In het Engels omdat er volgens mij nog geen Nederlandse sites zijn die hierover hebben bericht, maar dit is zeer belangrijk nieuws aangezien het grote gevolgen kan hebben.quote:Reuters
McLEAN, Va. (AP) — Federal prosecutors in Virginia have shut down one of the world’s largest file-sharing sites, Megaupload.com, and charged its founder and others with violating piracy laws.
The indictment accuses the company of costing copyright holders more than $500 million in lost revenue from pirated films and other content. The indictment was unsealed Thursday, one day after websites shut down in protest of two congressional proposals intended to thwart the online piracy of copyrighted movies and TV programs.
Megaupload.com has claimed it is diligent in responding to complaints about pirated material.
The indictment says at one point, Megaupload was the 13th most popular website in the world.
Developing – please check back for updates…
quote:Grote filehoster Megaupload uit de lucht gehaald
Megaupload.com een van de grootste filehosters, websites waar je gratis of tegen een kleine vergoeding (film)bestanden kunt stallen die anderen weer kunnen bekijken, is door de FBIuit de lucht gehaald. Medewerkers van het bedrijf zullen vervolgd worden wegens inbreuk op het auteursrecht.
Dat meldt persbureau AP. Megaupload was in december verwikkeld in een rechtszaak met Universal Music Group (UMG) over het onderstaande promofilmpje. Deze werd op verzoek van UMG verwijderd van YouTube omdat deze inbreuk zou maken op het copyright van de platenmaatschappij.
Vandaag haalden federale aanklagers Megaupload uit de lucht vanwege het overtreden van anti-piraterij wetgeving. Volgens de aanklacht zouden onder andere de muziek- en filmindustrie ongeveer vijfhonderd miljoen dollar hebben misgelopen door de illegale verspreiding van bestanden.
De beslissing van de aanklagers komt een dag nadat verschillende websites op zwart gingen om te protesteren tegen SOPA, een omstreden wet die het uitwisselen van auteursrechtelijk beschermd materiaal via internet tegen moeten gaan. Volgens Megaupload is het bedrijf altijd waakzaam geweest om de verspreiding van illegale content te voorkomen. Het bedrijf werd opvallend genoeg gesponsord door bekende muzikanten als Alicia Keys en Kanye West.
En Rutte heult met Netanjahoequote:Op donderdag 19 januari 2012 21:30 schreef TheThirdMark het volgende:
All tyranny needs to gain a foothold is for people of good conscience to remain silent.
Thomas Jefferson
Our country is now taking so steady a course as to show by what road it will pass to destruction, to wit: by consolidation of power first, and then corruption, its necessary consequence.
Thomas Jefferson
Wijze man.
Anime streamenquote:Op donderdag 19 januari 2012 21:36 schreef Smoofie het volgende:
Tering wtf, megavideo is dan ook down, kan ik geen anime meer kijken, wtf is dit.
Hoe dan? Bier zuipen op het Malieveld?quote:Op donderdag 19 januari 2012 21:34 schreef Jellereppe het volgende:
Laat ze maar meer sites uit de lucht halen. Misschien gaan mensen hun ogen wagenwijd opendoen en echte actie ondernemen.
Vrijheid om content waar je gewoon voor moet betalen gratis te downloaden/stelen?quote:Op donderdag 19 januari 2012 21:36 schreef Plugin het volgende:
De Stop Online Piracy Act, werpt al vruchten af dus.
Nou wij mensen willen meer vrijheid!
Alle servers uit de US halen en naar Europaquote:Op donderdag 19 januari 2012 21:38 schreef Specularium het volgende:
[..]
Hoe dan? Bier zuipen op het Malieveld?
Ze wonen toch in europa lijkt mij?quote:Op donderdag 19 januari 2012 21:38 schreef PiRANiA het volgende:
Bram van der Kolk, aka Bramos, 29, a Dutch citizen and resident of both the Netherlands and New Zealand, who oversees programming and the underlying network structure for the Mega conspiracy websites.
http://www.fbi.gov/news/p(...)pyright-infringement
Scary ditquote:Op donderdag 19 januari 2012 21:39 schreef __Saviour__ het volgende:
Maar de Amerikanen nemen dus alvast een voorproefje op Sopa?
Megaupload is nu dus offline zonder tussenkomst van een rechter.
SOPA is er al doorheen hoor.quote:Op donderdag 19 januari 2012 21:38 schreef YazooW het volgende:
[..]
Vrijheid om content waar je gewoon voor moet betalen gratis te downloaden/stelen?
SOPA is trouwens nog slechts een wetsvoorstel en heeft hier niks mee te maken, de FBI haalt al jaren sites uit de lucht.
Dotcom, Batato, Ortmann and van der Kolk were arrested today in Auckland, New Zealand, by New Zealand authorities, who executed provisional arrest warrants requested by the United States.quote:Op donderdag 19 januari 2012 21:39 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ze wonen toch in europa lijkt mij?
Nigga whut? Ik dacht dat het nog slechts een wetsvoorstel was... waarom nemen sites als Wikipedia dan nu pas aktie?quote:
De senaat had het toch al goedgekeurd? Of moet het nu nog door het huis van afgevaardigden ofzo?quote:
VOor de mensen met een account was het geen kut site.quote:Op donderdag 19 januari 2012 21:41 schreef vosss het volgende:
Het was een kutsite eerste klas, dus wat dat aangaat is het niet zo heel erg imo.
Wat veel erger is, is dat we dit soort dingen in de toekomst nog veel vaker gaan zien![]()
Ok, mooi voorproefje dus zeg maar dan.quote:Op donderdag 19 januari 2012 21:38 schreef YazooW het volgende:
[..]
Vrijheid om content waar je gewoon voor moet betalen gratis te downloaden/stelen?
SOPA is trouwens nog slechts een wetsvoorstel en heeft hier niks mee te maken, de FBI haalt al jaren sites uit de lucht.
En ik ging net ook lekker zitten om even een filmpje te kijken via icefilms/xbmcquote:Op donderdag 19 januari 2012 21:43 schreef Bienelientjee het volgende:
Daarom deden mijn serietjes het niet meer via Megavideo!
quote:Op donderdag 19 januari 2012 21:40 schreef Smoofie het volgende:
[..]
De senaat had het toch al goedgekeurd? Of moet het nu nog door het huis van afgevaardigden ofzo?
quote:Amerikaanse beleidsmakers keren zich tegen antipiraterijwet
De acties van onder meer Wikipedia en Google tegen de antipiraterijwet SOPA lijken effect te hebben. Sommige leden van het Amerikaanse congres, die de wet eerst steunden, zijn inmiddels van gedachten veranderd.
Is zweeds toch.quote:Op donderdag 19 januari 2012 21:44 schreef Jahr00n het volgende:
Waarom pakken ze piratebay niet gewoon direct dan.
Sterker nog, een youtube filmpje bekijken = downloaden.quote:Op donderdag 19 januari 2012 21:44 schreef De_Dakgoot het volgende:
haal youtube dan ook maar down kun je ook vandaan downloaden.
Dit heeft niks met SOPA te maken.quote:Op donderdag 19 januari 2012 21:39 schreef __Saviour__ het volgende:
piratebay zweedsquote:
.com I guess. Piratebay is .org.quote:Op donderdag 19 januari 2012 21:47 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
piratebay zweeds
megaupload hong kong,
dan kan de fbi toch niet zomaar een dienst uit een ander land neerhalen
Klopt helemaal. Gelukkig zijn er genoeg alternatieven. Neemt niet weg dat dit een nare ontwikkeling is.quote:Op donderdag 19 januari 2012 21:46 schreef DDDDDaaf het volgende:
Behoorlijk kut; ik heb nl. aardig wat livesetjes van megaupload gedownload. Volgens mij is daar ook weinig illegaals aan, aangezien er niet één artiest inkomsten door mis loopt. (want: niet in de handel verkrijgbaar)
Aha. Dan is het nog wel enigszins netjes verlopen dus. Maar het blijft een kutactie.quote:Op donderdag 19 januari 2012 21:46 schreef YazooW het volgende:
[..]
Dit heeft niks met SOPA te maken.
Lees daarnaast dit even: http://www.fbi.gov/news/p(...)pyright-infringement
Is dus zeker wel een rechter aan te pas gekomen.
Bron?quote:Op donderdag 19 januari 2012 21:39 schreef __Saviour__ het volgende:
Megaupload host de bestanden zelf, piratebay verbind gebruikers, mensen downloaden daar films van elkaar.quote:Op donderdag 19 januari 2012 21:44 schreef Jahr00n het volgende:
Waarom pakken ze piratebay niet gewoon direct dan. Zal wel terecht zijn al die illegale shit die daar staat :S
Dat maakt geen reet uit. Het gaat er om waar de servers staan. Die wet geld dan.quote:Op donderdag 19 januari 2012 21:47 schreef Smoofie het volgende:
[..]
.com I guess. Piratebay is .org.
Op bevel van de rechter, ja.quote:Op donderdag 19 januari 2012 21:52 schreef JoPiDo het volgende:
mensen die meteen dingen gaan roepen als "dit is het einde van het internet"
dit gebeurt al jaren en er is nog niets wezenlijks veranderd, ik kan mij nog herinneren dat napster uit de lucht werd gehaald...
dan zou ik over de miljard zittenquote:Op donderdag 19 januari 2012 21:52 schreef Plugin het volgende:
Ben benieuwd wat voor straffen ze kijgen!
Woman Fined $1.9 Million for Downloading 24 Songs: http://www.switched.com/2(...)ownloading-24-songs/
Dit moet dan wel de doodstraf worden!?
Uitgifte en beheer van domeinnamen is in handen van ICANN.quote:Op donderdag 19 januari 2012 21:47 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
piratebay zweeds
megaupload hong kong,
dan kan de fbi toch niet zomaar een dienst uit een ander land neerhalen
2012-het-jaar-van-de-censuurquote:Op donderdag 19 januari 2012 21:52 schreef JoPiDo het volgende:
mensen die meteen dingen gaan roepen als "dit is het einde van het internet"
dit gebeurt al jaren en er is nog niets wezenlijks veranderd, ik kan mij nog herinneren dat napster uit de lucht werd gehaald...
Ik neem aan dat ze de servers hebben meegenomen. Anders zou je via IP-adres megauplaod alsnog kunnen bereikenquote:Op donderdag 19 januari 2012 21:54 schreef YazooW het volgende:
[..]
Uitgifte en beheer van domeinnamen is in handen van ICANN.
ICANN is een onderdeel van het Amerikaanse ministerie van handel.
.nl of .be zouden ze ook zo uit de lucht kunnen halen.
ohja??quote:Op donderdag 19 januari 2012 21:53 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Op bevel van de rechter, ja.
ja man, ze hebben het hele serverpark losgeschroefd en in een bestelbusje meegenomenquote:Op donderdag 19 januari 2012 21:55 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze de servers hebben meegenomen. Anders zou je via IP-adres megauplaod alsnog kunnen bereiken
Jaquote:
quote:Dotcom, Batato, Ortmann, and van der Kolk were arrested today in Auckland, New Zealand, by New Zealand authorities, who executed provisional arrest warrants requested by the United States. Bencko, Echternach, and Nomm remain at large. Today, law enforcement also executed more than 20 search warrants in the United States and eight countries, seized approximately $50 million in assets, and targeted sites where Megaupload has servers in Ashburn, Va., Washington, D.C., the Netherlands, and Canada. In addition, the U.S. District Court in Alexandria, Va., ordered the seizure of 18 domain names associated with the alleged Mega conspiracy.
http://www.fbi.gov/news/p(...)pyright-infringement
Mijn god wat een kleuters in dit topic. Hopelijk zet deze trend zich door. Warez terug naar de mensen die het brengenquote:Op donderdag 19 januari 2012 21:56 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
ja man, ze hebben het hele serverpark losgeschroefd en in een bestelbusje meegenomen
Verdienen, als ik bv windows zou hebben, en ik heb 1 orginele kopie, die kopieer ik 50.000.000 keer, en vraag daar ¤100 voor per kopie, verdien ik dan echt al dat geld?quote:Op donderdag 19 januari 2012 21:58 schreef YazooW het volgende:
Overigens ook wel mooi om te lezen hoe ze voor 50 miljoen aan spullen in beslag hebben genomen. Kan je nagaan hoeveel ze hebben verdiend.
ben jij die rus met die webcam danquote:Op donderdag 19 januari 2012 21:58 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Mijn god wat een kleuters in dit topic. Hopelijk zet deze trend zich door. Warez terug naar de mensen die het brengen
Nee dat kunnen ze niet. Ze kunnen er wel voor zorgen dat niemand in de VS die site kan bezoeken, maar uit de lucht halen (mits server park niet in de VS staat) kunnen ze vergeten.quote:Op donderdag 19 januari 2012 21:54 schreef YazooW het volgende:
[..]
Uitgifte en beheer van domeinnamen is in handen van ICANN.
ICANN is een onderdeel van het Amerikaanse ministerie van handel.
.nl of .be zouden ze ook zo uit de lucht kunnen halen.
Of ze de domeinen uit de lucht hebben gegaald of de servers weet ik overigens ook niet...
Klopt. Gelukkig staat een heel groot deel van de servers in Europa.quote:Op donderdag 19 januari 2012 22:04 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Nee dat kunnen ze niet. Ze kunnen er wel voor zorgen dat niemand in de VS die site kan bezoeken, maar uit de lucht halen (mits server park niet in de VS staat) kunnen ze vergeten.
Och als een abbo daar goed geregeld zou zijn en je zo dus legitiem copyright producten kan bekijken zou ik er verdomd weinig problemen mee hebben.quote:Op donderdag 19 januari 2012 22:03 schreef Plugin het volgende:
Maar goed, niet dat ik zeg dat die site zoveel ''verdiend''. Ik zou persoonlijk geen geld uitgeven aan zo'n site.
Je hebt gelijk, ik zat er naast.quote:Op donderdag 19 januari 2012 22:04 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Nee dat kunnen ze niet. Ze kunnen er wel voor zorgen dat niemand in de VS die site kan bezoeken, maar uit de lucht halen (mits server park niet in de VS staat) kunnen ze vergeten.
Slechts gedeeltelijkquote:
Vergelijkbare sites gaan hier natuurlijk van profiteren, totdat ze zelf aan de beurt zijn.quote:Op donderdag 19 januari 2012 22:06 schreef NotYou het volgende:
M E G A upload to me today, send me a file, megauplooooaaad.![]()
![]()
![]()
Had dit niet zien aankomen, zorgelijke ontikkeling ook wel. Benieuwd hoe dit zal aflopen en wat dit betekent voor overige, vergelijkbare sites.
Dan is half studerend Nederland de lulquote:Op donderdag 19 januari 2012 22:15 schreef Antal het volgende:
Straks gooien ze dropbox ook nog dicht.. Kijken wat er dan gebeurt...
Volgensmij wel, site ligt nu plat.quote:Op donderdag 19 januari 2012 22:14 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Verdomme, nu moet ik series nog écht gaan downloaden ook. (als dit betekent dat Megavideo ook weg gaat)
Idd Dropbox wordt hier permanent gebruikt op mijn studie.quote:Op donderdag 19 januari 2012 22:16 schreef YazooW het volgende:
[..]
Dan is half studerend Nederland de lul
Dus?quote:Op donderdag 19 januari 2012 22:34 schreef themole het volgende:
[..]
Idd Dropbox wordt hier permanent gebruikt op mijn studie.
Vooral dat kan is echt een hele vieze.quote:Op donderdag 19 januari 2012 22:36 schreef admiraal_anaal het volgende:
Kan Gmail en andere mailproviders ook offline dan gezien ik daar ook auteursrechtelijk materiaal kan verspreiden
Er werd ook veel afgehaald.quote:Op donderdag 19 januari 2012 22:41 schreef TweeGrolsch het volgende:
Verbaasde me er altijd al over dat die website online kon zijn.
Die site werd enkel gebruikt om films en series te kijken.
Net nu ook het witte huis zich tegen dergelijke praktijken zich heeft uitgesproken. Bizar.quote:Op donderdag 19 januari 2012 22:42 schreef Smoofie het volgende:
De timing is trouwens wel slecht van de FBI :p.
Maar dat kan vaak ook op de sites van CBS,ABC etc zelf. Het is niet dat ze miljoenen aan inkomsten missen, alleen advertentie inkomsten via internet.quote:Op donderdag 19 januari 2012 22:45 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
En toch kon je op ieder moment iedere film en iedere aflevering van elke serie bekijken.
Mega upload was voor file uploads, Mega Video voor videos die je kon streamen.quote:Op donderdag 19 januari 2012 22:46 schreef dikkebroekzak het volgende:
Wat is dan het verschil tussen MegaUpload en MegaVideo?
Waar heb jij het nou weer over?quote:Op donderdag 19 januari 2012 22:03 schreef Plugin het volgende:
[..]
Verdienen, als ik bv windows zou hebben, en ik heb 1 orginele kopie, die kopieer ik 50.000.000 keer, en vraag daar ¤100 voor per kopie, verdien ik dan echt al dat geld?
Ik vind van niet, maar goed, ieder zijn mening
Maar goed, niet dat ik zeg dat die site zoveel ''verdiend''. Ik zou persoonlijk geen geld uitgeven aan zo'n site.
Sommige videobestanden die naar megaupload werden geupload werden daarnaast ook voor vertoning op de flashbased streaming site megavideo gereëncode. Dit ging ten koste van de kwaliteit en tussen het kijken door, ik meen om de 75 minuten, kreeg je een time-out van een uur ofzo. Maar sommige noobs waren er reuze blij mee.quote:Op donderdag 19 januari 2012 22:46 schreef dikkebroekzak het volgende:
Wat is dan het verschil tussen MegaUpload en MegaVideo?
Vandaar dat die eigenaar in een villa woonde van 30 miljoen. Hij verdiende er niks aanquote:Op donderdag 19 januari 2012 22:46 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Waar heb jij het nou weer over?
De makers van Megaupload maakten geen illegale kopietjes van sofware/muziek/etc om deze door te verkopen
Die kentekensquote:Op donderdag 19 januari 2012 22:46 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[ afbeelding ]
Lol allemaal in beslag genomen
Moeilijk he begrijpend lezenquote:Op donderdag 19 januari 2012 22:49 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Vandaar dat die eigenaar in een villa woonde van 30 miljoen. Hij verdiende er niks aan
Was dat gisteren wel zo?quote:Op donderdag 19 januari 2012 22:51 schreef Confetti het volgende:
Op www.google.nl krijg je geen suggestie van megaupload totdat je megaupload helemaal hebt ingetypt.
Conspiracy!!!!!!!1
Hetzelfde met rapidsharequote:Op donderdag 19 januari 2012 22:51 schreef Confetti het volgende:
Op www.google.nl krijg je geen suggestie van megaupload totdat je megaupload helemaal hebt ingetypt.
Conspiracy!!!!!!!1
Anon +1quote:Op donderdag 19 januari 2012 22:57 schreef YazooW het volgende:
And so it begins:
Anonymous heeft Justice.gov en de site van Universal Music kapot gemaakt.
Kimble?..quote:Op donderdag 19 januari 2012 22:37 schreef Cracka-ass het volgende:
Kimble is bij zijn huis in Nieuw Zeeland gearresteerd:
[ afbeelding ]
Zal wel even geduurd hebben voor ze hem hadden gevonden.
Ik was aan het tikken, upload, en zie ditquote:Op donderdag 19 januari 2012 22:57 schreef YazooW het volgende:
And so it begins:
Oh! Kim Schmitz, da's die dikke vette Gumballer die als een idioot door Marokko heen knalde met zijn AMG..quote:Op donderdag 19 januari 2012 23:00 schreef vosss het volgende:
[..]
http://www.ukhackers.com/story/?id=13430
Kim Schmitz.
Gut.quote:Op donderdag 19 januari 2012 22:59 schreef YazooW het volgende:
http://justice.gov
http://www.universalmusic.com/
quote:After a Department of Justice-executed raid today on the file sharing site Megaupload, hackers aligned with the online collective Anonymous have shut down the websites for both the DoJ and Universal Music Group, the largest record company in America.
Both universalmusic.com and justice.gov went down on Thursday afternoon, less than hours after it was revealed that Megaupload had been brought down by federal authorities and four people linked to the site, all outside of America, were arrested and charged with a conspiracy related to copyright infringement.
“It was in retaliation for Megaupload, as was the concurrent attack on Justice.gov,” Anonymous operative Barret Brown tells RT on Thursday afternoon.
Brown adds that “more is coming” and Anonymous-aligned hacktivists are pursuing a
En zo begint wat?quote:Op donderdag 19 januari 2012 22:57 schreef YazooW het volgende:
And so it begins:
En terecht.quote:Op donderdag 19 januari 2012 22:57 schreef YazooW het volgende:
And so it begins:
is nu down.quote:Op donderdag 19 januari 2012 23:18 schreef YazooW het volgende:
http://www.mpaa.org/ is ook bijna down
Oke en wat houdt dat precies in? En belangrijker, wat verwacht men ermee te bereiken?quote:
Haha!..quote:Op donderdag 19 januari 2012 23:20 schreef themole het volgende:
[..]
Bezig met het platleggen van sites.
Wat dat inhoud is dat ze nu weer een shitload aan sites gaan platgooien zonder erbij na te denken. Wat ze ermee willen bereiken is dat het internet van de mensen blijft, zo weinig mogelijk bemoeienis van overheden.quote:Op donderdag 19 januari 2012 23:20 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Oke en wat houdt dat precies in? En belangrijker, wat verwacht men ermee te bereiken?
http://www.fbi.gov/ next?quote:Op donderdag 19 januari 2012 23:25 schreef YazooW het volgende:
mpaa.org nu dus "officieel" tango down.
Google het.quote:Op donderdag 19 januari 2012 23:26 schreef dikkebroekzak het volgende:
Wat is mpaa en riaa? Kan je heel kort uitleggen als je een link zet?
Ik vraag me toch echt af hoe iemand verwacht dit te kunnen bereiken door allerlei sites plat te gooien...quote:Op donderdag 19 januari 2012 23:24 schreef YazooW het volgende:
[..]
Wat dat inhoud is dat ze nu weer een shitload aan sites gaan platgooien zonder erbij na te denken. Wat ze ermee willen bereiken is dat het internet van de mensen blijft, zo weinig mogelijk bemoeienis van overheden.
nee ik ga niet google en wikien bij iedere linkplaatsingquote:
quote:
twitter:AnonDaily twitterde op donderdag 19-01-2012 om 23:24:11http://t.co/Lp4Rzz2R is going DOWN! SOON! reageer retweet
Je moet het meer zien als een stel kinderen/no-lifers die nu met een harde plasser in de broek zonder na te denken allemaal sites zitten plat te halen. Zit niet echt een organisatie achter ofzo.quote:Op donderdag 19 januari 2012 23:27 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik vraag me toch echt af hoe iemand verwacht dit te kunnen bereiken door allerlei sites plat te gooien...
Alsof overheden en bedrijven uit angst daarvoor dan maar zullen zeggen: "Oke, oke, we geven ons over Anyonymous! Jullie hebben gewonnen, we zullen geen sites als Megaupload meer vervolgen!"
Er zitten ook "echte" diehard hackers tussen die wel contact met elkaar hebben via IRC channels enz.quote:Op donderdag 19 januari 2012 23:29 schreef YazooW het volgende:
[..]
Je moet het meer zien als een stel kinderen/no-lifers die nu met een harde plasser in de broek zonder na te denken allemaal sites zitten plat te halen. Zit niet echt een organisatie achter ofzo.
Ja natuurlijk, maar het overgrote deel zijn meelopers die eigenlijk niet weten wat ze doen.quote:Op donderdag 19 januari 2012 23:30 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Er zitten ook "echte" diehard hackers tussen die wel contact met elkaar hebben via IRC channels enz.
Klopt.quote:Op donderdag 19 januari 2012 23:32 schreef YazooW het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, maar het overgrote deel zijn meelopers die eigenlijk niet weten wat ze doen.
Jaaaaaaaaaaaaaaaa!..quote:Op donderdag 19 januari 2012 23:32 schreef vosss het volgende:
Je kan zeggen van die bolle wat je wilt (met al zn veroordelingen etc), maar hij had wel een vette kooi en een paar dikke waggels
En binnenkort 20 jaar celquote:Op donderdag 19 januari 2012 23:32 schreef vosss het volgende:
Je kan zeggen van die bolle wat je wilt (met al zn veroordelingen etc), maar hij had wel een vette kooi en een paar dikke waggels
Nee nog niet, maar bv die Occupy Wall Street, dat is niet veel anders. Wanneer de economie dus nog veel slechter gaat, en het gevoel krijgen, dat ze er niet voor ons zijn is dit gewoon weer iets om uiteindelijk groter en sterker te worden, misschien.quote:Op donderdag 19 januari 2012 23:29 schreef YazooW het volgende:
[..]
Je moet het meer zien als een stel kinderen/no-lifers die nu met een harde plasser in de broek zonder na te denken allemaal sites zitten plat te halen. Zit niet echt een organisatie achter ofzo.
Zij laten tenminste nog hun stem horen. In tijden waarin de meesten genoegen nemen met misrepresentatie (en leiding) door een minuscuul aantal mensen, vrijwel zonder uitzondering afkomstig uit een kleine zeer besloten bovenklasse, vind ik dat prijzenswaardig. Zelfs al vind ik DDOS-aanvallen op zich bijzonder lame.quote:Op donderdag 19 januari 2012 23:27 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik vraag me toch echt af hoe iemand verwacht dit te kunnen bereiken door allerlei sites plat te gooien...
Alsof overheden en bedrijven uit angst daarvoor dan maar zullen zeggen: "Oke, oke, we geven ons over Anyonymous! Jullie hebben gewonnen, we zullen geen sites als Megaupload meer vervolgen!"
En toch zullen de verantwoordelijken daar veel meer van meekrijgen dan een verontwaardige post op een of ander forum, ik sluit niet uit zelfs meer dan van een fysiek 'protest' op straat, iig de Nederlandse variant.quote:Op donderdag 19 januari 2012 23:33 schreef Tegan het volgende:
Anonymous is ook weer lekker kansloos bezig. Website uurtje down, big whoop
.
Inmiddels een hele hoop websites.quote:Op donderdag 19 januari 2012 23:33 schreef Tegan het volgende:
Anonymous is ook weer lekker kansloos bezig. Website uurtje down, big whoop
.
99% is idd onervaren en halen al hun plezier uit het DDOS'sen.quote:Op donderdag 19 januari 2012 23:29 schreef YazooW het volgende:
[..]
FBI.gov is het volgende doelwit.quote:Op donderdag 19 januari 2012 23:56 schreef YazooW het volgende:
whitehouse.gov zou op dit moment ook worden aangevallen volgens RT.com, al valt er weinig van te merken.
Ja ok. Je hebt een punt. Het komt alleen zo knullig over, en helemaal als alle nieuwsbronnen er zo serieus op in gaanquote:Op donderdag 19 januari 2012 23:44 schreef NotYou het volgende:
[..]
En toch zullen de verantwoordelijken daar veel meer van meekrijgen dan een verontwaardige post op een of ander forum, ik sluit niet uit zelfs meer dan van een fysiek 'protest' op straat, iig de Nederlandse variant.
Ik had het erover dat ik MS was, en dat in mijn ogen ze niet ''verdienen'' wat ze verdienen met het 50 miljoen of meer? kopieren van 1 orgineel, en dat voor 100$ per kopie of meer.quote:Op donderdag 19 januari 2012 22:53 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Moeilijk he begrijpend lezen
Wanneer mensen onder andere Hotmail gebruiken om illegale content (software, informatie, etc) naar elkaar te versturen is Microsoft niet opeens het bedrijf dat geld verdient aan het maken van illegale kopietjes en het zelf beramen van terroristische aanslagen
Megaupload verdient aan het HOSTEN van ruimte voor bestanden (reclame inkomsten, inkomsten van mensen die betalen voor het hosten/downloaden). Het is een (waarschijnljik groot) deel van de gebruikers die deze ruimte gebruikt voor het opslaan en verspreiden van illegale content.
Megaupload kan hooguit verwijt worden dat ze het misbruik van hun webspace voor illegale content niet goed genoeg zijn tegengegaan. Maar dat is nog altijd totaal iets anders dan ZELF software illegaal kopieren en dit verspreiden
SOPA?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 00:01 schreef mstx het volgende:
So it has begun... ik ben benieuwd welke sites er de komende weken nog meer verdwijnen. Nu nog SOPA invoeren en we hebben wereldwijd een cellentekort.
I see.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 00:08 schreef vosss het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stop_Online_Piracy_Act
De kanker van internet heden ten dage
twitter:YourAnonNews twitterde op vrijdag 20-01-2012 om 00:05:38The Largest Attack Ever by Anonymous - 5,635 People Confirmed Using #LOIC to Bring Down Sites! #Anonymous reageer retweet
Hehe, ik las het ja.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 00:11 schreef iBenny het volgende:
De websites van BREIN zijn nu ook aan de beurt...
Als ze maar niet weer de verkeerde pakkenquote:Op vrijdag 20 januari 2012 00:11 schreef iBenny het volgende:
De websites van BREIN zijn nu ook aan de beurt...
Nog geen 6000 mensen. Dat valt me eigenlijk nogal tegen. En dat is een understatement.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 00:11 schreef Specularium het volgende:
twitter:YourAnonNews twitterde op vrijdag 20-01-2012 om 00:05:38The Largest Attack Ever by Anonymous - 5,635 People Confirmed Using #LOIC to Bring Down Sites! #Anonymous reageer retweet
voor de anonymous mensen.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 00:14 schreef vosss het volgende:
[..]
Nog geen 6000 mensen. Dat valt me eigenlijk nogal tegen. En dat is een understatement.
Is dat serieus een record?
Dat is confirmed. Weet eigenlijk niet wat daar de statistieken achter zijn?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 00:14 schreef vosss het volgende:
[..]
Nog geen 6000 mensen. Dat valt me eigenlijk nogal tegen. En dat is een understatement.
Ik had ook op zijn minst iets van 60000 verwacht.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 00:14 schreef vosss het volgende:
[..]
Ze weten precies wat ze gebruiken.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 00:15 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Dat is confirmed. Weet eigenlijk niet wat daar de statistieken achter zijn?
Ah nooit geweten hoe dit nu precies in zijn gang ging. Wist dat het simpel was maar zo simpel?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 00:19 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ze weten precies wat ze gebruiken.
De LOIC is eigenlijk een hele simpele app. De LOIC word ingesteld op een private IRC kanaal. Iedereen die de LOIC aanzet connect met een bepaalde vooraf ingesteld kanaal. In dit kanaal kan de beheerder dus de LOIC "richten en schieten". Tis gewoon een heel simpel systeem.
Ja het is echt simpel. De moeilijkheid zit hem in het vinden van mensen die meedoen. Daarom vinden ik DDoS van Anon niet zo bijzonderquote:Op vrijdag 20 januari 2012 00:25 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Ah nooit geweten hoe dit nu precies in zijn gang ging. Wist dat het simpel was maar zo simpel?
Ik ken LOIC hoor.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 00:19 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ze weten precies wat ze gebruiken.
De LOIC is eigenlijk een hele simpele app. De LOIC word ingesteld op een private IRC kanaal. Iedereen die de LOIC aanzet connect met een bepaalde vooraf ingesteld kanaal. In dit kanaal kan de beheerder dus de LOIC "richten en schieten". Tis gewoon een heel simpel systeem.
Ze hadden geen zwarte-pagina actie moeten doen. ze hadden direct alle namen en toenaam moeten noemen van de schoften die het mede mogelijk maken. Waar is Volkert als je hem nodig hebt.quote:Op donderdag 19 januari 2012 21:34 schreef Jellereppe het volgende:
Laat ze maar meer sites uit de lucht halen. Misschien gaan mensen hun ogen wagenwijd opendoen en echte actie ondernemen.
''Crude but effective''.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 00:28 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja het is echt simpel. De moeilijkheid zit hem in het vinden van mensen die meedoen. Daarom vinden ik DDoS van Anon niet zo bijzonder
quote:Op vrijdag 20 januari 2012 00:30 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ze hadden geen zwarte-pagina actie moeten doen. ze hadden direct alle namen en toenaam moeten noemen van de schoften die het mede mogelijk maken. Waar is Volkert als je hem nodig hebt.
Eik zou iemand er een site over moeten beginnen.quote:Een veel betere reactie zou zijn wanneer consumenten massaal stoppen met het aankopen van muziek, films op dvd of het bezoeken van films in de bioscoop. Gewoon eens eventjes een maandje of twee overslaan.
Precies. De topmannen uit de entertainmentindustrie liggen er echt geen seconde wakker van wanneer de website van een Amerikaans ministerie niet bereikbaar is.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 00:32 schreef Tegan het volgende:
DoSsen of DDoSen is sowieso een niet heel bijzonder kunstje. Het is idd meer om wat je ermee wil bereiken.
Dat mpaa.org down ligt slaapt niemand minder van. Zou me niet verbazen als MPAA niet eens er iets tegen doet. Die ddos is over een paar uurtjes over. Te weinig daadkracht binnen Anonquote:Op vrijdag 20 januari 2012 00:30 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
''Crude but effective''.
Zoiets zij de VS een jaar of 50 geleden ook over de vietcong.
Zolang je niet iets illegaals promoot zie ik geen probleem?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 00:35 schreef vosss het volgende:
[..]
Eik zou iemand er een site over moeten beginnen.
Gewoon kort en bondig uitleggen over het hoe en het waarom we het kopen van dergelijke producten zouden moeten boycotten.
En dan groots brengen, facebook, twitter etc etc.
Dat kan heel snel heel heel heel erg groot worden.
En de persoon er achter wordt dan opgepakt wegens misgelopen inkomsten van tig miljoenen, gegarandeerd
Ik durf het in elk geval niet aan zo een site te lanceren![]()
Als jij 1% van de mensen wereldwijd die elke maand 1 cd en 1 dvd kopen, 1 keer naar de bios gaan en 1 concert bezoeken zover krijgt dat ze dat niet doen, dan geloof maar dat je de sjaak bentquote:Op vrijdag 20 januari 2012 00:38 schreef Tegan het volgende:
[..]
Zolang je niet iets illegaals promoot zie ik geen probleem?
Dat is het probleem. De VS kan van Nederland elke inwoner eisen. En onze overheid levert die gewoon. Sterker nog, het is geeneens nodig dat de VS officieel een uitlevering eist. De FBI heeft in Nederland meer bevoegdheid dan willekeurige diensten en kan gewoon een Nederlander in Nederland ontvoeren, naar GitMo sturen en over een jaar of wat een bericht uitgeven dat ze een Nederlander hebben (als ze willen).quote:Op vrijdag 20 januari 2012 00:38 schreef Tegan het volgende:
[..]
Zolang je niet iets illegaals promoot zie ik geen probleem?
dus dit bedoelen ze met het einde van de wereld...quote:Op donderdag 19 januari 2012 21:23 schreef PastorOfMuppets het volgende:
http://techland.time.com/(...)ile-sharing-website/
Feds Shut Down Megaupload.com File-Sharing Website
[..]
In het Engels omdat er volgens mij nog geen Nederlandse sites zijn die hierover hebben bericht, maar dit is zeer belangrijk nieuws aangezien het grote gevolgen kan hebben.
Dit soort dingen kunnen het einde betekennen van het internet zoals we het kennen.
Plus een jaar lang niet meer naar de bioscoop!quote:Op vrijdag 20 januari 2012 00:49 schreef King_Merc het volgende:
gewoon geen cd,s dvds blu rays meer kopen voor de rest van de maand
dat ook !quote:Op vrijdag 20 januari 2012 00:52 schreef vosss het volgende:
[..]
Plus een jaar lang niet meer naar de bioscoop!
En als Brennie daar over zeurt dan opper ik wel het idee om in plaats daarvan 2x in de maand een toneelstuk voor haar op te voeren. En dan wel ergens buiten; dan zijn we er toch even lekker uit
Zekersquote:Op vrijdag 20 januari 2012 00:53 schreef BBQSausage het volgende:
[..]
http://www.anti-piracy.nl/
Die zou wel offline mogen ja.
Is in 2009 ook al eens offline gehaald, dus dat zal vast wel weer gebeuren.quote:
Die is dit jaar en vorig jaar en het jaar ervoor ook offline geweest hoorquote:Op vrijdag 20 januari 2012 00:56 schreef BBQSausage het volgende:
[..]
Is in 2009 ook al eens offline gehaald, dus dat zal vast wel weer gebeuren.
Ze zouden eigenlijk een virus naar de servers moeten sturen.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 00:59 schreef Zipportal het volgende:
Anonymous mag Brein & BAF ook wel onderuit halen.
Dat kan ook zo makkelijk.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 01:00 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ze zouden eigenlijk een virus naar de servers moeten sturen.
Absoluut. Het enige wat helpt is gewoon geen dvd's/cd's meer kopen, geen concerten meer bezoeken en niet meer naar de bios gaan.quote:
quote:Good thing it's National Popcorn Day, everyone grab some and sit tight. "The Internet Strikes Back" is showing all night long! #megaupload
Waarom zouden anderen mogen bepalen wat ik downloadquote:Op vrijdag 20 januari 2012 01:07 schreef Zeepvloertje het volgende:
Mensen zeiken om beperking van vrijheid, maar bij het gros van de gevallen gaat het om dat je niet wil betalen voor een liedje of film. Tuurlijk, dat is kut, maar om nou te zeggen dat we langzamerhand de tivus in gaan met zn allen. Wauw. Sommige reacties hier
quote:Op vrijdag 20 januari 2012 01:08 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Waarom zouden anderen mogen bepalen wat ik download
quote:Op vrijdag 20 januari 2012 01:07 schreef Zeepvloertje het volgende:
Mensen zeiken om beperking van vrijheid, maar bij het gros van de gevallen gaat het om dat je niet wil betalen voor een liedje of film. Tuurlijk, dat is kut, maar om nou te zeggen dat we langzamerhand de tivus in gaan met zn allen. Wauw. Sommige reacties hier
Dropbox was toch hardstikke onveiligquote:Op vrijdag 20 januari 2012 01:11 schreef ajacied4lf het volgende:
Maar dan zal Rapidshare, Mediafire, en Dropbox (ja, zelfs dropbox) ook weggehaald worden ..
Zou zomaar kunnen ja.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 01:11 schreef ajacied4lf het volgende:
Maar dan zal Rapidshare, Mediafire, en Dropbox (ja, zelfs dropbox) ook weggehaald worden ..
Ik kan alles voor je downloadenquote:Op vrijdag 20 januari 2012 01:04 schreef Anonymousz het volgende:
dan maar series op putlocker kijken
quote:Op vrijdag 20 januari 2012 01:12 schreef Bill_E het volgende:
http://www.fbi.gov/ reageert steeds slechter
Ook die zullen weggaan, je kunt er films mee delen.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 01:13 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Het weggaan van Dropbox is niet zo erg. Genoeg online opslag diensten die op dezelfde manier werken
Google is te machtig.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 01:13 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Ook die zullen weggaan, je kunt er films mee delen.
Uiteindelijk zullen versies met eigen server optie verschijnen. Dat is sowieso het allerbestequote:Op vrijdag 20 januari 2012 01:13 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Ook die zullen weggaan, je kunt er films mee delen.
Google aan Megaupload aan elkaar gelijkstellenquote:Op vrijdag 20 januari 2012 01:16 schreef BBQSausage het volgende:
[..]
Dat dachten ze van megaupload ook.
Hier net gedaan op 1080p HD. Gigabytes aan shit downloaden,quote:
quote:Op vrijdag 20 januari 2012 01:14 schreef ajacied4lf het volgende:
Aanklacht:
http://www.scribd.com/doc/78786408/Mega-Indictment
quote:It was further part of the Conspiracy that multiple transfers, which involvedproceeds of criminal copyright infringement in the Eastern District of Virginia and elsewhere,from a DBS (Hong Kong) Limited bank account for the Conspiracy were made by a member of the Conspiracy, and the transfers were directed to a ABN AMRO BANK NV account forLeaseweb in the Netherlands; such activity provides jurisdiction under Title 18 of the UnitedStates Code, Section 1956(f) and included the following:a.
On or about May 5, 2009, a transfer of approximately $733,000; andb.
On or about December 16, 2009, a transfer of approximately $800,000
Het feit dat we in nederland legaal mogen downloaden... En dat we ook al heffing voor copyright afdragen op DVD etcquote:Op vrijdag 20 januari 2012 01:17 schreef Zeepvloertje het volgende:
"Waarom zouden anderen mogen bepalen wat ik download"
Dit is al de verkeerde instelling. Mensen willen gewoon geld hebben voor hun producten. Ze willen niet dat miljoenen mensen hun shit gratis downloaden. Als je nou rationeel bent, besef je dat dit niet meer dan normaal is.
Waar in dit verhaal wordt jouw vrijheid beperkt?
Ik betaal voor mijn internet. Ik betaal extra belastingen op lege CDs.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 01:17 schreef Zeepvloertje het volgende:
"Waarom zouden anderen mogen bepalen wat ik download"
Dit is al de verkeerde instelling. Mensen willen gewoon geld hebben voor hun producten. Ze willen niet dat miljoenen mensen hun shit gratis downloaden. Als je nou rationeel bent, besef je dat dit niet meer dan normaal is.
Waar in dit verhaal wordt jouw vrijheid beperkt?
Waarom zouden ze niet werkenquote:Op vrijdag 20 januari 2012 01:18 schreef Warsaw het volgende:
Zullen programmas als Bittorrent straks ook niet meer werken?
Gaat heel snel straks, als mega upload als zo snel dead is.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 01:18 schreef Warsaw het volgende:
Natuurlijk welquote:Op vrijdag 20 januari 2012 01:18 schreef Warsaw het volgende:
Misschien moet je eens Adblock uitzetten voordat je begint te zeiken over "de verkeerde instelling".quote:Op vrijdag 20 januari 2012 01:19 schreef Zeepvloertje het volgende:
"jij weet boekverbrandingen nog goed te praten zeker?"
Nee, dat doe ik niet.
quote:YourAnonNews Anonymous
✹BREAKING✹ - MEGAUPLOAD IS BACK, NEW #MEGAUPLOAD SITE - megavideo.bz | #megaupload #opmegaupload
The deep webquote:Op vrijdag 20 januari 2012 01:21 schreef boekenplank het volgende:
We gaan gewoon terug naar het begin van internet alles ondergronds.
BitTorrent is van Cnet, wat weer van CBS group is. Hypocrieten.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 01:18 schreef Warsaw het volgende:
Zou heerlijk zijn. Terug naar de tijden waarbij niet iedereen alles hadquote:Op vrijdag 20 januari 2012 01:21 schreef boekenplank het volgende:
We gaan gewoon terug naar het begin van internet alles ondergronds.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |