Volgens de Belginsche cocacola site zit er in 10 liter cola light 2,4 gram aspartaam. (dus 0,24 gram per liter, 0,024 gram per 100ml)quote:Op dinsdag 20 mei 2008 09:07 schreef daanski82 het volgende:
* daanski82 pakt een stofer en stoft deze toppic af met de vraag:
Weet iemand hoeveel aspertaam per 100ml in b.v. cola zero zit ?
dus als ik het goed zeg zit er 24 mg per 100 ml,quote:Op woensdag 21 mei 2008 10:43 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Volgens de Belginsche cocacola site zit er in 10 liter cola light 2,4 gram aspartaam. (dus 0,24 gram per liter, 0,024 gram per 100ml)
quote:De FDA heeft een aanvaardbare dagelijkse inname (ADI) van 50 mg/kg lichaamsgewicht bepaald. Dat komt overeen met 22 blikjes light (7 liter) frisdrank per dag voor een man van 80 kg en met 15 blikjes (5 liter) voor een vrouw van 55 kg. De Europese Unie heeft een ADI van 40 mg/kg lichaamsgewicht vastgelegd.
quote:Op donderdag 22 mei 2008 09:41 schreef daanski82 het volgende:
[..]
dus als ik het goed zeg zit er 24 mg per 100 ml,
wat zou een menselijke lichaam mogen krijgen ? (eigenlijk niets,maar van uit een commercieel oogpunt is erdenk ik wel een hoeveel heid te vinden)
Koop verse spullen. Fabrieksvoer eet je op eigen risico.quote:Op vrijdag 7 november 2008 21:39 schreef Vedanta_veri het volgende:
vergeet niet dat aspartaam nogal vaak wordt aangegeven met "bevat een bron van fenylalanine" en soms helemaal niet maar worden alle zoetstoffen onder 'aroma' geschaard.
Veel producten waar enkel aroma staat bezitten dus aspartaam, niet allemaal maar wel heel veel.
Tegenwoordig is zowat alles gezoet, en waarom? Willen wij dat nu echt? Willen kinderen dat?
Het zijn vooral kinderen die frisdranken maar ook energy drinks (suikerbom + aspartaam/sacharine) nuttigen.
Je zou toch bijna denken dat ze je bewust vergiftigen.
Dat geldt voor vers fruit en groente volgens mij ook hoor:quote:Op vrijdag 7 november 2008 23:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Koop verse spullen. Fabrieksvoer eet je op eigen risico.
quote:Paprika’s uit Spanje die bij AH gewoon worden verkocht, bevatten 0.41 mg oxamyl per kilo. Die zouden in zeven van de acht Duitse supers de schappen niet halen
http://www.ad.nl/economie/article1886906.ece
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |