maar die dreiging wordt vaak kenbaar gemaakt door woorden..quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:05 schreef kingtoppie het volgende:
Dingen verbieden om te zeggen vind ik echt walgelijk. Maargoed.
Zodra er geweld of dreiging bij komt kijken gaat het ook eigenlijk niet om de woorden maar om de inhoud van de dreiging.
Als iets compleet nergens op slaat is het niet kwetsend...quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:18 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
maar die dreiging wordt vaak kenbaar gemaakt door woorden..
door agressief , agressiever en nog agressiever te spreken over iemand of bevolkingsgroepen, maak je emoties los en die woedes maken geweld....
woorden zijn niet niet per definitie onschuldig
in minder extreme gevallen ondervinden mensen last van een door woorden ontstaan beeld over hen
quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:18 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Als een stel psychisch gestoorden die mij en mijn naasten niet persoonlijk kennen, op internetforums gaan ontkennen dat een overleden naaste van mij helemaal niet dood is, dat gaan 'bewijzen' door het plaatsen van persoonlijke foto's waar ze rode pijltjes opzetten om 'aan te tonen' dat de pixels 'niet kloppen', de overledene en mij gaan uitmaken voor leugenaar, mij gaan opbellen om die redenen, mij om die reden gaan uitlachen... Dát vind ík walgelijk.
En ja, dat is wat die ontkenners doen.
Een complete onwaarheid kan zeer zeker schadelijk zijn voor een hoofdpersoon.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:19 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Als iets compleet nergens op slaat is het niet kwetsend...
To bad, to bad...quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:25 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Een complete onwaarheid kan zeer zeker schadelijk zijn voor een hoofdpersoon.
Zelfs een complete onwaarheid zoiets van : Obama is een gevaarlijk marsmannetje ... kan schadelijk zijn voor zijn herverkiezing. Er zijn altijd een paar mafketels die niet op hem stemmen.
Nu geloven tienduizenden Amerikanen dat Obama niet op Amerikaans grondgebied is geboren en dus een illegale president is. Het is compleet onwaar.... maar mensen gaan idd soms om deze reden en anderen niet stemmen op hem. Dat heet demonisering..
Het gebeurt allemaal met woorden.
Alsjeblieft, een paar acteurtjes voor jou.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:18 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Als een stel psychisch gestoorden die mij en mijn naasten niet persoonlijk kennen, op internetforums gaan ontkennen dat een overleden naaste van mij helemaal niet dood is, dat gaan 'bewijzen' door het plaatsen van persoonlijke foto's waar ze rode pijltjes opzetten om 'aan te tonen' dat de pixels 'niet kloppen', de overledene en mij gaan uitmaken voor leugenaar, mij gaan opbellen om die redenen, mij om die reden gaan uitlachen... Dát vind ík walgelijk.
En ja, dat is wat die ontkenners doen.
Eh ja, dat heet geen spoor van berouw en niet medewerken met justitie, dat levert vaak een zwaardere straf op of geen verzachtende omstandigheid en dus maximum straf etc.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 17:08 schreef maniack28 het volgende:
Ok, even een andere zijweg. Als het ontkennen van een feit strafbaar moet zijn (Holocaust is een feit), ben je dan ook extra strafbaar als je een moord ontkent maar toch veroordeeld wordt omdat de feiten vaststellen dat jij het geweest moet zijn?
Als je nu eens even verder kijkt dan de makkelijke zondebok 'de joden'. Dan kun je weten dat die grote moordpartij de holocaust een zware schok is geweest voor de westerse wereld. Notabene gebeurde het in hun wéreld, waarvan men aanneemt dat die het toppunt is van beschaving.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:44 schreef Bonobo11 het volgende:
Waarom Joden weer een uitzonderingspositie bij elkaar lobbyen is me een raadsel,
Zeg, worden die fotoanalyses van jou inmiddels al gebruikt in de wetenschappelijke wereld? Ze werden immers zo gunstig besproken.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:35 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Alsjeblieft, een paar acteurtjes voor jou.
Dat begrijp ik, maar ik bedoel dat er extra aandacht is voor de Joden.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:50 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Als je nu eens even verder kijkt dan de makkelijke zondebok 'de joden'. Dan kun je weten dat die grote moordpartij de holocaust een zware schok is geweest voor de westerse wereld. Notabene gebeurde het in hun wéreld, waarvan men aanneemt dat die het toppunt is van beschaving.
Die extra aandacht voor dit dieptepunt van de eigen cultuur wordt gemaakt door die cultuur zelf en niet door een kleine bevolkingsgroep.
Dit spreekt elkaar aardig tegen.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 21:08 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar ik bedoel dat er extra aandacht is voor de Joden.
Tis niet de enige en ook niet de grootste genocide uit de vorige eeuw, wel de enige met een eigen naam en een ontkenverbod (speciale status/extra aandacht)quote:Op zaterdag 28 januari 2012 21:23 schreef BorisDeLul het volgende:
[..]
Dit spreekt elkaar aardig tegen.
Dit is niet helemaal waar: het woord ''Holocaust'' is een algemene term die een bijzondere betekenis heeft gekregen. De hongersnood in Oekraiene heeft een eigen naam (Holodomor) en het woord genocide is zelfs bedacht om de moord op de Armeniers te beschrijven.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 21:30 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Tis niet de enige en ook niet de grootste genocide uit de vorige eeuw, wel de enige met een eigen naam
Ja, wat dat verbod betreft ben ik het grotendeels eens met Weltschmerz.quote:en een ontkenverbod (speciale status/extra aandacht)
Dit is toch ernstige nonsense wmb hoor:quote:Op zaterdag 28 januari 2012 21:37 schreef TitusPullo het volgende:
Ja, wat dat verbod betreft ben ik het grotendeels eens met Weltschmerz.
Dit is nl. in het geheel niet toepasbaar op hoe er met de Holocaust wordt omgegaan.quote:Het is natuurlijk van de gekke dat een discussie over historische feiten niet gevoerd zou mogen worden. Een staat die de geschiedschrijving voor zich opeist is een staat die aan geschiedvervalsing zal gaan doen.
Je hebt gelijk, ik bedoelde dat ik ook vond dat de aanklacht niet belediging maar smaad dient te betreffen.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 21:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dit is toch ernstige nonsense wmb hoor:
Dit is nl. in het geheel niet toepasbaar op hoe er met de Holocaust wordt omgegaan.
Ja, okee.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 21:43 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ik bedoelde dat ik ook vond dat de aanklacht niet belediging maar smaad dient te betreffen.
dat zgn historisch gelijke aandacht geven kan helemaal niet... ook niet over 1000 jaarquote:Op zaterdag 28 januari 2012 21:08 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar ik bedoel dat er extra aandacht is voor de Joden.
Er gebeuren nog steeds grote slachtpartijen plaats op aarde.
http://en.wikipedia.org/wiki/Genocides_in_history
Als je dit meent.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 21:26 schreef starla het volgende:
Eindelijk zeg...
De Holocaust bestaat helemaal niet! Verzonnen door die smerige Zionisten!
Denk je bij een starla niet: I'm not sure if...?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 22:27 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Als je dit meent.
Leg eens uit.. hoezo verzonnen?
Er zijn bewijzen en getuigen zat.
Ik ben ook anti-zionist, maar waar jodenhaat begint haak ik af.
Sterker nog...WOII is verzonnen.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 22:27 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Als je dit meent.
Leg eens uit.. hoezo verzonnen?
Er zijn bewijzen en getuigen zat.
Ik ben ook anti-zionist, maar waar jodenhaat begint haak ik af.
Ook dat.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 22:34 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Sterker nog...WOII is verzonnen.
Hoewel holocaust een algemeen woord is, is Holocaust, met een hoofdletter H, dat niet. Dat is de naam van de jodenvervolging, die overigens ook welquote:Op zaterdag 28 januari 2012 21:37 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Dit is niet helemaal waar: het woord ''Holocaust'' is een algemene term die een bijzondere betekenis heeft gekregen. De hongersnood in Oekraiene heeft een eigen naam (Holodomor) en het woord genocide is zelfs bedacht om de moord op de Armeniers te beschrijven.
Het zijn de Holocaustontkenners/bagatelliseerders die zorgen voor de aandacht...quote:Op zaterdag 28 januari 2012 22:43 schreef 1-0-8 het volgende:
[..]
Hoewel holocaust een algemeen woord is, is Holocaust, met een hoofdletter H, dat niet. Dat is de naam van de jodenvervolging, die overigens ook wel
Shoa wordt genoemd.
Feitelijk hebben ze dus twee (en misschien wel meer) namen en hebben ze zelfs een algemeen woordt geclaimd, waarmee ze automatisch andere systematische volkerenmoorden op de achtergrond plaatsen.
Ik vind het een grove schande dat de jodenvervolging zo bizar veel aandacht krijgt en nog steeds wordt gebruikt (bv door Israel) om op ons collectieve schuldgevoel in te spelen.
Hoor je de Russen zeiken? De Armeniërs? Wat dacht je van de ellende in Cambodja, China en Rwanda? En de lijst is lang...
ik vind het een schande dat je niet erkent dat het hier gaat om het smerigste dieptepunt van de Europese cultuur, een van de grootste dieptepunten van de mensheid en dat het dus terecht veel aandacht krijgt... maar aan jouw reactie te zien nog veel te weinig dus.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 22:43 schreef 1-0-8 het volgende:
Ik vind het een grove schande dat de jodenvervolging zo bizar veel aandacht krijgt en nog steeds wordt gebruikt (bv door Israel) om op ons collectieve schuldgevoel in te spelen.
Dit begrijp ik niet. Het woord Shoah wordt vooral juist door Joden gebezigd, omdat zij de heidense bijklank van holocaust willen vermijden. En waarom zouden ze andere volkerenmoorden op de achtergrond plaatsen wanneer zij er een eigen naam voor hebben? Dat zeg je van andere volkeren toch ook niet?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 22:43 schreef 1-0-8 het volgende:
[..]
Hoewel holocaust een algemeen woord is, is Holocaust, met een hoofdletter H, dat niet. Dat is de naam van de jodenvervolging, die overigens ook wel
Shoa wordt genoemd.
Feitelijk hebben ze dus twee (en misschien wel meer) namen en hebben ze zelfs een algemeen woordt geclaimd, waarmee ze automatisch andere systematische volkerenmoorden op de achtergrond plaatsen.
Het is een van de belangrijkste gebeurtenissen van de moderne geschiedenis. En wat bedoel je met bizar veel aandacht?quote:Ik vind het een grove schande dat de jodenvervolging zo bizar veel aandacht krijgt
Hoe bedoel je, ''hoor ik de Russen zeiken''?quote:en nog steeds wordt gebruikt (bv door Israel) om op ons collectieve schuldgevoel in te spelen.
Hoor je de Russen zeiken? De Armeniërs? Wat dacht je van de ellende in Cambodja, China en Rwanda? En de lijst is lang...
Hou toch op, aansteller. Ik zeg nergens dat het geen dieptepunt is, ik zeg nergens dat het geen smerigheid is. Ik zeg alleen wel dat een veelvoud aan stelselmatige moorden in moedertje Rusland minimaal zo erg was. Ik zeg dat het uitmoorden van bijna de halve bevolking van Cambodja door de rode Khmer ook niet onder doet voor jodenvervolging.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 22:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ik vind het een schande dat je niet erkent dat het hier gaat om het smerigste dieptepunt van de Europese cultuur, een van de grootste dieptepunten van de mensheid en dat het dus terecht veel aandacht krijgt... maar aan jouw reactie te zien nog veel te weinig dus.
Maar iemand die de Holocaust niet ontkent, ontkent wel de genocide van de khmers rouges???quote:Op zaterdag 28 januari 2012 22:53 schreef 1-0-8 het volgende:
[..]
Hou toch op, aansteller. Ik zeg nergens dat het geen dieptepunt is, ik zeg nergens dat het geen smerigheid is. Ik zeg alleen wel dat een veelvoud aan stelselmatige moorden in moedertje Rusland minimaal zo erg was. Ik zeg dat het uitmoorden van bijna de halve bevolking van Cambodja door de rode Khmer ook niet onder doet voor jodenvervolging.
Maar roeptoeter jij lekker na wat politiek correct en gewenst is, das lekker makkelijk.
En FYI, er bestaat niet zoiets als een 'Europese cultuur'.
Dat is niet relevant.... Dat gebeurde niet in de Europese cultuur en niet met meer dan dan 100.000quote:Op zaterdag 28 januari 2012 22:53 schreef 1-0-8 het volgende:
[..]
Hou toch op, aansteller. Ik zeg nergens dat het geen dieptepunt is, ik zeg nergens dat het geen smerigheid is. Ik zeg alleen wel dat een veelvoud aan stelselmatige moorden in moedertje Rusland minimaal zo erg was.
Dat was niet de helft van de bevolking. Prima om daar aandacht voor te hebben, maar niet als wapen om de holocaust te bagatelliserenquote:Ik zeg dat het uitmoorden van bijna de halve bevolking van Cambodja door de rode Khmer ook niet onder doet voor jodenvervolging.
yipp correcte meningen zijn uiteraard beter dan incorrecte meningen...quote:Maar roeptoeter jij lekker na wat politiek correct en gewenst is, das lekker makkelijk.
Die bestaat wel... net zoals "Europese culturen" bestaan..quote:En FYI, er bestaat niet zoiets als een 'Europese cultuur'.
Jij bent ook zo'n type die liever het woord Shoah bezigt. Jood?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 22:51 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Dit begrijp ik niet. Het woord Shoah wordt vooral juist door Joden gebezigd, omdat zij de heidense bijklank van holocaust willen vermijden. En waarom zouden ze andere volkerenmoorden op de achtergrond plaatsen wanneer zij er een eigen naam voor hebben? Dat zeg je van andere volkeren toch ook niet?
[..]
Het is een van de belangrijkste gebeurtenissen van de moderne geschiedenis. En wat bedoel je met bizar veel aandacht?
[..]
Hoe bedoel je, ''hoor ik de Russen zeiken''?
Dit dus.quote:Op donderdag 26 januari 2012 13:31 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Holocaust ontkennen is oerdom, maar laat mensen hun domheid maar etaleren dan. Om dat strafbaar te stellen is belachelijk.
Goh, da's al de tweede keer dat je een bijzondere belangstelling aan de dag legt voor m'n afstamming. Ik zou er bijna iets achter gaan zoeken.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 23:08 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Jij bent ook zo'n type die liever het woord Shoah bezigt. Jood?
gebruik je het woord "Jood" hier als scheldwoord ?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 23:08 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Jij bent ook zo'n type die liever het woord Shoah bezigt. Jood?
sjun deed dat ook, die ging ons dan nog eens beleren over dat woord, alsof we dat zelf niet wisten...quote:Op zaterdag 28 januari 2012 23:12 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
gebruik je het woord "Jood" hier als scheldwoord ?
of als uiting van minachting?
wat is het belang om Titus in te delen bij een etnische afkomst ?
ohh dat herinner ik me niet meerquote:Op zaterdag 28 januari 2012 23:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
sjun deed dat ook, die ging ons dan nog eens beleren over dat woord, alsof we dat zelf niet wisten...
Fonkameistuh was swsquote:Op zaterdag 28 januari 2012 23:20 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ohh dat herinner ik me niet meer
ik weet wel Fonkameistah die ging zijn tegenstanders in een CH-topic aanspreken met 'jullie joden' ..Titus en ik waren toen in dat topic
Toen wist ik niet dat mijn overoveroverovergrootmoeder een Joodse vrouw was, Ze moest rap huwen met een Duitser en werd dus zeer rap katholiek.
Als het over Marokkanen ging, dan mocht ik die vraag wel stellen?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 23:12 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
gebruik je het woord "Jood" hier als scheldwoord ?
of als uiting van minachting?
wat is het belang om Titus in te delen bij een etnische afkomst ?
Dat gebeurt wel idd, maar dat voorspelden we meer dan 20 jaar geleden ook, jij niet?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 23:33 schreef Bluesdude het volgende:
why bother?
yohhh soms wel leuk om te matten op dit onderwerp.
maar is het nu mijn vage indruk of wat ....?? : mensen (kids?) worden lakser tov 'ons' grootste historisch dieptepunt... de joden als zondebok word weer bonton hier en daar ?
Hoe moet ik me dit voorstellen? Als ik een woord uit het Tamazight of uit het Arabisch zou hebben gebruikt zou je me hebben gevraagd of ik Marokkaan was? En wat hebben Marokkanen hiermee te maken? De een haalt er de Rode Khmer bij en de ander Marokkanen.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 23:34 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Als het over Marokkanen ging, dan mocht ik die vraag wel stellen?
Ziekelijke belangstelling? Impertinentie? Gebrekkig denkvermogen?quote:Scheldwoord? Minachting? Geen andere opties?
dan had ik ook het idee ..waarom doe je dat.. is het een scheldwoord ?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 23:34 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Als het over Marokkanen ging, dan mocht ik die vraag wel stellen?
you tell me.... ik vroeg het jou toch ?quote:Scheldwoord? Minachting? Geen andere opties?
Ik snap het ....quote:Op zaterdag 28 januari 2012 23:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat gebeurt wel idd, maar dat voorspelden we meer dan 20 jaar geleden ook, jij niet?
Die periode is nu aan de gang.
Het verschil is dat jij Shoah verkiest boven het woord holocaust, dat in NL de algemeen geaccepteerde benaming is voor deze historische gebeurtenis. Derhalve rijst bij mij de vraag of jij toevallig een Jood bent. Is dat raar? Bovendien heb ik die vraag al meerdere keren gesteld, maar je ontwijkt hem iedere keer vakkundig. Schaam je jezelf...of is er iets anders aan de hand? Wellicht vind je het intellectueel overkomen om dergelijke woorden te gebruiken.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 23:39 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Hoe moet ik me dit voorstellen? Als ik een woord uit het Tamazight of uit het Arabisch zou hebben gebruikt zou je me hebben gevraagd of ik Marokkaan was? En wat hebben Marokkanen hiermee te maken? De een haalt er de Rode Khmer bij en de ander Marokkanen.
[..]
Ziekelijke belangstelling? Impertinentie? Gebrekkig denkvermogen?
Hoeveel keer heb je daar naar gehengeld?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 23:48 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Het verschil is dat jij Shoah verkiest boven het woord holocaust, dat in NL de algemeen geaccepteerde benaming is voor deze historische gebeurtenis. Derhalve rijst bij mij de vraag of jij toevallig een Jood bent. Is dat raar? Bovendien heb ik die vraag al meerdere keren gesteld, maar je ontwijkt hem iedere keer vakkundig. Schaam je jezelf...of is er iets anders aan de hand? Wellicht vind je het intellectueel overkomen om dergelijke woorden te gebruiken.
Het is een van de termen die hiervoor gebruikt worden. Ik heb hiermee geen bijzondere bedoeling en hoe je erbij komt dat ik die wel zou hebben is me een raadsel.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 23:48 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Het verschil is dat jij Shoah verkiest boven het woord holocaust, dat in NL de algemeen geaccepteerde benaming is voor deze historische gebeurtenis.
Het getuigt in ieder geval niet van een geweldig denkvermogen. Daarbij is de vraag ''Jood''? lichtelijk bruusk, vooral als men bedenkt dat je louter oog hebt voor het woord Shoah en de rest negeert. Vraag jij na afloop van een concert aan de violist of hij Joods is omdat hij een werk van Mendelssohn heeft gespeeld, of omdat hij een karakteristieke neus heeft?quote:Derhalve rijst bij mij de vraag of jij toevallig een Jood bent. Is dat raar?
Misschien is het niet in je opgekomen dat ik het een debiele en beschamende vraag vind en hem daarom genegeerd heb. Hierbij dan: het gaat je geen zak aan.quote:Bovendien heb ik die vraag al meerdere keren gesteld, maar je ontwijkt hem iedere keer vakkundig.
Je oppert dus nu dat ik het woord Shoah gebruik omdat ik joods ben, maar dat ik mij schaam voor mijn afkomst. Ik bega dus met regelmaat een Freudiaanse verspreking. Dat is op zichzelf al weinig waarschijnlijk, maar de volgende veronderstelling getuigt helemaal van verkniptheid:quote:Schaam je jezelf...of is er iets anders aan de hand?
Het woord Shoah is in geen enkel opzicht intellectueler dan het woord Holocaust. En dergelijke woorden? Welke andere woorden bedoel je?quote:Wellicht vind je het intellectueel overkomen om dergelijke woorden te gebruiken.
Ik heb er in totaal slechts 2x naar gehengeld. Het is slechts een normale vraag. Jullie zijn degenen die er een groot punt van maken. Of zit ik nu naar spoken te kijken? Shoah is in NL geen gebruikelijke benaming voor de Holocaust. Gebruik je dit woord, dan ben een Jood of een attention whore. Punt.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 23:56 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hoeveel keer heb je daar naar gehengeld?
Wat er aan de hand is, is dat het irritant is om persé de nadruk op iemands etniciteit te leggen.
Je maakt er een te groot punt van. Beoordeel hem op zijn standpunten en beoordeel hem niet op zijn afkomst. En ook veel niet-joden gebruiken het woord shoah.... ook al is dat niet overheersend in Nederland.
Attention whore? Ben jij toevallig een Amerikaan?quote:Op zondag 29 januari 2012 00:03 schreef J0kkebr0k het volgende:
Shoah is in NL geen gebruikelijke benaming voor de Holocaust. Gebruik je dit woord, dan ben een Jood of een attention whore. Punt.
Van de oppermod Yvonne mag het niet.quote:Op zondag 29 januari 2012 00:04 schreef badtripbob het volgende:
Mogen we nu op FOK! ook de holocaust ontkennen? Voorheen stond daar een ban op namenlijk
Bedoel je dat racistisch? Of bedoel je dat minachtend?quote:Op zondag 29 januari 2012 00:06 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Attention whore? Ben jij toevallig een Amerikaan?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |