abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107146476
Er zitten gewoon geweldige trolls in dat gastenboek _O-
  maandag 23 januari 2012 @ 18:31:09 #106
340258 MrFoureyes
Through the looking glass
pi_107146500
Ik heb met mijn werkgever afgesproken dat ik in ruil voor salaris kom werken. Ik moest dat wel zo afspreken, want als ik niet kwam werken, kreeg ik ook geen salaris, terwijl ik dat echt nodig heb om te leven. De afspraak is niet vrijwillig, en dus ben ik er niet aan gehouden om te werken.
  maandag 23 januari 2012 @ 18:38:19 #107
40566 Ericr
Livewrong
pi_107146738
quote:
Hallo Laura allereerst gefeliciteerd met je Topsport prestatie. Ik ben 74 jaar en heb heel veel akties voor het algemeen belang gedaan. Ik heb veel brieven, uitnodigingen, foto's en telegrammen gekregen van o.a. Het Koninklijk Huis. Ik heb je nu voorgedragen voor een Koninklijke onderscheiding bij de regering van Sint Maarten. Ook zal ik er voor pleiten dat je een bijschrijving krijgt in de record book. Vervolgens wil ik een Herinneringsmunt die gedurende dit jaar als betaalmiddel in circulatie wordt gebracht. Graag wil ik voor de realisatie met je in kontakt komen. Met vriendelijke groeten, Carel Slegt
Komt dat lintje! Carel Slegt, directeur van de Brugmetaalbeurs met 0 connecties op Linkedin, een echte netwerkman dus _O-

[ Bericht 2% gewijzigd door Ericr op 23-01-2012 18:47:32 ]
  † In Memoriam † maandag 23 januari 2012 @ 18:42:09 #108
137949 Disana
pi_107146866
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 18:38 schreef Ericr het volgende:

[..]

Komt dat lintje! Carel Slegt, directeur van de Brugmetaalbeurs met 0 connecties op Linkedin, een echte netwerkman dus _O-
Dat is net zo iemand als svetan: een oude man die nog een partijtje gewichtigheid mee wil blazen terwijl de wereld verder draait.
pi_107146923
Ericr: haal zijn NAW gegevens even weg. Is tegen de policy om die hier te plaatsen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 23 januari 2012 @ 18:47:20 #110
40566 Ericr
Livewrong
pi_107147050
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 18:43 schreef spijkerbroek het volgende:
Ericr: haal zijn NAW gegevens even weg. Is tegen de policy om die hier te plaatsen.
Hij zet zelf overal die gegevens neer, op een blog over Danielle Overgaag flikt hij het ook :

quote:
Beste Danielle, gisteren zag ik je op de rode loper dat jij en je man waren uitgenodigd op het
verjaardags feest van Prinses Maxima. Ik hoop dat je veel genoegen daaraan heeft beleefd. Ik
ben een oude fan van je voorwat betreft je fiets
periode. Ik heb drie zoons die ook bij KNWU hebben gefietst en dus wedstrijden reed achter de dames
http://danielleovergaag.b(...)-jan-smit-lopen.html

Maar ik zal zijn NAW-gegevens verwijderen.

Zou bijna denken dat Svetan dezelfde als Carel Slegt is.
  maandag 23 januari 2012 @ 18:47:38 #111
340258 MrFoureyes
pi_107147067
Komt een aap uit de mouw:

"Marian 23-01-2012

Heel goed gedaan - en een prachtige opgestoken dikke middelvinger naar overheid en ambtenaren. Schitterend om te zien hoe je beloftes over volgboten, walteams, leren op zee en tussentijdse examens erin gingen als zoete koek bij die suffe rechters. En hilarisch om te horen hoe je vervolgens precies deed wat je zelf wilde - en dat was zeilen!"
pi_107151005
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 17:33 schreef MrFoureyes het volgende:
Wat ik weer aardig vind, is deze bron:

http://www.depers.nl/binn(...)eisje-opsluiten.html

We hebben dus twee angsten die bij Laura tot een trauma hebben geleid: 1. de opname in een gesloten inrichting 2, de moordaanslag die door de Nederlandse geheime dienst op haar werd beraamd.

Het eerste verhaal (de gesloten inrichting) is door Oma in de wereld gebracht, in haar meesterlijk epos "Mijn Verhaal". Het tweede verhaal (de moordaanslag in opdracht van de Nederlandse regering) wordt door haar vader verspreid. Het lijkt er sterk op dat zowel Oma als vader dus zeer bereid zijn om hun (klein)dochter op te offeren voor een anti-autoriteitenoffensief, ook als dit leidt tot een angststoornis bij Laura.

Toch wel tamelijk onfris.
Die gesloten inrichting is wel degelijk een dwangmiddel. Ik ken verhalen over uithuisgeplaatste kinderen die in hun 'veilige' pleeggezin misbruikt of mishandelt zijn.
Een uithuisplaatsing is per definitie gelijk aan opsluiting, pleegouders hebben carte blanche en kunnen met 1 telefoontje de toevertrouwde laten ophalen, om dan wél in een gesloten inrichting te worden geplaatst.
Gelukkig is het niet zover gekomen, een van de weinige keren dat ik blij ben dat er ook vrouwelijke rechters in Nederland zijn.
In wat voor vreselijke zaken is Laura tijdens haar levensgevaarlijke reis terechtgekomen? Ze heeft een keer haar voet gestoten en .... ehhhh .... dat wat het wel zo'n beetje.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_107151350
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 18:47 schreef MrFoureyes het volgende:
Komt een aap uit de mouw:

"Marian 23-01-2012

Heel goed gedaan - en een prachtige opgestoken dikke middelvinger naar overheid en ambtenaren. Schitterend om te zien hoe je beloftes over volgboten, walteams, leren op zee en tussentijdse examens erin gingen als zoete koek bij die suffe rechters. En hilarisch om te horen hoe je vervolgens precies deed wat je zelf wilde - en dat was zeilen!"
De geweldige column van Jan Dijkgraaf:

quote:
Column: Laura's middelvinger

De dikste en langste middelvinger ter wereld komt van Laura Dekker. Het zeilmeisje dat als jongste mens ooit solo rond de wereld zeilde.

En die vinger ging dit weekend de lucht in voor Bureau Jeugdzorg. Voor de Kinderbescherming. Voor Nederland. Voor al die sneuneuzen die de afgelopen jaren moesten melden dat het meisje een verwend nest was. Een aandachtsjunk. Een leerplichtcrimineel. Een geesteszieke. Een zichzelf overschattend kutkind.

Laura Dekker had een droom. Als jongste ooit rond de wereld zeilen. En ze realiseerde die droom, tussen 21 augustus 2010, toen ze als 14-jarige van Gibraltar vertrok, en 21 januari 2012, toen ze als 16-jarige op St.Maarten aankwam. Door haar droom uit te laten komen, bewees Laura Dekker het ongelijk van al haar criticasters. Laura Dekker is een uitzonderlijk kind dat een uitzonderlijke prestatie leverde.

Hoe veel Nederlanders die veel ouder zijn dan Laura Dekker hebben niet een droom? Ooit willen ze nog eens... Later gaan ze zeker... Als ze straks niet meer hoeven te...dan...

Altijd hebben ze een stuwmeer aan bezwaren dat voorkomt dat die dromen ooit uit gaan komen. Een berg excuses om het niet te doen. Uit angst om hun hart te volgen. Prima! Want als iedereen in zijn eentje de wereld wilde rondzeilen, werd het filevaren op de oceanen. Maar please, please, please, kunnen al die 'kinderbeschermende' zuurtjes die trachtten de droom van Laura Dekker te verstoren en al die mutsen met die hangende mondhoeken die haar veroordeelden omdat ze deed waar 99,9 procent van de mensheid te láf voor is die middelvinger van Laura Dekker op gepaste wijze beantwoorden? Namelijk met de meest ruiterlijke 'SORRY!!!'
_O_ Jan Dijkgraaf _O_
pi_107151732
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 20:14 schreef BabeWatcher het volgende:
Die gesloten inrichting is wel degelijk een dwangmiddel.
Maar kwam helemaal niet voor in de ideeen van jeugdzorg/kinderbescherming over Laura.
De rest van je verhaal kunnen we daarom gewoon negeren.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_107151904
(cit.)
Maar please, please, please, kunnen al die 'kinderbeschermende' zuurtjes die trachtten de droom van Laura Dekker te verstoren en al die mutsen met die hangende mondhoeken die haar veroordeelden omdat ze deed waar 99,9 procent van de mensheid te láf voor is die middelvinger van Laura Dekker op gepaste wijze beantwoorden? Namelijk met de meest ruiterlijke 'SORRY!!!'
_O_ Jan Dijkgraaf _O_

cit.Jan Dijkgraaf : "sorry" ? Dat is niet genoeg !
Lijkt me gepast om dat leger "zorgdragers" rondom Laura een jaar (of zo) vast te zetten in een van hun gesloten inrichtingen. Doen we er een opdruk "sorry" bij, en wat foto's van de boot, en haaien.

[ Bericht 27% gewijzigd door quirigua op 23-01-2012 20:37:55 ]
pi_107151981
"Leuk" dat Jan Dijkgraaf even volledig over de sociale en psychische bezwaren, die de rechter had, heenstapt en negeert. Die bezwaren bleken wel degelijk terecht.
pi_107151992
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 20:21 schreef BabeWatcher het volgende:

_O_ Jan Dijkgraaf _O_
Mooie column! _O_
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_107152195
Maar ik snap na 55 topics nog steeds niet waarom Laura wel mag doen wat ze wil en andere kinderen niet, die moeten gewoon naar school.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_107152360
En dat kind valt straks toch in een gat, die gaat geen school afmaken hoor na al die "vrijheid".
Wie mag dan de rekening betalen, juist..
  maandag 23 januari 2012 @ 20:39:37 #120
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_107152501
Dat zien ze in Nieuw Zeeland allemaal wel, van de toekomst van Laura zullen we in Nederland geen last hebben.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_107152776
Ik bedenk me ineens....

Sinds een paar jaar geleden die poeha over meerdere paspoorten begon is zij (bij mijn weten) de enige persoon die de nederlandse vlag letterlijk overboord heeft gesmeten.

Benieuwd wat een bepaalde tweede kamer fractie daarover te zeggen heeft.
pi_107153063
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 20:43 schreef Ulx het volgende:
Sinds een paar jaar geleden die poeha over meerdere paspoorten begon is zij (bij mijn weten) de enige persoon die de nederlandse vlag letterlijk overboord heeft gesmeten.

Benieuwd wat een bepaalde tweede kamer fractie daarover te zeggen heeft.
Ze heeft 'm gewoon opgeborgen.
En die bepaalde fractie kan de boom in. Die zijn nog triester dan Dick.
  maandag 23 januari 2012 @ 20:49:41 #123
340258 MrFoureyes
pi_107153121
Het blijkt toch heel moeilijk om een normale discussie of debat te voeren. De voorstanders van deze trip werpen zich ter aarde in absolute aanbidding - Laura als voorbeeld voor de mensheid, Laura als minister president - het kan niet op. Diezelfde voorstanders reageren op maar een manier op de tegenstanders van dit project: wie het geen goed plan vindt, is jaloers, zou zelf dolgraag ook willen zeilen maar is er te laf voor, gunt een ander de roem niet, is verzuurd, etc.
Het artikel van Jan Dijkgraaf is daar een voorbeeld van.

En dan hebben we de tegenstanders, van wie sommigen (niet hier, overigens) zich uitputten in krachttermen en doodswensen.Tegenover een kind van zestien.

Ik vind dat de ouders van Laura hebben gefaald. Ze hebben toegestaan dat hun dochter een speelbal werd van publiciteit. Ze hebben haar een tocht laten maken die, hoe goed je ook kan zeilen (en dat kan ze zeker) gevaarlijk is, zoals solozeilen, (of solobergbeklimmen of solo wat dan ook) altijd gevaarlijk is. Een misstap, een val, even het bewustzijn kwijt en het is gebeurd. Dat is een heel groot risico.

Het kwalijkst vind ik wel dat vader zijn dochter naar voren schuift als een kindsoldaatje in zijn strijd met de autoriteiten - al een heel oude strijd. Hij verspreidt verhalen die zijn dochter bang maken, althans dat lijkt me onvermijdelijk, als je vader of je oma je vertelt dat je het risico loopt in een jeugdgevangenis te komen (Oma) of dat de Nederlandse staat een moordaanslag op je wil plegen (vader).

De tussenstand is nu dat ze behouden is binnengevaren, maar haar thuis (en dat is echt Nederland) kwijt is en dan maar in een wilde sprong naar de andere kant van de wereld wil verhuizen. En ze geeft aan dat ze aan een angststoornis lijdt en ze verwacht dat dit haar hele leven zo zal blijven.

Het lijkt mij niet zo'n gunstige uitkomst - ik ben niet jaloers (waarop?) en ik zou geen enkele belangstelling hebben om om mijn eentje (of met anderen) op een notedopje de oceanen over te varen. Maar kwalijk vind ik het wel.
  Moderator maandag 23 januari 2012 @ 20:49:54 #124
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_107153137
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 20:35 schreef DroogDok het volgende:
Maar ik snap na 55 topics nog steeds niet waarom Laura wel mag doen wat ze wil en andere kinderen niet, die moeten gewoon naar school.
omdat ze dr afspraken niet nakomt?

en ik gun het haar best hoor allemaal, ik heb vooral problemen met de gebrekkige organisatie van het hele avontuur maar ik kom eigenlijk op de conclusie dat ze itt de rest wel mag doen wat ze wil omdat de hele bende simpelweg schijt aan de regels heeft!

ik feliciteer dr wel met het voltooien van de rit maar ik kan hier echt geen respect of bewondering voor opbrengen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_107153194
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 17:49 schreef livelink het volgende:
Kan je lezen, Moussie? Want dat was precies wat Laura al deed op haar 13e.
En ook zij had haar excuus er voor klaarstaan, zoals ongetwijfeld alle ander 13-jarige ook hebben. En haar vader vond dat ook een prima excuus, dus was in haar geval het zuipen en irritant rondhangen geen probleem, want niet zijn verantwoordelijkheid.

Het leven kan soms heel simpel zijn.
Hmz, als ik het goed herinner deed zij dat alleen in die periode dat haar boot aan de ketting lag, zij kon niet meer 's avonds/in het weekend gaan varen, niet alleen haar normale manier van ontspanning werd afgepakt, maar zij kon ook niet oefenen. Tegelijkertijd werd zij continue bedreigt werd met uithuisplaatsing en duidelijke aanwijzingen geven aangaande de rest van de voorwaarden, hoh maar .. tot het zover geëscaleerd was dat zij wegliep ..
En niet Laura werd gestraft voor dat gedrag, nee, Jeugdzorg werd op de vingers getikt voor hun gedrag gedurende die periode. Was de rechter niet met hun gaan zitten en heeft Jeugdzorg punt voor punt duidelijke aanwijzingen gegeven over hoe zij horen te handelen? En vanaf dat moment ging het dan ook weer goed met haar, Jeugdzorg kon dat kind niet meer treiteren en ondermijnen met onduidelijkheden en alles ging verder prima.
pleased to meet you
pi_107154724
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 20:35 schreef DroogDok het volgende:
Omdat Laura een bijzonder meisje is.

quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 20:37 schreef byah het volgende:
En dat kind valt straks toch in een gat, die gaat geen school afmaken hoor na al die "vrijheid".
Wie mag dan de rekening betalen, juist..
Laura kan nog steeds Wereldschool doen. In hele speciale gevallen mogen kinderen thuisonderwijs hebben.

quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 20:49 schreef MrFoureyes het volgende:

[...]

Het blijkt dat er geen tussenweg bestaat, je vind Laura óf geweldig, óf helemaal niks. Ik was al meteen een groot fan van haar, al vanaf haar eerste mediaoptreden. Ik heb nooit getwijfeld aan de mentale capaciteiten van Laura.

Iemands droom afpakken is naar mijn mening een misdaad tegen de menselijkheid. Iedereen heeft kans om op jonge leeftijd te overlijden of een slepende ziekte te krijgen. Open voor de grap eens het condoleanceregister, er staan heel veel overlijdens in van mensen die in de jaren 80 geboren zijn. Dan heb je een mooi leven gehad, school, werk, dood.

Je kan Laura's angst misschien wel vergelijken met iemand die onschuldig tot levenslang is veroordeeld. Je kan helemaal niks doen dan, steeds maar in angst leven en altijd moeten vechten om proberen je recht te halen tegen iets dat veel sterker is dan jij.
  Moderator maandag 23 januari 2012 @ 21:19:52 #127
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_107155106
ik vind het persoonlijk niet heel erg bijzonder ... lijkt me toch best een tussenweg :D

ik vind het knap dat ze het voor elkaar heeft gekregen maar de manier waarop vind ik een beetje raar
ik vind het een hele ervaring voor zo'n jong meisje maar ik krijg nergens het gevoel dat ik het met een beetje oefening en heel veel gratis geld ook niet zou kunnen
enz.
op de leeftijd na vind ik het gewoon niet zo interessant allemaal

maar dat gastenboek vind ik wel tof _O-

quote:
Iemands droom afpakken is naar mijn mening een misdaad tegen de menselijkheid. Iedereen heeft kans om op jonge leeftijd te overlijden of een slepende ziekte te krijgen. Open voor de grap eens het condoleanceregister, er staan heel veel overlijdens in van mensen die in de jaren 80 geboren zijn. Dan heb je een mooi leven gehad, school, werk, dood.
ja mooi verhaal ... wat als je heel heel graag wilt autorijden of voor mijn part comazuipen

moet je niet aankomen met 'ja voor hetzelfde geld haal ik de wettige leeftijd niet!'
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 23 januari 2012 @ 21:30:27 #128
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107155781
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 20:14 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Die gesloten inrichting is wel degelijk een dwangmiddel. Ik ken verhalen over uithuisgeplaatste kinderen die in hun 'veilige' pleeggezin misbruikt of mishandelt zijn.
Een uithuisplaatsing is per definitie gelijk aan opsluiting, pleegouders hebben carte blanche en kunnen met 1 telefoontje de toevertrouwde laten ophalen, om dan wél in een gesloten inrichting te worden geplaatst.
Je hebt die link naar de pers niet gelezen hè.... men stelde uithuisplaatsing voor bij moeder.
De kans dat dat een pleeggezin is waar mishandeld en misbruikt wordt lijkt me vrij klein.
En nee, een pleeggezin kan een kind ook niet met 1 telefoontje in een gesloten inrichting laten plaatsen, daar is toch echt toestemming van de rechter voor nodig.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 23 januari 2012 @ 21:38:48 #129
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107156304
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 20:51 schreef moussie het volgende:

[..]

Hmz, als ik het goed herinner deed zij dat alleen in die periode dat haar boot aan de ketting lag, zij kon niet meer 's avonds/in het weekend gaan varen, niet alleen haar normale manier van ontspanning werd afgepakt, maar zij kon ook niet oefenen. Tegelijkertijd werd zij continue bedreigt werd met uithuisplaatsing en duidelijke aanwijzingen geven aangaande de rest van de voorwaarden, hoh maar .. tot het zover geëscaleerd was dat zij wegliep ..
En niet Laura werd gestraft voor dat gedrag, nee, Jeugdzorg werd op de vingers getikt voor hun gedrag gedurende die periode. Was de rechter niet met hun gaan zitten en heeft Jeugdzorg punt voor punt duidelijke aanwijzingen gegeven over hoe zij horen te handelen? En vanaf dat moment ging het dan ook weer goed met haar, Jeugdzorg kon dat kind niet meer treiteren en ondermijnen met onduidelijkheden en alles ging verder prima.
Zit je nou het drankgebruik van een 13-jarige die haar zin niet kreeg goed te praten, omdat het toevallig de overheid was die haar dwarsboomde?
Waar was haar vader op dat moment?
Ongeacht wat voor vreselijk dramatische gebeurtenis er is waardoor je 13-jarige meent zich lam te moeten zuipen, dat hoor je als ouder simpelweg niet te laten gebeuren, en al helemaal niet mee te gaan in het excuus dat de 13-jarige daarvoor aanvoert, dat is volop ouderlijk falen.

Overigens is dat ook falen van jeugdzorg, want in combinatie met alle andere zaken zou dat wel een heel goede reden zijn geweest om het kind uit huis te plaatsen, maar dat is ze dan weer niet opgevallen, dat weten we alleen doordat oma het kennelijk zo "normaal" vindt, dat ze het zelfs in een boek geschreven heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_107156415
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 20:49 schreef sp3c het volgende:

[..]

omdat ze dr afspraken niet nakomt?

en ik gun het haar best hoor allemaal, ik heb vooral problemen met de gebrekkige organisatie van het hele avontuur maar ik kom eigenlijk op de conclusie dat ze itt de rest wel mag doen wat ze wil omdat de hele bende simpelweg schijt aan de regels heeft!

ik feliciteer dr wel met het voltooien van de rit maar ik kan hier echt geen respect of bewondering voor opbrengen
eens.
pi_107156417
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 21:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je hebt die link naar de pers niet gelezen hè.... men stelde uithuisplaatsing voor bij moeder.
De kans dat dat een pleeggezin is waar mishandeld en misbruikt wordt lijkt me vrij klein.
En nee, een pleeggezin kan een kind ook niet met 1 telefoontje in een gesloten inrichting laten plaatsen, daar is toch echt toestemming van de rechter voor nodig.
Wat jij zegt: er wordt alleen naar leeftijd gekeken, niet naar het individu. Laura is anders dan andere kinderen, dat zei ik toen ook al.

De toch is voltooid en zoals Laura tegen Kim zei: "ga je volgende keer met me mee?", prima! Ik denk dat ik mijn dochter helemaal niet bij de burgerlijke stand ga opgeven. Die paar roteuri kinderbijslag mogen ze houden. Altijd bemoeienis, maar waar het echt fout gaat zijn de bemoeiinstanties onzichtbaar.
  maandag 23 januari 2012 @ 21:42:51 #132
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107156555
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 21:40 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Wat jij zegt: er wordt alleen naar leeftijd gekeken, niet naar het individu. Laura is anders dan andere kinderen, dat zei ik toen ook al.

De toch is voltooid en zoals Laura tegen Kim zei: "ga je volgende keer met me mee?", prima! Ik denk dat ik mijn dochter helemaal niet bij de burgerlijke stand ga opgeven. Die paar roteuri kinderbijslag mogen ze houden. Altijd bemoeienis, maar waar het echt fout gaat zijn de bemoeiinstanties onzichtbaar.
Je moet regels nou eenmaal maken op basis van wat een normaal kind van die leeftijd kan.

Het kind van Jos Verstappen doet het erg goed op de kartbaan, een uitzonderlijk talent schijnt het te zijn, zullen we hem als hij 13 is maar een rijbewijs geven dan??
Kijken we gewoon niet naar de leeftijd maar naar het individu, hij is immers anders dan andere kinderen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_107156794
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 21:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Zit je nou het drankgebruik van een 13-jarige die haar zin niet kreeg goed te praten, omdat het toevallig de overheid was die haar dwarsboomde?
Waar was haar vader op dat moment?
Ongeacht wat voor vreselijk dramatische gebeurtenis er is waardoor je 13-jarige meent zich lam te moeten zuipen, dat hoor je als ouder simpelweg niet te laten gebeuren, en al helemaal niet mee te gaan in het excuus dat de 13-jarige daarvoor aanvoert, dat is volop ouderlijk falen.

Overigens is dat ook falen van jeugdzorg, want in combinatie met alle andere zaken zou dat wel een heel goede reden zijn geweest om het kind uit huis te plaatsen, maar dat is ze dan weer niet opgevallen, dat weten we alleen doordat oma het kennelijk zo "normaal" vindt, dat ze het zelfs in een boek geschreven heeft.
Ik geloof helemaal niks van die verhalen van drankgebruik. Laura is lief en slim en zou dat nooit doen.

quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 21:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je moet regels nou eenmaal maken op basis van wat een normaal kind van die leeftijd kan.

Het kind van Jos Verstappen doet het erg goed op de kartbaan, een uitzonderlijk talent schijnt het te zijn, zullen we hem als hij 13 is maar een rijbewijs geven dan??
Kijken we gewoon niet naar de leeftijd maar naar het individu, hij is immers anders dan andere kinderen.
Een auto besturen kan elk kind. Zeilen is van een andere orde, dan ben je aan de elementen der natuur overgeleverd. Bij autorijden is dat niet zo. Het gaat niet om kunnen, maar om verantwoordelijkheidsgevoel en dat is niet aan leeftijd gekoppeld. Sommige jongetjes van 25 zijn mentaal nog niet in staat om veilig aan het verkeer deel te nemen!

Ben je niet een heel klein beetje blij voor Laura dat ze deze tocht heeft mogen maken?
pi_107157027
Ik vind haar helemaal niet zo bijzonder, er zijn heel veel jongeren die dat wel willen en ook kunnen. Zij hebben echter geen vermogende pa.
  maandag 23 januari 2012 @ 21:53:24 #135
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_107157207
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 21:50 schreef JellieVrolijk het volgende:
Ik vind haar helemaal niet zo bijzonder, er zijn heel veel jongeren die dat wel willen en ook kunnen. Zij hebben echter geen vermogende pa.
Wel eens gezeild?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 23 januari 2012 @ 21:54:12 #136
354945 dikkebroekzak
de dikste zakken mogen praten
pi_107157253
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 21:50 schreef JellieVrolijk het volgende:
Volgens mij heeft de famile Dekker maandenlang het geld bij elkaar gebedeld.
"Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid. Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker,”
― Albert Einstein
  maandag 23 januari 2012 @ 21:55:47 #137
354945 dikkebroekzak
pi_107157360
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2012 21:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wel eens gezeild?
ja ik wel. Daar hoef je voor alleen maar wat kennis op te doen. Iedere jongen/meisje kan het prima toch.
"Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid. Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker,”
― Albert Einstein
  maandag 23 januari 2012 @ 21:56:49 #138
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107157427
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 21:46 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Ik geloof helemaal niks van die verhalen van drankgebruik. Laura is lief en slim en zou dat nooit doen.
Dat verhaal komt uit het boek van haar oma.... oma Dekker, dus iemand die in principe het beste met Laura voor zou moeten hebben.
quote:
Een auto besturen kan elk kind. Zeilen is van een andere orde, dan ben je aan de elementen der natuur overgeleverd. Bij autorijden is dat niet zo. Het gaat niet om kunnen, maar om verantwoordelijkheidsgevoel en dat is niet aan leeftijd gekoppeld. Sommige jongetjes van 25 zijn mentaal nog niet in staat om veilig aan het verkeer deel te nemen!

Ben je niet een heel klein beetje blij voor Laura dat ze deze tocht heeft mogen maken?
Het gaat bij allebei om verantwoordelijkheidsgevoel, en het is algemeen bekend dat verantwoordelijkheidsgevoel op die leeftijd nog niet uitontwikkeld is.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 23 januari 2012 @ 21:57:01 #139
37150 livelink
pi_107157440
Pa Dekker is niet vermogend. Volgens mij kun je veel van Laura zeggen, maar niet dat het een verwend kind is dat dit heeft bereikt vanwege een vermogende vader.

Ik ben blij voor Laura dat ze mocht vertrekken. Ik denk ook dat de situatie inmiddels zo was geescaleerd dat het echt schadelijk voor haar was geweest als ze niet had mogen vertrekken. Het verschil is dat ik haar vader (en in mindere mate haar moeder) verantwoordelijk hou voor de escalatie en dat haar fans de Nederlandse overheid daarvoor verantwoordelijk houdt.
  maandag 23 januari 2012 @ 21:58:40 #140
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107157550
Verwend is niet alleen maar in materiele zin altijd alles krijgen wat je wilt...
Altijd je zin krijgen is ook verwend.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 23 januari 2012 @ 22:00:21 #141
37150 livelink
pi_107157661
Ik denk echt niet dat Laura verwend is. Op geen enkele manier.
  maandag 23 januari 2012 @ 22:02:50 #142
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107157810
Nee, verwaarloosd is waarschijnlijk een betere omschrijving.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_107158041
Mijn grootste vrees is niet uitgekomen: dat deze topicreeks op 21/1 stil zou vallen. Het lijkt erop dat we zeker deel 60 nog gaan halen
*O*
Ik hoop dat ik bij de aankomst op Schiphol aanwezig kan zijn, dan zal ik de foto's hier plaatsen.
  maandag 23 januari 2012 @ 22:07:20 #144
37150 livelink
pi_107158125
Zo ver zou ik ook niet willen gaan. Laura heeft met haar vader natuurlijk een totaal ander leven geleid dan 99% van de mensen, maar waar zie je verwaarlozing? Ik zie dat niet eigenlijk.

Als hij haar werkelijk heeft aangepraat dat er een aanslag op haar gepleegd zou gaan worden, dan vind ik dat wel bijna misdadig.
  maandag 23 januari 2012 @ 22:10:15 #145
354945 dikkebroekzak
pi_107158342
Maar waar is Laura uniek in dat geen andere leeftijdsgenoot kan doen? Mits geld en ondersteuning?
― Albert Einstein
  maandag 23 januari 2012 @ 22:12:55 #146
37150 livelink
pi_107158504
Ik denk dat Laura juist uniek is door haar opvoeding en haar vader. Welke andere ouder laat een kind van 10 alleen op vakantie gaan met een zeilbootje? En alleen naar Engeland gaan? Dat soort ervaringen maken haar uniek. Goed kunnen zeilen lijkt me niet uniek. Haar echte grote prestatie vind ik ook dat ze niet stapelgek is geworden in haar eentje op zee. Dat vermogen krijg je niet door geld en ondersteuning.
  maandag 23 januari 2012 @ 22:14:39 #147
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107158609
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 22:07 schreef livelink het volgende:
Zo ver zou ik ook niet willen gaan. Laura heeft met haar vader natuurlijk een totaal ander leven geleid dan 99% van de mensen, maar waar zie je verwaarlozing? Ik zie dat niet eigenlijk.

Als hij haar werkelijk heeft aangepraat dat er een aanslag op haar gepleegd zou gaan worden, dan vind ik dat wel bijna misdadig.
Onder andere dat regelmatig voor zichzelf moeten zorgen toen ze daar nog te jong voor was, zogenaamd onder het mom van "zelfstandig zijn", om het nog maar niet te hebben over die zuippartijen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 23 januari 2012 @ 22:18:53 #148
37150 livelink
pi_107158907
Ik heb een ander beeld bij verwaarlozing, maar vooruit. Ik vind dat die vader echt een heleboel dingen niet goed heeft gedaan. Zoals ik al zei, ik acht hem met name schuldig aan het feit dat die hele situatie zo geescaleerd is voor Laura. Maar hij heeft zich volgens mij wel altijd betrokken gevoeld en dan kan ik het niet als verwaarlozing zien.
  maandag 23 januari 2012 @ 22:20:42 #149
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107159018
Ik heb het idee dat de vader een stuk minder betrokken zou zijn geweest als Laura niet graag zou het pad zou volgen dat hij voor ogen had... en ik vind dat hij opvoedkundig gewoon flinke steken heeft laten vallen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_107159171
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 21:40 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Een beetje jammer alleen dat je bij wet verplicht bent om aangifte te doen van de geboorte van je kind ;) (zie oa BWB 1, artikel 19).
pi_107159200
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 22:20 schreef Leandra het volgende:
Ik heb het idee dat de vader een stuk minder betrokken zou zijn geweest als Laura niet graag zou het pad zou volgen dat hij voor ogen had... en ik vind dat hij opvoedkundig gewoon flinke steken heeft laten vallen.
Laura heeft bij de scheiding van haar ouders er zelf voor gekozen bij haar vader te leven.
  maandag 23 januari 2012 @ 22:50:16 #152
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107160758
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 22:23 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Laura heeft bij de scheiding van haar ouders er zelf voor gekozen bij haar vader te leven.
Ja en? Alsof kinderen er niet vaker voor kiezen bij de ouder te gaan wonen waar ze het minst tot de orde geroepen worden? Het is niet alsof het feit dat ze die keuze gemaakt heeft ook automatisch betekent dat het het beste voor haar zou zijn.
Daarbij is uit het hele verhaal over het contact met de moeder wel gebleken dat Laura en haar vader niet vies zijn van een stukje chantage, want de moeder ging alleen maar akkoord met de zeilplannen toen Laura gedreigd had alle contact met de moeder volledig te verbreken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_107160993
He HO STOP is Laura nog steeds niet jankend gevlucht voor de harde boze buitenwereld?
Win een iPad, BlackBerry of iPhone! Kras hier ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ met een sleutel of ander scherp voorwerp.
  maandag 23 januari 2012 @ 22:56:37 #154
37150 livelink
pi_107161071
Volgens mij heeft ze in Sint Maarten weinig last van de harde boze buitenwereld. En kennelijk is de HISWA ook een beetje een vrijstaat binnen Nederland, want daar durft ze ook nog wel te komen.
pi_107161244
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2012 21:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wel eens gezeild?
Ik ben schippersdochter en die kunnen allemaal zeilen. Ga je mee?
pi_107161539
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 17:33 schreef MrFoureyes het volgende:

Het tweede verhaal (de moordaanslag in opdracht van de Nederlandse regering) wordt door haar vader verspreid.
Nee, dat word door Lyal Mercer verspreid.
Vreemd dat een ex woordvoerder die hier eerst als ongeloofwaardig bestempeld is nu ineens op zijn woord geloofd word. :?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')