Ja, hoe wil je het anders noemen? Recuperatie? Ze is niet ziek ofzo. En als ze dan uiteindelijk naar Nederland komt, is het kennelijk ook alleen maar om nog meer geld binnen te halen. In elk geval heb ik haar niet horen zeggen dat ze overmorgen weer op school zit.quote:
Ze had gewoon naar Nederland kunnen komen om hier te acclimatiseren voor school en al die andere dingen die meisjes van haar leeftijd hier doen.quote:Op zondag 22 januari 2012 20:36 schreef sp3c het volgende:
noem het acclimatiseren, het zou heel onverstandig zijn om overmorgen gelijk weer naar school te gaan nu!
ik zou gewoon het volgende schooljaar weer beginnen
Met interviews, lezingen en boeken signeren kan ze wel een jaartje overbruggen.quote:Op zondag 22 januari 2012 20:36 schreef sp3c het volgende:
...ik zou gewoon het volgende schooljaar weer beginnen
Maar ze komt niet terug om in dit verfoeide land geld te verdienen. Ze komt terug om nog meer sponsorgelden en donaties binnen te harken.quote:Op zondag 22 januari 2012 20:38 schreef Cynix ® het volgende:
Met geld willen verdienen is op zich niks mis, dat is de cultuur waarin wij leven. Geld níet belangrijk vinden is de uitzondering.
Maar daar gaat het ook niet om. Ik denk dat ze een kundig zeilster is en daar mogen we best enig respect voor hebben.
Uiteraard moet ze nog wel vervolgd worden vanwege het ontduiken van de leerplicht en een standbeeld voor haar prestaties is ten slotte ook niet nodig, daar voor was het toch nét iets teveel een gesponsorde wereldreis in plaats van extreem afzien.
dit dus. Even bijkomen, even genieten van het samenzijn met familie.quote:Op zondag 22 januari 2012 20:36 schreef sp3c het volgende:
noem het acclimatiseren, het zou heel onverstandig zijn om overmorgen gelijk weer naar school te gaan nu!
ik zou gewoon het volgende schooljaar weer beginnen
Ze klaagde toch over het weer? Maar dan wel naar NZ?quote:Op zondag 22 januari 2012 20:44 schreef mazaru het volgende:
Ik dacht dat ze helemaal klaar was met Nederland? Dat is nou weer een beetje jammer vind ik.
De hele familie is daar nu?quote:Op zondag 22 januari 2012 20:41 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
dit dus. Even bijkomen, even genieten van het samenzijn met familie.
Laura gaat over twee weken met de hele familie naar Nederland.
Nee, dat zie je verkeerd. Haar jongere zusje is ook niet verplicht om op school te zitten, want dat is heel burgerlijk. Ook zij moet in staat zijn om te doen wat ze wilt.quote:Op zondag 22 januari 2012 20:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
De hele familie is daar nu?
Ook haar jongere, leerplichtige zusje? Goh, de kerstvakantie in net voorbij en over 2 weken zal de februarivakantie wel beginnen...
Dat wordt een flinke boete.
Kim heeft toestemming gekregen om bij de aankomst te zijn. Hoe lang ze weg mag blijven, is (ons) niet bekend.quote:Op zondag 22 januari 2012 20:46 schreef Leandra het volgende:
De hele familie is daar nu?
Ook haar jongere, leerplichtige zusje? Goh, de kerstvakantie in net voorbij en over 2 weken zal de februarivakantie wel beginnen...
Dat wordt een flinke boete.
Geld geleend natuurlijkquote:Op zondag 22 januari 2012 20:50 schreef LazyDave het volgende:
Terwijl de hele wereld verzuipt in schulden en het grootste gedeelte van de wereld moet bloeden, vaart zij de wereld rond. Dat is op zich nog acceptabel, maar misschien is de vraag al eens voorbij gekomen, maar hoe is het mogelijk dat een 14/15-jarig meisje, zo'n super-de-luxe jacht kan veroorloven?
Idd even bijkomen, een paar afspraken nakomen, aan haar boek werken, Guppy naar Bonaire zeilen en dan medio februari naar Nederland... denk ikquote:Op zondag 22 januari 2012 20:41 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
dit dus. Even bijkomen, even genieten van het samenzijn met familie.
Laura gaat over twee weken met de hele familie naar Nederland.
Volgende week moet Kim gewoon weer naar schoolquote:Op zondag 22 januari 2012 20:51 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Kim heeft toestemming gekregen om bij de aankomst te zijn. Hoe lang ze weg mag blijven, is (ons) niet bekend.
Dit dus. Kim is net zo slim als haar grote zus.quote:Op zondag 22 januari 2012 20:51 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Kim heeft toestemming gekregen om bij de aankomst te zijn. Hoe lang ze weg mag blijven, is (ons) niet bekend.
Een yacht is het echt niet hoor. Guppy is 2e hands gekocht en ze zijn een hele tijd bezig geweest om haar op te knappen. Gelukkig is Dick botenbouwer van beroep.quote:Op zondag 22 januari 2012 20:50 schreef LazyDave het volgende:
Terwijl de hele wereld verzuipt in schulden en het grootste gedeelte van de wereld moet bloeden, vaart zij de wereld rond. Dat is op zich nog acceptabel, maar misschien is de vraag al eens voorbij gekomen, maar hoe is het mogelijk dat een 14/15-jarig meisje, zo'n super-de-luxe jacht kan veroorloven?
En daarbij heeft Laura ook een heleboel hulp en spullen gekregen van sponsoren.quote:Op zondag 22 januari 2012 20:56 schreef Tide het volgende:
Een yacht is het echt niet hoor. Guppy is 2e hands gekocht en ze zijn een hele tijd bezig geweest om haar op te knappen. Gelukkig is Dick botenbouwer van beroep.
Oh leerplicht geld alleen op het VMBO? Ik had geen idee.quote:Op zondag 22 januari 2012 20:55 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Dit dus. Kim is net zo slim als haar grote zus.
fixedquote:Op zondag 22 januari 2012 21:14 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Oh leerplicht geldt alleen op het VMBO? Ik had geen idee.
dat idee van pa dat de geheime dienst het bootje met Laura erop wilde laten zinken doet me daaraan twijfelenquote:Op zondag 22 januari 2012 21:17 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
fixed
Kim heeft al eerder ontheffing gekregen voor haar circusoptreden. Zij kan makkelijk lessen missen, alle Dekkers hebben hersens.
klaagbaak is verderop. Dit is het officiële fan- en adoratietopic.quote:Op zondag 22 januari 2012 21:31 schreef mazaru het volgende:
Ik word een beetje misselijk van al die misplaatste verafgoding van dat enge kind.
Overdrijven is ook een kunst.quote:Op zondag 22 januari 2012 21:34 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
klaagbaak is verderop. Dit is het officiële fan- en adoratietopic.
Ja dat klopt ook en ze heeft hun zelf benaderd o.a. op de HISWAquote:Op zondag 22 januari 2012 20:58 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
En daarbij heeft Laura ook een heleboel hulp en spullen gekregen van sponsoren.
Ja twee dagenquote:Op zondag 22 januari 2012 21:14 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Oh leerplicht geld alleen op het VMBO? Ik had geen idee.
Tjonge jonge nog iemand die bang is voor een 16 jarig meisjequote:Op zondag 22 januari 2012 21:31 schreef mazaru het volgende:
Ik word een beetje misselijk van al die misplaatste verafgoding van dat enge kind.
Wat een trieste reacties als iemand niet gelijk naar het oosten gaat bidden voor die meid.quote:Op zondag 22 januari 2012 21:39 schreef Tide het volgende:
[..]
Tjonge jonge nog iemand die bang is voor een 16 jarig meisjeWat vind je nog meer eng?
Euhm nee.quote:Op zondag 22 januari 2012 21:34 schreef BabeWatcher het volgende:
Dit is het officiële fan- en adoratietopic.
M.a.w. Je kan Laura hier onpartijdig beoordelen, afzeiken of de hemel in prijzenquote:Op zondag 22 januari 2012 21:46 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Euhm nee.
Dit is het officiële discussietopic.
Een subtiel doch belangrijk detail.
Helemaal mee eens.quote:Op zondag 22 januari 2012 22:25 schreef Tide het volgende:
M.a.w. Je kan Laura hier onpartijdig beoordelen, afzeiken of de hemel in prijzen
quote:Op zondag 22 januari 2012 22:28 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Maar een zeker standaard mag zeker wel verwacht worden.
Bronquote:Voorwaarden voor gedwongen opname
Iemand kan in aanmerking komen voor gedwongen opname als
• hij lijdt aan een geestesstoornis;
• en als gevolg hiervan een gevaar vormt voor zichzelf, anderen of zijn omgeving;
• en dit gevaar niet buiten een instelling kan worden afgewend.
Ervaring?quote:Op zondag 22 januari 2012 23:22 schreef Leandra het volgende:
WTF??? als dat normaal zou zijn in NL dan liep Dick sowieso al niet meer los.
Volgens mij kun je sowieso niet gedwongen worden opgenomen, tenzij je een gevaar voor je omgeving bent.
[..]
Bron
Niks grappigs aan hoor maar als je je aangesproken voelt dan zegt dat genoeg over jouquote:Op zondag 22 januari 2012 23:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Loop je te bitchen of probeer je grappig te doen?
Nee, algemene ontwikkeling en gewoon een beetje kennis van regelgeving.
Nee, want op zo'n post, met bronvermelding nota bene, reageren met "Ervaring?" is natuurlijk heel normaal...quote:Op zondag 22 januari 2012 23:52 schreef Tide het volgende:
[..]
Niks grappigs aan hoor maar als je je aangesproken voelt dan zegt dat genoeg over jou
Lol, ik weet nou niet waarvan ik meer in een deuk lig, van die maffe 'comments' in haar gastenboek of van het feit dat sommigen daarop reageren alsof het een serieus te nemen bron van informatie is ..quote:Op zondag 22 januari 2012 23:12 schreef livelink het volgende:
Mike22-01-2012
The Netherlands has become a totalitarian state in the last decade or so. Anyone who does not follow the stifling rules created by their extreme left, semi-communist government runs the risk of being confined to a psychiatric clinic where you are force fed psychotropic medication. There are special swat teams of men in white surgical garb, a locksmith and two armed policemen who have the authority to enter any home without warrant and put its inhabitants in a straight jacket and march them off to one of the Dutch Gulag-facilities. To be avoided at all cost.
Deze Mike is zeker vergeten zijn pilletjes in te nemenquote:Op maandag 23 januari 2012 00:11 schreef moussie het volgende:
Lol, ik weet nou niet waarvan ik meer in een deuk lig, van die maffe 'comments' in haar gastenboek of van het feit dat sommigen daarop reageren alsof het een serieus te nemen bron van informatie is
Iets anders kan ik niet verzinnen. Het is niet zo dat de sponsors geen sponsor meer waren, want bv Jongert staat nog steeds op haar website.quote:Op maandag 23 januari 2012 02:53 schreef Perico het volgende:
Waarom wilde Laura geen sponsorstickers op Guppy? Was het een puber ding van "ik vind ze niet mooi en dan is mijn boot niet meer van mij"?
11 maanden per jaar geen gezeur aan je kop.quote:
De sociale zekerheid is afgebroken en het onderwijs en de zorg hebben flinke klappen gehad en mensen die zichzelf verrijken door anderen hun pensioen af te pakken kan ook niet.. Dit land is corrupt geworden, maar om nou te zeggen dat het een totalitaire staat is geworden waar niks meer kan en mag gaat te ver.quote:Op maandag 23 januari 2012 09:25 schreef livelink het volgende:
Ericr, je lacht er nu wel om, maar wonend in Nederland zijn wij al geindoctrineerd en gehersenspoeld. Wij zien het al niet meer, maar dat betekent niet dat het er niet is.
Mensen zoals Svetan hebben het tijdig ingezien en zijn Nederland ontvlucht en hebben asiel aangevraagd in bijvoorbeeld Duitsland.
Dat lijkt me vrijwel zeker.Als je inderdaad al zo lang weg bent en een leven elders hebt opgebouwd, zit je echt niet meer zo op de Nederlandse dagelijkse realiteit. Ik zie dat bij buitenlanders die hier in Nederland een bestaan hebben opgebouwd, die volgen echt niet elke dag het nieuws in hun vaderland. Ik merkte het ook bij mezelf toen ik van 1991 tot 2002 in Tsjechie, Polen, de VS en Zweden woonde. In het begin lees je dan nog de weekeditie van NRC, maar op een gegeven moment verwatert dat.quote:Op maandag 23 januari 2012 09:53 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dus Svetan zou een politiek of economisch vluchteling zijn?
Ik vraag me af of die grappenmaker niet gewoon in NL woont.
Dat moet ik je sterk afraden. Er valt geen afspraak mee te maken en ze doet uitsluitsend wat ze zelf wil. Haar belofte van trouw is derhalve ook niets waard. Ze zal immers nooit iets voor een ander doen.quote:
Kameradski, ik schreef dit vanuit mijn barak op de Drunense Duinen. Straks weer even lekker waterboarden, dan kan ik er weer fris tegen aan vandaag.quote:Op maandag 23 januari 2012 09:25 schreef livelink het volgende:
Ericr, je lacht er nu wel om, maar wonend in Nederland zijn wij al geindoctrineerd en gehersenspoeld. Wij zien het al niet meer, maar dat betekent niet dat het er niet is.
Mensen zoals Svetan hebben het tijdig ingezien en zijn Nederland ontvlucht en hebben asiel aangevraagd in bijvoorbeeld Duitsland.
Laat staan dat je op vliegvelden naar Nederlandse kranten gaat lopen zoekenquote:Op maandag 23 januari 2012 09:59 schreef MrFoureyes het volgende:
[..]
Dat lijkt me vrijwel zeker.Als je inderdaad al zo lang weg bent en een leven elders hebt opgebouwd, zit je echt niet meer zo op de Nederlandse dagelijkse realiteit. Ik zie dat bij buitenlanders die hier in Nederland een bestaan hebben opgebouwd, die volgen echt niet elke dag het nieuws in hun vaderland. Ik merkte het ook bij mezelf toen ik van 1991 tot 2002 in Tsjechie, Polen, de VS en Zweden woonde. In het begin lees je dan nog de weekeditie van NRC, maar op een gegeven moment verwatert dat.
Jeanne d'Arc vluchtte toch niet? En zij was veel geslachtslozer dan Laura..quote:Op maandag 23 januari 2012 10:05 schreef Ericr het volgende:
[..]
Kameradski, ik schreef dit vanuit mijn barak op de Drunense Duinen. Straks weer even lekker waterboarden, dan kan ik er weer fris tegen aan vandaag.
Ik ben blij dat onze kameraad Svetan eerder het licht heeft gezien en onze politiestaat is ontvlucht. Svetan is een moderne Aleksandr Solzjenitsyn. Laura een moderne Jeanne d'Arc, iemand nog wat kreupelhout in de aanbieding?
En in welk land ben je wel veilig en word je niet geindoctrineerd?quote:Op maandag 23 januari 2012 09:25 schreef livelink het volgende:
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=G2E3L7LR7quote:Laura Dekker: 'Als je iets wil bereiken, kan niemand je tegenhouden'
Ze kwam in opstand tegen de 'powers that be'. Laura is natuurlijk ook vrij opstandig.quote:Op maandag 23 januari 2012 10:30 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Jeanne d'Arc vluchtte toch niet? En zij was veel geslachtslozer dan Laura..
Het punt is, dat ze vooral tegen zichzelf vecht. Door haar onmogelijke gedrag roept ze weerstand en problemen op die er anders niet waren geweest.quote:Op maandag 23 januari 2012 11:12 schreef yyyentle het volgende:
[..]
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=G2E3L7LR7
Dat hebben de Belgen blijkbaar ook in de gaten.quote:Op maandag 23 januari 2012 11:42 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het punt is, dat ze vooral tegen zichzelf vecht. Door haar onmogelijke gedrag roept ze weerstand en problemen op die er anders niet waren geweest.
Ik hoop het.. In dat artikel staat alweer dat ze aan boord geboren is, voor de kust van NZ.. en er wordt niets gezegd over het feit dat Laura gewoon gestopt is met school, tegen de afspraken in. En daarom wordt het kind nog kwaad ook.quote:Op maandag 23 januari 2012 11:58 schreef yyyentle het volgende:
[..]
Dat hebben de Belgen blijkbaar ook in de gaten.
En waar haal je dat 'gewoon gestopt' nou weer vandaan? Zover mij bekend is heeft zij gezegd dat zij even wat minder doet omdat zij er niet aan toe komt op zee, omdat het anders mis gaat en zij helemaal geen examen meer kan doen. Dus niks 'gewoon gestopt', maar tijdelijk niets gedaan, gespijbeld zo je wil. Wat overigens niets zegt over hoe ver zij nu is, dat zullen we pas weten als zij weer op een school zit en getest wordt. Dus die dreigende taal van Jeugdzorg lijkt me nogal voorbarig, laten die zich maar lekker bezig houden met al die spijbelaars die thuis op de bank hangen en niets doen ipv van dit kind dat wel iets presteert weer lastig te vallen met hun bemoeizucht.quote:Op maandag 23 januari 2012 12:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik hoop het.. In dat artikel staat alweer dat ze aan boord geboren is, voor de kust van NZ.. en er wordt niets gezegd over het feit dat Laura gewoon gestopt is met school, tegen de afspraken in. En daarom wordt het kind nog kwaad ook.
Dus wel gewoon gestopt, dat heeft de wereldschool bevestigd.quote:Op maandag 23 januari 2012 12:56 schreef moussie het volgende:
[..]
En waar haal je dat 'gewoon gestopt' nou weer vandaan? Zover mij bekend is heeft zij gezegd dat zij even wat minder doet omdat zij er niet aan toe komt op zee, omdat het anders mis gaat en zij helemaal geen examen meer kan doen. Dus niks 'gewoon gestopt', maar tijdelijk niets gedaan, gespijbeld zo je wil. Wat overigens niets zegt over hoe ver zij nu is, dat zullen we pas weten als zij weer op een school zit en getest wordt. Dus die dreigende taal van Jeugdzorg lijkt me nogal voorbarig, laten die zich maar lekker bezig houden met al die spijbelaars die thuis op de bank hangen en niets doen ipv van dit kind dat wel iets presteert weer lastig te vallen met hun bemoeizucht.
Tja, als je Svetan moet geloven zijn alle buitenlanden veilig. Laura zelf houdt het op Nieuw Zeeland. In het gastenboek wordt ook wel opgeroepen om naar de VS te gaan.quote:Op maandag 23 januari 2012 11:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En in welk land ben je wel veilig en word je niet geindoctrineerd?
Toen ik gisteren het journaal keek, was het eerst wat in me opkwam:wow. Ze had wat tiet gekregen. Twee jaar geleden nog een meisje, nu een jonge vrouw. Vervolgens begon ze te praten en was meteen alle geilheid verdwenen.quote:
Hoezo? Te bekakt stemgeluid?quote:Op maandag 23 januari 2012 14:08 schreef Marlan het volgende:
[..]
Toen ik gisteren het journaal keek, was het eerst wat in me opkwam:wow. Ze had wat tiet gekregen. Twee jaar geleden nog een meisje, nu een jonge vrouw. Vervolgens begon ze te praten en was meteen alle geilheid verdwenen.
De Wereldschool heeft bevestigd dat het niet verstandig is 'even wat minder te doen'.quote:Op maandag 23 januari 2012 13:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dus wel gewoon gestopt, dat heeft de wereldschool bevestigd.
En dat gelul dat ze niet kan studeren op de woelige baren had ze kunnen voorzien als ervaren zeilster. Gewoon een kutsmoes dus.
De WEreldschool heeft bevestigd dat zij al weken geen huiswerk meer binnenkregen van Laura, en dat zij "een andere weg heeft gekozen". Je hoeft geen wiskundige te zijn om daaruit op te maken dat ze, in ieder geval in die tijd, geen drol voor school heeft gedaan. En er zijn geen aanwijzingen dat ze daarna nog met de Wereldschool contact heeft gehad om haar schoolwerk voort te zetten.quote:Op maandag 23 januari 2012 16:12 schreef moussie het volgende:
De Wereldschool heeft bevestigd dat het niet verstandig is 'even wat minder te doen'.
http://sargasso.nl/archief/2012/01/23/brief-aan-laura-dekker/quote:Beste Laura,
Als ik het goed heb begrepen heb jij gisteren je rondje om de wereld voltooid. Je bent dus officieel de jongste persoon die ooit solo rond de wereld heeft gevaren. Gefeliciteerd daarmee. Wat mij betreft ben je echter méér dan dat. Je bent vermoedelijk ook de irritantste persoon die ooit een rondje wereld heeft gedaan
Een tijd lang niets doen, om wat voor reden dan ook, is iets anders dan stoppen. Je hoeft geen taalkundige te zijn om dat verschil te snappen!quote:Op maandag 23 januari 2012 16:18 schreef spijkerbroek het volgende:
De WEreldschool heeft bevestigd dat zij al weken geen huiswerk meer binnenkregen van Laura, en dat zij "een andere weg heeft gekozen". Je hoeft geen wiskundige te zijn om daaruit op te maken dat ze, in ieder geval in die tijd, geen drol voor school heeft gedaan. En er zijn geen aanwijzingen dat ze daarna nog met de Wereldschool contact heeft gehad om haar schoolwerk voort te zetten.
Ik vond deze reactie wel een quote waardquote:Op maandag 23 januari 2012 16:26 schreef yyyentle het volgende:
[..]
http://sargasso.nl/archief/2012/01/23/brief-aan-laura-dekker/
quote:Beste Boudewijn, met je brief aan Laura plaats je je in de lange traditie van moraliserende dominees die Nederland rijk is. Daar word ik dan weer niet vrolijk van. Verwend? Daar weet jij vast alles van. Wat deed jij op je veertiende? Kookte je je eigen pot tijdens windkracht 7? Hugo Camps zei het mooier: “Liever een zeilmeisje met zout in het bloed, dan meisjes van dertien die het in het weekend op een comazuipen zetten uit verveling en vereenzaming.”
Dat had ze volgens het boek van oma toch ook al gedaan?quote:“Liever een zeilmeisje met zout in het bloed, dan meisjes van dertien die het in het weekend op een comazuipen zetten uit verveling en vereenzaming"
Scherp stuk. Ik hoop dat ze het een keer onder ogen krijgt.quote:Op maandag 23 januari 2012 16:26 schreef yyyentle het volgende:
[..]
Precies, ze had beter net als al die andere 13-jarigen kunnen tutten en comazuipen .. en gamen op de bank natuurlijk .. wat nou dromen, nergens goed voor ..quote:Op maandag 23 januari 2012 17:18 schreef livelink het volgende:
Tja, inderdaad een ongelukkig gekozen vergelijking. Want Laura heeft inderdaad ook haar historie van in het weekend zuipen en rondhangen op haar 13e volgens haar oma. Natuurlijk wel allemaal voortkomend uit de frustratie van het niet kunnen najagen van haar droom, dus daarmee volkomen gerechtvaardigd.
Ga jij je kinderen nu ook het water opschoppen eigenlijk? Die zijn natuurlijk ook van die dikke volgevreten comazuipende kutkinderen die een opfriscursus zeilen kunnen gebruiken, dus doe er je voordeel mee zou ik zeggen.quote:Op maandag 23 januari 2012 17:45 schreef moussie het volgende:
[..]
Precies, ze had beter net als al die andere 13-jarigen kunnen tutten en comazuipen .. en gamen op de bank natuurlijk .. wat nou dromen, nergens goed voor ..
Mooi verwoord!quote:Op maandag 23 januari 2012 16:26 schreef yyyentle het volgende:
[..]
In zekere zin heeft de Raad voor de Kinderbescherming gelijk gekregen. Het lijkt er op dat ze al net zo paranoide is geworden als haar vader en die drang om Nederland vaarwel te zeggen is ook niet echt gezond te noemen. Zeker niet omdat ze geen benul er van heeft wat te doen in N-Zeeland, mocht ze daar naartoe verkassen.quote:Op 30 oktober 2009 werd de ondertoezichtstelling verlengd tot 1 juli 2010. Daarmee werd uitvoering van Dekkers plannen op korte termijn door de rechter voorkomen. De Raad voor de Kinderbescherming stelde in deze procedure dat de voorgenomen reis naar haar oordeel een ernstige bedreiging vormde voor de cognitieve, sociale, emotionele en identiteitsontwikkeling van Dekker.
die 2de heb ik nooit gehoord, nu wil dat niet zoveel zeggen aangezien ik het nauwelijks gevolgd heb omdat ik mega chagrijnig van haar wordt maar is die 2de een beetje serieus?quote:Op maandag 23 januari 2012 17:33 schreef MrFoureyes het volgende:
Wat ik weer aardig vind, is deze bron:
http://www.depers.nl/binn(...)eisje-opsluiten.html
We hebben dus twee angsten die bij Laura tot een trauma hebben geleid: 1. de opname in een gesloten inrichting 2, de moordaanslag die door de Nederlandse geheime dienst op haar werd beraamd.
Het eerste verhaal (de gesloten inrichting) is door Oma in de wereld gebracht, in haar meesterlijk epos "Mijn Verhaal". Het tweede verhaal (de moordaanslag in opdracht van de Nederlandse regering) wordt door haar vader verspreid. Het lijkt er sterk op dat zowel Oma als vader dus zeer bereid zijn om hun (klein)dochter op te offeren voor een anti-autoriteitenoffensief, ook als dit leidt tot een angststoornis bij Laura.
Toch wel tamelijk onfris.
De 2e werd door Lyall Mercer bekend gemaakt in een persbericht. Dick is bang dat de Nederlandse Geheime Dienst Laura uit het water blaast. Mercer vind het gedrag van Dick bizar.quote:Op maandag 23 januari 2012 18:02 schreef opgebaarde het volgende:
die 2de heb ik nooit gehoord, nu wil dat niet zoveel zeggen aangezien ik het nauwelijks gevolgd heb omdat ik mega chagrijnig van haar wordt maar is die 2de een beetje serieus?
He, dat doet me denken aan Jaap uit de gouden kooi.quote:Op maandag 23 januari 2012 17:35 schreef MrFoureyes het volgende:
Hebben we trouwens al iets gehoord over het bedrag dat Laura heeft opgehaald voor Sea Shepherd? Tien procent zou naar het goede doel gaan - of is er inmiddels een beter doel gevonden?
Arme Laura, je zal maar zo'n pa hebben.quote:Op maandag 23 januari 2012 18:08 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
De 2e werd door Lyall Mercer bekend gemaakt in een persbericht. Dick is bang dat de Nederlandse Geheime Dienst Laura uit het water blaast. Mercer vind het gedrag van Dick bizar.
Dus serieus? Voor Dick is het serieus. Voor de rest van de wereld is het tussen "wtf?!" en
Over die sociale en emotionele ontwikkeling in je quote was de psycholoog ook al gevallen. En niet alleen de psycholoog, maar ook veel mensen die dachten een deal met haar te hebben.quote:Op maandag 23 januari 2012 18:01 schreef Ericr het volgende:
[..]
In zekere zin heeft de Raad voor de Kinderbescherming gelijk gekregen. Het lijkt er op dat ze al net zo paranoide is geworden als haar vader en die drang om Nederland vaarwel te zeggen is ook niet echt gezond te noemen. Zeker niet omdat ze geen benul er van heeft wat te doen in N-Zeeland, mocht ze daar naartoe verkassen.
Komt dat lintje! Carel Slegt, directeur van de Brugmetaalbeurs met 0 connecties op Linkedin, een echte netwerkman dusquote:Hallo Laura allereerst gefeliciteerd met je Topsport prestatie. Ik ben 74 jaar en heb heel veel akties voor het algemeen belang gedaan. Ik heb veel brieven, uitnodigingen, foto's en telegrammen gekregen van o.a. Het Koninklijk Huis. Ik heb je nu voorgedragen voor een Koninklijke onderscheiding bij de regering van Sint Maarten. Ook zal ik er voor pleiten dat je een bijschrijving krijgt in de record book. Vervolgens wil ik een Herinneringsmunt die gedurende dit jaar als betaalmiddel in circulatie wordt gebracht. Graag wil ik voor de realisatie met je in kontakt komen. Met vriendelijke groeten, Carel Slegt
Dat is net zo iemand als svetan: een oude man die nog een partijtje gewichtigheid mee wil blazen terwijl de wereld verder draait.quote:Op maandag 23 januari 2012 18:38 schreef Ericr het volgende:
[..]
Komt dat lintje! Carel Slegt, directeur van de Brugmetaalbeurs met 0 connecties op Linkedin, een echte netwerkman dus
Hij zet zelf overal die gegevens neer, op een blog over Danielle Overgaag flikt hij het ook :quote:Op maandag 23 januari 2012 18:43 schreef spijkerbroek het volgende:
Ericr: haal zijn NAW gegevens even weg. Is tegen de policy om die hier te plaatsen.
http://danielleovergaag.b(...)-jan-smit-lopen.htmlquote:Beste Danielle, gisteren zag ik je op de rode loper dat jij en je man waren uitgenodigd op het
verjaardags feest van Prinses Maxima. Ik hoop dat je veel genoegen daaraan heeft beleefd. Ik
ben een oude fan van je voorwat betreft je fiets
periode. Ik heb drie zoons die ook bij KNWU hebben gefietst en dus wedstrijden reed achter de dames
Die gesloten inrichting is wel degelijk een dwangmiddel. Ik ken verhalen over uithuisgeplaatste kinderen die in hun 'veilige' pleeggezin misbruikt of mishandelt zijn.quote:Op maandag 23 januari 2012 17:33 schreef MrFoureyes het volgende:
Wat ik weer aardig vind, is deze bron:
http://www.depers.nl/binn(...)eisje-opsluiten.html
We hebben dus twee angsten die bij Laura tot een trauma hebben geleid: 1. de opname in een gesloten inrichting 2, de moordaanslag die door de Nederlandse geheime dienst op haar werd beraamd.
Het eerste verhaal (de gesloten inrichting) is door Oma in de wereld gebracht, in haar meesterlijk epos "Mijn Verhaal". Het tweede verhaal (de moordaanslag in opdracht van de Nederlandse regering) wordt door haar vader verspreid. Het lijkt er sterk op dat zowel Oma als vader dus zeer bereid zijn om hun (klein)dochter op te offeren voor een anti-autoriteitenoffensief, ook als dit leidt tot een angststoornis bij Laura.
Toch wel tamelijk onfris.
De geweldige column van Jan Dijkgraaf:quote:Op maandag 23 januari 2012 18:47 schreef MrFoureyes het volgende:
Komt een aap uit de mouw:
"Marian 23-01-2012
Heel goed gedaan - en een prachtige opgestoken dikke middelvinger naar overheid en ambtenaren. Schitterend om te zien hoe je beloftes over volgboten, walteams, leren op zee en tussentijdse examens erin gingen als zoete koek bij die suffe rechters. En hilarisch om te horen hoe je vervolgens precies deed wat je zelf wilde - en dat was zeilen!"
quote:Column: Laura's middelvinger
De dikste en langste middelvinger ter wereld komt van Laura Dekker. Het zeilmeisje dat als jongste mens ooit solo rond de wereld zeilde.
En die vinger ging dit weekend de lucht in voor Bureau Jeugdzorg. Voor de Kinderbescherming. Voor Nederland. Voor al die sneuneuzen die de afgelopen jaren moesten melden dat het meisje een verwend nest was. Een aandachtsjunk. Een leerplichtcrimineel. Een geesteszieke. Een zichzelf overschattend kutkind.
Laura Dekker had een droom. Als jongste ooit rond de wereld zeilen. En ze realiseerde die droom, tussen 21 augustus 2010, toen ze als 14-jarige van Gibraltar vertrok, en 21 januari 2012, toen ze als 16-jarige op St.Maarten aankwam. Door haar droom uit te laten komen, bewees Laura Dekker het ongelijk van al haar criticasters. Laura Dekker is een uitzonderlijk kind dat een uitzonderlijke prestatie leverde.
Hoe veel Nederlanders die veel ouder zijn dan Laura Dekker hebben niet een droom? Ooit willen ze nog eens... Later gaan ze zeker... Als ze straks niet meer hoeven te...dan...
Altijd hebben ze een stuwmeer aan bezwaren dat voorkomt dat die dromen ooit uit gaan komen. Een berg excuses om het niet te doen. Uit angst om hun hart te volgen. Prima! Want als iedereen in zijn eentje de wereld wilde rondzeilen, werd het filevaren op de oceanen. Maar please, please, please, kunnen al die 'kinderbeschermende' zuurtjes die trachtten de droom van Laura Dekker te verstoren en al die mutsen met die hangende mondhoeken die haar veroordeelden omdat ze deed waar 99,9 procent van de mensheid te láf voor is die middelvinger van Laura Dekker op gepaste wijze beantwoorden? Namelijk met de meest ruiterlijke 'SORRY!!!'
Maar kwam helemaal niet voor in de ideeen van jeugdzorg/kinderbescherming over Laura.quote:Op maandag 23 januari 2012 20:14 schreef BabeWatcher het volgende:
Die gesloten inrichting is wel degelijk een dwangmiddel.
Mooie column!quote:
Ze heeft 'm gewoon opgeborgen.quote:Op maandag 23 januari 2012 20:43 schreef Ulx het volgende:
Sinds een paar jaar geleden die poeha over meerdere paspoorten begon is zij (bij mijn weten) de enige persoon die de nederlandse vlag letterlijk overboord heeft gesmeten.
Benieuwd wat een bepaalde tweede kamer fractie daarover te zeggen heeft.
omdat ze dr afspraken niet nakomt?quote:Op maandag 23 januari 2012 20:35 schreef DroogDok het volgende:
Maar ik snap na 55 topics nog steeds niet waarom Laura wel mag doen wat ze wil en andere kinderen niet, die moeten gewoon naar school.
Hmz, als ik het goed herinner deed zij dat alleen in die periode dat haar boot aan de ketting lag, zij kon niet meer 's avonds/in het weekend gaan varen, niet alleen haar normale manier van ontspanning werd afgepakt, maar zij kon ook niet oefenen. Tegelijkertijd werd zij continue bedreigt werd met uithuisplaatsing en duidelijke aanwijzingen geven aangaande de rest van de voorwaarden, hoh maar .. tot het zover geëscaleerd was dat zij wegliep ..quote:Op maandag 23 januari 2012 17:49 schreef livelink het volgende:
Kan je lezen, Moussie? Want dat was precies wat Laura al deed op haar 13e.
En ook zij had haar excuus er voor klaarstaan, zoals ongetwijfeld alle ander 13-jarige ook hebben. En haar vader vond dat ook een prima excuus, dus was in haar geval het zuipen en irritant rondhangen geen probleem, want niet zijn verantwoordelijkheid.
Het leven kan soms heel simpel zijn.
Omdat Laura een bijzonder meisje is.quote:Op maandag 23 januari 2012 20:35 schreef DroogDok het volgende:
Maar ik snap na 55 topics nog steeds niet waarom Laura wel mag doen wat ze wil en andere kinderen niet, die moeten gewoon naar school.
Laura kan nog steeds Wereldschool doen. In hele speciale gevallen mogen kinderen thuisonderwijs hebben.quote:Op maandag 23 januari 2012 20:37 schreef byah het volgende:
En dat kind valt straks toch in een gat, die gaat geen school afmaken hoor na al die "vrijheid".
Wie mag dan de rekening betalen, juist..
Het blijkt dat er geen tussenweg bestaat, je vind Laura óf geweldig, óf helemaal niks. Ik was al meteen een groot fan van haar, al vanaf haar eerste mediaoptreden. Ik heb nooit getwijfeld aan de mentale capaciteiten van Laura.quote:
ja mooi verhaal ... wat als je heel heel graag wilt autorijden of voor mijn part comazuipenquote:Iemands droom afpakken is naar mijn mening een misdaad tegen de menselijkheid. Iedereen heeft kans om op jonge leeftijd te overlijden of een slepende ziekte te krijgen. Open voor de grap eens het condoleanceregister, er staan heel veel overlijdens in van mensen die in de jaren 80 geboren zijn. Dan heb je een mooi leven gehad, school, werk, dood.
Je hebt die link naar de pers niet gelezen hè.... men stelde uithuisplaatsing voor bij moeder.quote:Op maandag 23 januari 2012 20:14 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Die gesloten inrichting is wel degelijk een dwangmiddel. Ik ken verhalen over uithuisgeplaatste kinderen die in hun 'veilige' pleeggezin misbruikt of mishandelt zijn.
Een uithuisplaatsing is per definitie gelijk aan opsluiting, pleegouders hebben carte blanche en kunnen met 1 telefoontje de toevertrouwde laten ophalen, om dan wél in een gesloten inrichting te worden geplaatst.
Zit je nou het drankgebruik van een 13-jarige die haar zin niet kreeg goed te praten, omdat het toevallig de overheid was die haar dwarsboomde?quote:Op maandag 23 januari 2012 20:51 schreef moussie het volgende:
[..]
Hmz, als ik het goed herinner deed zij dat alleen in die periode dat haar boot aan de ketting lag, zij kon niet meer 's avonds/in het weekend gaan varen, niet alleen haar normale manier van ontspanning werd afgepakt, maar zij kon ook niet oefenen. Tegelijkertijd werd zij continue bedreigt werd met uithuisplaatsing en duidelijke aanwijzingen geven aangaande de rest van de voorwaarden, hoh maar .. tot het zover geëscaleerd was dat zij wegliep ..
En niet Laura werd gestraft voor dat gedrag, nee, Jeugdzorg werd op de vingers getikt voor hun gedrag gedurende die periode. Was de rechter niet met hun gaan zitten en heeft Jeugdzorg punt voor punt duidelijke aanwijzingen gegeven over hoe zij horen te handelen? En vanaf dat moment ging het dan ook weer goed met haar, Jeugdzorg kon dat kind niet meer treiteren en ondermijnen met onduidelijkheden en alles ging verder prima.
eens.quote:Op maandag 23 januari 2012 20:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
omdat ze dr afspraken niet nakomt?
en ik gun het haar best hoor allemaal, ik heb vooral problemen met de gebrekkige organisatie van het hele avontuur maar ik kom eigenlijk op de conclusie dat ze itt de rest wel mag doen wat ze wil omdat de hele bende simpelweg schijt aan de regels heeft!
ik feliciteer dr wel met het voltooien van de rit maar ik kan hier echt geen respect of bewondering voor opbrengen
Wat jij zegt: er wordt alleen naar leeftijd gekeken, niet naar het individu. Laura is anders dan andere kinderen, dat zei ik toen ook al.quote:Op maandag 23 januari 2012 21:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je hebt die link naar de pers niet gelezen hè.... men stelde uithuisplaatsing voor bij moeder.
De kans dat dat een pleeggezin is waar mishandeld en misbruikt wordt lijkt me vrij klein.
En nee, een pleeggezin kan een kind ook niet met 1 telefoontje in een gesloten inrichting laten plaatsen, daar is toch echt toestemming van de rechter voor nodig.
Je moet regels nou eenmaal maken op basis van wat een normaal kind van die leeftijd kan.quote:Op maandag 23 januari 2012 21:40 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Wat jij zegt: er wordt alleen naar leeftijd gekeken, niet naar het individu. Laura is anders dan andere kinderen, dat zei ik toen ook al.
De toch is voltooid en zoals Laura tegen Kim zei: "ga je volgende keer met me mee?", prima! Ik denk dat ik mijn dochter helemaal niet bij de burgerlijke stand ga opgeven. Die paar roteuri kinderbijslag mogen ze houden. Altijd bemoeienis, maar waar het echt fout gaat zijn de bemoeiinstanties onzichtbaar.
Ik geloof helemaal niks van die verhalen van drankgebruik. Laura is lief en slim en zou dat nooit doen.quote:Op maandag 23 januari 2012 21:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zit je nou het drankgebruik van een 13-jarige die haar zin niet kreeg goed te praten, omdat het toevallig de overheid was die haar dwarsboomde?
Waar was haar vader op dat moment?
Ongeacht wat voor vreselijk dramatische gebeurtenis er is waardoor je 13-jarige meent zich lam te moeten zuipen, dat hoor je als ouder simpelweg niet te laten gebeuren, en al helemaal niet mee te gaan in het excuus dat de 13-jarige daarvoor aanvoert, dat is volop ouderlijk falen.
Overigens is dat ook falen van jeugdzorg, want in combinatie met alle andere zaken zou dat wel een heel goede reden zijn geweest om het kind uit huis te plaatsen, maar dat is ze dan weer niet opgevallen, dat weten we alleen doordat oma het kennelijk zo "normaal" vindt, dat ze het zelfs in een boek geschreven heeft.
Een auto besturen kan elk kind. Zeilen is van een andere orde, dan ben je aan de elementen der natuur overgeleverd. Bij autorijden is dat niet zo. Het gaat niet om kunnen, maar om verantwoordelijkheidsgevoel en dat is niet aan leeftijd gekoppeld. Sommige jongetjes van 25 zijn mentaal nog niet in staat om veilig aan het verkeer deel te nemen!quote:Op maandag 23 januari 2012 21:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je moet regels nou eenmaal maken op basis van wat een normaal kind van die leeftijd kan.
Het kind van Jos Verstappen doet het erg goed op de kartbaan, een uitzonderlijk talent schijnt het te zijn, zullen we hem als hij 13 is maar een rijbewijs geven dan??
Kijken we gewoon niet naar de leeftijd maar naar het individu, hij is immers anders dan andere kinderen.
Wel eens gezeild?quote:Op maandag 23 januari 2012 21:50 schreef JellieVrolijk het volgende:
Ik vind haar helemaal niet zo bijzonder, er zijn heel veel jongeren die dat wel willen en ook kunnen. Zij hebben echter geen vermogende pa.
Volgens mij heeft de famile Dekker maandenlang het geld bij elkaar gebedeld.quote:Op maandag 23 januari 2012 21:50 schreef JellieVrolijk het volgende:
Ik vind haar helemaal niet zo bijzonder, er zijn heel veel jongeren die dat wel willen en ook kunnen. Zij hebben echter geen vermogende pa.
ja ik wel. Daar hoef je voor alleen maar wat kennis op te doen. Iedere jongen/meisje kan het prima toch.quote:
Dat verhaal komt uit het boek van haar oma.... oma Dekker, dus iemand die in principe het beste met Laura voor zou moeten hebben.quote:Op maandag 23 januari 2012 21:46 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Ik geloof helemaal niks van die verhalen van drankgebruik. Laura is lief en slim en zou dat nooit doen.
Het gaat bij allebei om verantwoordelijkheidsgevoel, en het is algemeen bekend dat verantwoordelijkheidsgevoel op die leeftijd nog niet uitontwikkeld is.quote:Een auto besturen kan elk kind. Zeilen is van een andere orde, dan ben je aan de elementen der natuur overgeleverd. Bij autorijden is dat niet zo. Het gaat niet om kunnen, maar om verantwoordelijkheidsgevoel en dat is niet aan leeftijd gekoppeld. Sommige jongetjes van 25 zijn mentaal nog niet in staat om veilig aan het verkeer deel te nemen!
Ben je niet een heel klein beetje blij voor Laura dat ze deze tocht heeft mogen maken?
Onder andere dat regelmatig voor zichzelf moeten zorgen toen ze daar nog te jong voor was, zogenaamd onder het mom van "zelfstandig zijn", om het nog maar niet te hebben over die zuippartijen.quote:Op maandag 23 januari 2012 22:07 schreef livelink het volgende:
Zo ver zou ik ook niet willen gaan. Laura heeft met haar vader natuurlijk een totaal ander leven geleid dan 99% van de mensen, maar waar zie je verwaarlozing? Ik zie dat niet eigenlijk.
Als hij haar werkelijk heeft aangepraat dat er een aanslag op haar gepleegd zou gaan worden, dan vind ik dat wel bijna misdadig.
Een beetje jammer alleen dat je bij wet verplicht bent om aangifte te doen van de geboorte van je kindquote:Op maandag 23 januari 2012 21:40 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Wat jij zegt: er wordt alleen naar leeftijd gekeken, niet naar het individu. Laura is anders dan andere kinderen, dat zei ik toen ook al.
De toch is voltooid en zoals Laura tegen Kim zei: "ga je volgende keer met me mee?", prima! Ik denk dat ik mijn dochter helemaal niet bij de burgerlijke stand ga opgeven. Die paar roteuri kinderbijslag mogen ze houden. Altijd bemoeienis, maar waar het echt fout gaat zijn de bemoeiinstanties onzichtbaar.
Laura heeft bij de scheiding van haar ouders er zelf voor gekozen bij haar vader te leven.quote:Op maandag 23 januari 2012 22:20 schreef Leandra het volgende:
Ik heb het idee dat de vader een stuk minder betrokken zou zijn geweest als Laura niet graag zou het pad zou volgen dat hij voor ogen had... en ik vind dat hij opvoedkundig gewoon flinke steken heeft laten vallen.
Ja en? Alsof kinderen er niet vaker voor kiezen bij de ouder te gaan wonen waar ze het minst tot de orde geroepen worden? Het is niet alsof het feit dat ze die keuze gemaakt heeft ook automatisch betekent dat het het beste voor haar zou zijn.quote:Op maandag 23 januari 2012 22:23 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Laura heeft bij de scheiding van haar ouders er zelf voor gekozen bij haar vader te leven.
Nee, dat word door Lyal Mercer verspreid.quote:Op maandag 23 januari 2012 17:33 schreef MrFoureyes het volgende:
Het tweede verhaal (de moordaanslag in opdracht van de Nederlandse regering) wordt door haar vader verspreid.
Je kunt je beter afvragen welke steek hij op de naald heeft kunnen krijgen.quote:Op maandag 23 januari 2012 22:20 schreef Leandra het volgende:
Ik heb het idee dat de vader een stuk minder betrokken zou zijn geweest als Laura niet graag zou het pad zou volgen dat hij voor ogen had... en ik vind dat hij opvoedkundig gewoon flinke steken heeft laten vallen.
Nee, ik zit haar drankgebruik niet goed te praten. Maar ja, ik begrijp wel waar het vandaan komt.quote:Op maandag 23 januari 2012 21:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zit je nou het drankgebruik van een 13-jarige die haar zin niet kreeg goed te praten, omdat het toevallig de overheid was die haar dwarsboomde?
Waar was haar vader op dat moment?
Ongeacht wat voor vreselijk dramatische gebeurtenis er is waardoor je 13-jarige meent zich lam te moeten zuipen, dat hoor je als ouder simpelweg niet te laten gebeuren, en al helemaal niet mee te gaan in het excuus dat de 13-jarige daarvoor aanvoert, dat is volop ouderlijk falen.
Lol, selectief geheugen? Je vergeet even dat Jeugdzorg daar wel om gevraagd heeft nadat zij was weggelopen, zij mocht in eerste instantie nog niet eens naar haar vader/ouderlijk huis. Maar niet Laura werd gestraft, eerder het tegendeel, Jeugdzorg kreeg aanwijzingen van de rechter hoe zij zich hebben te gedragen .. dus schijnbaar vond ook de rechter Laura's reactie op dat wazige gedoe van Jeugdzorg heel begrijpelijk en normaal.quote:Overigens is dat ook falen van jeugdzorg, want in combinatie met alle andere zaken zou dat wel een heel goede reden zijn geweest om het kind uit huis te plaatsen, maar dat is ze dan weer niet opgevallen, dat weten we alleen doordat oma het kennelijk zo "normaal" vindt, dat ze het zelfs in een boek geschreven heeft.
lol, ja, dat zal vast alle verschil hebben gemaakt .. spijbelen, zelfmutilatie, weglopen, dat was wel begrijpelijk, maar als een kind dat normaal gesproken nooit drinkt ineens aan het zuipen slaat, ja, dat zou teveel zijn geweest, dan had de rechter vast anders besloten ..quote:Op dinsdag 24 januari 2012 00:24 schreef Leandra het volgende:
De rechter had het daarbij vast niet over haar drankgebruik.
Iedereen proeft nou alcohol als minderjarige of het nou verboden is of niet. Daarnaast is de leeftijd in sommige landen 16.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 00:24 schreef Leandra het volgende:
De rechter had het daarbij vast niet over haar drankgebruik.
Er zullen zat andere kinderen toe in staat zijn, maar die hebben ouders waarbij de weegschaal anders uitslaat als op het ene schaaltje de liefde en zorg voor hun kind ligt en op het andere schaaltje een potentieel wereldrecord.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 00:28 schreef dikkebroekzak het volgende:
Ik snap nog steeds niet waarom een andere kind van diezelfde leeftijdsgroep hiertoe niet in staat zou zijn.
Mits een beetje voor geleerd en voldoende middelen.
je zegt dus hiermee dat de ouders Laura geen oprechte gevoelens voor haar hebben?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 00:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er zullen zat andere kinderen toe in staat zijn, maar die hebben ouders waarbij de weegschaal anders uitslaat als op het ene schaaltje de liefde en zorg voor hun kind ligt en op het andere schaaltje een potentieel wereldrecord.
Het gaat niet om proeven, oma Dekker heeft in haar boek gewoon geschreven dat Laura bezopen over straat liep te slenteren toen ze 13 was.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 00:32 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Iedereen proeft nou alcohol als minderjarige of het nou verboden is of niet. Daarnaast is de leeftijd in sommige landen 16.
Ik zelf probeerde alcohol voor het eerst als 15 jarige. Toen ging ik zelfs gewoon de buurtwinkel in en zonder id kaart te moeten tonen kocht ik gewoon een doosje pils. Was ook midden jaren 90. Probeer dat tegenwoordig.
Ik denk dat vader Dekker zijn dochter meer als een manier ziet om zijn dromen te verwezenlijken dan als een kind dat zijn zorg en begeleiding nodig heeft bij het volwassen worden.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 00:34 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
je zegt dus hiermee dat de ouders Laura geen oprechte gevoelens voor haar hebben?
Ja, je zou een opstandig pubertje toch eens tot de orde roepen.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 00:31 schreef moussie het volgende:
[..]
lol, ja, dat zal vast alle verschil hebben gemaakt .. spijbelen, zelfmutilatie, weglopen, dat was wel begrijpelijk, maar als een kind dat normaal gesproken nooit drinkt ineens aan het zuipen slaat, ja, dat zou teveel zijn geweest, dan had de rechter vast anders besloten ..
C'mon zeg, het was overduidelijk dat het vage gedoe plus de boot aan de ketting de oorzaak was van haar vreemde gedrag, dingen die zij eerder niet deed, en dat heeft de rechter ook gezien .. vandaar de aanwijzingen voor Jeugdzorg, en vandaar dat het vanaf dat moment ook weer goed ging met haar
Nee dat begrijp ik maar ik raakte soms ook een beetje aangeschoten/licht dronken/bezopen in die leeftijd destijds en ik was zeker niet de enige. Je moet toch experimenteren eens een keer en als je het doet voor de eerste keer in je leven weet je niet precies wat je grenzen zijn.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 00:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het gaat niet om proeven, oma Dekker heeft in haar boek gewoon geschreven dat Laura bezopen over straat liep te slenteren toen ze 13 was.
Dat is wat anders dan proeven.
Je hebt er soms slechte familieleden. Dit waren toch niet de ouders?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 00:48 schreef Leandra het volgende:
Je lijkt het punt nog steeds te missen: het verhaal komt van oma Dekker, die het ook graag als een soort beschuldiging aan de overheid gebruikt, maar terwijl ze dus wisten wat er gaande was bleef het niet bij een keer.
Als jouw 13-jarige bezopen over straat loopt, bierflesjes kapot te smijten, en je weet dat, gebeurt het dan nog een keer?
Ja, dat zal jij vast hebben gedaan in die situatie, boven al die dreigingen en al die onzekerheid je kind ook nog eens de mantel uitvegen ..quote:Op dinsdag 24 januari 2012 00:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, je zou een opstandig pubertje toch eens tot de orde roepen.
Daarbij hielp het ook vast dat papa Dekker het ook alleen maar onrechtvaardig vond...
Alle kinderen zijn anders dan alle andere kinderen.quote:Op maandag 23 januari 2012 21:40 schreef BabeWatcher het volgende:
Wat jij zegt: er wordt alleen naar leeftijd gekeken, niet naar het individu. Laura is anders dan andere kinderen
Zeilen kan iedereen leren, net als iedereen kan leren lopen, autorijden en fietsen.quote:
Vroeger had ik mijn eigen FJ'tje en zeilde bij Eernewoude en Grouw, ook niet eenvoudig met al die slootjes. Geen motor, als ik vast kwam te zitten moest ik maar zien hoe ik eruit kwam. Maar ik verloor mijn interesse, mijn vader verkocht het bootje toen ik een jaar of 17 was.quote:
wij mochten na een spectaculaire overwinning in de kleedkamer onder toeziend oog van de coach (met toestemming van papa zonder medeweten van mama) 1 biertje drinken om het te vierenquote:Op dinsdag 24 januari 2012 00:52 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Je hebt er soms slechte familieleden. Dit waren toch niet de ouders?
Een mijner tantes hield zelfs geen contact met ons.
Wij moesten in die leeftijd toen alles uiterst geheim houden. Want we zouden letterlijk gevild worden door onze ouders.
Een klasgenootje van mij ging zo ver zelfs om de vodkafles van zijn pa weer bij te vullen met water
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
Er is niets mis met een drammerige dreinerige opstandige puber tot de orde roepen, gut wat een drama van wereldformaat dat haar bootje tijdelijk aan de ketting lag....quote:Op dinsdag 24 januari 2012 01:18 schreef moussie het volgende:
Ja, dat zal jij vast hebben gedaan in die situatie, boven al die dreigingen en al die onzekerheid je kind ook nog eens de mantel uitvegen ..
dat haar droom daar aan diggelen aan het gaan is, so what, dat je kind kapot gaat door de onzekerheid, so what, jij doet er nog een schepje boven op, hoppa, met de botte bijl .. je hebt maar te luisteren en punt .. voor haar eigen bestwil zeker? En jij noemt jezelf een liefdevolle ouder?
Overigens, heb jij überhaupt enig idee hoe pa in privésfeer heeft gereageerd? Of denk je nou echt dat zijn reactie beperkt is gebleven tot hetgeen je ergens hebt gelezen, voor de rest praten ze nooit met elkaar of zo?
quote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:27 schreef Leandra het volgende:
Het opstandige, drammerige, dreinende pubertje werd dus niet gekalmeerd door de opvoeder, maar juist nog verder opgejut tegen die nare bemoeizuchtige overheid die regels heeft waar mensen zich aan moeten houden.
Echt ongelooflijk, dit.. Wat erg dat je het niet goed vindt dat je kind wetten en regels breekt.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 01:18 schreef moussie het volgende:
[..]
Ja, dat zal jij vast hebben gedaan in die situatie, boven al die dreigingen en al die onzekerheid je kind ook nog eens de mantel uitvegen ..
dat haar droom daar aan diggelen aan het gaan is, so what, dat je kind kapot gaat door de onzekerheid, so what, jij doet er nog een schepje boven op, hoppa, met de botte bijl .. je hebt maar te luisteren en punt .. voor haar eigen bestwil zeker? En jij noemt jezelf een liefdevolle ouder?
Overigens, heb jij überhaupt enig idee hoe pa in privésfeer heeft gereageerd? Of denk je nou echt dat zijn reactie beperkt is gebleven tot hetgeen je ergens hebt gelezen, voor de rest praten ze nooit met elkaar of zo?
En Jeugzorg op je dak.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:01 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
. Als je op die manier alles prachtig vindt, wat je kind ook doet, dan krijg je gegarandeerd een over het paard getild mormel..
Dat lijkt me niet meer dan een logisch voortvloeisel uit dat gedrag.quote:
Vent, je bent mod op Fok.. how low can you go?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:23 schreef sp3c het volgende:
waren we 14 ofzo, kan vandaag de dag echt niet meer natuurlijk maar echt slecht zijn we er niet van geworden geloof ik
Komt ze weer met dat neerbuigende toontje .. van 'gut wat een drama'. Dat het hele zeilen jou helemaal niets zegt weten we inmiddels wel.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 11:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er is niets mis met een drammerige dreinerige opstandige puber tot de orde roepen, gut wat een drama van wereldformaat dat haar bootje tijdelijk aan de ketting lag....
Ben je weer een mantra aan het opzeggen of zo, drie keer herhalen met net andere woorden? Nogmaals, hoe wil jij weten wat er bij hun thuis gebeurde in die periode? Zat jij erbij, dat jij zo precies weet wat er al dan niet gezegd is?quote:Wat wel gewoon heel triest is, is dat vader Dekker zijn kind niet gecoached heeft in het ondergaan van dat drama, maar ondertussen net zo hard liep te roepen hoe oneerlijk het was dat het gebeurde.
Er werd voor Laura thuis niets gerealitveerd, ze werd alleen maar gesteund in het idee dat het puur onrecht was wat haar aangedaan werd.
Het opstandige, drammerige, dreinende pubertje werd dus niet gekalmeerd door de opvoeder, maar juist nog verder opgejut tegen die nare bemoeizuchtige overheid die regels heeft waar mensen zich aan moeten houden.
Lol, wel pa Dekker op basis van je hersenspinsels de stront in te trappen .. maar als we het over jouw uitspraken hebben wil je ineens wel heel fijntjes nuanceren ..quote:Maar goed, jij leest graag in mijn post dat ze nog eens extra op haar duvel had moeten krijgen, terwijl ik dat niet schrijf en de suggestie niet eens wek, dus blijf fijn op je eiland met moussievisie zitten, maar leg me niet (wederom) woorden in de mond die ik niet geschreven heb.
crewbash!!!!!!!!quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:18 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Vent, je bent mod op Fok.. how low can you go?
Er is in Nederland nog steeds heel veel mogelijk. Je maakt gewoon goede afspraken en komt die na. Niks mis mee.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:25 schreef sp3c het volgende:
anyways, ik snap de Dekkers op zich wel ... we zijn een landje van regelneukers geworden op de een of andere manier en dat is niet het Nederland waar ik heel erg lang geleden van ben gaan houden!
In dat Nederland was het mogelijk om boven het maaiveld rond te hangen maar je woord was ook je woord dus als je zegt ik ga leren, er komt een volgboot en weet ik veel wat dan moet je gaan leren en goed opletten dat de volgboot in de buurt blijft!
dan mag je van mij gaan scubadiven, bergbeklimmen en je in de haven helemaal klemzuipen als je daar zin in hebt maar nu denk ik 'mweh'
Niet meer dan logisch. Heel volwassen gereageerd van de LPA's.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:34 schreef Cobra4 het volgende:
'Laat Laura met rust!'
AMSTERDAM - Leerplichtambtenaren moeten zeilmeisje Laura Dekker, die afgelopen zaterdag met haar aankomst in Nieuw-Zeeland haar reis rond de wereld voltooide, voorlopig met rust laten.
Dat adviseert de brancheorganisatie voor leerplichtambtenaren Ingrado zijn leden, bevestigt voorzitter Carry Roozemond. De 16-jarige Laura moet volgens haar eerst rust krijgen nadat ze met haar boot Guppy niet alleen de wilde zee moest trotseren, maar ook leerplichtambtenaren op haar dak kreeg. Tegenover het AD laat Roozemond weten: "Er is al meer dan genoeg over deze zaak gezegd. Al die druk op Laura is niet goed geweest."
Laura heeft tijdens haar reis les gevolgd via de wereldschool. De tiener heeft alle boeken van Havo 4 en 5 aan boord en 'mag verder leren wanneer ze wil', meldt het AD. Laura zelf heeft aangegeven graag haar havodiploma te willen gaan halen. "Niet omdat het moet. Maar omdat ik het zelf graag wil. Ik doe niets omdat het moet."
Pas als ze weer naar Nederland komt, is volgens Roozemond sprake van een nieuwe situatie. "Laura heeft een heel bijzondere reis achter de rug en moet eerst bijkomen. Als ze hier weer naar school wil gaan, kan ze altijd aankloppen als ze vragen heeft. Maar wat ze nu nodig heeft, is rust."
http://www.telegraaf.nl/b(...)_.html?sn=binnenland
Zo zie je maar weer dat NL. helemaal niet zo verzuurd is.. Ze mocht op reis terwijl ze alle schijn tegen had, en nu mag ze eerst vakantie vieren om uit te rusten van haar vakantie.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:34 schreef Cobra4 het volgende:
'Laat Laura met rust!'
AMSTERDAM - Leerplichtambtenaren moeten zeilmeisje Laura Dekker, die afgelopen zaterdag met haar aankomst in Nieuw-Zeeland haar reis rond de wereld voltooide, voorlopig met rust laten.
Dat adviseert de brancheorganisatie voor leerplichtambtenaren Ingrado zijn leden, bevestigt voorzitter Carry Roozemond. De 16-jarige Laura moet volgens haar eerst rust krijgen nadat ze met haar boot Guppy niet alleen de wilde zee moest trotseren, maar ook leerplichtambtenaren op haar dak kreeg. Tegenover het AD laat Roozemond weten: "Er is al meer dan genoeg over deze zaak gezegd. Al die druk op Laura is niet goed geweest."
Laura heeft tijdens haar reis les gevolgd via de wereldschool. De tiener heeft alle boeken van Havo 4 en 5 aan boord en 'mag verder leren wanneer ze wil', meldt het AD. Laura zelf heeft aangegeven graag haar havodiploma te willen gaan halen. "Niet omdat het moet. Maar omdat ik het zelf graag wil. Ik doe niets omdat het moet."
Pas als ze weer naar Nederland komt, is volgens Roozemond sprake van een nieuwe situatie. "Laura heeft een heel bijzondere reis achter de rug en moet eerst bijkomen. Als ze hier weer naar school wil gaan, kan ze altijd aankloppen als ze vragen heeft. Maar wat ze nu nodig heeft, is rust."
http://www.telegraaf.nl/b(...)_.html?sn=binnenland
Mwoag, ik vind het wel meevallen. Ik bedoel, er waren sterke aanwijzingen dat Laura zich niet aan de afspraken hield. Dan kan ik me prima voorstellen dat ze even navraag doen bij paps "Goh, wat is er aan de hand?". Dat paps dan weer gaat steigeren en die doodnormale vraag weer als een groot onrecht, met daarbij allerlei onzin als dat de politie op de kade zou staan wachten, de media inslingert, is niet de fout van de LPA.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:52 schreef livelink het volgende:
Het was beter geweest als de leerplichtambtenaren zich de hele reis terughoudend hadden opgesteld en zich niet hadden laten provoceren door de uitlatingen van de fam. Dekker over school.
Welke wetten en regels had zij dan gebroken op dat moment? Zij had al lessen van de wereldschool geregeld en had alleen nog toestemming nodig .. dus welke wet heeft zij gebroken?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:01 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Echt ongelooflijk, dit.. Wat erg dat je het niet goed vindt dat je kind wetten en regels breekt.
Jij hebt de fontein van de eeuwige jeugd gevonden of zo, jij wordt niet meer ouder?quote:En dan moest ze zeker getroost worden omdat ze haar zinnetje niet gelijk kreeg??
Het enige, echt het enige waarin Laura zich heeft onderscheiden is dat ze dit op jonge leeftijd deed. Die droom gaat dus echt niet aan diggelen als ze eerst normaal naar school was geweest hoor.
Lol, een 'ervaringsdeskundige'. Lieve schat, voor je je eigen kind veilig door de puberteit hebt geloodst, hell, voor je voor de moeilijke beslissing hebt gestaan wat belangrijker is, het meedoen in een teamsport of de blessures die daarbij opgelopen (kunnen) worden zit jij je capaciteiten als opvoeder schromelijk te overschatten .. kom over 10 jaar nog maar eens terug.quote:God, wat ben ik blij dat jij mijn kinderen niet opvoedt. Je lijkt zelf wel een verongelijkt kind.
Volgens mij constateerde moeder alleen dat dat haar karakter was, dat 'prachtig vinden' ben ik iig niet tegen gekomen in dat verhaal van ma. Maar ja, deze trend waarbij de ouders en Laura van alles toegedicht wordt, op basis van halve verhalen aangevuld met hersenspinsels, is al zo oud als deze topicreeks .. zoals ik al zei, zorgvuldig lezen/luisteren kan jullie iig niet worden verweten.quote:Haar ouders vonden het NB. van karakter getuigen dat ze gewoon toch aanmeerde terwijl de havenmeester zei dat dat niet kon.. Als je op die manier alles prachtig vindt, wat je kind ook doet, dan krijg je gegarandeerd een over het paard getild mormel.. Waarvan akte.
Uitsluitend nog wel, en 'geen enkele' .. en dat concludeer je dan op basis van de dingen die je wel hebt gelezen .. dat er nog meer dingen gebeuren in haar leven naast hetgeen je gelezen hebt is voor jou net die ene brug te ver, tot zover kan je niet doordenken?quote:Dit kind doet uitsluitend wat ze wil, kan niet normaal met anderen omgaan en houdt zich aan geen enkele afspraak. Nou, gefeliciteerd hoor. Goeie job.
Ach, fatsoenlijke mensen die een fatsoenlijk gesprek willen. Niks mis mee. En ze hadden waarschijnlijk de hoop dat Dick gekalmeerd was na alle ophef van voor de reis. Ook niks mis mee. Dat is zelfs positief: denken dat men er samen wel uitkomt.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 13:04 schreef livelink het volgende:
Wellicht niet de fout van de LPA, maar het was wel te verwachten natuurlijk. De oproep nu is mosterd na de maaltijd, vind ik
Is die quote erg dan? Ik kan het wel waarderen als iemand haar eigen lijn trekt tegen de stroom in zonder dat diegene iemand echt tot last is. Op de mensen na die graag beslissen wat iedereen met zijn leven mag en moet doen na dan.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:37 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer dat NL. helemaal niet zo verzuurd is.. Ze mocht op reis terwijl ze alle schijn tegen had, en nu mag ze eerst vakantie vieren om uit te rusten van haar vakantie.
En die quote van Laura zegt alles over haar: ze doet alleen dingen die ze wil.
En daar zitten dan ook altijd consequenties aan vast.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 13:03 schreef moussie het volgende:
Als je met iemand een contract hebt gesloten en je komt er binnen een x periode achter dat het anders uitpakt dan je voorgespiegeld werd heb je het volste recht om op de afspraak terug te komen .. dat gebeurt dan ook dagelijks, en meestal door volwassen mensen ..
Mijn uitspraken en de dingen waarvan jij denkt dat ik zeg zeg/post zijn twee heel verschillende zaken, een paar dagen geleden verweet je mij ook al te posten anderen mijn waardeoordeel te willen opleggen terwijl ik uitsluitend mijn mening geven had.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:22 schreef moussie het volgende:
Lol, wel pa Dekker op basis van je hersenspinsels de stront in te trappen .. maar als we het over jouw uitspraken hebben wil je ineens wel heel fijntjes nuanceren ..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |