Maar als de oorsprong genocide is (geweld) en als je een genocide gaat ontkennen is de kans groot dat een bevolkingsgroep er zich kwaad over maakt (zie nu Turkije vs. Frankrijk) en is er een kans dat er geweld komt.quote:Op donderdag 26 januari 2012 12:33 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
De grens ligt bij geweld, of het uitlokken daarvan door haat te prediken. En zelfs dat laatste is nog discutabel.
Zeer goede zet dus om deze onzinregel buiten spel te zetten.
Je ergens kwaad om maken is geen reden het te verbieden.quote:Op donderdag 26 januari 2012 12:43 schreef hydroven het volgende:
[..]
Maar als de oorsprong genocide is (geweld) en als je een genocide gaat ontkennen is de kans groot dat een bevolkingsgroep er zich kwaad over maakt (zie nu Turkije vs. Frankrijk) en is er een kans dat er geweld komt.
quote:Op donderdag 26 januari 2012 12:57 schreef popolon het volgende:
Niet strafbaar dus. En zo hoort het ook.
Dus als ik genoeg mensen vinden die kwaad worden om mensen met ondergoed is een goede reden om ondergoed te verbieden?quote:Op donderdag 26 januari 2012 12:43 schreef hydroven het volgende:
[..]
Maar als de oorsprong genocide is (geweld) en als je een genocide gaat ontkennen is de kans groot dat een bevolkingsgroep er zich kwaad over maakt (zie nu Turkije vs. Frankrijk) en is er een kans dat er geweld komt.
Ja, dat klopt. Maar ik bedoel waar de grens is als je vooraf weet dat een groep het niet zal pikken om een uitspraak. En zo verbolgen is dat het niet verlegen gaat zijn om met geweld te antwoorden.quote:Op donderdag 26 januari 2012 12:57 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Je ergens kwaad om maken is geen reden het te verbieden.
Vervelend voor hun, moeten ze maar niet van die lange tenen hebben.quote:Op donderdag 26 januari 2012 12:43 schreef hydroven het volgende:
[..]
Nee, dat bedoel ik niet. Mijn punt is van dat je altijd assertief met je mening moet omgaan en niet met beledigende argumenten je mening moet onderbouwen.quote:Op donderdag 26 januari 2012 13:02 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Dus als ik genoeg mensen vinden die kwaad worden om mensen met ondergoed is een goede reden om ondergoed te verbieden?
Wij zelf hebben ook lange tenen. Denk maar aan de mening van vrijheid van godsdienst vs. hoofddoekjes.quote:Op donderdag 26 januari 2012 13:03 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Vervelend voor hun, moeten ze maar niet van die lange tenen hebben.
Iemands karakter aanvallen in een discussie is altijd een zwaktebod....maar volgens mij heeft groot deel van FOK dit als standaard.quote:Op donderdag 26 januari 2012 13:05 schreef hydroven het volgende:
[..]
Nee, dat bedoel ik niet. Mijn punt is van dat je altijd assertief met je mening moet omgaan en niet met beledigende argumenten je mening moet onderbouwen.
Als je dit als norm neemt is het einde zoek natuurlijk. Dan kan je mensen eenvoudig de mond snoeren door te dreigen met geweld.quote:Op donderdag 26 januari 2012 13:03 schreef hydroven het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Maar ik bedoel waar de grens is als je vooraf weet dat een groep het niet zal pikken om een uitspraak. En zo verbolgen is dat het niet verlegen gaat zijn om met geweld te antwoorden.
Ja, daarin geef ik je gelijk. Als je iemand uitlokt tot geweld d.m.v. je mening, is het draagvlak tot wederzijds respect ver zoek.quote:Op donderdag 26 januari 2012 13:08 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Als je dit als norm neemt is het einde zoek natuurlijk. Dan kan je mensen eenvoudig de mond snoeren door te dreigen met geweld.
Oproepen tot geweld is strafbaar, uitspraken doen waarop gewelddadig gereageerd wordt niet.
quote:In Nederland heeft de Hoge Raad in 1997 (in de zaak tegen Siegfried Verbeke) bepaald dat Holocaustontkenning valt onder het discriminatieverbod en dus strafbaar is volgens de artikelen 137c en 137e van het Wetboek van Strafrecht
Daarnaast is door het Europese Hof voor de Rechten van de Mens bepaald dat ontkenning van historisch duidelijk vastgelegde feiten, zoals de Holocaust, ingevolge artikel 17 EVRM niet vallen onder de bescherming van artikel 10
Die staan aan elkaars zijde.quote:Op donderdag 26 januari 2012 13:06 schreef hydroven het volgende:
[..]
Wij zelf hebben ook lange tenen. Denk maar aan de mening van vrijheid van godsdienst vs. hoofddoekjes.
Dit, die lap tekst eronder was niet eens nodig.quote:Op donderdag 26 januari 2012 13:08 schreef Weltschmerz het volgende:
Het is natuurlijk van de gekke dat een discussie over historische feiten niet gevoerd zou mogen worden. Een staat die de geschiedschrijving voor zich opeist is een staat die aan geschiedvervalsing zal gaan doen.
Inderdaadquote:Op donderdag 26 januari 2012 13:05 schreef hydroven het volgende:
[..]
Nee, dat bedoel ik niet. Mijn punt is van dat je altijd assertief met je mening moet omgaan en niet met beledigende argumenten je mening moet onderbouwen.
Ik dacht net precies hetzelfde.quote:Op donderdag 26 januari 2012 13:17 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dit, die lap tekst eronder was niet eens nodig.
Dat.quote:Op donderdag 26 januari 2012 13:31 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Holocaust ontkennen is oerdom, maar laat mensen hun domheid maar etaleren dan. Om dat strafbaar te stellen is belachelijk.
Juist, het is in Nederland gewoon verboden, er is alleen geen speciale wet voor.quote:Op donderdag 26 januari 2012 13:11 schreef Stranger het volgende:
Holocaust ontkennen blijft verboden
Uit de sticky in BNW
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |