abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107784496
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 08:12 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Daarom eet ik alleen ragout, en kalfskroketten die vers gemaakt worden door mensen die ik vertrouw, en waarvan ik weet dat ze niet rotzooien met hun grondstoffen. :Y

:')

Christus wat ben ik blij dat ik niet zo wantrouwend en zwaarmoedig in het leven sta. Tuurlijk zijn zelfgemaakte dingen lekker, en zullen ze vaak beter van smaak zijn dan een hamburger/broodje kroket van de snackbar, of een mcdonaldsburger, of een Doner-City kebab.

Maar kom op zeg, alsof je er dood aan gaat? Als ik om 04:30 door de stad fiets, en honger heb van het drinken, dan vind ik een lekkere E5839485 kroket of een afvalvleeskebab met 5,59 micromol schijtmoleculen HEERLIJK.

Ik ga dan toch niet thuis even lopen koken :')
  † In Memoriam † donderdag 9 februari 2012 @ 12:12:01 #152
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_107786298
quote:
7s.gif Op donderdag 9 februari 2012 11:23 schreef muzas het volgende:

Ik ga dan toch niet thuis even lopen koken :')
Niemand beweerde ook dat je dat wel deed. :|W
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_107787769
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 12:12 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Niemand beweerde ook dat je dat wel deed. :|W
Goed argument.
pi_107787882
quote:
10s.gif Op donderdag 9 februari 2012 09:44 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Ik denk toch dat ik sneller een hamburger klaar heb, dan jij een stamppot. En als midnightsnack prefereer ik toch echt een hamburger, hoe lekker stamppot af en toe ook kan zijn :9
Stamppot Gray kost maar 5 minuten hoor. ;)

Maar een stamppot is ook niet iets om te snacken, 's nachts al helemaal niet.

Punt is dat 'gezond' koken helemaal niet lang hoeft te duren. Sommige kookprogramma's van nu laten dat ook zien, behalve die Britse; die gooien overal room in en spek enzo. :P
pi_107791967
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 08:49 schreef heartz het volgende:
Oompa doelt misschien op zoiets :P

[ afbeelding ]
Yups, bij de meeste supermarkten hebben ze 3 lange rijen van ong. 4 meter met dat soort spullen en dan nog een soort restaurant waar van alles klaar gemaakt wordt.

Je hebt gewoon meer keuze. Waar je in nl voor lunch blij moet zijn als je op je broodje een blaadje sla en een stukje tomaat krijgt kun je hier zowel de meest vieze vette besuikerde meuk kopen, maar als je een broodje gezond o.i.d. bestelt dan zit het ook echt tjokvol met verse groenten.
Je kunt lunch halen bij de dunkin donuts en dan krijg je heel veel ongezonds binnen maar op elke hoek zit ook wel een kosher eettent waar ze zelf alle groenten snijden en klaarmaken en waar je voor hetzelfde geld een goede maaltijd krijgt.
Het is gewoon een land waar beide extremen heel erg aanwezig zijn. Als je dus niet goed zelf in kunt zien wat gezond of ongezond is (of weinig zelfcontrole hebt) zul je heel dik worden, maar houd je van groenten etc. dan kun je hier veel meer krijgen en veel gezonder eten dan in NL.

Nou moet ik wel toegeven dat ik alleen in grote steden ben gewest en voornamelijk in de wat rijkere binnenstad vertoef. Ik vermoed dat het in the middle of nowhere in Texas waarschijnlijk wel wat anders is.
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 10:09 schreef 3-voud het volgende:

[..]

eerlijk is eerlijk: ik ken het niet.
Ik ging uit van het feit dat Amerika meer fastfood minded is als Nederland. En in Nederland wordt je bij dat soort etablisementen al de gek aangestoken waarbij het er heel gezond uitziet, de medewerker de indruk wekt het allemaal fresh and now klaar te maken, terwijl de meeste ingredienten gewoon in bulk aangeleverd worden waarbij het een kwestie van water toevoegen en roeren is. De suggestie wint het van de eerlijkheid. En de Amerikanen zijn daar kampioenen in.
Alle foefjes wat we hier kennen komen nagenoeg allemaal uit Amerika.

Dus ik kijk er heel sceptisch naar. En als we meer zouden weten van de "achterkant", ben ik bang dat ik eerder gelijk ga krijgen dan jij.
Ik vind het wel dapper dat je toe durft te geven er geen verstand van te hebben maar toch te koppig bent om je ongefundeerde mening aan te passen. De meeste mensen zouden zich daarvoor schamen, maar jij niet, je zegt ten minste wat je denkt!
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_107793338
quote:
Ik vind het wel dapper dat je toe durft te geven er geen verstand van te hebben maar toch te koppig bent om je ongefundeerde mening aan te passen. De meeste mensen zouden zich daarvoor schamen, maar jij niet, je zegt ten minste wat je denkt!
:')
pi_107801603
Vanmiddag nog een lekkere cheeseburger gegeten bij de Mac. Zonder erbij na te denken hoe het gemaakt is en wat er allemaal inzit. Gewoon even genieten :9
  donderdag 9 februari 2012 @ 20:36:19 #158
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_107804141
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 15:03 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Yups, bij de meeste supermarkten hebben ze 3 lange rijen van ong. 4 meter met dat soort spullen en dan nog een soort restaurant waar van alles klaar gemaakt wordt.

Je hebt gewoon meer keuze. Waar je in nl voor lunch blij moet zijn als je op je broodje een blaadje sla en een stukje tomaat krijgt kun je hier zowel de meest vieze vette besuikerde meuk kopen, maar als je een broodje gezond o.i.d. bestelt dan zit het ook echt tjokvol met verse groenten.
Je kunt lunch halen bij de dunkin donuts en dan krijg je heel veel ongezonds binnen maar op elke hoek zit ook wel een kosher eettent waar ze zelf alle groenten snijden en klaarmaken en waar je voor hetzelfde geld een goede maaltijd krijgt.
Het is gewoon een land waar beide extremen heel erg aanwezig zijn. Als je dus niet goed zelf in kunt zien wat gezond of ongezond is (of weinig zelfcontrole hebt) zul je heel dik worden, maar houd je van groenten etc. dan kun je hier veel meer krijgen en veel gezonder eten dan in NL.

Nou moet ik wel toegeven dat ik alleen in grote steden ben gewest en voornamelijk in de wat rijkere binnenstad vertoef. Ik vermoed dat het in the middle of nowhere in Texas waarschijnlijk wel wat anders is.
Hehe valt toch wel mee hier. Alles is daar 100x zo veel en/ of zo groot :P
Bij de Bakkerij Bart haal je ook wel lekkere gezonde broodjes. En in Adam bijv zijn er ook genoeg gezonde lunchrooms. Niet zozeer in supermarkten idd. Maar bijv V&D is toch ook niet echt ongezond?

Mocht je nog in de buurt van Cali komen zijn de saladbars of sea food restaurants wel aan te raden, je hebt aparte mexican, chinese, caribbean en gewoon american sea food restaurants. :D

Have fun trouwens! :)
Volg je hart, gebruik je verstand.
pi_107804417
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 20:36 schreef heartz het volgende:

[..]

Hehe valt toch wel mee hier. Alles is daar 100x zo veel en/ of zo groot :P
Bij de Bakkerij Bart haal je ook wel lekkere gezonde broodjes. En in Adam bijv zijn er ook genoeg gezonde lunchrooms. Niet zozeer in supermarkten idd. Maar bijv V&D is toch ook niet echt ongezond?

Mocht je nog in de buurt van Cali komen zijn de saladbars of sea food restaurants wel aan te raden, je hebt aparte mexican, chinese, caribbean en gewoon american sea food restaurants. :D

Have fun trouwens! :)
Ben al terug uit Cali ;) (San Diego & Los Angeles, zit nu aan de oostkust)
& thanks!

En je hebt gelijk dat er in nederland ook gezondere opties zijn (alhoewel ik de ration groenten: rest bij bakker bart meesta vrij beabberd vind). Ik denk dat het in Nederland gewoon loopt van -10 tot 10, in Amerika van -100 tot 100. Dus ja heel veel meer ongezonds, maar ook heel veel meer gezonds. Alleen de belachelijke excessen (het ongezonde) bereikt ons meestal in het nieuws. Ik heb meestal best veel te zeiken over Amerika maar sinds ik hier geweest ben moet ik toegeven dat veel van die indrukken gebaseerd zijn op biased media.
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  donderdag 9 februari 2012 @ 20:51:31 #160
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_107804968
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 20:41 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ben al terug uit Cali ;) (San Diego & Los Angeles, zit nu aan de oostkust)
& thanks!

En je hebt gelijk dat er in nederland ook gezondere opties zijn (alhoewel ik de ration groenten: rest bij bakker bart meesta vrij beabberd vind). Ik denk dat het in Nederland gewoon loopt van -10 tot 10, in Amerika van -100 tot 100. Dus ja heel veel meer ongezonds, maar ook heel veel meer gezonds. Alleen de belachelijke excessen (het ongezonde) bereikt ons meestal in het nieuws. Ik heb meestal best veel te zeiken over Amerika maar sinds ik hier geweest ben moet ik toegeven dat veel van die indrukken gebaseerd zijn op biased media.
Oww cool! Nu krijg ik heimwee. }:| :D

Ach ja, het is wel een beetje het land van tegenovergestelde extremen. :P
Maar over het algemeen zijn Amerikanen gewone mensen, met een vrij harde werkmentaliteit naar mijn mening, die echt niet allemaal elke dag bij de Mc of de Caddy's eten. :D
Maar dat wil niet zeggen dat het helemaal niet gebeurt. Je hebt ze er wel tussen zitten.
pi_107805143
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 20:51 schreef heartz het volgende:

[..]

Oww cool! Nu krijg ik heimwee. }:| :D

Ach ja, het is wel een beetje het land van tegenovergestelde extremen. :P
Maar over het algemeen zijn Amerikanen gewone mensen, met een vrij harde werkmentaliteit naar mijn mening, die echt niet allemaal elke dag bij de Mc of de Caddy's eten. :D
Maar dat wil niet zeggen dat het helemaal niet gebeurt. Je hebt ze er wel tussen zitten.
Yeap inderdaad en zoals eerder gezegd moet ik wel toegeven dat ik alleen omga met de wat linksere, hoger opgeleide, rijkere bovenlaag dus wat ik hier zie zal ook wel biased de andere kant op zijn.
  donderdag 9 februari 2012 @ 21:00:55 #162
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_107805414
En die hele fastfoodketen daar is wel erg foodverspillend.
Het is niet duurzaam met eten omgaan. Denk ik zo :P

Doen wij hier ook nog niet echt, maar daar is het weer extremer, ook veel groter, natuurlijk ook een heel continent. :P :D

Texas is vrij in het (midden) zuiden. Je bent Vegas al voorbij dus, ben je daar ook geweest? :P
pi_107805595
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 21:00 schreef heartz het volgende:
En die hele fastfoodketen daar is wel erg foodverspillend.
Het is niet duurzaam met eten omgaan. Denk ik zo :P

Doen wij hier ook nog niet echt, maar daar is het weer extremer, ook veel groter, natuurlijk ook een heel continent. :P :D

Texas is vrij in het (midden) zuiden. Je bent Vegas al voorbij dus, ben je daar ook geweest? :P
Nopes ben de vorige keer in Seattle en Vancouver geweest, nu naar San Diego gevlogen, vanuit Los Angeles naar Philly (war ik een maand ben). Misschien nog weekendje New York doen.
  donderdag 9 februari 2012 @ 21:09:03 #164
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_107805826
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 21:04 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Nopes ben de vorige keer in Seattle en Vancouver geweest, nu naar San Diego gevlogen, vanuit Los Angeles naar Philly (war ik een maand ben). Misschien nog weekendje New York doen.
Nou dat is toch aardig wat! :D
Philly sprak mij persoonlijk minder aan, maar ik was daar vooral een paar keer op doorreis en heb geen kennissen daar.
Maar Vegas is eigenlijk wel aan te raden een keer te doen. Wel een echte kermisstad, maar als je daar bent of weer gaat, wel een aanrader. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door heartz op 09-02-2012 21:20:22 ]
pi_107806025
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 21:09 schreef heartz het volgende:

[..]

Nou dat is toch aardig wat! :D
Philly sprak mij persoonlijk minder aan, maar ik was daar vooral een paar keer op doorreis en heb geen kenissen daar.
Maar Vegas is eigenlijk wel aan te raden een keer te doen. Wel een echte kermisstad, maar als je daar bent of weer gaat, wel een aanrader. :)
Ja moet ook gewoon werken :P

Ik vind Philly erg tof, zou hier denk ik vrij gemakkelijk kunnen wonen. Het is misschien minder om als tourist te zijn het lijkt toch een stad die vooral bedoeld is als een werkstad. Ik hoop ooit nog eens naar Las Vegas te gaan. Wil ooit een paar weken door het land rijden als vakantie maar voor nu ben ik vooral gebonden aan waar ik heen kan gaan om te werken / voor congressen.
  donderdag 9 februari 2012 @ 21:16:34 #166
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_107806160
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 21:13 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ik vind Philly erg tof, zou hier denk ik vrij gemakkelijk kunnen wonen. Het is misschien minder om als tourist te zijn het lijkt toch een stad die vooral bedoeld is als een werkstad. Ik hoop ooit nog eens naar Las Vegas te gaan. Wil ooit een paar weken door het land rijden als vakantie maar voor nu ben ik vooral gebonden aan waar ik heen kan gaan om te werken / voor congressen.
Naast werk dan nogmaals maar, have fun!! :D
  † In Memoriam † donderdag 9 februari 2012 @ 21:21:24 #167
341203 3-voud
pi_107806400
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 21:13 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Waardeloze toerist ben je. Je slaat gewoon Colorado over.
pi_107806513
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 21:16 schreef heartz het volgende:

[..]

Naast werk dan nogmaals maar, have fun!! :D
Haha thanks!

quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 21:21 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Waardeloze toerist ben je. Je slaat gewoon Colorado over.
Klopt, ik ben hier ook niet als toerist maar aan het werk :)
  † In Memoriam † donderdag 9 februari 2012 @ 21:24:55 #169
341203 3-voud
pi_107806634
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 21:23 schreef oompaloompa het volgende:

Klopt, ik ben hier ook niet als toerist maar aan het werk :)
Je moet niet bij-de-hand antwoorden. Geef me gewoon gelijk.
pi_107807612
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 21:24 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Je moet niet bij-de-hand antwoorden. Geef me gewoon gelijk.
Ik wil nog wel een keer klopt zeggen?
  † In Memoriam † donderdag 9 februari 2012 @ 21:44:18 #171
341203 3-voud
pi_107807814
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 21:41 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ik wil nog wel een keer klopt zeggen?
Graag.
  donderdag 9 februari 2012 @ 21:46:11 #172