abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121438537
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 16:22 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Het is mijn zaak niet hoor, die troep laat ik gewoon links liggen net als de E621. Als jij je vol wil gooien met fosforzuur moet je dat gewoon lekker doen hoor. Het artikel gaat ook niet alleen om light produkten maar ook over frisdrank iha.

[..]

Dus waarom ik hier dan lees dat "de afvallers" zowiezo depressiever zouden zijn snap ik niet. Psychologie van de koude grond. Maar ook bij mij roept het n hoop vragen op. en blijf het vreemd vinden dat dit soort onderzoeken pas gedaan worden als er al miljarden liters van verkocht zijn.

btw, Ikan het complete onderzoek zo 1,2,3, niet vinden, ook niet op de genoemde sites van de instituten.
http://www.nih.gov/
http://www.aan.com/press/(...)se.view&release=1128
(zal wel betaald voor moeten worden) De presentatie is 16 maart.
Ik drink gemiddeld zo'n 5 liter light frisdrank in de week. Ik ben hartstikke gelukkig, ik ben hartstikke gezond en ben keurig op gewicht.

Kan ik dan nu concluderen dat het innemen van grote hoeveelheden Aspartaam en fosforzuur goed is geweest?
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_121438805
quote:

Maar ook bij mij roept het n hoop vragen op. en blijf het vreemd vinden dat dit soort onderzoeken pas gedaan worden als er al miljarden liters van verkocht zijn.
Ja nouja, voordat je een dergelijk onderzoek kan starten moeten er ten eerste wel een flinke hoeveelheid mensen zijn die zoiets regelmatig drinken. Daarnaast is een onderzoek naar of iets eventueel depressie kan veroorzaken wel erg specifiek en moet daar enige aanleiding voor zijn.

Zo kan je elk product wel gaan testen of het depressie oproept. Daarnaast is 'depressie' an sich al moeilijk vast te stellen. De één wordt depressief van droevige liedjes, de ander van ernstige traumatische ervaringen en weer een ander van (schijnbaar) light drankjes.

Waar de ene depressief van wordt haalt de ander zijn bij schouders op. Ik ben zelf niet echt van de frisdrank maar in mijn directe omgeving zijn er genoeg mensen die liters per dag drinken en daar echt niet ongelukkiger van zijn geworden. Voor zover mijn 'koude grond' psychologie dat mag concluderen, natuurlijk.
Conscience do cost.
pi_121439321
Verdrietig worden van droevige liedjes is niet hetzelfde als een depressie. Sommige mensen met depressie kunnen niet eens meer goed huilen of verdrietig zijn.

Verder is het nog steeds niet goed duidelijk wat nu precies een depressie is, welke mechanismen allemaal meespelen. Anders zouden medicijnen daarvoor beter werken.

Wat wel steeds meer aandacht krijgt is hoe het ecosysteem in het maagdarmkanaal invloed heeft op de gedragingen van mensen. Veel ziekten.aandoeningen worden beïnvloed door een ongezonde huishouding van de bacteriën in de maag bijvoorbeeld. ADD schijnt een sterke band te hebben met bepaalde voedingsstoffen.
pi_121440480
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 16:47 schreef Gray het volgende:
Verdrietig worden van droevige liedjes is niet hetzelfde als een depressie. Sommige mensen met depressie kunnen niet eens meer goed huilen of verdrietig zijn.
Het was ook niet als wetenschappelijk gestaafde opmerking bedoeld. Het was meer iets om je volgende quote kracht bij te zetten:
quote:
Verder is het nog steeds niet goed duidelijk wat nu precies een depressie is, welke mechanismen allemaal meespelen. Anders zouden medicijnen daarvoor beter werken.
Er zijn ook genoeg sterk depressieve mensen die de hele tijd met een grote glimlach op hun gelaat rondlopen. Daarom inderdaad is het zo lastig om echt iets over depressie te zeggen.
Conscience do cost.
pi_121440519
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 17:18 schreef ems. het volgende:

[..]

Het was ook niet als wetenschappelijk gestaafde opmerking bedoeld. Het was meer iets om je volgende quote kracht bij te zetten:

[..]

Er zijn ook genoeg sterk depressieve mensen die de hele tijd met een grote glimlach op hun gelaat rondlopen. Daarom inderdaad is het zo lastig om echt iets over depressie te zeggen.
Ah, zo. :)
  zaterdag 12 januari 2013 @ 11:06:27 #231
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_121464855
quote:

[..]

Het is mijn zaak niet hoor, die troep laat ik gewoon links liggen net als de E621. Als jij je vol wil gooien met fosforzuur moet je dat gewoon lekker doen hoor. Het artikel gaat ook niet alleen om light produkten maar ook over frisdrank iha.
.
Je weet dat het van nature ook in sommige producten zit? Sterker nog je lichaam heeft het nodig om goed te kunnen functioneren.

Maar jij laat dingen als oude kaas of luchtgedroogde ham ook staan?
pi_121466175
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 11:06 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Je weet dat het van nature ook in sommige producten zit? Sterker nog je lichaam heeft het nodig om goed te kunnen functioneren.

Maar jij laat dingen als oude kaas of luchtgedroogde ham ook staan?
Ik eet en drink bijna alles maar met mate. Aspartaam laat ik wel staan.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_121467972
quote:
4s.gif Op maandag 16 januari 2012 22:39 schreef Bankfurt het volgende:
Wat stoppen ze toch in de cheeseburger, dat zelfs de bacterieen er geen lust meer in hebben ?

ik vond een interessant artikeltje op internet:

http://thestir.cafemom.co(...)rce=&utm_content=835

Het kan dus nog erger dan met Big Pharma,

Junkfood als conspiracy. :r
Dat is al een oud verhaal toch? Als je een hamburger in een open venster laat staan, droogt hij uit en rot hij niet. Dus blijft hij herkenbaar als hamburger. Ik zou hem beslist niet gaan eten, trouwens.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 14:34:37 #234
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_121470082
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 12:17 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Ik eet en drink bijna alles maar met mate. Aspartaam laat ik wel staan.
Deden meer mensen dat maar. Overigens bedenk ik me wel twee keer voor ik iets koop met gistextract, niet omdat ik er bang voor ben maar omdat dat meestal betekent dat het een fabrikant is die zijn producten aanlengt.
pi_121506021
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:34 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Deden meer mensen dat maar. Overigens bedenk ik me wel twee keer voor ik iets koop met gistextract, niet omdat ik er bang voor ben maar omdat dat meestal betekent dat het een fabrikant is die zijn producten aanlengt.
Ook die troep eet ik idd niet E621 staat onder velen namen op de etiketten.
Boodschappen doen duurt ff wat langer want die zooi zit in zoveel.
Bij mij is "bewust eten "overigens pas in daden omgezet ontstaan na de geboorte van onze eerste. Volwassenen kunnen zelf bepalen wat ze eten, kinderen daarentegen. Merk wel dat de jongste chemische toevoegingen ed iha gewoon niet lekker vind.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  Moderator zondag 13 januari 2013 @ 19:10:03 #236
249559 crew  Lavenderr
pi_121514977
Ik probeer hier eigenlijk niet te lezen want ik weet zeker dat ik áls ik dat doe ik nooit meer naar de Mac ga.

Dus geen ruzie maken of naar mijn medemod, want ik lees het allemaal niet :N
Sorry Resonancer :P
  zondag 13 januari 2013 @ 19:41:51 #237
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_121516691
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 19:10 schreef Lavenderr het volgende:
Ik probeer hier eigenlijk niet te lezen want ik weet zeker dat ik áls ik dat doe ik nooit meer naar de Mac ga.

Tijd om te rellen! *O*
Zolang je het maar niet iedere week doet kun je prima naar de Mac, helemaal als je de fris en de frieten laat staan.

quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 15:50 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Ook die troep eet ik idd niet E621 staat onder velen namen op de etiketten.
Boodschappen doen duurt ff wat langer want die zooi zit in zoveel.
Bij mij is "bewust eten "overigens pas in daden omgezet ontstaan na de geboorte van onze eerste. Volwassenen kunnen zelf bepalen wat ze eten, kinderen daarentegen. Merk wel dat de jongste chemische toevoegingen ed iha gewoon niet lekker vind.
Alles wat je eet is chemisch :P

Gewoon uit nieuwsgierigheid, kun je me vertellen welke van de volgende dingen je wel/niet eet?
- Zelfgetrokken soep
- Blokjes biologische runderbouillon
- Parmezaanse kaas
- Marmite
- Zongedroogde tomaten

[ Bericht 36% gewijzigd door Erasmo op 13-01-2013 19:49:35 ]
  Moderator zondag 13 januari 2013 @ 19:49:51 #238
249559 crew  Lavenderr
pi_121517123
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 19:41 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Tijd om te rellen! *O*
Zolang je het maar niet iedere week doet kun je prima naar de Mac, helemaal als je de fris en de frieten laat staan.
En dan een McFlurry toe :9~
En nee, ik hoef niet te weten wat daar inzit, vind het gewoon lekker :9
pi_121517393
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 19:10 schreef Lavenderr het volgende:

:(

De enige reden om naar de mac te gaan is voor de beste milkshakes. :9~
  zondag 13 januari 2013 @ 19:58:07 #240
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_121517492
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 19:49 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En dan een McFlurry toe :9~
En nee, ik hoef niet te weten wat daar inzit, vind het gewoon lekker :9
Voornamelijk melkpoeder, water en suiker net zoals in de meeste softijsjes :P
  Moderator zondag 13 januari 2013 @ 20:03:12 #241
249559 crew  Lavenderr
pi_121517776
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 19:58 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Voornamelijk melkpoeder, water en suiker net zoals in de meeste softijsjes :P
Ohhhh maar dat valt mee! Op de suiker na nog best *kuch* gezond ook :+
pi_121526765
Melkpoeder is niet gezond. Melk is ongezond. Mede verantwoordelijk voor botontkalking, leukemie, borstkanker, prostaatkanker, allergien, lager IQ, verstopping of diarrhee, cellulose, enzovoorts. De enige reden dat melk nog aangeprijsd wordt als voedsel geschikt voor mensen is omdat de industrie zo groot is.

De combinatie melk + suiker is een drama voor je lichaam wat eerst voor hyperglycemie en vervolgens ernstige hypoglycemie zorgt. Na een initiele energiekick schakelt het brein zich vervolgens praktisch uit. Kan je niet slapen? Neem een beker melk met suiker.

[ Bericht 15% gewijzigd door Ali_Kannibali op 13-01-2013 22:33:28 ]
pi_121527224
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 22:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Melkpoeder is niet gezond. Melk is ongezond. Mede verantwoordelijk voor botontkalking, leukemie, borstkanker, prostaatkanker, allergien, lager IQ, verstopping of diarrhee, cellulose, enzovoorts. De enige reden dat melk nog aangeprijsd wordt als voedsel geschikt voor mensen is omdat de industrie zo groot is.
Kom maar op met die onderzoeksresultaten van gerenommeerde onderzoeksinstellingen.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_121528326
In de serie Supernatural gebruikt een groep Reptilian-achtigen high frustose corn sirup om de bevolking te reduceren tot gehoorzaam vee. En dat spul zit zowat óveral in.

Just sayin'...
pi_121528527
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 22:30 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Kom maar op met die onderzoeksresultaten van gerenommeerde onderzoeksinstellingen.
Over calcium uptake: plantaardig vs dierlijk voedsel: http://ajcn.nutrition.org/content/59/5/1238S.short

Melk en osteoporose: http://www.news-medical.net/news/2005/09/12/13120.aspx [i][i][i][i]Dairy milk is singled out as the biggest dietary cause of osteoporosis because more than any other food it depletes the finite reserve of bone-making cells in the body.[/i][/i][/i][/i]

Dit zijn er 2, verder kun je zelf zoeken naar melk en osteoporose, genoeg te vinden.
Het is geen toeval dat de landen met de hoogste zuivelconsumptie ook de landen met de hoogste aantallen osteoporose zijn.

Hetzelfde geldt overigens voor alle voedsel dat voor een hogere zuurgraad in het lichaam zorgt: het lichaam neemt calcium af van de botten om het evenwicht weer terug te brengen. Dat betekent dat alle dierlijke producten, dus vlees, eieren, zuivel, bijdragen aan botontkalking, tandbederft, enzovoorts.

Melk en leukemie:
Melk en prostaatkanker: http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1207/s15327914nc4801_4

Melk en borstkanker: http://freefromharm.org/h(...)t-cancer-connection/

Melk en parkinson: http://www.neurology.org/content/64/6/1047.short

Enzovoorts. Als je melk drinkt, stop er dan eens voor een tijd mee, vervang het voor een plantaardig product en kijk hoe je je na een tijd voelt en eruit ziet.
pi_121528776
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 22:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Enzovoorts. Als je melk drinkt, stop er dan eens voor een tijd mee, vervang het voor een plantaardig product en kijk hoe je je na een tijd voelt en eruit ziet.
Al is soja ook geen aanrader, vanwege fyto-oestrogenen.
pi_121528929
quote:
3s.gif Op zondag 13 januari 2013 23:00 schreef Gray het volgende:

[..]

Al is soja ook geen aanrader, vanwege fyto-oestrogenen.
Volgens mijn eigen bronnen is dat een fabeltje en een complete misvoorstelling van waar het om gaat. Iedereen denkt bij fyto-oestrogenen aan het vrouwenhormoon maar het een heeft niets met het ander te maken.

Er zijn zoveel alternatieven voor melk tegenwoordig, Sojamelk, amandelmelk, havermelk, rijstmelk, enz enz.
pi_121529541
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 23:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Volgens mijn eigen bronnen is dat een fabeltje en een complete misvoorstelling van waar het om gaat. Iedereen denkt bij fyto-oestrogenen aan het vrouwenhormoon maar het een heeft niets met het ander te maken.
Het is het plantaardig vrouwenhormoon.

Als je kijkt naar de structuren van de meest voorkomende fyto-oestrogenen (boven en midden) en die vergelijkt met het dierlijke oestrogeen, dan zie je dat de reactieve groepen (zuurstof, rode O) zich op nagenoeg dezelfde positie bevinden.

Alhoewel de affiniteit voor dierlijk oestrogeen bij (zoog)dieren hoger is, zullen receptoren toch in mindere mate signalen afgeven aan het metabolisme.

Dat effect werd al eerder waargenomen:
quote:
The similarities, at molecular level, of estrogens and phytoestrogens allow them to mildly mimic and sometimes act as antagonists of estrogen.[1] Phytoestrogens were first observed in 1926,[1][4] but it was unknown if they could have any effect in human or animal metabolism. In the 1940s it was noticed for the first time that red clover (a phytoestrogens-rich plant) pastures had effects on the fecundity of grazing sheep.
bron: Wikipedia

In muizen heeft het een negatieve invloed op het testosteronniveau, al lijkt een studie uit 2010 dit niet te bevestigen voor mensen. Wel las ik een tijd terug dat het invloed zou hebben op de ontwikkeling van de plasbuis bij jongetjes van de volgende generatie. Daarbij moet wel gezegd worden dat langetermijneffecten vooralsnog lastig zijn te onderzoeken.
pi_121530485
quote:
3s.gif Op zondag 13 januari 2013 23:16 schreef Gray het volgende:

[..]

Het is het plantaardig vrouwenhormoon.

Als je kijkt naar de structuren van de meest voorkomende fyto-oestrogenen (boven en midden) en die vergelijkt met het dierlijke oestrogeen, dan zie je dat de reactieve groepen (zuurstof, rode O) zich op nagenoeg dezelfde positie bevinden.
[ afbeelding ]
Alhoewel de affiniteit voor dierlijk oestrogeen bij (zoog)dieren hoger is, zullen receptoren toch in mindere mate signalen afgeven aan het metabolisme.

Dat effect werd al eerder waargenomen:

[..]

bron: Wikipedia

In muizen heeft het een negatieve invloed op het testosteronniveau, al lijkt een studie uit 2010 dit niet te bevestigen voor mensen. Wel las ik een tijd terug dat het invloed zou hebben op de ontwikkeling van de plasbuis bij jongetjes van de volgende generatie. Daarbij moet wel gezegd worden dat langetermijneffecten vooralsnog lastig zijn te onderzoeken.
Nee, het is niet het plantaardig vrouwenhormoon. Het lijkt sterk op het vrouwenhormoon, maar is niet hetzelfde. Het is ook in comptetitie met bijv. synthetische of gextraheerde hormonen die worden voorgeschreven aan vrouwen met menopauze, maar heeft niet exact dezelfde effecten.
Op deze site over borstkanker worden gemengde resultaten gerapporteerd: http://www.breastcancerfu(...)/phytoestrogens.html

De kritiek op onderzoek hiernaar is interessant omdat er veel factoren zijn die niet per se gewogen worden in onderzoeken (bijv. in een onderzoek is gevonden dat het dragen van een BH 24 uur per dag geassocieerd is met borstkanker, meer dan 20 keer zo vaak als vrouwen die geen BH dragen).

Positieve effecten lijken vooral van toepassing te zijn in preventie en in de vroege stages van kanker, in plaats van latere stages.

Ik zoek nog even verder.
pi_121530927
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 23:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nee, het is niet het plantaardig vrouwenhormoon. Het lijkt sterk op het vrouwenhormoon, maar is niet hetzelfde. Het is ook in comptetitie met bijv. synthetische of gextraheerde hormonen die worden voorgeschreven aan vrouwen met menopauze, maar heeft niet exact dezelfde effecten.
Op deze site over borstkanker worden gemengde resultaten gerapporteerd: http://www.breastcancerfu(...)/phytoestrogens.html
Maar het hóeft ook niet hetzelfde te zijn om reactie teweeg te brengen, slechts genoeg te lijken. Zie het als twee magneetjes met daartussen een stukje touw; of je er nou een, twee, of drie knopen in maakt, zolang die magneetjes voldoende kracht uitoefenen om de magneten van de receptor in beweging te krijgen, volgt een reactie. De gemiddelde aantrekkingskracht tussen de verschillende chemische groepen wordt affiniteit genoemd. :)

quote:
De kritiek op onderzoek hiernaar is interessant omdat er veel factoren zijn die niet per se gewogen worden in onderzoeken (bijv. in een onderzoek is gevonden dat het dragen van een BH 24 uur per dag geassocieerd is met borstkanker, meer dan 20 keer zo vaak als vrouwen die geen BH dragen).
Ja, dat is het lastige met dat soort ziekten, namelijk dat heel veel meer factoren meespelen dan slechts de variabelen die zijn opgenomen in het experimentele model. :{

quote:
Positieve effecten lijken vooral van toepassing te zijn in preventie en in de vroege stages van kanker, in plaats van latere stages.

Ik zoek nog even verder.
Voorkomen is beter dan genezen. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')