Mijn god, zelfs andermans kwinkslagen haal je naar beneden zonder er iets aan te veranderen.quote:Op zondag 29 januari 2012 00:08 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Bedoel je dat racistisch? Of bedoel je dat minachtend?
Je denkt in stereotyperingen over joods en niet-joods. Over wel of niet het woord shoah gebruiken.quote:Op zondag 29 januari 2012 00:03 schreef J0kkebr0k het volgende:
Gebruik je dit woord, dan ben een Jood of een attention whore. Punt.
Sarcasme komt je ook al niet bekend voor.quote:Op zondag 29 januari 2012 00:10 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Mijn god, zelfs andermans kwinkslagen haal je naar beneden zonder er iets aan te veranderen.
Dit komt denkelijk doordat intellectuele dwergen hier in de meerderheid zijn.quote:[b]Op zondag 29 januari 2012 00:08 schreef J0kkebr0k het volgende:[/b
P.s. attention whore is hier inmiddels wel gebruikelijk. Shoah zeker niet
Sarcasme? Wat heeft dat er nu weer mee te maken?quote:Op zondag 29 januari 2012 00:13 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Sarcasme komt je ook al niet bekend voor.
Je maakt het er zelf naar met je woordgebruik en geheimzinnige antwoorden op normale vragen.quote:Op zondag 29 januari 2012 00:10 schreef TitusPullo het volgende:
Maar ik ben blij om te zien dat Goering een opvolger heeft gekregen. Die bepaalde immers ook wie jood was en wie niet. Gelukkig bedient z'n opvolger zich van onfeilbare criteria.
De Joden zijn hier in de minderheid. Genoeg intellectuelen hier hoor..... Somsquote:Op zondag 29 januari 2012 00:13 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Dit komt denkelijk doordat intellectuele dwergen hier in de meerderheid zijn.
Juist. Nou, ik heb er genoeg van. Of je dat wenst op te vatten als een teken van defaitisme, intellectuele voosheid, Joodsheid of verveling is me om het even.quote:Op zondag 29 januari 2012 00:14 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Je maakt het er zelf naar met je woordgebruik en geheimzinnige antwoorden op normale vragen.
Prima jongen.quote:Op zondag 29 januari 2012 00:18 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Juist. Nou, ik heb er genoeg van. Of je dat wenst op te vatten als een teken van defaitisme, intellectuele voosheid, Joodsheid of verveling is me om het even.
Precies.quote:Op donderdag 26 januari 2012 13:31 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Holocaust ontkennen is oerdom, maar laat mensen hun domheid maar etaleren dan. Om dat strafbaar te stellen is belachelijk.
Er beginnen nu al van die jankers te roepen dat anti-zionisme ook gewoon jodenhaat zou zijn. Die lui hebben relatief professionele propaganda apparatchiks op dat gebied, dus ze zullen het nog wel vaker gaan proberen.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 22:27 schreef Bluesdude het volgende:
Ik ben ook anti-zionist, maar waar jodenhaat begint haak ik af.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een onzin. Net als met bijvoorbeeld Marokkanen is het een klein groepje dat het verpest voor de rest. Bij Marokkanen - of Moslims voor mijn part - wordt dan regelmatig geroepen dat ze daar dan actie op moeten nemen, misschien zouden sommige Joden dat ook wat meer kunnen toen in plaats van maar steeds over anti-semitisme dit dat te roepen bij alle mogelijke kritiek.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 23:33 schreef Bluesdude het volgende:
de joden als zondebok word weer bonton hier en daar ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Over andere doden of grootschalige slachtpartijen hoor ik veel minder. Relatief wordt het dus aardig opgeklopt, die holocaust. Er zijn dan ook allerhande speciale Joodse instanties die daar voor zorgen. Het diende ook al als legitimatie om een stel Palestijnen van hun land te jagen en het gebied waar ze naartoe gejaagd werden te veranderen in het moderne equivalent van een concentratiekamp.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 22:51 schreef TitusPullo het volgende:
Het is een van de belangrijkste gebeurtenissen van de moderne geschiedenis. En wat bedoel je met bizar veel aandacht?
Omdat het mag.quote:Op woensdag 1 februari 2012 19:39 schreef Chooselife het volgende:
Waarom zou iemand "de holocaust" ontkennen.
Tsja, je hebt ze er kennelijk tussen. Ik ben van mening dat het onder "vrijheid van meningsuiting" valt. Bestraffing is even zot als de ontkenning ervan.quote:Op woensdag 1 februari 2012 19:55 schreef popolon het volgende:
[..]
Omdat het mag.![]()
Wel erg dom en laat een overduidelijk gebrek aan opvoeding/opleiding zien maar goed, dat zou niet strafbaar moeten zijn.
quote:Op woensdag 1 februari 2012 19:55 schreef popolon het volgende:
[..]
Omdat het mag.![]()
Wel erg dom en laat een overduidelijk gebrek aan opvoeding/opleiding zien maar goed, dat zou niet strafbaar moeten zijn.
Dit.quote:Op woensdag 1 februari 2012 20:07 schreef Nibb-it het volgende:
Laat mensen de shoah lekker ontkennen, weet iedereen gelijk wie de domme gekkies zijn die je niet serieus hoeft te nemen.
dir riekt naar jodenhaat.... bagatelliseren van een gigantische moordpartijquote:Op woensdag 1 februari 2012 19:16 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Over andere doden of grootschalige slachtpartijen hoor ik veel minder. Relatief wordt het dus aardig opgeklopt, die holocaust. Er zijn dan ook allerhande speciale Joodse instanties die daar voor zorgen.
niet overdrijven... en natuurlijk worden alle soorten ellende later gebruikt en misbruikt voor bepaalde doeleinden... zo gaat dat altijd.quote:Het diende ook al als legitimatie om een stel Palestijnen van hun land te jagen en het gebied waar ze naartoe gejaagd werden te veranderen in het moderne equivalent van een concentratiekamp.
'quote:
dat is waar...... kijk jij ook eens naar jezelf wbt overdrijven en mensen te stigmatiserenquote:misschien zouden sommige Joden dat ook wat meer kunnen toen in plaats van maar steeds over anti-semitisme dit dat te roepen bij alle mogelijke kritiek.
Zijn punt is dus dat het verre van de "grootste moordpoging op een volk ooit" is. Zowel in absolute aantallen als in relatieve zin. Dat het een grote moordpartij was ontkent hij niet.quote:Op woensdag 1 februari 2012 20:41 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
dir riekt naar jodenhaat.... bagatelliseren van een gigantische moordpartij
Natuurlijk herdenken de nabestaanden van de slachtoffers actief die grootste moordpoging op een volk ooit
Relatief weet ik het niet. Het is absoluut gezien maar een middelgroot aantal, de slachtingen die Belgie aanrichtte in de Congo heeft naar schatting tussen de 15 en 20 miljoen mensen gedood, maar het is wel de grootste die als primaire doel de vernietiging van een groep had. (In de Congo en bij de Armeniers was het mooi meegenomen.)quote:Op woensdag 1 februari 2012 20:49 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Zijn punt is dus dat het verre van de "grootste moordpoging op een volk ooit" is. Zowel in absolute aantallen als in relatieve zin.
De Joden als volk en cultuur zijn - gelukkig - niet volledig uitgeroeid - verre van. Dat is meer dan we van verscheidene honderden (zo niet duizenden) andere volkeren en culturen kunnen zeggen.quote:
Klopt. Maar per land wel. In nederland heb je wel wat mafketels die blaten over een joods-christelijke cultuur, maar die heeft nooit bestaan. De joodse cultuur in Nederland is gewoon uitgeroeid.quote:Op woensdag 1 februari 2012 21:05 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
De Joden als volk en cultuur zijn niet volledig uitgeroeid - verre van. Dat is meer dan we van verscheidene honderden (zo niet duizenden) andere volkeren en culturen kunnen zeggen.
Genocide zit in ons bloed enzo
Een veelvoud aan Sovjet-soldaten en burgers is anders ook systematisch uitgeroeid met als doel hun complete vernietiging.quote:Op woensdag 1 februari 2012 21:02 schreef Ulx het volgende:
[..]
Relatief weet ik het niet. Het is absoluut gezien maar een middelgroot aantal, de slachtingen die Belgie aanrichtte in de Congo heeft naar schatting tussen de 15 en 20 miljoen mensen gedood, maar het is wel de grootste die als primaire doel de vernietiging van een groep had. (In de Congo en bij de Armeniers was het mooi meegenomen.)
Zoals gezegd inderdaad omdat het mag zou moeten mogen... Of het wel of niet slim is kan de toehoorder dan zelf bepalen.quote:Op woensdag 1 februari 2012 19:39 schreef Chooselife het volgende:
Waarom zou iemand "de holocaust" ontkennen. Je kunt ongetwijfeld redetwisten over het aantal slachtoffers. Maar die discussie vindt hooguit in de marge plaats, als je realistisch bent. Maar los van die discussie: dat het een humanitaire catastrofe was, moge voor elk ademend wezen duidelijk zijn. Zodra men dat ontkent, heb je het volgens mij over een geesteszieke. En dus iemand die niet serieus te nemen valt noch gestraft hoeft te worden.
http://en.wikipedia.org/wiki/Eastern_Front_(World_War_II)#Casualtiesquote:Op woensdag 1 februari 2012 21:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Een veelvoud aan Sovjet-soldaten en burgers is anders ook systematisch uitgeroeid
Het zijn dit soort laffe opmerkingen die het onderwerp in een vervelend licht zetten. Waarom bagataliseer ik het, als ik aangeef dat er heel veel ellende op de wereld is die ook aandacht verdiend? Ik vind juist dat die professionele holocaust-zeurders vaak tegen het randje aan zitten van het bagataliseren van ander leed, zoals - maar zeker niet enkel - dat van de ommuurde Palestijnen.quote:Op woensdag 1 februari 2012 20:41 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
dir riekt naar jodenhaat.... bagatelliseren van een gigantische moordpartij
Dan kom je al snel bij een discussie over het aantal slachtoffers aan verschillende kanten. Meestal komt daar vooral een hoop gezeur en gescheld vanquote:Op woensdag 1 februari 2012 21:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Eastern_Front_(World_War_II)#Casualties
Niet echt een veelvoud te noemen.
quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:12 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Een mening kan beledigend zijn, dus per definitie is er vrijheid op beledigen als er vrijheid op meningsuiting is.
Help help, mijn mening wordt onderdrukt! Help help!quote:Op woensdag 1 februari 2012 21:20 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Dan kom je al snel bij een discussie over het aantal slachtoffers aan verschillende kanten. Meestal komt daar vooral een hoop gezeur en gescheld van
Ach ja, lekker vals beschuldigen en dan denken dat ik het ook zou doen. Zoals de waard is...quote:Op woensdag 1 februari 2012 20:41 schreef Bluesdude het volgende:
Die neiging joden de schuld te geven van de herinnering aan de holocaust zie ik bij jou dus ook.
Volgens mij stigmatiseer ik niemand, en ik elk eval niet op basis van algemene zaken als afkomst, of religie.quote:Op woensdag 1 februari 2012 20:41 schreef Bluesdude het volgende:
dat is waar...... kijk jij ook eens naar jezelf wbt overdrijven en mensen te stigmatiseren
Dat vind ik tijfelachtig, zeker als tegelijkertijd geclaimd wordt dat de holocaust zo'n uitzonderlijk lijden is of zou zijn.quote:Op woensdag 1 februari 2012 21:28 schreef Ulx het volgende:
Dat anti-joodse sentimnt bestond al een jaartje of 1500.
Waar dacht je dat de nazis het hele untermensch concept vandaan hadden ? Goed gejat is het halve werk.quote:Op woensdag 1 februari 2012 21:36 schreef GoudIsEcht het volgende:
Wist je overigens dat er ook Joden zijn die alle Goyim per definitie als minderwaardig zien en menen ze ook zo mogen te behandeling?
Natuurlijk heb je daar gelijk in.... maar zoals jij het formuleert verwijt je dat alle joden, terwijl je misschien alleen de havikzionisten bedoelde.quote:Op woensdag 1 februari 2012 21:29 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Volgens mij stigmatiseer ik niemand, en ik elk eval niet op basis van algemene zaken als afkomst, of religie.
[quote]
Men moet alleen van het zeuren geen prioriteit maken en teveel in een slachtofferrol kruipen, zeker niet nadat er tal van zaken zijn veranderd.
Dat is niet momenteel, dat is al 60 jaar zo... maar nu suggereer je weer dat media of joden een zeker alleenrecht eisen. Nou is er ook al heel lang aandacht voor de palestijnse kant ... die is er wel,quote:Hoe momenteel de media vaak gemanipuleerd wordt met betrekking tot de Zionistische zaak vind ik geen pretje, en er zou best eens wat meer compassie mogen uitgaan naar de slachtoffers van Israël of de VS bijvoorbeeld. Er is wat mij betreft in elk geval geen alleenrecht op zieligheid of leed.
Anti-joodse sentimenten zijn ook twijfelachtig.quote:Op woensdag 1 februari 2012 21:36 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Dat vind ik twijfelachtig, zeker als tegelijkertijd geclaimd wordt dat de holocaust zo'n uitzonderlijk lijden is of zou zijn.
Dit is helemaal niet relevant voor de diskussie, tenzij je bezig bent met joden op zich aan te vallen.quote:Wist je overigens dat er ook Joden zijn die alle Goyim per definitie als minderwaardig zien en menen ze ook zo mogen te behandeling?
for the sake of arguments... laat het 1000 jaar zijn..quote:Ik vind dat geen frisse gedachte. Wellicht dat dergelijke opvattingen eens wat bijgesteld zouden kunnen worden. Zeker na een geclaimde 1500 jaar van 'anti-Joodse sentimenten'.
Dat is ook waar..quote:de criticus zou liggen die zich daarmee dan schuldig zou maken aan 'anti-Joodse sentimenten'. Vaak genoeg wordt onderbouwde kritiek echter wel op die manier afgedaan, helaas.
Wat is het zionisme precies?quote:Op woensdag 1 februari 2012 21:26 schreef GoudIsEcht het volgende:
Momenteel zie je dat trouwens ook een beetje rondom het zionisme, dat soms aardig de grenzen opzoekt en zelfs overgaat, maar in plaats van daar wat mee te doen begint men dan te roepen van anti-semitisme en naar anderen te wijzen.
nogal walgelijk van je..quote:Op woensdag 1 februari 2012 21:38 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Waar dacht je dat de nazis het hele untermensch concept vandaan hadden ? Goed gejat is het halve werk.
Nadenken over waarom zoveel mensen het helemaal niet zo erg vonden dat er miljoenen mannen, vrouwen en kinderen onder hun neus als vuil werden behandeld en vervolgens als afval ook werden afgevoerd lijkt me redelijk constructief eigenlijk.quote:Op woensdag 1 februari 2012 21:42 schreef Bluesdude het volgende:
Dit is helemaal niet relevant voor de diskussie, tenzij je bezig bent met joden op zich aan te vallen.
Alsof ik met Geert Wilders aan het discussieren ben zeg.quote:Op woensdag 1 februari 2012 21:36 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Dat vind ik tijfelachtig, zeker als tegelijkertijd geclaimd wordt dat de holocaust zo'n uitzonderlijk lijden is of zou zijn.
Wist je overigens dat er ook Joden zijn die alle Goyim per definitie als minderwaardig zien en menen ze ook zo mogen te behandeling?
Ik vind dat geen frisse gedachte. Wellicht dat dergelijke opvattingen eens wat bijgesteld zouden kunnen worden. Zeker na een geclaimde 1500 jaar van 'anti-Joodse sentimenten'.
Ik vind dat trouwens een lastige, vage en in voorkomende gevallen ronduit vervelende term. Het is namelijk niet altijd zo dat kritiek op sommige gedragingen van sommige Joodse mensen maar bij de criticus zou liggen die zich daarmee dan schuldig zou maken aan 'anti-Joodse sentimenten'. Vaak genoeg wordt onderbouwde kritiek echter wel op die manier afgedaan, helaas.
quote:When Christianity became the state religion of Rome in the 4th century, Jews became the object of religious intolerance and political oppression. Christian literature began to display extreme hostility towards Jews, which occasionally resulted in attacks and the burning of synagogues. This hostility was reflected in the edicts both of church councils and state laws. In the early 4th century, intermarriage between unconverted Jews and Christians was prohibited under the provisions of the Synod of Elvira. The Council of Antioch (341) prohibited Christians from celebrating Passover with the Jews whilst the Council of Laodicea forbade Christians from keeping the Jewish Sabbath.[32]
etc.quote:There was continuing hostility to Judaism from the late Roman period into medieval times. During the Middle Ages in Europe there was a full-scale persecution of Jews in many places, with blood libels, expulsions, forced conversions and killings. In the 12th century, there were Christians who believed that some, or possibly all, of the Jews possessed magical powers and had gained these powers from making a pact with the devil. Judensau images began to appear in Germany.
The persecution of the Jews in Europe reached a climax during the Crusades. At the time of the First Crusade, in 1096, a German Crusade destroyed flourishing Jewish communities on the Rhine and the Danube. In the Second Crusade in 1147, the Jews in France were the victims of frequent killings and atrocities. The Jews were also subjected to attacks during the Shepherds' Crusades of 1251 and 1320. Following these crusades, Jews were subject to expulsions, including, in 1290, the banishing of all English Jews. In 1396, 100,000 Jews were expelled from France and in 1421, thousands were expelled from Austria. Many of those expelled fled to Poland.[40]
As the Black Death plague swept across Europe in the mid-14th century, annihilating more than half of the population, Jews often became the scapegoats. Rumors spread that they had caused this epidemic by deliberately poisoning wells. Hundreds of Jewish communities were destroyed by the ensuing hatred and violence. Pope Clement VI tried to protect Jews by a papal bull dated July 6, 1348, and by an additional bull soon afterwards, but several months later, 900 Jews were burnt alive in Strasbourg, where the plague had not yet affected the city.[41]
Maar is wat ik zeg waar of niet ? Want dat is belangrijk om een holocaust in de toekomst te voorkomen.quote:Op woensdag 1 februari 2012 21:47 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
nogal walgelijk van je..
je geeft de joden de schuld van de arrogantie en misdadigheid van niet-joden, bovendien die groep die hun willen vermoorden.
Ik denk dat de joden zich dat destijds ook wel afgevraagd zullen hebben.quote:Op woensdag 1 februari 2012 21:48 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Nadenken over waarom zoveel mensen het helemaal niet zo erg vonden dat er miljoenen mannen, vrouwen en kinderen onder hun neus als vuil werden behandeld en vervolgens als afval ook werden afgevoerd lijkt me redelijk constructief eigenlijk.
Nee.. dat is niet waar.. en systematisch eenn bepaalde etnische groep zo verdoemen was het fundament van die holocaust.quote:Op woensdag 1 februari 2012 21:52 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Maar is wat ik zeg waar of niet ?
Het ging me niet om het kwetsen van mensen , maar om het maatschappelijk verdoemen van mensen. Dat is wat je opnieuw doet, Maar mensen niet willen kwetsen met die laster is idd wel een geldig argumentquote:Dat jij liever gaat jammeren over "oooh, met dat soort uitspraken kwets je arme tere jodenzieltjes,
hoe bedoel je in leven houden ? wie? en wat is het gevaar ?quote:hoe durf je" is je goed recht - maar ik kijk liever of we ze daadwerkelijk in leven kunnen houden.
Dus de eerste was te wijten aan Joodse arrogantie?quote:Op woensdag 1 februari 2012 21:52 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Maar is wat ik zeg waar of niet ? Want dat is belangrijk om een holocaust in de toekomst te voorkomen.
Ik vind het opmerkelijk dat je hem een uitspraak in de mond legt over het kwetsen van arme tere jodenzieltjes en vervolgens zegt: ''Maar ja. Dat is zeker antisemitisch.''quote:Dat jij liever gaat jammeren over "oooh, met dat soort uitspraken kwets je arme tere jodenzieltjes, hoe durf je" is je goed recht - maar ik kijk liever of we ze daadwerkelijk in leven kunnen houden.
Maarja. Dat is zeker antisemitisch.
Nou ja, als iemand z'n leven moet riskeren.....Zelfs de Jood zal dat begrijpen.quote:Op woensdag 1 februari 2012 21:56 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Ik denk dat de joden zich dat destijds ook wel afgevraagd zullen hebben.
De meest gangbare schatting van het aantal Sovjet-doden is zo'n 20 miljoen. Dat is toch echt een veelvoud. http://en.wikipedia.org/w(...)_of_the_Soviet_Unionquote:Op woensdag 1 februari 2012 21:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Eastern_Front_(World_War_II)#Casualties
Niet echt een veelvoud te noemen.
Waar slaat dit nou weer op?quote:Op woensdag 1 februari 2012 21:36 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Dat vind ik tijfelachtig, zeker als tegelijkertijd geclaimd wordt dat de holocaust zo'n uitzonderlijk lijden is of zou zijn.
nadenken is een schone zaak.. eg welquote:Op woensdag 1 februari 2012 21:48 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Nadenken over waarom zoveel mensen het helemaal niet zo erg vonden dat er miljoenen mannen, vrouwen en kinderen onder hun neus als vuil werden behandeld en vervolgens als afval ook werden afgevoerd lijkt me redelijk constructief eigenlijk.
Maar idd - je moet oppassen niet bij "blaming the victim" te belanden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |