Je klinkt zo definitief, heb je een reden om zo anti-boek te zijn?quote:Op donderdag 2 februari 2012 00:52 schreef wolfrolf het volgende:
Heb de boeken nooit gelezen, zal het ook nooit doen
Ach, zolang ze de namen maar niet gaan vertalen... Littlefinger > Pinkjequote:Op donderdag 2 februari 2012 13:02 schreef Gwywen het volgende:
Op het HBO-kanaal van Ziggo laten ze al de hele tijd voorfilmpjes zien![]()
Nog zes daagjes![]()
Jammer alleen dat ze "summer child" vertalen met "zondagskind". Die vertaler heeft 't duidelijk niet begrepen.
In de boeken vertalen ze dat wel zo.quote:Op donderdag 2 februari 2012 13:16 schreef MAHL het volgende:
[..]
Ach, zolang ze de namen maar niet gaan vertalen... Littlefinger > Pinkje
Het is puur een concentratieprobleem. Ben zeker niet anti boek.quote:Op donderdag 2 februari 2012 09:47 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Je klinkt zo definitief, heb je een reden om zo anti-boek te zijn?
Ah ok, daar kan ik me wel iets bij voorstellen.quote:Op donderdag 2 februari 2012 15:09 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Het is puur een concentratieprobleem. Ben zeker niet anti boek.
Jij bent ook teleurstellendquote:Op donderdag 2 februari 2012 15:17 schreef drumstickNL het volgende:
Ik ben ook gestopt met de boeken, teveel teleurstellingen qua plot.
Viel mij ook al op, slechte vertaling. Heb HBO ook maar ff besteld bij Ziggo. Vooral erg benieuwd naar HBO GO, scheelt weer wat downloadenquote:Op donderdag 2 februari 2012 13:02 schreef Gwywen het volgende:
Op het HBO-kanaal van Ziggo laten ze al de hele tijd voorfilmpjes zien![]()
Nog zes daagjes![]()
Jammer alleen dat ze "summer child" vertalen met "zondagskind". Die vertaler heeft 't duidelijk niet begrepen.
Vertel, op welk punt ben je gestopt?quote:Op donderdag 2 februari 2012 15:17 schreef drumstickNL het volgende:
Ik ben ook gestopt met de boeken, teveel teleurstellingen qua plot.
quote:Op donderdag 2 februari 2012 20:06 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Vertel, op welk punt ben je gestopt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 2 februari 2012 20:33 schreef truedestiny het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fok! Fantasy NHL Champion 2011 | Fok! Fantasy NBA Champion 2011 (Hoops West League)
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
quote:Op zaterdag 4 februari 2012 07:55 schreef Bellatrix het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
quote:Op zaterdag 4 februari 2012 11:57 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
[..]Dat maakt de boeken juist zo boeiend, volgt totaal niet de geijkte padenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.
Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
inderdaadquote:Op zondag 5 februari 2012 10:12 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dat maakt de boeken juist zo boeiend, volgt totaal niet de geijkte paden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
quote:Op zondag 5 februari 2012 11:44 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
inderdaadiedereen had hele andere verwachtingen voor hem en dat maakte het juist zo goed! Maar weinig auteurs die zo iets flikken
Fuck ik dacht dat die spoiler nog betrekking had tot de andere spoilers. Ik heb het nieuwste boek nog heul niet gelezen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mooi kut.
Of destrier, bier. Ik lees 'm zowel fysiek als op de iPad met de Kindle app. In die app kun je een woord aantikken en dan zoekt 'ie het woord op in het gekoppelde woordenboek. Mega handig. Betrapte mezelf er wel laatst op dat ik in het boek zat te drukken op een woord...quote:Op woensdag 8 februari 2012 13:18 schreef Viking84 het volgende:
Ik ben nu halverwege het eerste boek, dus ik heb wel goede hoop dat ik de eerste twee voor april uit ga krijgen.
En als ik het eerste boek uit heb, ga ik het eerste seizoen nog eens bekijken en een 'kijk-en-vergelijk' doen.
Ik lees ze in het Engels trouwens en ik moet echt wel eens wat woorden die regelmatig terugkomen opzoeken. 'Squire', 'bestir', 'mummer'.
Is me al een paar keer gebeurd in deze topics. I'm out.quote:Op woensdag 8 februari 2012 13:42 schreef truedestiny het volgende:
[..]
Fuck ik dacht dat die spoiler nog betrekking had tot de andere spoilers. Ik heb het nieuwste boek nog heul niet gelezen.Mooi kut.
Ik heb heel lang de termen "homely" en "comely" door elkaar gegooid. En het ene is dus niet zo aantrekkelijk zijn, en het andere wel aantrekkelijkquote:Op woensdag 8 februari 2012 13:18 schreef Viking84 het volgende:
Ik ben nu halverwege het eerste boek, dus ik heb wel goede hoop dat ik de eerste twee voor april uit ga krijgen.
En als ik het eerste boek uit heb, ga ik het eerste seizoen nog eens bekijken en een 'kijk-en-vergelijk' doen.
Ik lees ze in het Engels trouwens en ik moet echt wel eens wat woorden die regelmatig terugkomen opzoeken. 'Squire', 'bestir', 'mummer'.
Tijd om je verwachtingen over Breinne bij te stellen dusquote:Op woensdag 8 februari 2012 15:35 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik heb heel lang de termen "homely" en "comely" door elkaar gegooid. En het ene is dus niet zo aantrekkelijk zijn, en het andere wel aantrekkelijk.
Me too. Tis een leuke serie maar dit topic kan blijkbaar niet zonder het bespreken van de boeken.quote:Op woensdag 8 februari 2012 14:52 schreef Rahl het volgende:
[..]
Is me al een paar keer gebeurd in deze topics. I'm out.
Dat jaquote:Op woensdag 8 februari 2012 15:50 schreef Bellatrix het volgende:
Ehm... dat is volgens mij geen spoiler, meer iets wat ie wil dat met haar gebeurt denk ik.
De meeste die ik ken zeggen het op z'n Frans.quote:Op woensdag 8 februari 2012 15:55 schreef Angelof9 het volgende:
Over Brienne gesproken, weet iemand hoe je dat wordt geacht uit te spreken? In mijn hoofd is het op z'n Frans, dus Brie-jen, maar toen dacht ik dat het misschien meer als het Engelse Brian klinkt, Braai-enne, zeg maar.
Iemand een idee?
Dat kan ook niet. Maar mensen moeten gewoon leren bij de spoilers te zetten waar het om gaat in plaats van hele pagina's te vullen met alleen maar spoilertags.quote:Op woensdag 8 februari 2012 15:47 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Me too. Tis een leuke serie maar dit topic kan blijkbaar niet zonder het bespreken van de boeken.
ik ook ja..quote:
De audioboeken hebben als uitspraak Brai-EEN.quote:Op woensdag 8 februari 2012 15:55 schreef Angelof9 het volgende:
Over Brienne gesproken, weet iemand hoe je dat wordt geacht uit te spreken? In mijn hoofd is het op z'n Frans, dus Brie-jen, maar toen dacht ik dat het misschien meer als het Engelse Brian klinkt, Braai-enne, zeg maar.
Iemand een idee?
Ik ben zo blij dat ik altijd veel boeken die in eenzelfde setting speelden heb gelezen. Scheelt me een heleboel opzoeken.quote:Op woensdag 8 februari 2012 17:30 schreef sbientje het volgende:
[..]
ik ook ja..
Ben eindelijk in boek 3 begonnen![]()
en ik zoek ook weleens een woord op. Vooral voor paard hebben ze heel veel woorden hahaha, ben dan altijd benieuwd wat het verschil is dus dan kijk ik dat ff na. (garron, courser, destrier, palfrey)
quote:Op woensdag 8 februari 2012 13:18 schreef Viking84 het volgende:
Herkenbaar, herkenbaar.quote:Op woensdag 8 februari 2012 17:30 schreef sbientje het volgende:
[..]
ik ook ja..
Ben eindelijk in boek 3 begonnen![]()
en ik zoek ook weleens een woord op. Vooral voor paard hebben ze heel veel woorden hahaha, ben dan altijd benieuwd wat het verschil is dus dan kijk ik dat ff na. (garron, courser, destrier, palfrey)
Ik heb het genomen. Te meer omdt de eerste twee maanden gratis zijn. Ik kan het dus drie maanden uitproberen en dan beslissen of ik het de moeite waard vind. Opzeggen is ook zo gedaan.quote:Op donderdag 9 februari 2012 09:42 schreef Gwywen het volgende:
Even een vraag aan de ziggo-abonnees: hebben jullie gisteren ook gekeken en zo ja, overweeg je een abonnement op HBO?
Ik twijfel nog heel erg, want eigenlijk zou ik dat abonnement alleen voor GoT nemen, de rest boeit me niet zo.
Nu hoorde ik dat ze van plan zijn om series de dag nadat ze in Amerika op TV geweest zijn, in Nederland uit te zenden.
Dat is ineens heel andere koek natuurlijk, want dan kan ik 2 april a.s. aflevering 1 van seizoen 2 gaan kijken en dan is een abo ineens wel weer interessant.![]()
Op de site van Ziggo zelf kan ik daar niet echt iets over vinden.
Al gezien.quote:Op donderdag 9 februari 2012 10:11 schreef Dagonet het volgende:
Je zou je ook aan de Borgia's kunnen wagen!.
In de reclames voor de HBO kanalen zag ik dat ze die ook uit gaan zenden.quote:Op donderdag 9 februari 2012 10:15 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Al gezien.
Goeie serie overigens, kan niet wachten op seizoen 2!
Mja, hoezeer ik ook Jeremy Irons bewonder (en die stem...) weet ik niet of harnassen nou zo geschikt voor hem zijn.quote:Jammer dat Jeremy Irons in die serie speelt, ik had 'm een goeie Blackfish gevonden.
(Maar goed, die lijkt sowieso toch uit de serie geschreven)
Het is pas vrij aan het eind dat hij in boek 2 naar voren komt, en dan nog niet echt met tekst, je kan hem dus rustig doorschuiven naar seizoen 3.quote:Wat ik me trouwens afvraag, Vargo Hoat komt toch al in boek 2 voor? (Dus ook in s.2?)
Ik kan nergens vinden wie ze daarvoor gecast hebben.
en ze zijn er ook al heel snel bij met andere, niet HBO series. Toch wel uniek voor een 'nederlandse' zender.quote:Op donderdag 9 februari 2012 10:04 schreef Gwywen het volgende:
Ze gaan dus inderdaad een dag later uitzenden? Dan denk ik toch dat ik het ga doen. Misschien pas in april, dat dan weer wel![]()
Je hebt idd geen contract dus na 10 afleveringen GoT kan ik weer opzeggen.
Ik kijk verder eigenlijk niet zo veel TV, alleen het nieuws en voor de rest gebruik ik dat ding vooral om DVD's te kijken. Dus ik zie niet in waarom ik met een HBO abo ineens wel heel veel TV zou gaan kijken.
Die twee andere previews (Luck en Mildred Pierce) vond ik niet zodanig goed dat ik daarvoor een abo overweeg.
Hetzelfde geldt voor de Reeds. Die kunnen ze toch niet uit seizoen 2 weglaten lijkt me.quote:Op donderdag 9 februari 2012 10:15 schreef Gwywen het volgende:
Wat ik me trouwens afvraag, Vargo Hoat komt toch al in boek 2 voor? (Dus ook in s.2?)
Ik kan nergens vinden wie ze daarvoor gecast hebben.
Die trailer ziet er goed uit. Zou 't nog lukken als ik me vandaag aanmeld?quote:Op donderdag 9 februari 2012 10:42 schreef planethugo het volgende:
[..]
en ze zijn er ook al heel snel bij met andere, niet HBO series. Toch wel uniek voor een 'nederlandse' zender.
HBO houdt woord: The River nu al te zien
Of ze voegen die samen met Osha naar één persoon.quote:Op donderdag 9 februari 2012 11:02 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Hetzelfde geldt voor de Reeds. Die kunnen ze toch niet uit seizoen 2 weglaten lijkt me.
Dat kan niet, want zij gingen een andere kant op.quote:Op donderdag 9 februari 2012 11:09 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Of ze voegen die samen met Osha naar één persoon.
als je wat aandringt aan de telefoon moet dat wel lukken denk ik, tijdje terug met eredivisie live had ik het na een half uurtjequote:Op donderdag 9 februari 2012 11:03 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Die trailer ziet er goed uit. Zou 't nog lukken als ik me vandaag aanmeld?
Mja, maar ik noem nu maar even zomaar twee dingen (spoilers dus!)quote:Op donderdag 9 februari 2012 12:07 schreef Dagonet het volgende:
Neuh. Dat valt wel mee. Als je kijkt naar bijvoorbeeld Lord of the Rings wat daar allemaal is weggelaten ten opzichte van de boeken kan je niet zeggen dat dat allemaal red herrings waren. Als verfilmer moet je gewoon keuzes maken om het voor kijkers begrijpelijk te houden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Om maar de vergelijking met Lord of the Rings te maken, heel veel van de dingen die weggelaten zijn in de films eigenlijk dingen die belangrijk zijn om één reden die net zo goed op een andere, veel makkelijker manier kan (bijv de Barrowdowns, enige wat daar mee gebeurt is Merry die een magische dolk krijgt waarmee hij later de Witch-King verzwakt zodat Eowyn hem kan doden).quote:Op donderdag 9 februari 2012 12:07 schreef Dagonet het volgende:
Neuh. Dat valt wel mee. Als je kijkt naar bijvoorbeeld Lord of the Rings wat daar allemaal is weggelaten ten opzichte van de boeken kan je niet zeggen dat dat allemaal red herrings waren. Als verfilmer moet je gewoon keuzes maken om het voor kijkers begrijpelijk te houden.
die hoefde ik dan weer niet op te zoeken, van nuncle kan ik me niet eens herinneren dat ik het heb gelezen hahah. Maester is toch wel een duidelijk woord, ook zonder op te zoeken?quote:Op woensdag 8 februari 2012 18:23 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
[..]
Herkenbaar, herkenbaar.
Nog een paar opzoekertjes voor mij waren betrothed, nuncle, milk of the poppy en Maester.
http://www.liftingfaces.c(...)rones-cast-season-2/quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:05 schreef sbientje het volgende:
Is er een overzichtje ergens voor wie waarvoor gecast is, btw?
thanks!quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:08 schreef Gwywen het volgende:
[..]
http://www.liftingfaces.c(...)rones-cast-season-2/
oh die vond ik juist het minste, halfhand.. maar wie weet dat kostuum en makeup enzo nog wat doen, ik weet niet, had toch wat anders verwacht.quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:18 schreef Gwywen het volgende:
Ik vind Qhorin Halfhand echt supergoed gecast, maar bij Rattleshirt had ik een hele vieze magere man in mijn hoofd, die klopt voor mij niet zo. De rest is wel erg goed gecast. Ik ben bijv. nog steeds heel blij met Alfie Allen als Theon, ik had geen betere kunnen bedenken.
quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:28 schreef Gwywen het volgende:
Spice King was tochSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor de rest netjes gecast, Balon Greyjoy precies zoals ik hem had voorgesteld ja![]()
Niet bij Rattleshirt helaas, daar had ik ook een creepy, vieze, magere man verwacht, niet een semi-dikzak zoals we nu krijgen... Maar wie weet wordt ik wel overtuigdEn bij Salladhor Saan had ik een beeld van een Midden-Oosters iemand.
quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:28 schreef Gwywen het volgende:
Spice King was tochoh geen idee.. Google zegt dat hij wat te maken heeft met Danaerys..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
Wie is Alton Lannister? Een personage dat niet uit de boeken komt (waarschijnlijk dus een samenvoeging van enkele minder belangrijke personen).quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:08 schreef Gwywen het volgende:
[..]
http://www.liftingfaces.c(...)rones-cast-season-2/
Misschien van Cleos Frey en Tyrek Lannister? (kwam Tyrek in seizoen 1 voor?)quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:43 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Wie is Alton Lannister? Een personage dat niet uit de boeken komt (waarschijnlijk dus een samenvoeging van enkele minder belangrijke personen).
quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:34 schreef MAHL het volgende:
[..]O ja, ik was in de war metSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Over Alton Lannister:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe werd The Imp trouwens vertaald in de Nederlandse boeken? Gisteren op Ziggo/HBO werd het vertaald als "De Gnoom".![]()
quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:50 schreef Gwywen het volgende:
[..]
O ja, ik was in de war metSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Over Alton Lannister:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe werd The Imp trouwens vertaald in de Nederlandse boeken? Gisteren op Ziggo/HBO werd het vertaald als "De Gnoom".SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Zit wat te googlen, en lijkt er inderdaad op dat Alton Lannister het personage van Cleos Frey wordtSPOILER: begin boek 2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Vrij logisch eigenlijk, voor de tvkijker moet anders weer uitgelegd worden waarom Cleos aan de kant van de Lannisters staat ipv de Starks zoals de andere Freys. Veel makkelijker om hem gewoon maar een Lannister te maken.
[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2012 15:41:46 ]![]()
Vond het eigenlijk geen spoiler omdat dat iets is wat ws. in episode 1 gebeurt en zo'n beetje de introductie vormt van zijn personagequote:Maar gedaan hoor
![]()
![]()
quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:37 schreef MAHL het volgende:
En ik zie geen Doreah staan op de cast pageNooooo
[ afbeelding ]
SPOILER: boek 2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”![]()
quote:Op donderdag 9 februari 2012 14:43 schreef Bellatrix het volgende:
[..]SPOILER: boek 2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: boek 2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2012 15:42:08 ]![]()
![]()
@caricevhouten in #GameofThrones, Season 2. First promotional picture released on the GOT Facebook page!![]()
ze ziet er geweldig uit.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”![]()
![]()
BRIENNE.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”![]()
Ze maakt een geloofwaardige Mellisandre.quote:Op donderdag 9 februari 2012 21:24 schreef Jester65 het volgende:
[ afbeelding ]
@caricevhouten in #GameofThrones, Season 2. First promotional picture released on the GOT Facebook page!![]()
Rechts is toch niet Stannis. Die had ik mij heel anders voorgesteld.![]()
![]()
Mooie foto's maar wat mij meteen opviel is dat Bran lager zit dan Hodor zijn hoofd, terwijl die er een paar keer over klaagt dat die wel op tijd zijn hoofd naar beneden moet doen als ze door een deur gaan.quote:Op donderdag 9 februari 2012 21:48 schreef Bellatrix het volgende:
[ afbeelding ]
BRIENNE.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]![]()
![]()
Brienne wilde ik ook net posten, ze is nog onflatteuzer dan dat ik me adhv. het boek had voorgesteld.![]()
![]()
Perfect dus.quote:Op donderdag 9 februari 2012 21:50 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Brienne wilde ik ook net posten, ze is nog onflatteuzer dan dat ik me adhv. het boek had voorgesteld.
Vind het toch een redelijk op de Stannis lijken die ik me had voorgesteld, maar in mijn gedachten was hij nog ouder. Wat niet klopt, hij is toch de jongste van de broers?You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024![]()
Hij is de middelste. Daarom is ie rechtmatig de koning. Renly is de jongste.quote:Op donderdag 9 februari 2012 21:52 schreef Felagund het volgende:
Vind het toch een redelijk op de Stannis lijken die ik me had voorgesteld, maar in mijn gedachten was hij nog ouder. Wat niet klopt, hij is toch de jongste van de broers?“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”![]()
Niet toch? Het dilemma is ook juist dat Renly koning wil worden terwijl Stannis de eigenlijke opvolger is van Robert.
edit: iemand anders pakt de slim-zijn eer
Conscience do cost.![]()
Stannis is de middelste broer, maar in het boek staat een aantal keren beschreven dat hij er een stuk ouder en verweerder uitziet dan Robert en Renly.quote:Op donderdag 9 februari 2012 21:52 schreef Felagund het volgende:
Vind het toch een redelijk op de Stannis lijken die ik me had voorgesteld, maar in mijn gedachten was hij nog ouder. Wat niet klopt, hij is toch de jongste van de broers?![]()
Ah, dan klopt mijn beeld dus toch.quote:Op donderdag 9 februari 2012 21:54 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Stannis is de middelste broer, maar in het boek staat een aantal keren beschreven dat hij er een stuk ouder en verweerder uitziet dan Robert en Renly.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024![]()
De enige ongelukkige casting is voor mij Cersei, in het boek wordt echt geen moment onbenut gelaten om haar ongekende schoonheid (en die van Jaime) te beschrijven.
Nou is Lena Headey absoluut geen lelijke vrouw, maar ze is niet de Cersei die in het boek beschreven wordt. Dat zie je imo ook in de eerder geposte still uit seizoen 2.![]()
Lena en Nikolaj zijn allebei knap dus ik snap nooit waar dit vandaan komt.quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:00 schreef Kleffe_Dop het volgende:
De enige ongelukkige casting is voor mij Cersei, in het boek wordt echt geen moment onbenut gelaten om haar ongekende schoonheid (en die van Jaime) te beschrijven.
Nou is Lena Headey absoluut geen lelijke vrouw, maar ze is niet de Cersei die in het boek beschreven wordt. Dat zie je imo ook in de eerder geposte still uit seizoen 2.
Scherpe knieën, Bellatrix. Scherpe knieën.quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:04 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Lena en Nikolaj zijn allebei knap dus ik snap nooit waar dit vandaan komt.![]()
Dat zal het zijn.quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:05 schreef MAHL het volgende:
[..]
Scherpe knieën, Bellatrix. Scherpe knieën.
Nou dat vind ik wel meevallen. Ze is ook niet helemaal mijn type maar voor haar genre vind ik het een hele knappe dame met een typisch lannister-hoofdquote:Op donderdag 9 februari 2012 22:00 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Nou is Lena Headey absoluut geen lelijke vrouw, maar ze is niet de Cersei die in het boek beschreven wordt. Dat zie je imo ook in de eerder geposte still uit seizoen 2.
Conscience do cost.![]()
Brienne. En Carice is echt prachtig op die foto
.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.![]()
Dat zeg ik ook in mijn post, Lena Headey is een zeker knappe vrouw. Maar het boek laat geen moment onbenut om Cersei neer te zetten als een vrouw van ongekende schoonheid die iedere andere vrouw doet verbleken.quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:04 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Lena en Nikolaj zijn allebei knap dus ik snap nooit waar dit vandaan komt.
Niks ten nadele van Lena Headey.![]()
Zo'n vrouwen zijn moeilijk te casten aangezien iedereen een andere smaak heeft.quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:24 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook in mijn post, Lena Headey is een zeker knappe vrouw. Maar het boek laat geen moment onbenut om Cersei neer te zetten als een vrouw van ongekende schoonheid die iedere andere vrouw doet verbleken.
Niks ten nadele van Lena Headey.
Jaime en Cersei zijn wat dat betreft bijna niet te casten, want je kunt nooit iedereen blij maken.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”![]()
Het is natuurlijk moeilijk ook om zo iemand te casten, aangezien het zeer subjectief is. En ik denk ook dat ze iemand gekozen heb die de rol goed kan dragen, en dus en de evil queen kan spelen, maar ook de trotse moeder, de conniving bitch etc.Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.![]()
Want ik vind Cersei qua acteren wel goed uit de verf komen. Eigenlijk iedereen wel
.
Hoogachtend,
Erik.![]()
True, true... dan kom je al snel in de categorie Doutzen Kroes terecht, maar dat soort dames zijn acterend gezien natuurlijk alles behalve een verrijking voor GOT.quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:25 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Zo'n vrouwen zijn moeilijk te casten aangezien iedereen een andere smaak heeft.
Jaime en Cersei zijn wat dat betreft bijna niet te casten, want je kunt nooit iedereen blij maken.![]()
![]()
Brienne, goed gecast en goed toegetakeld. Hopelijk speelt ze ook goed.Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.![]()
Arya ziet er ook echt uit als een jongetje.
Hoogachtend,
Erik.![]()
Is er trouwens al een foto van Pycelle? Hij wordt gespeeld door de voice-actor van de audioboeken.Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:41 schreef Dagonet het volgende:
Is er trouwens al een foto van Pycelle? Hij wordt gespeeld door de voice-actor van de audioboeken.
Dit is hem toch gewoon?“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”![]()
Dago bedoel je niet iemand anders? Want Pycelle is er toch al een heel seizoen.Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.![]()
Ik heb HBO Nederland hierover gemaild en ze mailden terug dat ze pas vanaf aflevering 4 gaan bijlopen met Amerika, dus aflevering 4 is meteen de maandag erna te zien. Ik heb ze gevraagd waarom ze niet wat afleveringen van seizoen 1 achter elkaar uitzenden in maart in plaats van dit in april te doen, en ze hebben teruggestuurd er naar te gaan kijken maar ze zitten wel met andere series die ze ook op maandag uitzenden.quote:Op donderdag 9 februari 2012 10:04 schreef Gwywen het volgende:
Ze gaan dus inderdaad een dag later uitzenden? Dan denk ik toch dat ik het ga doen. Misschien pas in april, dat dan weer wel![]()
Je hebt idd geen contract dus na 10 afleveringen GoT kan ik weer opzeggen.
Ik kijk verder eigenlijk niet zo veel TV, alleen het nieuws en voor de rest gebruik ik dat ding vooral om DVD's te kijken. Dus ik zie niet in waarom ik met een HBO abo ineens wel heel veel TV zou gaan kijken.
Die twee andere previews (Luck en Mildred Pierce) vond ik niet zodanig goed dat ik daarvoor een abo overweeg.![]()
Dat ook ja. Er zijn maar zelden gevallen van modellen die overtuigende acteerprestaties kunnen neerzetten. Dus ik heb liever dat ze voor iemand met (in jullie ogen danquote:Op donderdag 9 februari 2012 22:34 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
True, true... dan kom je al snel in de categorie Doutzen Kroes terecht, maar dat soort dames zijn acterend gezien natuurlijk alles behalve een verrijking voor GOT.) mindere looks gaan maar die wel prima kan acteren, dan dat ze voor een topmodel gaan die op het scherm maar houterig uit de verf komt.
Snap overigens niet waar al dat opgehemel van Doutzen vandaan komt... Ok, het is een mooie vrouw, maar in een random winnkelstraat kom ik mooiere exemplaren tegenMaar dat komt misschien omdat ze ook niet echt mijn type is.
![]()
Ah, ik zie het al. Hij zou Pycelle spelen maar kon niet. Hij speelt nu Hallyne.quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:50 schreef Tha_Erik het volgende:
Dago bedoel je niet iemand anders? Want Pycelle is er toch al een heel seizoen.
Hij en Martin hebben al eerder samengewerkt aan Beauty and the Beast (met Linda Hamilton).
Roy Dotrice heeft wel de beste versie van de audioboeken gemaakt trouwens, ideaal voor in de auto..
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Brienne is goed, maar ziet wel veel ouder uit dan ik in mijn hoofd had. Verder geen klagen, ziet er echt goed uit. Nog minder dan 2 maandjes
Kippevel trouwens steeds in die teaser: I am Danaerys Stormborn, and i will take what is mine. With fire.. And Blood!Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?![]()
Ik vond dat helaas een beetje cheesy, ook door haar britse accentquote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:32 schreef sbientje het volgende:
Brienne is goed, maar ziet wel veel ouder uit dan ik in mijn hoofd had. Verder geen klagen, ziet er echt goed uit. Nog minder dan 2 maandjes
Kippevel trouwens steeds in die teaser: I am Danaerys Stormborn, and i will take what is mine. With fire.. And Blood!
Beneath the gold, bitter steel![]()
daar hou ik juist vanquote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:40 schreef Fingon het volgende:
[..]
Ik vond dat helaas een beetje cheesy, ook door haar britse accent
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?![]()
De enige characters uit Westeros die niet door Britten of Ieren gespeeld worden zijn Tyrion en Drogo.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:40 schreef Fingon het volgende:
[..]
Ik vond dat helaas een beetje cheesy, ook door haar britse accent.
Ah, maar Drogo komt ook uit Essos hequote:Op vrijdag 10 februari 2012 20:07 schreef Dagonet het volgende:
[..]
De enige characters uit Westeros die niet door Britten of Ieren gespeeld worden zijn Tyrion en Drogo..
![]()
![]()
En Jaime Lannister door een Deen.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 20:07 schreef Dagonet het volgende:
[..]
De enige characters uit Westeros die niet door Britten of Ieren gespeeld worden zijn Tyrion en Drogo..
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
Album top 100 2024![]()
Ja, halverwege die zin ging ik iets anders typen..
wat een bazen serie
als ik er lekkere ruk aangeeft. Dan spuit ik zo een volwassen vent van zijn scooter.
-geen browserverneukende links in je sig graag-![]()
Daar ben ik ook wel blij mee, britten zijn over het algemeen beter alleen juist haar accent klonk ontzettend cheesyquote:Op vrijdag 10 februari 2012 20:07 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Vond het wel meevallen, maar ik vind haar deel van het verhaal juist totaal niet interessant.. maar ik ben dan ook geen fan van draken and suchquote:Op vrijdag 10 februari 2012 23:57 schreef Fingon het volgende:
[..]
Daar ben ik ook wel blij mee, britten zijn over het algemeen beter alleen juist haar accent klonk ontzettend cheesy
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.![]()
Hoe gaan ze dat dan doen met de eerste afleveringen? Of hebben ze daar niks over verteld?quote:Op donderdag 9 februari 2012 23:12 schreef Nagil het volgende:
[..]
Ik heb HBO Nederland hierover gemaild en ze mailden terug dat ze pas vanaf aflevering 4 gaan bijlopen met Amerika, dus aflevering 4 is meteen de maandag erna te zien. Ik heb ze gevraagd waarom ze niet wat afleveringen van seizoen 1 achter elkaar uitzenden in maart in plaats van dit in april te doen, en ze hebben teruggestuurd er naar te gaan kijken maar ze zitten wel met andere series die ze ook op maandag uitzenden.![]()
Het eerste seizoen van game of trones kan je via hbo on demand zien.
Ik heb het er in tussen zien staan.![]()
Ben afgelopen week begonnen met Game of Thrones, zo even episode 10 kijken.
Echt 'n vette serie !
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.![]()
Laatste aflevering maakt me lekker warm voor seizoen 2
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.![]()
Als het goed is worden in februari en maart alleen enkele afleveringen uitgezonden. In april hebben ze de ruimte om 2 afleveringen op een avond te plannen en dat zullen ze dan ook doen, met gevolg dat ze waarschijnlijk aflevering 3 en 4 op 23 april gaan uitzenden.quote:Op maandag 13 februari 2012 12:09 schreef matthijs_i het volgende:
[..]
Hoe gaan ze dat dan doen met de eerste afleveringen? Of hebben ze daar niks over verteld?![]()
![]()
schattig meiskeI think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.![]()
Overigens staat Luck aflevering 3 bijvoorbeeld nu al bij de On Demand van HBO. Die is 12 februari in de USA uitgezonden. Hopelijk gaat dat ook zo snel met Game Of Thrones
吴 曼 迪![]()
quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:41 schreef Nagil het volgende:
Zijn de On Demand-afleveringen eigenlijk ook in HD?
吴 曼 迪![]()
Die lesbische sexscene in aflevering 7 is me er trouwens eentje zeg![]()
Zo idioot.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:52 schreef ThaTim het volgende:
Die lesbische sexscene in aflevering 7 is me er trouwens eentje zeg![]()
![]()
Na einai kalitero anthropo apo ton patera tou.
Op vrijdag 18 juni 2010 23:17 schreef Catwoman1986 het volgende:
Held :D![]()
hahah die valentijnsdingen zijn grappig
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?![]()
Lieve UIquote:I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.![]()
Voor degenen die het boek ook hebben gelezen. Ik heb het eerste boek bijna uit, maar:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet meer actief op Fok!![]()
![]()
Wiesda?Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.![]()
Dat is de pyromancer, naam even kwijt. Een nieuw karakter vanaf boek twee, een alchemist in Kings Landing.Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Volgens mij Balon Greyjoy, getuige de Kraken boven de vuurhaard.Na einai kalitero anthropo apo ton patera tou.
quote:Op zaterdag 18 februari 2012 11:27 schreef Viking84 het volgende:
Voor degenen die het boek ook hebben gelezen. Ik heb het eerste boek bijna uit, maar:Gevangenname van de imp is indirecte aanleiding. Directe aanleiding was executie van Ned (het was de bedoeling dat hij naar de Wall gestuurd zou worden, maar Joffrey deed weer eens dom), samen met het koningschap van Joffrey terwijl Stannis de rechtmatige heir was.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hebben jullie deze nieuwe seizoen 2 quote posters al gezien?
De foto's lijken uit seizoen 1 afkomstig, maar de quotes zijn afkomstig uit de laatste seizoen 2 trailer.![]()
Als je het mij vraagt was de gevangenname van Ned de aanleiding. Joffrey eist dat Rob naar Kingslanding komt om zijn trouw te zweren, waarop Rob antwoordde "I will go to King's Landing, but not alone. Call the banners" Ofwel, hij roept het leger van het Noorden bijeen om Ned te bevrijden.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:42 schreef MAHL het volgende:
[..]
Gevangenname van de imp is indirecte aanleiding. Directe aanleiding was executie van Ned (het was de bedoeling dat hij naar de Wall gestuurd zou worden, maar Joffrey deed weer eens dom), samen met het koningschap van Joffrey terwijl Stannis de rechtmatige heir was.![]()
Dat klinkt wel plausibel, maar ik zal dat stuk nog eens terugzoeken. Want volgens mij begon de slachtpartij direct nadat Ned publiekelijk tegen de koningin zei dat Joffrey niet de zoon is van Robert. En ik vraag me af of Robb dit alles wel wist.Volgens mij begonnen de Lannisters de oorlog. Misschien vonden ze de gevangenname van de imp een mooi excuus om oorlog te zoeken, maar die imp kan ze verder weinig schelen.quote:Op zondag 19 februari 2012 13:05 schreef matthijs_i het volgende:
[..]
Als je het mij vraagt was de gevangenname van Ned de aanleiding. Joffrey eist dat Rob naar Kingslanding komt om zijn trouw te zweren, waarop Rob antwoordde "I will go to King's Landing, but not alone. Call the banners" Ofwel, hij roept het leger van het Noorden bijeen om Ned te bevrijden.Niet meer actief op Fok!![]()
Familie eerst is zo ongeveer het devies van de Lannisters, ook al geeft Tywin niet zoveel om Tyrion, Tyrion is en blijft een Lannister.quote:Op zondag 19 februari 2012 13:34 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dat klinkt wel plausibel, maar ik zal dat stuk nog eens terugzoeken. Want volgens mij begon de slachtpartij direct nadat Ned publiekelijk tegen de koningin zei dat Joffrey niet de zoon is van Robert. En ik vraag me af of Robb dit alles wel wist.Volgens mij begonnen de Lannisters de oorlog. Misschien vonden ze de gevangenname van de imp een mooi excuus om oorlog te zoeken, maar die imp kan ze verder weinig schelen.
Als je het goed beschouwt is de moordpoging op Bran de reden voor de gevangenname van Tyrion, wat weer leidt tot Tywin die Gregor Clegane op pad stuurt om te moorden met als doel om Ned de stad uit te lokken, een hinderlaag in. Dat Ned z'n been brak door een overhaaste actie van Jaime was niet gepland, dat Joffrey besloot hem te laten executeren was helemaal niet gepland.Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
De Lannisters wilden helemaal geen oorlog, hun plan was idd om Ned de stad uit te lokken door de acties van Gregor Clegane (wat niet lukte omdat Jaime het been van Ned brak, zodat Ned Beric Dondarrion eropaf stuurde). Nadat Ned tegen Cersei zei dat Joffrey niet de rechtmatige heir was werd hij gevangengenomen, maar omdat de Lannisters niet wisten wat Stannis van plan was (die heel boek 1 op Dragonstone zat, nadat hij met Jon Arryn het geheim ontdekt had), wilden ze absoluut niet ook nog een oorlog met het Noorden riskeren. Plan was dus om Ned zijn 'verraad' voor de stad te laten opbiechten en hem te laten zeggen dat hij er spijt van had, dat Joffrey wél de heir was, etc. Of de oorlog er ook gekomen was als dit plannetje doorgegaan was weet ik niet (riep Robb de banners nou voor of na de dood van Ned?).quote:Op zondag 19 februari 2012 13:34 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dat klinkt wel plausibel, maar ik zal dat stuk nog eens terugzoeken. Want volgens mij begon de slachtpartij direct nadat Ned publiekelijk tegen de koningin zei dat Joffrey niet de zoon is van Robert. En ik vraag me af of Robb dit alles wel wist.Volgens mij begonnen de Lannisters de oorlog. Misschien vonden ze de gevangenname van de imp een mooi excuus om oorlog te zoeken, maar die imp kan ze verder weinig schelen.![]()
Er voor, toen Ned nog gevangen zat.quote:Op zondag 19 februari 2012 14:06 schreef MAHL het volgende:
[..]
De Lannisters wilden helemaal geen oorlog, hun plan was idd om Ned de stad uit te lokken door de acties van Gregor Clegane (wat niet lukte omdat Jaime het been van Ned brak, zodat Ned Beric Dondarrion eropaf stuurde). Nadat Ned tegen Cersei zei dat Joffrey niet de rechtmatige heir was werd hij gevangengenomen, maar omdat de Lannisters niet wisten wat Stannis van plan was (die heel boek 1 op Dragonstone zat, nadat hij met Jon Arryn het geheim ontdekt had), wilden ze absoluut niet ook nog een oorlog met het Noorden riskeren. Plan was dus om Ned zijn 'verraad' voor de stad te laten opbiechten en hem te laten zeggen dat hij er spijt van had, dat Joffrey wél de heir was, etc. Of de oorlog er ook gekomen was als dit plannetje doorgegaan was weet ik niet (riep Robb de banners nou voor of na de dood van Ned?).![]()
Maar ik weet zeker dat de banners een extra serieuze postduif kregen op het moment dat zijn vaders kop rolde.Conscience do cost.![]()
Een raaf sturen naar de banners die al om je heen gelegerd zijn?quote:Op zondag 19 februari 2012 15:46 schreef ems. het volgende:
Maar ik weet zeker dat de banners een extra serieuze postduif kregen op het moment dat zijn vaders kop rolde.Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Weer een klein beetje nieuws, dit maal over de eerste aflevering van seizoen 2. De titel van de eerste aflevering wordt: The North Remembers, de aflevering zal 53min duren. Zie: winteriscoming.nl![]()
quote:
Vanavond lekker boek 3 uitlezen en alvast een beginnetje maken aan deel 4 trouwens!Conscience do cost.![]()
Ik heb gisteravond boek 1 uitgelezen en ben vanochtend begonnen in boek 2.quote:Op zondag 19 februari 2012 16:58 schreef ems. het volgende:
[..]
Vanavond lekker boek 3 uitlezen en alvast een beginnetje maken aan deel 4 trouwens!
Het mooiste stuk uit boek 1 vind ik toch de naderende dood van Khal Drogo en de uitspraak van Mirri Maz Duur:quote:“When the sun rises in the west and sets in the east,” said Mirri Maz Duur. “When the seas go dry and mountains blow in the wind like leaves. When your womb quickens again, and you bear a living child. Then he will return, and not before.”.
Niet meer actief op Fok!![]()
risingquote:
vanochtend maar weer verder gegaan met boek 3Ben wel benieuwd hoe het weer verder gaat!
Ben begonnen aan boek 1, en vind het wel net zo mooi als de serie. Ook gelijk met het boek de afleveringen begonnen te kijken. Echt, wát een serie!![]()
![]()
stond hierboven al, toch?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 11:05 schreef Gwywen het volgende:
Winter is Coming heeft weer een nieuw filmpje geplaatst:wel tof, ik heb er echt zin in! nog 5 weken ofzo
refresh my memory?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 15:06 schreef maurisioo het volgende:
Het einde van aflevering 7 ook
Nu net voor de tweede keer gezien, nog steeds prachtig om te zien
Kom met vuur; ik geef je water. Kom met woorden en ik blijf met je praten.![]()
Even in spoilerquote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Op tumblr staat het vaak als eerste.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 12:13 schreef Gwywen het volgende:
Je hebt gelijk. Ik dacht dat alles wat bovenaan staat op WiC het nieuwste van het nieuwste is.
quote:Op dinsdag 21 februari 2012 15:44 schreef maurisioo het volgende:
[..]
Even in spoilerJha, das idd een mooieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kom met vuur; ik geef je water. Kom met woorden en ik blijf met je praten.![]()
In twee dagen tijd eindelijk seizoen 1 helemaal gekeken. Mooie plot twists en gewoon een geweldige serie, kan niet wachten tot seizoen 2.![]()
![]()
Hehe, same here. Ook in 2 dagen de seizoen 1 gekeken. Heb inmiddels ook de boeken besteldquote:Op woensdag 22 februari 2012 14:24 schreef Kijana het volgende:
In twee dagen tijd eindelijk seizoen 1 helemaal gekeken. Mooie plot twists en gewoon een geweldige serie, kan niet wachten tot seizoen 2.
I spoke proper England since I was a children.![]()
Ha! In een dag helemaal gekeken.quote:Op woensdag 22 februari 2012 14:24 schreef Kijana het volgende:
In twee dagen tijd eindelijk seizoen 1 helemaal gekeken. Mooie plot twists en gewoon een geweldige serie, kan niet wachten tot seizoen 2.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.![]()
Lol levenlozequote:Op woensdag 22 februari 2012 16:52 schreef Zihuatanejo het volgende:
[..]
Ha! In een dag helemaal gekeken.
lekker faxen heel de dag echt genot![]()
Net de eerste 3 episodes gezien. Best goed tot nu toe moet ik zeggen, hopelijk komt er wel meer actie.
Ik heb overigens nu al een hekel aan die koningin en die broer die Bran naar beneden duwde. Hoop dat ze snel doodgaan.![]()
Ik wou dat ik nog kon delen in jouw jeugdelijke naïviteitquote:Op woensdag 22 februari 2012 17:29 schreef Funzel het volgende:
Ik heb overigens nu al een hekel aan die koningin en die broer die Bran naar beneden duwde. Hoop dat ze snel doodgaan.
Conscience do cost.![]()
![]()
Die broer is baas, lekkere arrogante zakquote:Op woensdag 22 februari 2012 17:29 schreef Funzel het volgende:
Net de eerste 3 episodes gezien. Best goed tot nu toe moet ik zeggen, hopelijk komt er wel meer actie.
Ik heb overigens nu al een hekel aan die koningin en die broer die Bran naar beneden duwde. Hoop dat ze snel doodgaan.
Lannisters
Net weer een aflevering Deadwood gekeken. Calamity Jane is eigenlijk toch ook wel een soort van Brienne.Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Beetje jammer dat mensen hier met boekkennis opmerkingen gaan maken over de verwachtingen van niet-lezers.![]()
quote:He is a bald man with jewels in his noseYvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.![]()
Ik vind hem perfect.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”![]()
Ik wacht tot ik hem in actie zie, hij komt op de foto niet echt over zoals ik me hem voorstel naar aanleiding van de boeken en audioboeken. De oosterlingen komen op mij sowieso wat gladder, decadenter over.Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
GRRM heeft wel als nadeel dat de namen van al die oosterlingen klinken als een kat met een hardnekkige haarbal.Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Echt lekker vlot bekken veel namen inderdaad niet voor een film adaptatie.quote:Op donderdag 23 februari 2012 08:51 schreef Dagonet het volgende:
GRRM heeft wel als nadeel dat de namen van al die oosterlingen klinken als een kat met een hardnekkige haarbal.![]()
Ben wel blij dat ze hem lekker camp gehouden hebben.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”![]()
Zo, ben door seizoen 1 heen. Vette serie hoor. Hopen dat seizoen 2 iets meer actie heeft en het komt goed.![]()
![]()
Ze komt niet heel gepassioneerd over moet ik zeggen. Maar dat vind ik altijd wel zo bij haar; ben benieuwd wat ze van de rol maakt!quote:Op donderdag 23 februari 2012 15:15 schreef MAHL het volgende:
Dit interview met Carice al gepost?
http://www.spoilertv.com/(...)iew-with-carice.html
Ik vind Dany (de actrice) wél altijd super leuk en enthousiast in interviews. Die vind het bronmateriaal ook duidelijk echt tof!Bij Carice krijg ik minder het idee dat ze de boeken überhaupt is gaan lezen...
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(![]()
volgens mij zei zij ook in een eerder interview dat ze dat niet had gedaan, een ieder geval dat ze niet van de serie had gehoord tot ze er voor gevraagd werd.quote:Op donderdag 23 februari 2012 19:38 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Ze komt niet heel gepassioneerd over moet ik zeggen. Maar dat vind ik altijd wel zo bij haar; ben benieuwd wat ze van de rol maakt!
Ik vind Dany (de actrice) wél altijd super leuk en enthousiast in interviews. Die vind het bronmateriaal ook duidelijk echt tof!Bij Carice krijg ik minder het idee dat ze de boeken überhaupt is gaan lezen...
Ik hoop niet dat ze zo slecht Engels praat in de serie.. Een beetje accent mag wel, maar het moet wel duidelijk blijven.![]()
Bijna niemand van de acteurs heeft de boeken gelezen.
Melisandre móet een accent hebben, ze komt niet uit Westeros.quote:Op donderdag 23 februari 2012 19:47 schreef eLiNSANIUM het volgende:
[..]
volgens mij zei zij ook in een eerder interview dat ze dat niet had gedaan, een ieder geval dat ze niet van de serie had gehoord tot ze er voor gevraagd werd.
Ik hoop niet dat ze zo slecht Engels praat in de serie.. Een beetje accent mag wel, maar het moet wel duidelijk blijven.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”![]()
Zo gauw je een script in je handen geduwd krijgt waarop exact staat wat je moet zeggen is engels voor de meeste mensen een stuk makkelijker dan actief reageren op vragenquote:Op donderdag 23 februari 2012 19:47 schreef eLiNSANIUM het volgende:
Ik hoop niet dat ze zo slecht Engels praat in de serie.. Een beetje accent mag wel, maar het moet wel duidelijk blijven.
Conscience do cost.![]()
dat is waar xDquote:Op donderdag 23 februari 2012 19:48 schreef ems. het volgende:
[..]
Zo gauw je een script in je handen geduwd krijgt waarop exact staat wat je moet zeggen is engels voor de meeste mensen een stuk makkelijker dan actief reageren op vragen
en ze moet inderdaad een accent hebben dat spreek ik niet tegen, ik hoop alleen dat het niet slecht wordt xD![]()
ja maar niet zo'n mart smeets accent bittequote:Op donderdag 23 februari 2012 19:48 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Melisandre móet een accent hebben, ze komt niet uit Westeros.
Carice komt sowieso altijd als een ijskonijn op mij over eigenlijk. Ik weet dat men meestal lyrisch over haar is maar ze doet me helemaal niets.Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Ze moet nu ook eigenlijk een heel kil persoon spelen.quote:Op donderdag 23 februari 2012 21:26 schreef Dagonet het volgende:
Carice komt sowieso altijd als een ijskonijn op mij over eigenlijk. Ik weet dat men meestal lyrisch over haar is maar ze doet me helemaal niets.
Ze mag dan een godin van het vuur zijn. Ze is hard en eigenlijk maar met 1 ding bezig. En daarin hebben emoties geen plaats.It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+![]()
wanneer komt seizoen 2 eigenlijk?
gast ze moet de heetste vrouw van allemaal spelen!quote:Op donderdag 23 februari 2012 21:29 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ze moet nu ook eigenlijk een heel kil persoon spelen.
Ze mag dan een godin van het vuur zijn. Ze is hard en eigenlijk maar met 1 ding bezig. En daarin hebben emoties geen plaats.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger![]()
1 aprilquote:Op donderdag 23 februari 2012 21:47 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
gast ze moet de heetste vrouw van allemaal spelen!quote:Even her eyes were red...but her skin was smooth and white, unblemished, pale as cream. Slender she was, graceful, taller than most knights, with full breasts and narrow waist and a heart-shaped face. Men's eyes that once found her did not quickly look away, not even a maester's eyes. Many called her beautiful. She was not beautiful. She was red, and terrible, an red![]()
Gheh volgens dit interview met Aidan Gillen heeft hij wel alle boeken gelezen: http://www.universityobse(...)you-not-to-trust-me/
Net als in de boeken is de acteur die Littlefinger speelt iedereen een stapje voor.![]()
Al het hele jaar hoor ik van verschillende kanten 'Game of Thrones' is zo gaaf en fantastische dat moet je zien, ik was eigenwijs.
Nu in 2 dagen seizoen 1 gekeken. Spannend en interigerend verhaal. Heerlijk grijze wereld, waar je bijna sympathie voor elke kant krijgt. Behalve Joffrey, Joffrey moet dood.So confused when you're lost in the groove![]()
Heb je de boeken gelezen? Haar karakter is heel kil en volledig zonder emotie.quote:Op donderdag 23 februari 2012 21:47 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
gast ze moet de heetste vrouw van allemaal spelen!It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+![]()
Inderdaad. En ze is een van de weinige die weet wat het echte probleem van Westeros is.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:15 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Heb je de boeken gelezen? Haar karakter is heel kil en volledig zonder emotie.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”![]()
Klimaatsverandering!quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:21 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Inderdaad. En ze is een van de weinige die weet wat het echte probleem van Westeros is."The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
quote:
Heb het idee dat ze in de serie de link tussen deanarys en westeros veel sterker leggen dan in het boek. In het boek zag ik de deanaryshoofdstukjes veel meer als uitstapjes.![]()
quote:Op vrijdag 24 februari 2012 03:05 schreef The_Groove het volgende:
Al het hele jaar hoor ik van verschillende kanten 'Game of Thrones' is zo gaaf en fantastische dat moet je zien, ik was eigenwijs.
Nu in 2 dagen seizoen 1 gekeken. Spannend en interigerend verhaal. Heerlijk grijze wereld, waar je bijna sympathie voor elke kant krijgt. Behalve Joffrey, Joffrey moet dood.![]()
![]()
Ik had me die komeet wat aanweziger voorgesteld /zeurquote:.
En haal ik nou series door elkaar of zat er in seizoen 1 geen homo-erotische scène en lesbische scène? Want die heb ik in het boek niet gelezen.Niet meer actief op Fok!![]()
Nee, tegenwoordig is het schijnbaar voor elke serie verplicht om wat gay-shit ertussendoor te gooien, schijnt. Maakt me doorgaans ook geen reet uit, maar ik vind het jammer dat GoT ook aan de trend meedoet
Er werd wel wat geïnsinueerd bij het eerste boek over bepaalde personen, maar er werd inderdaad nooit direct beschreven wat er gaande was.Conscience do cost.![]()
HBO heeft eigenlijk bij (vrijwel) elke serie iets met karakter dat homo is, vind dat zelf ook weleens wat geforceerd overkomen.
Niet zo lang geleden ging het hier over de nederlandse ondertiteling op HBO. Ik ben met een vriend seizoen 1 via HBO On Demand terug het kijken en daar werd Littlefinger aangeduid als Kleinvinger ipv Pinkje en 'summerchild' gewoon als zomerkind ipv zondagskind.
Ze lezen dus volgens mij wel mee![]()
![]()
Ik heb er zoveel zin in dat ik bang ben toch met een teleurstelling de eerste aflevering af te sluiten. Veel nieuwe karakters en nog niet helemaal overtuigd van een aantal, zoals Carice van Houten. Het is echt een saaie praatpop, ik mis wat sprankeling zeker om een echt gemeen wijf te spelen.
Verder zeer benieuwd naar de ontwikkelingen in King's Landing.Voor vrienden is het kortweg Wauw![]()
Ik houd wel van homo-verhaallijntjes.
Hoogachtend,
Erik.![]()
Ik vind het maar gayquote:Op zaterdag 25 februari 2012 16:22 schreef Tha_Erik het volgende:
Conscience do cost.![]()
Ik ookquote:Op zaterdag 25 februari 2012 16:22 schreef Tha_Erik het volgende:
. De vrouwelijke variant dan.
Verder erger ik me maar aan die Nederlandse vertaling. Zomer en Koningslanding... dat klinkt toch nergens naar?.
Inderdaad. Belachelijk dat ze namen (van zowel steden als personen) zo vertalen. Klinkt bijna net zo dom als je eigen naam in een ander accent uitspreken als je in het buitenland bent oidquote:Op zaterdag 25 februari 2012 17:23 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik ook. De vrouwelijke variant dan.
Verder erger ik me maar aan die Nederlandse vertaling. Zomer en Koningslanding... dat klinkt toch nergens naar?.
Conscience do cost.![]()
Op zich is vertalen ook wel een onmogelijke klus. Want welke naam houd je origineel zoals het Engels, en welke maak je Nederlands? Want sommige hele goede namen uit de Engelse boeken zijn gewoon Engelse woorden, die dan ook Nederlands maken?
Hoogachtend,
Erik.![]()
Namen van personen en plaatsen gewoon in het Engels laten?quote:Op zaterdag 25 februari 2012 17:34 schreef Tha_Erik het volgende:
Op zich is vertalen ook wel een onmogelijke klus. Want welke naam houd je origineel zoals het Engels, en welke maak je Nederlands? Want sommige hele goede namen uit de Engelse boeken zijn gewoon Engelse woorden, die dan ook Nederlands maken?
Maar hoe ver ga je dan? The Wall ook Engels laten? En the others?Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.![]()
Overigens, die nieuwe trailer! Ik zie zo veel fragmenten van scenes waarbij ik benieuwd ben hoe ze die gaan uitwerken
![]()
. En ik ben echt zo benieuwd hoe Carice het gaat doen. Denk dat ze nog wel eens kan gaan verrassen. Sowieso vind ik 'r altijd al kil en onvriendelijk overkomen, dus dat zit wel goed.
Hoogachtend,
Erik.![]()
Mja, is the others echt een naam? Volgens mij wordt het in het boek met kleine letters geschreven, dus je zou zeggen van niet. The wall kan ook prima de muur worden dus.Niet meer actief op Fok!![]()
Overigens zou ik er wel voor zijn om typische namen gewoon Engels te houden. het zijn uiteindelijk toch volwassennenboeken, dus die begrijpen dat wel lijkt me dan.
Dat je niet opeens Daenerys Stormgeboren krijgt ipv Stormborn.Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.![]()
In deel 1 krijgt Daenarys wel les van een van haar bediendes/slavinnen. En ze krijgt op een gegeven moment ook nog wel een helpende hand.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 13:59 schreef Viking84 het volgende:
En haal ik nou series door elkaar of zat er in seizoen 1 geen homo-erotische scène en lesbische scène? Want die heb ik in het boek niet gelezen.
Renly wordt veel zwaarder aangedikt dan in het boek, dat wel.Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Het is niet echt aangedikt - dat zou betekenen dat hij méér homo is dan in het boek. Het is eerder zo dat ze van subtext text hebben gemaakt.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 18:15 schreef Dagonet het volgende:
[..]
In deel 1 krijgt Daenarys wel les van een van haar bediendes/slavinnen. En ze krijgt op een gegeven moment ook nog wel een helpende hand.
Renly wordt veel zwaarder aangedikt dan in het boek, dat wel.![]()
In het boek wordt er alleen maar naar gehint, zekerheid is er niet. Loras verliefd op Renly is ook een heel stuk duidelijker dan dat er de andere kant op ook gevoelens zouden zijn. In het boek dan.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 18:22 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Het is niet echt aangedikt - dat zou betekenen dat hij méér homo is dan in het boek. Het is eerder zo dat ze van subtext text hebben gemaakt.
In de serie bestaat er geen twijfel.Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Daarom zeg ik ook - de subtext is in de serie text geworden.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 18:27 schreef Dagonet het volgende:
[..]
In het boek wordt er alleen maar naar gehint, zekerheid is er niet. Loras verliefd op Renly is ook een heel stuk duidelijker dan dat er de andere kant op ook gevoelens zouden zijn. In het boek dan.
In de serie bestaat er geen twijfel.![]()
George Martin heeft gewoon in een interview bevestigd dat Loras en Renly gay zijn, dus er is geen twijfel.
Moeilijk te accepteren wel, voor de homofoben heb ik gemerkt.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”![]()
Het is ook niet zo dat in de serie gayporn zat ofzo.
Hoogachtend,
Erik.![]()
Nee, inderdaad. En er zitten veel andere scenes in waar allerlei lichaamsdelen in het rond vliegen, en dat is dan wel weer goed.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 19:32 schreef Tha_Erik het volgende:
Het is ook niet zo dat in de serie gayporn zat ofzo.
Ben blij dat HBO er normaal over doet.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”![]()
De tieten van Carice krijgen we wel weer te zien, dat is duidelijk.quote:
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.![]()
ah, carice gaat weer eens naaktquote:I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.![]()
Maar geweldige trailer! Goed dat ze wat van boek 3 naar het tweede seizoen verplaatsen.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”![]()
Moet ook wel, als je de vaart erin wil houden. Martin heeft er een handje van allerlei nutteloze figuren en verhaallijntjes toe te voegen, om het geheel maar een gevoel van "epos" te geven, wat het natuurlijk niet is. Als je al die nutteloze rommel wegstreept, hou je hooguit drie boeken over
Bijvoorbeeld? Kan zo ff niets bedenken, behalvequote:Op zaterdag 25 februari 2012 19:51 schreef Pek het volgende:
Moet ook wel, als je de vaart erin wil houden. Martin heeft er een handje van allerlei nutteloze figuren en verhaallijntjes toe te voegen, om het geheel maar een gevoel van "epos" te geven, wat het natuurlijk niet is. Als je al die nutteloze rommel wegstreept, hou je hooguit drie boeken overSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
"Jantje komt binnen. Hij draagt een opengewerkt wambuis van goudbrokaat, afgewerkt met rode linten"
Hoef je allemaal niet te laten zien, scheelt een boek!
Ja, maar dat is een slecht voorbeeld. Er is beeld dus we zien wat Jantje draagt, natuurlijk hoeft dat door niemand gezegd te worden.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 20:08 schreef Pek het volgende:
"Jantje komt binnen. Hij draagt een opengewerkt wambuis van goudbrokaat, afgewerkt met rode linten"
Hoef je allemaal niet te laten zien, scheelt een boek!
En die ''nutteloze'' verhaallijnen maken de boeken juist zo rijk. Natuurlijk kan en hoeft alles er niet in, maar als je alleen de grote lijnen zou doen, zou je gewoon veel verliezen. Gelukkig denkt HBO daar anders over.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”![]()
Maar dat zijn beschrijvingen, geen verhaallijnen he. Herinner me ook nog dat gedoe van Catelyn om naar de Eyrie te komen in boek 1, was na de aanval van de mountain clans gewoon een heel hoofdstuk hoe ze over allerlei bruggen en passages gaat. Liet wel een beetje zien dat de Eyrie min of meer een onneembare vesting is, maar toch, dat gedoe was veel te uitgebreid.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 20:08 schreef Pek het volgende:
Hoef je allemaal niet te laten zien, scheelt een boek!![]()
De verhaallijnen lopen in kringetjes rond, als kippen zonder kop af en toe, daar valt behoorlijk in te snijden voor een TV-serie
Tsja, dan is het denk ik meer een kwestie van smaak. Hij is soms erg gedetailleerd inderdaad maar ik heb het nooit als storend ervaren. Het is heel fijn dat de serie een hoop voorkauwt maar dergelijke details vind ik voor zijn boeken helemaal niet vervelend.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 20:19 schreef MAHL het volgende:
[..]
Maar dat zijn beschrijvingen, geen verhaallijnen he. Herinner me ook nog dat gedoe van Catelyn om naar de Eyrie te komen in boek 1, was na de aanval van de mountain clans gewoon een heel hoofdstuk hoe ze over allerlei bruggen en passages gaat. Liet wel een beetje zien dat de Eyrie min of meer een onneembare vesting is, maar toch, dat gedoe was veel te uitgebreid.
Neemt niet weg dat dat inderdaad overbodig kan zijn in de serie. De vergelijk gaat wat dat betreft niet helemaal op.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 19:28 schreef Bellatrix het volgende:
Moeilijk te accepteren wel, voor de homofoben heb ik gemerkt.Het heeft geen reet met homofobie te maken.
[ Bericht 20% gewijzigd door ems. op 25-02-2012 21:49:05 ]Conscience do cost.![]()
Huh, boek 3 naar seizoen 2? Damn, dan moet ik helemaal snel doorlezen als ik de boeken voor de start van seizoen 2 uit wil hebben.
Het maakt mij geen ene donder uit verder, maar als je alleen op de boeken afgaat hou je meer ruimte voor interpretatie. Het zou Renly een beter karakter maken, aangezien hij dan manipulatiever bezig is.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 19:28 schreef Bellatrix het volgende:
George Martin heeft gewoon in een interview bevestigd dat Loras en Renly gay zijn, dus er is geen twijfel.
Moeilijk te accepteren wel, voor de homofoben heb ik gemerkt.
Voor de rest is hij namelijk vrij nutteloos.Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
En George is nogal gefixeerd op eten geloof ik, je krijgt nog net niet in de appendix de daadwerkelijke recepten maar verder wordt alles wat op tafel komt uitvoerig beschreven. Tot de regenwurmen aan toe.Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Het zal wel aan mij liggen, maar ik heb dat helemaal niet zo gemerkt in boek 1quote:Op zaterdag 25 februari 2012 19:28 schreef Bellatrix het volgende:
Moeilijk te accepteren wel, voor de homofoben heb ik gemerkt.. Voorbeelden van passages waarin gesuggereerd wordt dat zij homo zijn?
quote:Op zaterdag 25 februari 2012 22:23 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Het zal wel aan mij liggen, maar ik heb dat helemaal niet zo gemerkt in boek 1. Voorbeelden van passages waarin gesuggereerd wordt dat zij homo zijn?
SPOILER: latere boekenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
In 1 zitten er niet veel hints geloof ik. In latere boeken wel heel wat. Ik denk dat ze besloten hebben om hun relatie nu al uit te diepen, zodat het ook logisch is als Renly samen met de Tyrells ten strijde trekt.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 22:23 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Het zal wel aan mij liggen, maar ik heb dat helemaal niet zo gemerkt in boek 1. Voorbeelden van passages waarin gesuggereerd wordt dat zij homo zijn?
Voorbeelden in latere boeken:SPOILER: book 2 en 3Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zijn er een paar.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”![]()
Ah OK, thx, dan heb ik dus niets gemist. Al is het feit dat Loras zo opgedoft ten strijde trekt misschien ook een aanwijzing
.
quote:Op zaterdag 25 februari 2012 21:34 schreef Dagonet het volgende:
En George is nogal gefixeerd op eten geloof ik, je krijgt nog net niet in de appendix de daadwerkelijke recepten
I stand corrected.Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Hetzelfde geldt ook voor Renly.quote:Op zondag 26 februari 2012 08:09 schreef Viking84 het volgende:
Ah OK, thx, dan heb ik dus niets gemist. Al is het feit dat Loras zo opgedoft ten strijde trekt misschien ook een aanwijzing
.
SPOILER: Boek 2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Volgens mij kun je hier ook alle recepten vinden.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 21:34 schreef Dagonet het volgende:
En George is nogal gefixeerd op eten geloof ik, je krijgt nog net niet in de appendix de daadwerkelijke recepten maar verder wordt alles wat op tafel komt uitvoerig beschreven. Tot de regenwurmen aan toe.Na einai kalitero anthropo apo ton patera tou.
Ik heb hier ook de eerste 4 boeken staan. Binnenkort maar eens aan beginnen voordat seizoen 2 uitkomt![]()
afgelopen weekend seizoen 1 voor de 2de keer gekeken en alles is nu toch een stuk duidelijker. De eerste keer zat je in spanning wat er gaat gebeuren, de 2de keer kan je beter letten op de karakters en wie nu wie is en bij wie hoort. Vanaf het begin al.
Kortom, erg genoten. Misschien wel meer dan bij de uitzendingen met 1x per week een aflevering. Is het nog geen april?!![]()
quote:Op zondag 26 februari 2012 10:34 schreef Kleffe_Dop het volgende:
En dat vind ik toch zo verschrikkelijk grappig!SPOILER: Boek 2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En verder zijn Renly en Loras ook gewoon supergay met hun kleding, haar en gedrag. Dingen hoeven niet altijd letterlijk gezegd te worden om toch duidelijk te zijn.You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home![]()
quote:Op dinsdag 28 februari 2012 09:59 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
En dat vind ik toch zo verschrikkelijk grappig!
En verder zijn Renly en Loras ook gewoon supergay met hun kleding, haar en gedrag. Dingen hoeven niet altijd letterlijk gezegd te worden om toch duidelijk te zijn.SPOILER: boek 2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?![]()
Ik ben meer voor de implicaties ipv het expliciete. Dat ligt namelijk een stuk dichter bij de realiteit waarop deze hele oorlog gebaseerd is waar dat soort insinuaties ook regelmatig geuit werden om iemand in diskrediet te brengen, zonder dat er een daadwerkelijk bewijs was.Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Whaha, deze gaat in de preorderquote:![]()
OT: Volgende week de blu ray box van S1May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you![]()
HBO Nederland heeft zojuist bekend gemaakt dat ze het tweede seizoen van Game of Thrones gaan uitzenden vanaf 16 april. Een dag na de Amerikaanse uitzending is elke aflevering direct beschikbaar op HBO GO en HBO On Demand. Lees hier het volledige persbericht van HBO Nederland.![]()
Ik heb seizoen 1 gekeken, boek 1 gelezen en ben nou weer seizoen 1 aan het kijken. Ik besef nou hoe razend snel deze serie gaat, er is al zoveel gebeurd in de eerste aflevering.![]()
Nice!quote:Op dinsdag 28 februari 2012 12:02 schreef matthijs_i het volgende:
HBO Nederland heeft zojuist bekend gemaakt dat ze het tweede seizoen van Game of Thrones gaan uitzenden vanaf 16 april. Een dag na de Amerikaanse uitzending is elke aflevering direct beschikbaar op HBO GO en HBO On Demand. Lees hier het volledige persbericht van HBO Nederland.Uitvinder van de biersmiley.![]()
Het nieuwe seizoen is dus eigenlijk boek 2? Dat heb ik gemist de afgelopen topics.fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad![]()
Net zoals bij Luck dus, nicequote:Op dinsdag 28 februari 2012 12:02 schreef matthijs_i het volgende:
HBO Nederland heeft zojuist bekend gemaakt dat ze het tweede seizoen van Game of Thrones gaan uitzenden vanaf 16 april. Een dag na de Amerikaanse uitzending is elke aflevering direct beschikbaar op HBO GO en HBO On Demand. Lees hier het volledige persbericht van HBO Nederland.meteen fatsoenlijk in HD
吴 曼 迪![]()
Is ook de artwork voor de tie-in editie van boek 2, dus vrij officieel. Ben het met je eens dat het licht amateuristisch overkomt.![]()
Waarschijnlijk slechts gedeeltelijk boek 2, dat een deel van het einde van boek 2 naar seizoen 3 wordt geschoven.quote:Op woensdag 29 februari 2012 16:48 schreef Beach het volgende:
Het nieuwe seizoen is dus eigenlijk boek 2? Dat heb ik gemist de afgelopen topics.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De rest van boek 2 en heel boek 3 worden dan 2 seizoenen, seizoen 3 en 4 dus.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: