quote:Op maandag 23 januari 2012 09:50 schreef Deepfreeze het volgende:
NTS, hopelijk valt het mee met jou, en wordt draakje op het CB goedgekeurd.. Maar zou fijn zijn als die krampjes zouden verdwijnen zeg!
En eenvoor alle spookjes en mama's die het nodig hebben
Daan was gisteravond lekker bezig. Manlief had hem om 11 uur een flesje gegeven. Maar uiteindelijk sliep hij pas om 2 uur, na nog een beetje melk en aandacht.. Daarna om half 6 weer een fles, en de slaap pas een uur na afloop van de fles gevat, liggend op mijn borstkas.
En nu ligt hij te snurken, 10 minuten nadat de fles op was..
quote:Op maandag 23 januari 2012 10:03 schreef cleany het volgende:
Wow DML praat puck al? en balen van de nacht![]()
Laatste tijd kwijlt Evan heel veel en we kwamen er achter dat er een boventandje door kwam :-). Hij wilt ook steeds meer zelf doen...tanden poetsen en eten.
Hij heeft aan 3 of 4 flessen voeding genoeg, eet fruit, brood en avondhapje (nu lust hij ineens wel alles).
Hij groeit bijna uit z'n Maxi Cosi en wil zelf proberen te zitten en staan, maar slaat waarschijnlijk het kruipen over en probeert steeds meer te zeggen.
Wat gaat het allemaal hard!
quote:Op maandag 23 januari 2012 10:04 schreef laiveneertiekje het volgende:
cleany, ik dacht ook even dat Bartje kruipen over ging slaan, omdat hij al wel kan staan/zitten, maar geen neiging tot kruipen had.. 3 keer raden waar meneer nu heel hard mee bezig is...
quote:Op maandag 23 januari 2012 10:05 schreef cleany het volgende:
Kruipen blijkbaar...ze kunnen verrassende dingen doen
quote:Op maandag 23 januari 2012 10:10 schreef laiveneertiekje het volgende:
Gisteren wist hij zichzelf vooruit te sleuren op de vloer, maar ik zie hem nu ook steeds vaker op handen en knieën, dus zodra hij doorkrijgt hoe hij vooruit moet dan is ie weg!
quote:Op maandag 23 januari 2012 10:11 schreef NotTheSame het volgende:
Puck's (en mama's en papa's) dramanacht![]()
...
Daan ook een rommelnachtje!
Tandjes voor Evan!
Bartje wil kruipen!
We zijn weer terug van het CB en... surprise, surprise, Draak is in een week tijd 240gram aangekomen! Ze weegt nu 3270gram en is 48cm!
Vanmorgen, net voor we gingen, wel helaas weer om kunnen kleden wegens projectielspugen. CB ziet er geen probleem in, eens kijken wat morgen de huisarts weer zegt...
Zometeen weer de auto in voor de gyn en dan gaan we vanmiddag eens de lk bellen, want ik ben toch niet van plan om nog maanden m'n voedingen te kolven... Diep respect voor Jipster, want jij doet/deed dat wel, toch?
Eet en drink je wel genoeg?quote:Op maandag 23 januari 2012 13:10 schreef Take_A_Picture het volgende:
Pffff het voelt alsof ik zweef, zo duizelig ben ik. Beetje slaapgebrek ofzo?? En op zich ging het best wel goed vannacht. Ze werd maar 2 keer wakker.
Zo'n ukje gewoon altijd lekker oppakken en niet laten huilen. Hij is nog zo kleinquote:Op maandag 23 januari 2012 13:29 schreef Kyara het volgende:
1e weekend met Midas thuis gehad. Is nog wel wennen om huiltjes en zo te herkennen. Wanneer laten huilen en wanneer oppakken en zo. We moeten elkaar nog even leren kennen zeg maar.
Maar wel superblij om met z'n drietjes bij elkaar te zijn
+1!quote:Op maandag 23 januari 2012 14:00 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Zo'n ukje gewoon altijd lekker oppakken en niet laten huilen. Hij is nog zo klein. Je kan hem nog niet verwennen.
Midas is voor dit gebeuren inderdaad nog veel te klein. Ik pakte Marieke tot twee weken terug inderdaad bij elk huiltje op. Als ze niet al de hele tijd bij mijn vriend of mij lag dan tenminstequote:Op maandag 23 januari 2012 14:20 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Maar SB jouw meisje is alweer twee maandjes en ga je nu aanleren in bed te slapen.
Midas is zo jong. Ik zou hem persoonlijk vooral gewoon lekker dichtbij je houden voor nu. Dat mopperen om te leren zelf in slaap te vallen e.d. dat komt over een aantal weken wel. Maar dat is mijn mening.
Als ze zo klein zijn dan kun je ze ook niet 'verwennen', zeg maar. Voor een goede hechting is het dan juist van belang zo'n kleintje te troosten. Het verband is dan echt nog niet gelegd tussen: huilen en uit bed halen/ troosten. Mijn advies zou dus ook zijn: nooit laten huilen op die leeftijd. En als ze dan huilen, dan in elk geval terwijl je erbij bent. Als het wat gemopper is, dan is het wat anders natuurlijk, kan het net zo goed zijn dat ze even later lekker in slaap vallen.quote:Op maandag 23 januari 2012 14:21 schreef tweeoogje het volgende:
Ik pak mn kleine meisje ook altijd op. veul te zielig om te laten huilen nog, vind ik
Ik doe het uitstekend vind ik zelfquote:Op maandag 23 januari 2012 14:24 schreef SummerBreeze het volgende:
En dat het een reactie op Bitterend is wil niet zeggen dat hoe zij het doet niet goed is hoor. Ik merk alleen aan mezelf dat ik een betere en vrolijkere moeder ben als ik ook af en toe wat tijd voor mezelf heb. En daarvoor moet Marieke dus in haar eigen bedje liggen.
quote:Op maandag 23 januari 2012 14:20 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Maar SB jouw meisje is alweer twee maandjes en ga je nu aanleren in bed te slapen.
Midas is zo jong. Ik zou hem persoonlijk vooral gewoon lekker dichtbij je houden voor nu. Dat mopperen om te leren zelf in slaap te vallen e.d. dat komt over een aantal weken wel. Maar dat is mijn mening.
Herkenbaar. Blij dat ik geen trap hebquote:Op maandag 23 januari 2012 16:14 schreef Susie het volgende:
Ik vind het wel moeilijk huiltjes te herkennen hoor. Toen ze net geboren was, tot een week of 2,3 had ze een duidelijke eten huil, maar nu?
Als ik haar in bed leg, meestal is ze dan al half onder zeil, dan word ze na 10 minuten weer wakker en is het brullen. Loopt helemaal rood aan en dikke tranen. Wanneer ik haar oppak is ze ook niet gelijk stil, dus is ze echt boos of verdrietig. Ik vind het dan ook lastig haar in bed te krijgen. Wakker in bed leggen is beter, maar lukt dus niet. Ze is zo actief. Dan gaat ze dus mama beweging geven, want moet tig keer de trap op en dat word ik dan zat en neem ik haar weer mee naar beneden.... Mja, ooit zal het wel goed komen denk ik maar.
Ow ok, ik heb het boek zelf en vond het fijn om te lezen en een paar ideeën op de doen, maar ik ben idd mee eens dat het gedeelte voor onder 6 maanden niet zo heel uitgebreid is.quote:Op maandag 23 januari 2012 16:36 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Lekker slapen zonder huilen vind ik pas nuttig vanaf zes maanden. Het gedeelte voor baby's onder de zes maanden is maar magertjes vind ik en niet echt vernieuwend.
/einde mening.
Ik tikte gelijktijdig een aanvulling. Overdag doe ik hem geen slaapzakje aan. Ook omdat hij op onregelmatige tijden moe wordt. Soms valt hij spelende in slaap, dan pest ik hem niet door hem alsnog en slaapzakje aan te doen. Mss. toch iets stipter worden in de bedtijden en bijbehorend ritueel. Ik vind dat lastig. Ik probeer wel de drie r's, maar probeer hem toch ook in zijn natuurlijk ritme te volgen.quote:Op maandag 23 januari 2012 16:59 schreef Cyntiaa het volgende:
Slaapt hij normaal in een slaapzak, Aventura?
Als ik Cas zonder slaapzak in bed leg dan vindt ik hem ook zo terugMet slaapzak kan hij niet draaien nog niet iig...
Mattís slaapt vlak naast me in z'n wieg. Als hij dan wat begint te mekkeren laat ik hem liggen, maar zorg ik wel dat hij naar me kan kijken en me vast kan houden (of ik hem). Werkt in elk geval goed.quote:Op maandag 23 januari 2012 15:36 schreef Kyara het volgende:
We laten hem niet echt huilen maar soms is het meer gemekker om in slaap te komen. Als ik hem dan uit bed haal is hij klaarwakker terwijl hij anders nog wel in slaap wil vallen. Maar dat is dan meer mekkeren dan huilen inderdaad.
En inderdaad, verwennen kan nog niet.
ja, dat doe ik ook. En overdag ga ik ook vaak even bij hem kijken. Troosten vanuit de wieg zeg maar.quote:Op maandag 23 januari 2012 17:05 schreef Soempie het volgende:
[..]
Mattís slaapt vlak naast me in z'n wieg. Als hij dan wat begint te mekkeren laat ik hem liggen, maar zorg ik wel dat hij naar me kan kijken en me vast kan houden (of ik hem). Werkt in elk geval goed.
Of gewoon lekker vanaf de kant foto's maken en paps laten zwemmen!quote:Op maandag 23 januari 2012 20:03 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Daar heb je tankini's voorOh een badpak vond je ook al niks. Een wetsuit dan
![]()
Goed idee. Ik ging alleen met Puck en kon dus niet filmen hoe hij aan het schateren wasquote:Op maandag 23 januari 2012 20:06 schreef Susie het volgende:
[..]
Of gewoon lekker vanaf de kant foto's maken en paps laten zwemmen!
En dat is dan ook wel weer jammer. Ik was vroeger echt een waterrat, vond het heerlijk! Maar de laatste jaren zag je mij echt niet meer in NL in een bikini op het strand of zwembad. Buitenland geen probleem. *complex ofzo* Woon ook in een dorp, dus vind het gewoon niet fijn, dat bekenden je zien enzo. Nah, komt wel goed. Boerkini een optie?quote:Op maandag 23 januari 2012 20:07 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Goed idee. Ik ging alleen met Puck en kon dus niet filmen hoe hij aan het schateren was
Huh? Wat is een Ssserpente?quote:Op maandag 23 januari 2012 20:11 schreef Aventura het volgende:
Haaaaha, dat is een Ssserpente! Ik las er laatst ook al een toespeling op, heb het toen niet nagevraagd. Zwembroekjes zijn losscheurbaar * Aventura maakt een metal note
Yep. Ik heb het onthouden want ik wil niet hetzelfde meemakenquote:Op maandag 23 januari 2012 22:47 schreef Ssserpente het volgende:
Ooh, dat met die zwemluier en die poep?
quote:Op maandag 23 januari 2012 22:47 schreef Ssserpente het volgende:
Ooh, dat met die zwemluier en die poep?
quote:Op maandag 23 januari 2012 18:30 schreef tweeoogje het volgende:
Oh, en trui! Het gaat heeeeeeel goed, zowel met mij als met mn kleine meisje. Ik vind het zoooo leuk om moeder te zijn! Ze is zo superlief! Alleen vaak overdag wakker, maar ze slaapt 's nachts heel goed, drinkt heel goed, en groeit heel goed! Alleen hoop ik dat de krampjes niet te vaak tevoorschijn komen.. Oo en ik heb toch zo'n mooi dekentje voor dr gehaakt! Die moet ik eigenlijk in t haaktopic komen showen.. Dat komt nog!
Sommige zwembaden is het echter verplicht. Dan kan je beter zelf bij de kruidvat eigen merk zwemluiers kopen, ipv ze duur te kopen bij het zwembad.quote:Op maandag 23 januari 2012 22:37 schreef DJMO het volgende:
Zwemluiers = redelijk geldopleverende uitvindinghet ding zuigt zich zo direct vol met water dat het alleen poep bij de billen houdt, maar plas is ook vocht en aangezien de luier al vol zit, houdt het dat absoluut niet tegen!
Hier ook gewoon een boxershort of zwembroek aan. Komop zeg, ik ga geen euro per luier betalen omdat er een duur woord/merk aanhangt terwijl het niets meer doet dan een gewone luier
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |