abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 maart 2012 @ 17:27:45 #201
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_109355985
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:11 schreef Jagärtrut het volgende:
vandaar dat je in het buitenland zit!
Ik dacht hetzelfde :D
pi_109356121
Zo erg zal het wel niet zijn toch. :D
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  woensdag 21 maart 2012 @ 17:48:37 #203
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_109356713
groeten doen valt volgens onder hetzelfde kopje. Komt op mij over als een soort van acknowledgement: jullie horen bij mijn stam.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 21 maart 2012 @ 17:57:34 #204
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_109356967
Hmmm.... of "ik hoor toevallig mooi wel bij zijn stam hoor" :P
  woensdag 21 maart 2012 @ 19:43:20 #205
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_109360721
Marmageddon in New Zealand! :o

Ben je een lover of hater rechtsedirecte?
reset
  woensdag 21 maart 2012 @ 21:00:23 #206
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_109364603
lover!!!
ja Marmageddon houdt de gemoederen hier flink bezig...ik verwacht dat binnenkort de noodtoestand afgekondigd wordt.
Marmite is heerlijk op een tosti met kaas O+
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  woensdag 21 maart 2012 @ 21:32:18 #207
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_109366268

Hier ook een lover!

Op brood met een gebakken ei O+
reset
pi_109374644
Hier wordt juist overdreven veel gegroet, ge"salud" en ge"hola que mas, que tal, como te va?"t. Vind het wel mooi, zeker als ik met mijn Nederlandse directheid iets snel wil vragen...

Gister hoorde ik trouwens weer es hoe "weinig Nederlands" ik zou zijn. Sja, ben iets meer op de hoogte van omgangsvormen met met name dames hier.

Geen deur openhouden of van tafel lopen is in Nederland volkomen geaccepteerd. Zonder "con permiso" is dat hier echt not done.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 22 maart 2012 @ 01:28:38 #209
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_109374751
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 19:43 schreef Individual het volgende:
Marmageddon in New Zealand! :o

Ben je een lover of hater rechtsedirecte?
"mijn" Young Nats organiseren een inzamelingsactie...want rijk of arm, jong of oud...niemand zou het zonder Marmite hoeven te stellen.

quote:
The Young Nationals Southern Region today launched a charity appeal urging people from around the deep south to open their cupboards and their hearts by donating any excess jars of Marmite to charity.

With a Facebook Event called The Great Southern Marmite Drive, Southern Chair James Rawiri Meager says that in light of the recent shortage of Marmite around the country, it was important that his team lend a hand to those short on their favourite breakfast spread.

Were calling on all people of all political persuasions to join us in collecting excess Marmite to distribute to those who cannot afford to stockpile the silky black gold, and who are not able to pay excessive prices for jars on TradeMe

With jars of Marmite currently fetching upwards of $60 on TradeMe, Meager says that we must look to charity to make sure local kids and families dont miss out.

Good on those who are being entrepreneurial and playing the game of supply and demand, but we think its also important to do the right thing and make sure those Kiwi families who are likely to miss out on their Marmite are provided with some form of relief. Im sure theres nothing worse than having to tell your distraught 7-year-old that theres no more Marmite for his toast or sammies.

The Southern Young Nats will be collecting any Marmite surplus to your requirements up until Sunday 8:30pm. Drop off points around Dunedin, Invercargill, Gore, Balclutha and Oamaru will be finalised shortly and advertised on the Facebook Event The Great Southern Marmite Drive.
http://www.facebook.com/events/194049070708267/
  donderdag 22 maart 2012 @ 01:31:51 #210
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_109374789
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 01:20 schreef El_Matador het volgende:

Geen deur openhouden of van tafel lopen is in Nederland volkomen geaccepteerd. Zonder "con permiso" is dat hier echt not done.
hier ook niet
pi_109374973
Hoe spreekt Pierre van Heerden zijn naam uit?
  donderdag 22 maart 2012 @ 02:02:32 #212
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_109374997
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 01:57 schreef Teslynd het volgende:
Hoe spreekt Pierre van Heerden zijn naam uit?
Pierre ven Hier-din
  donderdag 22 maart 2012 @ 02:45:53 #213
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_109375218
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 16:41 schreef Teslynd het volgende:
Die rondjes zijn gênant, dan zeg je x-maal "jij ook gefeliciteerd". Van naaste familie vind ik het nog te verdragen, maar niet van buren en collega's.
Genant is het goede woord. Plus ik zie niet in waarom ik iedereen een hand moeten geven bij een feestje. Gelukkig hier in Laos doen ze daar niet moeilijk over. Gewoon zitten en mee eten. :)
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
pi_109375260
"Hoi, ik ben Torero en ik heb lepra. Gefeliciteerd allemaal." Werkt uitstekend. *)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 22 maart 2012 @ 04:22:52 #215
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_109375548
Maar wacht even, rechtse: die fabrieken zijn dus stuk gegaan bij de aardbeving? Dat is inmiddels meer dan een jaar geleden? En niemand is op het idee gekomen om misschien eens een paar doosjes te importeren voordat ze aan het eind van de voorraden kwamen? Zowieso: een jaar aan voorraden hebben liggen lijkt me nogal ruim... Geen wonder dat ze -kennelijk- niet herbouwen.
  donderdag 22 maart 2012 @ 04:55:52 #216
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_109375586
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 04:22 schreef Gaoxing het volgende:
Maar wacht even, rechtse: die fabrieken zijn dus stuk gegaan bij de aardbeving? Dat is inmiddels meer dan een jaar geleden? En niemand is op het idee gekomen om misschien eens een paar doosjes te importeren voordat ze aan het eind van de voorraden kwamen? Zowieso: een jaar aan voorraden hebben liggen lijkt me nogal ruim... Geen wonder dat ze -kennelijk- niet herbouwen.
de Sanitarium fabriek (the one and only Marmite !!) is pas afgelopen November dicht gegaan na verdere schade als gevolg van een hele reeks naschokken, nu 4 maanden later beginnen de voorrraden op te raken.
  donderdag 22 maart 2012 @ 07:03:20 #217
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_109375836
Marmite-haters zullen argumenteren dat de fabrieksnaam zo klinkt als het smaakt: vast wel goed voor je, maar tamelijk eng :P

Maar toch.... 4 maanden? En Sanitarium is toch Australisch? Heel raar dat het niet opgevangen kan worden (redenerend met ervaring met de combinatie voedingsmiddelenindustrie en natuurrampen).

Ik heb een hele tijd terug eens een docu zitten kijken (BBC of CNN denk ik) over een aantal ondernemers die hun product in India op de markt wilden gaan brengen. Marmite (de Unilever-variant, zoals je die ook in NL vindt) was er daar een van. Zoals verwacht waren mensen niet enthousiast bij een eerste hap, en vonden ze een tweede hap niet zo'n heel goed idee :D Uiteindelijk hebben ze hun niche gevonden als verrijker in veel traditionele gerechten en gingen kookworkshops e.d. geven. Was erg leuk om te zien.
  donderdag 22 maart 2012 @ 07:09:14 #218
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_109375863
Sanitarium is beide Australisch en Nieuw Zeelands., heb bedrijf is aan het eind van de 19de eeuw gesticht door predikanten van de zevendedagadventisten en nadat er predikanten vanuit Australie naar NZ vertrokken werd er ook een bedrijf gesticht in NZ.
De kerk van de zevendedagadventisten is 100% eigenaar van beide bedrijven.

Kellogg,van de cornflakes, was trouwens ook een zevendedagadventist
  donderdag 22 maart 2012 @ 08:29:43 #219
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_109376610
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 07:03 schreef Gaoxing het volgende:
Marmite-haters zullen argumenteren dat de fabrieksnaam zo klinkt als het smaakt: vast wel goed voor je, maar tamelijk eng :P

De naam klink idd een beetje als een medische schoonmaakmiddelenfabiek oid. :{
quote:
Maar toch.... 4 maanden? En Sanitarium is toch Australisch? Heel raar dat het niet opgevangen kan worden (redenerend met ervaring met de combinatie voedingsmiddelenindustrie en natuurrampen).

Er zal vast iets vastzitten in de importregelingen en/of mismanagement van voorraad. Een beetje een Noors boter verhaal.

Met $60 per pot zou een doosje per vliegtuig 'smokkelen' ineens aantrekkelijk worden. 25kg/0.5kg=50 potten*$60=$3000. :D

Ik vind het grappig dat de Kiwis Vegemite als inferieur beschouwen en niet willen aanraken. De Ozzies hier in London doe alsof het goud is. :D
reset
  Moderator donderdag 22 maart 2012 @ 08:45:22 #220
45833 crew  Fogel
pi_109376845
Noors boter is het gevolg van een monopoliepositie van Tine, en machtsmisbruik vooral.
Bleek dat toen ze er achter kwamen dat een (in volume hele kleine) concurrent flink aan het importeren was geweest tegen de volledige importheffing, dat ze flink aan het lobbyen zijn geweest en op zeer korte termijn was de importheffing tijdelijk weg. Tine zelf flink aan de import (stukken goedkoper dan de concurrent dus) en toen ze zelf weer hun productie op peil hadden, hebben ze al het geimporteerde boter van de concurrent uit de supermarktschappen laten verdwijnen (tegen een vergoeding aan de winkeliers). Dat boter -vele tonnen- ligt nu ergens opgeslagen en wederom is vrijwel uitsluitend het naar weinig smakende boter van Tine volop beschikbaar.
Van mij had de importboter gewoon mogen blijven, zit tenminste smaak aan.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  donderdag 22 maart 2012 @ 09:58:18 #221
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_109378388
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 08:29 schreef Individual het volgende:
Ik vind het grappig dat de Kiwis Vegemite als inferieur beschouwen en niet willen aanraken. De Ozzies hier in London doe alsof het goud is. :D
Precies. De vegemite/marmite discussie is altijd leuk om te volgen [insert popcorn en cola smilie]
  donderdag 22 maart 2012 @ 10:02:41 #222
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_109378480
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 07:09 schreef rechtsedirecte het volgende:
Kellogg,van de cornflakes, was trouwens ook een zevendedagadventist
Evenals de school die onze achterbuurman vormt. En waarvan de headmaster zich niet kon voorstellen dat we er niet zo goed tegen konden dat er van 's morgens 8 tot 's avonds 10 op 3 meter van ons huis de hele dag tegeltjes gezaagd werden. 7 dagen in de week :{
pi_109378617
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 10:02 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Evenals de school die onze achterbuurman vormt. En waarvan de headmaster zich niet kon voorstellen dat we er niet zo goed tegen konden dat er van 's morgens 8 tot 's avonds 10 op 3 meter van ons huis de hele dag tegeltjes gezaagd werden. 7 dagen in de week :{
De 7e dag geen rustdag?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Moderator donderdag 22 maart 2012 @ 10:20:50 #224
45833 crew  Fogel
pi_109378958
Gister 800 gram stroopwafels op het werk neergezet, er is er nog maar 1 over...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  donderdag 22 maart 2012 @ 10:37:06 #225
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_109379421
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 10:07 schreef Lyrebird het volgende:
De 7e dag geen rustdag?
Nope vrijdag noch zondag. En dat hele goede buur gedoe bleek ook meer theoretisch.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')