Als Hitler echt zo slecht was.. hadden al die mensen desijds echt..quote:Op maandag 16 januari 2012 22:44 schreef BBQSausage het volgende:
Oud nieuws, hebben ze ook al met hamburgers gedaan. Tot nog toe is er nog niemand dood gegaan aan het eten van zo'n hamburger. Als het echt allemaal zo slecht was, had de MD nooit zoveel succes kunnen boeken dankzij de echte media.
Nee, want dat is echt een gigantische kutvergelijking.quote:Op maandag 16 januari 2012 22:47 schreef Ticker het volgende:
[..]
Als Hitler echt zo slecht was.. hadden al die mensen desijds echt..
Ohh nee dat mag zeker weer niet?
Wat een onsmakelijke uitdrukking,.... moest er nog bijkomen bij deze plastic cheeseburger .. ..quote:Op maandag 16 januari 2012 22:50 schreef BBQSausage het volgende:
[..]
Nee, want dat is echt een gigantische kutvergelijking.
Ik deel deze uitspraak met de schrijver van het artikel uit je link:quote:Op maandag 16 januari 2012 22:53 schreef Anyanka het volgende:
http://aht.seriouseats.co(...)testing-results.html
Iets serieuzer experiment.
quote:Now don't get me wrong—I don't have a dog in this fight either way. I really couldn't care less whether or not the McDonald's burger rotted or didn't. I don't often eat their burgers, and will continue to not often eat their burgers. My problem is not with McDonald's. My problem is with bad science.
For all of you McDonald's haters out there: Don't worry. There are still plenty of reasons to dislike the company! But for now, I hope you'll have it my way and put aside your beef with their beef.
Ik vind jouw topic anders ook onsmakelijk. Je komt ons even met een oud nieuws bericht wijsmaken dat McDonalds alleen maar chemische troep verkoopt, omdat hun burgers niet rotten.quote:Op maandag 16 januari 2012 22:53 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Wat een onsmakelijke uitdrukking,.... moest er nog bijkomen bij deze plastic cheeseburger .. ..
Het gaat over acrylamide.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 04:55 schreef sientelo het volgende:
nou ja was wel duidelijk dat het ongezond is... vandaar dat ze ook salades gingen invoeren en worteltjes enzo..
hier een artikel waarin staat dat mcdonalds zelf waarschuwt voor hun eten...
http://herstelderepubliek(...)uwt-voor-eigen-eten/
Dus niet echt McDonalds gebonden.quote:Acrylamide is een stof die kan ontstaan als zetmeelrijke producten, zoals aardappelen en granen worden verhit boven 100 °C. Het gaat vooral om chips en patat en in mindere mate om brood, pepernoten, ontbijtkoek, ontbijtgranen en koffie.
Heb je ook gelezen, dat ze hetzelfde hebben gedaan met een zelfgemaakte hamburger, en dat die ook niet verging?quote:Op maandag 16 januari 2012 22:39 schreef Bankfurt het volgende:
Wat stoppen ze toch in de cheeseburger, dat zelfs de bacterieen er geen lust meer in hebben ?
ik vond een interessant artikeltje op internet:
http://thestir.cafemom.co(...)rce=&utm_content=835
Het kan dus nog erger dan met Big Pharma,
Junkfood als conspiracy.
Weet je wat nou zo gek is? Dit spul is het gevolg van een proces wat mensen al duizenden jaren gebruiken, lang voordat er iets bestond als fast-food restaurants. Dus de causaliteit tussen fastfood-acrylamide-kanker is helemaal niet zo zeker. Het is bijvoorbeeld ook een ingrediënt in sigarettenrook, en komt ook voor in zeg de gebakken aardappelen van oma, of de hamburger op de bbq.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 04:55 schreef sientelo het volgende:
nou ja was wel duidelijk dat het ongezond is... vandaar dat ze ook salades gingen invoeren en worteltjes enzo..
Dan kan je dit veilig lezen, er is (behalve dat het ongezond is natuurlijk) weinig ergs aan het eten bij MCDquote:Op dinsdag 17 januari 2012 13:39 schreef Lavenderr het volgende:
Dit topic ga ik niet lezen, ik laat me de lol van af en toe bij de Mac eten niet afnemen.
Klopt, en dat TS daar het tegendeel van probeert te bewijzen is erg jammer..quote:Op dinsdag 17 januari 2012 13:47 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Dan kan je dit veilig lezen, er is (behalve dat het ongezond is natuurlijk) weinig ergs aan het eten bij MCD
Oh gelukkig, want af en toe kan zo'n hamburger zo heerlijk zijnquote:Op dinsdag 17 januari 2012 13:47 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Dan kan je dit veilig lezen, er is (behalve dat het ongezond is natuurlijk) weinig ergs aan het eten bij MCD
Dit dus, deze stof nemen we al tot ons als mensheid sinds we bedacht hebben dat bakken van vlees wel es lekker kon zijn.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 14:13 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Oh gelukkig, want af en toe kan zo'n hamburger zo heerlijk zijn
Test het eens zelf zou ik zeggen.quote:Op maandag 16 januari 2012 22:39 schreef Bankfurt het volgende:
Wat stoppen ze toch in de cheeseburger, dat zelfs de bacterieen er geen lust meer in hebben ?
Junkfood als conspiracy.
Dat is separatorvlees dacht ik.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 15:23 schreef Loppe het volgende:
http://docakilah.wordpres(...)s-food-item-this-is/
[ afbeelding ]
Ik hou het op softijsquote:Op dinsdag 17 januari 2012 15:34 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Dat is separatorvlees dacht ik.
Hier erger ik me ontzettend aan, je gaat toch naar de MC om lekker ranzig ongezonde hamburgers te eten, als ik gezond wil eten ga ik wel ergens anders heen. Bij de cafetaria hier om de hoek zijn ze ook al gestart met gezond vet, allemaal leuk en aardig, maar de patat smaakt nergens meer naar.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 04:55 schreef sientelo het volgende:
Net als met de Lay's chips, die moesten minder zout. Laffe bende is het nu. We kunnen toch wel zelf uitmaken wat we willen eten? Gezond en af en toe eens 'zondigen'?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:05 schreef Masyl het volgende:
[..]
Hier erger ik me ontzettend aan, je gaat toch naar de MC om lekker ranzig ongezonde hamburgers te eten, als ik gezond wil eten ga ik wel ergens anders heen. Bij de cafetaria hier om de hoek zijn ze ook al gestart met gezond vet, allemaal leuk en aardig, maar de patat smaakt nergens meer naar.
Er zijn ook stemmen om rokerts extra ziektekostenpremie te laten betalen etc. Dat 'zelf uitmaken' vindt niet iedereen vanzelfsprekend.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:09 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Net als met de Lay's chips, die moesten minder zout. Laffe bende is het nu. We kunnen toch wel zelf uitmaken wat we willen eten? Gezond en af en toe eens 'zondigen'?
Ach je moet de members hier een beetje indelen, naar;quote:Op maandag 16 januari 2012 22:47 schreef Ticker het volgende:
[..]
Toch zou het je sieren als je juist deze groep wat aandacht zou schenken. Ik vermoed dat zij nog openstaan voor allerlei dingen, dat hun mening niet vastgeroest is.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 17:29 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Ach je moet de members hier een beetje indelen, naar;
- de trollen
- de sneaky saboteurs
- degenen die niet verder kunnen denken dan "politiek correcte" argumenten
- de verdwaalden, die per ongeluk op BNW beland zitten en denken iets over NWO te kunnen toevoegen
.
- de oprechte zoekers
- de insiders
Ik beperk me alleen tot de laatste 2 groepen.
de moraal van die cheeseburger is uiteraard dat men weet en nog vrij mag kiezen wat men eet, althans dat zou je mogen hopen.
Met dit topic bega je toch best wel een blunderquote:Op dinsdag 17 januari 2012 17:29 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Ach je moet de members hier een beetje indelen, naar;
- de trollen
- de sneaky saboteurs
- degenen die niet verder kunnen denken dan "politiek correcte" argumenten
- de verdwaalden, die per ongeluk op BNW zitten en denken iets over NWO te kunnen toevoegen.
- de oprechte zoekers
- de insiders
Ik beperk me alleen tot de laatste 2 groepen.
de moraal van die cheeseburger is uiteraard dat men weet en nog vrij mag kiezen wat men eet, althans dat zou je mogen hopen.
Dat jij dit schrijft; bewijst mijn gelijkquote:Op dinsdag 17 januari 2012 17:55 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Met dit topic bega je toch best wel een blunderZullen je volgelingen vast niet leuk vinden.
Oh?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:06 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Dat jij dit schrijft; bewijst mijn gelijk
Heb je dat verhaal van die kerel die thuis eens wat heeft zitten experimenteren gezien?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:33 schreef Bastard het volgende:
Hoeveel conserveringsmiddelen heb je nodig om een hamburger onvergangkelijk te maken zeg?
En wat is het nut eigenlijk? Als ze langer dan 10 minuten klaar liggen moeten ze de prullebak alweer dacht ik.
Als er poep is voor komt bedank ik hoor.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:19 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Heb je dat verhaal van die kerel die thuis eens wat heeft zitten experimenteren gezien?
bronquote:Wat is geschikt voor bakken en braden ?
* Roomboter
* Kokosvet (wordt vloeibaar bij 24 graden)
* Ghee (geklaarde boter, eiwit is eruit)
* Olijfolie (liever voor koud gebruik of mengen met bijv roomboter)
* Rijstolie (twijfelgeval, redelijk veel linolzuur maar is ook een cholesterolverlager)
Vermijdt (*)
* saffloerolie (75-80% linolzuur)
* druivepitolie (78%)
* zonnebloemolie (70%)
* maisolie (56%)
* sojaolie (slaolie) (53%)
* sesamolie (47%)
(*) Even voor de duidelijkheid, ik praat hier over olie die verhit moet worden. Sesamolie is bijv prima voor koud gebruik. Slaolie wordt vaak gebruikt voor appelflappen en oliebollen dus wees op je hoede.
Bakken in roomboter? Kan toch niet goed wezen voor je cholesterol?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:32 schreef sientelo het volgende:
ongezond eten is niet mcdonalds gebonden idd... wel had ik vroeger toen ik nog patat at, dat ik ziek werd van mcdonalds frietjes, maar niet van friet bij de snackbar...
ik denk dat de verschillende oliën die je kan gebruiken ook erg veel uitmaakt..
[..]
bron
http://www.fonteine.com/bakken_braden.html
ehh ja ik zelf gebruik nooit roomboter (houd er niet van) maarre in dit artikel gaat het over de producten die wel of geen toxische stoffen produceren bij verhittenquote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:46 schreef Bastard het volgende:
[..]
Bakken in roomboter? Kan toch niet goed wezen voor je cholesterol?
Toxisch ook nog eens.. nou het zal wel meevallen denk ik. Anders kan je nog geen lucifer afsteken vermoed ik zo.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:51 schreef sientelo het volgende:
[..]
ehh ja ik zelf gebruik nooit roomboter (houd er niet van) maarre in dit artikel gaat het over de producten die wel of geen toxische stoffen produceren bij verhitten
Oh ja dat is waar ook.. tja wat kun je nog geloven tegenwoordig he?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 20:13 schreef GoudIsEcht het volgende:
Over roomboter en cholesterol: http://www.gezondbeterwor(...)lesterol-leugen.html
Nou dat is zeker waar! Als je veel vet gegeten hebt voel je je loom en dat zegt al genoeg misschien.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 20:22 schreef sientelo het volgende:
ja het beste kan je je eigen intuïtie gebruiken en kijken hoe je lichaam ergens op reageert denk ik
Met hamburgers... Het was gewoon een serieuse vraag.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:26 schreef Bastard het volgende:
[..]
Als er poep is voor komt bedank ik hoor.
Nee dat verhaal heb ik geloof ik niet meegekregen nog.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 20:49 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Met hamburgers... Het was gewoon een serieuse vraag.
Die dusquote:Op maandag 16 januari 2012 22:53 schreef Anyanka het volgende:
http://aht.seriouseats.co(...)testing-results.html
Iets serieuzer experiment.
Bijblijven met de nieuwste ontdekkingen, door zelf onderzoek te doen, of vertrouwen hebben in mensen die zich hier graag mee bezig houden.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 20:21 schreef Bastard het volgende:
[..]
Oh ja dat is waar ook.. tja wat kun je nog geloven tegenwoordig he?
Het probleem is dat ze elkaar soms zo tegensprekenquote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:47 schreef Gray het volgende:
[..]
Bijblijven met de nieuwste ontdekkingen, door zelf onderzoek te doen, of vertrouwen hebben in mensen die zich hier graag mee bezig houden.
Je betaalt als onderdeel van de maatschappij voor wetenschappelijke vindingen, maak er dan ook gebruik van.
Het kan natuurlijk ook dom toeval zijn. Doet me denken aan een aflevering van mythbusters over piramide vormen, en hoe appels die daar binnen geplaatst werden, niet zouden rotten. En zowaar, bij 1 van de controle appels was het ook zo. Bij de rest was het niet zo, dat werden lieve pluizeballetjes. Later bleek dat die controle appel met een ander mes was gesneden, en een 2e proef waarbij alle appels met 1 mes werden gesneden, leverde enkel rottend fruit op.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:33 schreef Bastard het volgende:
Hoeveel conserveringsmiddelen heb je nodig om een hamburger onvergangkelijk te maken zeg?
En wat is het nut eigenlijk? Als ze langer dan 10 minuten klaar liggen moeten ze de prullebak alweer dacht ik.
Is er ook een meer objectieve test hiervan, zeg met een aantal hamburgers, controlegroep, en betrouwbare tijdsaanduiding etc etc? 1 foto zonder achterliggende website, zegt me eerlijk gezegd niet zoveel.quote:Op woensdag 18 januari 2012 08:39 schreef Bastard het volgende:
Ik kreeg net deze ingezonden
[ afbeelding ]
Daarom.quote:Op woensdag 18 januari 2012 12:51 schreef muzas het volgende:
Ook geweldig.
Verder zal het me een zorg zijnSoms kan een Big Mac best lekker zijn. En je sterft er heus geen gruwelijke pijnlijke dood aan
Veel, vermoed ik.quote:Op woensdag 18 januari 2012 13:22 schreef muzas het volgende:
Daarbuiten. Stel nou dat die broodjes inderdaad vol zitten met conserveringsmiddelen etc. Hoeveel broodjes zou je per tijdseenheid moeten eten om het gevaarlijk voor je gezondheid te laten zijn?
Ik denk dat de hoeveelheid vet t.o.v. conserveringsmiddelen in die broodjes gevaarlijker is voor de gezondheid.
Ging laatst naar de BK, omdat ik dacht lekkere trek te hebben in een dubbele Whopper kaas. Slechts 1 hap zette me op andere gedachten...quote:Op woensdag 18 januari 2012 13:08 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Daarom.
Snacken zo af en toe is genieten toch? Je weet dat het slecht is, dat maakt het eigenlijk nog lekkerder. Misschien is het wel daarom dat we het doen, dat stiekeme genot.
Wat weet je van de drijfveren van de mens?
*Freud erbij pakt
*en Jung, voor de tegengestelde mening
Beetje plastisch uitgedruktquote:Op woensdag 18 januari 2012 14:08 schreef HyperViper het volgende:
McDonalds is ok. Niemand komt daar voor een gezonde maaltijd. Fuck it ook al zit er rat in dan vreet ik die shit nog, als het maar smaakt. Even kleien 's avonds en het is weer uit je systeem, geen probleem hoor.
Doe mij maar een dubbele bypass burger, een portie flatliner fries, een jolt cola en een pakje Luckies zonder filter!quote:Op woensdag 18 januari 2012 14:13 schreef J0kkebr0k het volgende:
http://www.heartattackgrill.com/
Neem een lekkere dubbele bypass burger
[ afbeelding ]
Naar de mcDonalds gaan voor een salade is het zelfde als naar de hoeren gaan voor een knuffel.quote:Op woensdag 18 januari 2012 14:11 schreef Gray het volgende:
Ik sta af en toe nog steeds met verbazing en licht ontzag te kijken naar hoe de marketingmachine van McD de kritiek op het ongezonde aspect van hun voedsel tot een Health-campaign heeft gespind door salades in te voeren en allerlei nieuwe labels op de verpakkingen.
quote:Op woensdag 18 januari 2012 14:41 schreef muzas het volgende:
[..]
Naar de mcDonalds gaan voor een salade is het zelfde als naar de hoeren gaan voor een knuffel.
Oh noes een conspiracy!!!quote:
quote:Mould, maggots, fungi, bacteria" - all need moisture to survive and grow. Leave any food that can dry out on a counter top and it will look the same.
Go to your nearest organic/whole/over priced bakery, buy a loaf of bread, cut it into slices no more than an inch or so thick, let it dry out and see what happens. Take a picture day 1, take a picture day 7, day 365, it will shrink a little, but if left in a dry enough environment, it will keep the same form.
A hamburger, already partially dried out and quite thin will also show the same effects after a year. It just dries and doesn't rot.
Ignorance of science is the story here, not the fact that a dried out burger isn't growing mold or fungus on it. I've done this experiment (not with a burger, just bread) with a bunch of grade 6 kids and they can now explain this better than this "professional" can.
bron
Same herequote:Op woensdag 18 januari 2012 14:39 schreef ProFlamer het volgende:
[..]
Doe mij maar een dubbele bypass burger, een portie flatliner fries, een jolt cola en een pakje Luckies zonder filter!
[..]
Naar de mcDonalds gaan voor een salade is het zelfde als naar de hoeren gaan voor een knuffel.
BK vind ik wel stukken lekkerder dan mcquote:Op woensdag 18 januari 2012 14:05 schreef Gray het volgende:
[..]
Ging laatst naar de BK, omdat ik dacht lekkere trek te hebben in een dubbele Whopper kaas. Slechts 1 hap zette me op andere gedachten...
Voortaan lekker zelf maken.
Veeg me op.quote:Op woensdag 18 januari 2012 14:41 schreef muzas het volgende:
[..]
[..]
[..]
Hij kan zo op een tegelquote:
Ik denk dat dit Bankfurt's beste draadje ooit is?quote:Op woensdag 18 januari 2012 16:37 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hij kan zo op een tegel.
Thanks Bankfurt voor het openen van dit prachtige topic . Al zal je het vast anders bedoeld hebben
Dat vermoeden heb ik welquote:Op woensdag 18 januari 2012 16:43 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Ik denk dat dit Bankfurt's beste draadje ooit is?
Het is zeker lachen geblazen hierquote:Op woensdag 18 januari 2012 16:43 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Ik denk dat dit Bankfurt's beste draadje ooit is?
Loopt lekker ja.quote:Op woensdag 18 januari 2012 16:37 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hij kan zo op een tegel.
Thanks Bankfurt voor het openen van dit prachtige topic . Al zal je het vast anders bedoeld hebben
Leuke info. Knap van de marketeers.quote:Op woensdag 18 januari 2012 15:48 schreef zyntex het volgende:
Ik weet dat mac donalds slecht is.
Maar ik kan het nooit weer staan als ik er langs loop.
Ben als kind gebrainwashed door die speeltjes die je er bij kreeg
Cholesterol is ook een leugen.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:46 schreef Bastard het volgende:
[..]
Bakken in roomboter? Kan toch niet goed wezen voor je cholesterol?
dat zit er in... kijk maar naar Fast Food Nationquote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:26 schreef Bastard het volgende:
[..]
Als er poep is voor komt bedank ik hoor.
Jakkes, Lambiekje ik zat net een pizza te eten toen ik las...quote:Op woensdag 18 januari 2012 23:47 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
dat zit er in... kijk maar naar Fast Food Nation
Dat zit in elke maaltijd als jij je handen na het toiletbezoek niet goed wast.quote:Op woensdag 18 januari 2012 23:47 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ik vraag me dus even wat af he.quote:Op woensdag 18 januari 2012 23:43 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Cholesterol is ook een leugen.
... ik zie dat ik niet de enige ben
Het is leuk al draag je achteraf wel de consequenties.quote:Op woensdag 18 januari 2012 21:11 schreef sientelo het volgende:
wie kiest er tegen zn eigen geluk als die beseft dat ie dat doet?
het meest vreemde is dat ze eerst je het gevoel geven dat je iets slechts doet, dan zeggen dat moet je niet doen... en vervolgens wil je vrijheid en geen beperking..en voila... je denkt dat het leuk is om af en toe te ""zondigen"...
Ik heb nog nooit iets nadeligs gemerkt van af en toe snacken. Waarschijnlijk vanwege het af en toe .quote:Op donderdag 19 januari 2012 13:41 schreef Loppe het volgende:
[..]
Het is leuk al draag je achteraf wel de consequenties.
Ik wel. Ik heb een keer ketchup op een nieuwe trui gemorst. Werd ik niet vrolijk van.quote:Op donderdag 19 januari 2012 13:56 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit iets nadeligs gemerkt van af en toe snacken. Waarschijnlijk vanwege het af en toe .
Doe dan ook een slabbetje omquote:Op donderdag 19 januari 2012 14:26 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik wel. Ik heb een keer ketchup op een nieuwe trui gemorst. Werd ik niet vrolijk van.
Heinz ?quote:Op donderdag 19 januari 2012 14:26 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik wel. Ik heb een keer ketchup op een nieuwe trui gemorst. Werd ik niet vrolijk van.
Mmm, daar zeg je watquote:
Wat een naam !quote:Op donderdag 19 januari 2012 17:47 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Mmm, daar zeg je wat![]()
'Henry J. Heinz II's zoon was de Amerikaanse senator John Heinz, die omkwam bij een vliegtuigongeluk op 4 april 1991. Zijn weduwe, Teresa trouwde met senator John Kerry in 1995. Kerry was in 2004 kandidaat voor het Amerikaanse presidentschap. Dankzij Teresa Kerry-Heinz kreeg de Heinz Company gratis publiciteit tijdens de presidentsverkiezingen van 2004.'
http://nl.wikipedia.org/wiki/H.J._Heinz_Company
de naam zegt het al, als je die bypassburger vaak eet heb je later een bypassoperatie nodigquote:Op woensdag 18 januari 2012 14:13 schreef J0kkebr0k het volgende:
http://www.heartattackgrill.com/
Neem een lekkere dubbele bypass burger
[ afbeelding ]
waaromquote:Op donderdag 19 januari 2012 08:28 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Dat zit in elke maaltijd als jij je handen na het toiletbezoek niet goed wast.
Het is ook de bedoeling het als try before you die ding te doen... Niet om elke week naast je zelf verbouwde prakje te eten natuurlijk.quote:Op donderdag 19 januari 2012 20:26 schreef pinine het volgende:
[..]
de naam zegt het al, als je die bypassburger vaak eet heb je later een bypassoperatie nodig
Dat was een reactie over poep in het eten volgens deze post van je.quote:
Waarop ik zei dat het in elk voedsel zit als jij je handen na wc-gebruik niet goed wast. (ontlasting = fecale streptococcen)quote:Op woensdag 18 januari 2012 23:47 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Zijn vreemde regulaties in de US. Hier staat ook bij elke starbucks een waarschuwingsbordje terwijl het onmogelijk is koffie te maken zonder aanwezigheid van acrylamide.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 08:30 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Weet je wat nou zo gek is? Dit spul is het gevolg van een proces wat mensen al duizenden jaren gebruiken, lang voordat er iets bestond als fast-food restaurants. Dus de causaliteit tussen fastfood-acrylamide-kanker is helemaal niet zo zeker. Het is bijvoorbeeld ook een ingrediënt in sigarettenrook, en komt ook voor in zeg de gebakken aardappelen van oma, of de hamburger op de bbq.
Dat was vroeger idd zo maar daar zijn ze een aantal jaar geleden op teruggekomen. Steeds meer zie je donkere "gezellige" tinten zoals donkergroen en bordeauxrood. Denk dat ze te veel competitie kregen.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 03:18 schreef sientelo het volgende:
Het licht bij McDonald’s: warm om mensen te trekken aan de buitenkant, kil in het restaurant
Hamburgerketen McDonald’s zet licht ook heel duidelijk in om te zorgen voor klandizie. Tegen de avond is er bij het Amerikaanse hamburgerbedrijf veel rood en zachtgeel neonlicht te zien. Aan de buitenkant dan, om mensen te trekken. Maar wie naar binnen loopt na gelonkt te zijn vindt daar weer het blauwe en koele licht. Daarvoor is duidelijk een reden, want McDonald’s wil niet dat iemand na het eten van een frietje en een hamburger nog uren blijft zitten. Het licht wordt daarom op die manier binnen zo (ongezellig) ingezet, dat er weer nieuwe klanten bediend kunnen worden omdat de oude al weer zijn vertrokken.
Is niks nieuws, waarom denk je dat slagers plukjes groen tussen het vlees in de toonbank leggen? Of de Jumbo groen-getinte lampen op de slagerij-afdelingen gebruikt? Juistem, om het vlees wat roder te laten lijken.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 03:18 schreef sientelo het volgende:
Het licht bij McDonald’s: warm om mensen te trekken aan de buitenkant, kil in het restaurant
Hamburgerketen McDonald’s zet licht ook heel duidelijk in om te zorgen voor klandizie. Tegen de avond is er bij het Amerikaanse hamburgerbedrijf veel rood en zachtgeel neonlicht te zien. Aan de buitenkant dan, om mensen te trekken. Maar wie naar binnen loopt na gelonkt te zijn vindt daar weer het blauwe en koele licht. Daarvoor is duidelijk een reden, want McDonald’s wil niet dat iemand na het eten van een frietje en een hamburger nog uren blijft zitten. Het licht wordt daarom op die manier binnen zo (ongezellig) ingezet, dat er weer nieuwe klanten bediend kunnen worden omdat de oude al weer zijn vertrokken.
Que?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 09:17 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Juistem, om het vlees wat groener te laten lijken.
Ik heb het even aangepast, dat moet rood zijn idd..quote:
En die vind ik zo lekkerquote:Op dinsdag 7 februari 2012 10:43 schreef heartz het volgende:
Landelijk is iedere Mac toch net anders.
In Amerika heb je Mac's met refills. Je betaalt 1x je drank en je kan blijven refillen.
MacKroketten vind je alleen in Nederland.
En het belangrijkste, waarom hebben wij geen McRib hier in Nederland!!quote:Op dinsdag 7 februari 2012 10:43 schreef heartz het volgende:
Landelijk is iedere Mac toch net anders.
In Amerika heb je Mac's met refills. Je betaalt 1x je drank en je kan blijven refillen.
MacKroketten vind je alleen in Nederland.
quote:Op dinsdag 7 februari 2012 10:56 schreef fruityloop het volgende:
[..]
En het belangrijkste, waarom hebben wij geen McRib hier in Nederland!!
Whehe, ik denk gewoon wat er in een gewone kroket en in onze bitterballen zittenquote:Op dinsdag 7 februari 2012 10:56 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En die vind ik zo lekkerzou er nu wel een lusten.
En nee, ik hoef niet te weten hoe en wat er allemaal in zit.
Idd, dat is voornamelijk bloem/meel, bouillon en restvlees, met wat groente naar smaak, en paneer er omheen.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 10:58 schreef heartz het volgende:
[..]
[..]
Whehe, ik denk gewoon wat er in een gewone kroket en in onze bitterballen zitten
Ragout?
Zoiets zou ik niet eens in mijn mond krijgen. Denk dat ik het laag na laag zou eten.quote:
Wie zou dat kopen?quote:Op woensdag 8 februari 2012 09:59 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zoiets zou ik niet eens in mijn mond krijgen. Denk dat ik het laag na laag zou eten.
Ze zouden eigenlijk ook een Illuminati-burger met 13 lagen moeten maken
Whehequote:Op woensdag 8 februari 2012 10:03 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Reptillians natuurlijk.
En mensen die zin hebben in een vette bek
Nee, dat mag inderdaad niet, omdat je jezelf dan te kijk zet als een gigantische mongool die geen idee heeft waar hij het over heeft. Dus inderdaad, doe maar niet Tickerboy.quote:Op maandag 16 januari 2012 22:47 schreef Ticker het volgende:
[..]
Ik tel 10 treden, dat schiet al opquote:Op woensdag 8 februari 2012 10:18 schreef heartz het volgende:
Wat vind je Lavenderr? Komt dit al in de buurt?
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 8 februari 2012 10:30 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik tel 10 treden, dat schiet al op
Smaak komt vooral van E621. Bij zo'n melige stationskroket zit het er bijna als enige smaakmiddel in, dat proef je directquote:Op dinsdag 7 februari 2012 11:13 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Idd, dat is voornamelijk bloem/meel, bouillon en restvlees, met wat groente naar smaak, en paneer er omheen.
Bij McD doen ze soms frietjes en tomatenketchup bij die E621.quote:Op woensdag 8 februari 2012 11:01 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Smaak komt vooral van E621. Bij zo'n melige stationskroket zit het er bijna als enige smaakmiddel in, dat proef je direct
Qua smaak voortreffelijk. Tegelijkertijd weet ik hoe slecht het is. Dus af en toe.quote:Op woensdag 8 februari 2012 10:18 schreef heartz het volgende:
Wat vind je Lavenderr? Komt dit al in de buurt?
[ afbeelding ]
Ja maar als ik heb moeten overwerken, of bezopen ben, ga ik niet ff gehakt staan kneden, broodjes bakken etc. Dan wil ik gewoon zo'n vette kleffe bal achter mn huig douwen.quote:Op woensdag 8 februari 2012 22:05 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Maar mensen, ga zelf koken. En dan alles, met verse ingredienten. Het lijkt allemaal duur en omslachtig maar is het niet. En 1000x lekkerder.
Sja, zuipschuiten heb ik ook maar 1 advies voor: zit niet zo te zuipen man.quote:Op woensdag 8 februari 2012 22:09 schreef muzas het volgende:
[..]
Ja maar als ik heb moeten overwerken, of bezopen ben, ga ik niet ff gehakt staan kneden, broodjes bakken etc. Dan wil ik gewoon zo'n vette kleffe bal achter mn huig douwen.
Dat is zeker waar. Die hamburger maak je zelf en nog veel lekkerder ook. Van goed vlees. Echte kaas erop en uienringen en ketchup en jammiequote:Op woensdag 8 februari 2012 22:21 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Sja, zuipschuiten heb ik ook maar 1 advies voor: zit niet zo te zuipen man.![]()
Enfin, je hoeft ook niet alles te laten en sommige dingen zijn erg eenvoudig te maken. Nog sneller klaar dan die hamburger.
Beetje bladerdeeg met ham en kaas (of andere vulling) doet wonderen.quote:Op woensdag 8 februari 2012 22:52 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is zeker waar. Die hamburger maak je zelf en nog veel lekkerder ook. Van goed vlees. Echte kaas erop en uienringen en ketchup en jammie![]()
Maar zo zijn er zoveel lekkere, makkelijke gerechten. Neem de pasta. Het is de saus die het hem doet. Makkelijk te maken, met goede ingrediënten. Lekkere salade erbij en smullen maar.
En dan eens een keer zuurkoolstamppot of boerenkool of hutspot. Goeie rookworst erbij, spekjes erdoor en zo komen we de winter wel door
Na al het geklaag over Amerikaans eten, moet ik toch ook wel even nuanceren dat het nergens zo gemakkelijk is als goed, gezond en vers "fastfood" te halen als in Amerika. Bijna elke supermarkt met wat hogere status (dus niet de wallmart) heeft enorme keuze uit vers klaargenaakte producten, een enorme saladebar en keuze uit 10+ zelfgemaakte soepen.quote:Op woensdag 8 februari 2012 22:52 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is zeker waar. Die hamburger maak je zelf en nog veel lekkerder ook. Van goed vlees. Echte kaas erop en uienringen en ketchup en jammie![]()
Maar zo zijn er zoveel lekkere, makkelijke gerechten. Neem de pasta. Het is de saus die het hem doet. Makkelijk te maken, met goede ingrediënten. Lekkere salade erbij en smullen maar.
En dan eens een keer zuurkoolstamppot of boerenkool of hutspot. Goeie rookworst erbij, spekjes erdoor en zo komen we de winter wel door
Ja lekker stampot klaarmaken als ik voor het slapen na het stappen nog ff een midnight snack wilquote:Op woensdag 8 februari 2012 22:52 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Doe je die hamburger toch?quote:Op woensdag 8 februari 2012 22:58 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Ja lekker stampot klaarmaken als ik voor het slapen na het stappen nog ff een midnight snack wil
Dat "zelfgemaakte" en "verse klaargemaakte" moet je met een enorme langdurige knipoog nemen.quote:Op woensdag 8 februari 2012 22:55 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Na al het geklaag over Amerikaans eten, moet ik toch ook wel even nuanceren dat het nergens zo gemakkelijk is als goed, gezond en vers "fastfood" te halen als in Amerika. Bijna elke supermarkt met wat hogere status (dus niet de wallmart) heeft enorme keuze uit vers klaargenaakte producten, een enorme saladebar en keuze uit 10+ zelfgemaakte soepen.
Heerlijkquote:Op woensdag 8 februari 2012 22:59 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Doe je die hamburger toch?
Gewoon even langs de Mac![]()
Dat moet ik helemaal niet want je ziet het ze klaarmaken en je kunt zelf je salades samenstellen. Maak binnenkort wel een foto als dat je meer overtuigd dan slechts woorden.quote:Op woensdag 8 februari 2012 23:00 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat "zelfgemaakte" en "verse klaargemaakte" moet je met een enorme langdurige knipoog nemen.
Onze tankstations kennen ook die broodjes afdelingen waar ze voor je neus het broodje vers bereiden. De zooi die ze erop kwakken zit vol smaakversterkers/geur- kleurstoffen en komt gewoon in bulk van de kant-en-klaar leveranciers.
Als je aardappelpuree uit een zakje gebruikt ben je nog eerder klaar dan wanneer je een hamburger zou maken.quote:Op woensdag 8 februari 2012 22:58 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Ja lekker stampot klaarmaken als ik voor het slapen na het stappen nog ff een midnight snack wil
Als ik bij een studentenhuis kwam en daar oud eten zag liggen, wat er naar de kleur duidelijk al dagen tot een week lag, maar niet groen/zwart was leek het mij een aardige conclusie om te stellen dat maccyd niet per definitie giftig meost wezenquote:Op woensdag 18 januari 2012 06:34 schreef Bastard het volgende:
[..]
Het probleem is dat ze elkaar soms zo tegenspreken
Over vieze meuk gesprokenquote:Op woensdag 8 februari 2012 23:21 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Dat moet ik helemaal niet want je ziet het ze klaarmaken en je kunt zelf je salades samenstellen. Maak binnenkort wel een foto als dat je meer overtuigd dan slechts woorden.
Daarbij zijn het vaak biologische/organische winkels dus kun je niet eens vieze meuk kopen al zou je het willen.
Moest naar de walmart voor m&m's
Daarom zijn er voor mensen met jouw smaak ook genoeg McDonalds, IHOPs, wendies en dunkin donut tenten.quote:
Oow eensch hoor!quote:Op woensdag 8 februari 2012 22:05 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Qua smaak voortreffelijk. Tegelijkertijd weet ik hoe slecht het is. Dus af en toe.
Maar mensen, ga zelf koken. En dan alles, met verse ingredienten. Het lijkt allemaal duur en omslachtig maar is het niet. En 1000x lekkerder.
Tja...quote:Op woensdag 8 februari 2012 23:00 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat "zelfgemaakte" en "verse klaargemaakte" moet je met een enorme langdurige knipoog nemen.
Onze tankstations kennen ook die broodjes afdelingen waar ze voor je neus het broodje vers bereiden. De zooi die ze erop kwakken zit vol smaakversterkers/geur- kleurstoffen en komt gewoon in bulk van de kant-en-klaar leveranciers.
Daarom eet ik alleen ragout, en kalfskroketten die vers gemaakt worden door mensen die ik vertrouw, en waarvan ik weet dat ze niet rotzooien met hun grondstoffen.quote:Op woensdag 8 februari 2012 11:01 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Smaak komt vooral van E621. Bij zo'n melige stationskroket zit het er bijna als enige smaakmiddel in, dat proef je direct
Ik denk toch dat ik sneller een hamburger klaar heb, dan jij een stamppot. En als midnightsnack prefereer ik toch echt een hamburger, hoe lekker stamppot af en toe ook kan zijnquote:Op woensdag 8 februari 2012 23:41 schreef Gray het volgende:
[..]
Als je aardappelpuree uit een zakje gebruikt ben je nog eerder klaar dan wanneer je een hamburger zou maken.En zelfs dan nog; je aardappel kook-magnetroneren, zak gesneden andijvie bij de geprakte aardappel, ondertussen is het spek klaar, waarvan je vet en spek door het mengsel gooit, ondertussen is de worst ook klaar, potje mosterd erbij en boem! Stampot!
![]()
Hamburger maken betekent broodje snijden, hamburger in de pan, tomaat snijden, komkommer snijden, sla (snijden), uitjes snijden, augurk snijden, kaas en saus pakken, en alles op elkaar stapelen zonder dat het bij de eerste hap uit elkaar dondert.
Damn, heb net gewokt bij een wokrestaurant; nu weer trek.
eerlijk is eerlijk: ik ken het niet.quote:Op woensdag 8 februari 2012 23:21 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Dat moet ik helemaal niet want je ziet het ze klaarmaken en je kunt zelf je salades samenstellen. Maak binnenkort wel een foto als dat je meer overtuigd dan slechts woorden.
Daarbij zijn het vaak biologische/organische winkels dus kun je niet eens vieze meuk kopen al zou je het willen.
Moest naar de walmart voor m&m's
quote:Op donderdag 9 februari 2012 08:12 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Daarom eet ik alleen ragout, en kalfskroketten die vers gemaakt worden door mensen die ik vertrouw, en waarvan ik weet dat ze niet rotzooien met hun grondstoffen.![]()
Niemand beweerde ook dat je dat wel deed.quote:Op donderdag 9 februari 2012 11:23 schreef muzas het volgende:
Ik ga dan toch niet thuis even lopen koken
Goed argument.quote:Op donderdag 9 februari 2012 12:12 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Niemand beweerde ook dat je dat wel deed.
Stamppot Gray kost maar 5 minuten hoor.quote:Op donderdag 9 februari 2012 09:44 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Ik denk toch dat ik sneller een hamburger klaar heb, dan jij een stamppot. En als midnightsnack prefereer ik toch echt een hamburger, hoe lekker stamppot af en toe ook kan zijn
Yups, bij de meeste supermarkten hebben ze 3 lange rijen van ong. 4 meter met dat soort spullen en dan nog een soort restaurant waar van alles klaar gemaakt wordt.quote:Op donderdag 9 februari 2012 08:49 schreef heartz het volgende:
Oompa doelt misschien op zoiets
[ afbeelding ]
Ik vind het wel dapper dat je toe durft te geven er geen verstand van te hebben maar toch te koppig bent om je ongefundeerde mening aan te passen. De meeste mensen zouden zich daarvoor schamen, maar jij niet, je zegt ten minste wat je denkt!quote:Op donderdag 9 februari 2012 10:09 schreef 3-voud het volgende:
[..]
eerlijk is eerlijk: ik ken het niet.
Ik ging uit van het feit dat Amerika meer fastfood minded is als Nederland. En in Nederland wordt je bij dat soort etablisementen al de gek aangestoken waarbij het er heel gezond uitziet, de medewerker de indruk wekt het allemaal fresh and now klaar te maken, terwijl de meeste ingredienten gewoon in bulk aangeleverd worden waarbij het een kwestie van water toevoegen en roeren is. De suggestie wint het van de eerlijkheid. En de Amerikanen zijn daar kampioenen in.
Alle foefjes wat we hier kennen komen nagenoeg allemaal uit Amerika.
Dus ik kijk er heel sceptisch naar. En als we meer zouden weten van de "achterkant", ben ik bang dat ik eerder gelijk ga krijgen dan jij.
quote:Ik vind het wel dapper dat je toe durft te geven er geen verstand van te hebben maar toch te koppig bent om je ongefundeerde mening aan te passen. De meeste mensen zouden zich daarvoor schamen, maar jij niet, je zegt ten minste wat je denkt!
Hehe valt toch wel mee hier. Alles is daar 100x zo veel en/ of zo grootquote:Op donderdag 9 februari 2012 15:03 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Yups, bij de meeste supermarkten hebben ze 3 lange rijen van ong. 4 meter met dat soort spullen en dan nog een soort restaurant waar van alles klaar gemaakt wordt.
Je hebt gewoon meer keuze. Waar je in nl voor lunch blij moet zijn als je op je broodje een blaadje sla en een stukje tomaat krijgt kun je hier zowel de meest vieze vette besuikerde meuk kopen, maar als je een broodje gezond o.i.d. bestelt dan zit het ook echt tjokvol met verse groenten.
Je kunt lunch halen bij de dunkin donuts en dan krijg je heel veel ongezonds binnen maar op elke hoek zit ook wel een kosher eettent waar ze zelf alle groenten snijden en klaarmaken en waar je voor hetzelfde geld een goede maaltijd krijgt.
Het is gewoon een land waar beide extremen heel erg aanwezig zijn. Als je dus niet goed zelf in kunt zien wat gezond of ongezond is (of weinig zelfcontrole hebt) zul je heel dik worden, maar houd je van groenten etc. dan kun je hier veel meer krijgen en veel gezonder eten dan in NL.
Nou moet ik wel toegeven dat ik alleen in grote steden ben gewest en voornamelijk in de wat rijkere binnenstad vertoef. Ik vermoed dat het in the middle of nowhere in Texas waarschijnlijk wel wat anders is.
Ben al terug uit Caliquote:Op donderdag 9 februari 2012 20:36 schreef heartz het volgende:
[..]
Hehe valt toch wel mee hier. Alles is daar 100x zo veel en/ of zo groot
Bij de Bakkerij Bart haal je ook wel lekkere gezonde broodjes. En in Adam bijv zijn er ook genoeg gezonde lunchrooms. Niet zozeer in supermarkten idd. Maar bijv V&D is toch ook niet echt ongezond?
Mocht je nog in de buurt van Cali komen zijn de saladbars of sea food restaurants wel aan te raden, je hebt aparte mexican, chinese, caribbean en gewoon american sea food restaurants.
Have fun trouwens!
Oww cool! Nu krijg ik heimwee.quote:Op donderdag 9 februari 2012 20:41 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ben al terug uit Cali(San Diego & Los Angeles, zit nu aan de oostkust)
& thanks!
En je hebt gelijk dat er in nederland ook gezondere opties zijn (alhoewel ik de ration groenten: rest bij bakker bart meesta vrij beabberd vind). Ik denk dat het in Nederland gewoon loopt van -10 tot 10, in Amerika van -100 tot 100. Dus ja heel veel meer ongezonds, maar ook heel veel meer gezonds. Alleen de belachelijke excessen (het ongezonde) bereikt ons meestal in het nieuws. Ik heb meestal best veel te zeiken over Amerika maar sinds ik hier geweest ben moet ik toegeven dat veel van die indrukken gebaseerd zijn op biased media.
Yeap inderdaad en zoals eerder gezegd moet ik wel toegeven dat ik alleen omga met de wat linksere, hoger opgeleide, rijkere bovenlaag dus wat ik hier zie zal ook wel biased de andere kant op zijn.quote:Op donderdag 9 februari 2012 20:51 schreef heartz het volgende:
[..]
Oww cool! Nu krijg ik heimwee.![]()
Ach ja, het is wel een beetje het land van tegenovergestelde extremen.
Maar over het algemeen zijn Amerikanen gewone mensen, met een vrij harde werkmentaliteit naar mijn mening, die echt niet allemaal elke dag bij de Mc of de Caddy's eten.
Maar dat wil niet zeggen dat het helemaal niet gebeurt. Je hebt ze er wel tussen zitten.
Nopes ben de vorige keer in Seattle en Vancouver geweest, nu naar San Diego gevlogen, vanuit Los Angeles naar Philly (war ik een maand ben). Misschien nog weekendje New York doen.quote:Op donderdag 9 februari 2012 21:00 schreef heartz het volgende:
En die hele fastfoodketen daar is wel erg foodverspillend.
Het is niet duurzaam met eten omgaan. Denk ik zo
Doen wij hier ook nog niet echt, maar daar is het weer extremer, ook veel groter, natuurlijk ook een heel continent.![]()
Texas is vrij in het (midden) zuiden. Je bent Vegas al voorbij dus, ben je daar ook geweest?
Nou dat is toch aardig wat!quote:Op donderdag 9 februari 2012 21:04 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Nopes ben de vorige keer in Seattle en Vancouver geweest, nu naar San Diego gevlogen, vanuit Los Angeles naar Philly (war ik een maand ben). Misschien nog weekendje New York doen.
Ja moet ook gewoon werkenquote:Op donderdag 9 februari 2012 21:09 schreef heartz het volgende:
[..]
Nou dat is toch aardig wat!
Philly sprak mij persoonlijk minder aan, maar ik was daar vooral een paar keer op doorreis en heb geen kenissen daar.
Maar Vegas is eigenlijk wel aan te raden een keer te doen. Wel een echte kermisstad, maar als je daar bent of weer gaat, wel een aanrader.
Naast werk dan nogmaals maar, have fun!!quote:Op donderdag 9 februari 2012 21:13 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ja moet ook gewoon werken
Ik vind Philly erg tof, zou hier denk ik vrij gemakkelijk kunnen wonen. Het is misschien minder om als tourist te zijn het lijkt toch een stad die vooral bedoeld is als een werkstad. Ik hoop ooit nog eens naar Las Vegas te gaan. Wil ooit een paar weken door het land rijden als vakantie maar voor nu ben ik vooral gebonden aan waar ik heen kan gaan om te werken / voor congressen.
Waardeloze toerist ben je. Je slaat gewoon Colorado over.quote:Op donderdag 9 februari 2012 21:13 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ja moet ook gewoon werken
Ik vind Philly erg tof, zou hier denk ik vrij gemakkelijk kunnen wonen. Het is misschien minder om als tourist te zijn het lijkt toch een stad die vooral bedoeld is als een werkstad. Ik hoop ooit nog eens naar Las Vegas te gaan. Wil ooit een paar weken door het land rijden als vakantie maar voor nu ben ik vooral gebonden aan waar ik heen kan gaan om te werken / voor congressen.
Haha thanks!quote:Op donderdag 9 februari 2012 21:16 schreef heartz het volgende:
[..]
Naast werk dan nogmaals maar, have fun!!
Klopt, ik ben hier ook niet als toerist maar aan het werkquote:Op donderdag 9 februari 2012 21:21 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Waardeloze toerist ben je. Je slaat gewoon Colorado over.
Je moet niet bij-de-hand antwoorden. Geef me gewoon gelijk.quote:Op donderdag 9 februari 2012 21:23 schreef oompaloompa het volgende:
Klopt, ik ben hier ook niet als toerist maar aan het werk
Ik wil nog wel een keer klopt zeggen?quote:Op donderdag 9 februari 2012 21:24 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je moet niet bij-de-hand antwoorden. Geef me gewoon gelijk.
Graag.quote:Op donderdag 9 februari 2012 21:41 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ik wil nog wel een keer klopt zeggen?
Ja, ga even met z'n tweeën te keer.quote:
Ja leuke draai, maar je ontwijkt mijn vraag.quote:Op donderdag 9 februari 2012 21:47 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ja, ga even met z'n tweeën te keer.
Je weet het dus.quote:Op donderdag 9 februari 2012 21:49 schreef heartz het volgende:
[..]
Ja leuke draai, maar je ontwijkt mijn vraag.
Ook.quote:
Ben je zo snel jaloers?quote:
Je gaat er te serieus op in. Garpje is kaput nu.quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:04 schreef heartz het volgende:
Geef het gewoon toe. Waarom niet gewoon ja of nee?
Oh wacht mijn neus bloed, ik ben zo terug?
Oke sorry dan TS en Gray.quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:08 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je gaat er te serieus op in. Garpje is kaput nu.
Dit is ook echt een sprankelende toevoeging aan het topic he...quote:Op vrijdag 10 februari 2012 12:00 schreef HyperViper het volgende:
Jezus wat een goor tuig in dit topic. Een toeristendel die interessant komt doen met haar suffe reisjes en een arbeider die grappen probeert te maken. Dit topic is kapot.
quote:Op vrijdag 10 februari 2012 12:12 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
gezien de hele insteek van het oorspronkelijke verhaal niet klopt.
Helemaal gemist inderdaad.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 17:55 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Met dit topic bega je toch best wel een blunderZullen je volgelingen vast niet leuk vinden.
Je hebt weinig vrienden he?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 12:00 schreef HyperViper het volgende:
Jezus wat een goor tuig in dit topic. Een toeristendel die interessant komt doen met haar suffe reisjes en een arbeider die grappen probeert te maken. Dit topic is kapot.
Het zit jou dwars dat jouw humor niet aanslaat hè? Misschien de volgende keer niet zo pochen, dan sla je ook niet zo'n modderfiguur.quote:
Ik moet bij jou altijd denken aan een pretentieus delletje met een tekort aan aandacht.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:14 schreef oompaloompa het volgende:
Ik moet bij hypervyper altijd denken aan dat duitse kind dat slecht in fps is.
Komt denk ik door de combinatie naam & zijn temper tantrums bij het posten.
Niet pretentieus, wel elitairquote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:22 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Het zit jou dwars dat jouw humor niet aanslaat hè? Misschien de volgende keer niet zo pochen, dan sla je ook niet zo'n modderfiguur.
[..]
Ik moet bij jou altijd denken aan een pretentieus delletje met een tekort aan aandacht.
Hmm, lekker.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:22 schreef HyperViper het volgende:
Ik moet bij jou altijd denken aan een pretentieus delletje met een tekort aan aandacht.
Dus toch. Daten?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:25 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Afhankelijk van je gebruikte definitie ben ik ook wel pretentieus =]
Sgoed, kom je langs?quote:
Sure.quote:
Je weet dat het eigenlijk een man is he?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:29 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Sure.
Eerst lekker schransen in die groentebakken van je en dan...
Mijn falafel kan wel wat extra saus gebruikenquote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:29 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Sure.
Eerst lekker schransen in die groentebakken van je en dan...
Gewoon de oogjes dicht doen. Allemaal hetzelfde.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:31 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Je weet dat het eigenlijk een man is he?
Now your talking.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:31 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Mijn falafel kan wel wat extra saus gebruiken
Oh god jij ook al, ik dacht dat deze mythe beperkt was tot jokkebrok & cornuiten. Vooral omdat er op fok 10+ mensen zijn die me in het echt gezien hebben. Nu weet ik dat mensen in BNW vaak zaken klakkeloos aannemen ipv naar stavend bewijs te zoeken, maar is dit nou echt zo moelijk?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:31 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Je weet dat het eigenlijk een man is he?
Heb jij een soort google-alert ingesteld voor wanneer de keywords oompaloompa & geslacht / man / vent in 1 post verschijnen?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:33 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Nu ben ik er zeker van. Jij bent een vent.
Nu ben ik er zeker van. Jij bent een vent.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:31 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:32 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Gewoon de oogjes dicht doen. Allemaal hetzelfde.
Oompa kom op zeg. Ik maak een grapje. Tevens vind ik die theorie helemaal niet realistisch; HoppaHoppa is dik. Jouw eetpatroon sluit daar niet bij aan. Relax.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:32 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Oh god jij ook al, ik dacht dat deze mythe beperkt was tot jokkebrok & cornuiten. Vooral omdat er op fok 10+ mensen zijn die me in het echt gezien hebben. Nu weet ik dat mensen in BNW vaak zaken klakkeloos aannemen ipv naar stavend bewijs te zoeken, maar is dit nou echt zo moelijk?
elitaire slang voor?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:31 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Gelukkig, en inderdaad ik eet als een wijf of een homoquote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:35 schreef HyperViper het volgende:
[..]
[..]
Oompa kom op zeg. Ik maak een grapje. Tevens vind ik die theorie helemaal niet realistisch; HoppaHoppa is dik. Jouw eetpatroon sluit daar niet bij aan. Relax.
Je weet dat het varkensvlees is?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:44 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Je moet 5 hamburgers kopen en dan 1 epic hamburger maken
of 3 big macs bij elkaar
en nou de McChicken nog...quote:Op woensdag 15 februari 2012 02:54 schreef Typisch het volgende:
[ afbeelding ]
Linker is mac donalds, rechter is KFC na 3 jaar.
Whattafuck? Ik ben niet dik. Ik ben topfit.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:35 schreef HyperViper het volgende:
[..]
[..]
Oompa kom op zeg. Ik maak een grapje. Tevens vind ik die theorie helemaal niet realistisch; HoppaHoppa is dik. Jouw eetpatroon sluit daar niet bij aan. Relax.
Die linker zien er veel lekkerder uit. Maar hoe weet je dat beide potten even goed afsluiten? Ik zeg: opnieuw dat experiment.quote:Op woensdag 15 februari 2012 02:54 schreef Typisch het volgende:
[ afbeelding ]
Linker is mac donalds, rechter is KFC na 3 jaar.
Ga je gang.quote:Op woensdag 15 februari 2012 19:20 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Die linker zien er veel lekkerder uit. Maar hoe weet je dat beide potten even goed afsluiten? Ik zeg: opnieuw dat experiment.
Dat doet de groenteboer ook met de sla. Paar keer per dag een beetje water erover en iedereen denkt dat ie vers is omdat ie blinkt.quote:Op donderdag 16 februari 2012 00:18 schreef HansPeterKolvenBach het volgende:
Op de Antillen laten ze die burgers gewoon buiten in de regen staan en dan gebruiken ze ze nog. Zien ze er nog precies hetzelfde uit als dat ze 'vers' waren
Mijn plaatselijk lachblad lijkt het woord aspartaam te vermijden en spreekt alleen van light frisdrank.quote:
Cola light leidt tot depressie, koffie niet
Cola light is ontwikkeld als gezond alternatief voor de vol suiker zittende ‘regular coke’.
Enkele stoffen die gebruikt worden in cola en cola light zijn o.a fosforzuur ( e 338 ) en aspartaam, aspartaam wordt gebruikt in cola light als zoetstof. Frisdranken, koffie en thee worden wereldwijd dagelijks geconsumeerd en hebben significante effecten op je gezondheid. Los van de schadelijke effecten die een zuur drankje als cola kan hebben op je gebit blijken frisdranken óók slecht te zijn voor je geestelijke gesteldheid, waarbij de light varianten volgens een nieuwe studie een nóg schadelijker effect dan hun dikmakende broertjes blijken te hebben.
http://www.scienceblog.nl/cola-light/
Zegt men nadat er miljarden liters van die troep verkocht is..quote:De onderzoekers benadrukken dat er meer onderzoek nodig is naar het effect van frisdranken op depressies.
Hou in de gaten dat je heel voorzichtig moet zijn in een correlatie doortrekken naar een oorzaak. Misschien waren de mensen die de light drankjes dronken wel aan het dieten. Problemen met gewicht/falend dieet kan ook weer tot depressie leiden, of iig een verhoogde kans geven.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:32 schreef Resonancer het volgende:
Kon deze info om voor mij onbekende redenen niet in dit topic kwijt,
BNW / METRO - Frisdrank en aspartaam
daarom dump ik het hier maar.
[..]
Mijn plaatselijk lachblad lijkt het woord aspartaam te vermijden en spreekt alleen van light frisdrank.
Oh ja , ik zal de sceptici voor zijn want ze schrijven ook:
[..]
Zegt men nadat er miljarden liters van die troep verkocht is..
Iemand een link naar het originele artikel?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:32 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Mijn plaatselijk lachblad lijkt het woord aspartaam te vermijden en spreekt alleen van light frisdrank.
[..]
Zou kunnen, helemaal lullig dat je juist van die producten nog dikker wordt.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 12:11 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Hou in de gaten dat je heel voorzichtig moet zijn in een correlatie doortrekken naar een oorzaak. Misschien waren de mensen die de light drankjes dronken wel aan het dieten. Problemen met gewicht/falend dieet kan ook weer tot depressie leiden, of iig een verhoogde kans geven.
quote:Bij onderzoek blijkt dat Aspartaam overgewicht geeft bij proefdieren. Dit is wrang aangezien veel mensen frisdrank light met Aspartaam drinken om minder suiker binnen te krijgen en om overgewicht te voorkomen.
http://bvk.ki-net.nl/Page.aspx?id=196
Een artikel wat ook waarschuwt voor fosforzuur in voedingsmiddelen verliest flink wat geloofwaardigheid imho. Niet dat ik hier op de barricades spring om te verkondigen dat er helemaal niks mis is met aspartaam.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:32 schreef Resonancer het volgende:
[..]
[..]
Alhoewel er een verband schijnt te zijn tussen lightproducten en de opname van voedingsstoffen van andere dingen die je er bij eet, helpt het quoten van de beroepsvereniging voor toegepaste kinesiologie je zaak niet echtquote:Op vrijdag 11 januari 2013 12:58 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Zou kunnen, helemaal lullig dat je juist van die producten nog dikker wordt.
[..]
Wil je dat uitleggen voor de mensen die niet weten wat fosforzuur is?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 13:36 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Een artikel wat ook waarschuwt voor fosforzuur in voedingsmiddelen verliest flink wat geloofwaardigheid imho.
In het geval van cola en veel andere producten is het niets meer dan een zuurteregelaar, het maakt de cola frisser. Vaak worden ook citroenzuur ed. hiervoor ingezet. Niks engs aan dus mits je het niet onverdund drinkt.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 13:41 schreef Gray het volgende:
[..]
Wil je dat uitleggen voor de mensen die niet weten wat fosforzuur is?
Inderdaad. Ik vind het nogal een gewaagde uitspraak om zomaar te concluderen dat light drankjes ---> depressie betekent. Het onderzoek kan enigszins een indicator zijn, maar om te concluderen dat het de schuld is van de light drankjes gaat nogal ver.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 12:11 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Hou in de gaten dat je heel voorzichtig moet zijn in een correlatie doortrekken naar een oorzaak.
Dat dacht ik ook meteen. Misschien waren ze al depressief omdat ze onzeker zijn over hun lichaam.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 12:11 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Hou in de gaten dat je heel voorzichtig moet zijn in een correlatie doortrekken naar een oorzaak. Misschien waren de mensen die de light drankjes dronken wel aan het dieten. Problemen met gewicht/falend dieet kan ook weer tot depressie leiden, of iig een verhoogde kans geven.
Het is mijn zaak niet hoor, die troep laat ik gewoon links liggen net als de E621. Als jij je vol wil gooien met fosforzuur moet je dat gewoon lekker doen hoor. Het artikel gaat ook niet alleen om light produkten maar ook over frisdrank iha.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 13:36 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Een artikel wat ook waarschuwt voor fosforzuur in voedingsmiddelen verliest flink wat geloofwaardigheid imho. Niet dat ik hier op de barricades spring om te verkondigen dat er helemaal niks mis is met aspartaam.
[..]
Alhoewel er een verband schijnt te zijn tussen lightproducten en de opname van voedingsstoffen van andere dingen die je er bij eet, helpt het quoten van de beroepsvereniging voor toegepaste kinesiologie je zaak niet echt
Dus waarom ik hier dan lees dat "de afvallers" zowiezo depressiever zouden zijn snap ik niet. Psychologie van de koude grond. Maar ook bij mij roept het n hoop vragen op. en blijf het vreemd vinden dat dit soort onderzoeken pas gedaan worden als er al miljarden liters van verkocht zijn.quote:Mensen die 4 of meer blikjes frisdrank per dag dronken, hadden 30% meer kans op een depressie dan mensen die géén frisdrank dronken.
Ik drink gemiddeld zo'n 5 liter light frisdrank in de week. Ik ben hartstikke gelukkig, ik ben hartstikke gezond en ben keurig op gewicht.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:22 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Het is mijn zaak niet hoor, die troep laat ik gewoon links liggen net als de E621. Als jij je vol wil gooien met fosforzuur moet je dat gewoon lekker doen hoor. Het artikel gaat ook niet alleen om light produkten maar ook over frisdrank iha.
[..]
Dus waarom ik hier dan lees dat "de afvallers" zowiezo depressiever zouden zijn snap ik niet. Psychologie van de koude grond. Maar ook bij mij roept het n hoop vragen op. en blijf het vreemd vinden dat dit soort onderzoeken pas gedaan worden als er al miljarden liters van verkocht zijn.
btw, Ikan het complete onderzoek zo 1,2,3, niet vinden, ook niet op de genoemde sites van de instituten.
http://www.nih.gov/
http://www.aan.com/press/(...)se.view&release=1128
(zal wel betaald voor moeten worden) De presentatie is 16 maart.
Ja nouja, voordat je een dergelijk onderzoek kan starten moeten er ten eerste wel een flinke hoeveelheid mensen zijn die zoiets regelmatig drinken. Daarnaast is een onderzoek naar of iets eventueel depressie kan veroorzaken wel erg specifiek en moet daar enige aanleiding voor zijn.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:22 schreef Resonancer het volgende:
Maar ook bij mij roept het n hoop vragen op. en blijf het vreemd vinden dat dit soort onderzoeken pas gedaan worden als er al miljarden liters van verkocht zijn.
Het was ook niet als wetenschappelijk gestaafde opmerking bedoeld. Het was meer iets om je volgende quote kracht bij te zetten:quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:47 schreef Gray het volgende:
Verdrietig worden van droevige liedjes is niet hetzelfde als een depressie. Sommige mensen met depressie kunnen niet eens meer goed huilen of verdrietig zijn.
Er zijn ook genoeg sterk depressieve mensen die de hele tijd met een grote glimlach op hun gelaat rondlopen. Daarom inderdaad is het zo lastig om echt iets over depressie te zeggen.quote:Verder is het nog steeds niet goed duidelijk wat nu precies een depressie is, welke mechanismen allemaal meespelen. Anders zouden medicijnen daarvoor beter werken.
Ah, zo.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:18 schreef ems. het volgende:
[..]
Het was ook niet als wetenschappelijk gestaafde opmerking bedoeld. Het was meer iets om je volgende quote kracht bij te zetten:
[..]
Er zijn ook genoeg sterk depressieve mensen die de hele tijd met een grote glimlach op hun gelaat rondlopen. Daarom inderdaad is het zo lastig om echt iets over depressie te zeggen.
Je weet dat het van nature ook in sommige producten zit? Sterker nog je lichaam heeft het nodig om goed te kunnen functioneren.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:22 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Het is mijn zaak niet hoor, die troep laat ik gewoon links liggen net als de E621. Als jij je vol wil gooien met fosforzuur moet je dat gewoon lekker doen hoor. Het artikel gaat ook niet alleen om light produkten maar ook over frisdrank iha.
.
Ik eet en drink bijna alles maar met mate. Aspartaam laat ik wel staan.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 11:06 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Je weet dat het van nature ook in sommige producten zit? Sterker nog je lichaam heeft het nodig om goed te kunnen functioneren.
Maar jij laat dingen als oude kaas of luchtgedroogde ham ook staan?
Dat is al een oud verhaal toch? Als je een hamburger in een open venster laat staan, droogt hij uit en rot hij niet. Dus blijft hij herkenbaar als hamburger. Ik zou hem beslist niet gaan eten, trouwens.quote:Op maandag 16 januari 2012 22:39 schreef Bankfurt het volgende:
Junkfood als conspiracy.
Deden meer mensen dat maar. Overigens bedenk ik me wel twee keer voor ik iets koop met gistextract, niet omdat ik er bang voor ben maar omdat dat meestal betekent dat het een fabrikant is die zijn producten aanlengt.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 12:17 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Ik eet en drink bijna alles maar met mate. Aspartaam laat ik wel staan.
Ook die troep eet ik idd niet E621 staat onder velen namen op de etiketten.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:34 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Deden meer mensen dat maar. Overigens bedenk ik me wel twee keer voor ik iets koop met gistextract, niet omdat ik er bang voor ben maar omdat dat meestal betekent dat het een fabrikant is die zijn producten aanlengt.
Tijd om te rellen!quote:Op zondag 13 januari 2013 19:10 schreef Lavenderr het volgende:
Ik probeer hier eigenlijk niet te lezen want ik weet zeker dat ik áls ik dat doe ik nooit meer naar de Mac ga.
Dus geen ruzie maken of naar mijn medemod, want ik lees het allemaal niet![]()
Sorry Resonancer
Alles wat je eet is chemischquote:Op zondag 13 januari 2013 15:50 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Ook die troep eet ik idd niet E621 staat onder velen namen op de etiketten.
Boodschappen doen duurt ff wat langer want die zooi zit in zoveel.
Bij mij is "bewust eten "overigens pas in daden omgezet ontstaan na de geboorte van onze eerste. Volwassenen kunnen zelf bepalen wat ze eten, kinderen daarentegen. Merk wel dat de jongste chemische toevoegingen ed iha gewoon niet lekker vind.
En dan een McFlurry toequote:Op zondag 13 januari 2013 19:41 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Tijd om te rellen!![]()
Zolang je het maar niet iedere week doet kun je prima naar de Mac, helemaal als je de fris en de frieten laat staan.
quote:Op zondag 13 januari 2013 19:10 schreef Lavenderr het volgende:
Ik probeer hier eigenlijk niet te lezen want ik weet zeker dat ik áls ik dat doe ik nooit meer naar de Mac ga.
Dus geen ruzie maken of naar mijn medemod, want ik lees het allemaal niet![]()
Sorry Resonancer
Voornamelijk melkpoeder, water en suiker net zoals in de meeste softijsjesquote:Op zondag 13 januari 2013 19:49 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En dan een McFlurry toe![]()
En nee, ik hoef niet te weten wat daar inzit, vind het gewoon lekker
Ohhhh maar dat valt mee! Op de suiker na nog best *kuch* gezond ookquote:Op zondag 13 januari 2013 19:58 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Voornamelijk melkpoeder, water en suiker net zoals in de meeste softijsjes
Kom maar op met die onderzoeksresultaten van gerenommeerde onderzoeksinstellingen.quote:Op zondag 13 januari 2013 22:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Melkpoeder is niet gezond. Melk is ongezond. Mede verantwoordelijk voor botontkalking, leukemie, borstkanker, prostaatkanker, allergien, lager IQ, verstopping of diarrhee, cellulose, enzovoorts. De enige reden dat melk nog aangeprijsd wordt als voedsel geschikt voor mensen is omdat de industrie zo groot is.
Over calcium uptake: plantaardig vs dierlijk voedsel: http://ajcn.nutrition.org/content/59/5/1238S.shortquote:Op zondag 13 januari 2013 22:30 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Kom maar op met die onderzoeksresultaten van gerenommeerde onderzoeksinstellingen.
Al is soja ook geen aanrader, vanwege fyto-oestrogenen.quote:Op zondag 13 januari 2013 22:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Enzovoorts. Als je melk drinkt, stop er dan eens voor een tijd mee, vervang het voor een plantaardig product en kijk hoe je je na een tijd voelt en eruit ziet.
Volgens mijn eigen bronnen is dat een fabeltje en een complete misvoorstelling van waar het om gaat. Iedereen denkt bij fyto-oestrogenen aan het vrouwenhormoon maar het een heeft niets met het ander te maken.quote:Op zondag 13 januari 2013 23:00 schreef Gray het volgende:
[..]
Al is soja ook geen aanrader, vanwege fyto-oestrogenen.
Het is het plantaardig vrouwenhormoon.quote:Op zondag 13 januari 2013 23:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Volgens mijn eigen bronnen is dat een fabeltje en een complete misvoorstelling van waar het om gaat. Iedereen denkt bij fyto-oestrogenen aan het vrouwenhormoon maar het een heeft niets met het ander te maken.
bron: Wikipediaquote:The similarities, at molecular level, of estrogens and phytoestrogens allow them to mildly mimic and sometimes act as antagonists of estrogen.[1] Phytoestrogens were first observed in 1926,[1][4] but it was unknown if they could have any effect in human or animal metabolism. In the 1940s it was noticed for the first time that red clover (a phytoestrogens-rich plant) pastures had effects on the fecundity of grazing sheep.
Nee, het is niet het plantaardig vrouwenhormoon. Het lijkt sterk op het vrouwenhormoon, maar is niet hetzelfde. Het is ook in comptetitie met bijv. synthetische of gextraheerde hormonen die worden voorgeschreven aan vrouwen met menopauze, maar heeft niet exact dezelfde effecten.quote:Op zondag 13 januari 2013 23:16 schreef Gray het volgende:
[..]
Het is het plantaardig vrouwenhormoon.
Als je kijkt naar de structuren van de meest voorkomende fyto-oestrogenen (boven en midden) en die vergelijkt met het dierlijke oestrogeen, dan zie je dat de reactieve groepen (zuurstof, rode O) zich op nagenoeg dezelfde positie bevinden.
[ afbeelding ]
Alhoewel de affiniteit voor dierlijk oestrogeen bij (zoog)dieren hoger is, zullen receptoren toch in mindere mate signalen afgeven aan het metabolisme.
Dat effect werd al eerder waargenomen:
[..]
bron: Wikipedia
In muizen heeft het een negatieve invloed op het testosteronniveau, al lijkt een studie uit 2010 dit niet te bevestigen voor mensen. Wel las ik een tijd terug dat het invloed zou hebben op de ontwikkeling van de plasbuis bij jongetjes van de volgende generatie. Daarbij moet wel gezegd worden dat langetermijneffecten vooralsnog lastig zijn te onderzoeken.
Maar het hóeft ook niet hetzelfde te zijn om reactie teweeg te brengen, slechts genoeg te lijken. Zie het als twee magneetjes met daartussen een stukje touw; of je er nou een, twee, of drie knopen in maakt, zolang die magneetjes voldoende kracht uitoefenen om de magneten van de receptor in beweging te krijgen, volgt een reactie. De gemiddelde aantrekkingskracht tussen de verschillende chemische groepen wordt affiniteit genoemd.quote:Op zondag 13 januari 2013 23:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee, het is niet het plantaardig vrouwenhormoon. Het lijkt sterk op het vrouwenhormoon, maar is niet hetzelfde. Het is ook in comptetitie met bijv. synthetische of gextraheerde hormonen die worden voorgeschreven aan vrouwen met menopauze, maar heeft niet exact dezelfde effecten.
Op deze site over borstkanker worden gemengde resultaten gerapporteerd: http://www.breastcancerfu(...)/phytoestrogens.html
Ja, dat is het lastige met dat soort ziekten, namelijk dat heel veel meer factoren meespelen dan slechts de variabelen die zijn opgenomen in het experimentele model.quote:De kritiek op onderzoek hiernaar is interessant omdat er veel factoren zijn die niet per se gewogen worden in onderzoeken (bijv. in een onderzoek is gevonden dat het dragen van een BH 24 uur per dag geassocieerd is met borstkanker, meer dan 20 keer zo vaak als vrouwen die geen BH dragen).
Voorkomen is beter dan genezen.quote:Positieve effecten lijken vooral van toepassing te zijn in preventie en in de vroege stages van kanker, in plaats van latere stages.
Ik zoek nog even verder.
Ik heb het al 15 keer gelezen maar kan er nog steeds geen chocola van maken.quote:Op woensdag 16 januari 2013 10:13 schreef HostiMeister het volgende:
Synthercell, wat kun jij een ongelooflijk onsamenhangende woordendiarree posten
Jawel, een chocoladeflurryquote:Op woensdag 16 januari 2013 10:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik heb het al 15 keer gelezen maar kan er nog steeds geen chocola van maken.
Je zegt dus dat 'men' niets tegen het gerommel en de rest doet, om te zorgen dat het volk het zelf gaat bestrijden?quote:Op woensdag 16 januari 2013 09:18 schreef Synthercell het volgende:
Het gerommel met voedsel (kleur/smaakstoffen, genetische manipulatie,etc) en luchtvervuiling en electrosmog (laag en hoog frequent straling) die kankerverwekkend zijn laat men moedwillig doorgaan, vooral om te zorgen voor politieke verandering (change), de strijd ontketenen in het volk, want de meeste mensen willen die slechte dingen niet. Velen krijgen leukamie en allerlei vormen van kanker door al die dingen.
Dat heb ik dus ook. Eens in de paar weken ga ik lekker uit mijn dak bij de Mac. Meestal met mijn neefjes. En dan kan het me niet schelen of het slecht of goed is. Ik geniet er van en die jongens ook.quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:46 schreef iteejer het volgende:
[..]
Je zegt dus dat 'men' niets tegen het gerommel en de rest doet, om te zorgen dat het volk het zelf gaat bestrijden?
Men houdt dus moedwillig iets in stand, in de hoop dat de bevolking het op zeker moment zat wordt en datgene gaat afbreken?
Als je hoopt dat het wordt afgebroken, waarom ga je het dan uberhaupt neerzetten en handhaven? 'Ik ga iets neerzetten, in de hoop dat men er dusdanig veel weerstand tegen krijgt dat men het gaat afbreken'.
Klinkt mij onlogisch in de oren.
Kan zijn dat ik teveel MacDonalds zooi naar binnen heb gewerkt om dit te kunnen begrijpen natuurlijk. Ik vind het veel te lekker. Beter dan dat zouteloze smakeloze kleurloze niet te vreten gezonde zelfkwellings voer waarvan men loopt te kraaien dat het zo gezond is. Onder het motto 'hoe muffer en kleffer, hoe gezonder'.
Ik denk dat MD in doorsnee minder ongezond is dan menig snackbar met bv oud vet, onvoldoende gekoelde voorraad etc.quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:51 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook. Eens in de paar weken ga ik lekker uit mijn dak bij de Mac. Meestal met mijn neefjes. En dan kan het me niet schelen of het slecht of goed is. Ik geniet er van en die jongens ook.
Van zo'n enkele keer zullen ze heus niks krijgen hoor.
Mooie beeldende omschrijving. Zie het voor me. En ja. inderdaad. Dat denk ik ook.quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:58 schreef iteejer het volgende:
[..]
Ik denk dat MD in doorsnee minder ongezond is dan menig snackbar met bv oud vet, onvoldoende gekoelde voorraad etc.
Om maar niet te spreken van dat klamme gezondsheidsvoer dat een normaal mens zonder smaakneurose niet lust, en dus weken lang aanwezig is in een bedompte slecht verlichte en bij voorkeur verveloze gezondheidswinkel waarvan de bediening als het even kan invalide is. Zonder plastic en alles van beduimeld hout natuurlijk.
Ik vind dat echt calvinistenvoer. Op en top zelfkwelling, op een koekje gaan knagen wat zich in niets onderscheidt van een hap zand. Maar wel heel gezond is, zodat je nog langer leeft. En dus des te meer van die oneetbare troep naar binnen kan werken. Wat een vooruitzicht...quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:59 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Mooie beeldende omschrijving. Zie het voor me. En ja. inderdaad. Dat denk ik ook.
Dan maar liever een paar dagen korter leven en lekker eten hoor.quote:Op woensdag 16 januari 2013 23:07 schreef iteejer het volgende:
[..]
Ik vind dat echt calvinistenvoer. Op en top zelfkwelling, op een koekje gaan knagen wat zich in niets onderscheidt van een hap zand. Maar wel heel gezond is, zodat je nog langer leeft. En dus des te meer van die oneetbare troep naar binnen kan werken. Wat een vooruitzicht...
Dan liever MD![]()
Al zijn hun visburgers in chemtrails gedoopt, ik vind ze heerlijk
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |