Now your talking.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:31 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Mijn falafel kan wel wat extra saus gebruiken
Oh god jij ook al, ik dacht dat deze mythe beperkt was tot jokkebrok & cornuiten. Vooral omdat er op fok 10+ mensen zijn die me in het echt gezien hebben. Nu weet ik dat mensen in BNW vaak zaken klakkeloos aannemen ipv naar stavend bewijs te zoeken, maar is dit nou echt zo moelijk?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:31 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Je weet dat het eigenlijk een man is he?
Heb jij een soort google-alert ingesteld voor wanneer de keywords oompaloompa & geslacht / man / vent in 1 post verschijnen?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:33 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Nu ben ik er zeker van. Jij bent een vent.
Nu ben ik er zeker van. Jij bent een vent.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:31 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:32 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Gewoon de oogjes dicht doen. Allemaal hetzelfde.
Oompa kom op zeg. Ik maak een grapje. Tevens vind ik die theorie helemaal niet realistisch; HoppaHoppa is dik. Jouw eetpatroon sluit daar niet bij aan. Relax.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:32 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Oh god jij ook al, ik dacht dat deze mythe beperkt was tot jokkebrok & cornuiten. Vooral omdat er op fok 10+ mensen zijn die me in het echt gezien hebben. Nu weet ik dat mensen in BNW vaak zaken klakkeloos aannemen ipv naar stavend bewijs te zoeken, maar is dit nou echt zo moelijk?
elitaire slang voor?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:31 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Gelukkig, en inderdaad ik eet als een wijf of een homoquote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:35 schreef HyperViper het volgende:
[..]
[..]
Oompa kom op zeg. Ik maak een grapje. Tevens vind ik die theorie helemaal niet realistisch; HoppaHoppa is dik. Jouw eetpatroon sluit daar niet bij aan. Relax.
Je weet dat het varkensvlees is?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:44 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Je moet 5 hamburgers kopen en dan 1 epic hamburger maken
of 3 big macs bij elkaar
en nou de McChicken nog...quote:Op woensdag 15 februari 2012 02:54 schreef Typisch het volgende:
[ afbeelding ]
Linker is mac donalds, rechter is KFC na 3 jaar.
Whattafuck? Ik ben niet dik. Ik ben topfit.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:35 schreef HyperViper het volgende:
[..]
[..]
Oompa kom op zeg. Ik maak een grapje. Tevens vind ik die theorie helemaal niet realistisch; HoppaHoppa is dik. Jouw eetpatroon sluit daar niet bij aan. Relax.
Die linker zien er veel lekkerder uit. Maar hoe weet je dat beide potten even goed afsluiten? Ik zeg: opnieuw dat experiment.quote:Op woensdag 15 februari 2012 02:54 schreef Typisch het volgende:
[ afbeelding ]
Linker is mac donalds, rechter is KFC na 3 jaar.
Ga je gang.quote:Op woensdag 15 februari 2012 19:20 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Die linker zien er veel lekkerder uit. Maar hoe weet je dat beide potten even goed afsluiten? Ik zeg: opnieuw dat experiment.
Dat doet de groenteboer ook met de sla. Paar keer per dag een beetje water erover en iedereen denkt dat ie vers is omdat ie blinkt.quote:Op donderdag 16 februari 2012 00:18 schreef HansPeterKolvenBach het volgende:
Op de Antillen laten ze die burgers gewoon buiten in de regen staan en dan gebruiken ze ze nog. Zien ze er nog precies hetzelfde uit als dat ze 'vers' waren
Mijn plaatselijk lachblad lijkt het woord aspartaam te vermijden en spreekt alleen van light frisdrank.quote:
Cola light leidt tot depressie, koffie niet
Cola light is ontwikkeld als gezond alternatief voor de vol suiker zittende ‘regular coke’.
Enkele stoffen die gebruikt worden in cola en cola light zijn o.a fosforzuur ( e 338 ) en aspartaam, aspartaam wordt gebruikt in cola light als zoetstof. Frisdranken, koffie en thee worden wereldwijd dagelijks geconsumeerd en hebben significante effecten op je gezondheid. Los van de schadelijke effecten die een zuur drankje als cola kan hebben op je gebit blijken frisdranken óók slecht te zijn voor je geestelijke gesteldheid, waarbij de light varianten volgens een nieuwe studie een nóg schadelijker effect dan hun dikmakende broertjes blijken te hebben.
http://www.scienceblog.nl/cola-light/
Zegt men nadat er miljarden liters van die troep verkocht is..quote:De onderzoekers benadrukken dat er meer onderzoek nodig is naar het effect van frisdranken op depressies.
Hou in de gaten dat je heel voorzichtig moet zijn in een correlatie doortrekken naar een oorzaak. Misschien waren de mensen die de light drankjes dronken wel aan het dieten. Problemen met gewicht/falend dieet kan ook weer tot depressie leiden, of iig een verhoogde kans geven.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:32 schreef Resonancer het volgende:
Kon deze info om voor mij onbekende redenen niet in dit topic kwijt,
BNW / METRO - Frisdrank en aspartaam
daarom dump ik het hier maar.
[..]
Mijn plaatselijk lachblad lijkt het woord aspartaam te vermijden en spreekt alleen van light frisdrank.
Oh ja , ik zal de sceptici voor zijn want ze schrijven ook:
[..]
Zegt men nadat er miljarden liters van die troep verkocht is..
Iemand een link naar het originele artikel?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:32 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Mijn plaatselijk lachblad lijkt het woord aspartaam te vermijden en spreekt alleen van light frisdrank.
[..]
Zou kunnen, helemaal lullig dat je juist van die producten nog dikker wordt.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 12:11 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Hou in de gaten dat je heel voorzichtig moet zijn in een correlatie doortrekken naar een oorzaak. Misschien waren de mensen die de light drankjes dronken wel aan het dieten. Problemen met gewicht/falend dieet kan ook weer tot depressie leiden, of iig een verhoogde kans geven.
quote:Bij onderzoek blijkt dat Aspartaam overgewicht geeft bij proefdieren. Dit is wrang aangezien veel mensen frisdrank light met Aspartaam drinken om minder suiker binnen te krijgen en om overgewicht te voorkomen.
http://bvk.ki-net.nl/Page.aspx?id=196
Een artikel wat ook waarschuwt voor fosforzuur in voedingsmiddelen verliest flink wat geloofwaardigheid imho. Niet dat ik hier op de barricades spring om te verkondigen dat er helemaal niks mis is met aspartaam.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:32 schreef Resonancer het volgende:
[..]
[..]
Alhoewel er een verband schijnt te zijn tussen lightproducten en de opname van voedingsstoffen van andere dingen die je er bij eet, helpt het quoten van de beroepsvereniging voor toegepaste kinesiologie je zaak niet echtquote:Op vrijdag 11 januari 2013 12:58 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Zou kunnen, helemaal lullig dat je juist van die producten nog dikker wordt.
[..]
Wil je dat uitleggen voor de mensen die niet weten wat fosforzuur is?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 13:36 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Een artikel wat ook waarschuwt voor fosforzuur in voedingsmiddelen verliest flink wat geloofwaardigheid imho.
In het geval van cola en veel andere producten is het niets meer dan een zuurteregelaar, het maakt de cola frisser. Vaak worden ook citroenzuur ed. hiervoor ingezet. Niks engs aan dus mits je het niet onverdund drinkt.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 13:41 schreef Gray het volgende:
[..]
Wil je dat uitleggen voor de mensen die niet weten wat fosforzuur is?
Inderdaad. Ik vind het nogal een gewaagde uitspraak om zomaar te concluderen dat light drankjes ---> depressie betekent. Het onderzoek kan enigszins een indicator zijn, maar om te concluderen dat het de schuld is van de light drankjes gaat nogal ver.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 12:11 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Hou in de gaten dat je heel voorzichtig moet zijn in een correlatie doortrekken naar een oorzaak.
Dat dacht ik ook meteen. Misschien waren ze al depressief omdat ze onzeker zijn over hun lichaam.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 12:11 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Hou in de gaten dat je heel voorzichtig moet zijn in een correlatie doortrekken naar een oorzaak. Misschien waren de mensen die de light drankjes dronken wel aan het dieten. Problemen met gewicht/falend dieet kan ook weer tot depressie leiden, of iig een verhoogde kans geven.
Het is mijn zaak niet hoor, die troep laat ik gewoon links liggen net als de E621. Als jij je vol wil gooien met fosforzuur moet je dat gewoon lekker doen hoor. Het artikel gaat ook niet alleen om light produkten maar ook over frisdrank iha.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 13:36 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Een artikel wat ook waarschuwt voor fosforzuur in voedingsmiddelen verliest flink wat geloofwaardigheid imho. Niet dat ik hier op de barricades spring om te verkondigen dat er helemaal niks mis is met aspartaam.
[..]
Alhoewel er een verband schijnt te zijn tussen lightproducten en de opname van voedingsstoffen van andere dingen die je er bij eet, helpt het quoten van de beroepsvereniging voor toegepaste kinesiologie je zaak niet echt
Dus waarom ik hier dan lees dat "de afvallers" zowiezo depressiever zouden zijn snap ik niet. Psychologie van de koude grond. Maar ook bij mij roept het n hoop vragen op. en blijf het vreemd vinden dat dit soort onderzoeken pas gedaan worden als er al miljarden liters van verkocht zijn.quote:Mensen die 4 of meer blikjes frisdrank per dag dronken, hadden 30% meer kans op een depressie dan mensen die géén frisdrank dronken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |