Ja, hoe wil je het anders noemen? Recuperatie? Ze is niet ziek ofzo. En als ze dan uiteindelijk naar Nederland komt, is het kennelijk ook alleen maar om nog meer geld binnen te halen. In elk geval heb ik haar niet horen zeggen dat ze overmorgen weer op school zit.quote:
Ze had gewoon naar Nederland kunnen komen om hier te acclimatiseren voor school en al die andere dingen die meisjes van haar leeftijd hier doen.quote:Op zondag 22 januari 2012 20:36 schreef sp3c het volgende:
noem het acclimatiseren, het zou heel onverstandig zijn om overmorgen gelijk weer naar school te gaan nu!
ik zou gewoon het volgende schooljaar weer beginnen
Met interviews, lezingen en boeken signeren kan ze wel een jaartje overbruggen.quote:Op zondag 22 januari 2012 20:36 schreef sp3c het volgende:
...ik zou gewoon het volgende schooljaar weer beginnen
Maar ze komt niet terug om in dit verfoeide land geld te verdienen. Ze komt terug om nog meer sponsorgelden en donaties binnen te harken.quote:Op zondag 22 januari 2012 20:38 schreef Cynix ® het volgende:
Met geld willen verdienen is op zich niks mis, dat is de cultuur waarin wij leven. Geld níet belangrijk vinden is de uitzondering.
Maar daar gaat het ook niet om. Ik denk dat ze een kundig zeilster is en daar mogen we best enig respect voor hebben.
Uiteraard moet ze nog wel vervolgd worden vanwege het ontduiken van de leerplicht en een standbeeld voor haar prestaties is ten slotte ook niet nodig, daar voor was het toch nét iets teveel een gesponsorde wereldreis in plaats van extreem afzien.
dit dus. Even bijkomen, even genieten van het samenzijn met familie.quote:Op zondag 22 januari 2012 20:36 schreef sp3c het volgende:
noem het acclimatiseren, het zou heel onverstandig zijn om overmorgen gelijk weer naar school te gaan nu!
ik zou gewoon het volgende schooljaar weer beginnen
Ze klaagde toch over het weer? Maar dan wel naar NZ?quote:Op zondag 22 januari 2012 20:44 schreef mazaru het volgende:
Ik dacht dat ze helemaal klaar was met Nederland? Dat is nou weer een beetje jammer vind ik.
De hele familie is daar nu?quote:Op zondag 22 januari 2012 20:41 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
dit dus. Even bijkomen, even genieten van het samenzijn met familie.
Laura gaat over twee weken met de hele familie naar Nederland.
Nee, dat zie je verkeerd. Haar jongere zusje is ook niet verplicht om op school te zitten, want dat is heel burgerlijk. Ook zij moet in staat zijn om te doen wat ze wilt.quote:Op zondag 22 januari 2012 20:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
De hele familie is daar nu?
Ook haar jongere, leerplichtige zusje? Goh, de kerstvakantie in net voorbij en over 2 weken zal de februarivakantie wel beginnen...
Dat wordt een flinke boete.
Kim heeft toestemming gekregen om bij de aankomst te zijn. Hoe lang ze weg mag blijven, is (ons) niet bekend.quote:Op zondag 22 januari 2012 20:46 schreef Leandra het volgende:
De hele familie is daar nu?
Ook haar jongere, leerplichtige zusje? Goh, de kerstvakantie in net voorbij en over 2 weken zal de februarivakantie wel beginnen...
Dat wordt een flinke boete.
Geld geleend natuurlijkquote:Op zondag 22 januari 2012 20:50 schreef LazyDave het volgende:
Terwijl de hele wereld verzuipt in schulden en het grootste gedeelte van de wereld moet bloeden, vaart zij de wereld rond. Dat is op zich nog acceptabel, maar misschien is de vraag al eens voorbij gekomen, maar hoe is het mogelijk dat een 14/15-jarig meisje, zo'n super-de-luxe jacht kan veroorloven?
Idd even bijkomen, een paar afspraken nakomen, aan haar boek werken, Guppy naar Bonaire zeilen en dan medio februari naar Nederland... denk ikquote:Op zondag 22 januari 2012 20:41 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
dit dus. Even bijkomen, even genieten van het samenzijn met familie.
Laura gaat over twee weken met de hele familie naar Nederland.
Volgende week moet Kim gewoon weer naar schoolquote:Op zondag 22 januari 2012 20:51 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Kim heeft toestemming gekregen om bij de aankomst te zijn. Hoe lang ze weg mag blijven, is (ons) niet bekend.
Dit dus. Kim is net zo slim als haar grote zus.quote:Op zondag 22 januari 2012 20:51 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Kim heeft toestemming gekregen om bij de aankomst te zijn. Hoe lang ze weg mag blijven, is (ons) niet bekend.
Een yacht is het echt niet hoor. Guppy is 2e hands gekocht en ze zijn een hele tijd bezig geweest om haar op te knappen. Gelukkig is Dick botenbouwer van beroep.quote:Op zondag 22 januari 2012 20:50 schreef LazyDave het volgende:
Terwijl de hele wereld verzuipt in schulden en het grootste gedeelte van de wereld moet bloeden, vaart zij de wereld rond. Dat is op zich nog acceptabel, maar misschien is de vraag al eens voorbij gekomen, maar hoe is het mogelijk dat een 14/15-jarig meisje, zo'n super-de-luxe jacht kan veroorloven?
En daarbij heeft Laura ook een heleboel hulp en spullen gekregen van sponsoren.quote:Op zondag 22 januari 2012 20:56 schreef Tide het volgende:
Een yacht is het echt niet hoor. Guppy is 2e hands gekocht en ze zijn een hele tijd bezig geweest om haar op te knappen. Gelukkig is Dick botenbouwer van beroep.
Oh leerplicht geld alleen op het VMBO? Ik had geen idee.quote:Op zondag 22 januari 2012 20:55 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Dit dus. Kim is net zo slim als haar grote zus.
fixedquote:Op zondag 22 januari 2012 21:14 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Oh leerplicht geldt alleen op het VMBO? Ik had geen idee.
dat idee van pa dat de geheime dienst het bootje met Laura erop wilde laten zinken doet me daaraan twijfelenquote:Op zondag 22 januari 2012 21:17 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
fixed
Kim heeft al eerder ontheffing gekregen voor haar circusoptreden. Zij kan makkelijk lessen missen, alle Dekkers hebben hersens.
klaagbaak is verderop. Dit is het officiële fan- en adoratietopic.quote:Op zondag 22 januari 2012 21:31 schreef mazaru het volgende:
Ik word een beetje misselijk van al die misplaatste verafgoding van dat enge kind.
Overdrijven is ook een kunst.quote:Op zondag 22 januari 2012 21:34 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
klaagbaak is verderop. Dit is het officiële fan- en adoratietopic.
Ja dat klopt ook en ze heeft hun zelf benaderd o.a. op de HISWAquote:Op zondag 22 januari 2012 20:58 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
En daarbij heeft Laura ook een heleboel hulp en spullen gekregen van sponsoren.
Ja twee dagenquote:Op zondag 22 januari 2012 21:14 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Oh leerplicht geld alleen op het VMBO? Ik had geen idee.
Tjonge jonge nog iemand die bang is voor een 16 jarig meisjequote:Op zondag 22 januari 2012 21:31 schreef mazaru het volgende:
Ik word een beetje misselijk van al die misplaatste verafgoding van dat enge kind.
Wat een trieste reacties als iemand niet gelijk naar het oosten gaat bidden voor die meid.quote:Op zondag 22 januari 2012 21:39 schreef Tide het volgende:
[..]
Tjonge jonge nog iemand die bang is voor een 16 jarig meisjeWat vind je nog meer eng?
Euhm nee.quote:Op zondag 22 januari 2012 21:34 schreef BabeWatcher het volgende:
Dit is het officiële fan- en adoratietopic.
M.a.w. Je kan Laura hier onpartijdig beoordelen, afzeiken of de hemel in prijzenquote:Op zondag 22 januari 2012 21:46 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Euhm nee.
Dit is het officiële discussietopic.
Een subtiel doch belangrijk detail.
Helemaal mee eens.quote:Op zondag 22 januari 2012 22:25 schreef Tide het volgende:
M.a.w. Je kan Laura hier onpartijdig beoordelen, afzeiken of de hemel in prijzen
quote:Op zondag 22 januari 2012 22:28 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Maar een zeker standaard mag zeker wel verwacht worden.
Bronquote:Voorwaarden voor gedwongen opname
Iemand kan in aanmerking komen voor gedwongen opname als
• hij lijdt aan een geestesstoornis;
• en als gevolg hiervan een gevaar vormt voor zichzelf, anderen of zijn omgeving;
• en dit gevaar niet buiten een instelling kan worden afgewend.
Ervaring?quote:Op zondag 22 januari 2012 23:22 schreef Leandra het volgende:
WTF??? als dat normaal zou zijn in NL dan liep Dick sowieso al niet meer los.
Volgens mij kun je sowieso niet gedwongen worden opgenomen, tenzij je een gevaar voor je omgeving bent.
[..]
Bron
Niks grappigs aan hoor maar als je je aangesproken voelt dan zegt dat genoeg over jouquote:Op zondag 22 januari 2012 23:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Loop je te bitchen of probeer je grappig te doen?
Nee, algemene ontwikkeling en gewoon een beetje kennis van regelgeving.
Nee, want op zo'n post, met bronvermelding nota bene, reageren met "Ervaring?" is natuurlijk heel normaal...quote:Op zondag 22 januari 2012 23:52 schreef Tide het volgende:
[..]
Niks grappigs aan hoor maar als je je aangesproken voelt dan zegt dat genoeg over jou
Lol, ik weet nou niet waarvan ik meer in een deuk lig, van die maffe 'comments' in haar gastenboek of van het feit dat sommigen daarop reageren alsof het een serieus te nemen bron van informatie is ..quote:Op zondag 22 januari 2012 23:12 schreef livelink het volgende:
Mike22-01-2012
The Netherlands has become a totalitarian state in the last decade or so. Anyone who does not follow the stifling rules created by their extreme left, semi-communist government runs the risk of being confined to a psychiatric clinic where you are force fed psychotropic medication. There are special swat teams of men in white surgical garb, a locksmith and two armed policemen who have the authority to enter any home without warrant and put its inhabitants in a straight jacket and march them off to one of the Dutch Gulag-facilities. To be avoided at all cost.
Deze Mike is zeker vergeten zijn pilletjes in te nemenquote:Op maandag 23 januari 2012 00:11 schreef moussie het volgende:
Lol, ik weet nou niet waarvan ik meer in een deuk lig, van die maffe 'comments' in haar gastenboek of van het feit dat sommigen daarop reageren alsof het een serieus te nemen bron van informatie is
Iets anders kan ik niet verzinnen. Het is niet zo dat de sponsors geen sponsor meer waren, want bv Jongert staat nog steeds op haar website.quote:Op maandag 23 januari 2012 02:53 schreef Perico het volgende:
Waarom wilde Laura geen sponsorstickers op Guppy? Was het een puber ding van "ik vind ze niet mooi en dan is mijn boot niet meer van mij"?
11 maanden per jaar geen gezeur aan je kop.quote:
De sociale zekerheid is afgebroken en het onderwijs en de zorg hebben flinke klappen gehad en mensen die zichzelf verrijken door anderen hun pensioen af te pakken kan ook niet.. Dit land is corrupt geworden, maar om nou te zeggen dat het een totalitaire staat is geworden waar niks meer kan en mag gaat te ver.quote:Op maandag 23 januari 2012 09:25 schreef livelink het volgende:
Ericr, je lacht er nu wel om, maar wonend in Nederland zijn wij al geindoctrineerd en gehersenspoeld. Wij zien het al niet meer, maar dat betekent niet dat het er niet is.
Mensen zoals Svetan hebben het tijdig ingezien en zijn Nederland ontvlucht en hebben asiel aangevraagd in bijvoorbeeld Duitsland.
Dat lijkt me vrijwel zeker.Als je inderdaad al zo lang weg bent en een leven elders hebt opgebouwd, zit je echt niet meer zo op de Nederlandse dagelijkse realiteit. Ik zie dat bij buitenlanders die hier in Nederland een bestaan hebben opgebouwd, die volgen echt niet elke dag het nieuws in hun vaderland. Ik merkte het ook bij mezelf toen ik van 1991 tot 2002 in Tsjechie, Polen, de VS en Zweden woonde. In het begin lees je dan nog de weekeditie van NRC, maar op een gegeven moment verwatert dat.quote:Op maandag 23 januari 2012 09:53 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dus Svetan zou een politiek of economisch vluchteling zijn?
Ik vraag me af of die grappenmaker niet gewoon in NL woont.
Dat moet ik je sterk afraden. Er valt geen afspraak mee te maken en ze doet uitsluitsend wat ze zelf wil. Haar belofte van trouw is derhalve ook niets waard. Ze zal immers nooit iets voor een ander doen.quote:
Kameradski, ik schreef dit vanuit mijn barak op de Drunense Duinen. Straks weer even lekker waterboarden, dan kan ik er weer fris tegen aan vandaag.quote:Op maandag 23 januari 2012 09:25 schreef livelink het volgende:
Ericr, je lacht er nu wel om, maar wonend in Nederland zijn wij al geindoctrineerd en gehersenspoeld. Wij zien het al niet meer, maar dat betekent niet dat het er niet is.
Mensen zoals Svetan hebben het tijdig ingezien en zijn Nederland ontvlucht en hebben asiel aangevraagd in bijvoorbeeld Duitsland.
Laat staan dat je op vliegvelden naar Nederlandse kranten gaat lopen zoekenquote:Op maandag 23 januari 2012 09:59 schreef MrFoureyes het volgende:
[..]
Dat lijkt me vrijwel zeker.Als je inderdaad al zo lang weg bent en een leven elders hebt opgebouwd, zit je echt niet meer zo op de Nederlandse dagelijkse realiteit. Ik zie dat bij buitenlanders die hier in Nederland een bestaan hebben opgebouwd, die volgen echt niet elke dag het nieuws in hun vaderland. Ik merkte het ook bij mezelf toen ik van 1991 tot 2002 in Tsjechie, Polen, de VS en Zweden woonde. In het begin lees je dan nog de weekeditie van NRC, maar op een gegeven moment verwatert dat.
Jeanne d'Arc vluchtte toch niet? En zij was veel geslachtslozer dan Laura..quote:Op maandag 23 januari 2012 10:05 schreef Ericr het volgende:
[..]
Kameradski, ik schreef dit vanuit mijn barak op de Drunense Duinen. Straks weer even lekker waterboarden, dan kan ik er weer fris tegen aan vandaag.
Ik ben blij dat onze kameraad Svetan eerder het licht heeft gezien en onze politiestaat is ontvlucht. Svetan is een moderne Aleksandr Solzjenitsyn. Laura een moderne Jeanne d'Arc, iemand nog wat kreupelhout in de aanbieding?
En in welk land ben je wel veilig en word je niet geindoctrineerd?quote:Op maandag 23 januari 2012 09:25 schreef livelink het volgende:
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=G2E3L7LR7quote:Laura Dekker: 'Als je iets wil bereiken, kan niemand je tegenhouden'
Ze kwam in opstand tegen de 'powers that be'. Laura is natuurlijk ook vrij opstandig.quote:Op maandag 23 januari 2012 10:30 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Jeanne d'Arc vluchtte toch niet? En zij was veel geslachtslozer dan Laura..
Het punt is, dat ze vooral tegen zichzelf vecht. Door haar onmogelijke gedrag roept ze weerstand en problemen op die er anders niet waren geweest.quote:Op maandag 23 januari 2012 11:12 schreef yyyentle het volgende:
[..]
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=G2E3L7LR7
Dat hebben de Belgen blijkbaar ook in de gaten.quote:Op maandag 23 januari 2012 11:42 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het punt is, dat ze vooral tegen zichzelf vecht. Door haar onmogelijke gedrag roept ze weerstand en problemen op die er anders niet waren geweest.
Ik hoop het.. In dat artikel staat alweer dat ze aan boord geboren is, voor de kust van NZ.. en er wordt niets gezegd over het feit dat Laura gewoon gestopt is met school, tegen de afspraken in. En daarom wordt het kind nog kwaad ook.quote:Op maandag 23 januari 2012 11:58 schreef yyyentle het volgende:
[..]
Dat hebben de Belgen blijkbaar ook in de gaten.
En waar haal je dat 'gewoon gestopt' nou weer vandaan? Zover mij bekend is heeft zij gezegd dat zij even wat minder doet omdat zij er niet aan toe komt op zee, omdat het anders mis gaat en zij helemaal geen examen meer kan doen. Dus niks 'gewoon gestopt', maar tijdelijk niets gedaan, gespijbeld zo je wil. Wat overigens niets zegt over hoe ver zij nu is, dat zullen we pas weten als zij weer op een school zit en getest wordt. Dus die dreigende taal van Jeugdzorg lijkt me nogal voorbarig, laten die zich maar lekker bezig houden met al die spijbelaars die thuis op de bank hangen en niets doen ipv van dit kind dat wel iets presteert weer lastig te vallen met hun bemoeizucht.quote:Op maandag 23 januari 2012 12:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik hoop het.. In dat artikel staat alweer dat ze aan boord geboren is, voor de kust van NZ.. en er wordt niets gezegd over het feit dat Laura gewoon gestopt is met school, tegen de afspraken in. En daarom wordt het kind nog kwaad ook.
Dus wel gewoon gestopt, dat heeft de wereldschool bevestigd.quote:Op maandag 23 januari 2012 12:56 schreef moussie het volgende:
[..]
En waar haal je dat 'gewoon gestopt' nou weer vandaan? Zover mij bekend is heeft zij gezegd dat zij even wat minder doet omdat zij er niet aan toe komt op zee, omdat het anders mis gaat en zij helemaal geen examen meer kan doen. Dus niks 'gewoon gestopt', maar tijdelijk niets gedaan, gespijbeld zo je wil. Wat overigens niets zegt over hoe ver zij nu is, dat zullen we pas weten als zij weer op een school zit en getest wordt. Dus die dreigende taal van Jeugdzorg lijkt me nogal voorbarig, laten die zich maar lekker bezig houden met al die spijbelaars die thuis op de bank hangen en niets doen ipv van dit kind dat wel iets presteert weer lastig te vallen met hun bemoeizucht.
Tja, als je Svetan moet geloven zijn alle buitenlanden veilig. Laura zelf houdt het op Nieuw Zeeland. In het gastenboek wordt ook wel opgeroepen om naar de VS te gaan.quote:Op maandag 23 januari 2012 11:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En in welk land ben je wel veilig en word je niet geindoctrineerd?
Toen ik gisteren het journaal keek, was het eerst wat in me opkwam:wow. Ze had wat tiet gekregen. Twee jaar geleden nog een meisje, nu een jonge vrouw. Vervolgens begon ze te praten en was meteen alle geilheid verdwenen.quote:
Hoezo? Te bekakt stemgeluid?quote:Op maandag 23 januari 2012 14:08 schreef Marlan het volgende:
[..]
Toen ik gisteren het journaal keek, was het eerst wat in me opkwam:wow. Ze had wat tiet gekregen. Twee jaar geleden nog een meisje, nu een jonge vrouw. Vervolgens begon ze te praten en was meteen alle geilheid verdwenen.
De Wereldschool heeft bevestigd dat het niet verstandig is 'even wat minder te doen'.quote:Op maandag 23 januari 2012 13:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dus wel gewoon gestopt, dat heeft de wereldschool bevestigd.
En dat gelul dat ze niet kan studeren op de woelige baren had ze kunnen voorzien als ervaren zeilster. Gewoon een kutsmoes dus.
De WEreldschool heeft bevestigd dat zij al weken geen huiswerk meer binnenkregen van Laura, en dat zij "een andere weg heeft gekozen". Je hoeft geen wiskundige te zijn om daaruit op te maken dat ze, in ieder geval in die tijd, geen drol voor school heeft gedaan. En er zijn geen aanwijzingen dat ze daarna nog met de Wereldschool contact heeft gehad om haar schoolwerk voort te zetten.quote:Op maandag 23 januari 2012 16:12 schreef moussie het volgende:
De Wereldschool heeft bevestigd dat het niet verstandig is 'even wat minder te doen'.
http://sargasso.nl/archief/2012/01/23/brief-aan-laura-dekker/quote:Beste Laura,
Als ik het goed heb begrepen heb jij gisteren je rondje om de wereld voltooid. Je bent dus officieel de jongste persoon die ooit solo rond de wereld heeft gevaren. Gefeliciteerd daarmee. Wat mij betreft ben je echter méér dan dat. Je bent vermoedelijk ook de irritantste persoon die ooit een rondje wereld heeft gedaan
Een tijd lang niets doen, om wat voor reden dan ook, is iets anders dan stoppen. Je hoeft geen taalkundige te zijn om dat verschil te snappen!quote:Op maandag 23 januari 2012 16:18 schreef spijkerbroek het volgende:
De WEreldschool heeft bevestigd dat zij al weken geen huiswerk meer binnenkregen van Laura, en dat zij "een andere weg heeft gekozen". Je hoeft geen wiskundige te zijn om daaruit op te maken dat ze, in ieder geval in die tijd, geen drol voor school heeft gedaan. En er zijn geen aanwijzingen dat ze daarna nog met de Wereldschool contact heeft gehad om haar schoolwerk voort te zetten.
Ik vond deze reactie wel een quote waardquote:Op maandag 23 januari 2012 16:26 schreef yyyentle het volgende:
[..]
http://sargasso.nl/archief/2012/01/23/brief-aan-laura-dekker/
quote:Beste Boudewijn, met je brief aan Laura plaats je je in de lange traditie van moraliserende dominees die Nederland rijk is. Daar word ik dan weer niet vrolijk van. Verwend? Daar weet jij vast alles van. Wat deed jij op je veertiende? Kookte je je eigen pot tijdens windkracht 7? Hugo Camps zei het mooier: “Liever een zeilmeisje met zout in het bloed, dan meisjes van dertien die het in het weekend op een comazuipen zetten uit verveling en vereenzaming.”
Dat had ze volgens het boek van oma toch ook al gedaan?quote:“Liever een zeilmeisje met zout in het bloed, dan meisjes van dertien die het in het weekend op een comazuipen zetten uit verveling en vereenzaming"
Scherp stuk. Ik hoop dat ze het een keer onder ogen krijgt.quote:Op maandag 23 januari 2012 16:26 schreef yyyentle het volgende:
[..]
Precies, ze had beter net als al die andere 13-jarigen kunnen tutten en comazuipen .. en gamen op de bank natuurlijk .. wat nou dromen, nergens goed voor ..quote:Op maandag 23 januari 2012 17:18 schreef livelink het volgende:
Tja, inderdaad een ongelukkig gekozen vergelijking. Want Laura heeft inderdaad ook haar historie van in het weekend zuipen en rondhangen op haar 13e volgens haar oma. Natuurlijk wel allemaal voortkomend uit de frustratie van het niet kunnen najagen van haar droom, dus daarmee volkomen gerechtvaardigd.
Ga jij je kinderen nu ook het water opschoppen eigenlijk? Die zijn natuurlijk ook van die dikke volgevreten comazuipende kutkinderen die een opfriscursus zeilen kunnen gebruiken, dus doe er je voordeel mee zou ik zeggen.quote:Op maandag 23 januari 2012 17:45 schreef moussie het volgende:
[..]
Precies, ze had beter net als al die andere 13-jarigen kunnen tutten en comazuipen .. en gamen op de bank natuurlijk .. wat nou dromen, nergens goed voor ..
Mooi verwoord!quote:Op maandag 23 januari 2012 16:26 schreef yyyentle het volgende:
[..]
In zekere zin heeft de Raad voor de Kinderbescherming gelijk gekregen. Het lijkt er op dat ze al net zo paranoide is geworden als haar vader en die drang om Nederland vaarwel te zeggen is ook niet echt gezond te noemen. Zeker niet omdat ze geen benul er van heeft wat te doen in N-Zeeland, mocht ze daar naartoe verkassen.quote:Op 30 oktober 2009 werd de ondertoezichtstelling verlengd tot 1 juli 2010. Daarmee werd uitvoering van Dekkers plannen op korte termijn door de rechter voorkomen. De Raad voor de Kinderbescherming stelde in deze procedure dat de voorgenomen reis naar haar oordeel een ernstige bedreiging vormde voor de cognitieve, sociale, emotionele en identiteitsontwikkeling van Dekker.
die 2de heb ik nooit gehoord, nu wil dat niet zoveel zeggen aangezien ik het nauwelijks gevolgd heb omdat ik mega chagrijnig van haar wordt maar is die 2de een beetje serieus?quote:Op maandag 23 januari 2012 17:33 schreef MrFoureyes het volgende:
Wat ik weer aardig vind, is deze bron:
http://www.depers.nl/binn(...)eisje-opsluiten.html
We hebben dus twee angsten die bij Laura tot een trauma hebben geleid: 1. de opname in een gesloten inrichting 2, de moordaanslag die door de Nederlandse geheime dienst op haar werd beraamd.
Het eerste verhaal (de gesloten inrichting) is door Oma in de wereld gebracht, in haar meesterlijk epos "Mijn Verhaal". Het tweede verhaal (de moordaanslag in opdracht van de Nederlandse regering) wordt door haar vader verspreid. Het lijkt er sterk op dat zowel Oma als vader dus zeer bereid zijn om hun (klein)dochter op te offeren voor een anti-autoriteitenoffensief, ook als dit leidt tot een angststoornis bij Laura.
Toch wel tamelijk onfris.
De 2e werd door Lyall Mercer bekend gemaakt in een persbericht. Dick is bang dat de Nederlandse Geheime Dienst Laura uit het water blaast. Mercer vind het gedrag van Dick bizar.quote:Op maandag 23 januari 2012 18:02 schreef opgebaarde het volgende:
die 2de heb ik nooit gehoord, nu wil dat niet zoveel zeggen aangezien ik het nauwelijks gevolgd heb omdat ik mega chagrijnig van haar wordt maar is die 2de een beetje serieus?
He, dat doet me denken aan Jaap uit de gouden kooi.quote:Op maandag 23 januari 2012 17:35 schreef MrFoureyes het volgende:
Hebben we trouwens al iets gehoord over het bedrag dat Laura heeft opgehaald voor Sea Shepherd? Tien procent zou naar het goede doel gaan - of is er inmiddels een beter doel gevonden?
Arme Laura, je zal maar zo'n pa hebben.quote:Op maandag 23 januari 2012 18:08 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
De 2e werd door Lyall Mercer bekend gemaakt in een persbericht. Dick is bang dat de Nederlandse Geheime Dienst Laura uit het water blaast. Mercer vind het gedrag van Dick bizar.
Dus serieus? Voor Dick is het serieus. Voor de rest van de wereld is het tussen "wtf?!" en
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |