abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 januari 2012 @ 00:10:09 #151
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_107346682
Maar ik ben blij om te zien dat Goering een opvolger heeft gekregen. Die bepaalde immers ook wie jood was en wie niet. Gelukkig bedient z'n opvolger zich van onfeilbare criteria.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  zondag 29 januari 2012 @ 00:10:36 #152
235357 TitusPullo
pi_107346693
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2012 00:08 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Bedoel je dat racistisch? Of bedoel je dat minachtend?
Mijn god, zelfs andermans kwinkslagen haal je naar beneden zonder er iets aan te veranderen.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_107346743
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2012 00:03 schreef J0kkebr0k het volgende:
Gebruik je dit woord, dan ben een Jood of een attention whore. Punt.
Je denkt in stereotyperingen over joods en niet-joods. Over wel of niet het woord shoah gebruiken.
Als iemand al 1x aangeeft niet op je nieuwsgieriigheid te willen gingaan dan moet je niet meer doorzeuren daarover. Blijkbaar voel je niet aan dat mensen geen zin hebben door jou in een hokje te worden gezet.
pi_107346789
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 00:10 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Mijn god, zelfs andermans kwinkslagen haal je naar beneden zonder er iets aan te veranderen.
Sarcasme komt je ook al niet bekend voor. :')
  zondag 29 januari 2012 @ 00:13:32 #155
235357 TitusPullo
pi_107346796
quote:
1s.gif [b]Op zondag 29 januari 2012 00:08 schreef J0kkebr0k het volgende:[/b
P.s. attention whore is hier inmiddels wel gebruikelijk. Shoah zeker niet ;)
Dit komt denkelijk doordat intellectuele dwergen hier in de meerderheid zijn.
  zondag 29 januari 2012 @ 00:14:05 #156
235357 TitusPullo
pi_107346813
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2012 00:13 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Sarcasme komt je ook al niet bekend voor. :')
Sarcasme? Wat heeft dat er nu weer mee te maken?
pi_107346834
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 00:10 schreef TitusPullo het volgende:
Maar ik ben blij om te zien dat Goering een opvolger heeft gekregen. Die bepaalde immers ook wie jood was en wie niet. Gelukkig bedient z'n opvolger zich van onfeilbare criteria.
Je maakt het er zelf naar met je woordgebruik en geheimzinnige antwoorden op normale vragen. ;)
pi_107346866
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 00:13 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Dit komt denkelijk doordat intellectuele dwergen hier in de meerderheid zijn.
De Joden zijn hier in de minderheid. Genoeg intellectuelen hier hoor..... Soms :')
  zondag 29 januari 2012 @ 00:18:44 #159
235357 TitusPullo
pi_107346946
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2012 00:14 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Je maakt het er zelf naar met je woordgebruik en geheimzinnige antwoorden op normale vragen. ;)
Juist. Nou, ik heb er genoeg van. Of je dat wenst op te vatten als een teken van defaitisme, intellectuele voosheid, Joodsheid of verveling is me om het even.
pi_107347041
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 00:18 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Juist. Nou, ik heb er genoeg van. Of je dat wenst op te vatten als een teken van defaitisme, intellectuele voosheid, Joodsheid of verveling is me om het even.
Prima jongen. :) succes heur..
pi_107357288
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 13:31 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Holocaust ontkennen is oerdom, maar laat mensen hun domheid maar etaleren dan. Om dat strafbaar te stellen is belachelijk.
Precies.
pi_107488657
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 22:27 schreef Bluesdude het volgende:

Ik ben ook anti-zionist, maar waar jodenhaat begint haak ik af.
Er beginnen nu al van die jankers te roepen dat anti-zionisme ook gewoon jodenhaat zou zijn. Die lui hebben relatief professionele propaganda apparatchiks op dat gebied, dus ze zullen het nog wel vaker gaan proberen.

Vroeger werd ook geroepen dat Jodenhaad anti-semitisme zou zijn. Blijkbaar trekken sommige mensen het maar liefst zo breed mogelijk om veel steun te vinden en een beetje neutraal over te komen.

Voor de goede orde: ik heb niets tegen de Joodse medemens in het algemeen, maar wel tegen die eeuwige jankers die alle kritiek die ook maar iets van de Joodse wereld zou kunnen raken strafbaar willen stellen.

Wat dat betreft zijn ze met het holocaust-topic ook al lekker bezig. Ik snap niet waarom je geschiedenis bij wet zou moeten regelen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_107488958
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 23:33 schreef Bluesdude het volgende:

de joden als zondebok word weer bonton hier en daar ?
Wat een onzin. Net als met bijvoorbeeld Marokkanen is het een klein groepje dat het verpest voor de rest. Bij Marokkanen - of Moslims voor mijn part - wordt dan regelmatig geroepen dat ze daar dan actie op moeten nemen, misschien zouden sommige Joden dat ook wat meer kunnen toen in plaats van maar steeds over anti-semitisme dit dat te roepen bij alle mogelijke kritiek.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_107489150
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 22:51 schreef TitusPullo het volgende:

Het is een van de belangrijkste gebeurtenissen van de moderne geschiedenis. En wat bedoel je met bizar veel aandacht?
Over andere doden of grootschalige slachtpartijen hoor ik veel minder. Relatief wordt het dus aardig opgeklopt, die holocaust. Er zijn dan ook allerhande speciale Joodse instanties die daar voor zorgen. Het diende ook al als legitimatie om een stel Palestijnen van hun land te jagen en het gebied waar ze naartoe gejaagd werden te veranderen in het moderne equivalent van een concentratiekamp.

Maar van dezelfde holocaust-huilers mogen we daar vaak geen kritiek op leveren :')
pi_107490335
Waarom zou iemand "de holocaust" ontkennen. Je kunt ongetwijfeld redetwisten over het aantal slachtoffers. Maar die discussie vindt hooguit in de marge plaats, als je realistisch bent. Maar los van die discussie: dat het een humanitaire catastrofe was, moge voor elk ademend wezen duidelijk zijn. Zodra men dat ontkent, heb je het volgens mij over een geesteszieke. En dus iemand die niet serieus te nemen valt noch gestraft hoeft te worden.
  woensdag 1 februari 2012 @ 19:55:49 #166
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_107491235
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 19:39 schreef Chooselife het volgende:
Waarom zou iemand "de holocaust" ontkennen.
Omdat het mag. :Y)

Wel erg dom en laat een overduidelijk gebrek aan opvoeding/opleiding zien maar goed, dat zou niet strafbaar moeten zijn.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_107491400
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 19:55 schreef popolon het volgende:

[..]

Wel erg dom en laat een overduidelijk gebrek aan opvoeding/opleiding zien maar goed, dat zou niet strafbaar moeten zijn.
Tsja, je hebt ze er kennelijk tussen. Ik ben van mening dat het onder "vrijheid van meningsuiting" valt. Bestraffing is even zot als de ontkenning ervan.
  woensdag 1 februari 2012 @ 20:07:44 #168
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_107491919
Laat mensen de shoah lekker ontkennen, weet iedereen gelijk wie de domme gekkies zijn die je niet serieus hoeft te nemen.
pi_107492160
quote:

[..]

quote:
7s.gif Op woensdag 1 februari 2012 20:07 schreef Nibb-it het volgende:
Laat mensen de shoah lekker ontkennen, weet iedereen gelijk wie de domme gekkies zijn die je niet serieus hoeft te nemen.
Dit.
En nee, niet strafbaar, de domheid spreekt voor zich.
pi_107493717
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 19:16 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Over andere doden of grootschalige slachtpartijen hoor ik veel minder. Relatief wordt het dus aardig opgeklopt, die holocaust. Er zijn dan ook allerhande speciale Joodse instanties die daar voor zorgen.
dir riekt naar jodenhaat.... bagatelliseren van een gigantische moordpartij
Natuurlijk herdenken de nabestaanden van de slachtoffers actief die grootste moordpoging op een volk ooit,, Maar het herdenken en doorvertellen komt het meest af van niet-joden. En zo hoort het ook.
Opdat we ons realiseren dat voordat men er erg in heeft opnieuw bepaalde groepen vervolgd kunnen worden

quote:
Het diende ook al als legitimatie om een stel Palestijnen van hun land te jagen en het gebied waar ze naartoe gejaagd werden te veranderen in het moderne equivalent van een concentratiekamp.
niet overdrijven... en natuurlijk worden alle soorten ellende later gebruikt en misbruikt voor bepaalde doeleinden... zo gaat dat altijd.

quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 19:12 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Wat een onzin.
'
Die neiging joden de schuld te geven van de herinnering aan de holocaust zie ik bij jou dus ook.

quote:
misschien zouden sommige Joden dat ook wat meer kunnen toen in plaats van maar steeds over anti-semitisme dit dat te roepen bij alle mogelijke kritiek.
dat is waar...... kijk jij ook eens naar jezelf wbt overdrijven en mensen te stigmatiseren

[ Bericht 11% gewijzigd door Bluesdude op 01-02-2012 20:47:02 ]
pi_107494139
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 20:41 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Natuurlijk herdenken de nabestaanden van de slachtoffers actief die grootste moordpoging op een volk ooit
Zijn punt is dus dat het verre van de "grootste moordpoging op een volk ooit" is. Zowel in absolute aantallen als in relatieve zin. Dat het een grote moordpartij was ontkent hij niet.
pi_107494908
quote:
3s.gif Op woensdag 1 februari 2012 20:49 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Zijn punt is dus dat het verre van de "grootste moordpoging op een volk ooit" is. Zowel in absolute aantallen als in relatieve zin.

Relatief weet ik het niet. Het is absoluut gezien maar een middelgroot aantal, de slachtingen die Belgie aanrichtte in de Congo heeft naar schatting tussen de 15 en 20 miljoen mensen gedood, maar het is wel de grootste die als primaire doel de vernietiging van een groep had. (In de Congo en bij de Armeniers was het mooi meegenomen.)
pi_107495089
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 21:02 schreef Ulx het volgende:

[..]

Relatief weet ik het niet.
De Joden als volk en cultuur zijn - gelukkig - niet volledig uitgeroeid - verre van. Dat is meer dan we van verscheidene honderden (zo niet duizenden) andere volkeren en culturen kunnen zeggen.
Genocide zit in ons bloed enzo :(
pi_107495234
quote:
3s.gif Op woensdag 1 februari 2012 21:05 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

De Joden als volk en cultuur zijn niet volledig uitgeroeid - verre van. Dat is meer dan we van verscheidene honderden (zo niet duizenden) andere volkeren en culturen kunnen zeggen.
Genocide zit in ons bloed enzo :(
Klopt. Maar per land wel. In nederland heb je wel wat mafketels die blaten over een joods-christelijke cultuur, maar die heeft nooit bestaan. De joodse cultuur in Nederland is gewoon uitgeroeid.
pi_107495268
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 21:02 schreef Ulx het volgende:

[..]

Relatief weet ik het niet. Het is absoluut gezien maar een middelgroot aantal, de slachtingen die Belgie aanrichtte in de Congo heeft naar schatting tussen de 15 en 20 miljoen mensen gedood, maar het is wel de grootste die als primaire doel de vernietiging van een groep had. (In de Congo en bij de Armeniers was het mooi meegenomen.)
Een veelvoud aan Sovjet-soldaten en burgers is anders ook systematisch uitgeroeid met als doel hun complete vernietiging.
(Al zaten onder die doden uiteraard ook een hoop mensen die de Nazi's als joden zagen).
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_107495468
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 19:39 schreef Chooselife het volgende:
Waarom zou iemand "de holocaust" ontkennen. Je kunt ongetwijfeld redetwisten over het aantal slachtoffers. Maar die discussie vindt hooguit in de marge plaats, als je realistisch bent. Maar los van die discussie: dat het een humanitaire catastrofe was, moge voor elk ademend wezen duidelijk zijn. Zodra men dat ontkent, heb je het volgens mij over een geesteszieke. En dus iemand die niet serieus te nemen valt noch gestraft hoeft te worden.
Zoals gezegd inderdaad omdat het mag zou moeten mogen... Of het wel of niet slim is kan de toehoorder dan zelf bepalen.

Mensen kunnen toch nadenken?
pi_107495732
quote:
2s.gif Op woensdag 1 februari 2012 21:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Een veelvoud aan Sovjet-soldaten en burgers is anders ook systematisch uitgeroeid
http://en.wikipedia.org/wiki/Eastern_Front_(World_War_II)#Casualties

Niet echt een veelvoud te noemen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-02-2012 21:17:51 ]
pi_107495837
quote:

[..]

Het zijn dit soort laffe opmerkingen die het onderwerp in een vervelend licht zetten. Waarom bagataliseer ik het, als ik aangeef dat er heel veel ellende op de wereld is die ook aandacht verdiend? Ik vind juist dat die professionele holocaust-zeurders vaak tegen het randje aan zitten van het bagataliseren van ander leed, zoals - maar zeker niet enkel - dat van de ommuurde Palestijnen.

Verder gaf ik eerder al aan niets tegen Joden in het algemeen te hebben, en waarom zou ik? Ik vind het niet kies en onzinnig om hele groepen mensen (die ik niet eens ken) op basis van afkomst, religie of wat dan ook weg te zetten als het een of ander.

Daarbij blijft het wel jammer dat er zeurneuzen als jij zijn die iedere mogelijkheid zoeken om mensen te beschuldigen van Jodenhaat.

:')
pi_107495886
quote:
Dan kom je al snel bij een discussie over het aantal slachtoffers aan verschillende kanten. Meestal komt daar vooral een hoop gezeur en gescheld van :')
pi_107495973
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 16:12 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Een mening kan beledigend zijn, dus per definitie is er vrijheid op beledigen als er vrijheid op meningsuiting is.
_O- _O- _O-
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_107496118
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 21:20 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Dan kom je al snel bij een discussie over het aantal slachtoffers aan verschillende kanten. Meestal komt daar vooral een hoop gezeur en gescheld van :')
Help help, mijn mening wordt onderdrukt! Help help!
pi_107496206
quote:

Die neiging joden de schuld te geven van de herinnering aan de holocaust zie ik bij jou dus ook.
Ach ja, lekker vals beschuldigen en dan denken dat ik het ook zou doen. Zoals de waard is... :')

Het lijkt me niet fair mensen te beschuldigen van het geweld dat ze door andere mensen wordt aangedaan, maar denk tegelijkertijd wel dat het niet onverstandig is als mensen - ook Joden - zich eens afvragen waarom er zo'n anti-Joods sentiment groeide destijds.

Momenteel zie je dat trouwens ook een beetje rondom het zionisme, dat soms aardig de grenzen opzoekt en zelfs overgaat, maar in plaats van daar wat mee te doen begint men dan te roepen van anti-semitisme en naar anderen te wijzen :')

De hand in eigen boezem steken is niet iets dan men moet verleren, hoe zielig het (al dan niet wettelijk vastgelegde verleden) dan ook mag zijn. Teveel in een slachtofferrol zitten is - in algemene zin - nooit gezond, en dan doel ik vooral op de huidige tijd waarin een hoop dingen zijn veranderd.
pi_107496328
Dat anti-joodse sentimnt bestond al een jaartje of 1500.
pi_107496391
quote:

dat is waar...... kijk jij ook eens naar jezelf wbt overdrijven en mensen te stigmatiseren
Volgens mij stigmatiseer ik niemand, en ik elk eval niet op basis van algemene zaken als afkomst, of religie.

Men moet alleen van het zeuren geen prioriteit maken en teveel in een slachtofferrol kruipen, zeker niet nadat er tal van zaken zijn veranderd.

Hoe momenteel de media vaak gemanipuleerd wordt met betrekking tot de Zionistische zaak vind ik geen pretje, en er zou best eens wat meer compassie mogen uitgaan naar de slachtoffers van Israël of de VS bijvoorbeeld. Er is wat mij betreft in elk geval geen alleenrecht op zieligheid of leed.
pi_107496743
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 21:28 schreef Ulx het volgende:
Dat anti-joodse sentimnt bestond al een jaartje of 1500.
Dat vind ik tijfelachtig, zeker als tegelijkertijd geclaimd wordt dat de holocaust zo'n uitzonderlijk lijden is of zou zijn.

Wist je overigens dat er ook Joden zijn die alle Goyim per definitie als minderwaardig zien en menen ze ook zo mogen te behandeling?

Ik vind dat geen frisse gedachte. Wellicht dat dergelijke opvattingen eens wat bijgesteld zouden kunnen worden. Zeker na een geclaimde 1500 jaar van 'anti-Joodse sentimenten'.

Ik vind dat trouwens een lastige, vage en in voorkomende gevallen ronduit vervelende term. Het is namelijk niet altijd zo dat kritiek op sommige gedragingen van sommige Joodse mensen maar bij de criticus zou liggen die zich daarmee dan schuldig zou maken aan 'anti-Joodse sentimenten'. Vaak genoeg wordt onderbouwde kritiek echter wel op die manier afgedaan, helaas.
pi_107496857
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 21:36 schreef GoudIsEcht het volgende:

Wist je overigens dat er ook Joden zijn die alle Goyim per definitie als minderwaardig zien en menen ze ook zo mogen te behandeling?
Waar dacht je dat de nazis het hele untermensch concept vandaan hadden ? Goed gejat is het halve werk.
pi_107496878
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 21:29 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Volgens mij stigmatiseer ik niemand, en ik elk eval niet op basis van algemene zaken als afkomst, of religie.
[quote]
Men moet alleen van het zeuren geen prioriteit maken en teveel in een slachtofferrol kruipen, zeker niet nadat er tal van zaken zijn veranderd.
Natuurlijk heb je daar gelijk in.... maar zoals jij het formuleert verwijt je dat alle joden, terwijl je misschien alleen de havikzionisten bedoelde.

quote:
Hoe momenteel de media vaak gemanipuleerd wordt met betrekking tot de Zionistische zaak vind ik geen pretje, en er zou best eens wat meer compassie mogen uitgaan naar de slachtoffers van Israël of de VS bijvoorbeeld. Er is wat mij betreft in elk geval geen alleenrecht op zieligheid of leed.
Dat is niet momenteel, dat is al 60 jaar zo... maar nu suggereer je weer dat media of joden een zeker alleenrecht eisen. Nou is er ook al heel lang aandacht voor de palestijnse kant ... die is er wel,
maar terecht kun je de vraag opwerpen of het voldoende is.
pi_107497092
quote:

[..]

Dat vind ik twijfelachtig, zeker als tegelijkertijd geclaimd wordt dat de holocaust zo'n uitzonderlijk lijden is of zou zijn.
Anti-joodse sentimenten zijn ook twijfelachtig.
Nou.. vooruit, dan bestaat het maar slechts 1000 jaar.
De holocaust is ook een uitzonderlijk lijden geweest. Dat wil je toch niet bagatelliseren ?

quote:
Dit is helemaal niet relevant voor de diskussie, tenzij je bezig bent met joden op zich aan te vallen.
Wist je trouwens dat er ook niet-joden zijn die mensen minderwaardig vinden ?
Die zijn er miljoenen malen meer

quote:
Ik vind dat geen frisse gedachte. Wellicht dat dergelijke opvattingen eens wat bijgesteld zouden kunnen worden. Zeker na een geclaimde 1500 jaar van 'anti-Joodse sentimenten'.
for the sake of arguments... laat het 1000 jaar zijn..
en die claims van eeuwig antisemitisme zijn juist.... ken de geschiedenis

quote:
de criticus zou liggen die zich daarmee dan schuldig zou maken aan 'anti-Joodse sentimenten'. Vaak genoeg wordt onderbouwde kritiek echter wel op die manier afgedaan, helaas.
Dat is ook waar..
De andere kant is dat terechte kritiek, én onderbouwd, misbruikt wordt voor anti-semitische sentimenten of die gaan oproepen en rechtvaardigen
  woensdag 1 februari 2012 @ 21:46:42 #189
235357 TitusPullo
pi_107497285
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 21:26 schreef GoudIsEcht het volgende:

Momenteel zie je dat trouwens ook een beetje rondom het zionisme, dat soms aardig de grenzen opzoekt en zelfs overgaat, maar in plaats van daar wat mee te doen begint men dan te roepen van anti-semitisme en naar anderen te wijzen :') .
Wat is het zionisme precies?
pi_107497349
quote:
3s.gif Op woensdag 1 februari 2012 21:38 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Waar dacht je dat de nazis het hele untermensch concept vandaan hadden ? Goed gejat is het halve werk.
nogal walgelijk van je..
je geeft de joden de schuld van de arrogantie en misdadigheid van niet-joden, bovendien die groep die hun willen vermoorden.
pi_107497415
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 21:42 schreef Bluesdude het volgende:

Dit is helemaal niet relevant voor de diskussie, tenzij je bezig bent met joden op zich aan te vallen.
Nadenken over waarom zoveel mensen het helemaal niet zo erg vonden dat er miljoenen mannen, vrouwen en kinderen onder hun neus als vuil werden behandeld en vervolgens als afval ook werden afgevoerd lijkt me redelijk constructief eigenlijk.

Maar idd - je moet oppassen niet bij "blaming the victim" te belanden.
pi_107497592
quote:

[..]

Dat vind ik tijfelachtig, zeker als tegelijkertijd geclaimd wordt dat de holocaust zo'n uitzonderlijk lijden is of zou zijn.

Ik vind dat trouwens een lastige, vage en in voorkomende gevallen ronduit vervelende term. Het is namelijk niet altijd zo dat kritiek op sommige gedragingen van sommige Joodse mensen maar bij de criticus zou liggen die zich daarmee dan schuldig zou maken aan 'anti-Joodse sentimenten'. Vaak genoeg wordt onderbouwde kritiek echter wel op die manier afgedaan, helaas.
Alsof ik met Geert Wilders aan het discussieren ben zeg.

http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_antisemitism haal ik er even bij, bronvermeldingen staan onderaan de pagina, mocht je je twijfels hebben.

Wat citaatjes.

quote:
When Christianity became the state religion of Rome in the 4th century, Jews became the object of religious intolerance and political oppression. Christian literature began to display extreme hostility towards Jews, which occasionally resulted in attacks and the burning of synagogues. This hostility was reflected in the edicts both of church councils and state laws. In the early 4th century, intermarriage between unconverted Jews and Christians was prohibited under the provisions of the Synod of Elvira. The Council of Antioch (341) prohibited Christians from celebrating Passover with the Jews whilst the Council of Laodicea forbade Christians from keeping the Jewish Sabbath.[32]
quote:
There was continuing hostility to Judaism from the late Roman period into medieval times. During the Middle Ages in Europe there was a full-scale persecution of Jews in many places, with blood libels, expulsions, forced conversions and killings. In the 12th century, there were Christians who believed that some, or possibly all, of the Jews possessed magical powers and had gained these powers from making a pact with the devil. Judensau images began to appear in Germany.

The persecution of the Jews in Europe reached a climax during the Crusades. At the time of the First Crusade, in 1096, a German Crusade destroyed flourishing Jewish communities on the Rhine and the Danube. In the Second Crusade in 1147, the Jews in France were the victims of frequent killings and atrocities. The Jews were also subjected to attacks during the Shepherds' Crusades of 1251 and 1320. Following these crusades, Jews were subject to expulsions, including, in 1290, the banishing of all English Jews. In 1396, 100,000 Jews were expelled from France and in 1421, thousands were expelled from Austria. Many of those expelled fled to Poland.[40]

As the Black Death plague swept across Europe in the mid-14th century, annihilating more than half of the population, Jews often became the scapegoats. Rumors spread that they had caused this epidemic by deliberately poisoning wells. Hundreds of Jewish communities were destroyed by the ensuing hatred and violence. Pope Clement VI tried to protect Jews by a papal bull dated July 6, 1348, and by an additional bull soon afterwards, but several months later, 900 Jews were burnt alive in Strasbourg, where the plague had not yet affected the city.[41]
etc.
pi_107497598
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 21:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

nogal walgelijk van je..
je geeft de joden de schuld van de arrogantie en misdadigheid van niet-joden, bovendien die groep die hun willen vermoorden.
Maar is wat ik zeg waar of niet ? Want dat is belangrijk om een holocaust in de toekomst te voorkomen.

Dat jij liever gaat jammeren over "oooh, met dat soort uitspraken kwets je arme tere jodenzieltjes, hoe durf je" is je goed recht - maar ik kijk liever of we ze daadwerkelijk in leven kunnen houden.

Maarja. Dat is zeker antisemitisch.
  woensdag 1 februari 2012 @ 21:56:10 #194
235357 TitusPullo
pi_107497831
quote:
3s.gif Op woensdag 1 februari 2012 21:48 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Nadenken over waarom zoveel mensen het helemaal niet zo erg vonden dat er miljoenen mannen, vrouwen en kinderen onder hun neus als vuil werden behandeld en vervolgens als afval ook werden afgevoerd lijkt me redelijk constructief eigenlijk.
Ik denk dat de joden zich dat destijds ook wel afgevraagd zullen hebben.
pi_107497839
quote:
3s.gif Op woensdag 1 februari 2012 21:52 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Maar is wat ik zeg waar of niet ?
Nee.. dat is niet waar.. en systematisch eenn bepaalde etnische groep zo verdoemen was het fundament van die holocaust.
quote:
Dat jij liever gaat jammeren over "oooh, met dat soort uitspraken kwets je arme tere jodenzieltjes,
Het ging me niet om het kwetsen van mensen , maar om het maatschappelijk verdoemen van mensen. Dat is wat je opnieuw doet, Maar mensen niet willen kwetsen met die laster is idd wel een geldig argument

quote:
hoe durf je" is je goed recht - maar ik kijk liever of we ze daadwerkelijk in leven kunnen houden.

hoe bedoel je in leven houden ? wie? en wat is het gevaar ?
  woensdag 1 februari 2012 @ 21:57:53 #196
235357 TitusPullo
pi_107497908
quote:
3s.gif Op woensdag 1 februari 2012 21:52 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Maar is wat ik zeg waar of niet ? Want dat is belangrijk om een holocaust in de toekomst te voorkomen.
Dus de eerste was te wijten aan Joodse arrogantie?

quote:
Dat jij liever gaat jammeren over "oooh, met dat soort uitspraken kwets je arme tere jodenzieltjes, hoe durf je" is je goed recht - maar ik kijk liever of we ze daadwerkelijk in leven kunnen houden.

Maarja. Dat is zeker antisemitisch.
Ik vind het opmerkelijk dat je hem een uitspraak in de mond legt over het kwetsen van arme tere jodenzieltjes en vervolgens zegt: ''Maar ja. Dat is zeker antisemitisch.''
pi_107498010
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 21:56 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Ik denk dat de joden zich dat destijds ook wel afgevraagd zullen hebben.
Nou ja, als iemand z'n leven moet riskeren.....Zelfs de Jood zal dat begrijpen. :P
pi_107498069
quote:
De meest gangbare schatting van het aantal Sovjet-doden is zo'n 20 miljoen. Dat is toch echt een veelvoud. http://en.wikipedia.org/w(...)_of_the_Soviet_Union

En ook al zou je de voorzichtige schatting van 10,5 miljoen aanhouden, dan is het nog steeds bijna 2 x zoveel.

In die aantallen maakt het natuurlijk niet veel meer uit, maar het was zeker niet de grootste slachting van WOII. Ook niet in het kader van dat het doel uitroeing was.

Zoals gezegd: in die Sovjet-slachtoffers zitten uiteraard ook een hoop Joden die door de Einsatz-gruppen koud gemaakt werden en die vallen uiteraard ook onder Holocaust-slachtoffers.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  woensdag 1 februari 2012 @ 22:03:13 #199
235357 TitusPullo
pi_107498228
quote:

[..]

Waar slaat dit nou weer op?
pi_107498295
quote:
3s.gif Op woensdag 1 februari 2012 21:48 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Maar idd - je moet oppassen niet bij "blaming the victim" te belanden.
nadenken is een schone zaak.. eg wel
maar dat deed je niet..
je was bezig met roddelen..
zo van : sommige joden zijn heel slechte mensen
dat is niet van belang voor de diskussie uit de OP, maar blijkbaar wel van belang voor jou om je jodenhaat te rechtvaardigen.
het ligt toch simpel... mensen die niet houden van mensen die niet van het eigen vok zijn heb je overal op de wereld.. dus ook joden..
hitserig etters die ageren tegen de vreemdelingen die niet braaf genoeg zijn, heb je overal
ook bij joden.....
kijk op dit punt eerst naar jezelf
pi_107498703
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 22:03 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Waar slaat dit nou weer op?
Uitleg: er werd gesteld dat het anti-Joodse sentiment van WOII, dat in de wettelijk vastgestelde holocaust resulteerde, er al zo'n 1500 jaar zou zijn.

1500 jaar holocaust vind ik zelfs in dit topic een wat opmerkelijke gedachte.
pi_107498816
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 22:00 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

In die aantallen maakt het natuurlijk niet veel meer uit, maar het was zeker niet de grootste slachting van WOII. Ook niet in het kader van dat het doel uitroeing was.
De moord joden en andere ongewensten lieden was wel de grootste bewuste slachting van WOII. Ander oorlogsgeweld telt meer doden, maar dat was niet bewust gepland.
pi_107498919
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 22:11 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Uitleg: er werd gesteld dat het anti-Joodse sentiment van WOII, dat in de wettelijk vastgestelde holocaust resulteerde, er al zo'n 1500 jaar zou zijn.

de user bedoelde het anti-joodse sentiment...
hij bedoelde niet 1500 jaar bewuste moord op joden..
  woensdag 1 februari 2012 @ 22:15:15 #204
235357 TitusPullo
pi_107498941
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 22:11 schreef GoudIsEcht het volgende:
En dit is zelfs in jouw oeuvre een dieptepunt van domheid.
pi_107498984
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 21:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

nogal walgelijk van je..
Ik denk niet mensen 'de Joden' als algemene groep zouden moeten beschuldigen, maar irriteer me er tegelijkertijd wel eens dat er Joden zijn die maar te pas en te onpas het begrip 'Jodenhaat' uit de kast trekken.

Wat het üntermensch-concept betreft: dat wordt omgekeerd in sommige Joodse kringen onder de term 'Goyim' al minstens 1500 jaar gebruikt voor niet-Joden :')
pi_107499079
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 22:12 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De moord joden en andere ongewensten lieden was wel de grootste bewuste slachting van WOII. Ander oorlogsgeweld telt meer doden, maar dat was niet bewust gepland.
Daar valt nogal aan te twijfelen, beste dude. Ik kan me niet voorstellen dat men mensen ten oorlog stuurde om bloemen te plukken.
pi_107499217
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 22:14 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

de user bedoelde het anti-joodse sentiment...
hij bedoelde niet 1500 jaar bewuste moord op joden..
Een anti-Joods-sentiment dat in een massamoord ontaard lijkt me van een andere orde dan wat kritische geluiden hier en daar.

Er werd nota bene hierboven nog geclaimd dat de holocaust zo uitzonderlijk zwaar en het toppunt van alle lijden zou zijn.

Daar gaat dan toch iets mis met de consistentie lijkt me.
  woensdag 1 februari 2012 @ 22:20:37 #208
235357 TitusPullo
pi_107499307
Kritische geluiden hier en daar, wat een treffende omschrijving van een eeuwenlange traditie.
pi_107499328
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 22:15 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

En dit is zelfs in jouw oeuvre een dieptepunt van domheid.

Je bent dit gesprek niet waard.
pi_107499341
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 22:15 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Ik denk niet mensen 'de Joden' als algemene groep zouden moeten beschuldigen, maar irriteer me er tegelijkertijd wel eens dat er Joden zijn die maar te pas en te onpas het begrip 'Jodenhaat' uit de kast trekken.
gelijk heb je.. ik irriteer me er ook aan...
quote:
Wat het üntermensch-concept betreft: dat wordt omgekeerd in sommige Joodse kringen onder de term 'Goyim' al minstens 1500 jaar gebruikt voor niet-Joden :')
En wat dan ? Het eigenvolkeerstenüberallesprincipe is een menselijke fout, nog ouder dan de mensheid zelve..
Omdat er 30x meer niet-joden in Europa leefde damals was het logischer dat de niet-joden dus
het meest lullig zouden zijn hiermee. In Duitsland groeide dat extreem
  woensdag 1 februari 2012 @ 22:21:27 #211
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_107499358
quote:

[..]

Vrijwel alle oorlogen zijn bewust gepland.
pi_107499368
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 22:20 schreef TitusPullo het volgende:
Kritische geluiden hier en daar, wat een treffende omschrijving van de Christelijke traditie.
Dank.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
  woensdag 1 februari 2012 @ 22:22:34 #213
235357 TitusPullo
pi_107499424
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 22:20 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Je bent dit gesprek niet waard.
Welk gesprek bedoel je?
pi_107499490
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 22:22 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Welk gesprek bedoel je?
Hier posten maar niet in gesprek willen :')
SPOILER
pi_107499589
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 22:19 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Een anti-Joods-sentiment dat in een massamoord ontaard lijkt me van een andere orde dan wat kritische geluiden hier en daar.
Dat is juist....
maar wil je daarmee de jodenhaat van alle eeuwen bagatelliseren tot "wat kritische geluiden"?

[quote]Er werd nota bene hierboven nog geclaimd dat de holocaust zo uitzonderlijk zwaar en het toppunt van alle lijden zou zijn.
Heb jij die holocaust meegemaakt?
ik ook niet .... maar het lijkt me toch een uitzonderlijke zwaar iets geweest te zijn.
en voor vele mensen inderdaad het toppunt van al het lijden wat ze ondervonden hebben in hun leven.
Maar goed.. het was wel een dieptepunt van het menselijk lijden in Europa.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bluesdude op 01-02-2012 22:51:08 ]
  woensdag 1 februari 2012 @ 22:28:29 #216
235357 TitusPullo
pi_107499743
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 22:23 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Hier posten maar niet in gesprek willen :')
SPOILER
Dat is niet bepaald een antwoord op mijn vraag, maar waarom zou ik dat ook verlangen? Je kunt overduidelijk niet beter.

Zomaar een kritisch geluid, hoor.
pi_107499938
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 22:25 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Heb jij die holocaust meegemaakt?
ik ook niet .... maar het lijkt me toch een uitzonderlijke zwaar iets geweest te zijn.
en voor vele mensen inderdaad het toppunt van al het lijden wat ze ondervonden hebben in hun leven.
Ik weet er niets van, en vind het jammer dat er nu een wettelijk verhaal is dat gevolgd moet worden.

Van de verhalen die ik erover hoorde zie ik heel WOII (en andere) oorlogen als een trieste gebeurtenis. Jammer dat mensen zich tot zulke zaken heeft laten ophitsen.

Helaas is lijkt dat gevaar er altijd te zijn. Ik hoop niet dat de felheid van toen weer terugkomt, en heb het idee dat onder andere sommige Zionisten daar wel een handje van hebben.

Ook vind ik de hele holocaust-discussie vaak van een te scherp veroordelende toon, en ik vind het jammer dat een zo duistere gebeurtenis soms tot doctrine kan worden van andere duistere krachten.

Wat mij betreft zou ik liever meer focus op de positieve zaken zien. Ik pleit daarmee zeker niet voor vergeten, maar al te dogmatisch herinneren kan ook gevaarlijk zijn denk ik.
pi_107500884
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 22:32 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Ik weet er niets van, en vind het jammer dat er nu een wettelijk verhaal is dat gevolgd moet worden.
Zoals jij het formuleerde net... leek het alsof je bagatelliseerde dat de holocaust uitzonderlijk zwaar was. Daar reageerde ik op.( als je er niks van weet dan is het handiger om daar wat meer over te lezen ipv vaagjes suggereren dat het niet zo erg was )
Maar als je bedoelt dat er in Nederland een verbod is op het ontkennen van de holocaust..... nahh volgens mij is dat verbod er helemaal niet.

quote:
Helaas is lijkt dat gevaar er altijd te zijn. Ik hoop niet dat de felheid van toen weer terugkomt, en heb het idee dat onder andere sommige Zionisten daar wel een handje van hebben.
Te fel haatdragend zijn naar een groep vreemdelingen bedoel je ?
klopt sommige zionisten zijn dat ook, en sommige anti-zionisten ook en daar zijn er meer van .
Nog groter in aantal zijn de niet-zionisten die te fel zijn.
Die zijjn er vele malen meer.
pi_107502836
quote:

[..]

De gepoogde uitroeiing van de zgn minderwaardige slaven in bezet sovjet gebied was wel degelijk gepland.

Jouw manier van beredeneren in dit topic doorvoerende ben jij dus bezig dit te bagatelliseren en ben je dus en slaven-hater?
pi_107503047
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 22:50 schreef Bluesdude het volgende:

Nog groter in aantal zijn de niet-zionisten die te fel zijn.
Die zijjn er vele malen meer.
Uiteindelijk gaat het niet enkel om aantallen, maar ook impact/positie.
pi_107503406
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2012 23:34 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

De gepoogde uitroeiing van de zgn minderwaardige slaven in bezet sovjet gebied was wel degelijk gepland.
Goed lezen.... ik had het over andere ongewenste lieden die bewust werden vermoord.
dus ook over de groep die jij bedoelt
pi_107503582
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 23:40 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Uiteindelijk gaat het niet enkel om aantallen, maar ook impact/positie.
Toch.... een dominante meerderheid heeft ook een groter aantal intolerante figuren dan een minderheid doorgaans.. en dus is er een verband tussen aantal en impact/positie.
En daar ging die holocaust ook om.
Een intolerante groep binnen die grote meerderheid, greep de macht en ging ongewenste minderheden vervolgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 02-02-2012 00:13:43 ]
pi_107504999
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 23:56 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Toch.... een dominante meerderheid heeft ook een groter aantal intolerante figuren dan een minderheid doorgaans.. en dus is er een verband tussen aantal en impact/positie.
En daar ging die holocaust ook om.
Een intolerante groep binnen die grote meerderheid, greep de macht en ging ongewenste minderheden vervolgen.
Er werd destijds primair één minderheid vervolgd: de Joden.

Wat positie betreft: with great power comes great responsibility. Ik heb wel eens twijfels bij hoe sommige mensen die verantwoordelijkheid opnemen. Te extremistisch voor enkel de belangen van een eigen volk kiezen terwijl je ook mensen daarbuiten raakt vind ik daarbij geen prijzenswaardige keuze.
pi_107505268
Twijfelen aan de holocaust is dat ook strafbaar?
Ik was er niet bij, ik kan het niet zeker weten.
pi_107505332
quote:

[..]

Hoezo is het dom? Ligt eraan welk doel men nastreeft.
En of Holocaustontkenners een gebrek aan opleiding laten zien? Vaak laten ze zien weldegelijk voldoende onderwijs te hebben genoten, maar bewust de keuze maken om de Holocaust te bevechten, hangt samen met het doel dat ze hebben.
Gebrek aan opvoeding? Tja, dat lijkt me een subjectief gegeven en zal van geval op geval verschillen.
Er zijn verder ook verschillende soorten Holocaustontkenners c.q. -bagatelliseerders.
1) de dilettant.
2) de provocateur (die vaak Holocaustbagatelliseerder is).
3) de tijdgenoot en gelovige in de nazileer die het eenvoudigweg niet kan geloven (uitstervend ras)
4) de gelovige in de nazileer geboren na de oorlog.
5) de samenzweringstheoreticus, die gelooft in allerlei NWO complotten waarbij Joden betrokken zijn.
6) sommige moslims, omdat ze boos zijn op Israël.
7) mensen/users die er niet bij waren en dus twijfelen.
En allerlei kruisbestuivingen van deze soorten...

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 02-02-2012 03:33:08 ]
I´m back.
pi_107506369
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 23:50 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Goed lezen.... ik had het over andere ongewenste lieden die bewust werden vermoord.
dus ook over de groep die jij bedoelt
Maar die andere lieden, die in aantal groter zijn geweest dan de joden, hebben geen aparte naam voor die slachting. En dat is toch raar.
pi_107507826
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 07:41 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Maar die andere lieden, die in aantal groter zijn geweest dan de joden, hebben geen aparte naam voor die slachting. En dat is toch raar.
Wat bedoel je? De porajmos? de amudaripen?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2012 09:38:04 ]
pi_107510311
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 01:33 schreef DrDentz het volgende:
Twijfelen aan de holocaust is dat ook strafbaar?
Ik was er niet bij, ik kan het niet zeker weten.
Het staat toch geschreven?
pi_107510412
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 07:41 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Andere groepen mensen die ook bewust vermoord zijn hebben toch ook een groepsnaam?
roma's, communisten, homo's, poolse verzetstrijders , russische pow's, geestelijk gehandicapten, etc....
pi_107511058
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 11:18 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Andere groepen mensen die ook bewust vermoord zijn hebben toch ook een groepsnaam?
roma's, communisten, homo's, poolse verzetstrijders , russische pow's, geestelijk gehandicapten, etc....
Die zijn altijd een soort randverschijnsel.
pi_107511194
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 11:18 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Onbewuste/ongeplande moord noemen we doorgaans doodslag. Moorden is meestal opzettelijk.
pi_107511545
quote:
9s.gif Op donderdag 2 februari 2012 11:39 schreef Specularium het volgende:

[..]

Die zijn altijd een soort randverschijnsel.
In Nederland was de overgrote meerderheid van de bewust vermoorden joods.
Logisch dat de aandacht dan ook meer naar die grote groep uitgaat.
Maar vaak worden de kleinere groepen wat vergeten of wat er rond hen gebeurde was niet spectaculair genoeg om de aandacht van de publieke opinie te 'vatten'.

Maar als je meer aandacht wilt voor die andere groepen.... maak die publiciteit dan.
Geef de informatie, de cijfers, de verhalen.
pi_107511723
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 11:54 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

In Nederland was de overgrote meerderheid van de bewust vermoorden joods.
Bewust vermoord is wat dubbelop.

quote:
Logisch dat de aandacht dan ook meer naar die grote groep uitgaat.
Maar vaak worden de kleinere groepen wat vergeten of wat er rond hen gebeurde was niet spectaculair genoeg om de aandacht van de publieke opinie te 'vatten'.
En ze hebben geen professioneel lobby-apparaat zoals de Joden.
pi_107511860
quote:

[..]

Er zijn wel meer dingen raar.

Ook dat bijvoorbeeld de Joden in de Talmud hebben staan dat ze bij onderlinge handel etische en morele standaarden moeten nastreven, terwijl dat bij handel met niet-Joden (goyim/gentile, zoek het maar eens op) niet zou hoeven, en de goy benadeeld mag worden.

Als je op die manier je eigen community in een übermensch-positie plaatst verbaast het mij niet dat daar soms wat afwijzend op gereageerd wordt.

Nou wil ik dat niet meteen betrekken op 'alle Joden', maar ik vind het - om met de woorden van Israëlhugger Wilders te spreken - wel een knettergek element.
pi_107512581
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 12:04 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Ook dat bijvoorbeeld de Joden in de Talmud hebben staan dat ze bij onderlinge handel etische en morele standaarden moeten nastreven, terwijl dat bij handel met niet-Joden (goyim/gentile, zoek het maar eens op) niet zou hoeven, en de goy benadeeld mag worden.

Als je op die manier je eigen community in een übermensch-positie plaatst verbaast het mij niet dat daar soms wat afwijzend op gereageerd wordt.

Nou wil ik dat niet meteen betrekken op 'alle Joden', maar ik vind het - om met de woorden van Israëlhugger Wilders te spreken - wel een knettergek element.
ai.. heb je weer wat gevonden om joden af te zeiken ?
daarbij associeer je "de joden" met nazisme door het woord "übermensch" te gebruiken.
je weet toch dat je in een holocaustdiskussie zit....?
heb je niks geleerd van die geschiedenis ?

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 02-02-2012 13:04:58 ]
pi_107512688
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 12:30 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ai.. heb je weer wat gevonden om joden af te zeiken ?
daarbij associeert je "de joden" met nazisme door het woord "übermensch" te gebruiken.
je weet toch dat je in een holocaustdiskussie zit....?
heb je niks geleerd van die geschiedenis ?
Heb ik weer wat gevonden?

Ik geef gewoon de feiten. Daar gind deze discussie toch ook over?

Bovendien is mijn doel niet om 'Joden af te zeiken', maar stel ik kritische vragen bij de houding van een deel van de Joden.

Als jij wat wil leren van de geschienis zou je kunnen vaststellen dat het jezelf op dergelijke manier verheven voelen zoals een aantal Joden dat doet ten opzichte van het goyim geen evenwichtige houding is.

Je zou juist mensen niet moeten beoordelen op basis van afkomst, maar dat doen die betreffende Joden dus wel. En intussen huilen ze via professionele organisaties op iedereen die daar kritiek op uit.

Zijn zij dan te goed om lessen uit het verleden te trekken?
pi_107512835
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 12:04 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Hetzelfde als een tariefmuur dus. Your point being?
pi_107513226
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 12:39 schreef Ulx het volgende:

[..]

Een tariefmuur wordt niet vastgesteld op basis van volk, ras of religie, terwijl de betreffende Joden dat dus wel doen :')

Elkaar helpen, en de rest bestelen wegens minderwaardig en dan de zeurneus uithangen als er kritiek op komt.

Ik vind dat geen prettige houding, en bovendien spijtig om te zien dat zelfs na een holocaust dergelijke ideëen nog in leven worden gehouden of zelfs, zoals hierboven, op fora verdedigd worden. Een trieste zaak, en wat op dat punt is de talmud wat mij betreft niet alleen knettergek, maar ook onmenselijk.
pi_107513473
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 12:34 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Heb ik weer wat gevonden?

Deze diskussie ging over holocaust en anti-semitisme.
Niet over het ter plekke promoten van anti-semitisme.
quote:
Bovendien is mijn doel niet om 'Joden af te zeiken', maar stel ik kritische vragen bij de houding van een deel van de Joden.
Zoals jij het doet is het anti-semitisch

quote:
Als jij wat wil leren van de geschienis zou je kunnen vaststellen dat het jezelf op dergelijke manier verheven voelen zoals een aantal Joden dat doet ten opzichte van het goyim geen evenwichtige houding is.
Je gaat wel vooruit door het woord übermensch niet te gebruiken, maar ik kan me voorstellen dat jij het nodig vind mij "verheven voelen" te verwijten.
Ik ben dus de dader en jij het slachtoffer in jouw rechtvaardiging.
Het is ook helemaal niet relevant dat er ook joden zijn die zich arrogant opstellen.
Er zijn ook italianen, chinezen, duitsers en Nederlanders.
De nadruk daarop die jij legt is overbodig....maarja... dat is wel een normaal anti-semitisch trekje.
(de slechte kanten van sommige joden benadrukken)

quote:
Je zou juist mensen niet moeten beoordelen op basis van afkomst, maar dat doen die betreffende Joden dus wel.
kijk jij eerst naar je eigen

quote:
Zijn zij dan te goed om lessen uit het verleden te trekken?
kennelijk ben jij te slecht...

quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 12:53 schreef GoudIsEcht het volgende:
Elkaar helpen, en de rest bestelen wegens minderwaardig
dat zegt men al 1500 jaar over Joden...
pi_107514136
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:01 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Deze diskussie ging over holocaust en anti-semitisme.
En daarbij is het gezond om eens wat vragen te stellen bij de oorzaken van beide. Blijkbaar weiger jij daarover na te denken en daarmee ook maar één les uit het verleden te trekken. Wat mij betreft kan je met zo'n houding evengoed te holocaust ontkennen, je doet er namelijk niets mee.

quote:
Niet over het ter plekke promoten van anti-semitisme.
Daar ben ik fel tegenstander van en ik zou dat nooit doet. Kritiek op de verheffing op basis van eigen afkomst die sommige Joden nastreven is een heel ander verhaal.

quote:
Zoals jij het doet is het anti-semitisch
Nee, ik heb geen enkel probleem met de brede groep waar de term 'semiet' op slaat, en zelfs niet met Joden in het bijzonder, zoals ik al vaker aangaf, dus niet huilen nu.

quote:
Je gaat wel vooruit door het woord übermensch niet te gebruiken, maar ik kan me voorstellen dat jij het nodig vind mij "verheven voelen" te verwijten.
En waarom zou ik dat nodig vinden?

quote:
Ik ben dus de dader en jij het slachtoffer in jouw rechtvaardiging.
Ik heb het nooit over jou in het bijzonder gehad. Volgens mij ben jij vooral een napratertje zonder eigen gedachten die meent hier iets te moeten verdedigen.

quote:
Het is ook helemaal niet relevant dat er ook joden zijn die zich arrogant opstellen.
Dat is absoluut relevant, want de betreffende Joden hebben die gedachte bij zich in een voor hun heilig boek, en zien zichzelf op basis van hun afkomst als übermensch boven alle niet-Joden. Een bestrijdenswaardige instelling, zoals WOII ons al toonde.

quote:
De nadruk daarop die jij legt is overbodig....maarja... dat is wel een normaal anti-semitisch trekje.
(de slechte kanten van sommige joden benadrukken)
Dat is niet anti-semitisch. Semiet is een brede term die ten eerste niet enkel op Joden slaat, en ten tweede heb ik het hier over een specifieke doctrine die (helaas) door (slechts) een deel van de Joden wordt aangehangen.

quote:
dat zegt men al 1500 jaar over Joden...
Ik betwijfel of die kritiek alle Joden aangaat Zou dat gefundeerd zijn denk je?

Overigens blijft het opmerkelijk dat er zelfd na een vermeende 1500 jaar kritiek nog steeds dezelfde übermenschen-gedachte heerst bij een deel van de Joden, en er blijkbaar geen enkele les uit het verleden wordt getrokken of enige zelfreflectie wordt toegepast door de betreffende lieden. Blijkbaar wil jij op diezelfde voet verder. Ik begrijp niet hoe je jezelf op basis van afkomst als übermensch kan zien en dan tegelijkertijd de zeurneus kunt uithangen als er dan kritiek op die houding komt. Laat staan dan weer met dat 'anti-semisme' gejank te komen.

Ik geloof het verder wel met je en je übermenschen-houding.
pi_107514411
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 12:39 schreef Ulx het volgende:

[..]

Bij een tariefmuur wordt wel eens een vergeldende tariefmuur opgezet door de getroffen partij.

Nu ik slecht een beetje kritiek heb op de besproken doctrine ('tariefmuur') waarbij alle Goyim (niet-Joden) door de betreffende Joden als üntermensch gezien worden die benadeeld mogen worden komt er direct allerhande zeurneuzerij over anti-Semitisme naar boven.

Stel je eens voor hoe dat zou zijn als jegens de betreffende Joden daadwerkelijk een tariefmuur zou worden opgezet.

Een bizarre vergelijking van je dus, die tariefmuur.

Maar goed, ik laat het hier wel bij. Je indoctrinatie is me duidelijk, en je weigering mensen van een andere afkomst als gelijkwaardig te zien ook.
  donderdag 2 februari 2012 @ 14:34:13 #242
235357 TitusPullo
pi_107516365
Wat bedoel je nu precies met die uebermenschenhouding?

[ Bericht 82% gewijzigd door TitusPullo op 02-02-2012 14:40:07 ]
  donderdag 2 februari 2012 @ 14:36:45 #243
235357 TitusPullo
pi_107516442
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 12:34 schreef GoudIsEcht het volgende:

quote:
''Zoek het maar eens op'', dat is nu ook al gewoon de feiten geven.
pi_107517850
quote:
3s.gif Op woensdag 1 februari 2012 21:38 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Die teminologie komt men, naar het schijnt, voor het eerst tegen tijdens de reformatie gebruikt door Lutherianen, vandaar springt het over naar Nietzsche, die er een andere betekenis aan geeft, vervolgens adopteren de nazi's die term in de context van hun rassenleer.

Hier een nog wat uitgebreidere etymologie mbt untermensch:
quote:
Although usually considered to have been coined by the Nazis themselves, the term "under man" in the above mentioned sense was actually first used by American author Lothrop Stoddard in the title of his 1922 pamphlet The Revolt Against Civilization: The Menace of the Under-man.[3] It was later adopted by the Nazis from that book's German version Der Kulturumsturz: Die Drohung des Untermenschen (1925).[5] The German word "Untermensch" itself had been used earlier (not in a racial sense), for example in the 1899 novel Der Stechlin by Theodor Fontane (see below). Since most writers who employ the term do not address the question of when and how the word entered the German language (and therefore do not seem to be aware of Stoddard's original term "under man"), "Untermensch" is usually back-translated into English as "sub-human." A leading Nazi attributing the concept of the East-European "under man" to Stoddard is Alfred Rosenberg who, referring to Russian communists, wrote in his Der Mythus des 20. Jahrhunderts (1930) that "this is the kind of human being that Lothrop Stoddard has called the 'under man.'" ["...den Lothrop Stoddard als 'Untermenschen' bezeichnete."][2] Quoting Stoddard: "The Under-Man -- the man who measures under the standards of capacity and adaptability imposed by the social order in which he lives.

However, it is possible that Stoddard constructed his "under man" as an antipode to Friedrich Nietzsche's Übermensch (or superman) concept. Stoddard doesn't say so explicitly, but he refers critically to the "superman" idea at the end of his book (p. 262).[3] Wordplays with Nietzsche's term seem to have been used repeatedly as early as the 19th century and, due to the German linguistic trait of being able to combine prefixes and roots almost at will in order to create new words, this development was even somewhat logical. For instance, German author Theodor Fontane contrasts the Übermensch/Untermensch word pair in chapter 33 of his novel Der Stechlin[6]As a matter of fact, even Nietzsche himself used "Untermensch" at least once in contrast to "Übermensch" in Die fröhliche Wissenschaft (1882), however he did so in reference to semi-human creatures in mythology, naming them alongside dwarves, fairies, centaurs and so on.[7] Earlier examples of "Untermensch" include Romanticist Jean Paul using the term in his novel Hesperus (1795) in reference to an Orangutan (Chapter "8. Hundposttag").[8]

Stoddard's book-long diatribe dealt with the recent takeover of power by the Bolsheviks in Russia, arguing that that country was now ruled by the most degenerate people on the Earth. He thought that the combination of the alleged inherent racial inferiority of Russian Slavs, the idiocy (as he saw it) of a political creed that appealed to the vilest human instincts (e.g. jealousy towards the more gifted and the more affluent) and the supposed fact that the Communist Party's rank and file consisted of "born criminals" in the most conventional sense of the word necessitated a completely new term to describe this phenomenon: "the under man." In this sense, for Stoddard, the October Revolution was the battle cry for an upcoming, unavoidable clash of the civilized nations with the "masses of the east." If the white race was intent upon winning that confrontation with the "under man," so the message went, it had to turn away from ill-conceived liberal ideas and adopt drastic changes of policy instead, e.g. by introducing far-ranging eugenics programmes.[3]

The available literature on Nazi Germany would not support the claim that Stoddard's writings were more to the Nazis than a neat summary of racial, social, and political theories that already were or would soon become part and parcel of the ideology of the Nazi party.[clarification needed]
http://en.wikipedia.org/wiki/Untermensch

Dit ondersteunt niet de stelling dat de nazi's bij het ontwikkelen van de terminologie leentjebuur hebben gespeeld bij het concept van de Joodse religie omtrent het door God uitverkoren volk te zijn.

Dat concept van de Joodse religie overigens is ontwikkeld op het breukvlak van een ontwikkeling van polytheïsme naar monotheïsme.

[ Bericht 11% gewijzigd door Ryan3 op 02-02-2012 15:41:01 ]
I´m back.
pi_107518734
quote:
14s.gif Op donderdag 2 februari 2012 14:34 schreef TitusPullo het volgende:
Wat bedoel je nu precies met die uebermenschenhouding?
Ken je de Talmud niet?
  donderdag 2 februari 2012 @ 15:46:31 #246
235357 TitusPullo
pi_107518837
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 15:43 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Ken je de Talmud niet?
De hele Talmud, bedoel je? En wat heeft die met Ulx en Bluesdude te maken?
pi_107519167
quote:
[[..]
Dat concept van de Joodse religie overigens is ontwikkeld op het breukvlak van een ontwikkeling van polytheïsme naar monotheïsme.
Over dit laatste is ook interessant te weten dat Kena'anieten (de bevolkingsgroep waar de joden uit zijn voortgekomen) geloofden dat er een Patheon van 70 goden was, een god voor elk volk dat er zou bestaan. Elk van die goden had één volk tot het zijne gekozen. En de joodse god had de joden uitverkoren. Niets bijzonders dus, ieder volk was uitverkoren. (http://en.wikipedia.org/w(...)ith_the_Hebrew_Bible)
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  donderdag 2 februari 2012 @ 16:07:00 #248
235357 TitusPullo
pi_107519494
Er zijn wel gedeelten van de Joodse religie die ik walgelijk vind, maar die staan onbedekt in het Oude Testament. Ik vind het frappant dat men altijd aankomt met de Talmoed.
pi_107519650
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 16:07 schreef TitusPullo het volgende:
Er zijn wel gedeelten van de Joodse religie die ik walgelijk vind, maar die staan onbedekt in het Oude Testament. Ik vind het frappant dat men altijd aankomt met de Talmoed.
De Talmoed bestaat uit 63 delen en is dus enorm boekwerk, een encyclopedie qua omvang die echt van alles bespreekt vanuit een een standpunt van 1500 tot 2000 jaar geleden. Het is dan natuurlijk ongelooflijk makkelijk om daaruit een handvol dubieuze citaten uit de context te trekken. Zoek maar op google, er staan hele Stormfront en Islamist website mee vol, dus wie kwaad wil is makkelijk bediend.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  donderdag 2 februari 2012 @ 16:13:10 #250
235357 TitusPullo
pi_107519756
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 16:10 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

De Talmoed bestaat uit 63 delen en is dus enorm boekwerk, een encyclopedie qua omvang die echt van alles bespreekt vanuit een een standpunt van 1500 tot 2000 jaar geleden. Het is dan natuurlijk ongelooflijk makkelijk om daaruit een handvol dubieuze citaten uit de context te trekken. Zoek maar op google, er staan hele Stormfront en Islamist website mee vol, dus wie kwaad wil is makkelijk bediend.
Inderdaad, en het is bij het grote publiek nauwelijks bekend.
pi_107519778
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 16:07 schreef TitusPullo het volgende:
'Men altijd'... :')

Dat veralgemeniseren is gevaarlijk. Heb je dan niet geleerd van de holocaust :')

Maar als het dan werkelijk zo zijn zal het blijkbaar een gevoelig puntje zijn. Wederom iets waar 'men' van kan leren.
  donderdag 2 februari 2012 @ 16:15:24 #252
235357 TitusPullo
pi_107519845
Goed, dat was niet geestig en niet duidelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')