quote:
Op dinsdag 24 januari 2012 10:25 schreef NotTheSame het volgende:Conclusie van dokter: Draakje heeft wat last van maagzuur, maar ze willen haar nog niet aan de medicatie zetten. De eerste minuten van het gesprek was ze de voorbeeldbaby uit aan het hangen: lekker slapen in de kinderwagen, maar 'gelukkig', toen hij haar wilde onderzoeken begon het projectielspugen. Maar reflux word hier uitgesloten, ze zou namelijk genoeg gewicht aankomen?
Ik hou haar goed in de gaten en bevalt het me niet, dan zit ik zo weer met haar bij de huisarts.
Het is het nieuwe beleid om ze niet meteen op maagzuurremmers te zetten. Eerst proberen zonder en met indikken van de voeding aan de slag. Dit omdat maagzuurremmers wel heel goed werken, maar je wordt er een soort van verslaafd aan en het verstoord, op lange termijn, de aanmaak van maagzuur. Althans, zo werd mij verteld, van verstand heb ik er verder ook niet van. En inderdaad is groei daarbij een criterium. Groeien ze goed, dan is de noodzaak tot ingrijpen minder hoog.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben het er niet mee eens, maar wij krijgen om die reden ook geen medicijnen. Mij is toen wel gezegd: werkt het niet voldoende en gaat de groei achterlopen, dan is het tijd om in te grijpen en medicijnen te gaan geven.
Ben je nog met haar bij een osteopaat of manueel therapeut geweest? Hier hielp dat goed, misschien bij jullie ook?
Mijn eigen jochie was vannacht om twee uur klaar wakker met honger. Dus daar ging even een fles van 180 cc in. Conclusie: meneer is beter, we gaan maar weer eens kijken of vast voedsel weer kan.
En over zwemmen: we gingen tot voor kort elke week met Tienus. Sinds de rs komt het er weinig meer van, dus de zwemles is afgezegd. Hielp ook niet mee dat we met hem van 9 tot half tien gingen en dan met zijn broer van half 11 tot elf.
Beide jongens hebben Happy Nappys, broekjes van wetsuitmateriaal dat strak zit om buikjes en beentjes. Plas blijft niet binnen, poep wel als je er op tijd bij bent. Kost wel even wat, maar als je elke week gaat zwemmen is het de investering waard.
En als je echt wilt lachen: doe een keer een gewone luier aan en laat ze dan in een bak water spelen. Dan zie je pas hoeveel vocht een gewone luier opneemt en hoe weinig een zwemluier opneemt. Wij hebben ook zwemluiers gebruikt toen de oudste er een handje van had om precies vijf minuten na het starten van de les te gaan poepen. Dan was het snel het bad uit, broek omlaag, luier uit, broek omhoog, klaar.