Toen ik gisteren het journaal keek, was het eerst wat in me opkwam:wow. Ze had wat tiet gekregen. Twee jaar geleden nog een meisje, nu een jonge vrouw. Vervolgens begon ze te praten en was meteen alle geilheid verdwenen.quote:
Hoezo? Te bekakt stemgeluid?quote:Op maandag 23 januari 2012 14:08 schreef Marlan het volgende:
[..]
Toen ik gisteren het journaal keek, was het eerst wat in me opkwam:wow. Ze had wat tiet gekregen. Twee jaar geleden nog een meisje, nu een jonge vrouw. Vervolgens begon ze te praten en was meteen alle geilheid verdwenen.
De Wereldschool heeft bevestigd dat het niet verstandig is 'even wat minder te doen'.quote:Op maandag 23 januari 2012 13:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dus wel gewoon gestopt, dat heeft de wereldschool bevestigd.
En dat gelul dat ze niet kan studeren op de woelige baren had ze kunnen voorzien als ervaren zeilster. Gewoon een kutsmoes dus.
De WEreldschool heeft bevestigd dat zij al weken geen huiswerk meer binnenkregen van Laura, en dat zij "een andere weg heeft gekozen". Je hoeft geen wiskundige te zijn om daaruit op te maken dat ze, in ieder geval in die tijd, geen drol voor school heeft gedaan. En er zijn geen aanwijzingen dat ze daarna nog met de Wereldschool contact heeft gehad om haar schoolwerk voort te zetten.quote:Op maandag 23 januari 2012 16:12 schreef moussie het volgende:
De Wereldschool heeft bevestigd dat het niet verstandig is 'even wat minder te doen'.
http://sargasso.nl/archief/2012/01/23/brief-aan-laura-dekker/quote:Beste Laura,
Als ik het goed heb begrepen heb jij gisteren je rondje om de wereld voltooid. Je bent dus officieel de jongste persoon die ooit solo rond de wereld heeft gevaren. Gefeliciteerd daarmee. Wat mij betreft ben je echter méér dan dat. Je bent vermoedelijk ook de irritantste persoon die ooit een rondje wereld heeft gedaan
Een tijd lang niets doen, om wat voor reden dan ook, is iets anders dan stoppen. Je hoeft geen taalkundige te zijn om dat verschil te snappen!quote:Op maandag 23 januari 2012 16:18 schreef spijkerbroek het volgende:
De WEreldschool heeft bevestigd dat zij al weken geen huiswerk meer binnenkregen van Laura, en dat zij "een andere weg heeft gekozen". Je hoeft geen wiskundige te zijn om daaruit op te maken dat ze, in ieder geval in die tijd, geen drol voor school heeft gedaan. En er zijn geen aanwijzingen dat ze daarna nog met de Wereldschool contact heeft gehad om haar schoolwerk voort te zetten.
Ik vond deze reactie wel een quote waardquote:Op maandag 23 januari 2012 16:26 schreef yyyentle het volgende:
[..]
http://sargasso.nl/archief/2012/01/23/brief-aan-laura-dekker/
quote:Beste Boudewijn, met je brief aan Laura plaats je je in de lange traditie van moraliserende dominees die Nederland rijk is. Daar word ik dan weer niet vrolijk van. Verwend? Daar weet jij vast alles van. Wat deed jij op je veertiende? Kookte je je eigen pot tijdens windkracht 7? Hugo Camps zei het mooier: “Liever een zeilmeisje met zout in het bloed, dan meisjes van dertien die het in het weekend op een comazuipen zetten uit verveling en vereenzaming.”
Dat had ze volgens het boek van oma toch ook al gedaan?quote:“Liever een zeilmeisje met zout in het bloed, dan meisjes van dertien die het in het weekend op een comazuipen zetten uit verveling en vereenzaming"
Scherp stuk. Ik hoop dat ze het een keer onder ogen krijgt.quote:Op maandag 23 januari 2012 16:26 schreef yyyentle het volgende:
[..]
Precies, ze had beter net als al die andere 13-jarigen kunnen tutten en comazuipen .. en gamen op de bank natuurlijk .. wat nou dromen, nergens goed voor ..quote:Op maandag 23 januari 2012 17:18 schreef livelink het volgende:
Tja, inderdaad een ongelukkig gekozen vergelijking. Want Laura heeft inderdaad ook haar historie van in het weekend zuipen en rondhangen op haar 13e volgens haar oma. Natuurlijk wel allemaal voortkomend uit de frustratie van het niet kunnen najagen van haar droom, dus daarmee volkomen gerechtvaardigd.
Ga jij je kinderen nu ook het water opschoppen eigenlijk? Die zijn natuurlijk ook van die dikke volgevreten comazuipende kutkinderen die een opfriscursus zeilen kunnen gebruiken, dus doe er je voordeel mee zou ik zeggen.quote:Op maandag 23 januari 2012 17:45 schreef moussie het volgende:
[..]
Precies, ze had beter net als al die andere 13-jarigen kunnen tutten en comazuipen .. en gamen op de bank natuurlijk .. wat nou dromen, nergens goed voor ..
Mooi verwoord!quote:Op maandag 23 januari 2012 16:26 schreef yyyentle het volgende:
[..]
In zekere zin heeft de Raad voor de Kinderbescherming gelijk gekregen. Het lijkt er op dat ze al net zo paranoide is geworden als haar vader en die drang om Nederland vaarwel te zeggen is ook niet echt gezond te noemen. Zeker niet omdat ze geen benul er van heeft wat te doen in N-Zeeland, mocht ze daar naartoe verkassen.quote:Op 30 oktober 2009 werd de ondertoezichtstelling verlengd tot 1 juli 2010. Daarmee werd uitvoering van Dekkers plannen op korte termijn door de rechter voorkomen. De Raad voor de Kinderbescherming stelde in deze procedure dat de voorgenomen reis naar haar oordeel een ernstige bedreiging vormde voor de cognitieve, sociale, emotionele en identiteitsontwikkeling van Dekker.
die 2de heb ik nooit gehoord, nu wil dat niet zoveel zeggen aangezien ik het nauwelijks gevolgd heb omdat ik mega chagrijnig van haar wordt maar is die 2de een beetje serieus?quote:Op maandag 23 januari 2012 17:33 schreef MrFoureyes het volgende:
Wat ik weer aardig vind, is deze bron:
http://www.depers.nl/binn(...)eisje-opsluiten.html
We hebben dus twee angsten die bij Laura tot een trauma hebben geleid: 1. de opname in een gesloten inrichting 2, de moordaanslag die door de Nederlandse geheime dienst op haar werd beraamd.
Het eerste verhaal (de gesloten inrichting) is door Oma in de wereld gebracht, in haar meesterlijk epos "Mijn Verhaal". Het tweede verhaal (de moordaanslag in opdracht van de Nederlandse regering) wordt door haar vader verspreid. Het lijkt er sterk op dat zowel Oma als vader dus zeer bereid zijn om hun (klein)dochter op te offeren voor een anti-autoriteitenoffensief, ook als dit leidt tot een angststoornis bij Laura.
Toch wel tamelijk onfris.
De 2e werd door Lyall Mercer bekend gemaakt in een persbericht. Dick is bang dat de Nederlandse Geheime Dienst Laura uit het water blaast. Mercer vind het gedrag van Dick bizar.quote:Op maandag 23 januari 2012 18:02 schreef opgebaarde het volgende:
die 2de heb ik nooit gehoord, nu wil dat niet zoveel zeggen aangezien ik het nauwelijks gevolgd heb omdat ik mega chagrijnig van haar wordt maar is die 2de een beetje serieus?
He, dat doet me denken aan Jaap uit de gouden kooi.quote:Op maandag 23 januari 2012 17:35 schreef MrFoureyes het volgende:
Hebben we trouwens al iets gehoord over het bedrag dat Laura heeft opgehaald voor Sea Shepherd? Tien procent zou naar het goede doel gaan - of is er inmiddels een beter doel gevonden?
Arme Laura, je zal maar zo'n pa hebben.quote:Op maandag 23 januari 2012 18:08 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
De 2e werd door Lyall Mercer bekend gemaakt in een persbericht. Dick is bang dat de Nederlandse Geheime Dienst Laura uit het water blaast. Mercer vind het gedrag van Dick bizar.
Dus serieus? Voor Dick is het serieus. Voor de rest van de wereld is het tussen "wtf?!" en
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |