Ik dacht hetzelfdequote:Op woensdag 21 maart 2012 17:11 schreef Jagärtrut het volgende:
vandaar dat je in het buitenland zit!
"mijn" Young Nats organiseren een inzamelingsactie...want rijk of arm, jong of oud...niemand zou het zonder Marmite hoeven te stellen.quote:Op woensdag 21 maart 2012 19:43 schreef Individual het volgende:
Marmageddon in New Zealand!![]()
Ben je een lover of hater rechtsedirecte?
http://www.facebook.com/events/194049070708267/quote:The Young Nationals Southern Region today launched a charity appeal urging people from around the deep south to open their cupboards and their hearts by donating any excess jars of Marmite to charity.
With a Facebook Event called The Great Southern Marmite Drive, Southern Chair James Rawiri Meager says that in light of the recent shortage of Marmite around the country, it was important that his team lend a hand to those short on their favourite breakfast spread.
Were calling on all people of all political persuasions to join us in collecting excess Marmite to distribute to those who cannot afford to stockpile the silky black gold, and who are not able to pay excessive prices for jars on TradeMe
With jars of Marmite currently fetching upwards of $60 on TradeMe, Meager says that we must look to charity to make sure local kids and families dont miss out.
Good on those who are being entrepreneurial and playing the game of supply and demand, but we think its also important to do the right thing and make sure those Kiwi families who are likely to miss out on their Marmite are provided with some form of relief. Im sure theres nothing worse than having to tell your distraught 7-year-old that theres no more Marmite for his toast or sammies.
The Southern Young Nats will be collecting any Marmite surplus to your requirements up until Sunday 8:30pm. Drop off points around Dunedin, Invercargill, Gore, Balclutha and Oamaru will be finalised shortly and advertised on the Facebook Event The Great Southern Marmite Drive.
hier ook nietquote:Op donderdag 22 maart 2012 01:20 schreef El_Matador het volgende:
Geen deur openhouden of van tafel lopen is in Nederland volkomen geaccepteerd. Zonder "con permiso" is dat hier echt not done.
Pierre ven Hier-dinquote:Op donderdag 22 maart 2012 01:57 schreef Teslynd het volgende:
Hoe spreekt Pierre van Heerden zijn naam uit?
Genant is het goede woord. Plus ik zie niet in waarom ik iedereen een hand moeten geven bij een feestje. Gelukkig hier in Laos doen ze daar niet moeilijk over. Gewoon zitten en mee eten.quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:41 schreef Teslynd het volgende:
Die rondjes zijn gênant, dan zeg je x-maal "jij ook gefeliciteerd". Van naaste familie vind ik het nog te verdragen, maar niet van buren en collega's.
de Sanitarium fabriek (the one and only Marmite !!) is pas afgelopen November dicht gegaan na verdere schade als gevolg van een hele reeks naschokken, nu 4 maanden later beginnen de voorrraden op te raken.quote:Op donderdag 22 maart 2012 04:22 schreef Gaoxing het volgende:
Maar wacht even, rechtse: die fabrieken zijn dus stuk gegaan bij de aardbeving? Dat is inmiddels meer dan een jaar geleden? En niemand is op het idee gekomen om misschien eens een paar doosjes te importeren voordat ze aan het eind van de voorraden kwamen? Zowieso: een jaar aan voorraden hebben liggen lijkt me nogal ruim... Geen wonder dat ze -kennelijk- niet herbouwen.
De naam klink idd een beetje als een medische schoonmaakmiddelenfabiek oid.quote:Op donderdag 22 maart 2012 07:03 schreef Gaoxing het volgende:
Marmite-haters zullen argumenteren dat de fabrieksnaam zo klinkt als het smaakt: vast wel goed voor je, maar tamelijk eng![]()
Er zal vast iets vastzitten in de importregelingen en/of mismanagement van voorraad. Een beetje een Noors boter verhaal.quote:Maar toch.... 4 maanden? En Sanitarium is toch Australisch? Heel raar dat het niet opgevangen kan worden (redenerend met ervaring met de combinatie voedingsmiddelenindustrie en natuurrampen).
Precies. De vegemite/marmite discussie is altijd leuk om te volgen [insert popcorn en cola smilie]quote:Op donderdag 22 maart 2012 08:29 schreef Individual het volgende:
Ik vind het grappig dat de Kiwis Vegemite als inferieur beschouwen en niet willen aanraken. De Ozzies hier in London doe alsof het goud is.
Evenals de school die onze achterbuurman vormt. En waarvan de headmaster zich niet kon voorstellen dat we er niet zo goed tegen konden dat er van 's morgens 8 tot 's avonds 10 op 3 meter van ons huis de hele dag tegeltjes gezaagd werden. 7 dagen in de weekquote:Op donderdag 22 maart 2012 07:09 schreef rechtsedirecte het volgende:
Kellogg,van de cornflakes, was trouwens ook een zevendedagadventist
De 7e dag geen rustdag?quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:02 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Evenals de school die onze achterbuurman vormt. En waarvan de headmaster zich niet kon voorstellen dat we er niet zo goed tegen konden dat er van 's morgens 8 tot 's avonds 10 op 3 meter van ons huis de hele dag tegeltjes gezaagd werden. 7 dagen in de week
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |