Barcaconia | donderdag 19 januari 2012 @ 18:57 |
HET GROTE VRACHTWAGENCHAUFFEURSTOPIC Waar we fantaseren over trucks met neuzen, ![]() Ook echte neuzen: ![]() wel eens kort door de bocht gaan, ![]() en de trailer een andere route verzint dan de trekker, ![]() en we uiteraard niet vies zijn van wat tierelantijntjes aan de vrachtwagen: ![]() Kortom, voor alles wat je als chauffeur bezig houdt: Van rijtijdenleed (ouwe dinkytoy foto vervangen) http://83.219.80.227/rout(...)ca3e800db074600b.jpg ![]() tot lading die gleed: Game on ![]() Vorige topics: Topicreeks: Vrachtwagenchauffeurstopic [ Bericht 6% gewijzigd door Barcaconia op 19-01-2012 21:15:44 ] | |
Barcaconia | donderdag 19 januari 2012 @ 18:58 |
Even de OP aangepast ![]() | |
densmee | donderdag 19 januari 2012 @ 19:18 |
goed bezig ![]() | |
Redbaron | donderdag 19 januari 2012 @ 19:23 |
Ik zoek werk in de regio Twente, woon zelf in almelo maar in bezit van auto dus kan reizen. Qua werk maakt het me weinig uit, heb met koeler gereden, maar ook stukgoed met tautliner. Bloemen trekt me dan weer niet zo en het liefst elk weekend gewoon thuis ![]() | |
Tism | donderdag 19 januari 2012 @ 19:37 |
Ik heb toevallig deze week met ene "Hollander" gesproken die werkzaam was voor een Belgisch transportbedrijf, zelf had ik daar eerlijk gezegd nog niet aan gedacht.. ![]() ![]() Ik ben nog te groen om te kunnen zeggen welk specifiek werk mij echt zal bevallen, denk dat ik daar achter ga komen door het gewoon te gaan doen als ik ergens de kans krijg.. ![]() Morgen ga ik iig een dagje proefdraaien bij een mogelijke werkgever, even kijken of het wat is, en ik ga ook nog even bij een bedrijf langs, waar ze een mooie vacature open hebben staan, om mijn CV af te geven, kunnen die meteen zien met wie ze te maken hebben.. ![]() | |
SnuggleBear | donderdag 19 januari 2012 @ 20:44 |
Vraag me telkens af waar die chauffeur met zijn gedachten was toen ie dat bochtje probeerde te maken.. Daarmee doel ik natuurlijk op het plaatje uit de OP. | |
Barcaconia | donderdag 19 januari 2012 @ 20:49 |
"Och, dat gaat wel" is een vaak gehoorde. | |
glasbak | donderdag 19 januari 2012 @ 20:54 |
Dat rijtje ouwe topics kan ook wel vervangen worden door een link naar de topicchain. En de verwijzing naar de wiki kan ook de prullenbak in ![]() | |
Barcaconia | donderdag 19 januari 2012 @ 21:00 |
Waar heb je het over? | |
glasbak | donderdag 19 januari 2012 @ 21:06 |
Dat dus ![]() | |
Barcaconia | donderdag 19 januari 2012 @ 21:10 |
Wat is dat eigenlijk voor een geval in de OP met dat tachograafpasje? Lijkt wel een dinkytoy cabine... | |
glasbak | donderdag 19 januari 2012 @ 21:11 |
Wist je dat.... Het vorige topic geopend is op 24 maart 2011 En gesloten is op 19 Januari 2012 Dus wij hebben er 9 maanden, 3 weken en 5 dagen ofwel 301 dagen over gedaan om 300 posts te doen. Dat is net geen post per dag maar blijkbaar toch een zware bevalling ![]() | |
glasbak | donderdag 19 januari 2012 @ 21:14 |
Geen idee, lijkt wel een of andere bestelbus ![]() Knal deze er anders maar in http://i.imgur.com/HPjGF.jpg | |
Barcaconia | donderdag 19 januari 2012 @ 21:16 |
Betere foto ja. Nu we het er toch over hebben: Welke CB kan ik het beste inbouwen? Ik zoek iets voor beperkte inbouwruimte en als het mogelijk is met scan (maar dat is niet noodzakelijk). | |
glasbak | donderdag 19 januari 2012 @ 21:20 |
Zoals die op de foto denk ik ![]() | |
motaro | maandag 19 maart 2012 @ 23:46 |
» Er is al 60 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk je of het zinvol is dit topic omhoog te schoppen. Klik hier om tóch te reageren. Gewoon voor de kick haha.. Gebeurt niet veel meer hier de laatste tijd. | |
Eenskijken | maandag 19 maart 2012 @ 23:46 |
zijn er chauffeurs die euro truck simulator spelen? In hoeverre is dit een klein beetje realistisch? ![]() | |
Chamastya | maandag 19 maart 2012 @ 23:54 |
Ooit eens gespeeld... Nee het lijkt er niet op ![]() Ik mis het rijden trouwens wel ik hoor hier helemaal niet thuis ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door Chamastya op 20-03-2012 00:01:10 ] | |
motaro | dinsdag 20 maart 2012 @ 00:10 |
Het is wel een grappig spel, maar niet echt realistisch haha.. je hebt er wel een hoop leuke mod's voor. Noodgedwongen of zelf van de wagen af gegaan Chamastya? | |
Chamastya | dinsdag 20 maart 2012 @ 00:12 |
Toch wel gedwongen als je het zo bekijkt... | |
motaro | dinsdag 20 maart 2012 @ 00:20 |
Klote, werkloos of iets anders? | |
Chamastya | dinsdag 20 maart 2012 @ 00:50 |
Ik kom niet meer aan de bak, beetje persoonlijk maar had het er laatst over met een kennis heb me eigenlijk tot vorig jaar gewoon gewerkt alleen veel te veel en te hard en dat wraakt zich nu. Ook nog wel meer dingen die speelde maar dat kan ik niet meer veranderen. Maar een ding en dat is wel leuk, als kleine rakker zei ik altijd... Ik word vrachtwagenchauffeur! En je mag weten dat ik letterlijk alles op alles gezet heb om achter het stuur van een vrachtwagen te kruipen en dat is gelukt en niemand pakt me dat af. Tenminste een van mijn wensen als kind vervult! ![]() | |
motaro | dinsdag 20 maart 2012 @ 01:11 |
Dat is ook wat waard! Beter, dan het niet te doen en er spijt van krijgen dat je t niet hebt gedaan. Nu via een reintegratie traject wat anders doen? | |
Chamastya | dinsdag 20 maart 2012 @ 01:23 |
Eerst eens kijken wat ik heb want dat is nog steeds onduidelijk en heb dagelijks veel pijn, als ik weet wat het is wat er tegen te doen valt sta ik als de eerste die dag bij het UWV, uitzendbureau of waar dan ook om aan de bak te komen ![]() | |
motaro | dinsdag 20 maart 2012 @ 01:31 |
Sorry, wist niet dat t zo erg was. Belangrijkste, is je eigen gezondheid! In ieder geval, sterkte. Lijkt mij het rottigste wat er is, moeten afwachten tot ze er achter komen wat het is, met alle nodige onderzoeken enz. | |
Chamastya | dinsdag 20 maart 2012 @ 01:47 |
Is het ook, valt niet te ontkennen. Maar ik zit nu dus al weer ene jaar thuis en daar word je ook niet vrolijk van natuurlijk houd ik me wel bezig maar werken doe ik graag dus even doorbijten kom er wel ![]() | |
motaro | dinsdag 20 maart 2012 @ 07:47 |
Bikkel ;-) Voordeel is wel, je maakt nu wel t mooie weer echt mee haha | |
blup | dinsdag 20 maart 2012 @ 11:41 |
Ik heb ook al even geen groot stuur aangeraakt. | |
Chamastya | dinsdag 20 maart 2012 @ 13:25 |
Hoe komt dat dan? | |
Redbaron | dinsdag 20 maart 2012 @ 17:10 |
Heuj. Weer leven in de brouwerij! Komt mooi uit om te melden dat ik gister voor Lesscher uit Saasveld ben begonnen. Met een 9mnd contract ![]() | |
vannelle | dinsdag 20 maart 2012 @ 17:12 |
Edit: Gefeliciteerd!!!! Na 9 maanden zit je er meestal lang aan vast! ![]() En ook hier: Lang geleden dat ik een groot stuur in m'n vingers had. ![]() | |
Gummiebeer | dinsdag 20 maart 2012 @ 18:03 |
Gefeliciteerd! Hebben ze nog steeds die ouwe meuk trailers of is er al wat nieuws gekomen? | |
Redbaron | dinsdag 20 maart 2012 @ 18:27 |
Ik heb nog maar 2trailers erachter gehad en daar was niets mis mee. Alleen deze Daf die ik nu bij me heb heeft bjjna n miljoen gelopen.. | |
motaro | dinsdag 20 maart 2012 @ 23:01 |
gefeliciteerd! hebben ook leuk spul rijden | |
Chamastya | woensdag 21 maart 2012 @ 00:20 |
Gefeliciteerd Redbaron! En gelijk 9 maanden dat zegt wel wat voor in de toekomst ![]() | |
Redbaron | woensdag 21 maart 2012 @ 11:44 |
Danku allen! 9mnd is zeker een mooi begin. Het zou verlengt worden als het van beide kanten beviel. Het werk is wel wat anders dan bij Lampe.. | |
Gummiebeer | woensdag 21 maart 2012 @ 15:27 |
Tijd voor een update. Inmiddels heb ik het 2e halfjaar contract binnen en heb ik mn MAN verruild voor een nieuwere verlengde Daf cf met een ton ervaring en Co2 koeling. Een soort bonus zeg maar vanwege schadevrij rijden. ![]() ![]() | |
motaro | donderdag 22 maart 2012 @ 09:38 |
Ook gefeliciteerd! | |
Gummiebeer | donderdag 22 maart 2012 @ 18:48 |
Thnx! Btw, Co2 koeling is leuk, geen monotoom gebrom van een dieselmotor boven je. Maar die kinderziektes...allejezus... daar wordt je soms best moe van. ![]() Maar goed, het word de toekomst. | |
motaro | vrijdag 23 maart 2012 @ 13:41 |
Je ziet t wel steeds meer. Nu wordt je niet meer weg gekeken op een parkeerplaats haha.. | |
Redbaron | zaterdag 24 maart 2012 @ 13:01 |
Mooi man! Gefeliciteerd! ![]() | |
Sounddragon | maandag 26 maart 2012 @ 16:45 |
Werkt die CO2 koeling dan elektrisch of wat? En een MAN inruilen voor een DAF is geen vooruitgang hoor ![]() | |
Gummiebeer | maandag 26 maart 2012 @ 16:49 |
Deze ruil was wel goed, geloof mij ![]() De CO2 koeling gaat via de accu van de vrachtwagen. Zodra het op contact is gaat de koeling werken. Als de koeling wil ontdooien pakt de koeling het koelvloeistof van de wagen om te verwarmen. Ik voorzie nu al problemen in de wintermaanden om dat de koeling energie pakt van de accu. Maar dat wordt weer een ander probleem. ![]() | |
gateway | maandag 26 maart 2012 @ 21:42 |
is de CO2 koeling voor de vrachtwagen of voor de laadruimte? Want in dat eerste geval heb je geen koeling nodig in de winter? Trouwens, in de winter zal de koeling voor de laadruimte ook wel niet zo vaak aanslaan? | |
Gummiebeer | dinsdag 27 maart 2012 @ 09:07 |
Voor de laadruimte wordt de CO2 koeling gebruikt. Zowel voor koel(+5) als vriesruimte(-22) In de winter hoeft de koeling inderdaad minder hard te werken dan in de zomer. Ook omdat de klep regelmatig open gaat tijdens lossen kan in de zomermaanden het verbruik flink stijgen. | |
motaro | zaterdag 31 maart 2012 @ 10:00 |
Zo, van de week even mee geweest naar Parijs en zo nog een fotoshootje in Groningen en dan maandag weer melden bij mijn eigen werk. Na 2 maanden vakantie, zal het wel wennen zijn denk ik zo. ![]() | |
Tism | zaterdag 14 april 2012 @ 09:18 |
..............................................................................*Trucker-de-truck* .. ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 14 april 2012 @ 11:44 |
Hoe fiksen ze dat dan in de winter, als het buiten continu min 10 is? wordt de laadruimte dan verwarmd dmv de koelvloeistof om de temp op peil te houden, of maakt het dan niet uit als het daar wat kouder wordt als de bedoeling is? Lijkt me niet relaxed als je bloemen stijf bevroren raken + | |
Gummiebeer | zaterdag 14 april 2012 @ 14:31 |
Over het algemeen valt dat wel mee in de winter. De temperatuur in het koelgedeelte kan dan weleens 3 graden worden, maar dat is niet erg. Als het onder het vriespunt zou komen wordt er idd verwarmt met kvs van de bakwagen. En in de foodsector maakt het eigenlijk niet zoveel uit, als de koelproducten maar niet bevriezen of te warm zijn. tussen de 3 en 7 graad is een mooie temperatuur. Enigste waar je mee zit zijn de tropische vruchten..officieel mogen die niet eens gekoeld worden(denk aan bananen bijvoorbeeld, die worden bruin in de koelkast)! ![]() | |
Gummiebeer | zaterdag 14 april 2012 @ 14:33 |
En wij zijn klaar voor Oranje! ![]() http://www.transport-onli(...)/index.php?news=9684 | |
gateway | zondag 15 april 2012 @ 14:24 |
5 van de 300 trailers? das dan wel weer erg weinig ![]() | |
kawotski | donderdag 26 april 2012 @ 21:44 |
Ter info, mag je niet missen! De nieuwste Megafactories van National Geographic gaan over de nieuwe Mercedes Actros. ![]() | |
Barcaconia | donderdag 26 april 2012 @ 21:46 |
Ik ben hem aan het kijken. Ik vind andere truckfabrieken die ik gezien heb tot nu toe indrukwekkender overigens. | |
kawotski | donderdag 26 april 2012 @ 22:00 |
Leuke aflevering, vond Peterbilt ook leuk. Maar ik vind deze Mercedes aflevering niet echt onderscheidend, denk dat een aflevering over Daf of Scania er zo'n beetje hetzelfde uit kan zien. | |
SnuggleBear | zondag 29 april 2012 @ 16:42 |
Aangezien er geen vrachtauto rijles topic is komt ie hier: ik heb komende dinsdag examen met de trekker oplegger. | |
JDude | zondag 29 april 2012 @ 17:41 |
Ik ga dinsdag ook eens in een vrachtwaggel plaatsnemen. Maar alleen als bijrijder om ergens te helpen lossen, want ik mag zelf alleen in de busjes en 4-meter bakwagentjes rijden ![]() | |
blup | zondag 29 april 2012 @ 18:16 |
Zie je niet veel, meeste rijden met een wipkar.. Speciaal uitgezocht? | |
Bartholomeus | zondag 29 april 2012 @ 18:26 |
En ik vínd dat hok lelijk ![]() Van de oude was nog wel iets te maken met een goede kleur, wat bescheiden chrome en een beetje fantasie. Het nieuwe model is gewoon... nja... Alsof de ontwerper iets te lang naar Transformers had gekeken ofzo ![]() | |
Tism | zondag 29 april 2012 @ 18:32 |
Nou...Ik zou best wel in een Optimus Prime willen rijden hoor.. ![]() | |
Bartholomeus | zondag 29 april 2012 @ 18:35 |
Ik wil er niet dood in gevonden worden ![]() Bijvoorbeeld die grille. Alsof ie 's avonds vis gegeten had en onder invloed van een paar glaasjes wijn teveel eens stuk papier pakte, wat krabbelde en zei: Alsoalsoalso, Fisch! ![]() Koplampen idem dito. Dat gat hield ie gewoon over, had geen zin om er wat fatsoenlijks van te maken, en toen zei ie: boh, hop, paar rondjes erin, klaar! De boys van productie maken er maar wat van ![]() | |
Tism | zondag 29 april 2012 @ 18:46 |
Ik heb afgelopen week in een Renault Midlum gereden.. ![]() Da's pas een grafbak zeg, geen moment van genoten... godverdomme.. ![]() | |
vannelle | zondag 29 april 2012 @ 18:50 |
Succes! | |
Tism | zondag 29 april 2012 @ 18:54 |
Ja...Succes idd.. ![]() Examens zijn altijd spannend, een heerlijk gevoel als je het woordje geslaagd hoor vallen na afloop.. ![]() | |
Sounddragon | zondag 29 april 2012 @ 19:00 |
Je hebt toch ook pauzes? ![]() | |
Bartholomeus | zondag 29 april 2012 @ 19:01 |
Met zo'n hok zou ik trappen alsof m'n leven er af hing. Om maar zo snel mogelijk de sleutel weer aan het bord te kunnen hangen ![]() | |
Sounddragon | zondag 29 april 2012 @ 19:06 |
Ik had een strategische vrije dag genomen ![]() | |
Tism | zondag 29 april 2012 @ 19:09 |
Ja, gelukkig wel, en die waren ook echt nodig.. ![]() | |
Tism | zondag 29 april 2012 @ 19:09 |
.. ![]() | |
SnuggleBear | zondag 29 april 2012 @ 19:09 |
Ik les via mijn baas en we hebben een eigen trekker en trailer waarmee gelest mag worden. Ook een eigen instructeur. De bedoeling is overigens dat ik op een combi kom na het behalen van mijn CE. Zo'n hangertje met een triangel. Ben benieuwd hoe dat gaat dan. En bedankt mensen | |
Bartholomeus | zondag 29 april 2012 @ 19:45 |
De andere kant op sturen dan je nu doet met je oplegger. En niet meer dan een 8e van je stuuromtrek draaien, alles wat je extra stuurt moet je weer compenseren. Verder is het gewoon een kwestie van een lange piemel hebben, of niet ![]() Edit: en de hoeken van de motorwagen en aanhanger bij elkaar proberen te houden ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door Bartholomeus op 29-04-2012 19:55:16 ] | |
Ridocar | zondag 29 april 2012 @ 20:25 |
ik heb ook gelest met trekker-oplegger. Wel afgereden met een wipkar, want ik wilde sneller examen doen dan dat die to-combinatie beschikbaar was. Dat lessen had ik juist gedaan om de lat hoger te leggen, en omdat ik wist dat ik niet met een wipkar zou rijden. Ik ga trouwens binnenkort voor het lzv. In juni, want dan heb ik 5 jaar CE. Iemand met tips enzo? Alle info is welkom. | |
Bartholomeus | zondag 29 april 2012 @ 20:35 |
Het is hetzelfde als een ouderwetse aanhanger, alleen langer. Verder schijnt het bijzonder mee te vallen, alleen de boel is natuurlijk flink langer dan je gewend bent ![]() | |
SnuggleBear | dinsdag 1 mei 2012 @ 10:48 |
Zo het CE rijbewijs is ook behaald, nu nog even het pasje krijgen en dan gaan we eens echt leren rijden! | |
Tha_T | dinsdag 1 mei 2012 @ 11:45 |
Ik ben overgestapt van CE naar D. De rijlessen verschillen al niet zoveel dus dat scheelt ![]() | |
Gummiebeer | dinsdag 1 mei 2012 @ 17:14 |
Gefeli! ![]() | |
Gummiebeer | dinsdag 1 mei 2012 @ 17:15 |
Das ook mooi werk, dat bus rijden. Heb het papiertje wel maar ik heb er nog niet veel mee gedaan. | |
Barcaconia | dinsdag 1 mei 2012 @ 17:18 |
Goed bezig! | |
Tism | dinsdag 1 mei 2012 @ 20:15 |
Idd, nu begint het pas echt.. ![]() ![]() | |
kawotski | dinsdag 1 mei 2012 @ 21:53 |
Idd maar t waarschijnlijk wel de toekomst gaan worden, volgens mij gaat de nieuwe scania ook ongeveer zo'n uiterlijk krijgen. Meende zoiets in de truckstar te hebben gezien | |
kawotski | dinsdag 1 mei 2012 @ 21:58 |
Kom er pas na 3 jaar achter dat ze in Engeland een leuke truckserie uitzenden over Eddie Stobart.. Gelukkig alle afleveringen nog binnen kunnen hengelen | |
Barcaconia | woensdag 2 mei 2012 @ 08:59 |
Een van de redenen is dat het koeloppervlak veel groter moet worden en dus de grille groter en breder. Dat zie je bij die nieuwe actros duidelijk. Chassisopening wordt breder vooraan en cabinevloer hoger. Je moet iets om euro 6 te halen. | |
Kentekenplaat | woensdag 2 mei 2012 @ 21:03 |
Dan had je toch even het artikel moeten lezen. Dat was een ontwerp van een Turkse ontwerper die niks met Scania te maken heeft maar het gewoon een mooi merk vindt. ![]() | |
kawotski | woensdag 2 mei 2012 @ 21:14 |
Lezen inderdaad ![]() | |
Carlos93 | vrijdag 4 mei 2012 @ 22:06 |
Na de zomervakantie begin ik mijn opleiding tot chauffeur. Eindelijk zover dat ik de keuze kon maken. Kwam erachter dat mijn opleiding die ik nu doe helemaal niks voor mij is. En ik het op de vrachtwagen veel mooier vind. De rijbewijzen haal ik via vtl. | |
Tism | vrijdag 4 mei 2012 @ 22:11 |
Gaaf transportje gespot gisteren op de parkeerplaats bij "De Lucht" tijdens mijn verplichte 47 minuten rust/pauze.. ![]() ![]() | |
blup | vrijdag 4 mei 2012 @ 22:12 |
46 is genoeg hoor. ![]() | |
Tism | vrijdag 4 mei 2012 @ 22:16 |
Ja baas.. ![]() | |
blup | vrijdag 4 mei 2012 @ 22:19 |
Vooruit is lekker makkelijk, achteruit zo min mogelijk sturen. Elke milimeter die jij met je motorwagen stuurt krijg je factor 10 terug. De feeling wat betreft het sturen zal je snel hebben maar de fijne kneepjes zal je even duren. In het begin zal je als een dwijl achteruit rijden.. Als je de tijd en plek hebt op je werk lekker veel achteruit rijden! Beter daar kutten dan dat je dadelijk ergens in een stad moet keren voor de eerste keer. Je zal vast een korte triangel krijgen waarbij de bakken elkaar ook nog kunnen raken als je te ver gaat. | |
blup | vrijdag 4 mei 2012 @ 22:23 |
Die XT van A. Jansen heb ik trouwens al best vaak zien rijden hier in de regio.. Ik dacht al WTF? dit ding werd toch helemaal niet gebouwd? ![]() | |
Dientje12 | vrijdag 4 mei 2012 @ 23:04 |
bij die portena, werkt echt een klootzak ![]() Gaat die zeggen dat ik in de weg sta.. Ik bedoel niet dat plaatje, maar was bij aldipress in duiven | |
glasbak | zaterdag 5 mei 2012 @ 01:29 |
45 is meer dan genoeg ![]() Ik kwam vorige week ook wat leuks tegen ![]() | |
Dientje12 | zaterdag 5 mei 2012 @ 02:35 |
Stukje verderop heb je de KP daar kom ik wekelijks | |
Ridocar | zaterdag 5 mei 2012 @ 10:24 |
Ik rij nu een huurtrekker, niks mis met het ding. Maar afgelopen nacht werd ik lastiggevallen met deze melding:![]() Je kunt 'm wel wegdrukken, maar na tien minuten staat 'ie er weer. En dat tekeningetje....wat hebben ze bij Volvo op de afdeling design gebruikt? | |
Barcaconia | zaterdag 5 mei 2012 @ 16:03 |
Is dat een remluchtlekkage? | |
Anne | zaterdag 5 mei 2012 @ 16:04 |
Het lijkt op een fart.![]() | |
Barcaconia | zaterdag 5 mei 2012 @ 16:04 |
Is een waarschuwing dat zelfs de volvo-cabine jouw lucht niet meer aankan en je dus een raampje open moet zetten. | |
Anne | zaterdag 5 mei 2012 @ 16:05 |
![]() | |
Sounddragon | zaterdag 5 mei 2012 @ 16:22 |
Bij de routiers zijn ze vaak redelijk gul met de uien ![]() | |
Kentekenplaat | zaterdag 5 mei 2012 @ 22:53 |
![]() Maar het is inderdaad het teken dat je auto behoorlijk veel lucht verliest. | |
Kentekenplaat | zaterdag 5 mei 2012 @ 22:54 |
Dat was ook mijn eerste gedachte toen ik hem ooit in beeld zag. ![]() | |
Tism | zondag 6 mei 2012 @ 02:54 |
.. ![]() | |
Ridocar | zondag 6 mei 2012 @ 05:16 |
snap ik niet, alleen bij meer dan 8 uur stilzetten moet je een beetje bijdraaien, laat staan dat de compressor tijdens het rijden niet meer kan bijbenen.
![]() ![]() ![]() | |
Kentekenplaat | zondag 6 mei 2012 @ 11:41 |
Dat had ik toen ook, de compressor kon het prima bijbenen, maar toch kreeg ik soms dat bericht. En het is geen rookmelder maar een gasmelder. ![]() | |
Barcaconia | zondag 6 mei 2012 @ 21:42 |
Die kwam ik 3 stuks in colonne tegen op de A2 bij Weert richting Maastricht! Weet je voor welke rit die auto's bedoeld zijn? | |
Guus Muisarm | zondag 6 mei 2012 @ 21:49 |
http://www.ed.nl/economie(...)eus-voor-reclame.ece De papieren versie is wat langer maar het komt erop neer dat hij vond dat hij wel weer eens een nieuwe truck met neus wilde en er gewoon 1 heeft laten bouwen tegen de dubbele prijs van een normale. | |
Tism | zondag 6 mei 2012 @ 21:51 |
.. ![]() http://www.tulpenrallye.n(...)15343871e14a1136e85a | |
FkTwkGs2012 | zondag 6 mei 2012 @ 21:52 |
![]() | |
Barcaconia | zondag 6 mei 2012 @ 21:56 |
Ik bedoel dus 3 autotransporters vol met die rallyauto's die richting het zuiden reden, dat komt niet overeen met de route van die rally zo lijkt het. Wacht even, wel dus. Ik zag de route verkeerd om ![]() | |
Alexxxxx | maandag 7 mei 2012 @ 01:27 |
Jansen heeft twee van die XT neuzen... En nog een NTT3300, NAT2800 en een A16 in de schuur ![]() ![]() ![]() | |
glasbak | dinsdag 8 mei 2012 @ 22:48 |
Lelijk ding die XT ![]() | |
Kentekenplaat | donderdag 10 mei 2012 @ 18:45 |
Toch snap ik iets niet. Als we een nieuwe CAO willen klagen werkgevers dat er geen geld is voor meer loon, maar ondertussen zetten ze wel dikke auto's op de weg. Ben ik de enige die dat vreemd vind? | |
Ridocar | maandag 21 mei 2012 @ 07:23 |
Misschien een hele stomme vraag, maar...... Wie heeft de eerste lzv-examinator opgeleid? | |
Barcaconia | maandag 21 mei 2012 @ 20:09 |
Denk je dat een LZV het eerste transport is van 60 ton en 25 meter lang? Er zijn genoeg mensen in NL die ervaring met veel meer en zwaarder hebben. Prima geschikt daarvoor dus ![]() | |
Sounddragon | maandag 21 mei 2012 @ 21:45 |
En toch, heeft die meneer serieus moeten oefenen voordat hij met een trailer-wipkar combi achteruit met een mooi bochtje voor een dock kon steken ![]() Is toch effe iets anders als met een remote-stuursemi met zware/lange/brede meuck rijden ![]() | |
vannelle | maandag 21 mei 2012 @ 22:06 |
Klopt, zie ze af en toe klooien met docken..... Niet dat ik het beter kan maar is echt een vak apart! | |
Alexxxxx | zaterdag 26 mei 2012 @ 22:33 |
Opvolger XF105 gesignaleerd | |
Kentekenplaat | zondag 27 mei 2012 @ 12:18 |
Niet eens een ander model? ![]() | |
Kentekenplaat | zondag 27 mei 2012 @ 12:19 |
Weet iemand hier hoe dat zit? Normaal gesproken krijg je je chauffeurskaart van je werkgever vergoed, maar ik word binnenkort werkloos. Kan ik dan zelf die ¤116,- gaan lappen? | |
Ridocar | zondag 27 mei 2012 @ 12:48 |
Ja, die roosters op de zijspoilers... Volgens Daf is dat voldoende innovatie. | |
Kentekenplaat | zondag 27 mei 2012 @ 13:08 |
![]() | |
Tism | zondag 27 mei 2012 @ 15:38 |
Ja, die chauffeurspas kan je ook op eigen kosten aanvragen, wellicht vind je meer info hierover op www.kiwaregister.nl, bij die instantie moet je iig je chauffeurspas aanvragen.. ![]() | |
Chuck-N0rr1s | zondag 27 mei 2012 @ 15:41 |
Goedendag heren | |
densmee | zondag 27 mei 2012 @ 15:50 |
rijd je in een iveco van de anwb? en dan bedoel ik niet een lepelwagen maar truckservice | |
Bartholomeus | zondag 27 mei 2012 @ 15:54 |
Meer de facelift uitvoering met meer koelingstoestanden tbv de Euro6. Het enige werkelijke nieuwe zal de motor zijn. Niks nieuws onder de zon, alle merken hebben zoiets wel eens gedaan. De Scania 4-serie euro4 was uiterlijk ook identiek aan zijn euro3 voorloper, om maar eens een voorbeeld te noemen. Ook de R/P/G modellen van dit moment zijn alleen wat gefacelift tbv de koeling voor de euro6 motor. Zelfs jouw teergeliefde Volvo veranderde niet noemenswaardig bij de invoering van euro4 en zelfs euro5 ![]() | |
Chuck-N0rr1s | zondag 27 mei 2012 @ 16:15 |
Nee ik rij in een Caddy | |
Bartholomeus | zondag 27 mei 2012 @ 16:19 |
Sterker nog: de 'nieuwe' G serie van Scania is letterlijk de oude 4-serie cabine met het nieuwe interieur en de nieuwe grille. Ze hebben gewoon de oude bodemplaat weer uit het magazijn getrokken. Hoezo innovatie ![]() | |
Partyboy1991 | zondag 27 mei 2012 @ 19:49 |
Pff ooit toen ik 17 was mogen rijden op zo'n vrachtwagen met aanhanger.. ik over dat industrie terrein rijden en slingeren als een malloot ![]() Trekken ze zo'n lade open omdat ze wilde checken of dr geen alcohol was.. STAPELS play-boys echt ze waren ook zo oud dat zelfs zn oma dr in zou kunnen staan.. Een van de weinige keren dat ik hard moest lachen ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 6 juli 2012 @ 22:33 |
Veel nieuws de laatste maand, kleine greep uit wat ik van de persberichten die ik binnen heb gekregen gepubliceerd heb...![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Gummiebeer | zaterdag 7 juli 2012 @ 17:13 |
Die Renault. Gebruikt die co2 als koeling? En is het tevens een hybride? | |
Ridocar | dinsdag 17 juli 2012 @ 07:23 |
Nu voor de LZV aan het lessen. (trekker-oplegger-middenasaanhanger.) Ik heb gisteren een paar uur (met collega) achter het stuur mogen kruipen, en ik moet zeggen dat het me niet meeviel. Eigenlijk zijn alle wegen te smal voor zo'n combinatie. Vooruit rijden gaat al lastig, laat staan als je een straatje moet keren of aan een dock moet zetten. Woensdag weer 8 uur lessen en vrijdag examen. Duimen. | |
Gummiebeer | dinsdag 17 juli 2012 @ 20:26 |
Nog een keer:En... Zijn er meer met lekkage van een Daf CF mbt het dakraam? Vandaag lekte het zo erg, recht op het stuur, waar erg veel elektronica zit. Gevolg: 2,5 uur langs de weg gestaan want het ding gaf geen kik meer. Monteurs trokken de stuurkap eraf en ontdekte een laag van 5 cm water! De zekeringen waren niet aan te slepen. ![]() | |
Gummiebeer | dinsdag 17 juli 2012 @ 20:28 |
Ik zie ze altijd klooien met aandokken. Je moet het maar kunnen. Wel respect man! ![]() | |
vannelle | dinsdag 17 juli 2012 @ 20:37 |
Dat klooien is vooral omdat er weinig ruimte is, meeste bedrijven zijn er niet op berekend qua terrein. Als je al in een bocht moet beginnen ipv min of meer recht er voor kunnen trekken lijkt het mij best lastig. Heb al menig lzv chauffeur zien vloeken iig. | |
Ridocar | vrijdag 20 juli 2012 @ 15:54 |
Geslaagd! Nu nog mobiel, dus ik post straks wel een langer verhaaltje. | |
vannelle | vrijdag 20 juli 2012 @ 15:55 |
Gefeliciteerd!!!! | |
Ridocar | vrijdag 20 juli 2012 @ 17:17 |
Ik ben nu thuis. Vanmorgen eerst een uurtje gelest, daarna mocht collega eerst op. Dat was dus even wachten. Heel lang wachten. En toen was het mijn beurt. Drie kwartier praten over papieren en regeltjes. Daarna een uur rijden. De examinator zei nog tegen mij: 'rij gewoon zoals je met je rijles hebt gereden'. Ja, makkelijk gezegd. Ik stond stijf van de zenuwen. Recht achteruit, bochtje achteruit. Op plekken rijden waar je normaal gesproken met een LZV nooit komt. Rotondes 5/4 rond nemen om rechtsaf te gaan. Hij zocht ze wel uit... En bij terugkomst de vraag: 'Hoe vond je het zelf gaan?' Nog wat aandachtspuntjes besproken en daarna de verlossende woorden. 'Je bent geslaagd'. nog nooit zo blij geweest. Dankje. | |
Pizza_Boom | zaterdag 21 juli 2012 @ 01:59 |
Zit daar zo'n examenverhaal aan vast dan? Mijn BE haalde ik met een instructeur die A, BE, C, D, CE en DE gaf en die vertelde, althans, zo kwam het bij mij over, dat het eigenlijk gewoon een cursusje was. En mag je nu alleen op de trekker-oplegger combi met middenasser erachter rijden of mag je ook een bakwagen met daarachter een oplegger op een dolly rijden? Of mag je dat sowieso? En die LZV combi, is dat een complete lescombi of was dat een eigen voertuig. | |
Sounddragon | zaterdag 21 juli 2012 @ 02:48 |
Feli's ![]() ![]() | |
Ridocar | zaterdag 21 juli 2012 @ 06:37 |
Geen idee waar of wanneer jouw instructeur heeft gelest/afgereden, maar het is verre van een cursusje. En dat zeg ik niet om het moeilijker te laten lijken dan het is, of omdat ik mezelf nu zo ongelooflijk goed vind (sterker, nu begint de pret pas, want nu moet je het alleen kunnen...) Het zijn reguliere lessen, in een lescombi (dubbele bediening, overal van die blauwe-vierkanten-met-een-L-erop), en met een ongelooflijk uitgebreide ontheffing. Eén van de regeltjes is dat je 5 jaar ervaring moet hebben met het rijden van een CE-combinatie. Ervaring, dus niet CE halen, 5 jaar niets ermee doen, en dan voor lzv gaan lessen, dat gaat 'm niet worden. Geloof me, je gaat dan op je bek. Een ander veelgehoord argument is dat een bakwagen-schamelwagen hetzelfde rijdt. Ja, met de combinatie bakwagen-dolly-oplegger kom je in de buurt, maar alle andere lzv-configuraties reageren echt anders... Het is ook een regulier examen, met voertuigecontrole, een CBR-examinator en een rondje rijden, met dezelfde zenuwen. Ik ben zelf vertrokken van Hank. (chauffeurscafe Napoleon aan de A27) Het enige verschil is dat het niet gezien wordt als een categorie-uitbreiding van je rijbewijs. Je hoeft dus geen nieuw rijbewijs te halen, maar je krijgt een papiertje thuisgestuurd. Zo een als je chauffeursdiploma. je mag dan trouwens alle lzv-configuraties rijden. [ Bericht 0% gewijzigd door Ridocar op 21-07-2012 06:53:39 ] | |
gateway | zaterdag 21 juli 2012 @ 08:49 |
gefeliciteerd! | |
Tism | zaterdag 21 juli 2012 @ 11:11 |
Tof man.. ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 24 juli 2012 @ 22:34 |
Heads up: Dit kreeg ik in de mail n.a.v. mijn recente rijbewijskeuring; regelrechte spam natuurlijk, maar het nuttige deel van het verhaal vind ik wel het vermelden waard, namen en linkjes even gecleand ![]() Now u know. | |
Pizza_Boom | zondag 29 juli 2012 @ 01:32 |
Idioterie eigenlijk. Ik word een beetje moe van alle nieuwe regelgeving van de EU. | |
Sounddragon | zondag 29 juli 2012 @ 11:44 |
Jah dit schijnt beter te zijn als een beroepsgericht chauffeursdiploma ![]() ![]() Ik heb een tijdje geleden een cursus gedaan om wegafzettingen te mogen plaatsen en aanpassen; die telt ook gewoon voor 8 uur mee, en als ik een machinisten opfris-, of bijscholingscursus doe ook ![]() Tis idd gewoon bullshit; je kunt die uren bijeen sprokkelen zonder ook maar een halve minuut met iets vrachtwagen- of transport gerichts bezig te zijn geweest ![]() | |
densmee | zondag 29 juli 2012 @ 11:57 |
Goh sinds druppelkut weg is gebeurd er niet veel meer | |
Anne | zondag 29 juli 2012 @ 12:07 |
Je bent niet de eerste die dat opmerkt ![]()
| |
Sounddragon | zondag 29 juli 2012 @ 12:11 |
Misschien als we de TT vertalen in het pools, hongaars of roemeens ![]() | |
Kentekenplaat | zondag 29 juli 2012 @ 12:56 |
Buiten dat, je zult maar werkloos zijn. Kun je alles zelf betalen. Van bestuurderskaart tot code 95. | |
Kentekenplaat | zondag 29 juli 2012 @ 12:56 |
![]() | |
densmee | zondag 29 juli 2012 @ 12:57 |
ach ja als ik mij zelf ook niet doe bijscholen dan kom ik ook nergens meer aan de gang, dus zo gek vind ik dat nog niet | |
Pizza_Boom | zondag 29 juli 2012 @ 12:58 |
Weet jij eigenlijk hoe dat zit voor mensen met een groot rijbewijs, maar die niet in de transportsector werkzaam zijn? Mijn vader heeft, wat zal het zijn, 35 tot 40 jaar geleden als jonge knul in diensttijd zijn groot rijbewijs gehaald (ABCDE, enige dat mist is T), maar die er niets mee. Op zijn vorige werk nog wel eens op grote machines (o.a. shoveltje die 8 tot 16 ton in zijn bakkie pakt) rijden, maar nu helemaal niet meer. Tevens was dat allemaal besloten terrein. | |
densmee | zondag 29 juli 2012 @ 12:59 |
en voor shovels mobiele kranen en dergelijke heb je helemaal niks nodig | |
Pizza_Boom | zondag 29 juli 2012 @ 12:59 |
Nee, maar mijn pa heeft dus wel zijn hele serie rijbewijsgevallen, maar doet er al jaaaaren niets mee. | |
Sounddragon | zondag 29 juli 2012 @ 13:01 |
Just did that; ben dan wel niet werkeloos technisch gezien, maar ik heb nu ook geen werkgever die dat allemaal effe gaat lappen. Pas mijn rijbewijs verlengd, en ik was aan al die onzinnige klotekeurinkjes en papiertjes op het gemeentehuis gewoon bijna 250¤ kwijt ![]() En dan reken ik alle verloren werkuren nog niet eens mee ![]() Bijscholingen ga ik wel proberen op een werkgever te doen; ik moet eind v/h jaar mijn VCA refreshen, en volgens mij kreeg je voor VCA vol zelfs 16 uur, dus die gaan we maar eens doen, mijn huidige werkgever heeft al aangegeven dat wél te willen sponsoren ![]() | |
Sounddragon | zondag 29 juli 2012 @ 13:03 |
Dan gaat hij het chauffeursdeel kwijtraken nu als hij niet aan die bijscholing voldoet, en mag hij nog maar een beperkt aantal uren per week (ik dacht 12 uit mijn hoofd) beroepsmatig op een vrachtwaggel rijden. | |
Pizza_Boom | zondag 29 juli 2012 @ 13:04 |
Denk niet dat hem dat wat uitmaakt, zoals ik al zei, beroepsmatig gebeurt er niets met transport door hem. Alhoewel er op het terrein daar wel VCA e.d. verplicht is. | |
Sounddragon | zondag 29 juli 2012 @ 13:07 |
Hij loopt straks bij het verlengen van zijn rijbewijs tegen al die keuringen en shit aan, misschien betaalt de werkgever dat wel, maar dan nog heeft hij er straks niets meer aan. Je kunt ook de zware categorieën laten vervallen, en alleen A en BE behouden, dan hoef je niet te keuren, en herkeuren, en ook niet meer bij te scholen. VCA heeft geen kont met je RBW te maken. | |
Pizza_Boom | zondag 29 juli 2012 @ 13:16 |
Weet ik, ben zelf ook voorzien van VCA VOL, maar jij zei dat je VCA wel mag gebruiken voor je bijscholingsuren. | |
Sounddragon | zondag 29 juli 2012 @ 13:18 |
Ja, maar dan moet hij er nog wel effe het één en ander bij gaan doen, want alleen die VCA is niet genoeg. | |
Dientje12 | zondag 29 juli 2012 @ 13:18 |
Ik heb zelf nog nooit VCA gehaald, maar werk al wel 4 jaar zonder.. Is dit nodig? | |
Pizza_Boom | zondag 29 juli 2012 @ 13:20 |
Sommige bedrijven stellen het verplicht. Verder zijn het allemaal logische dingen, leidingen op transport afdichten met een steekflens, etc. | |
Sounddragon | zondag 29 juli 2012 @ 13:28 |
Je hebt het niet overal nodig, maar heel veel werkgevers komen bij klanten die het verplicht stellen. Zo spannend is heel die VCA niet; iedereen met een IQ boven de 50 die een beetje logisch kan nadenken kan het halen ![]() | |
Dientje12 | zondag 29 juli 2012 @ 13:37 |
Ja ik kom op bedrijven zoals vopak, ect en q8 etc maar me vader zegt dat ik het moet hebben maar nog nooit heeft iemand er na gevraagd, maar met vca examen had ik op school ruzie gekregen ![]() Dus nooit gehaald | |
Sounddragon | zondag 29 juli 2012 @ 13:48 |
Oeh, laat ze er maar niet achter komen dat je het niet hebt, want dan keilen ze je zó van de plant af ![]() ![]() | |
Kentekenplaat | zondag 29 juli 2012 @ 15:52 |
Mijn pa was buschauffeur, is nu met de vut en heeft ook zijn D laten vallen. Hij had ook geen zin in die hele kermis. | |
Ridocar | zondag 29 juli 2012 @ 18:40 |
Ik heb het ook een keer meegemaakt, zo'n vca-controle. Ik moest toen betonnen keerwanden afleveren bij de BP in Europoort. Ik dacht eerst dat het vanwege die booreiland-ramp was (was toen vrij recent), maar later heb ik gehoord dat er iemand onder zo'n betonelement was gekomen (die krengen wegen een ton of 6 per stuk) Maar men ging er behoorlijk zenuwachtig mee om. Je mocht nergens naartoe, bij je auto blijven staan, fluo hesje, helm, brilletje, dat soort dingen. Typisch gevalletje verdronken kalf en put. | |
Sounddragon | zondag 29 juli 2012 @ 19:19 |
Po, bril, helm en hesje, handschoenen en antistatische S3's zijn standaard op zulke bedrijven. A.s. donderdag ga ik voor een bekende tankbouwer naar één der bovenwindse eilanden om daar wat arbeid te verrichten op een tankpark à la VOPAK maar dan van de amerikanen, en het zal mij benieuwen hoe geak ze daar zijn.. ik ben iig voorbereid, ik heb al mijn PBM's nieuw bij me, alleen geen brandvrije overall, maar die heb ik eigenlijk niet nodig, omdat ik in een machine zit. De bak- en braadploeg loopt buiten, zou me niks verbazen als dat locals of mexicanen zijn ofzo. | |
Ridocar | maandag 30 juli 2012 @ 06:14 |
Hoe oud is je pa? is 'ie van voor 07-1955, dan krijgt 'ie sowieso code 95. [ Bericht 0% gewijzigd door Ridocar op 30-07-2012 07:37:28 (07-1955 ipv 06-1995) ] | |
JDude | maandag 30 juli 2012 @ 07:26 |
06-1955. Mijn pa is een paar dagen ouder, waardoor'ie zijn uit hobbyisme gehaalde C-rijbewijs (hij heeft al >30 jaar een kantoorbaan) vrij eenvoudig kan behouden. Alleen af en toe wat medische dingetjes geloof ik. | |
Pizza_Boom | maandag 30 juli 2012 @ 16:04 |
Hij heeft hem vorig jaar laten vernieuwen. En pa is iets later. | |
Gummiebeer | maandag 30 juli 2012 @ 19:03 |
Einde contract. Geen verlenging dus ik lig wederom op straat. Begin het hele chauffeursvak een beetje beu te worden op deze manier. | |
Redbaron | maandag 30 juli 2012 @ 19:26 |
![]() | |
Kentekenplaat | dinsdag 31 juli 2012 @ 00:11 |
Dat herken ik wel, ja. ![]() | |
Ridocar | dinsdag 31 juli 2012 @ 07:18 |
![]() Waarschijnlijk ben je gewoon een stuk duurder dan een jonkie dat net uit de lesauto komt gekropen. Hier ook vaak genoeg gezien. Of na drie maanden weer aangenomen worden. Zo kun je jaarcontracten blijven geven als werkgever zijnde. Op een of andere manier heb ik die dans altijd weten te ontspringen, maar ik heb er niet aan moeten denken dat ik op straat zou komen te staan... | |
Gummiebeer | dinsdag 31 juli 2012 @ 11:14 |
Daar heeft het ook mee te maken, ik werd te duur. Ingeschaald op D5, terwijl nationaal en bakwagen. Nu worden er jonkies ingescheept met C3. Reken maar uit. ![]() | |
Kentekenplaat | dinsdag 31 juli 2012 @ 12:38 |
C3, dat verdiende ik als koerier op een bestelbusje al. | |
Gummiebeer | dinsdag 31 juli 2012 @ 14:16 |
Met mn WW zit ik al boven C3 ![]() Maar het geeft maar weer aan dat je er zo uit ligt, ondanks goede inzet en goed werk afleveren. Alles voor die rottige centen! ![]() | |
Kentekenplaat | dinsdag 31 juli 2012 @ 14:26 |
Ja hoor, het gaat niet meer om kwaliteit, allang niet meer. ![]() | |
Gummiebeer | dinsdag 31 juli 2012 @ 14:28 |
Transport takeld alleen maar verder af. ![]() Daarom denk ik dat ik er niet meer verder mee ga. Het begint een sociale werkplaats te worden. ![]() | |
Kentekenplaat | dinsdag 31 juli 2012 @ 14:39 |
* eens is. | |
fathank | woensdag 1 augustus 2012 @ 14:44 |
klik Hier de bocht om komen en vol in de ankers moeten voor een fietser die naar beneden komt geracet. Met 32 ton achterop ![]() | |
Kentekenplaat | woensdag 1 augustus 2012 @ 14:59 |
![]() | |
fathank | woensdag 1 augustus 2012 @ 15:07 |
Ik was het niet, ben zelf geen chauffeur maar stond er achter. Hij moest toch eerst weer een stukkie achteruit want vanuit stilstand ging uiteraard niet lukken. Denk dat het daar met zo'n 8% omhoog gaat ofzo. | |
Kentekenplaat | woensdag 1 augustus 2012 @ 15:16 |
Oh, hij ging omhoog? | |
fathank | woensdag 1 augustus 2012 @ 15:20 |
ja, en de fietser naar beneden met een rotgang ![]() | |
gateway | woensdag 1 augustus 2012 @ 21:12 |
wat zal die chauffeur gevloekt hebben! | |
Kentekenplaat | woensdag 1 augustus 2012 @ 21:16 |
Dat denk ik ook wel. ![]() | |
fathank | donderdag 2 augustus 2012 @ 08:24 |
Het was gelukkig een echte chauffeur, en neit zo'n poolse beunhaas met een liter wodka in z'n flikker ![]() | |
Pizza_Boom | donderdag 23 augustus 2012 @ 22:19 |
Vraagje die denk ik de meeste chauffeurs wel kunnen beantwoorden. Trekker - oplegger, is dat een CE of een C combinatie (ik denk CE). Lijkt me wel eens tof om met zoiets een keer op pad te gaan (dan al niet als lesvoertuig), maar heb er nog nooit lesvoertuigen van gezien. Wel van bakwagens en middenas trailers, maar een trekker-oplegger nog nooit. | |
Barcaconia | donderdag 23 augustus 2012 @ 22:27 |
Een combi is motorwagen aanhanger (ik geloof dat ze het tegenwoordig wel C1E noemen). Trekker-oplegger is dan dus inderdaad CE. En daar zijn ook gewoon lesvoertuigen van. Ik heb op zo'n ding gelest in eindhoven. | |
Pizza_Boom | donderdag 23 augustus 2012 @ 22:33 |
Maar om zoiets te mogen doen moet je, neem ik aan, minimaal C hebben? Een BE combi is leuk voor een keer, maar geen echte vrachtwagen. ![]() Verder vandaag toffe combi gezien in Beverwijk. Amerikaanse trekker (Mack ofzo, platte neus), 3 assig met een flinke kraan erop. Machtig motorgeluid maakte dat ding. Reed met uitzonderlijk vervoersbordjes erop, voor en op de oplegger en de oplegger had een afzetcontainer erop. Geniaal. ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 23 augustus 2012 @ 22:43 |
![]() | |
Pizza_Boom | donderdag 23 augustus 2012 @ 22:50 |
Was zwart/donker van kleur en permanent voorzien van bordjes met uitzonderlijk vervoer. | |
Ridocar | vrijdag 24 augustus 2012 @ 01:10 |
CE is nodig voor iedere aanhanger die meer mag wegen dan 750kg. dus ook opleggers. C1E geeft aan dat de motorwagen niet meer mag wegen dan 7.5 ton. Dit is een nieuwe categorie op je rijbewijs om het ding EU-proof te maken. In de toekomst is het de bedoeling dat er ook aparte rijlessen worden gegeven voor de C1-categorie. Voor diegenen die een zware camper willen sturen, maar niet het groot-rijbewijs-traject voor het beroepsgoederenvervoer (chauffeursdiploma/code95) willen volgen is het ideaal. Nu is het nog klein of groot rijbewijs, alles of niets. [ Bericht 28% gewijzigd door Ridocar op 24-08-2012 11:46:46 ] | |
Ridocar | vrijdag 24 augustus 2012 @ 11:32 |
En toch is het technische verschil alleen dat de motorwagen van een BE-combi niet meer dan 3500kg mag wegen. Voor de rest kun je best dezelfde afmetingen hebben als een CE-trekker-oplegger (2.55x4x16.5). Check maar eens een Mitsubishi Canter. | |
Pizza_Boom | zaterdag 25 augustus 2012 @ 22:00 |
Dan voel je je lullig als chauffeur: | |
Ridocar | zaterdag 1 september 2012 @ 11:36 |
Vraagje over de digitach. Vanmorgen moest ik lossen (AH DC Pijnacker), kom ik net aan, precies vier en een half uur rijtijd (ik weet, niet op rust gezet. Eigen schuld, dikke racefiets), dus ik kon geen meter verder rijden. Als ik in de wacht zou worden gezet was het geen probleem, maar ik kon meteen lossen. Nu heb ik de kaart uit de tacho gehaald en ben ik out-of-scope naar het dock gereden (= geen openbare weg). Daarna de kaart er weer ingestoken. Bij elkaar nog geen 200 meter, hooguit 10km/h. uiteraard 45 minuten over het lossen gedaan... Ga ik daarmee een probleem krijgen als ik gecontroleerd word? | |
Redbaron | zaterdag 1 september 2012 @ 11:42 |
Je had m beter kunnen laten zitten, dat kost je minder dan dat ze je hiervoor pakken. En als je de situatie uitlegt heb je zelfs kans dat ze je hiervoor niet eens bekeuren. Dus volgende keer laten zitten, ik rij ook wel eens iets te veel maar zorg dan dat ik iets meer pauze maak dan de 45 minuten die ervoor staan. | |
Tha_T | maandag 3 september 2012 @ 11:29 |
Ligt er ook aan hoe nieuw die tacho is. Is het een nieuwe versie kun je, als je minder dan 5 km/h rijdt (dacht ik), hem op rust knallen en toch manoeuvreren | |
Ridocar | maandag 3 september 2012 @ 16:34 |
Het was een bv-kenteken. Bij mijn weten is er, behalve een softwareupdate dat de tacho automatisch op rust zet, niets veranderd. Vanaf wanneer kun je toch met 5km/h dan toch rijden? Proefondervindelijk heb ik vastgesteld dat het toch mogelijk is te manoeuvreren, maar dat moet met kleine stukjes. (max 1,5 meter) Daarna weer stilstaan en dan weer een stukje rijden. | |
Tha_T | maandag 3 september 2012 @ 16:37 |
Ik weet het ook niet precies. Met de theorie voor de bus zat ik met een paar die voor vrachtwagen gingen en tijdens de discussie met de cursusleider kwam dit naar voren en was schijnbaar alleen mogelijk op "nieuwe" tacho's. Wat er verder van waar is of niet weet ik echt niet. Zou overigens wel heel goed kunnen kloppen wat je zegt btw | |
Ridocar | maandag 3 september 2012 @ 16:52 |
Herkenbaar, toen ik voor m'n theorie ging werd er ook een soortgelijke discussie gevoerd. Het ging ook over toekomstige tacho's, die na 4,5 uur rijtijd een begrenzer aan zou sturen, zodat de vrachtauto in kwestie steeds langzamer ging rijden tot een gangetje van 40 ofzo. (los van de gevaren die hierdoor ontstaan) | |
SnuggleBear | maandag 8 oktober 2012 @ 19:12 |
Maar eens een vraag: hoe sluit je zo'n luchtslang / airduster aan in je cabine? Ik rijd in een Volvo FM (bj 2005). Reed hiervoor in een DAF en daar zat er al eentje in. Heb nu dus zo'n losse slang gekocht met wat aansluitingsstukken, maar er zit geen aansluiting bij mijn stoel. Die moet ik schijnbaar zelf maken. Iemand enig idee hoe? Kom er niet helemaal uit, en om nou zomaar blind gaten te prikken in de stoel lijkt me ook geen strak plan, die auto lekt al aan alle kanten lucht! | |
Barcaconia | maandag 8 oktober 2012 @ 19:22 |
Bij een Scania zit er onder je handrem een ventiel voor perslucht waar je zo'n ding zo op kunt zetten. Heeft Volvo dat ook niet? | |
SnuggleBear | maandag 8 oktober 2012 @ 19:31 |
Nee helaas. Daar zit mijn trailer (hand)rem. | |
Barcaconia | maandag 8 oktober 2012 @ 19:42 |
Vaak als je achter je stoel de vloermat optilt zie je de toevoerleiding van je stoel. Daar kun je dan zo'n ding tussen zetten:![]() Maar ik gok toch dat er ergens wel een snelkoppeling zit. | |
Tism | zondag 25 november 2012 @ 20:28 |
| |
Anne | vrijdag 11 januari 2013 @ 12:09 |
Stil hier ... Geen vrachtwaggelchauffeurs meer op FOK! ? | |
Barcaconia | vrijdag 11 januari 2013 @ 12:13 |
Mijn reeks wat doen jullie ![]() | |
Redbaron | vrijdag 11 januari 2013 @ 12:28 |
Zijn er nog wel, maar weer bij de deur ![]() | |
JDude | maandag 14 januari 2013 @ 10:32 |
Misschien kan ik het topic nieuw leven inblazen met een vraag. Ik reed vorige week in Engeland, alwaar de bruggen en viaducten wat hoger zijn dan bij ons. Er rijden dan ook trailers rond van een metertje of vijf hoog. Nou zag ik een nogal bijzonder model, dat alleen in het midden hoger was en naar voor en achter afliep. Een soort rijdende bultrugwalvis zeg maar. Maar wat is daar het nut van? Want de achterdeur is dus maar een metertje of 3,nogwat, dus hoe laad je dan hoger spul? Door het diagonaal naar binnen te schuiven? ![]() | |
Barcaconia | maandag 14 januari 2013 @ 11:46 |
http://blog.raneystruckpa(...)ure-of-fuel-savings/ Teardrop trailer voor brandstofverbruik. Is niet bedoeld voor lading. | |
Barcaconia | maandag 14 januari 2013 @ 11:47 |
Nu is het topic zeker weer dood. | |
Tism | maandag 14 januari 2013 @ 12:35 |
Zo weer lekker thuis na 13 uur trucken.. ![]() | |
Barcaconia | maandag 14 januari 2013 @ 12:36 |
Waar geweest? | |
Sounddragon | maandag 14 januari 2013 @ 12:36 |
Dan was je lekker bijtijds begonnen ![]() | |
Tism | maandag 14 januari 2013 @ 12:44 |
Start, ergens in Limburg, --> Eindhoven, -- >Den Bosch, -- >Breda, -- >Tilburg, -- >Gouda, -- > Rotterdam, -- >Helmond en weer terug naar ergens in Limburg...22:30 begonnen.. ![]() | |
JDude | maandag 14 januari 2013 @ 12:51 |
Wil best nog even blijven plakken maar ik ben maar zunne neppert die met max 3,5t rijdt ![]() | |
Anne | maandag 14 januari 2013 @ 12:54 |
Joh, ik heb nog nooit in een vrachtwagen gezeten en ik post hier ook heel af en toe iets totaal onnuttigs. | |
Tism | maandag 14 januari 2013 @ 13:01 |
Het gaat weer sneeuwen...kut-o-kut-0-kut.. ![]() | |
JDude | maandag 14 januari 2013 @ 13:04 |
Mja, ik mag vanavond/nacht/morgenochtend van Breda naar Amsterdam naar Calais naar Londen en weer terug naar Breda. Wordt vast een feest ![]() | |
Tism | maandag 14 januari 2013 @ 13:14 |
Denk dat ik morgenochtend ook wel ergens in een feestje kom te staan.. ![]() | |
Tism | dinsdag 15 januari 2013 @ 13:13 |
ICEROADTRUCKING GODVERRRRRDOMME!.. ![]() Man, man, man.. ![]() | |
Barcaconia | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:10 |
De iceroadtruckers rijden nog harder over puur ijs dan vanochtend het geval was ![]() | |
Tism | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:14 |
Ja weet ik, ik kreeg vannochtend die kans niet...file enzo.. ![]() Vannacht wel stevig door kunnen glibberen, tjonge jonge.. ![]() Vet spannend.. ![]() | |
Barcaconia | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:25 |
Er kwam hier een bakwagen de plaats op rijden alsof de politie er achteraan zat. Die vent remmen maarja, gebeurde natuurlijk niet zo veel. Ik denk dat ie op 30cm van het pand tot stilstand kwam ![]() Je zag hem het zweet van zijn voorhoofd vegen ![]() | |
Tism | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:33 |
.. ![]() Ik had her en der wat moeite op van mijn plek af te komen met de trekker/oplegger..wielspin dat verekt..echt klote, als je ijs aan het maken bent waardoor je steeds meer in de shit komt te staan met die combie.. ![]() | |
JDude | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:42 |
Ring Antwerpen gisteravond ja. 25 meter breed sneeuw en één karrespoortje met verkeer ![]() | |
Tism | dinsdag 15 januari 2013 @ 14:48 |
Op die kut ring kun je volgens mij beter "met" sneeuw rijden dan "zonder" sneeuw, dan volgt je oplegger je trekker tenminste, ipv dat de oplegger de koers van je trekker bepaald door al die ingesleten sporen op vrijwel de meest stukken.. ![]() | |
JDude | dinsdag 15 januari 2013 @ 15:42 |
Mwah, die weg ligt er nog best redelijk bij, sowieso heeft men in Vlaanderen de zaken weer redelijk op orde. Voor echte dramawegen moet je naar Wallonië, met als tragisch dieptepunt de regio Charleroi/Mons. Maar daar zou een nieuwe weg ook maar raar afsteken tegen alle andere vergane glorie ![]() | |
JDude | dinsdag 15 januari 2013 @ 15:43 |
Maar goed. Ik heb geen ervaring met trailerspul natuurlijk. | |
Alexxxxx | zaterdag 26 januari 2013 @ 16:58 |
Leuke contacten opdoen levert nog eens wat op. Zo was ik al in de service truck van het Dakar team van Schoones meegeweest naar Le Havre om die truck daar bij de boot voor Dakar af te leveren. En vandaag was ik naar de racing expo in Leeuwarden, ben koud vijf minuten binnen en Heinz-Werner Lenz vraagt me of ik ook mee moet met de driftdemo die hij daar gaf ![]() ![]() | |
gateway | zondag 27 januari 2013 @ 11:36 |
gaaf! | |
Anne | maandag 4 februari 2013 @ 15:44 |
Zou de vrachtwagenchauffeur het overleefd hebben ![]() Ja dus, gelukkig maar. ![]() Er staat inmiddels een flinke file, zelfs al voorbij 'mijn' afslag, terwijl het ongeluk zo'n 16 km verderop is gebeurd. Het bijbehorende nieuwsbericht: Ravage op A73 na botsing truck op pijlwagen | |
gateway | maandag 4 februari 2013 @ 20:48 |
als je dat zo ziet dan heeft ie um echt niet gezien en is er met een behoorlijke vaart achterop geknalt! | |
Balsam | maandag 4 februari 2013 @ 23:13 |
De vraag is eerder waarom de chauffeur de pijl wagen niet heeft gezien, teveel afgeleid? | |
blup | maandag 4 februari 2013 @ 23:14 |
![]() | |
Alexxxxx | zondag 3 maart 2013 @ 16:27 |
Ik ga voor mn C. | |
Barcaconia | zondag 3 maart 2013 @ 17:00 |
Zwemdiploma? | |
densmee | zondag 3 maart 2013 @ 17:07 |
mooi, heb je ergens kans op een baan dan? | |
Alexxxxx | zondag 3 maart 2013 @ 17:09 |
Nee, zwemdiploma C heb ik al ![]() kans op een baan heb je altijd ![]() ![]() Maar nee, ik word geen chauffeur. Heb dat rijbewijs ergens anders voor nodig ![]() | |
densmee | zondag 3 maart 2013 @ 17:10 |
wat ga je doen dan, oude legertrucks sparen? | |
densmee | zondag 3 maart 2013 @ 17:10 |
of is het voor dakar, dat je volgend jaar mee rijdt | |
Alexxxxx | zondag 3 maart 2013 @ 17:16 |
daar heb ik helegaar geen geld voor. | |
densmee | zondag 3 maart 2013 @ 17:16 |
Wat moste dan met het groot rijbewijs | |
Barcaconia | zondag 3 maart 2013 @ 17:16 |
Met een kurzhauber naar Dakar Alex? ![]() | |
Sounddragon | zondag 3 maart 2013 @ 17:17 |
Dat natuurlijk ![]() | |
Alexxxxx | zondag 3 maart 2013 @ 17:18 |
Dat sowieso ![]() het is iig geen toeval dat de rijschool ook een truckraceteam heeft ![]() | |
densmee | zondag 3 maart 2013 @ 17:19 |
zeg dan niks, nou zijn we neischierig en weten we nog niks | |
Barcaconia | zondag 3 maart 2013 @ 17:20 |
![]() | |
Alexxxxx | zondag 3 maart 2013 @ 17:20 |
je komt er snel genoeg achter. teasen is ok ![]() | |
densmee | zondag 3 maart 2013 @ 17:22 |
dan verwacht ik toch wel minimaal hele mooi foto's daar uit zuid Amerika volgend jaar. | |
Alexxxxx | woensdag 6 maart 2013 @ 01:24 |
Ik hoop het ook ![]() Net weer ff met nachtfotografie bezig geweest, toch ook wel leuk. ![]() ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 10 mei 2013 @ 15:38 |
![]() Morgen het mooiste truckfestival van het decennium. | |
Sounddragon | vrijdag 10 mei 2013 @ 16:23 |
Zijn dat Mega USB aansluitingen en 2 SD-slots in de grille? | |
WcPot | zaterdag 11 mei 2013 @ 22:40 |
Chauffeur vraagt aan een voorbijganger de weg. En vraagt hoe kom ik het makkelijkst bij dit en dat bedrijf. voorbijganger oohhhhhh dat is heel makkelijk aan het eind van de weg links af. Chauffeur kan ik daar komen met zo'n grote wagen. Voorbijganger ja dat wil makkelijk ze hebben verderop wel een pleintje kan je zo draaien. Zo iets denk ik ![]() | |
fathank | zondag 12 mei 2013 @ 11:58 |
Dat is HDMI dat zie ke toch ook wel | |
DX11 | donderdag 16 mei 2013 @ 15:47 |
(ik rij geen vrachtwagen, vind het alleen erg interessant) Rijden er hier mensen zulke bakken? Jezus wat is dat ingewikkeld zeg! Of went dat ook gewoon en wordt dat net zo goed automatisme na een tijdje? | |
Barcaconia | donderdag 16 mei 2013 @ 15:59 |
Is niet ingewikkeld, went vlug. Elke handgeschakelde bak heeft min of meer hetzelfde systeem. Gewoon om altijd in het juiste toerengebied te kunnen zitten. Dat is erg belangrijk bij een vrachtwagen voor de conditie van de motor en het brandstofverbruik. Je rijdt immers toch vlug met 50 ton... | |
Ridocar | donderdag 16 mei 2013 @ 16:08 |
Nog voor het einde van de eerste rijles heb je al door hoe de bak werkt. Dat het er zo ingewikkeld uit ziet heeft te maken met de bouw van de versnellingsbak. Het youtubefilmpje beschrijft een 18-bak met kruipversnelling, standaard hebben we hier een 16-bak (dus zonder kruip) ![]() Als er voor iedere versnelling een apart setje tandwielen was zou je een enorme bak krijgen dat nauwelijks tussen het chassis zou passen. Daarom heeft men 4 hoofdversnellingen die worden herbruikt. De eerste is ook de vijfde versnelling, de tweede is samen de zesde, enzovoorts. (3 met 7 en 4 met 8) Zie het diagrammetje op [3] De lage of hoge groep (1,2,3,4 of 5,6,7,8) schakel je met de schakelaar [5] Iedere versnelling heeft ook een lage of hoge tussenversnelling, die schakel je met de splitter [4] De volgorde van schakelen is dus 1L, 1H, 2L, 2H, 3L, enzovoorts tot 7H, 8L, 8H. Meestal rijd je weg in 2L, daarna ga je naar 4L, daarna (Let op, tussenbak op hoog) 5L , 6L, 7L, (splitter hoog) 7H, (splitter weer laag) 8L, (splitter weer hoog) 8H . Dit is hoe je het tijdens het lessen leert. Maar je mag elke versnelling gebruiken die je wilt, als je snelheid maar binnen het toerengebied zit. Ben je zwaar beladen, dan is het handig om meer versnellingen te gebruiken. Ben je leeg, dan mag je er rustig een stel overslaan. | |
Barcaconia | donderdag 16 mei 2013 @ 16:11 |
Het is inderdaad een compacte versnellingsbak. De prise-as is verdeeld in 2 gangen (hoog/laag) voor de splitter, die dus het ingaande toerental van de bak regelt. Dan gaan daar 3 of 4 hoofdversnellingen overheen. Aan de uitgaande as zit de stapelgroep die het uitgaande toerental nog eens kan verdubbelen. Hierdoor is je bak dus niet groter dan een normale 5-bak terwijl er toch 16 versnellingen in zitten. | |
Tha_T | vrijdag 17 mei 2013 @ 18:07 |
Sowieso koppelt de kerel in het filmpje 2 keer (1 keer uit de versnelling naar neutraal en dan koppelen voor de versnelling). In de bakken die we in Europa gebruiken hoeft dat uberhaupt niet ![]() | |
Ridocar | zaterdag 25 mei 2013 @ 17:45 |
Voor wie dacht dat de digitale tacho het ergste was, presenteer ik u de Digitach 2.0: Byebye privacy, hello Big Brother. Meer: http://www.tln.nl/index.html?id=41704 | |
Ridocar | zaterdag 25 mei 2013 @ 17:57 |
Dat dubbel koppelen (doubleclutching) is niet echt nodig, tenzij deze vent in een vooroorlogs hok rijdt. Het is soms wel makkelijker bij het schakelen, maar niet essentieel. Met een beetje revmachen kun je al best vooruit komen. | |
densmee | zaterdag 25 mei 2013 @ 18:00 |
Amerikaanse zooi is nog maar nauwelijks gesynchroniseerd | |
Ridocar | zaterdag 25 mei 2013 @ 18:07 |
Maar hier zie ik een rechtsgestuurde auto. En zijn accent klinkt Brits. | |
Barcaconia | zaterdag 25 mei 2013 @ 18:29 |
Australie geloof ik. En die vent rijdt met een harde bak, geen synchro. | |
Ridocar | zaterdag 25 mei 2013 @ 18:33 |
Bestaat dat dan nog? Ik bedoel, waar een automaat zo goed als standaard is nog steeds deze hokken moeten rijden? Damn. | |
Kentekenplaat | zaterdag 25 mei 2013 @ 21:15 |
Ik geloof geen zak van die laatste regels. Let maar op, over een tijdje krijg je automatisch een boete thuis gestuurd. Het rijden op zich is prachtig met een vrachtwagen, maar dankzij onder meer dit soort shit ben ik toch blij dat ik van de vrachtwagen af ben. | |
Ridocar | zaterdag 25 mei 2013 @ 22:01 |
Dat dacht ik dus ook, Omdat het controleren veel makkelijker gaat zullen beambten veel sneller tot controle overgaan. Nu moeten ze iemand aan de kant zetten, papieren doornemen, tacho uitlezen. Straks kan vanuit de luie autostoel hetzelfde, druk op de knop, klaar. Toch zonde, want an sich is het een mooi beroep. Alleen jammer van alle ellende die je erbij krijgt. Zeker in het buitenland, waar je als Nederlander zo'n beetje 100% kans hebt om aan de kant gezet te worden. Dat vertellen ze nooit bij een wervingscampange van VTL... | |
Barcaconia | zondag 26 mei 2013 @ 19:33 |
Bestaat nog genoeg hoor. Alleen de nieuwste auto's hebben ook in de US en Australie tegenwoordig gewoon automaten. Maar de vorige generatie voertuigen hebben vaak nog een harde bak. Trouwens, zelfs een I-shift bak heeft geen synchros ![]() | |
Kentekenplaat | maandag 27 mei 2013 @ 20:12 |
Evenmin vertellen ze dat je als Nederlandse chauffeur straks eigenlijk niet meer in het buitenland komt. Want dat wordt ook steeds minder. | |
WcPot | donderdag 30 mei 2013 @ 19:16 |
Hier nog een filmpje van een handgeschakelde vrachtauto ![]() | |
Tism | zaterdag 15 juni 2013 @ 16:51 |
Chauffeur moet eerst regels overtreden en dan ontslag nemen [+foto's] Hmmm, casus!.. ![]() Weer zo'n typische situatie waar de rust en rijtijden zorgen voor onhoudbare situaties tussen chauffeurs en werkgevers en praktijk en theorie met elkaar in botsing komen, of wat valt hier nou over te zeggen!?.. ![]() | |
Barcaconia | woensdag 19 juni 2013 @ 08:40 |
Hoe wordt bij iedereen hier eigenlijk bijgehouden of je niet elke dat een uur zinloos koffie staat te drinken? Ik moest 's ochtends altijd inklokken bij vertrek en naderhand op een kopietje van de schijf (lekker ouderwets) elke stilstand even verantwoorden met een losadres/pauzeplaats. Zijn ze daar bij andere bedrijven losser mee of juist strenger? | |
gateway | woensdag 19 juni 2013 @ 18:08 |
das niet mis wat d9ie chauffeur beweerd! mjah, de bewijzen zijn er ook.... ben benieuwd hoe dit afloopt! | |
Ridocar | donderdag 20 juni 2013 @ 00:17 |
Gpsbuddy hiero. Op kantoor kunnen ze op een map realtime stipjes volgen. en het systeem logt ook. Achteraf terugkijken kan dus ook. | |
Gnittoo | vrijdag 28 juni 2013 @ 07:54 |
https://www.facebook.com/IwonaBlecharczykTruckingGirl wat een cutie ![]() | |
densmee | vrijdag 28 juni 2013 @ 08:59 |
Hee een druppelkut | |
Tism | vrijdag 28 juni 2013 @ 12:06 |
Vorig jaar kwam ik ook echt een mooie chauffeuse tegen, ze vroeg zelfs iets tegen mij in het Nederlands, ze vroeg me de weg naar één of ander adres op die locatie bij Velsen daar, terwijl ik zelf ook aan het zoeken was.. ![]() Was er gewoon sprakeloos van.. ![]() | |
Barcaconia | vrijdag 28 juni 2013 @ 12:19 |
Gisteren stond er een hele mooie dame in een nieuwe Actros naast me voor het stoplicht ![]() ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 28 juni 2013 @ 12:49 |
de huidige miss Groningen is volgens mij ook chauffeuse. | |
Harde_Mepper | vrijdag 5 juli 2013 @ 15:48 |
Binnenkort mijn eerste meters in een vrachtwagen. ![]() | |
Ridocar | zaterdag 6 juli 2013 @ 09:32 |
Lessen of rijden*? We willen meer weten. (*rijden, als in werken) | |
Harde_Mepper | zaterdag 6 juli 2013 @ 09:59 |
Lessen. ![]() | |
Tism | zaterdag 6 juli 2013 @ 10:35 |
Voor wie weer de weg op wil!.....misschien eens solliciteren?.. ![]() | |
Harde_Mepper | dinsdag 9 juli 2013 @ 16:38 |
Gaat totaal 5,3k kosten voor C+CE+Code 95...slik... ![]() | |
Gnittoo | dinsdag 9 juli 2013 @ 16:48 |
en dan nog een baan zien te vinden. | |
Harde_Mepper | dinsdag 9 juli 2013 @ 16:54 |
Ja.. ![]() | |
Ridocar | woensdag 10 juli 2013 @ 09:19 |
Ik had ook als particulier gelest. 't Was destijds iets minder dan 5.3k (Damn!) maar toch nog steeds een flinke kostenpost. Je krijgt overigens wel een percentage van je opleidingskosten terug van de belastingdienst. Maargoed, ik was zo goed als verzekerd van een baan. Nog steeds dezelfde werkgever trouwens. | |
Harde_Mepper | woensdag 10 juli 2013 @ 10:13 |
Even benieuwd dan...wat heeft het jouw totaal gekost? Deze prijs is zonder BTW, die hoef je als particulier gelukkig al niet te betalen. | |
Tha_T | woensdag 10 juli 2013 @ 11:35 |
En dan heb je nog geen ADR wat bij sommige werkgevers ook gevraagd wordt... | |
Barcaconia | donderdag 25 juli 2013 @ 18:05 |
Nog truckstarfestivalgangers? | |
Alexxxxx | donderdag 25 juli 2013 @ 18:14 |
![]() | |
Redbaron | donderdag 25 juli 2013 @ 20:18 |
![]() Heb er niet zo veel mee... | |
Anne | zondag 28 juli 2013 @ 18:02 |
![]() | |
frederik | zondag 28 juli 2013 @ 21:04 |
Afgezien van BTW zou ik ook gaan denken aan inkomstenbelasting. Daar zou die 5300 wel eens als scholingskosten opgevoerd kunnen worden. | |
Kentekenplaat | maandag 29 juli 2013 @ 18:50 |
![]() | |
Harde_Mepper | maandag 29 juli 2013 @ 22:37 |
Filmpje van de vrachtwagen die vandaag op de A50 is gekanteld. | |
Tism | dinsdag 30 juli 2013 @ 00:08 |
AuW! me Nek.. ![]() | |
gateway | dinsdag 30 juli 2013 @ 14:32 |
lijkt inderdaad net of die het erom doet! |