Laura heeft bij de scheiding van haar ouders er zelf voor gekozen bij haar vader te leven.quote:Op maandag 23 januari 2012 22:20 schreef Leandra het volgende:
Ik heb het idee dat de vader een stuk minder betrokken zou zijn geweest als Laura niet graag zou het pad zou volgen dat hij voor ogen had... en ik vind dat hij opvoedkundig gewoon flinke steken heeft laten vallen.
Ja en? Alsof kinderen er niet vaker voor kiezen bij de ouder te gaan wonen waar ze het minst tot de orde geroepen worden? Het is niet alsof het feit dat ze die keuze gemaakt heeft ook automatisch betekent dat het het beste voor haar zou zijn.quote:Op maandag 23 januari 2012 22:23 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Laura heeft bij de scheiding van haar ouders er zelf voor gekozen bij haar vader te leven.
Nee, dat word door Lyal Mercer verspreid.quote:Op maandag 23 januari 2012 17:33 schreef MrFoureyes het volgende:
Het tweede verhaal (de moordaanslag in opdracht van de Nederlandse regering) wordt door haar vader verspreid.
Je kunt je beter afvragen welke steek hij op de naald heeft kunnen krijgen.quote:Op maandag 23 januari 2012 22:20 schreef Leandra het volgende:
Ik heb het idee dat de vader een stuk minder betrokken zou zijn geweest als Laura niet graag zou het pad zou volgen dat hij voor ogen had... en ik vind dat hij opvoedkundig gewoon flinke steken heeft laten vallen.
Nee, ik zit haar drankgebruik niet goed te praten. Maar ja, ik begrijp wel waar het vandaan komt.quote:Op maandag 23 januari 2012 21:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zit je nou het drankgebruik van een 13-jarige die haar zin niet kreeg goed te praten, omdat het toevallig de overheid was die haar dwarsboomde?
Waar was haar vader op dat moment?
Ongeacht wat voor vreselijk dramatische gebeurtenis er is waardoor je 13-jarige meent zich lam te moeten zuipen, dat hoor je als ouder simpelweg niet te laten gebeuren, en al helemaal niet mee te gaan in het excuus dat de 13-jarige daarvoor aanvoert, dat is volop ouderlijk falen.
Lol, selectief geheugen? Je vergeet even dat Jeugdzorg daar wel om gevraagd heeft nadat zij was weggelopen, zij mocht in eerste instantie nog niet eens naar haar vader/ouderlijk huis. Maar niet Laura werd gestraft, eerder het tegendeel, Jeugdzorg kreeg aanwijzingen van de rechter hoe zij zich hebben te gedragen .. dus schijnbaar vond ook de rechter Laura's reactie op dat wazige gedoe van Jeugdzorg heel begrijpelijk en normaal.quote:Overigens is dat ook falen van jeugdzorg, want in combinatie met alle andere zaken zou dat wel een heel goede reden zijn geweest om het kind uit huis te plaatsen, maar dat is ze dan weer niet opgevallen, dat weten we alleen doordat oma het kennelijk zo "normaal" vindt, dat ze het zelfs in een boek geschreven heeft.
lol, ja, dat zal vast alle verschil hebben gemaakt .. spijbelen, zelfmutilatie, weglopen, dat was wel begrijpelijk, maar als een kind dat normaal gesproken nooit drinkt ineens aan het zuipen slaat, ja, dat zou teveel zijn geweest, dan had de rechter vast anders besloten ..quote:Op dinsdag 24 januari 2012 00:24 schreef Leandra het volgende:
De rechter had het daarbij vast niet over haar drankgebruik.
Iedereen proeft nou alcohol als minderjarige of het nou verboden is of niet. Daarnaast is de leeftijd in sommige landen 16.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 00:24 schreef Leandra het volgende:
De rechter had het daarbij vast niet over haar drankgebruik.
Er zullen zat andere kinderen toe in staat zijn, maar die hebben ouders waarbij de weegschaal anders uitslaat als op het ene schaaltje de liefde en zorg voor hun kind ligt en op het andere schaaltje een potentieel wereldrecord.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 00:28 schreef dikkebroekzak het volgende:
Ik snap nog steeds niet waarom een andere kind van diezelfde leeftijdsgroep hiertoe niet in staat zou zijn.
Mits een beetje voor geleerd en voldoende middelen.
je zegt dus hiermee dat de ouders Laura geen oprechte gevoelens voor haar hebben?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 00:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er zullen zat andere kinderen toe in staat zijn, maar die hebben ouders waarbij de weegschaal anders uitslaat als op het ene schaaltje de liefde en zorg voor hun kind ligt en op het andere schaaltje een potentieel wereldrecord.
Het gaat niet om proeven, oma Dekker heeft in haar boek gewoon geschreven dat Laura bezopen over straat liep te slenteren toen ze 13 was.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 00:32 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Iedereen proeft nou alcohol als minderjarige of het nou verboden is of niet. Daarnaast is de leeftijd in sommige landen 16.
Ik zelf probeerde alcohol voor het eerst als 15 jarige. Toen ging ik zelfs gewoon de buurtwinkel in en zonder id kaart te moeten tonen kocht ik gewoon een doosje pils. Was ook midden jaren 90. Probeer dat tegenwoordig.
Ik denk dat vader Dekker zijn dochter meer als een manier ziet om zijn dromen te verwezenlijken dan als een kind dat zijn zorg en begeleiding nodig heeft bij het volwassen worden.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 00:34 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
je zegt dus hiermee dat de ouders Laura geen oprechte gevoelens voor haar hebben?
Ja, je zou een opstandig pubertje toch eens tot de orde roepen.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 00:31 schreef moussie het volgende:
[..]
lol, ja, dat zal vast alle verschil hebben gemaakt .. spijbelen, zelfmutilatie, weglopen, dat was wel begrijpelijk, maar als een kind dat normaal gesproken nooit drinkt ineens aan het zuipen slaat, ja, dat zou teveel zijn geweest, dan had de rechter vast anders besloten ..
C'mon zeg, het was overduidelijk dat het vage gedoe plus de boot aan de ketting de oorzaak was van haar vreemde gedrag, dingen die zij eerder niet deed, en dat heeft de rechter ook gezien .. vandaar de aanwijzingen voor Jeugdzorg, en vandaar dat het vanaf dat moment ook weer goed ging met haar
Nee dat begrijp ik maar ik raakte soms ook een beetje aangeschoten/licht dronken/bezopen in die leeftijd destijds en ik was zeker niet de enige. Je moet toch experimenteren eens een keer en als je het doet voor de eerste keer in je leven weet je niet precies wat je grenzen zijn.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 00:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het gaat niet om proeven, oma Dekker heeft in haar boek gewoon geschreven dat Laura bezopen over straat liep te slenteren toen ze 13 was.
Dat is wat anders dan proeven.
Je hebt er soms slechte familieleden. Dit waren toch niet de ouders?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 00:48 schreef Leandra het volgende:
Je lijkt het punt nog steeds te missen: het verhaal komt van oma Dekker, die het ook graag als een soort beschuldiging aan de overheid gebruikt, maar terwijl ze dus wisten wat er gaande was bleef het niet bij een keer.
Als jouw 13-jarige bezopen over straat loopt, bierflesjes kapot te smijten, en je weet dat, gebeurt het dan nog een keer?
Ja, dat zal jij vast hebben gedaan in die situatie, boven al die dreigingen en al die onzekerheid je kind ook nog eens de mantel uitvegen ..quote:Op dinsdag 24 januari 2012 00:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, je zou een opstandig pubertje toch eens tot de orde roepen.
Daarbij hielp het ook vast dat papa Dekker het ook alleen maar onrechtvaardig vond...
Alle kinderen zijn anders dan alle andere kinderen.quote:Op maandag 23 januari 2012 21:40 schreef BabeWatcher het volgende:
Wat jij zegt: er wordt alleen naar leeftijd gekeken, niet naar het individu. Laura is anders dan andere kinderen
Zeilen kan iedereen leren, net als iedereen kan leren lopen, autorijden en fietsen.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |