abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107130842
De Baby's

02 maart 2011: Geert, zoon van DJMO
05 maart 2011: Sarah, dochter van MamaPurk
12 maart 2011: Saar, dochter van Twentemeisje
26 maart 2011: Marinde Renée, dochter van Nienna
08 april 2011: Kiran, zoon van J-net
14 april 2011: Espen, zoon van Jeetjejom
08 mei 2011: Eva Lynn, dochter van Danic
08 mei 2011: Ean, dochter van ferrari_rood
12 mei 2011: 'Larissa', dochter van The_Tankgirl
14 mei 2011: Jelte, zoon van Poppedein
18 mei 2011: Seth, zoon van Takkembah
01 juni 2011: Sam, dochter van Seilram
02 juni 2011: 'Bartje' zoon van laiveneertiekje
08 juni 2011: ' Tienus' zoon van Mefke79
***12 juni 2011: 'Lientje' dochter van Juud79 en Dementor***
17 juni 2011: Evan, zoon van Cleany
16 juli 2011: Elise, dochter van Sannne
19 juli 2011: Jurre, zoon van Aventura
20 juli 2011: Cas, zoon van Cyntiaa
21 juli 2011: Floris, zoon van LiedjeBackstage
17 augustus 2011: Liene Nikkie, dochter van Beessie-Jen
26 augustus 2011: Jelle, zoon van Hilliebillie
26 augustus 2011: Simon, zoon van Mevr_Mus
11 september 2011: Wies, dochter van Wickie
18 september 2011: Eva, dochter van Take_A_Picture
23 september 2011: Linus, zoon van Kaarr
28 september 2011: Leonore, dochter van Bass-Miss
28 september 2011: Lex Lucian, zoon van Kleurdoos
29 september 2011: Kyan, zoon van Lujaxa
05 oktober 2011: Adam, zoon van Sandous
24 oktober 2011: Anouk, dochter van susie
26 oktober 2011: Danne, zoon van Nirak & Faithz
04 november 2011: Jelte zoon van Vlindur
05 november 2011: Rowan, zoon van meissie1595
24 november 2011: Marieke Johanna Olga, dochter van SummerBreeze
28 november 2011: Ollie, zoon van _evenstar_
21 december 201: Daan, zoon van Deepfreeze En _FlasH_
31 december 2011: Mia, dochter van Octopussy
11 januari 2012, Midas, zoon van Kyara en Argento

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op FOK!)

Graag de lijstjes NIET zelf aanpassen, er verdwijnen nog wel eens kindjes van lijsten op die manier. De modjes lopen de lijstjes af en toe na.
pi_107130899
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 09:50 schreef Deepfreeze het volgende:
NTS, hopelijk valt het mee met jou, en wordt draakje op het CB goedgekeurd.. Maar zou fijn zijn als die krampjes zouden verdwijnen zeg!

En een :* voor alle spookjes en mama's die het nodig hebben ;)

Daan was gisteravond lekker bezig. Manlief had hem om 11 uur een flesje gegeven. Maar uiteindelijk sliep hij pas om 2 uur, na nog een beetje melk en aandacht.. Daarna om half 6 weer een fles, en de slaap pas een uur na afloop van de fles gevat, liggend op mijn borstkas.
En nu ligt hij te snurken, 10 minuten nadat de fles op was.. }:|
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 10:03 schreef cleany het volgende:
Wow DML praat puck al? en balen van de nacht :{
Laatste tijd kwijlt Evan heel veel en we kwamen er achter dat er een boventandje door kwam :-). Hij wilt ook steeds meer zelf doen...tanden poetsen en eten.
Hij heeft aan 3 of 4 flessen voeding genoeg, eet fruit, brood en avondhapje (nu lust hij ineens wel alles).
Hij groeit bijna uit z'n Maxi Cosi en wil zelf proberen te zitten en staan, maar slaat waarschijnlijk het kruipen over en probeert steeds meer te zeggen.
Wat gaat het allemaal hard!
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 10:04 schreef laiveneertiekje het volgende:
cleany, ik dacht ook even dat Bartje kruipen over ging slaan, omdat hij al wel kan staan/zitten, maar geen neiging tot kruipen had.. 3 keer raden waar meneer nu heel hard mee bezig is...
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 10:05 schreef cleany het volgende:
Kruipen blijkbaar...ze kunnen verrassende dingen doen :P
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 10:10 schreef laiveneertiekje het volgende:
Gisteren wist hij zichzelf vooruit te sleuren op de vloer, maar ik zie hem nu ook steeds vaker op handen en knieën, dus zodra hij doorkrijgt hoe hij vooruit moet dan is ie weg!
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 10:11 schreef NotTheSame het volgende:
Puck's (en mama's en papa's) dramanacht -O- :* ...

Daan ook een rommelnachtje :* !

Tandjes voor Evan *O* !

Bartje wil kruipen *O* !

We zijn weer terug van het CB en... surprise, surprise, Draak is in een week tijd 240gram aangekomen *O* ! Ze weegt nu 3270gram en is 48cm!
Vanmorgen, net voor we gingen, wel helaas weer om kunnen kleden wegens projectielspugen :{ . CB ziet er geen probleem in, eens kijken wat morgen de huisarts weer zegt...

Zometeen weer de auto in voor de gyn en dan gaan we vanmiddag eens de lk bellen, want ik ben toch niet van plan om nog maanden m'n voedingen te kolven... Diep respect voor Jipster, want jij doet/deed dat wel, toch?
pi_107131013
NTS, fijn dat de groei er nu goed inzit! Nu nog even zonder kolven. Dat fulltime kolven is inderdaad nogal heftig, respect als je dat lang volhoud.. Hopelijk kan de LK je helpen!

En kruipen/staan, dat duurt nog lang.. De mijne lacht nog niet eens naar me :P
  maandag 23 januari 2012 @ 10:23:35 #4
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_107131086
J.urre is niet meer te houden. Van rug naar buik naar rug, gillen, kirren, schateren. Overdag hooguit een paar uur slaap. Hij is officieel een grote baby!
pi_107131226
NTS, fijn dat ze iig goed groeit, maar jammer dat zij geen probleem zien in de krampjes. Het is zo slopend die eerste tijd...

Aventura, dat klinkt als een grote baby ja! Bartje slaapt de laatste week wel weer veel overdag, maar ik gooi het nog maar op de koorts van vorige week. En misschien weer een groeispurtje, ik heb het idee dat hij elke dag zwaarder wordt nu..
pi_107131339
Cas kan alleen nog maar van rug naar buik :{w Dan spartelt hij net zo lang totdat je hem weer goed gaat leggen.. En meteen weer omdraaien hé >:)

Vandaag voor het eerst fruit en groente warme hap op het kdv, ben heel benieuwd! Fruit kreeg hij al, groente gaan ze vanaf vandaag ook geven.

Stats op het bureau waren 8.240 kg en 69 cm!

[ Bericht 1% gewijzigd door Cyntiaa op 23-01-2012 10:51:42 ]
  maandag 23 januari 2012 @ 10:43:54 #7
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_107131537
Aventura, je kleintje word groot *O* !

Mooie stats Cyntiaa!

L'tiekje hopelijk is het een groeispurtje.

Die krampjes zijn inderdaad erg vervelend, maar wel al stukken minder nu ze uit de fles drinkt. Ze krijgt nu veel minder lucht binnen, vandaar dat ik de lk even wil consulteren om te kijken of het aan mij ligt of aan haar drinktechniek. De Infacol en Cinababy heb ik inmiddels aan de kant gezet, het leek allemaal even te werken, maar dat was tijdelijk. Ik ga Draakje niet volproppen met medicatie als het niet werkt of niet nodig is...
Ik maak me eerder zorgen om het projectielspugen wat ze doet, maar hopelijk kan de huisarts me daarmee helpen.
pi_107132126
NTS :* Draakje groeit goed!! hopelijk hoef je niet voltijd de kolven! BJ deed dat met Evie dacht ik...idd erg zwaar
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_107135706
Pffff het voelt alsof ik zweef, zo duizelig ben ik. Beetje slaapgebrek ofzo?? En op zich ging het best wel goed vannacht. Ze werd maar 2 keer wakker.
Tralalalaaa
pi_107135891
Of je bent ziek! het heerst lees ik op fb..iedereen is ziek!
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_107136107
Hier was het vanmorgen 10 uur toen Matthias wakker werd. Wle om 06:00 een flesje gehad maar toch!! Ben zo blij dat hij zo goed slaapt. Leander sliep met 1,5 ofzo pas door..
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_107136215
1e weekend met Midas thuis gehad. Is nog wel wennen om huiltjes en zo te herkennen. Wanneer laten huilen en wanneer oppakken en zo. We moeten elkaar nog even leren kennen zeg maar.

Maar wel superblij om met z'n drietjes bij elkaar te zijn O+
pi_107136367
Ik ben blij voor jullie Kyara *O*
En dat huiltjes herkennen duurt altijd wel ff. Marieke is nu 8 weken oud en ik kan ook nog niet elk huiltje duiden hoor. Ik hanteer de regel "bij twijfel en overslaan van de stem: oppakken"
  maandag 23 januari 2012 @ 13:49:08 #14
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_107136746
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 13:10 schreef Take_A_Picture het volgende:
Pffff het voelt alsof ik zweef, zo duizelig ben ik. Beetje slaapgebrek ofzo?? En op zich ging het best wel goed vannacht. Ze werd maar 2 keer wakker.
Eet en drink je wel genoeg?
Ik ben heel soms wat duizelig/licht in het hoofd. Combi borstvoeding/hormonen/slaaptekort, denk ik zelf. Ik moet er erg op letten dat ik voldoende en regelmatig eet en drink.
pi_107137069
quote:
17s.gif Op maandag 23 januari 2012 13:29 schreef Kyara het volgende:
1e weekend met Midas thuis gehad. Is nog wel wennen om huiltjes en zo te herkennen. Wanneer laten huilen en wanneer oppakken en zo. We moeten elkaar nog even leren kennen zeg maar.

Maar wel superblij om met z'n drietjes bij elkaar te zijn O+
Zo'n ukje gewoon altijd lekker oppakken en niet laten huilen. Hij is nog zo klein O+ . Je kan hem nog niet verwennen.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 23 januari 2012 @ 14:06:23 #16
348178 NotTheSame
pi_107137227
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 14:00 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Zo'n ukje gewoon altijd lekker oppakken en niet laten huilen. Hij is nog zo klein O+ . Je kan hem nog niet verwennen.
+1!

Hier ook weer terug van de gyn. Inwendige echo gehad ivm het bloedverlies en de pijn. Maar het zag er allemaal keurig uit, de gyn houd het voorlopig op 'het zijn de laatste stuiptrekkingen'. Bij twijfel of als ik na volgende week nog vloei, mag ik weer terugkomen.

Zo, Draak in bedje gepleurd, nou ga ik weer eens kolven, man, ik sta op ontploffen :') .
pi_107137337
Ik pak Cas nog steeds gewoon lekker op als ik hem hoor huilen, dus gewoon lekker oppakken hoor Kyara! O+ De huiltjes leer je snel genoeg...
pi_107137340
Kyara, dat heeft echt tijd nodig.. En als je denkt dat je ze doorhebt, krijgen ze weer andere nukken ;)

Tap, misschien net wakker op de verkeerde momenten? Soms kan ik op weinig slaap wel aardig functioneren, omdat ik genoeg diepe slaap heb gehad. Maar soms op wat meer slaap compleet duf.. En wat Juud zegt, goed eten en drinken is ook belangrijk..
pi_107137382
Nts, fijn dat er niks heftigs lijkt te zijn..
Hoe vaak kolf je nu ongeveer? net zo vaak als draakje voedingen vraagt?
pi_107137478
Hier ook pak ik dr altijd op als ze huilt O+ heerlijk knuffelen met je kleintje...zalig vind ik het O+

NTS mooi zo! kolf ze ^O^
pi_107137631
Ik pak haar niet altijd op. Ze huilt bijvoorbeeld altijd even zodra ze in bed is gelegd. Wij houden dan aan dat we haar max 10 minuten laten huilen. en dan meer mopperend huilen hoor. Als ze echt begint te krijsen staat er voordat de eerste uithaal voorbij is al weer iemand aan haar bedje.
Dat huilen doet ze vaak als ze het bij ons beneden nog te gezellig vind, maar als ze wel gigantisch moe lijkt te zijn (geeuwen, dichtvallende oogjes). Dan brengen wij haar dus naar boven omdat we niet met een zwaar overprikkelde meid willen zitten.
De 10 min maakt ze echter nooit vol. Meestal is het binnen 2 minuten stil en zien we 10 min later op de babyfoon (met camera enzo) dat haar ogen dicht zijn en ze waarschijnlijk dus ligt te slapen.

Als ze beneden is pak ik haar wel bij elk huiltje op. Mits het kan natuurlijk, want ze huilt ook behoorlijk als ze honger heeft en dan sta ik een flesje klaar te maken. Dat gaat een beetje lastig met een kind op je arm...
pi_107137714
Maar SB jouw meisje is alweer twee maandjes en ga je nu aanleren in bed te slapen.

Midas is zo jong. Ik zou hem persoonlijk vooral gewoon lekker dichtbij je houden voor nu. Dat mopperen om te leren zelf in slaap te vallen e.d. dat komt over een aantal weken wel. Maar dat is mijn mening.
The way you rock'n'roll
pi_107137770
Ik pak mn kleine meisje ook altijd op. veul te zielig om te laten huilen nog, vind ik :)
pi_107137844
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 14:20 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Maar SB jouw meisje is alweer twee maandjes en ga je nu aanleren in bed te slapen.

Midas is zo jong. Ik zou hem persoonlijk vooral gewoon lekker dichtbij je houden voor nu. Dat mopperen om te leren zelf in slaap te vallen e.d. dat komt over een aantal weken wel. Maar dat is mijn mening.
Midas is voor dit gebeuren inderdaad nog veel te klein. Ik pakte Marieke tot twee weken terug inderdaad bij elk huiltje op. Als ze niet al de hele tijd bij mijn vriend of mij lag dan tenminste :D

Het verhaal over het in slaap vallen was meer een reactie op Bitterend wier kleine meid een dagje jonger is dan de mijne. Alleen vergeten te quoten.

En dat het een reactie op Bitterend is wil niet zeggen dat hoe zij het doet niet goed is hoor. Ik merk alleen aan mezelf dat ik een betere en vrolijkere moeder ben als ik ook af en toe wat tijd voor mezelf heb. En daarvoor moet Marieke dus in haar eigen bedje liggen.
pi_107137961
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 14:21 schreef tweeoogje het volgende:
Ik pak mn kleine meisje ook altijd op. veul te zielig om te laten huilen nog, vind ik :)
Als ze zo klein zijn dan kun je ze ook niet 'verwennen', zeg maar. Voor een goede hechting is het dan juist van belang zo'n kleintje te troosten. Het verband is dan echt nog niet gelegd tussen: huilen en uit bed halen/ troosten. Mijn advies zou dus ook zijn: nooit laten huilen op die leeftijd. En als ze dan huilen, dan in elk geval terwijl je erbij bent. Als het wat gemopper is, dan is het wat anders natuurlijk, kan het net zo goed zijn dat ze even later lekker in slaap vallen. :z

En ik wil eigenlijk nooit advies geven op die manier, maar dit vind ik toch wel heel belangrijk.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_107138241
Kyara, lekker genieten van je gezinnetje *;
Ik weet het ook vaak niet waarom de kleine mup huilt. Soms overduidelijk krampjes, maar soms blijkt ze simpelweg nog honger te hebben en leg ik haar maar weer aan.
Bij het vermoeden van krampjes is ze erg blij met 1 van onze pinken om op te zuigen.
Ik moet wel zeggen dat ik Mia iets gemakkelijk laat huilen dan Hannah destijds. Wanneer Hannah huilde als baby kreeg ik meteen buikpijn en stress. Ik durfde nauwelijks te gaan douchen wanneer ze in haar bedje lag omdat ik bang was dat ze ging huilen.
Bij Mia heb ik nu zoiets: je kan best even een paar minuutjes huilen als ik even niet beschikbaar ben. Behoudens dat ze geen pijn of erge honger heeft natuurlijk.

Wij zijn hier lekker met z'n allen verkouden -O-
Vooral Mia moet ik voor elke voeding weer neusspray geven omdat ze anders niet kan drinken. En ik denk dat we spruw hebben :{
pi_107138272
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 14:24 schreef SummerBreeze het volgende:

En dat het een reactie op Bitterend is wil niet zeggen dat hoe zij het doet niet goed is hoor. Ik merk alleen aan mezelf dat ik een betere en vrolijkere moeder ben als ik ook af en toe wat tijd voor mezelf heb. En daarvoor moet Marieke dus in haar eigen bedje liggen.
Ik doe het uitstekend vind ik zelf O+
Maar huilen is huilen en mopperen is iets anders..jengelen is voor mij ook geen reden om op te pakken hoor. en ik had het over HUILEN en iet over mopperen/jengelen ;)
mijn moppie slaapt al een paar weken in haar eigen bedje, ze moppert/jengelt heel even en dan is het :z
maar bij echt huilen pak ik haar op.
toen ze een week oud was mopperde ze niet trouwens, toen was het alleen maar huilen en toen pakte ik haar vrijwel altijd meteen op
pi_107138398
Eva moppert soms ook wat, maar dat is echt het leren kennen van je kind, wanneer is het mopperen en wanneer is het echt huilen? Dat leer je echter snel genoeg :)
Wel bijzonder dat je de verschillen vrij snel leert te onderscheiden.

Ik ben overigens niet ziek ofzo, maar voel me wel zwaar oververmoeid. Maarja, hopen op een betere nacht komende nacht :)
Tralalalaaa
pi_107138491
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 14:20 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

:Y
Mijn man moet het nog leren zelf het verschil tussen zeuren en huilen..als ons ukkie gaat slapen zeurt ze en mijn man staat gelijk op "ik ga haar nu pakken"
dan vertel ik dat hij moet goed luisteren want er is verschil in huiltjes...en het is niet altijd oppakken bij elke kleine geluid

Octo nee toch spruw -O- beterschap voor Mia en jou :*
pi_107138730
Precies dat, Soempie :). Dat verwennen gewoon nog niet kan. Gewoon lekker knuffelen als ze huilen..

Octopussy, ik zit dus idd nog in m'n pyama omdat t meisje overdag vaak wil drinken en nu ook krampjes heeft. Douchen en dan haar hard huilend in haar bedje vinden dat kan ik nog nietzo goed. (gelukkig is er een superspannende tenniswedstrijd die ik ondertussen kijk, dat speelt ook wel n beetje mee ;) ).
pi_107138812
tweeoogje dat komt nog :* ik heb de eerste 5 weken in mijn pyajama gezeten want ik durfde/kon haar niet weg leggen..ze wou alleen bij mama zijn..
sinds 3 weken slaapt ze in haar eigen bedje/box zonder problemen O+
pi_107139197
Tweeoogje, dat hoort er gewoon bij als je net moeder bent :* Als mijn man thuis is dan blijf ik ook lekker in bed met Mia tot we uitgeslapen zijn. Hij neemt Hannah mee naar beneden. Vaak genoeg loopt Hannah dan ook t/m haar middagslaap in haar pyjamaatje rond. Er zijn ergere dingen ;)
pi_107139261
Hoe weet je of je spruw hebt? Mijn tepels doen namelijk wel pijn als ik ga kolven en zodra Eva aanhapt, maar ze branden of jeuken niet en Eva heeft ook geen rare witte plekken in haar mond.
Tralalalaaa
pi_107139744
Hier waarschijnlijk ook spruw. Maar dan niet in Marieke d'r mond of op mijn tepels, want flesvoeding. Wel op haar billen. Die liggen ook echt open, maar sinds we Muconazal (?) smeren is het echt al een heel stuk minder. Ik denk zelf overigens spruw op mijn gezicht te hebben. Ik heb echt heel erg veel jeuk, voornamelijk op de plekjes waar ik pukkeltjes heb opengekrabd, en dat is ongeveer gelijk begonnen met Marieke haar open billetjes. Ook heb ik een krijtchtig, vluwelig laagje op mijn huid liggen. Dus ik smeer nu ook maar van die zalf op mijn gezicht.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 23 januari 2012 @ 15:28:16 #35
147316 crew  DJMO
#trut
pi_107140224
miconazolnitraat :) wil je nog reserve tubes? 'k heb nog 20 tubes liggen :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_107140512
We laten hem niet echt huilen maar soms is het meer gemekker om in slaap te komen. Als ik hem dan uit bed haal is hij klaarwakker terwijl hij anders nog wel in slaap wil vallen. Maar dat is dan meer mekkeren dan huilen inderdaad.

En inderdaad, verwennen kan nog niet.
  maandag 23 januari 2012 @ 16:14:40 #37
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_107142076
Ik vind het wel moeilijk huiltjes te herkennen hoor. Toen ze net geboren was, tot een week of 2,3 had ze een duidelijke eten huil, maar nu?
Als ik haar in bed leg, meestal is ze dan al half onder zeil, dan word ze na 10 minuten weer wakker en is het brullen. Loopt helemaal rood aan en dikke tranen. Wanneer ik haar oppak is ze ook niet gelijk stil, dus is ze echt boos of verdrietig. Ik vind het dan ook lastig haar in bed te krijgen. Wakker in bed leggen is beter, maar lukt dus niet. Ze is zo actief. Dan gaat ze dus mama beweging geven, want moet tig keer de trap op en dat word ik dan zat en neem ik haar weer mee naar beneden.... Mja, ooit zal het wel goed komen denk ik maar.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_107142322
Susie, Puck was een huilbaby en ik heb nooit huiltjes leren herkennen. Hij leek maar één stand te hebben eigenlijk. Voel je dus niet ontaard omdat je niet precies weet wat haar huil betekent is wat ik hier wil zeggen.
The way you rock'n'roll
pi_107142577
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 16:14 schreef Susie het volgende:
Ik vind het wel moeilijk huiltjes te herkennen hoor. Toen ze net geboren was, tot een week of 2,3 had ze een duidelijke eten huil, maar nu?
Als ik haar in bed leg, meestal is ze dan al half onder zeil, dan word ze na 10 minuten weer wakker en is het brullen. Loopt helemaal rood aan en dikke tranen. Wanneer ik haar oppak is ze ook niet gelijk stil, dus is ze echt boos of verdrietig. Ik vind het dan ook lastig haar in bed te krijgen. Wakker in bed leggen is beter, maar lukt dus niet. Ze is zo actief. Dan gaat ze dus mama beweging geven, want moet tig keer de trap op en dat word ik dan zat en neem ik haar weer mee naar beneden.... Mja, ooit zal het wel goed komen denk ik maar.
Herkenbaar. Blij dat ik geen trap heb :P
pi_107142668
Susie :*
Misschien heb je baat bij het boek "lekker slapen zonder huilen"?
Sorry als het een domme suggestie is :@

Trouwens Anouk heeft tranen? mijn baby nog niet!
pi_107142941
Lekker slapen zonder huilen vind ik pas nuttig vanaf zes maanden. Het gedeelte voor baby's onder de zes maanden is maar magertjes vind ik en niet echt vernieuwend.

/einde mening.
The way you rock'n'roll
  maandag 23 januari 2012 @ 16:38:03 #42
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_107143010
Geen domme suggestie hoor. Yupp, tranen. Al vrij snel eigenlijk.

Volgens mij heb ik gewoon een erge actieve baby ofzo. Ze wil ook rechtop zitten??
pi_107143079
Ons meisje zit ook het liefst rechtop. En dan niet tegen je aan, maar echt op je knie terwijl je haar alleen bij haar middels vasthoudt. Ik vind dat overigens nog wel een beetje eng omat haar nekje nog niet zo sterk is natuurlijk.
  maandag 23 januari 2012 @ 16:42:57 #44
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_107143206
En benen strekken hier en op je eigen benen zetten, dat is de bomb vandaag hoor! :D
pi_107143487
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 16:36 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Lekker slapen zonder huilen vind ik pas nuttig vanaf zes maanden. Het gedeelte voor baby's onder de zes maanden is maar magertjes vind ik en niet echt vernieuwend.

/einde mening.
Ow ok, ik heb het boek zelf en vond het fijn om te lezen en een paar ideeën op de doen, maar ik ben idd mee eens dat het gedeelte voor onder 6 maanden niet zo heel uitgebreid is.
  maandag 23 januari 2012 @ 16:55:26 #46
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_107143581
jawel daar is ze, tweeoogje in 't babytopic, hoera! hoe gaat 't met je meisje? en met jouzelf? (afgezien van de pyjamadagen. ;) )
in de haak.
  maandag 23 januari 2012 @ 16:56:45 #47
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_107143618
Ben net echt geschrokken, ging even in ventje's kamer kijken, ligt hij omgekeerd in zijn bedje met het hoofd onder het lakentje. Voetjes staken eruit. Echt, het leek of iemand zich vergist had en hem er zo had ingelegd. Moest ook echt even een tijdje kijken voor mijn hersenen dit begrepen ofzo. Nou ja, snel weer recht gelegd natuurlijk. Maar niet zo leuk dit, hij had wel kunnen stikken.
pi_107143689
Slaapt hij normaal in een slaapzak, Aventura?

Als ik Cas zonder slaapzak in bed leg dan vindt ik hem ook zo terug ;) Met slaapzak kan hij niet draaien nog niet iig... :7
  maandag 23 januari 2012 @ 16:59:26 #49
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_107143698
Het is ook stomtoevallig dat ik thuis was, werkte thuis vandaag. Man zat op zolder. Voortaan doe ik hem ook overdag een slaapzak aan, al heb ik wel ontdekt dat hij ook daarin allerlei toeren kan uithalen.
pi_107143702
Spruw, Mattís heeft het ook. Nog een paar dagen de kuur en dan hoop ik dat het weg is.

Merk wel dat ik een idioot rustige baby heb. Mopperen is wat geluidjes maken als: uh uh. En dat doet hij als hij net wakker is en het dus tijd is voor een schone luier en fles. Stipt om de 3 uur. :D En 's nachts om de 4,5 uur. Bij het mopperen pak ik hem dus al op en het is dan ook alweer ruim een dag geleden dat hij gehuild heeft. 8)7 Hij heeft twee rotdagen gehad en dat was dus door de spruw (hij wilde wel sabbelen en drinken, maar duwde alles daarna snel weg).

En zo aan het eind van de middag is hij wat mopperiger.

Maargoed, waarvoor ik hier kwam: door de foto van Danne vraag ik me af vanaf wanneer babyzwemmen leuk is, of het niet vervelend is dat chloorwater en wat er dan allemaal gedaan wordt. Kan op de site van ons zwembad hier geen info over vinden.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_107143732
Dat is zeker schrikken, Aventura. :o
  maandag 23 januari 2012 @ 17:02:05 #52
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_107143794
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 16:59 schreef Cyntiaa het volgende:
Slaapt hij normaal in een slaapzak, Aventura?

Als ik Cas zonder slaapzak in bed leg dan vindt ik hem ook zo terug ;) Met slaapzak kan hij niet draaien nog niet iig... :7
Ik tikte gelijktijdig een aanvulling. Overdag doe ik hem geen slaapzakje aan. Ook omdat hij op onregelmatige tijden moe wordt. Soms valt hij spelende in slaap, dan pest ik hem niet door hem alsnog en slaapzakje aan te doen. Mss. toch iets stipter worden in de bedtijden en bijbehorend ritueel. Ik vind dat lastig. Ik probeer wel de drie r's, maar probeer hem toch ook in zijn natuurlijk ritme te volgen.
pi_107143895
quote:
17s.gif Op maandag 23 januari 2012 15:36 schreef Kyara het volgende:
We laten hem niet echt huilen maar soms is het meer gemekker om in slaap te komen. Als ik hem dan uit bed haal is hij klaarwakker terwijl hij anders nog wel in slaap wil vallen. Maar dat is dan meer mekkeren dan huilen inderdaad.

En inderdaad, verwennen kan nog niet.
Mattís slaapt vlak naast me in z'n wieg. Als hij dan wat begint te mekkeren laat ik hem liggen, maar zorg ik wel dat hij naar me kan kijken en me vast kan houden (of ik hem). Werkt in elk geval goed. O+
pi_107144876
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 17:05 schreef Soempie het volgende:

[..]

Mattís slaapt vlak naast me in z'n wieg. Als hij dan wat begint te mekkeren laat ik hem liggen, maar zorg ik wel dat hij naar me kan kijken en me vast kan houden (of ik hem). Werkt in elk geval goed. O+
ja, dat doe ik ook. En overdag ga ik ook vaak even bij hem kijken. Troosten vanuit de wieg zeg maar.

Hier is het waarschijnlijk ook wel wennen hoor. Hij is natuurlijk in het ziekenhuis in een bepaald ritme geduwd en nu we dat thuis wat meer loslaten moet hij ook zijn draai vinden natuurlijk. Maar zo makkelijk als Mattis is Midas nog niet hoor :D
  maandag 23 januari 2012 @ 17:47:03 #55
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_107145187
Ik ging er altijd naast liggen, met mijn hand op d'r buik. Maar nu slaapt ze in haar eigen kamer en krijg ik zere benen als ik er naast moet blijven staan :D Dus dan maar trap op, trap af... Is niet erg, die beweging. Maar als ze gaat liggen lachen en gillen (dus niet huilen), dan ben ik er wel snel klaar mee en gaat ze mee naar beneden...
pi_107146215
Soempie, wat relaxed! Hier sinds drie dagen meer gehuil (af en toe gekrijs) door krampjes. En dat geichtje dat ze dan trekt, zoooo zielig!

Over babyzwemmen: mijn kraamzorg raadde aan dat pas na 6 maanden oid te doen. Chloorwater in de oortjes was volgens haar niet goed, weet niet meer precies hoe of wat (nog steeds een vergiet :+ ) maar het klonk plausibel iig.. Maar wellicht dat anderen meer weten? Oh, het begint weer een beetje terug te komen: een keer zwemmen was niet zo erg maar regelmatig (elke week) water in de oortjes had je meer kans op oorontsteking ofzo?
pi_107146294
En Aventura :o :o wat eng! Gelukkig is t goed gegaan maar pfff, kan me voorstellen dat je een hartverzakking kreeg!! :*
pi_107146485
Oh, en trui! Het gaat heeeeeeel goed, zowel met mij als met mn kleine meisje. Ik vind het zoooo leuk om moeder te zijn! Ze is zo superlief! Alleen vaak overdag wakker, maar ze slaapt 's nachts heel goed, drinkt heel goed, en groeit heel goed! Alleen hoop ik dat de krampjes niet te vaak tevoorschijn komen.. Oo en ik heb toch zo'n mooi dekentje voor dr gehaakt! Die moet ik eigenlijk in t haaktopic komen showen.. Dat komt nog!
pi_107147289
Wij zijn met Cas gaan zwemmen na zijn eerste keer prikjes, dit was een "voorschrift" bij ons zwembad en advies van mijn moeder. (Niet dat ik naar alles luister hoor :P ) Het is Cas toen heel goed bevallen geloof ik, lekker warm water. Meneer slaapt nu al O+ Fruit en groente opgevreten, letterlijk en figuurlijk! :9 Doodop nu.
pi_107148036
Poeh he jullie gaan hard
Puck kan praten *O*
Ik zag mooie stats van Cas *O*
En allemaal nieuwe mama's die de huiltjes van hun baby's aan het herkennen zijn.
Ean huilde in het begin nooit behalve bij het badje en dat was met dikke tranen. Vervolgens begon ze elke avond de dag te verwerken en huilde ze vaak 's avonds.
En spruw bij Mia beterschap voor jullie
En erg actieve baby van aventura dat is idd schrikken.

Op dit moment is ean erg verkouden en slaapt daardoor wat minder. En vanmorgen was het huilen huilen huilen als ik haar neerlegde maar ik moest gaan werken. Ik vond het niet fijn om zo weg te gaan.
pi_107148628
Aventura, wat eng! Slaapzak dan maar inderdaad.

Daan heeft ook af en toe een traan, sinds een week..

Ik heb ook eens 6 maand gehoord voor babyzwemcursus. Af en toe eerder kan wel, vanaf de 1e prikjes, maar het chloor (denk ik) is niet zo gezond als ze er echt wekelijks mee in contact komen, iets met astma..
  maandag 23 januari 2012 @ 19:31:41 #62
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_107148799
Wij hebben nog nooit gezwommen met ventje. Ik ben zelf geen waterrat en ik zie op tegen hen gehannes. Ik durf ook niet zo goed. Nu hij iets groter is trouwens wel hoor, maar nog zie ik op tegen luier verschonen, zwemluier aan, mogelijke ongelukjes etc. Eigenlijk stom want ventje is een hele makkelijke en vrolijke baby en hij zal het vast leuk vinden. Misschien toch maar een keer doen. Het valt bij ons zwembad wel op ongunstige tijden, op doordeweekse dagen vanaf 9 uur. Aangezien ik fulltime werk is dat lastig.

Edit: ik bedenk me net dat ik niet goed tegen chloor kan, als kind altijd al rode ogen, hoesten etc. En nu als ik zwem ook last. Misschien dan toch geen goed idee...
pi_107149440
Je kan ook gewoon gaan vrij zwemmen met je baby. Baby float of swimtrainer mee en gewoon wat dobberen. Of als je kindje kan zitten in het peuterbad met de handjes in het water petsen.

Puck vindt het geweldig. Hij pieste bij het van luier wisselen de kleedkamer onder maar who cares :7

Ik kies de grote kleedkamer van het leszwemmen uit. Daar hebben ze aankleedkussens en dan kleed ik eerst Puck aan en daarna scharrelt hij rond terwijl ik me aankleed. Dat gehannes in een hokje hoeft van mij ook niet zo nodig.
The way you rock'n'roll
  maandag 23 januari 2012 @ 19:47:39 #64
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_107149583
Heb je speciale zwemluiers of iets dergelijks? Vroeg ik mij bij het zien van de foto van Danne al af.
pi_107150030
Ja zwemluiers :Y Die zouden in ieder geval wat poep op moeten kunnen vangen maar dan moet je als nog wel het water uit hoor ;)
Het is een broekje trouwens. Geen plakkers.

En voordat je een Ssserpente doet. Lente had een zwemluier vol poep en ze stond maar te worstelen om die luier uit te krijgen en de poep zat overal.
De zijkanten van de broekjes zijn zo ontworpen dat je ze zo los scheurt.

Deze dus:

Je hebt geloof ik ook wel zwembroekjes met een speciaal laagje maar die heb ik nooit geprobeerd. We gaan niet zo vaak dus ik doe vrij lang met een pak zwemluiers.
The way you rock'n'roll
pi_107150179
:o :D :D

Ik twijfel of we gaan zwemmen..want hier na het badje bij het aankleden is het drama! ik denk dat ze water krijgt in haar oortjes en gaat dan vreselijk huilen...als ze wat ouder is gaan we eens proberen
  maandag 23 januari 2012 @ 20:01:44 #67
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_107150286
Ah! Alvast bedankt voor de tip! ;) Ben nog niet van plan om te gaan zwemmen, zie mezelf zeker nog niet in bikini of badpak! :X Laten we wel aan paps over ;)
pi_107150410
Daar heb je tankini's voor :7 Oh een badpak vond je ook al niks. Een wetsuit dan :+
The way you rock'n'roll
  maandag 23 januari 2012 @ 20:06:16 #69
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_107150550
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 20:03 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Daar heb je tankini's voor :7 Oh een badpak vond je ook al niks. Een wetsuit dan :+
Of gewoon lekker vanaf de kant foto's maken en paps laten zwemmen! :P
pi_107150621
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2012 20:06 schreef Susie het volgende:

[..]

Of gewoon lekker vanaf de kant foto's maken en paps laten zwemmen! :P
Goed idee. Ik ging alleen met Puck en kon dus niet filmen hoe hij aan het schateren was -O-
The way you rock'n'roll
  maandag 23 januari 2012 @ 20:10:57 #71
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_107150817
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 20:07 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Goed idee. Ik ging alleen met Puck en kon dus niet filmen hoe hij aan het schateren was -O-
En dat is dan ook wel weer jammer. Ik was vroeger echt een waterrat, vond het heerlijk! Maar de laatste jaren zag je mij echt niet meer in NL in een bikini op het strand of zwembad. Buitenland geen probleem. *complex ofzo* Woon ook in een dorp, dus vind het gewoon niet fijn, dat bekenden je zien enzo. Nah, komt wel goed. Boerkini een optie? :D
  maandag 23 januari 2012 @ 20:11:59 #72
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_107150875
Haaaaha, dat is een Ssserpente! Ik las er laatst ook al een toespeling op, heb het toen niet nagevraagd. Zwembroekjes zijn losscheurbaar * Aventura maakt een metal note
pi_107159148
ik wil ook dolgraag met Eva gaan zwemmen, maar we zijn wat dingen in huis aan het verbouwen en vriendlief werkt continu, dus het schiet er vaak bij in.
Heb nu gezegd dat ik wil gaan zwemmen zodra ik ongesteld ben geweest (nu maar duimen dat dat dus geen negen maanden gaat duren :X )
Heb wel een zwembroekje voor tuttie, maar ik vraag me af of die zwemluier er dan niet aan alle kanten uitsteekt, in de zin van 'geen porum'.

Aventura, je hoeft toch niet persé naar babyzwemmen wat door het zwembad wordt georganiseerd. Je kunt toch ook gaan 'vrij zwemmen'? Dus inderdaad met zo'n zwemband als Danne op de foto heeft (Eva heeft een gele waarin ze kan zitten, nog nooit gebruikt dus -O- ) en dan gewoon tussen alle andere mensen.

Enne....tankini's zijn ^O^
  maandag 23 januari 2012 @ 22:31:59 #74
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_107159699
Wij zijn voor het eerst gaan zwemmen toen Lientje 5 maanden was, tijdens een weekendje weg.
Je moet gewoon zo min mogelijk spullen meenemen. ^O^ Ow en het is handig om de eerste een/twee keer gewoon samen met iemand te gaan, man/oma/tante/vriendin. Veel mensen vinden dat leuk om te doen, zwemmen met een baby.

Ik doe overigens niet aan zwemluiers, gewoon een zwembroekje, mijn kind poept aardig op gezette tijden en ik zie het altijd onmiddelijk aan haar hoofd. :)

Ik moet nodig weer eens gaan en er een gewoonte van maken, gewoon een ochtend in de week/twee weken gaan zwemmen. Ze is gek op water, ze plonst met haar handjes het hele badje leeg en de voeten gaan nog meer tekeer.
pi_107159807
Maar jouw kind mag dus gewoon in het zwembadwater plassen Juud? Vind je dat niet vies? Voor anderen bedoel ik dan.
  maandag 23 januari 2012 @ 22:35:06 #76
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_107159878
@ Danic, zwemluiers houden de plasjes ook niet tegen hoor, dat lekt er gewoon doorheen...(ervaring :') )
pi_107159902
Precies. En ik doe alleen een zwemluier aan. Geen zwembroek er nog overheen.
The way you rock'n'roll
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 23 januari 2012 @ 22:37:26 #78
147316 crew  DJMO
#trut
pi_107160015
Zwemluiers = redelijk geldopleverende uitvinding :') het ding zuigt zich zo direct vol met water dat het alleen poep bij de billen houdt, maar plas is ook vocht en aangezien de luier al vol zit, houdt het dat absoluut niet tegen!

Hier ook gewoon een boxershort of zwembroek aan. Komop zeg, ik ga geen euro per luier betalen omdat er een duur woord/merk aanhangt terwijl het niets meer doet dan een gewone luier :')
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_107160185
Oh dat wist ik niet :@ Dan heb ik niets gezegd Juud.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 23 januari 2012 @ 22:42:43 #80
147316 crew  DJMO
#trut
pi_107160337
Daarnaast Danic: de urine van zo'n heel kleintje bevat ook nog lang niet zoveel afvalstoffen als die van een volwassene ;)

pi_107160484
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 20:11 schreef Aventura het volgende:
Haaaaha, dat is een Ssserpente! Ik las er laatst ook al een toespeling op, heb het toen niet nagevraagd. Zwembroekjes zijn losscheurbaar * Aventura maakt een metal note
Huh? Wat is een Ssserpente?
pi_107160515
Hahahaha _O- Nou hij was mij gelijk duidelijk hoor. Jou reactie is wel lekker passend iig hihi
  maandag 23 januari 2012 @ 22:45:51 #83
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_107160524
Pffff hier zijn mijn borsten leeg ;( hij valt erop aan, laat weer los en kijkt me woest aan en dat x 30. En hij pakt de fles niet.
Wat je daar nou mee moet ;(
Rayen 2½ jaar!
pi_107160638
Ooh, dat met die zwemluier en die poep? :X
pi_107160974
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2012 22:47 schreef Ssserpente het volgende:
Yep. Ik heb het onthouden want ik wil niet hetzelfde meemaken :X
The way you rock'n'roll
  maandag 23 januari 2012 @ 22:55:05 #86
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_107160985
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2012 22:47 schreef Ssserpente het volgende:
_O-
Rayen 2½ jaar!
  maandag 23 januari 2012 @ 22:55:08 #87
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_107160990
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 18:30 schreef tweeoogje het volgende:
Oh, en trui! Het gaat heeeeeeel goed, zowel met mij als met mn kleine meisje. Ik vind het zoooo leuk om moeder te zijn! Ze is zo superlief! Alleen vaak overdag wakker, maar ze slaapt 's nachts heel goed, drinkt heel goed, en groeit heel goed! Alleen hoop ik dat de krampjes niet te vaak tevoorschijn komen.. Oo en ik heb toch zo'n mooi dekentje voor dr gehaakt! Die moet ik eigenlijk in t haaktopic komen showen.. Dat komt nog!
O+ fijn om te lezen zeg, dat 't zo goed gaat! ^O^
in de haak.
pi_107161300
quote:
12s.gif Op maandag 23 januari 2012 22:37 schreef DJMO het volgende:
Zwemluiers = redelijk geldopleverende uitvinding :') het ding zuigt zich zo direct vol met water dat het alleen poep bij de billen houdt, maar plas is ook vocht en aangezien de luier al vol zit, houdt het dat absoluut niet tegen!

Hier ook gewoon een boxershort of zwembroek aan. Komop zeg, ik ga geen euro per luier betalen omdat er een duur woord/merk aanhangt terwijl het niets meer doet dan een gewone luier :')
Sommige zwembaden is het echter verplicht. Dan kan je beter zelf bij de kruidvat eigen merk zwemluiers kopen, ipv ze duur te kopen bij het zwembad.
*poef* nu is het weg
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 23 januari 2012 @ 23:03:32 #89
147316 crew  DJMO
#trut
pi_107161486
"ons" zwembad is het niet verplicht KJ, en het pak wat ik óóit kocht ten tijde van jan .. moet er nu nog ergens eén luier van rondzwerven hier in huis. Zoveel gebruikte ik die dingen :') ze beperken de baby alleen maar in zijn (natuurlijke) bewegingsvrijheid vind ik. dus nee, bedankt. Als ik mijn kind niet "gewoon" mag laten zwemmen ,zoek ik wel een ander zwembad ;)

pi_107162222
Thuis heeft hij toch ook een luier om? Ik vind er niks beperkends aan. En vind het wel zo fris.
The way you rock'n'roll
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 23 januari 2012 @ 23:21:22 #91
147316 crew  DJMO
#trut
pi_107162342
wat ik hierboven al zei. daarbij: thuis vult de luier zich stukje bij beetje, in 't zwembad is het plons = _vol_ . En zo'n dikke prop om je heen terwijl je soepel zou moeten kunnen bewegen in 't water lijkt mij gewoon ook niet prettig.

pi_107162454
De zwemluier is lang zo zwaar en vol niet als een luier na de nacht dus nee nog steeds niet beperkend in mijn ogen. Maar het oneens zijn moet ook kunnen :+
The way you rock'n'roll
pi_107162486
Eva heeft één keer een zwemluier omgehad en die zoog zich niet vol. Misschien geen goeie pasvorm DJMO?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 23 januari 2012 @ 23:24:41 #94
147316 crew  DJMO
#trut
pi_107162507
mjah, 't zal mijn gevoel wel zijn .. omdat water anders beweegt dan gewoon op de vloer, maar ik vind 't gewoonweg ondingen.

pi_107162568
Ik vind het dikke prop gehalte eigenlijk wel meevallen. Een luier overdag is zelfs propperiger. Ik heb ook niet het idee dat fietje beperkt wordt in haar bewegingen, en dan zwemmen we al een half jaar wekelijks.
*poef* nu is het weg
pi_107162628
Ik vind ze juist beter zitten/aansluiten dan een speciale zwembroek met opvanglaag zeg maar. Maar ieder zijn voorkeur.
The way you rock'n'roll
pi_107167425
Ik haat poep productie tot in de broekspijp.. Nu met klaarwakkere baby op schoot. Kijken of we hem snel weer in slaap krijgen :O

:P
  dinsdag 24 januari 2012 @ 06:14:20 #98
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_107167620
Ik had een zwemluier alvast thyis aan gedaan voor het zwemmen. En meneertje deed onderweg een plasje; alles zeiknat. Ofwel absorbeert idd geheel niet.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_107168502
Zwemluiers zijn toch ook alleen poepvangers? Als ze zo absorberen als een gewone luier zinkt je kind naar de bodem...

Dat was een gezellig feestje van 3 tot 5 hier. Geen gepiep, maar vrolijk wakker. Nu maar eens samen douchen :Y
pi_107168589
Cas vond dat het om 06:00 uur weer tijd was om op te staan. Nog even in bed geknuffeld en toen de dag gestart met een flesje O+
pi_107168757
Eva vindt zwemmen onwijs leuk, kijkt echt haar ogen uit! En echt zo schattig!!

Ze heeft vannacht trouwens goed geslapen! Ging om 19.30u naar bed, kwam om 1.30 voor een voeding en werd om 6.20 weer wakker. En dat kwam goed uit, want rond die tijd maak ik haar sowieso wakker omdat ik om 7.00 de deur uit moet. Dus mama was ook erg blij, zo kon ik even wat uurtjes bijtukken...
Tralalalaaa
pi_107168935
Zwemmen vinden ze hier ook geweldig en we doen het veel te weinig.

Sarah heeft weer een beetje door wat de hele nacht slapen is. Vijf uur werd ze wakker, normaal krijgt ze dan een flesje, nu heb ik haar bij me genomen en ze sliep gewoon tot 8 uur door :D lekker wijffie O+
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_107169170
Kijk, zo zien we het graag! :)

Fijn hé wanneer ze een beetje een vast ritme krijgen. Ik moet zeggen dat ik het ook gewoon zijn beloop heb gelaten, mijn moeder en de moeder van mijn vriend verklaarden ons voor gek dat Cas tot december nog een nachtfles kreeg. En kijk hem nu, slapen van 18:30 - 06:00 uur. *; Hij kan het wel.

Zwemmen doen we hier ook veel te weinig, misschien a.s. weekend maar even doen.

En we gaan een lang weekend weg boeken! *O* Naar Texel! Een leuk hotel gezien met familiekamer voor een fijn prijsje. Straks even een datum prikken en boeken maar!
  dinsdag 24 januari 2012 @ 09:27:55 #104
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_107169488
Hier ook een goede nacht, van half 11 tot 5.45. Helaas wilde ze daarna absoluut niet slapen en was het vreselijk brullen. Niets hielp, maar weer wat drinken gemaakt, ook dat niet... Toen heb ik haar neergelegd en laten huilen....na 5 minuten viel ze in slaap om 8 uur. Pffff, dat was zo tegen mijn gevoel in.

Vanmiddag naar kdv, gesprek en uurtje wennen! Brrrr, wat komt het werken weer dichtbij zeg!
  dinsdag 24 januari 2012 @ 09:28:27 #105
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_107169496
Oh Cyntia, wat lekker! Texel is heerlijk!
pi_107170086
Texel is het enige eiland waar ik nog niet geweest ben, van de Wadden welteverstaan ;)

Je zult zien Susie dat het werken je ook wel weer gaat bevallen. En dat je kleintje het op het kdv super zal vermaken. Als ik kijk hoe blij Cas daar altijd is, lekker met andere kindjes spelen. Komt ze op een vertikale groep? Cas zit tussen kindjes van 10 weken tot 4 jaar :)
  dinsdag 24 januari 2012 @ 10:25:00 #107
348178 NotTheSame
pi_107170876
Zo, wij hebben ook weer een droomnacht gehad! 23.00uur - 4.00uur en 4.30uur tot 8.00uur, toen moest ik haar wakker maken want we moesten om 9.00uur bij de dokter zijn...

Conclusie van dokter: Draakje heeft wat last van maagzuur, maar ze willen haar nog niet aan de medicatie zetten. De eerste minuten van het gesprek was ze de voorbeeldbaby uit aan het hangen: lekker slapen in de kinderwagen, maar 'gelukkig', toen hij haar wilde onderzoeken begon het projectielspugen. Maar reflux word hier uitgesloten, ze zou namelijk genoeg gewicht aankomen?
Ik hou haar goed in de gaten en bevalt het me niet, dan zit ik zo weer met haar bij de huisarts.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 10:25:57 #108
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_107170905
Oh ja hoor, werken zal me ook wel weer bevallen, maar toch he?! :D En ik weet zeker dat ze het leuk zal hebben op het kdv. En nu begin ik in ene te twijfelen of ze horizontale of verticale groepen hebben :? Daar geef ik de zwangerschap maar even de schuld van :6 Ik dacht horizontaal, omdat mij dat zelf prettig leek.... stom he? Weet het gewoon niet meer! :D _O-
Edit; heb het ff opgezocht; horizontaal.

[ Bericht 2% gewijzigd door Susie op 24-01-2012 10:35:42 ]
pi_107171179
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 09:07 schreef Cyntiaa het volgende:
mijn moeder en de moeder van mijn vriend verklaarden ons voor gek dat Cas tot december nog een nachtfles kreeg. En kijk hem nu, slapen van 18:30 - 06:00 uur. *; Hij kan het wel.
Dot wordt over 2 weken 1 en die krijgt nog elke avond/nacht een fles.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_107171266
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 10:35 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Maar goed dat je mijn schoonmoeder niet kent >:) Ach, ieder kindje doet het op zijn eigen ritme. Zolang alles maar goed gaat, toch?

Hoe is het nu met Dot haar allergiën?
pi_107171671
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 10:35 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Dito, mijnes krijgt volledig op verzoek dus het verschilt wanneer wel 's nachts en wanneer niet, maar er zijn nachten bij dat ze rustig 2 of 3 keer een fles krijgt 's nachts. Achja, ik lig er niet wakker van. (juist niet :+)

Ik ben zo trots op die kleine kabouter van me! Ze loopt zelf de trap op O+ en trots dat ze was! Okay minder handig dat wij haar ineens kwijt waren en ze toen al halverwege de trap zat, maar ik vind t zo knap <3
Ze gaat ook steeds meer gericht communiceren, zo leuk <3 dat communiceren deed ze uiteraard al wel, maar nu echt een geluidje gebruiken om aan te geven dat ze iets wil hebben en wijzen en pakken enzo.

En over kleine kabouters gesproken, ik heb dr vanmorgen eens op de weegschaal geparkeerd, welliswaar met kleding en met luier aan, maar zat ze wel mooi aan de 8.4 woehoe! *O*
:)
pi_107171694
We krijgen morgen de uitslag van het bloedonderzoek, dus dat is ff spannend.

Verder gaat het eigenlijk best goed. Ze heeft bijna geen plekjes meer, krabt zich nog maar zelden open en eet weer met smaak.
Vooral dat laatste vind ik fijn om te zien. Nu nog wat meer variatie erin.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_107171750
Superfijn! *O*
succes met de uitslag :*
pi_107171761
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 10:51 schreef mignonne het volgende:

[..]

Dito, mijnes krijgt volledig op verzoek dus het verschilt wanneer wel 's nachts en wanneer niet, maar er zijn nachten bij dat ze rustig 2 of 3 keer een fles krijgt 's nachts. Achja, ik lig er niet wakker van. (juist niet :+)

Ik ben zo trots op die kleine kabouter van me! Ze loopt zelf de trap op O+ en trots dat ze was! Okay minder handig dat wij haar ineens kwijt waren en ze toen al halverwege de trap zat, maar ik vind t zo knap <3
Ze gaat ook steeds meer gericht communiceren, zo leuk <3 dat communiceren deed ze uiteraard al wel, maar nu echt een geluidje gebruiken om aan te geven dat ze iets wil hebben en wijzen en pakken enzo.

En over kleine kabouters gesproken, ik heb dr vanmorgen eens op de weegschaal geparkeerd, welliswaar met kleding en met luier aan, maar zat ze wel mooi aan de 8.4 woehoe! *O*
*O*
Nog even doorpompen en je hebt zo je speklap terug. Dot gaat donderdag naar het CB, ben heel benieuwd wat ze daar te vertellen hebben over lengte en gewicht.

Dot vraagt echt maar 1x 's nachts. Als wij de moeite doen om haar uit bed te plukken voor we zelf naar bed gaan hoeft ze helemaal niet meer.

Vanmorgen op het aankleedkussen bleef ze maar poes poes zeggen. Ik denk dat kind is gek, weet niet meer wie ik ben. Zie ik opeens dat mevrouw V een foto van onze poes boven haar hoofd had gehangen O+
pi_107171909
Hier krijgt Sarah ook vaak 's nachts rond 5 uur nog een voeding. Ik zeg gewoon dat dat haar ontbijt is ;) Lijkt het of ze geen ancht voeding heeft maar meestal slapat ze daaarna dan weer door :)

En hier ook een traploper, zat opeens op de 4 tree, maar draait zich dus ook zo om en als ik er niet had gestaan was ze zo naar beneden gedonderd.

NTS wil de huisarts nou niet aan de maagzuurremmers omdat ze goed genoeg groeit?!
Sarah groeide ook goed genoeg en daarom wilde ze er ook steeds niet aan dat ze ergens last van had.. Maar uiteindelijk bleek het dus wel reflux te zijn waardoor ze heel veel huilde en sinds ze medicatie gebruikt hebben wij een totaal ander meisje. DUs idd als het bij jou niet goed voelt gewoon weer aan de bel trekken!
  dinsdag 24 januari 2012 @ 11:03:02 #116
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_107172048
Mignonne, wat fijn dat ze weer groeit! :)
pi_107172111
NTS :* ze groeit goed maar ze heeft pijn..kan de KA echt niks voorschrijven die het kan verlichten?

Susie spannenddddd!! wij gaan volgende week wennen!

en Texel is heerlijk O+

Gisteren had ons ukje verhoging, ze heeft ook het bed ondergespuugd dus alles verschoond en dan sliep ze van 22 tot 02.00 en dan tot 06.30 :o
pi_107172194
Hier ook achter elkaar al een paar goede nachten van 9 tot 5.45 :o
pi_107172269
@NTS ik kolf nog steeds regelmatig, maar de laatste week niet meer fulltime. In elk geval kolf ik de avondvoeding en de nachtvoeding(en) sowieso en krijg J. dus direct verse gekolfde melk.
Ik schommel een beetje, eerst kolfde ik alles, deze week was ik het weer zo zat dat ik overdag de meeste voedingen aan de borst leg. Even kijken hoe de groei gaat.. maar hij lijkt wel goed te drinken. Dus even afwachten...

Overigens krijgt hij wel een flesje kv per dag, want ik kreeg het gewoon niet rond

gekolfd een hele dag en inmiddels zit dat er gewoon in. Heb er wel vrede mee, en probeer het in elk geval vol te houden tot hij een half jaar is. Heb niet het idee dat mijn productie heeft geleden onder dat ene flesje kv. Ga sowieso aan de domperidon beginnen denk ik, als ik weer moet werken, want ik krijg niet genoeg gekolfd.

Succes! En vertrouw op je gevoel wat betreft die reflux en ga anders gewoon weer terug naar de dokter!

Ik lees allemaal over zwemmen, dat lijkt me zo leuk! Wij willen binnenkort ook eens naar babyzwemmen, is hier op zondagmorgen.

Ik krijg het topic steeds niet bijgelezen.. :D en ik werk nog niet eens :')

Ergens las ik Puck die al een echte dreumes is met woordjes *O* En fijn Mignonne dat jou snelle weer groeit! *O*

En spannend voor Vanyel en uk de bloeduitslag :*
pi_107172292
Wij hebben vorige week gezwommen met Matthias :') Hij vond het net zo leuk als in bad gaan. Dikke fail dus. Voorlopig gaat ie maar niet meer mee!!
  dinsdag 24 januari 2012 @ 13:03:58 #121
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_107176029
*O* voor het traplopen van de kabouter van Mignonne! *O*

*O* even voor Anouk, want 3 maanden vandaag! *O* die ze besloten heeft slapend door te brengen... vanmorgen van 8.00 tot 11.00 en nu weer vanaf 12.30... :D
pi_107178827
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 10:25 schreef NotTheSame het volgende:

Conclusie van dokter: Draakje heeft wat last van maagzuur, maar ze willen haar nog niet aan de medicatie zetten. De eerste minuten van het gesprek was ze de voorbeeldbaby uit aan het hangen: lekker slapen in de kinderwagen, maar 'gelukkig', toen hij haar wilde onderzoeken begon het projectielspugen. Maar reflux word hier uitgesloten, ze zou namelijk genoeg gewicht aankomen?
Ik hou haar goed in de gaten en bevalt het me niet, dan zit ik zo weer met haar bij de huisarts.
Het is het nieuwe beleid om ze niet meteen op maagzuurremmers te zetten. Eerst proberen zonder en met indikken van de voeding aan de slag. Dit omdat maagzuurremmers wel heel goed werken, maar je wordt er een soort van verslaafd aan en het verstoord, op lange termijn, de aanmaak van maagzuur. Althans, zo werd mij verteld, van verstand heb ik er verder ook niet van. En inderdaad is groei daarbij een criterium. Groeien ze goed, dan is de noodzaak tot ingrijpen minder hoog.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben het er niet mee eens, maar wij krijgen om die reden ook geen medicijnen. Mij is toen wel gezegd: werkt het niet voldoende en gaat de groei achterlopen, dan is het tijd om in te grijpen en medicijnen te gaan geven.

Ben je nog met haar bij een osteopaat of manueel therapeut geweest? Hier hielp dat goed, misschien bij jullie ook?

Mijn eigen jochie was vannacht om twee uur klaar wakker met honger. Dus daar ging even een fles van 180 cc in. Conclusie: meneer is beter, we gaan maar weer eens kijken of vast voedsel weer kan.

En over zwemmen: we gingen tot voor kort elke week met Tienus. Sinds de rs komt het er weinig meer van, dus de zwemles is afgezegd. Hielp ook niet mee dat we met hem van 9 tot half tien gingen en dan met zijn broer van half 11 tot elf.
Beide jongens hebben Happy Nappys, broekjes van wetsuitmateriaal dat strak zit om buikjes en beentjes. Plas blijft niet binnen, poep wel als je er op tijd bij bent. Kost wel even wat, maar als je elke week gaat zwemmen is het de investering waard.
En als je echt wilt lachen: doe een keer een gewone luier aan en laat ze dan in een bak water spelen. Dan zie je pas hoeveel vocht een gewone luier opneemt en hoe weinig een zwemluier opneemt. Wij hebben ook zwemluiers gebruikt toen de oudste er een handje van had om precies vijf minuten na het starten van de les te gaan poepen. Dan was het snel het bad uit, broek omlaag, luier uit, broek omhoog, klaar.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_107178843
o en voor de mini van mignonne *O* *O* *O*
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_107180487
Fijn dat Tienus weer beter lijkt! Je hebt er behoorlijk wat mee afgetobd he, afgelopen weken? :*

Hier even trots op mijn ventje, heeft nu al overdag 2x 1.5uur in zijn wieg geslapen! Wel in de pacco, dat lijkt goed te werken voor mijn normaal veel te wakkere baby overdag!

En even mijn bijna 16 weken oude ventje, waar blijft de tijd?!
pi_107180674
Wat een charmeur is dat toch!! O+
pi_107182189
Och gossie kiek dat menneke nou!
Tralalalaaa
  dinsdag 24 januari 2012 @ 16:04:51 #127
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_107182430
Och Jipster wat een leuk kind! O+
pi_107182453
Wat een guitig koppie! *;
pi_107185153
Wat een heerlijke lach heeft je mannetje Jipster O+

Hier vandaag een vermaanddag. De tweede alweer. Ik ben verdorie al weer twee maanden moeder :o

En mijn kleine meid is ook echt niet meer het kleintje dat ze twee maanden geleden was. En ze lacht nu echt naar bijna alles dat beweegt

pi_107185212
O+ SB
  dinsdag 24 januari 2012 @ 17:53:03 #131
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_107186426
Wat een lieverds! O+

Anouk deed het leuk dat uurtje op kdv, ze heeft zelfs 20 minuten geslapen! Lieve leidsters, zo op het eerste gezicht en leuke mede kindjes (2 kende ik al O+ ) Volgende week vrijdag mag ze 4 uur komen.
pi_107189097
SB wat een mopje en Jipster wat een guitig mannetje heb je toch O+ O+
The way you rock'n'roll
pi_107190096
Allemaal goed slapers *O*
Mignonne je mini groeit en gaat de trap op *O*
Mijn mini groeit ook 7,7 kilo

mijn boef en mijn mooie meissie

En eerst

[ Bericht 11% gewijzigd door F_r op 24-01-2012 21:04:50 ]
pi_107207862
Die voetjes van EAN O+
En Marieke al 2 maanden oud! Gaat snel hé...

Hier weer een fijne avond gehad, er bleef een vrienin eten. Cas kreeg weer de volle aandacht! Lekker een flesje gehad en toe fijn slapen.

Vrijdag ga ik lekker met mijn vriend uit eten, hij weet nog van niets. Wel dat hij de avond vrij moet houden ;). Mijn zusje komt oppassen dus dat zit wel goed.
pi_107208017
ah ean wat een poepie! en die poes is net zo groot man! hoeveel weegt hij/zij??
pi_107208064
blegh, wat een nacht. Voor het eerst in tijden dat ze weer TWEE keer kwam: om half 1 en om half 4 :O. en om nou te zeggen dat ze gierende honger had, nee. Wel heel duidelijk aangeven honger te hebben, dus hop, vriend Marieke laten vasthouden en ik naar beneden flesje maken. Vervolgens valt ze beide keren echt enorm aan op de fles om uiteindelijk na nog geen 30 cc in slaap te vallen. En niet meer wakker worden tijdens het verschonen ook hè.
pi_107208697
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 08:48 schreef bitterend het volgende:
ah ean wat een poepie! en die poes is net zo groot man! hoeveel weegt hij/zij??
ean 7,7
en rossi (hij) 5,4
  woensdag 25 januari 2012 @ 10:16:15 #138
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_107209803
Ean O+ Word ze al groot he?

Niet fijn SB!
pi_107210833
Wauw, wat blijft Rossi lief bij Ean liggen f_r. Dat doen die twee main coons van mij niet hoor. Die blijven veilig uit Eva d'r buurt.

Wij zijn net op het cb geweest. En wat ik vermoedde, werd bevestigd: Eva is drukker bezig met nieuwe dingen leren, dan met groeien. Stats:

En de cb arts gaf aan dat ze eventueel al naar 2 flessen mocht, als ze daarbij dan een toetje at :? Lijkt me echt niet voldoende hoor, ze is nog maar 8,5 maand. En aan de stats te zien kan een derde fles echt geen kwaad. Dus we blijven nog maar een tijdje op 3.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_107211269
Mooie stats! Bijna gelijk met Cas :7
En lekker op de 3 flessen blijven hoor, het cb wil ons nu ook al over hebben op 3. Cas krijg gewoon lekker 4 flessen die nog met smaak op gaan. :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_107211342
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 10:56 schreef danic het volgende:
Wauw, wat blijft Rossi lief bij Ean liggen f_r. Dat doen die twee main coons van mij niet hoor. Die blijven veilig uit Eva d'r buurt.

En de cb arts gaf aan dat ze eventueel al naar 2 flessen mocht, als ze daarbij dan een toetje at :? Lijkt me echt niet voldoende hoor, ze is nog maar 8,5 maand. En aan de stats te zien kan een derde fles echt geen kwaad. Dus we blijven nog maar een tijdje op 3.
SPOILER
Rossi wist niet hoe gauw hij weg moest gaan hoor. Hij lag heel fout in de box en ik legde ean er naast. Ean yes kat aaien aaien aaien en Rossi ie wegwezen.
Ean zit nog op 4 flessen
En je spoiler spannend. Mocht het zo zijn ik ga niet met je meedoen.
pi_107211657
Wat een snoepie! Wat is die van mij dan al weer groot :'(
  woensdag 25 januari 2012 @ 11:24:40 #144
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_107211693
Ventje is 6 maanden en krijgt nog 5 flessen van 180 ml. Hij eet niet genoeg om er een weg te laten. Paar lepeltjes fruit waarvan driekwart uitgespuugd vind ik geen vervanging.
  woensdag 25 januari 2012 @ 11:27:09 #145
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_107211782
Danic :o
pi_107212065
Nee, ben ik met je eens Aventura. Eva eet ondertussen een halve tot hele boterham, flink wat fruit en groenten en aardappel/rijst. Dus dat kan wel. Maar ik vind 2 echt te weinig hoor.

Wat een mooi manneke Meissie.

En f_r, ik begrijp dat je niet met me mee gaat doen haha. Ik wil zelf nog niet eens meedoen -O-
Maar aan de andere kant; is het zo dan is het zo. Maar als ik logisch nadenk dan kan het helemaal niet. Daarom is dit voor mij meer even zeker weten om het uit te sluiten.
pi_107212182
Ik dacht het laatst ook, blijkt mijn cyclus even een week erbij te snoepen. Nu aan de nuvaring, eerste stopweek dus ben benieuwd!
Je kan het beter uitsluiten en zeker weten dan af te wachten ;)
pi_107212298
Ja precies. Misschien dat mijn lijf hetzelfde doet als de jouwe, er ook een week bijsnoepen.
pi_107212614
Hier ook het advies om Floris maar drie keer te laten drinken (BV). Ik dacht het dus even niet :+ .
Succes Danic!
pi_107212766
Zodra ik wat weet gooi ik em er even in hoor. Maar voorlopig ligt tuttie lekker te slapen en moet ze daarna eerst nog een fles enzo. Dus niet voor einde van de middag. Áls ik dan al gelijk een test doe.
pi_107212785
Nou spannend hoor Danic!

Alle babietjes hier O+
Tralalalaaa
pi_107213004
Wij moesten vanmorgen ook naar cb. Matthias is al 7,1 kilo en 65 cm. Dikke beer :o En ze vond hem heel sterk in de benen. Ze wilde heupjes kijken maar kreeg zijn beentjes niet recht :D We mogen ook overgaan op 4 flessen.
  woensdag 25 januari 2012 @ 12:10:05 #153
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_107213242
ahhhh wat een knapperds weer!!!
Marieke alweer 2 maanden joh SB? wat gaat dat snel! en wat een lief lachje... O+
Danne zijn zwemfoto was ook prachtig Nirak (en Faithz) O+
mooi om te zien dat verschil FR! Ean is mooi groot idd... hoe oud is ze inmiddels?
en Meisje ook een prachtig exemplaar O+

ik heb eindelijk es tijd om ook ff weer te updaten, ben weer begonnen met werken en toch wel druk druk druk.. vooral late diensten; nog steeds onderbroken nachten, dan tot 14:30 mijn kids vermaken, dan alles inladen naar de kinderopvang en dan nog werken tot 23:30 uur... best ff wennen dus..

en ik doe ook ff mee:

Liene O+
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_107213246
Wij moeten maandag as weer naar het cb. Ben heel erg benieuwd!
En 23 feb foto laten maken in het lumc van Eva's heupjes. Gewoon ter extra controle, want ik had vroeger ook spreidbroek. Ik ben wel een beetje bang dat ze er ook eentje moet, ook al was er op eerste gezicht niks te zien...
Tralalalaaa
pi_107213521
Ik ben benieuwd hoe groot Eva nu is. Als Matthias na de vorige inentingen niet zo ziek was geweest en die kilo was afgevallen dan was ie nu helemaal een dikke beer geweest :o
Hij heeft dan vandaag ook geen entingen gehad. Die zijn voorlopig verschoven.
  woensdag 25 januari 2012 @ 12:22:05 #156
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_107213656
Liene O+
pi_107214349
Wat een heerlijke foto's O+

Balen van de nacht SB!

Danic, succes ;)

Hier ook weer CB-stempel. Ik heb Chris zijn oude arts weer, die had destijds een sneer gemaakt over de borstvoeding. Maar nu reageerde ze heel relaxed over de wissel. En was blij te horen dat we lekker op verzoek bleven voeden. Verder zag ze ook geen gekke dingen. Wel wat uitslag op zijn wangen die we wat zouden mogen smeren met iets vettigs, waarschijnlijk van overstap bv->fv, maar geen allergie. We moeten nog wel even een echo van de heupjes. Omdat hij in het 3e trimester in stuit heeft gelegen. Maar tot 33-34 weken, maar toch maar even laten nakijken dan.
De stats: Daan is 54,3 cm, 4760 gram en een koppie van 38,5 cm.
  woensdag 25 januari 2012 @ 12:55:33 #158
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_107214629
Danic: je spoiler :o Ben benieuwd!

Pfff, drukke tijd achter de rug:

Vorige week maandag fysio gehad en het resultaat mag er wezen: Larissa kan achteruit kruipen. Alleen wil ze de oefeningen niet doen tenzij ze veel aandacht krijgt (meerdere mensen om haar heen om haar aan te moedigen :P)

Woensdag video-interactie gehad en besproken:
We gaan goed met Larissa om, maar we mogen meer babbelen met haar .
We waren op dat moment net zo lekker stil om te genieten van het feit dat ze niet aan het brullen was :P

Het was wel erg leuk om het video-moment terug te zien. Ik zag dat Larissa heel veel naar mij keek, en dat heb ik nog geen eens doorgehad (ook al reageerde ik op de video wel elke keer netjes op haar).

Vrijdag is er iemand van het CB langsgeweest van Stevig Ouderschap, maar die kon niet veel doen voor ons, behalve luisteren naar ons verhaal. Ook gaat de wijkverpleegkundige zorgen dat we niet meer elke keer een ander krijgen bij het CB, en dat is wel handig :)

Morgen weer naar de kinderpsycholoog, maandag weer de mevrouw voor de video-interactie en dinsdag weer naar het CB. Pfffff! Maar er wordt wel naar ons geluisterd nu :)

Onze kleine meid is al 8 maanden, en ik voel mij nog steeds als een nieuwe ouder :')
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  woensdag 25 januari 2012 @ 12:57:58 #159
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_107214694
Het is blijkbaar CB dag vandaag, wij gaan zo ook!

Nu ik weer aan het werk ben lukt het me niet om actief mee te posten, maar tijdens het kolven lees en leef ik met jullie mee! En ik geniet van jullie foto's O+
Oude (on)bekende.
pi_107214764
Gezien haar lijntje zou ik zeker op drie flessen blijven danic. Met 9 maanden vonden ze hier op het cb 3 flessen juist prima. En verder succes voor jou dame :*
The way you rock'n'roll
pi_107214774
We zouden gaan voor prikjes maar de verpleegkundige was ziek...hier ook was het een cb dagje maar nu naar morgen verschoven.

Mus :W
pi_107215250
Grrrrr net gebeld door manlief. Er lag een brief in de bus van het cb. Door ziekte wordt de afspraak van maandag as verschoven naar 14 februari! Pffff dan pas???
Ik dacht dat er zoveel weken tijd tussen prikjes moest zitten? En we waren al laat neergezet, de vorige afspraak was namelijk 15 november.
Jammer, ik was wel heel benieuwd naar de stats enzo.
Tralalalaaa
pi_107215441
Ik zou even bellen, TAP. Aangeven dat het om prikjes gaat, misschien kan je nog wel tussendoor?! Hebben wij ook een keer gehad, zijn er toen even tussen geplakt!
pi_107215631
Nou de wijkverpleegkundige had mijn man gebeld. Volgens haar maakt het niet uit en kon het echt echt echt niet eerder. Kortom, 14 februari it is...
Tralalalaaa
  woensdag 25 januari 2012 @ 13:27:27 #165
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_107215695
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 11:52 schreef LiedjeBackstage het volgende:
Hier ook het advies om Floris maar drie keer te laten drinken (BV). Ik dacht het dus even niet :+ .
Succes Danic!
Mt bv zou ik inderdaad helemaal niet vasthouden aan aantal x voeding, wat een onzin. Wat is dat toch met cb's en het zo snel mogelijk willen terugdringen van voedingen...Ze kijken daarbij ook helemaal niet naar de hoeveelheid per voeding, wat natuurlijk wel relevant is.
pi_107215908
En wat ieder kindje nodig heeft. Ik vind het nog steeds zo goed van Cas dat hij het prima af kan met 4 flessen. En dan over te gaan naar 3? Nee hoor. We kijken dit eerst even aan :)

Mijn bollo vindt eten tegenwoordig heel leuk om te doen! En hij kan ook heel ondeugend kijken O+ O+ O+ O+

pi_107217763
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 13:26 schreef Take_A_Picture het volgende:
Nou de wijkverpleegkundige had mijn man gebeld. Volgens haar maakt het niet uit en kon het echt echt echt niet eerder. Kortom, 14 februari it is...
Tijd tussen de prikjes maakt ook niet uit. Matthias krijgt de prikken van 4 maand voorlopig ook nog niet. Misschien met 6 maand, misschien zelfs nog wel later!!
pi_107217848
OK dan! Nouja, ik was wel heel benieuwd naar de lengte en gewicht van mn mupke. Dan maar zelf proberen te wegen :P
Tralalalaaa
pi_107217896
Hebben jullie geen inloopochtend?
pi_107217900
Naar het inloopspreekuur even gaan?
The way you rock'n'roll
pi_107218069
Tja, dat is enkel op tijden en dagen dat ik werk ;)
Tralalalaaa
pi_107219119
Nou, hier werd ook niet gevraagd baar de hoeveelheid can de flessen, best gek.

Net toch naar gelijk een test gedaan, en die was (zoals verwacht) negatief. Fijn, maar dab mag die menstruatie nu wel komen.
pi_107219170
Gelukkig Danic! Wat kan een lichaam je dan in de war maken hé! 8)7
pi_107219751
Oh en de cijfertjes van Eva van vanmorgen: 69,5 cm en 7875 gram.
pi_107219764
oi danic.. hoe leuk dat kleine spul ook is.. Eerst maar eens van deze genieten ;)
pi_107219765
Nogal cyntiaa
  woensdag 25 januari 2012 @ 16:31:10 #177
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_107221766
Phew, haha! Moet er zelf ook echt niet aan denken. Ben nog aan het bekomen van deze, haha. Kan me ook niet voorstellen dat er ooit een leukere gemaakt kan worden (groot cliche, ik weet het).
pi_107221842
haha aventura zegt mijn man ook...wil geen tweede deze is perfect O+
pi_107221905
Nou, wij willen nog wel graag een tweede en misschien zelfs wel een derde :X Maar de grote vraag is wanneer. Maar nu nog even niet haha
pi_107221911
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 16:31 schreef Aventura het volgende:
Phew, haha! Moet er zelf ook echt niet aan denken. Ben nog aan het bekomen van deze, haha. Kan me ook niet voorstellen dat er ooit een leukere gemaakt kan worden (groot cliche, ik weet het).
Niet leuker nee, maar wel minstens zo leuk :)
pi_107221976
Nu dat ik weet hoe ongemakkelijk een zwangerschap kan zijn en hoe pijnlijk bevallen is...weet niet of ik een tweede durf!
  woensdag 25 januari 2012 @ 16:39:59 #182
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_107222143
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 16:32 schreef bitterend het volgende:
haha aventura zegt mijn man ook...wil geen tweede deze is perfect O+
Ja mijn man denkt ook dat het de goden verzoeken is. Ik ben er gezond uitgekomen (met mijn hoge bloeddruk niet vanzelfsprekend), onze jongen is helemaal gezond, geen huilbaby, allergie of ander gedoe, slaapt goed, is stoer, blij, mooi, het is de ideale baby! Hoeveel geluk kun je hebben als de tweede baby ook zo is. (Ik denk altijd aan de buren, die hebben 2 zoontjes, allebei huilbaby's, die ene na een jaar nog elke nacht 2x urenlang brullen, oudste deed dat ook en is nu op zijn derde hyperactief en volkomen onhandelbaar, dan denk ik: hoe kon je er nog een willen als je er zo eentje had, gemeen he!)
pi_107222305
Mijn vriend wil (voorlopig) ook nog geen 2e. Ik wel! Heb een perfecte zwangerschap gehad, genoot er van! Gezonde baby, wel middels een spoedkeizersnede. En we zijn heel gelukkig met hem, altijd vrolijk, eet goed, huilt amper... *;
pi_107222852
Hihi, toen Hannah 1 jaar was ging ik keihard rammelen. 2 maanden later was ik zwanger :D

Ik ben zo verliefd op mijn 2 meiden O+
  woensdag 25 januari 2012 @ 16:58:12 #185
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_107222912
Oooo ik ben, ondanks de niet zo leuke periode, wel extreem blij met mijn tweetal hoor! :Y Het voelt goed zo, geen ouders meer met een kind, maar het voelt nu echt als een gezinnetje... O+ O+ O+
en Octo; ik oohook! wist niet dat het kon, maar ben ook helemaal stapel op mijn dochters...

(en Liene is ongeveer verwerkt op Evie dr verjaardag ;) in elk geval ergens die week....)
pi_107224013
Dat ouders met één kind maar een gezin met twee stuit mij zo tegen de borst :r
The way you rock'n'roll
pi_107224291
Accessoire was het toch, 1 kind..? Volgens Kim :r Lian :r van der Meij :r
  woensdag 25 januari 2012 @ 17:44:53 #188
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_107224507
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 17:37 schreef Gerberaatje het volgende:
Accessoire was het toch, 1 kind..? Volgens Kim :r Lian :r van der Meij :r
Dan heb ik wel een hele zware accessoire en kost me dat mijn arm! :D
pi_107225065
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 17:30 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
+1

Nog niet compleet wat mij betreft, maar een gezinnetje dat zijn we met 3 ook O+
  woensdag 25 januari 2012 @ 18:10:39 #190
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_107225398
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 17:30 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Want?
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
  woensdag 25 januari 2012 @ 18:25:51 #191
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_107225978
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 16:35 schreef bitterend het volgende:
Nu dat ik weet hoe ongemakkelijk een zwangerschap kan zijn en hoe pijnlijk bevallen is...weet niet of ik een tweede durf!
Nou ik weet wel zeker dat ik geen tweede wil :N
Maar ik ben al hartstikke blij dat de eerste zo goed gelukt is :+
Maar zo'n zwangerschap :N zo'n bevallling :N (nah ja keizersnee)
Nee dank je :P
Maar ik ben heel blij met mijn kleine stoere knul *O*
Rayen 2½ jaar!
  Moderator woensdag 25 januari 2012 @ 18:45:00 #192
5428 crew  miss_sly
pi_107226751
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 18:10 schreef J-net het volgende:

[..]

Want?
Ben je met 1 kind geen gezin?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_107226838
*fotofoetsie*

We zijn in zo'n hysterische speelhal geweest vandaag, en ze ging helemaal los :D ze vond het helemaal de bom O+

*nu even teruglezen*

[ Bericht 33% gewijzigd door mignonne op 25-01-2012 21:36:14 ]
  woensdag 25 januari 2012 @ 18:50:25 #194
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_107226957
Wat een leuke foto!
pi_107227224
Wat een geweldige foto Mignonne O+ O+
  woensdag 25 januari 2012 @ 19:12:19 #196
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_107227840
Ahhh. Wat een leuke foto!! Toch leuk he??? Haha
pi_107228025
Super foto mignonne O+ waar was je? O-)
The way you rock'n'roll
pi_107228135
dank O+ lief, ik vind hem leuk, mn lief maakt normaal niet echt geweldige foto's (denk: bewogen) maar deze is leuk gelukt.

BJ wat bedoel j e?die indoortoestand? Ik vind het hels, maar voor de kinderen is het zeker leuk :Y

ik was in mn eigen woonplaats! Als je googlet op mn woonplaats en indoor speeltuin kom je hem tegen.
pi_107228705
Leuke foto Mignonne! Wat een enorme ogen heeft ze toch!

Ik denk dat hier tand nummer twee onderweg is.. Die wangen en die billen ;( Als dat bij elke tand apart zo gaat dan is het hele gebitje krijgen nog een lange weg.
pi_107228937
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 16:35 schreef bitterend het volgende:
Ja, moet er nu ook nog even niet aan denken. Maar gezien mijn eiproductie -en eigenlijk ook wel mijn leeftijd- kan ik ook geen jaren meer wachten op een nummer 2. Maar goed, eerst maar eens bevalling nummer 1 verwerken :X

Mooie foto Mignonne!
  woensdag 25 januari 2012 @ 19:45:59 #201
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_107229229
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 19:19 schreef mignonne het volgende:
dank O+ lief, ik vind hem leuk, mn lief maakt normaal niet echt geweldige foto's (denk: bewogen) maar deze is leuk gelukt.

BJ wat bedoel j e?die indoortoestand? Ik vind het hels, maar voor de kinderen is het zeker leuk :Y

ik was in mn eigen woonplaats! Als je googlet op mn woonplaats en indoor speeltuin kom je hem tegen.
ja ik bedoelde de indoor; ik vind het zelf ook vreselijk, maar ik ga ook naar Ballorig met de meiden hoor, Evie vind het prachtig!
pi_107229239
Wat een lieve foto's zag ik voorbij komen! Kleine Mignonne goed aan het groeien, NTS nog geen maagzuurremmers (onzin van die groei! Kijk mijn dikkie dik.. Laat je niet afschepen hoor!), gezinnetjes met 1 kind..

Als je met 2 ouders en 1 kind geen gezin bent, wat ben ik dan met mn meisje? :D

Mijn Eliesje is weer blij. Nog steeds verhoging (hoe lang moet je dat trouwens aankijken voor je naar de dokter gaat? Ik zie geen reden, maar ze heeft nu al sinds zaterdag verhoging, rond de 37.8 a 38gr) en nog steeds veel snottebellen maar verder een vrolijke meid.. Kijk maar!

Zooooo jammer dat ie niet helemaal scherp is.... Moeilijk hoor fotograferen zonder flits met een wiebelbaby..
pi_107229328
Hij is scherp op het mooie rompertje Sannne, prachtige foto inderdaad. En soms vind ik de onscherpte niet eens storen zoals bij deze foto O+
pi_107229477
Ohhh Elise!!!! om op te vreten ben je O+ O+ O+
pi_107229941
Wat een mooi meisje Sannne! O+

Mag ik ook mijn 2 weken oude baby even spammen?

pi_107230022
Ow Kyara wat een droppie! O+
pi_107230393
Tnx meiden!
Wauw wat een kanjer Kyara!!
  woensdag 25 januari 2012 @ 20:20:31 #208
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_107231120
o ja, lieve meiden, ik bedoelde niet dat je als ouders of alleenstaande ouders met 1 kindje geen gezinnetje bent hoor!
Alleen het voelde bij ons echt nog niet klaar, en nu voelt het goed, en is 'ons' gezinnetje echt compleet. dat bedoelde ik meer... :Y O+
pi_107231715
Oh Elise wat een prachtige foto sanne
Wat een droppie kyara
Mignonne ook al zo'n mooie foto.

2e wel of niet ik ben er nog niet uit. Eerst maar eens beter worden. Als ik de volgende keer bij de arts ben maar eens vragen of ik getest kan worden op candida
  woensdag 25 januari 2012 @ 20:38:05 #210
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_107232053
Oh, wat zijn we heerlijk aan het spammen! O+

Ik gebruik ook liever de flits niet...heule rare foto's krijg ik dan :P

FR: dat zou niet fijn zijn!
pi_107232250
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 20:20 schreef Beessie-Jen het volgende:
o ja, lieve meiden, ik bedoelde niet dat je als ouders of alleenstaande ouders met 1 kindje geen gezinnetje bent hoor!
Alleen het voelde bij ons echt nog niet klaar, en nu voelt het goed, en is 'ons' gezinnetje echt compleet. dat bedoelde ik meer... :Y O+
Maar het is vrij vaak gezegd hoor, met 2 kinderen zijn we pas een écht gezin.. Lees het vaak in bladen enzo..
Ik voel me een minigezinnetje met mn meisje, maar we zijn nog niet compleet!
(Maar als we met zn tweetjes blijven is dat prima!)
pi_107232752
f_r candida? heb je er last van?

Kyara O+ O+

BJ ik snap je! je hebt een prachtige gezinnetje O+
pi_107232908
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 20:53 schreef bitterend het volgende:
f_r candida? heb je er last van?

Kyara O+ O+

BJ ik snap je! je hebt een prachtige gezinnetje O+
Al een hele tijd heb ik vage klachten en die ontsteking in mijn maag en luchtwegen erbij. en via de SC in oud zag ik een lijstje met klachten voorbij komen die bijna allemaal op mij van toepassing zijn.

@sannne ik heb juist heel veel respect voor je. Ik zou het alleen echt niet trekken.
Nu ben ik wel een beetje pissig want vriend is op woe altijd thuis en heeft dus niks in het huishouden gedaan. Oke hij zwemt wel met ean maar het schoonmaken komt allemaal vrij op mijn bordje.
pi_107233426
f_r, ziet hij wel wat er gedaan moet worden? Die van mij heeft echt duidelijke instructies nodig, anders komt er soms maar weinig van terecht..

En om op de eerdere posts in te haken, ik wil graag een tweede.. Mijn O+ ook, maar we zien het financiële plaatje op dit moment niet duidelijk, en daarom gaan we nog lekker een tijdje genieten van Bartje...
pi_107233461
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 21:07 schreef laiveneertiekje het volgende:
f_r, ziet hij wel wat er gedaan moet worden? Die van mij heeft echt duidelijke instructies nodig, anders komt er soms maar weinig van terecht..
Ik had vandaag gevraagd of hij boven wilde stofzuigen en de aanrecht schoon wilde maken
2 dingen moet lukken toch?
pi_107233765
Dat zou je zeggen van wel f_r.
  woensdag 25 januari 2012 @ 21:22:17 #217
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_107234130
Oei, dat zijn wel 2 dingen FR :P
Ik ken het; loop alles achter zijn kont op te ruimen, maar ik heb nu nog verlof. Hoop wel dat dat straks anders gaat. Laatst ging het hier al over praten met je kerel (of vrouw natuurlijk! Alhoewel ik mij kan voorstellen dat een huishouden met 2 vrouwen gewoon makkelijker verloopt? Correct me if i'm wrong), dat is hier dus ook lastig. Ik kan 10 x wat zeggen, maar de 11de keer gebeurt het nog niet of verkeerd....dus geef ik het op :D
pi_107234443
Ik deed dat ook altijd maar ik trek dat momenteel echt niet.
Een beetje hulp is dan wel prettig
pi_107234561
f_r hoop niet dat je candida hebt :*

ik doe niet aan huishouden :9
pi_107235980
Hoe uit zich verlatingsangst bij een baby? Kan dat ook als ik gewoon nog in dezelfde kamer ben?

Ik heb geen idee wat er is, maar zoontje schreeuwt de hele tijd (nu in elk geval veel vaker dan ik gewent was) sinds enkele dagen. Ik denk dat die niet ziek is, geen tandjes krijgt op dit moment, geen honger heeft en geen verse luier nodig heeft.
Ik heb sinds een tijdje de box en het bed laag gezet en vrij snel ernaar begon die met optrekken. Nu is niets leuker om aan de tralies van de box/ bed te hangen. Eerst dacht ik dat die niet meer vanzelfs kon gaan zitten, maar gisteren was het ook tijdens het wandelen (sinds ik de wagen heb omgebouwd kan die mij niet meer zien, maar ik heb wel geprobeerd veel met hem te praten tijdens het lopen). Hij schreeuwt nu de hele dag, zo van die korte harte verontwaardigde kreten, als ik op een afstandje ben, ook soms als hem het eten niet snel genoeg gaat, of hem iets anders niet zint.....
Ben een beetje radeloos ..
pi_107236263
Wat vervelend Zana. Hier is het zo dat ze de hele dag op schoot wil dus ja ook in dezelfde kamer, als ik haar op de grond zet dan is het krijsen tot ik haar weer oppak dan is het weer goed. Ik speel vaak even mee en als ze dan zelf lekker bezig is dan loop ik weg en ga k op de bank zitten ofzo, maar zelfs dat werkt soms niet. Echt vermoeiend, maar het is gelukkig maar een fase!!

En over mannen die niets doen, ik heb er ook zo eentje en ik hou van hem O+
Maar soms is het wel vreselijk irritant. Nu werk ik gelukkig iets minder en daardoor kan ik het beter hebben dat ik zelf alles meot doen. Maar als ik bijvoorbeeld moet werken zorg ik dat ik alles spik en span achterlaat om terug te komen in een teringzooi die ik dan vervolgens weer op kan ruimen, maar ja de meiden hebben het leuk gehad en hij ziet het gewoon echt niet. Ik heb voor me eigen rust besloten me er niet meer druk over te maken maar dat heeft wel even geduurt voor ik dat kon hoor!
pi_107236409
Hoe oud is hij nu?
Het kan heel goed verlatingsangst zijn hoor. Eva heeft dit nu ook heel erg en ik kan me nog niet omdraaien, of het is brullen.
Dus hangt ze aan mijn broekspijp, huilt ze als ik in de keuken sta (daar kan ze niet komen ivm kattenvoer enzo) en zit ze soms zelfs op de wc op schoot 8)7
Ik weet dat het een fase is en laat haar in me klimmen als ze dat wil. Ik ga dan dingen samen met haar doen en samen ontdekken. Dus als ze zo doet bij een (voor haar) onbekend persoon, dan pak ik haar op en gaan we samen kennismaken. Dus ik ga haar niet bevestigen in haar angst, maar laat zien dat hij bij mij veilig is en dat haar angst niet altijd gegrond is. Veiligheid en geborgenheid zijn het belangrijkst.

Je laatste stukje begrijp ik niet helemaal. De korte, harde gillen. Is dat echt huilen of is dat roepen. Eva roept de hele tijd "HA" en dan roep ik dat terug. Kan zo wel een paar minuten doorgaan. Ze doet het ook om te ontdekken waar ik ben als ze me niet ziet, maar het is ook gewoon een spelletje. Alleen wilde ze dat vanmiddag ook in de AH :')

Ik zou (als het kan) je wandelwagen gewoon nog even zo zetten dat hij je kan zien en het over een week of twee nog eens proberen. Of, als dat niet lukt, stop dan regelmatig tijdens het wandelen, ga naast hem zitten op je hurken en 'praat' over alles wat jullie zien.
pi_107236569
Hier is het andersom. Meneer loopt vaak te mopperen. En het is heus gewoon netjes hier hoor en ik doe mijn huishoudelijke taken maar hij is zo over perfectionistisch daar kan ik niet tegen op. Dus dan mag ie het vaak lekker zelf doen als hij gaat brommen :6 mijn mopperpot.

Gaat ook zo lekker samen een perfectionist en een sloopkogel van bijna eén :') :D
The way you rock'n'roll
pi_107236693
Wat een heerlijke babyfoto's O+
pi_107236982
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2012 22:10 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Hier is het andersom. Meneer loopt vaak te mopperen. En het is heus gewoon netjes hier hoor en ik doe mijn huishoudelijke taken maar hij is zo over perfectionistisch daar kan ik niet tegen op. Dus dan mag ie het vaak lekker zelf doen als hij gaat brommen :6 mijn mopperpot.

Gaat ook zo lekker samen een perfectionist en een sloopkogel van bijna eén :') :D
Wat heerlijk zo een vent DML, al hoewel het zal ook zijn nadelen hebben.

(hier trouwens ben ik de perfectionist, zo erg dat als hij de was heeft gevouwen ofzo dat ik het over ga doen :') beetje triest van mij.. Hem nu maar gezegd dat hij geen was meer hoeft te vouwen ;))
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 25 januari 2012 @ 22:18:07 #226
147316 crew  DJMO
#trut
pi_107236983
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 21:08 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Ik had vandaag gevraagd of hij boven wilde stofzuigen en de aanrecht schoon wilde maken
2 dingen moet lukken toch?
klinkt wellicht raar; maar als ik aan mijn vent vraag; wil jij stofzuigen boven? en ik kom terug. zit ie in dezelfde positie op de bank bij wijze van spreken. Zeg: de stofzuiger staat klaar, stofzuig je even boven voor ik terug ben? dan is het vaak wél gebeurd. Niet vragen, maar opdracht geven dus ;)

Zaba: je kindje ontdekt dat hij een stem heeft. niets minder en niets minder. Ga er op in door er op veschillende toonhoogte's op te reageren. Dan help je 'm juist met z'n spraakontwikkeling :)

pi_107237836
8 maanden,
veranderingen gaan altijd zo gelijdelijk, soms herken ik iets niet goed of pas te laat, denk ik

het begon eigenlijk ermee, dat die 's ochtends na de voeding niet meer rustig in bed wou liggen bij mij, dat was altijd ons momentje, maar sinds hij kan tijgeren is die zo weg of gaat tegen mij omhoog kruipen tot bijna staan en dan wiebelen of tegen het hoofdeinde hangen, dus niet meer veilig als ik nog even wegdoezel, dus breng ik hem nu sneller terug naar zijn eigen bed in de kamer ernaast, maar daar gaat die in zijn bedje staan en schreeuwen, eerst dacht ik dat hij niet meer omlaag durfde, of soms zat hij ook met de beentjes naar buiten door de tralies, dus dacht ik dat het daaraan lag, maar de laatste dagen wou die 's middags ook niet meer slapen in zijn bed, gewoon huilen als ik hem neerlegde, of als ik even iets wil doen en hem veilig wil opbergen in de box, kan ik haast de kamer niet meer uit....het zou ook nog kunnen dat die zich in de box verveeld en liever wil rond tijgeren, maar ik denk nu toch dat het misschien ook iets van verlatingsangst is
pi_107237989
Ik denk beide. Zijn ritme veranderd en niets wat jij doet kan dat tegengaan. Tot voor kort kon je nog lekker even met hem op bed wegdoezelen, nu wordt hij groter en wil hij gaan spelen. Ook zijn slaaptijden kunnen anders worden, dus wellicht is hij nog niet moe genoeg??
Eva vindt de box ook helemaal niks, die wil rond kunnen dabberen.
pi_107238491
Ow das een heel herkenbare verandering Zana hier ook zo! Dat gedeelte van 's morgens in bed .

En hier is de box al weg, daar zat ze eigenlijk nooit in, mijn huiskamer is geloof ik een grote kindvriendelijke box ;)
pi_107239203
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 22:35 schreef danic het volgende:
Ik denk beide. Zijn ritme veranderd en niets wat jij doet kan dat tegengaan. Tot voor kort kon je nog lekker even met hem op bed wegdoezelen, nu wordt hij groter en wil hij gaan spelen. Ook zijn slaaptijden kunnen anders worden, dus wellicht is hij nog niet moe genoeg??
Eva vindt de box ook helemaal niks, die wil rond kunnen dabberen.
waarschijnlijk heb je gelijk, jammer dat er geen handleiding bijzat :')

quote:
Zaba: je kindje ontdekt dat hij een stem heeft. niets minder en niets minder. Ga er op in door er op veschillende toonhoogte's op te reageren. Dan help je 'm juist met z'n spraakontwikkeling
jammer dat het op dit moment meestal een vervelend toontje is, soms lijkt het ook op "au, au"
dan denk ik direct dat die pijn heeft, maar dat is het toch niet, meestal probeer ik terug te praten en vertel wat ik doe, maar soms is het echt niet meer leuk...hopen dat het snel over gaat, had al twee keer in de supermarkt dat vrouwen mij voor wilden laten bij de kassa (waarschijnlijk omdat ze het zeuren herkenden, bedenk ik mij nu)
pi_107239593
spelen is hier trouwens ook raar, zijn speelgoed laat hij links liggen, maar zijn tandpastatube, schoonmaakdoekjes, plastiek doosjes, tijdschriften, ja eigenlijk alles wat geen speelgoed is zijn de bom, die worden door heel de kamer verspreid...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 25 januari 2012 @ 23:09:43 #232
147316 crew  DJMO
#trut
pi_107240109
bij een eerste is het idd lastig Zana ; bij 'n tweede of derde herken je 't wat sneller en kun je 't makkelijker relativeren. Heb jij helaas niets aan, maar 't gaat voorbij!

en ik spam geen foto'maar 'n filmpje O+

kiek 'm smullen dan!

pi_107240918
Wat heb je toch een mooi ventje DJMO, heerlijk O+
  woensdag 25 januari 2012 @ 23:48:13 #234
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_107242160
Lekker smullen! O+

Hier een die niet wil slapen. Is de hele dag al een probleem, maar nu vallen mama d'r ogen ook haast dicht.... Ze ligt nu bellen te blazen hoor ik en zie haar zichzelf dubbel proberen te vouwen. Al met al geen aanstalten om te gaan slapen. Zelf heb ik dan geen zin om al in bed te gaan liggen, veel te koud als ik er dan weer uit moet :D
  donderdag 26 januari 2012 @ 06:42:19 #235
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_107246456
Om 0.00 sliep ze!
pi_107246529
Mornin :O

Hier een erg onrustig nachtje, en J. is flink verkouden :{
pi_107246614
Hier weer een goede nacht, van 8 tot 7.
  donderdag 26 januari 2012 @ 07:58:08 #238
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_107246942
Wat heerlijk meissie!

Verkouden kindjes zijn zielig! :*

Ik heb Anouk weer in d'r bed gekregen. Was weer wat aan het brabbelen, huilen, speen gegeven en na zo'n 3 kwartier in de weer geweest te zijn, slaapt ze nu *O* Ben er zo blij mee!
pi_107247047
Zo...je denkt net maat 56 achter de rug te hebben, kan hij 62 ruim aan, schiet je ineens door naar 68 en een paar weken later nadat je consequent avondeten, fruit met liga en 's ochtends pap ipv alleen melk geeft en 4/5 flessen hebt vervangen voor 3 (of 4 wanneer hij de nachtslaap niet vastgehouden heeft) zit je ineens op maat 74! Het is maar goed dat we net extra kleertjes hebben gekocht in die maat :P

Geen Februari baby's trouwens? Van Januari ook maar 2 :P

[ Bericht 7% gewijzigd door cleany op 26-01-2012 08:23:39 ]
pi_107247279
groeit goed cleany!

Hier vanaf 04:30 uur wakker. Ventje wil/kan echt niet meer slapen. En mama dus ook niet. *gaap*
pi_107247654
Hier ook een prima nacht gehad, fijn geslapen. Cas doet nu na zijn fruithap weer een dutje, kan ik zo even fijn douchen en aankleden. Poetsdag vandaag! Ik hoop wel dat het nog even droog wordt vandaag. Wil even met Cas de stad in om luiers te halen, huggies aanbieding en ik heb wat etos stickers. Even melkpoeder met korting halen :7
pi_107247763
Cynthiaa, ik dacht dat die stickers niet op flesvoeding gebruikt mogen worden?
pi_107247800
Vanaf 6 maanden wel, niet op die van 0-6 :)
pi_107247825
^O^ Dan scheelt het zeker een goed centje!
pi_107247853
Inderdaad! en aangezien ik dan altijd nog meer dingen meeneem :') Dan maar de stickers plakken, haha. Daarom baal ik dat ik niet naar de 9 maandenbeurs ga. Nutrilon nr 2 is daar maar ¤ 7,- per bus.
  donderdag 26 januari 2012 @ 09:28:03 #246
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_107248304
Copy/paste vanuit het BV topic.....

Hier hebben we een semi doorslaapbaby.
Van de week had ik bijgehouden hoe vaak ze kwam tussen 23.00 en 07.00 uur, dat bleek 3 keer te zijn, dat vond ik toch wat gortig en gaf me net de impuls/energie om eens te checken hoe en wat ze doet 's nachts en dus niet meteen aan te leggen, maar te kijken of het wel echt honger is/was.

Dus de eerste nacht om 23.15 gevoed, 's nachts was ze 2x wakker en ging ze met speen erin na een paar minuten weer slapen (zonder moppers) en was ze om 05.30 echt hongerig en heb ik haar gevoed.
De afgelopen nacht heeft ze om 23.30 voor het laatst gedronken en heb ik haar twee keer even haar speen en pop gegeven en kwam ze om 06.00 vanochtend.

Nu hopen dat het zo blijft en dat ze langer zonder speen gaat slapen.
Natuurlijk afbouwen 's nachts kan dus prima zo blijkt, dat had ik niet verwacht.
Ik was helemaal verbaasd dat ze zich liet stillen met een speen, eerder was ze nogal duidelijk dat ze melk wou hebben.
pi_107248581
Mathias is vandaag 1 jaar geworden!

pi_107248647
Fijn hé wanneer je meisje lekker doorslaapt!
Ik geef dan wel flesvoeding Juud maar zo heb ik het bij Cas ook af kunnen bouwen. Speentje en knuffel geven, geen moppers. En weer lekker slapen. Zo geef ik hem nog gemiddeld 2 keer zijn speentje en knuffel even terug in de nacht. En dat zal ook wel een keer stoppen :)

Van harte Mathias! Veel plezier in het dreumes topic! *O*

[ Bericht 4% gewijzigd door Cyntiaa op 26-01-2012 10:21:33 ]
pi_107248664
Fijn hoor Juud.

Wij hebben hier ook een goeie nacht gehad.We maakten Eva altijd nog wakker voor een papfles en waren dit tijdstip al aan het vervroegen. Eva deed dit alleen sneller dan wij, dus gisteren besloten haar de papfles te gaan geven bij het slaapritueel en dan kikken wat ze doet. Ze heeft heerlijk geslapen en alleen om 04.00 werd ze even wakker. Net toen ik in haar kamer stond, hoorde ik haar zelf haar speen pakken. Daarna geslapen tot 08.30!!
  donderdag 26 januari 2012 @ 10:18:34 #250
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_107249450
Juud79 wat heerlijk!

En ik zag al heel wat leuke en lieve foto's langskomen O+

DJMO O+ O+ wat een mooi mannetje en wat zit hij heerlijk te smikkelen zeg, mag ik hem eens lenen ;)

Pfff ons ventje groeit te hard ;) heb nog een heel groot pak luiers maat 2 liggen maar ondertussen zit hij al in 3.
Rayen 2½ jaar!
pi_107249741
Cleany er zijn wel februari kindjes maar die staan niet in de lijst. Over een week is de jongste van Mignonne jarig :o *O* en die week er op mijn Puck en Dot van Vanyel.

Vanyel zegt Dot trouwens nog meer dan poes? O+
Ik benoemde trouwens de katten bij hun naam altijd maar voor het begrijpen is poes wellicht handiger zodat hij niet elke kat straks Flo noemt :+

DJMO, geef jij nou ook dingen als rijst of een stamppot a la rapley? En zo ja gaat dat een beetje? Ik wil wat minder de lepel gebruiken hier maar Puck moet dan wel genoeg binnen krijgen om zijn honger te stillen. En papa moet even over zijn angst over de kliederboel die het dan wordt heen stappen :')
The way you rock'n'roll
pi_107249796
Heb je het bonnetje nog TJ, bij de Etos doen ze daar nooit moeilijk om hoor. Iedere andere winkel lijkt mij ook niet. Gewoon aangeven dat ze te klein zijn en dat je ze wilt ruilen tegen een grotere maat.

Hier ook een man die bang is van rommel/kliederzooi :')
pi_107249808
Fijn juud!

Mathias, wat een heerlijk ventje is dat. Gefeliciteerd!

Cleany, dat groeit lekker!

Hier een spookje vannacht.. Geen idee wat er was, maar veel dwarse boeren, onrustig slapen, en vaak wakker. Dus manlief tot 3 uur amper geslapen, en ik daarna nog een paar losse kwartiertjes.. Ach, het zal vanzelf wel beter worden ;)
pi_107250946
Puck heb je nou alweer gepoept? 'Jajajaja'
The way you rock'n'roll
pi_107250992
TJ in maat 3! hoe groot is je manneke?

Jipster beterschap voor J :*
  donderdag 26 januari 2012 @ 11:10:28 #256
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_107251049
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 10:30 schreef danic het volgende:
Heb je het bonnetje nog TJ, bij de Etos doen ze daar nooit moeilijk om hoor. Iedere andere winkel lijkt mij ook niet. Gewoon aangeven dat ze te klein zijn en dat je ze wilt ruilen tegen een grotere maat.

Hier ook een man die bang is van rommel/kliederzooi :')
Het zijn kruidvat luiers, maar inderdaad dat kan ik eens proberen.

Ik gebruik inmiddels toch pampers want die houden hier toch beter de plas en poep tegen.

Cleany dat groeit lekker daar ;)
hier zit die inmiddels in maat 62, al zijn sommige dingen nog wat te groot.
Ik heb zin om te shoppen en wil al dingen maat 68 kopen, maar ja, lastig kiezen want hoe lang zit hij in maat 62.
Koop ik nog winter of al zomerspul. Het blijft gokken :+

Hier een "gewond" jongetje, had toch zijn nagels gevijld maar nu heeft hij een snee in zijn neus :{ nou ja sneetje dan ;)

Ga ik ook maar spammen ;)
Lekker "uitbuiken" bij papa

Rayen 2½ jaar!
  donderdag 26 januari 2012 @ 11:12:02 #257
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_107251099
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:08 schreef bitterend het volgende:
TJ in maat 3! hoe groot is je manneke?

Jipster beterschap voor J :*
Zaterdag word die 10 weken en is bijna 6 kilo...
In maat 2 pampers past ook nog wel, maar als hij flinke knalpoep heeft dan houdt maat 3 het beter van zijn rug af :D
Rayen 2½ jaar!
pi_107251137
Haha....mijne is 8 weken en 6 kilos en 150 gram :D O+
  donderdag 26 januari 2012 @ 11:14:58 #259
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_107251208
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:12 schreef bitterend het volgende:
Haha dat is ook een bolle ;)
In het diagram van het CB zat hij al aan de bovenmarge zeg maar...och komt vanzelf weer goed.
Maar het tillen van maxi-cosi en R ayen lijkt nu wel fitness :+
Rayen 2½ jaar!
  donderdag 26 januari 2012 @ 12:02:17 #260
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_107252924
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:12 schreef bitterend het volgende:
WhOOt! Jemig, das best een bolle denk ik? Hou ik van hoor! Anouk zit denk ik nu ook over de 6, maar die is maandag alweer 14 weken....
Vreselijke slaapochtend, hoe blij ik was dat ze in dr bed lag, dat duurde nog geen 20 minuten. Zojuist heeft ze ook nog geslapen, heb haar weer laten huilen, dat duurde nog geen uur. Pffff, weet niet wat ik er aan kan doen, maar dat ze dr slaap nodig heeft, dat blijkt wel uit het vreselijke huilen. Ik heb ook niet het idee dat er wat anders aan de hand is. Het bewuste sprongetje??
pi_107253016
Hier ongeveer 6,1 kilo met bijna 12 weken
pi_107253716
Hihi ja het is idd een bolle!! heerlijke spekkie is het! O+
Bij de prikjes vanochtend was het heel even huilen maar nu slaapt ze al sinds 10uur...ben benieuwd of ze nog koorts zal krijgen of last van gaat hebben...heb iig paracetamol in huis

Susie -O- verzet ze zich echt zo hard tegen haar slaap? lastig! slaapt ze wel als ze bij jou is? op de bank ofzo?

TJ O+ mooie manneke!!
pi_107253746
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 12:04 schreef meissie1595 het volgende:
Hier ongeveer 6,1 kilo met bijna 12 weken
Groeit hard ook O+
  donderdag 26 januari 2012 @ 12:35:37 #264
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_107254053
Nope, alleen als ik rondjes ga lopen in huis word ze rustig en naar de vissies kijken in het aquarium. Nu zit ze in (of op?) de wipper het beestje op te eten wat eraan hangt :D
Ik denk dat ze gewoon 'verder' wil, erg rechtop willen zitten enzo en alles bekijken. In bed is er natuurlijk niets aan ;)
pi_107254127
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 10:28 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Vanyel zegt Dot trouwens nog meer dan poes? O+

DJMO, geef jij nou ook dingen als rijst of een stamppot a la rapley?
Dot lult ons de oren van de kop met (l)amp, poes, mama, uit, hap en (k)oekkoe(k). Ze gaan nog niet allemaal perfect, maar t is wel duidelijk wat ze bedoelt. Alleen uit zei ze een tijdje heel gericht en dat is nu weer even weg. Komt vast wel weer.

Hier nog niet gepost: Dot testte negatief op koemelk- en glutenallergie *O*
Om ei, pinda en sesamzaad is een stuk makkelijker heen te werken. De eerste boterham in maanden werd vanmorgen als een dolle naar binnen geprikt O+
pi_107254208
*O* voor Dot!

Cas is een beetje aan het mopperen in bed, snel even stofzuigen zodat we straks de stad even in kunnen gaan.

Heeft er iemand een tip voor fijne billencréme ? Zijn billen zijn stuk en sudo lijkt niet te verzachten nu.
pi_107254335
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 12:35 schreef Susie het volgende:
Nope, alleen als ik rondjes ga lopen in huis word ze rustig en naar de vissies kijken in het aquarium. Nu zit ze in (of op?) de wipper het beestje op te eten wat eraan hangt :D
Ik denk dat ze gewoon 'verder' wil, erg rechtop willen zitten enzo en alles bekijken. In bed is er natuurlijk niets aan ;)
:D
Misschien slaapt ze in de wipper kijkend naar de vissen O+
Het wordt een snelle meid denk ik :Y :D

Een *O* voor Dot!!
pi_107254380
DML, nog een rijsttip. Maak plakrijst. Dat kun je in blokjes geven. Plakt wel enorm, maar ligt minder snel overal.
pi_107254513
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 12:42 schreef Cyntiaa het volgende:
Heeft er iemand een tip voor fijne billencréme ? Zijn billen zijn stuk en sudo lijkt niet te verzachten nu.
Vaseline?
To err is human, but to really foul things up requires a computer.
pi_107254574
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 12:52 schreef Scorpionsworld het volgende:

[..]

Vaseline?
Dat helpt op dit moment ook niet lijkt me.

Ik zou op de open stukken maizena strooien Cyntiaa!
The way you rock'n'roll
pi_107254604
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2012 12:48 schreef Vanyel het volgende:
DML, nog een rijsttip. Maak plakrijst. Dat kun je in blokjes geven. Plakt wel enorm, maar ligt minder snel overal.
Ik geloof dat ik eerst even moet googlen welk soort dan plakrijst is maar bedankt voor de tip!
The way you rock'n'roll
pi_107254605
Zet ik maizene op het lijstje en ik kijk ook even voor Weleda crème.
pi_107255071
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 12:55 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Ik geloof dat ik eerst even moet googlen welk soort dan plakrijst is maar bedankt voor de tip!
In de toko zoeken naar sticky rice.
pi_107255392
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 13:10 schreef Vanyel het volgende:

[..]

In de toko zoeken naar sticky rice.
:')
Soms is het ook zo simpel _O-
The way you rock'n'roll
  donderdag 26 januari 2012 @ 13:28:50 #275
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_107255779
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 12:54 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Ik zou op de open stukken maizena strooien Cyntiaa!
Dat maizena op de billen, dat is er volgens mij echt zo'n een van grootmoeders?! Daar kom je toch niet op om op de billen te doen? :D Ik vind het in ieder geval briljant gevonden en vraag me ook echt af hoe iemand dat verzonnen heeft....

Ik type zachtjes nu en ga niet de goden verzoeken, maar Anouk doet wat ze nu hoort te doen. Ga het woord ook niet zeggen nu ;) :P Al een half uur.
pi_107255893
Ik heb voor Chris wel eens wat creme-fraiche door de rijst geroerd. Plakt ook lekker.

Hier een wakker ventje vanochtend. Tussen half 7 en een kwartier geleden maar een uur geslapen. Verder veel gedronken en lekker bij me gelegen. hopelijk pakt hij nu wel wat slaap.. En dan vanavond weer wat wakkerder zodat we vannacht lekker kunnen slapen.. Wensenlijstje :P
  donderdag 26 januari 2012 @ 14:25:46 #277
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_107257790
Hier wat nieuws, als hij honger had zat hij altijd op zijn handje te kluiven.
Maar ik moet nu goed opletten want als het lijkt dat hij op zijn handje zit te kluiven maar eigenlijk zijn duim te pakken hoopt te krijgen dan wil hij slapen en niet eten :P

Zonde het kind ik hoor hier steeds kokhalsgeluiden als hij zijn duim zijn keel in steekt ;(
Haha van die grote smekgeluiden erbij. :+

Ik ga duimen voor het wensenlijstje van DF ;)
Rayen 2½ jaar!
  donderdag 26 januari 2012 @ 14:32:09 #278
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_107258033
Ah, ook een lekkere smekker? Hier ook hoor, jeetje, wat een geluid kan ze produceren met zo'n klein duimpje! O+
pi_107259072
Hier gaat de babyfoon aan als ze op haar handje aan het smakken in in haar bedje :')
Tralalalaaa
pi_107259250
Wat zoet al die sabbelende babies O+

Over handjes gesproken, hoe doen jullie het met nagels vijlen?? ik krijg haar handen niet stil genoeg ervoor..
  donderdag 26 januari 2012 @ 15:06:39 #281
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_107259304
Ik wacht tot ze ligt te slapen ;)
pi_107259341
Oh lol hmm even proberen dan..ze is compleet knock out door de prikjes...slaapt al sinds 13!
goed idee :D
pi_107259344
Ik bijt haar nagels af.
  donderdag 26 januari 2012 @ 15:07:58 #284
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_107259359
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 15:05 schreef bitterend het volgende:
Wat zoet al die sabbelende babies O+

Over handjes gesproken, hoe doen jullie het met nagels vijlen?? ik krijg haar handen niet stil genoeg ervoor..
Nou volgens mij word de onze een "homootje" want hij blijft er maar bij lachen :9 , ik hou zijn handjes stevig vast en vijl ze dan.
.
Af en toe trekt die zich los dus het duurt effe maar op zich valt het nog mee vind ik.

Hier kreeg ik de tip om het in zijn slaap te doen, maar hij is zo snel wakker en ik ben blij dat die eindelijk slaapt dus ik doe het maar als die wakker is.

Trouwens hij smekt en doet maar het is hem maar 1 keer gelukt om werkelijk zijn duim te pakken te krijgen :P
Rayen 2½ jaar!
pi_107259412
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 15:07 schreef Vanyel het volgende:
Ik bijt haar nagels af.
ben nu aan het doen! grappig dacht er niet aan :D ze slaapt gelukkig door :9
pi_107259488
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 15:07 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Nou volgens mij word de onze een "homootje" want hij blijft er maar bij lachen :9 , ik hou zijn handjes stevig vast en vijl ze dan.
.
Af en toe trekt die zich los dus het duurt effe maar op zich valt het nog mee vind ik.

Hier kreeg ik de tip om het in zijn slaap te doen, maar hij is zo snel wakker en ik ben blij dat die eindelijk slaapt dus ik doe het maar als die wakker is.

Trouwens hij smekt en doet maar het is hem maar 1 keer gelukt om werkelijk zijn duim te pakken te krijgen :P
_O- _O-
of gewoon een verzorgde metro-sexueel :D

hier duimt ze nog niet, ze sabbelt ook niet echt op haar handen..heeeel af en toe
  donderdag 26 januari 2012 @ 15:33:02 #287
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_107260281
Anouk heeft d'r duim inmiddels gevonden... eerst zat haar wijsvinger er ook nog bij, maar die heeft ze nu ook losgelaten. Het levert alleen zo'n berg kwijl op! Haar hele shirt is nat! :D

Ze is nog steeds aan het slapen trouwens! *O* Zo'n 3 uur nu? Wel zo'n 6 keer naar boven gelopen, maar ik klaag niet hoor! Heb ondertussen het eten al klaar (nasi, kan zo weer opgewarmd), dus ben trots op mezelf! ;)
pi_107260397
Midas duwt gewoon zijn hele hand naar binnen. Soms ook alleen een of meerdere vingers. of 2 handen.....

Hij slaapt nu sinds een uurtje ook eindelijk. Beetje hazeslaapjes beneden op de bank, in de box en op de arm maar nu eindelijk vertrokken. Denk dat ik er zo ook maar naast ga liggen.
pi_107260600
Cas doet ook even een dutje na ons shopavontuur. Créme voor zijn billen gehaald ben alleen zo dom geweest om de stickers van Etos in mijn mandje te laten liggen :') Voor volgende week maar even nieuwe opscharrelen.
pi_107260800
Ik vijl al een poosje de nageltjes niet meer. Ik knip ze met een nagelknippertje af, dat gaat veel sneller en voelt minder irritant aan dan vijlen. En met vijlen heb ik altijd haaltjes aan de nageltjes, met knippertje veel minder. Maar het is wel moeilijk hoor, dat knippen, want ze trekt haar handen steeds weg of vouwt haar vingertjes om mijn handen heen enzo.
Tralalalaaa
pi_107263068
Kijk wie als een dolle is bijgegroeid:

Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 26 januari 2012 @ 17:11:17 #292
147316 crew  DJMO
#trut
pi_107263895
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 10:28 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

DJMO, geef jij nou ook dingen als rijst of een stamppot a la rapley? En zo ja gaat dat een beetje? Ik wil wat minder de lepel gebruiken hier maar Puck moet dan wel genoeg binnen krijgen om zijn honger te stillen. En papa moet even over zijn angst over de kliederboel die het dan wordt heen stappen :')
vuilniszak onder de stoel leggen :Y) en ja, ik geef het a la rapley, en hij pakt wat hij wil. Als hij er niet genoeg aan heeft, komt hij erna wel om de borst ;) (zou bij jullie evt een boterham kunnen zijn of een flesje). Wat je kunt doen om het makkelijker te pakken voor puck is het een minuutje langer doorkoken en er kleine balletjes van kneden. of het vochtiger te maken met wat saus, zodat het wat smeuiiger wordt en dus makkelijker blijft hangen in 't handje

pi_107273640
Ik kon afgelopen nacht om 02:30 mijn bed uit voor de kat en om 03:00 voor ean die had d'r deken en lakentje van zich afgeschopt. En om 06:00 was mevrouw ook weer present. Ik hoop dat ze morgen iets langer slaapt.

Ziet er mooi uit vanyel de stats van dot
  donderdag 26 januari 2012 @ 21:15:24 #294
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_107273745
Mevrouw hier is al wakker vanaf 16.00.... Hazetukje gemaakt van 10 minuten. Mag toch verwachten dat ze straks een hele lange tuk gaat maken!
  donderdag 26 januari 2012 @ 22:44:17 #295
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_107278401
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 21:15 schreef Susie het volgende:
Mevrouw hier is al wakker vanaf 16.00.... Hazetukje gemaakt van 10 minuten. Mag toch verwachten dat ze straks een hele lange tuk gaat maken!
En heeft ze dat gedaan?

Zij lijkt wel op de onze ;) die kan ook urennnn wakker blijven, en op een dag zoals gisteren haalt hij de slaap ineens in en slaapt hij de hele avond.
Al moet ik zeggen dat ik kapot was en hem mee naar bed had genomen om 8 uur en we hebben samen geslapen, weer "eten" en weer verder snurken.
Ik wil nog wel zo'n avond :9
Rayen 2½ jaar!
pi_107278767
Poeh Susie, jou baby is echt een stoere dame dat ze zo weinig slaapt.. Die van mij heeft mijn ambtenarenbloed meegekregen en slaapt veel ;)
pi_107278808
Ik heb Jelte zijn nagels nooit gevijld. Gewoon knippen. Gaat prima!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  donderdag 26 januari 2012 @ 23:15:15 #298
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_107279596
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 22:55 schreef Vlindur het volgende:
Ik heb Jelte zijn nagels nooit gevijld. Gewoon knippen. Gaat prima!
Ohw ga ik voortaan ook doen dan, ik dacht dat dat niet mocht omdat nagels van baby's snel zouden scheuren.
Rayen 2½ jaar!
pi_107279663
Advies is volgens mij om tot een week of 6 niet te knippen inderdaad.
Ik deed altijd met mijn tanden en nu knip ik gewoon, nou ja gewoon... Met een nagelknippertje en dan nog maakt ze er een strijd van, maar het lukt uiteindelijk wel :)
pi_107279843
Zodra de nagels zijn uitgehard buiten de buik leek het mij wel kunnen nu. Hij was ongeveer twee weken oud toen ik ze voor het eerst knipte volgens mij. Gewoon heel goed uit kijken dat je alleen de nagels knipt en niet in het vel.

Dat gebeurde bij Rienk nog wel eens :@
Maar die zat ook nooit stil :')

Mijn tanden staan blijkbaar niet recht genoeg, want ik kan niet bijten :N
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_107280160
Ik heb Jaël een keer in haar duim geraakt met het knippertje terwijl die altijd wel heel stil zat... En bloedden, echt heel zielig..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')