abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 februari 2012 @ 17:40:47 #51
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_107757594
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 17:30 schreef sbientje het volgende:

[..]

ik ook ja..

Ben eindelijk in boek 3 begonnen :)
en ik zoek ook weleens een woord op. Vooral voor paard hebben ze heel veel woorden hahaha, ben dan altijd benieuwd wat het verschil is dus dan kijk ik dat ff na. (garron, courser, destrier, palfrey)
Ik ben zo blij dat ik altijd veel boeken die in eenzelfde setting speelden heb gelezen. Scheelt me een heleboel opzoeken. :P.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 8 februari 2012 @ 18:23:03 #52
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_107758981
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:18 schreef Viking84 het volgende:
Ik ben nu halverwege het eerste boek, dus ik heb wel goede hoop dat ik de eerste twee voor april uit ga krijgen *O*.

En als ik het eerste boek uit heb, ga ik het eerste seizoen nog eens bekijken en een 'kijk-en-vergelijk' doen :P.

Ik lees ze in het Engels trouwens en ik moet echt wel eens wat woorden die regelmatig terugkomen opzoeken :@. 'Squire', 'bestir', 'mummer'.
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 17:30 schreef sbientje het volgende:

[..]

ik ook ja..

Ben eindelijk in boek 3 begonnen :)
en ik zoek ook weleens een woord op. Vooral voor paard hebben ze heel veel woorden hahaha, ben dan altijd benieuwd wat het verschil is dus dan kijk ik dat ff na. (garron, courser, destrier, palfrey)
Herkenbaar, herkenbaar. :D

Nog een paar opzoekertjes voor mij waren betrothed, nuncle, milk of the poppy en Maester.
  woensdag 8 februari 2012 @ 19:49:03 #53
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107762614
Haha, betrothed wist ik wel. En sommige dingen worden ook gaandeweg duidelijk. Ik heb een woordenboekapp op m'n foon (Webster) en daarmee zoek ik bepaalde woorden op.

Het zal idd echt schelen als je veel soortgelijke boeken leest, maar voor mij is het vrijwel nieuw. Ben wel blij dat ik niet de enige ben die woorden moet opzoeken. Begon al aan m'n Engels te twijfelen :').
Niet meer actief op Fok!
pi_107781632
Even een vraag aan de ziggo-abonnees: hebben jullie gisteren ook gekeken en zo ja, overweeg je een abonnement op HBO?
Ik twijfel nog heel erg, want eigenlijk zou ik dat abonnement alleen voor GoT nemen, de rest boeit me niet zo.

Nu hoorde ik dat ze van plan zijn om series de dag nadat ze in Amerika op TV geweest zijn, in Nederland uit te zenden.
Dat is ineens heel andere koek natuurlijk, want dan kan ik 2 april a.s. aflevering 1 van seizoen 2 gaan kijken en dan is een abo ineens wel weer interessant. :)

Op de site van Ziggo zelf kan ik daar niet echt iets over vinden.
  donderdag 9 februari 2012 @ 09:48:57 #55
211083 Angelof9
I must go first
pi_107781774
Ik heb ook gehoord dat ze maar 1 dag achter gaan lopen. Toch is het me de 14.95 niet waard...
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  † In Memoriam † donderdag 9 februari 2012 @ 09:56:36 #56
34726 Fratz
Max
pi_107781987
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 09:42 schreef Gwywen het volgende:
Even een vraag aan de ziggo-abonnees: hebben jullie gisteren ook gekeken en zo ja, overweeg je een abonnement op HBO?
Ik twijfel nog heel erg, want eigenlijk zou ik dat abonnement alleen voor GoT nemen, de rest boeit me niet zo.

Nu hoorde ik dat ze van plan zijn om series de dag nadat ze in Amerika op TV geweest zijn, in Nederland uit te zenden.
Dat is ineens heel andere koek natuurlijk, want dan kan ik 2 april a.s. aflevering 1 van seizoen 2 gaan kijken en dan is een abo ineens wel weer interessant. :)

Op de site van Ziggo zelf kan ik daar niet echt iets over vinden.
Ik heb het genomen. Te meer omdt de eerste twee maanden gratis zijn. Ik kan het dus drie maanden uitproberen en dan beslissen of ik het de moeite waard vind. Opzeggen is ook zo gedaan.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_107782169
Ze gaan dus inderdaad een dag later uitzenden? Dan denk ik toch dat ik het ga doen. Misschien pas in april, dat dan weer wel :P
Je hebt idd geen contract dus na 10 afleveringen GoT kan ik weer opzeggen.
Ik kijk verder eigenlijk niet zo veel TV, alleen het nieuws en voor de rest gebruik ik dat ding vooral om DVD's te kijken. Dus ik zie niet in waarom ik met een HBO abo ineens wel heel veel TV zou gaan kijken.
Die twee andere previews (Luck en Mildred Pierce) vond ik niet zodanig goed dat ik daarvoor een abo overweeg.
  donderdag 9 februari 2012 @ 10:11:56 #58
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_107782378
Je zou je ook aan de Borgia's kunnen wagen! :9.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_107782465
quote:
14s.gif Op donderdag 9 februari 2012 10:11 schreef Dagonet het volgende:
Je zou je ook aan de Borgia's kunnen wagen! :9.
Al gezien.
Goeie serie overigens, kan niet wachten op seizoen 2!

Jammer dat Jeremy Irons in die serie speelt, ik had 'm een goeie Blackfish gevonden.
(Maar goed, die lijkt sowieso toch uit de serie geschreven :{ )

Wat ik me trouwens afvraag, Vargo Hoat komt toch al in boek 2 voor? (Dus ook in s.2?)
Ik kan nergens vinden wie ze daarvoor gecast hebben.
  donderdag 9 februari 2012 @ 10:31:39 #60
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_107782823
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 10:15 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Al gezien.
Goeie serie overigens, kan niet wachten op seizoen 2!
In de reclames voor de HBO kanalen zag ik dat ze die ook uit gaan zenden. :+.

quote:
Jammer dat Jeremy Irons in die serie speelt, ik had 'm een goeie Blackfish gevonden.
(Maar goed, die lijkt sowieso toch uit de serie geschreven :{ )
Mja, hoezeer ik ook Jeremy Irons bewonder (en die stem...) weet ik niet of harnassen nou zo geschikt voor hem zijn. :P. Hij mag wel een bepaald karakter uit boek 4 zijn. Een aardige oude man.

quote:
Wat ik me trouwens afvraag, Vargo Hoat komt toch al in boek 2 voor? (Dus ook in s.2?)

Het is pas vrij aan het eind dat hij in boek 2 naar voren komt, en dan nog niet echt met tekst, je kan hem dus rustig doorschuiven naar seizoen 3.
pi_107783108
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 10:04 schreef Gwywen het volgende:
Ze gaan dus inderdaad een dag later uitzenden? Dan denk ik toch dat ik het ga doen. Misschien pas in april, dat dan weer wel :P
Je hebt idd geen contract dus na 10 afleveringen GoT kan ik weer opzeggen.
Ik kijk verder eigenlijk niet zo veel TV, alleen het nieuws en voor de rest gebruik ik dat ding vooral om DVD's te kijken. Dus ik zie niet in waarom ik met een HBO abo ineens wel heel veel TV zou gaan kijken.
Die twee andere previews (Luck en Mildred Pierce) vond ik niet zodanig goed dat ik daarvoor een abo overweeg.
en ze zijn er ook al heel snel bij met andere, niet HBO series. Toch wel uniek voor een 'nederlandse' zender.

HBO houdt woord: The River nu al te zien
  donderdag 9 februari 2012 @ 11:02:14 #62
211083 Angelof9
I must go first
pi_107783762
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 10:15 schreef Gwywen het volgende:
Hetzelfde geldt voor de Reeds. Die kunnen ze toch niet uit seizoen 2 weglaten lijkt me.
pi_107783786
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 10:42 schreef planethugo het volgende:

[..]

en ze zijn er ook al heel snel bij met andere, niet HBO series. Toch wel uniek voor een 'nederlandse' zender.

HBO houdt woord: The River nu al te zien
Die trailer ziet er goed uit. Zou 't nog lukken als ik me vandaag aanmeld?
  donderdag 9 februari 2012 @ 11:09:47 #64
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_107783994
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 11:02 schreef Angelof9 het volgende:

[..]

Hetzelfde geldt voor de Reeds. Die kunnen ze toch niet uit seizoen 2 weglaten lijkt me.
Of ze voegen die samen met Osha naar één persoon.
pi_107784107
quote:
14s.gif Op donderdag 9 februari 2012 11:09 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Of ze voegen die samen met Osha naar één persoon.
Dat kan niet, want zij gingen een andere kant op.
  donderdag 9 februari 2012 @ 11:15:09 #66
211083 Angelof9
I must go first
pi_107784189
Precies. En ze zijn vrij essentieel voor Bran's ontwikkeling.
pi_107784234
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 11:03 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Die trailer ziet er goed uit. Zou 't nog lukken als ik me vandaag aanmeld?
als je wat aandringt aan de telefoon moet dat wel lukken denk ik, tijdje terug met eredivisie live had ik het na een half uurtje
  donderdag 9 februari 2012 @ 11:19:41 #68
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_107784351
Spoilers people, spoilers. :+.

Als verfilmer moet je keuzes maken over wat je wel en niet kan laten zien. Dat de Blackfish niet wordt getoond is logisch, zo belangrijk is hij niet, dat kan ook met een random [man op paard met harnas en zwaard]. De rol van Osha is ook al aangepast tenslotte.

http://asoiaf.westeros.or(...)-reeds/page__st__120
Daar hejje een heel lang topic over wel of niet. :+.
pi_107785993
Ik vraag me af of het weglaten van sommige verhaallijnen niet een spoiler op zich is, voor de goede verstaander en de tussenderegelsdoorlezer. Ik bedoel, sommige dingen die van groot belang leken, worden in de serie gewoon weggelaten. En aangezien Weiss en Benioff van GRRM al bepaalde dingen over het eind te horen hebben gekregen, wéten zij dus wat wel en wat niet van wezenlijk belang is.
Betekent dat dat dit rode haringen waren, valse sporen om de lezers op het verkeerde been te zetten? Je zou bepaalde conclusies kunnen trekken uit dingen die in seizoen 1 niet in de serie maar wel in het boek voorkomen.

Hier een leuk artikeltje "7 things I can't live without in Game of Thrones Season 2" - vol spoilers dus voor wie de boeken niet kent!
  donderdag 9 februari 2012 @ 12:07:09 #70
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_107786139
Neuh. Dat valt wel mee. Als je kijkt naar bijvoorbeeld Lord of the Rings wat daar allemaal is weggelaten ten opzichte van de boeken kan je niet zeggen dat dat allemaal red herrings waren. Als verfilmer moet je gewoon keuzes maken om het voor kijkers begrijpelijk te houden.
pi_107786318
quote:
14s.gif Op donderdag 9 februari 2012 12:07 schreef Dagonet het volgende:
Neuh. Dat valt wel mee. Als je kijkt naar bijvoorbeeld Lord of the Rings wat daar allemaal is weggelaten ten opzichte van de boeken kan je niet zeggen dat dat allemaal red herrings waren. Als verfilmer moet je gewoon keuzes maken om het voor kijkers begrijpelijk te houden.
Mja, maar ik noem nu maar even zomaar twee dingen (spoilers dus!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_107787611
quote:
14s.gif Op donderdag 9 februari 2012 12:07 schreef Dagonet het volgende:
Om maar de vergelijking met Lord of the Rings te maken, heel veel van de dingen die weggelaten zijn in de films eigenlijk dingen die belangrijk zijn om één reden die net zo goed op een andere, veel makkelijker manier kan (bijv de Barrowdowns, enige wat daar mee gebeurt is Merry die een magische dolk krijgt waarmee hij later de Witch-King verzwakt zodat Eowyn hem kan doden).

Dus bijv over de Blackfish
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_107787978
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 18:23 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

[..]

Herkenbaar, herkenbaar. :D

Nog een paar opzoekertjes voor mij waren betrothed, nuncle, milk of the poppy en Maester.
die hoefde ik dan weer niet op te zoeken, van nuncle kan ik me niet eens herinneren dat ik het heb gelezen hahah. Maester is toch wel een duidelijk woord, ook zonder op te zoeken?

Is er een overzichtje ergens voor wie waarvoor gecast is, btw?
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_107788091
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 13:05 schreef sbientje het volgende:
Is er een overzichtje ergens voor wie waarvoor gecast is, btw?
http://www.liftingfaces.c(...)rones-cast-season-2/
pi_107788242
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')