 07:57 schreef TinyTuna het volgende:
Werk als receptionist in een YHA/HI-hostel op m'n Working Holiday Visa. M'n vorige buitenlandse baantjes waren als serveerster en vertaler/proofreader van PlayStation-spelletjes. Zo zie je maar, met een studie sociologie kan je alle kanten op.
Onderzoeker/hoogleraar associate professor op een kleine Japanse universiteit. Het strand is helaas te ver weg voor ons (en het is nog steeds koud, te koud voor de tijd van het jaar). Skieen kunnen we wel in onze provincie!quote:Op zondag 25 maart 2012 07:30 schreef El_Matador het volgende:
Wat doen jullie eigenlijk? Werk voor een internationaal, een lokaal of een Nederlands bedrijf? Studie, gewoon chillen op het strand?
Welke universiteit? Ik doe onderzoek naar kanker (assistant professor) in MD Anderson Cancer Center.quote:Op zondag 25 maart 2012 11:47 schreef June. het volgende:
Ik ga wetenschappelijk onderzoek doen naar multipel myeloom, ofwel de ziekte van Kahler.
Institute of Cancer Research, www.icr.ac.uk. Ik ben zelf gebonden aan mijn eigen universiteit in Nederland en vanuit daar heb ik een onderzoek in Engeland geregeld.quote:Op zondag 25 maart 2012 17:37 schreef Shivo het volgende:
[..]
Welke universiteit? Ik doe onderzoek naar kanker (assistant professor) in MD Anderson Cancer Center.
Chillen op het strand? hooguit in het strand in Chaoyang park, maar anders is er niet echt een fatsoenlijk strand in de buurt...quote:Op zondag 25 maart 2012 07:30 schreef El_Matador het volgende:
KAAer nu in Rio. Toffe stad, maar peperduur.
Het is een baan als alle anderen...40 uur per week, overwerk in het piekseizoen en deadlines die gehaald moeten worden. Alleen zit je de hele dag achter de PlayStation. Ik kan je vertellen dat na 8 weken hetzelfde spel te testen, dat ook niet meer zo spannend is! Maar het is geen vervelend werk, kan altijd in je spijkerbroek naar kantoor, leert mensen uit heel Europa kennen (handig voor vakantieadresjesquote:Op zondag 25 maart 2012 15:31 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ja ik zie wel vaker van die vertaler-vacatures staan maar het klinkt zo ideaal dat ik niet geloof dat het een serieuze vacature is!
Soort van Mr. Fawlty?quote:Op maandag 26 maart 2012 06:05 schreef breaky het volgende:
Heb een restaurantje plus klus bij als hotel manager. Strand is hier niet en ik werk gewoon 7 dagen per week. Wel heb je natuurlijk de bergen en mooie natuur en is het leven hier in Luang Prabang errug relaxed.
Ja, compleet met een Laotiaanse versies van Sybil, Manuel en Polly(s)quote:
"I know nothing, I from Vientiane"?quote:
In elk geval niet toen ze de Amerikaanse (AVID) kregen, maar dat is ook alweer een tijdje geleden. Nu moest er een "ISO compatible" bij.quote:Op maandag 26 maart 2012 11:39 schreef elvy het volgende:
aaaaaaaaaaaaaaah! Ik blijf lachen om katten! Doen amerikaanse chips het niet wereldwijd?
Onze oudste had/ heeft ( we zijn hem sinds 2 maanden kwijt, vrees dat hij niet meer terug komt) een nederlandse chip, de jongste heeft een keniaanse. Ik dacht dat die dingen universeel waren?
Dat ga ik nu permanent doen in Frankfurt, maar dan voor Nintendo. Ben er wel erg blij mee, eigenlijk, hoewel ik niet zo'n spelletjesfanaat ben.quote:Op zondag 25 maart 2012 15:31 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ja ik zie wel vaker van die vertaler-vacatures staan maar het klinkt zo ideaal dat ik niet geloof dat het een serieuze vacature is!
Geldt dat niet voor de meeste users? Doen we niet allemaal hetzelfde truukje, waar en voor wie we ook werken?quote:Op maandag 26 maart 2012 14:10 schreef Individual het volgende:
En toch doe ik altijd ongeveer hetzelfde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |