Ik ben zo blij dat ik altijd veel boeken die in eenzelfde setting speelden heb gelezen. Scheelt me een heleboel opzoeken.quote:Op woensdag 8 februari 2012 17:30 schreef sbientje het volgende:
[..]
ik ook ja..
Ben eindelijk in boek 3 begonnen![]()
en ik zoek ook weleens een woord op. Vooral voor paard hebben ze heel veel woorden hahaha, ben dan altijd benieuwd wat het verschil is dus dan kijk ik dat ff na. (garron, courser, destrier, palfrey)
quote:Op woensdag 8 februari 2012 13:18 schreef Viking84 het volgende:
Ik ben nu halverwege het eerste boek, dus ik heb wel goede hoop dat ik de eerste twee voor april uit ga krijgen.
En als ik het eerste boek uit heb, ga ik het eerste seizoen nog eens bekijken en een 'kijk-en-vergelijk' doen.
Ik lees ze in het Engels trouwens en ik moet echt wel eens wat woorden die regelmatig terugkomen opzoeken. 'Squire', 'bestir', 'mummer'.
Herkenbaar, herkenbaar.quote:Op woensdag 8 februari 2012 17:30 schreef sbientje het volgende:
[..]
ik ook ja..
Ben eindelijk in boek 3 begonnen![]()
en ik zoek ook weleens een woord op. Vooral voor paard hebben ze heel veel woorden hahaha, ben dan altijd benieuwd wat het verschil is dus dan kijk ik dat ff na. (garron, courser, destrier, palfrey)
Ik heb het genomen. Te meer omdt de eerste twee maanden gratis zijn. Ik kan het dus drie maanden uitproberen en dan beslissen of ik het de moeite waard vind. Opzeggen is ook zo gedaan.quote:Op donderdag 9 februari 2012 09:42 schreef Gwywen het volgende:
Even een vraag aan de ziggo-abonnees: hebben jullie gisteren ook gekeken en zo ja, overweeg je een abonnement op HBO?
Ik twijfel nog heel erg, want eigenlijk zou ik dat abonnement alleen voor GoT nemen, de rest boeit me niet zo.
Nu hoorde ik dat ze van plan zijn om series de dag nadat ze in Amerika op TV geweest zijn, in Nederland uit te zenden.
Dat is ineens heel andere koek natuurlijk, want dan kan ik 2 april a.s. aflevering 1 van seizoen 2 gaan kijken en dan is een abo ineens wel weer interessant.![]()
Op de site van Ziggo zelf kan ik daar niet echt iets over vinden.
Al gezien.quote:Op donderdag 9 februari 2012 10:11 schreef Dagonet het volgende:
Je zou je ook aan de Borgia's kunnen wagen!.
In de reclames voor de HBO kanalen zag ik dat ze die ook uit gaan zenden.quote:Op donderdag 9 februari 2012 10:15 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Al gezien.
Goeie serie overigens, kan niet wachten op seizoen 2!
Mja, hoezeer ik ook Jeremy Irons bewonder (en die stem...) weet ik niet of harnassen nou zo geschikt voor hem zijn.quote:Jammer dat Jeremy Irons in die serie speelt, ik had 'm een goeie Blackfish gevonden.
(Maar goed, die lijkt sowieso toch uit de serie geschreven)
Het is pas vrij aan het eind dat hij in boek 2 naar voren komt, en dan nog niet echt met tekst, je kan hem dus rustig doorschuiven naar seizoen 3.quote:Wat ik me trouwens afvraag, Vargo Hoat komt toch al in boek 2 voor? (Dus ook in s.2?)
Ik kan nergens vinden wie ze daarvoor gecast hebben.
en ze zijn er ook al heel snel bij met andere, niet HBO series. Toch wel uniek voor een 'nederlandse' zender.quote:Op donderdag 9 februari 2012 10:04 schreef Gwywen het volgende:
Ze gaan dus inderdaad een dag later uitzenden? Dan denk ik toch dat ik het ga doen. Misschien pas in april, dat dan weer wel![]()
Je hebt idd geen contract dus na 10 afleveringen GoT kan ik weer opzeggen.
Ik kijk verder eigenlijk niet zo veel TV, alleen het nieuws en voor de rest gebruik ik dat ding vooral om DVD's te kijken. Dus ik zie niet in waarom ik met een HBO abo ineens wel heel veel TV zou gaan kijken.
Die twee andere previews (Luck en Mildred Pierce) vond ik niet zodanig goed dat ik daarvoor een abo overweeg.
Hetzelfde geldt voor de Reeds. Die kunnen ze toch niet uit seizoen 2 weglaten lijkt me.quote:Op donderdag 9 februari 2012 10:15 schreef Gwywen het volgende:
Wat ik me trouwens afvraag, Vargo Hoat komt toch al in boek 2 voor? (Dus ook in s.2?)
Ik kan nergens vinden wie ze daarvoor gecast hebben.
Die trailer ziet er goed uit. Zou 't nog lukken als ik me vandaag aanmeld?quote:Op donderdag 9 februari 2012 10:42 schreef planethugo het volgende:
[..]
en ze zijn er ook al heel snel bij met andere, niet HBO series. Toch wel uniek voor een 'nederlandse' zender.
HBO houdt woord: The River nu al te zien
Of ze voegen die samen met Osha naar één persoon.quote:Op donderdag 9 februari 2012 11:02 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Hetzelfde geldt voor de Reeds. Die kunnen ze toch niet uit seizoen 2 weglaten lijkt me.
Dat kan niet, want zij gingen een andere kant op.quote:Op donderdag 9 februari 2012 11:09 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Of ze voegen die samen met Osha naar één persoon.
als je wat aandringt aan de telefoon moet dat wel lukken denk ik, tijdje terug met eredivisie live had ik het na een half uurtjequote:Op donderdag 9 februari 2012 11:03 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Die trailer ziet er goed uit. Zou 't nog lukken als ik me vandaag aanmeld?
Mja, maar ik noem nu maar even zomaar twee dingen (spoilers dus!)quote:Op donderdag 9 februari 2012 12:07 schreef Dagonet het volgende:
Neuh. Dat valt wel mee. Als je kijkt naar bijvoorbeeld Lord of the Rings wat daar allemaal is weggelaten ten opzichte van de boeken kan je niet zeggen dat dat allemaal red herrings waren. Als verfilmer moet je gewoon keuzes maken om het voor kijkers begrijpelijk te houden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Om maar de vergelijking met Lord of the Rings te maken, heel veel van de dingen die weggelaten zijn in de films eigenlijk dingen die belangrijk zijn om één reden die net zo goed op een andere, veel makkelijker manier kan (bijv de Barrowdowns, enige wat daar mee gebeurt is Merry die een magische dolk krijgt waarmee hij later de Witch-King verzwakt zodat Eowyn hem kan doden).quote:Op donderdag 9 februari 2012 12:07 schreef Dagonet het volgende:
Neuh. Dat valt wel mee. Als je kijkt naar bijvoorbeeld Lord of the Rings wat daar allemaal is weggelaten ten opzichte van de boeken kan je niet zeggen dat dat allemaal red herrings waren. Als verfilmer moet je gewoon keuzes maken om het voor kijkers begrijpelijk te houden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
die hoefde ik dan weer niet op te zoeken, van nuncle kan ik me niet eens herinneren dat ik het heb gelezen hahah. Maester is toch wel een duidelijk woord, ook zonder op te zoeken?quote:Op woensdag 8 februari 2012 18:23 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
[..]
Herkenbaar, herkenbaar.
Nog een paar opzoekertjes voor mij waren betrothed, nuncle, milk of the poppy en Maester.
http://www.liftingfaces.c(...)rones-cast-season-2/quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:05 schreef sbientje het volgende:
Is er een overzichtje ergens voor wie waarvoor gecast is, btw?
thanks!quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:08 schreef Gwywen het volgende:
[..]
http://www.liftingfaces.c(...)rones-cast-season-2/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |