Vreemde redenering..quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:33 schreef Jagärtrut het volgende:
Hoe doen jullie dit?
Ik heb net een telefoongesprek met mijn bank gehad, om een aantal verzekeringen die nog liepen op te zeggen. Komen ze ermee dat ik geen rekening meer bij ze mag hebben, omdat ik permanent in het buitenland woon.
Dit is de rabobank, trouwens...
Dat had de ING niet, geloof ik... ik heb zelfs mijn adres veranderd zodat ik de post gewoon thuis kreeg in plaats van bij mijn ouders en dat was ook geen probleem...quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:33 schreef Jagärtrut het volgende:
Hoe doen jullie dit?
Ik heb net een telefoongesprek met mijn bank gehad, om een aantal verzekeringen die nog liepen op te zeggen. Komen ze ermee dat ik geen rekening meer bij ze mag hebben, omdat ik permanent in het buitenland woon.
Het is erger; omdat een paar (nou ja, paar) kutMarokkanen en een paar teringTurken het in Nederland verstieren (vooral voor de normale Marokkanen en Turken trouwens) moeten WIJ, KAA'ers het slachtoffer worden? Het is echt te dom voor woorden; de goeden moeten dus juist lijden onder de slechten.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 21:49 schreef motorbloempje het volgende:
Ik vind het ook zeer xenofobisch geneuzel en zeker in deze globaliserende wereld zeer ouderwets om mensen vast te laten houden aan één enkele nationaliteit. Dat je ze niet spaart als stempels in een paspoort mag duidelijk zijn, maar als je je verbonden voelt aan twee natiestaten, wat is daar het probleem van?
als je met manlief getrouwd bent kom je gewoon in aanmerking voor een dubbele nationaliteit dus dan kan je alle kanten op, geen probleem zou ik zeggenquote:Op dinsdag 6 maart 2012 21:47 schreef OzBunyip het volgende:
Wat betreft die wet aangaande dubbele nationaliteit, deze website houdt de ontwikkelingen bij en geeft suggesties voor het schrijven van een email/brief/tweet etc. aan Tweede Kamerleden in de hoop er nog een stokje voor te kunnen steken: Nederlanderblijven.com
Ik zou graag de Australische nationaliteit aan willen vragen over een paar jaar, maar dat doe ik denk ik niet als dat betekent dat ik mijn Nederlanderschap op moet geven. Dat voelt eerlijk gezegd als een klap in m'n gezicht. Mijn punt is dat je nooit weet wat de toekomst brengt. Als manlief, die Australiër is, er op een dag niet meer is... ik hoop en bid dat we samen oud mogen worden, maar you never know! - wil ik toch graag weer naar Nederland, waar mijn familie is. Dat zou dan dus niet meer zomaar kunnen, met Aussie paspoort maar zonder NL paspoort.
Ligt er maar aan. Als ik een Noorse nationaliteit zou aanvragen (en die kan ik inmiddels ook krijgen), zou ik mijn Nederlandse op moeten geven omdat aan beide kanten alleen een soort van clausule er is dat je twee nationaliteiten mag hebben indien je niet van de andere af kan komen (of iets in die richting). Mijn kinderen kunnen tot hun 23e nog besluiten of ze Nederlander willen worden, kan handig zijn met en EU-pas ivm studie.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 23:19 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
als je met manlief getrouwd bent kom je gewoon in aanmerking voor een dubbele nationaliteit dus dan kan je alle kanten op, geen probleem zou ik zeggen
ja je hebt inderdaad gelijk Fogel, ik had even over het hoofd gezien dat dit niet voor alle landen geldtquote:Op dinsdag 6 maart 2012 23:24 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ligt er maar aan. Als ik een Noorse nationaliteit zou aanvragen (en die kan ik inmiddels ook krijgen), zou ik mijn Nederlandse op moeten geven omdat aan beide kanten alleen een soort van clausule er is dat je twee nationaliteiten mag hebben indien je niet van de andere af kan komen (of iets in die richting). Mijn kinderen kunnen tot hun 23e nog besluiten of ze Nederlander willen worden, kan handig zijn met en EU-pas ivm studie.
Als ik nu op dit moment de Aussie nationaliteit kon aanvragen en voor 1 januari 2013 goedgekeurd kan krijgen wel ja, maar ben nog niet lang genoeg in australië. Nu ben ik nog zo'n uitzonderingsgeval, maar met die nieuwe wet niet meer. That's my point.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 23:19 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
als je met manlief getrouwd bent kom je gewoon in aanmerking voor een dubbele nationaliteit dus dan kan je alle kanten op, geen probleem zou ik zeggen
Ik houd m'n Nederlandse paspoort, en daarnaast dan een Japans visum en een Amerikaanse Greencard. Amerikaans staatsburgerschap hebben is niet altijd een voordeel - als je nog eens naar Nederland terug zou willen verhuizen, en je krijgt goed betaald in Nederlander (oxymoron?), dan mag je nadat je in Nederland belasting hebt betaald ook nog eens in de VS belasting gaan betalen. Nee dank je.quote:Op woensdag 7 maart 2012 06:05 schreef popolon het volgende:
Ik heb toch geen plannen mijn paspoort in ruilen zeg maar. M'n zoon moet dan kiezen als 'ie 18 wordt. Tja, zien we dan wel.
Maar wel weer lekkere symboolpolitiek.
Tot zijn 23e mag ie nog kiezen (zonder veel problemen, daarna is het lastig)quote:Op woensdag 7 maart 2012 06:05 schreef popolon het volgende:
Ik heb toch geen plannen mijn paspoort in ruilen zeg maar. M'n zoon moet dan kiezen als 'ie 18 wordt. Tja, zien we dan wel.
Maar wel weer lekkere symboolpolitiek.
Wtf, een 5,5 slechts? Ik wens mijn vrouw nu alvast heel veel succes mocht het ooit nodig zijnquote:Op woensdag 7 maart 2012 11:11 schreef Individual het volgende:
Als je je NL paspoort moet inleveren kan je hem zo weer terugkrijgen: http://educatie.ntr.nl/nationaleinburgeringtest/
Ik heb hem gefaald..
quote:Vraag 16
U ruikt een gaslucht in uw huurwoning. Wat moet u dan doen?
Antwoord A is goed.
Alle ramen en deuren openen en het energiebedrijf bellen. Bij extreme gaslucht is het
ook goed de brandweer te bellen.
5,5 is voldoende toch? Op school tenminste wel altijd.quote:Op woensdag 7 maart 2012 14:46 schreef flipsen het volgende:
[..]
Wtf, een 5,5 slechts? Ik wens mijn vrouw nu alvast heel veel succes mocht het ooit nodig zijn
dit dus, ik scoorde ook een 5.5quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:58 schreef flipsen het volgende:
Ja, met een 5,5 zou ik nét geslaagd zijn. Overigens had ik niet eens zoveel fouten, maar het gaat erg snel naar beneden als je iets fout antwoordt.
Beter dan mij.quote:Op donderdag 8 maart 2012 09:05 schreef breaky het volgende:
5,1 hier. Ben dus niet "ingeburgerd".Ik vind veel vragen nogal flauw (ik vergeet altijd kaartjes te sturen voor ongeboren babies..en hier geef je trouwens een kado)....vraag me af of dit soort vragen ook bij het inburgerings examen voorkomen.
Onzin. Ik heb al 10 jaar een rekening van de Rabobank en zit in de VS.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:33 schreef Jagärtrut het volgende:
Hoe doen jullie dit?
Maar jij hebt geen slapende honden wakker gemaakt. Het schijnt tussen zomer '10 en zomer '11 veranderd te zijn. Net voor de "Oh wij zijn zo internationaal" campagne van juni, zeg maarquote:Op donderdag 8 maart 2012 09:45 schreef maartena het volgende:
[..]
Onzin. Ik heb al 10 jaar een rekening van de Rabobank en zit in de VS.
tsja, het kan onzin zijn, ik vertel hier geen verhaaltje. Ik gebruik de rekening ook nauwelijks, maar het leek mij wel makkelijk om aan te houden...quote:Op donderdag 8 maart 2012 09:45 schreef maartena het volgende:
[..]
Onzin. Ik heb al 10 jaar een rekening van de Rabobank en zit in de VS.
Tja, zo haal je nooit een voldoende natuurlijkquote:
Ik was even aan het twijfelen, maar als zoon van een Nederlandsch leraar schaam ik me rot.quote:Op donderdag 8 maart 2012 13:47 schreef flipsen het volgende:
[..]
Tja, zo haal je nooit een voldoende natuurlijk
Dat dus, denk ik ook.quote:Op donderdag 8 maart 2012 13:46 schreef Knutknuttsson het volgende:
Zelfde probleem met Rabo gehad. Belde een keer met het lokale kantoor en kreeg te horen dat ik eigenlijk geen rekening meer mocht hebben, omdat ik in het buitenland woon. Dat was vorig jaar en heb er nooit wat over weer gehoord. Rekening heb ik nog steeds. Ik denk dat als je voor voldoende saldo zorgt, dat er weinig aan de hand is eigenlijk.
Gemak.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 18:53 schreef rechtsedirecte het volgende:
ik vraag e echt af waarom je nog een rekening wilt hebben in Nederland als je hem nauwelijks nog gebruik.
Een vorm van verlatingsangst?
Het is een soort van verzekering voor als alles hier naar het gootje gaat is er altijd nog NL met een bankrekening om de terugkeer door te komen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 18:53 schreef rechtsedirecte het volgende:
ik vraag e echt af waarom je nog een rekening wilt hebben in Nederland als je hem nauwelijks nog gebruik.
Als ik in NL ben, de Ib-groep inderdaad, kleine dingen binnen familie, etc.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 18:53 schreef rechtsedirecte het volgende:
1) Mijn vrouw heeft nog wel eens een klant in Europa, en dan is binnen de Eurozone het makkelijk geld overmaken.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 18:53 schreef rechtsedirecte het volgende:
Dat is niet ongewoon!quote:Op zaterdag 10 maart 2012 03:03 schreef Teslynd het volgende:
In dat artikel staat, dat de banken het zelf niet goed weten.
Klote zeg Gao!quote:Op dinsdag 13 maart 2012 19:42 schreef Gaoxing het volgende:
Ik ben eindelijk weer thuis, en heb voor de lol maar weer eens trombose gekregen. Ondanks het spuiten met anti-stollingsmiddel voor het vliegen. Bummer.
Ik ben op kantoor, aan het werk... o.a. met banken bellenquote:Op dinsdag 13 maart 2012 18:20 schreef rechtsedirecte het volgende:
waar is iedereen...? zitten jullie allemaal nog steeds met de bank te bellen?
Bedanktquote:Op dinsdag 13 maart 2012 21:07 schreef Individual het volgende:
Gefeliciteerd met je Yvonne-award in KAA en TRV Fogel!
Het valt mee dit keer, want ik was er snel bij - tamelijk bijzonder, voor mijn doen, ik ben meer van het 'als je erbij neervalt is het waarschijnlijk tijd om de dokter op te zoeken'quote:Op dinsdag 13 maart 2012 21:11 schreef Individual het volgende:
Klote zeg Gao!Komt het door de lange vlucht en hoe lang duurt het voordat het weer normaal is? Weet niet wat ik me er bij moet voorstellen, maar het klinkt niet goed..
Dankquote:
Maar ze heeft MILF tag, dan kan datquote:Op woensdag 14 maart 2012 11:30 schreef Gaoxing het volgende:
Die ook, inderdaad. Met een speciale vermelding voor Nikky, omdat het best knap is om te winnen als je niet genomineerd was
Welkom thuis.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 19:42 schreef Gaoxing het volgende:
Ik ben eindelijk weer thuis, en heb voor de lol maar weer eens trombose gekregen. Ondanks het spuiten met anti-stollingsmiddel voor het vliegen. Bummer.
En ik wilde eens bij breaky langs, maar het is weer de verkeerde tijd van het jaar, dus ik zoek even een snelle vakantie. Even met z'n allen de stad uit.
Maarten, hoe gaat het met jouw werkperikelen? Heb je al iets gevonden?
Ik vloog met EVA en zat Elite (=economy+), wat een enorme aanrader is: goedkoper dan KLM economy (mits geboekt vanuit Azie; vanuit NL schijnt het veel duurder te zijn) en drie keer de beenruimte. Dus dat is de oplossing niet. En het gebrek aan ruimte schijnt ook niet het grootste probleem te zijn, maar wel de druk.quote:Op donderdag 15 maart 2012 04:15 schreef breaky het volgende:
Welkom thuis.Maar klote voor je dat je trombose hebt gekregen. Als je daar last van hebt kun je dan geen stoel bij de exit krijgen?
Veel plezier. Kom je hier nog in de stad?quote:Volgende week trouwens even naar Vientiane en Thailand voor de broodnodige R&R en shooping.
Ah...dan valt er weinig aan te doen denk ik. Al heb ik wel gehoord dat de nieuwere vliegtuig types met lagere cabine "altitude" vliegen en dus minder last en problemen veroorzaken.quote:Op donderdag 15 maart 2012 06:11 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Ik vloog met EVA en zat Elite (=economy+), wat een enorme aanrader is: goedkoper dan KLM economy (mits geboekt vanuit Azie; vanuit NL schijnt het veel duurder te zijn) en drie keer de beenruimte. Dus dat is de oplossing niet. En het gebrek aan ruimte schijnt ook niet het grootste probleem te zijn, maar wel de druk.
[..]
Veel plezier. Kom je hier nog in de stad?
Friso is wel in London, maar ik denk niet dat hij zin heeft in officiele activiteiten op het moment.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:43 schreef flipsen het volgende:
Voor de rest van de koninklijke familie (op Friso na natuurlijk) is het vandaag een hondendag las ik net op de frontpage
het bloed kruipt waar het niet gaan kan...quote:
Kijk je uit voor je cholesterol?quote:Op zaterdag 17 maart 2012 19:35 schreef wonderer het volgende:
Moet wel zeggen dat het door een zekere Frankfurter komt en niet zozeer door KAA, maar toch.
quote:
Ik vind het wel vreemd dat ik nog gewoon een rekening heb kunnen openen in Juni 2011, terwijl ik er bij zei dat ik naar het buitenland (Duitsland) verhuisde. Ze zeiden er niks over dat het niet kon, ze vroegen alleen wel of ik iemand wilde aangeven die voor mij naar de bank kan gaan mocht dit nodig zijn.quote:Op donderdag 8 maart 2012 10:02 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Maar jij hebt geen slapende honden wakker gemaakt. Het schijnt tussen zomer '10 en zomer '11 veranderd te zijn. Net voor de "Oh wij zijn zo internationaal" campagne van juni, zeg maar
He's worth a heart attack or twoquote:
quote:
Inderdaad, hier kijken ze ook raar op als je iemand ´met iemand´ feliciteertquote:Op dinsdag 20 maart 2012 15:32 schreef Individual het volgende:
Haha gefeliciteerd! (zoals NLers elkaar feliciteren met de verjaardag, slagen, etc van iemand anders)
hier ook, wat ze ook raar vinden hier dat je een 12.5jarig huwelijksfeest vierquote:Op dinsdag 20 maart 2012 15:48 schreef flipsen het volgende:
[..]
Inderdaad, hier kijken ze ook raar op als je iemand ´met iemand´ feliciteert
Toch proficiat!quote:Op dinsdag 20 maart 2012 15:48 schreef flipsen het volgende:
[..]
Wat liefquote:Op dinsdag 20 maart 2012 23:12 schreef Fogel het volgende:
Ik verbaasde me er heel erg over dat buren en andere bekenden me feliciteerden met de aankoop van een nieuwe auto...
Als je niets wat?quote:Op woensdag 21 maart 2012 00:12 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Wat lief
Ik vind het nog steeds jammer dat niemand je hier gezondheid wenst als je niets. Dat wordt gewoon genegeerd.
quote:Op woensdag 21 maart 2012 00:36 schreef Individual het volgende:
[..]
Helemaal nu dat ik op het werk tussen de technische lui zit die communicatief wat zwakker zijn blijft het stil.
Niest. Niest, niest, niest, niestquote:
Toen ik nog in Nederland woonde, snapte ik dat fenomeen ook niet. "Jij ook gefeliciteerd met de verjaardag van je broer, he". Euh, wat? Gebeurde zelden, maar het schijnt nu (~12 jaar later) volledig ingeburgerd te zijn. De laatste keer dat ik in Nederland was, was het bijna iedere dag raak. Waar komt die idioterie toch vandaan?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 15:48 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik zit vaak tussen de techneuten en marketing in en 'vertaal' vaak tussen de 2.quote:Op woensdag 21 maart 2012 02:35 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]![]()
ja techneuten zijn over het algemeen niet van die praters....
Ik zag het zo'n 30 jaar geleden ook al.quote:Op woensdag 21 maart 2012 11:47 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Toen ik nog in Nederland woonde, snapte ik dat fenomeen ook niet. "Jij ook gefeliciteerd met de verjaardag van je broer, he". Euh, wat? Gebeurde zelden, maar het schijnt nu (~12 jaar later) volledig ingeburgerd te zijn. De laatste keer dat ik in Nederland was, was het bijna iedere dag raak. Waar komt die idioterie toch vandaan?
Inclusief bier voor de kleinequote:
Zoiets maak je alleen in Nederland mee. Beetje een Curb Your Enthusiasm situatie. Larry David kan dat zo mooi doen.quote:Op woensdag 21 maart 2012 14:55 schreef Individual het volgende:
[..]
Ik zag het zo'n 30 jaar geleden ook al.
Na het rondje mensen met een enkel persoon feliciteren (elk een hand of 3 kussen) krijg je een stoel aangewezen die in een rondje in de woonkamer staan waar je je gebakje krijgt en een kopje koffie. Daarna is het tijd voor bier en dan komt het feestje een beetje los. Tegen die tijd zijn opa en oma alweer naar huis.
Ik heb er vorig jaar nog een paar van mogen meemaken. Kraamvisite gaat trouwens net zo.
Ook leuk, als mensen kwaad worden omdat ze niet worden gefeliciteerd met de verjaardag van een broer of zus. Ja, dat gebeurt in mijn familie.quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:41 schreef Teslynd het volgende:
Die rondjes zijn genânt, dan zeg je x-maal "jij ook gefeliciteerd". Van naaste familie vind ik het nog te verdragen, maar niet van buren en collega's.
vandaar dat je in het buitenland zit!quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:49 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ook leuk, als mensen kwaad worden omdat ze niet worden gefeliciteerd met de verjaardag van een broer of zus. Ja, dat gebeurt in mijn familie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |