abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107498703
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 22:03 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Waar slaat dit nou weer op?
Uitleg: er werd gesteld dat het anti-Joodse sentiment van WOII, dat in de wettelijk vastgestelde holocaust resulteerde, er al zo'n 1500 jaar zou zijn.

1500 jaar holocaust vind ik zelfs in dit topic een wat opmerkelijke gedachte.
pi_107498816
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 22:00 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

In die aantallen maakt het natuurlijk niet veel meer uit, maar het was zeker niet de grootste slachting van WOII. Ook niet in het kader van dat het doel uitroeing was.
De moord joden en andere ongewensten lieden was wel de grootste bewuste slachting van WOII. Ander oorlogsgeweld telt meer doden, maar dat was niet bewust gepland.
pi_107498919
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 22:11 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Uitleg: er werd gesteld dat het anti-Joodse sentiment van WOII, dat in de wettelijk vastgestelde holocaust resulteerde, er al zo'n 1500 jaar zou zijn.

de user bedoelde het anti-joodse sentiment...
hij bedoelde niet 1500 jaar bewuste moord op joden..
  woensdag 1 februari 2012 @ 22:15:15 #204
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_107498941
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 22:11 schreef GoudIsEcht het volgende:
En dit is zelfs in jouw oeuvre een dieptepunt van domheid.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_107498984
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 21:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

nogal walgelijk van je..
je geeft de joden de schuld van de arrogantie en misdadigheid van niet-joden, bovendien die groep die hun willen vermoorden.
Ik denk niet mensen 'de Joden' als algemene groep zouden moeten beschuldigen, maar irriteer me er tegelijkertijd wel eens dat er Joden zijn die maar te pas en te onpas het begrip 'Jodenhaat' uit de kast trekken.

Wat het üntermensch-concept betreft: dat wordt omgekeerd in sommige Joodse kringen onder de term 'Goyim' al minstens 1500 jaar gebruikt voor niet-Joden :')
pi_107499079
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 22:12 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De moord joden en andere ongewensten lieden was wel de grootste bewuste slachting van WOII. Ander oorlogsgeweld telt meer doden, maar dat was niet bewust gepland.
Daar valt nogal aan te twijfelen, beste dude. Ik kan me niet voorstellen dat men mensen ten oorlog stuurde om bloemen te plukken.
pi_107499217
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 22:14 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

de user bedoelde het anti-joodse sentiment...
hij bedoelde niet 1500 jaar bewuste moord op joden..
Een anti-Joods-sentiment dat in een massamoord ontaard lijkt me van een andere orde dan wat kritische geluiden hier en daar.

Er werd nota bene hierboven nog geclaimd dat de holocaust zo uitzonderlijk zwaar en het toppunt van alle lijden zou zijn.

Daar gaat dan toch iets mis met de consistentie lijkt me.
  woensdag 1 februari 2012 @ 22:20:37 #208
235357 TitusPullo
pi_107499307
Kritische geluiden hier en daar, wat een treffende omschrijving van een eeuwenlange traditie.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_107499328
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 22:15 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

En dit is zelfs in jouw oeuvre een dieptepunt van domheid.
:')

Je bent dit gesprek niet waard.
pi_107499341
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 22:15 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Ik denk niet mensen 'de Joden' als algemene groep zouden moeten beschuldigen, maar irriteer me er tegelijkertijd wel eens dat er Joden zijn die maar te pas en te onpas het begrip 'Jodenhaat' uit de kast trekken.
gelijk heb je.. ik irriteer me er ook aan...
quote:
Wat het üntermensch-concept betreft: dat wordt omgekeerd in sommige Joodse kringen onder de term 'Goyim' al minstens 1500 jaar gebruikt voor niet-Joden :')
En wat dan ? Het eigenvolkeerstenüberallesprincipe is een menselijke fout, nog ouder dan de mensheid zelve..
Omdat er 30x meer niet-joden in Europa leefde damals was het logischer dat de niet-joden dus
het meest lullig zouden zijn hiermee. In Duitsland groeide dat extreem
  woensdag 1 februari 2012 @ 22:21:27 #211
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_107499358
quote:

[..]

Vrijwel alle oorlogen zijn bewust gepland.
pi_107499368
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 22:20 schreef TitusPullo het volgende:
Kritische geluiden hier en daar, wat een treffende omschrijving van de Christelijke traditie.
Dank.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
  woensdag 1 februari 2012 @ 22:22:34 #213
235357 TitusPullo
pi_107499424
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 22:20 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

:')

Je bent dit gesprek niet waard.
Welk gesprek bedoel je?
pi_107499490
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 22:22 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Welk gesprek bedoel je?
Hier posten maar niet in gesprek willen :')
SPOILER
pi_107499589
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 22:19 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Een anti-Joods-sentiment dat in een massamoord ontaard lijkt me van een andere orde dan wat kritische geluiden hier en daar.
Dat is juist....
maar wil je daarmee de jodenhaat van alle eeuwen bagatelliseren tot "wat kritische geluiden"?

[quote]Er werd nota bene hierboven nog geclaimd dat de holocaust zo uitzonderlijk zwaar en het toppunt van alle lijden zou zijn.
Heb jij die holocaust meegemaakt?
ik ook niet .... maar het lijkt me toch een uitzonderlijke zwaar iets geweest te zijn.
en voor vele mensen inderdaad het toppunt van al het lijden wat ze ondervonden hebben in hun leven.
Maar goed.. het was wel een dieptepunt van het menselijk lijden in Europa.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bluesdude op 01-02-2012 22:51:08 ]
  woensdag 1 februari 2012 @ 22:28:29 #216
235357 TitusPullo
pi_107499743
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 22:23 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Hier posten maar niet in gesprek willen :')
SPOILER
Dat is niet bepaald een antwoord op mijn vraag, maar waarom zou ik dat ook verlangen? Je kunt overduidelijk niet beter.

Zomaar een kritisch geluid, hoor.
pi_107499938
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 22:25 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Heb jij die holocaust meegemaakt?
ik ook niet .... maar het lijkt me toch een uitzonderlijke zwaar iets geweest te zijn.
en voor vele mensen inderdaad het toppunt van al het lijden wat ze ondervonden hebben in hun leven.
Ik weet er niets van, en vind het jammer dat er nu een wettelijk verhaal is dat gevolgd moet worden.

Van de verhalen die ik erover hoorde zie ik heel WOII (en andere) oorlogen als een trieste gebeurtenis. Jammer dat mensen zich tot zulke zaken heeft laten ophitsen.

Helaas is lijkt dat gevaar er altijd te zijn. Ik hoop niet dat de felheid van toen weer terugkomt, en heb het idee dat onder andere sommige Zionisten daar wel een handje van hebben.

Ook vind ik de hele holocaust-discussie vaak van een te scherp veroordelende toon, en ik vind het jammer dat een zo duistere gebeurtenis soms tot doctrine kan worden van andere duistere krachten.

Wat mij betreft zou ik liever meer focus op de positieve zaken zien. Ik pleit daarmee zeker niet voor vergeten, maar al te dogmatisch herinneren kan ook gevaarlijk zijn denk ik.
pi_107500884
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 22:32 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Ik weet er niets van, en vind het jammer dat er nu een wettelijk verhaal is dat gevolgd moet worden.
Zoals jij het formuleerde net... leek het alsof je bagatelliseerde dat de holocaust uitzonderlijk zwaar was. Daar reageerde ik op.( als je er niks van weet dan is het handiger om daar wat meer over te lezen ipv vaagjes suggereren dat het niet zo erg was )
Maar als je bedoelt dat er in Nederland een verbod is op het ontkennen van de holocaust..... nahh volgens mij is dat verbod er helemaal niet.

quote:
Helaas is lijkt dat gevaar er altijd te zijn. Ik hoop niet dat de felheid van toen weer terugkomt, en heb het idee dat onder andere sommige Zionisten daar wel een handje van hebben.
Te fel haatdragend zijn naar een groep vreemdelingen bedoel je ?
klopt sommige zionisten zijn dat ook, en sommige anti-zionisten ook en daar zijn er meer van .
Nog groter in aantal zijn de niet-zionisten die te fel zijn.
Die zijjn er vele malen meer.
pi_107502836
quote:

[..]

De gepoogde uitroeiing van de zgn minderwaardige slaven in bezet sovjet gebied was wel degelijk gepland.

Jouw manier van beredeneren in dit topic doorvoerende ben jij dus bezig dit te bagatelliseren en ben je dus en slaven-hater?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_107503047
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 22:50 schreef Bluesdude het volgende:

Nog groter in aantal zijn de niet-zionisten die te fel zijn.
Die zijjn er vele malen meer.
Uiteindelijk gaat het niet enkel om aantallen, maar ook impact/positie.
pi_107503406
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2012 23:34 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

De gepoogde uitroeiing van de zgn minderwaardige slaven in bezet sovjet gebied was wel degelijk gepland.
Goed lezen.... ik had het over andere ongewenste lieden die bewust werden vermoord.
dus ook over de groep die jij bedoelt
pi_107503582
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 23:40 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Uiteindelijk gaat het niet enkel om aantallen, maar ook impact/positie.
Toch.... een dominante meerderheid heeft ook een groter aantal intolerante figuren dan een minderheid doorgaans.. en dus is er een verband tussen aantal en impact/positie.
En daar ging die holocaust ook om.
Een intolerante groep binnen die grote meerderheid, greep de macht en ging ongewenste minderheden vervolgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 02-02-2012 00:13:43 ]
pi_107504999
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 23:56 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Toch.... een dominante meerderheid heeft ook een groter aantal intolerante figuren dan een minderheid doorgaans.. en dus is er een verband tussen aantal en impact/positie.
En daar ging die holocaust ook om.
Een intolerante groep binnen die grote meerderheid, greep de macht en ging ongewenste minderheden vervolgen.
Er werd destijds primair één minderheid vervolgd: de Joden.

Wat positie betreft: with great power comes great responsibility. Ik heb wel eens twijfels bij hoe sommige mensen die verantwoordelijkheid opnemen. Te extremistisch voor enkel de belangen van een eigen volk kiezen terwijl je ook mensen daarbuiten raakt vind ik daarbij geen prijzenswaardige keuze.
pi_107505268
Twijfelen aan de holocaust is dat ook strafbaar?
Ik was er niet bij, ik kan het niet zeker weten.
pi_107505332
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 19:55 schreef popolon het volgende:

[..]

Omdat het mag. :Y)

Wel erg dom en laat een overduidelijk gebrek aan opvoeding/opleiding zien maar goed, dat zou niet strafbaar moeten zijn.
Hoezo is het dom? Ligt eraan welk doel men nastreeft.
En of Holocaustontkenners een gebrek aan opleiding laten zien? Vaak laten ze zien weldegelijk voldoende onderwijs te hebben genoten, maar bewust de keuze maken om de Holocaust te bevechten, hangt samen met het doel dat ze hebben.
Gebrek aan opvoeding? Tja, dat lijkt me een subjectief gegeven en zal van geval op geval verschillen.
Er zijn verder ook verschillende soorten Holocaustontkenners c.q. -bagatelliseerders.
1) de dilettant.
2) de provocateur (die vaak Holocaustbagatelliseerder is).
3) de tijdgenoot en gelovige in de nazileer die het eenvoudigweg niet kan geloven (uitstervend ras)
4) de gelovige in de nazileer geboren na de oorlog.
5) de samenzweringstheoreticus, die gelooft in allerlei NWO complotten waarbij Joden betrokken zijn.
6) sommige moslims, omdat ze boos zijn op Israël.
7) mensen/users die er niet bij waren en dus twijfelen.
En allerlei kruisbestuivingen van deze soorten...

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 02-02-2012 03:33:08 ]
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')