Denk niet dat het voldoende is.quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:33 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Zolang het alleen om het blokkeren van urls en ip-adressen van websites gaat is een simpele proxy als http://hidemyass.com/ al voldoende.
Is inderdaad vreemd, maar komt in een update. Voorlopig kan je wel álle foto's verwijderen uit photostream in de settings op icloud.com.quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:08 schreef Palomar het volgende:
Viel me op dat ik op mn iPhone geen foto's uit mn photostream kan verwijderen. Googlen levert alleen op dat het niet kanIemand een idee of er toch een workaround voor is? Vind het nogal vreemd dat je geen individuele foto's kunt verwijderen.
Oh wat is het toch kansloos van Brein...alsof er niet zo ongelooflijk makkelijk omheen gewerkt kan wordenquote:Op woensdag 11 januari 2012 22:59 schreef remlof het volgende:
Voor de Apple gebruikers die via XS4ALL of Ziggo op het internet zitten en nog www.thepiratebay.org willen kunnen gebruiken: Running the Tor client on Mac OS X
Die melding krijgt iedereen toch? Ik heb iig geen XS4All of Ziggo, maar krijg toch die melding.quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:23 schreef Wootism het volgende:
[..]
Denk niet dat het voldoende is.
Als ik die site gebruik krijg ik op PirateBay nog steeds de melding dat de site over enkele dagen geblokt wordt.
het werkt nog gewoon bij XS4all hoorquote:Op woensdag 11 januari 2012 22:59 schreef remlof het volgende:
Voor de Apple gebruikers die via XS4ALL of Ziggo op het internet zitten en nog www.thepiratebay.org willen kunnen gebruiken: Running the Tor client on Mac OS X
TPB heeft geen tracker meer volgens mij. Zijn allemaal centrale trackers.quote:Op donderdag 12 januari 2012 09:44 schreef Estolan het volgende:
Vraagje
hoe zit het met als je torrents download via andere sites ( series via EZTV bv ), die hebben dan een eigen download link, maar gebruiken de trackers van bv TPB, werkt die tracker dan ook niet meer?
of gaat het hier puur erom dat je niet rechtstreeks met Ziggo op TPB site kan komen, maar bv wel via je Iphone ( Tmobile abbo ), en dat je alleen de download link in je torrent prog zet, en wel kan downloaden
Wie weet het antwoord
met zoveel andere aanbieders? denk het niet..quote:Op donderdag 12 januari 2012 09:54 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
TPB heeft geen tracker meer volgens mij. Zijn allemaal centrale trackers.
Wat ik niet snap is dat alleen ziggo en xs4all dit hebben, want dat beinvloed de keuze van mogelijke klanten denk ik ook wel.
De blokkade gaat in op 25 januari. Het hoger beroep brengt daar geen verandering in.quote:Op donderdag 12 januari 2012 09:53 schreef FUFR het volgende:
[..]
het werkt nog gewoon bij XS4all hoor
ze gaan in hoger beroep.
kijk je niet naar iets wat gewoon standaard op de pagina staat?quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:23 schreef Wootism het volgende:
[..]
Denk niet dat het voldoende is.
Als ik die site gebruik krijg ik op PirateBay nog steeds de melding dat de site over enkele dagen geblokt wordt.
trackers via TPB doen het wel in iedergevalquote:Op donderdag 12 januari 2012 09:54 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
TPB heeft geen tracker meer volgens mij. Zijn allemaal centrale trackers.
Wat ik niet snap is dat alleen ziggo en xs4all dit hebben, want dat beinvloed de keuze van mogelijke klanten denk ik ook wel.
Ik snap dat, jij snapt dat, maar jopie en ineke en de kids nietquote:Op donderdag 12 januari 2012 09:55 schreef FUFR het volgende:
[..]
met zoveel andere aanbieders? denk het niet..
Maakt niet uit, veroordeling is uitvoerbaar bij voorraad, oftewel ze moeten die blokkade per direct instellen ongeacht of ze in hoger beroep gaan of niet. Blijkt in hoger beroep dit onterecht te zijn geweest, dan kunnen ze weer een vergoeding eisen.quote:Op donderdag 12 januari 2012 09:53 schreef FUFR het volgende:
[..]
het werkt nog gewoon bij XS4all hoor
ze gaan in hoger beroep.
gaan ze niet gewoon die boete betalen en niks doen?quote:Op donderdag 12 januari 2012 10:01 schreef Bart het volgende:
[..]
Maakt niet uit, veroordeling is uitvoerbaar bij voorraad, oftewel ze moeten die blokkade per direct instellen ongeacht of ze in hoger beroep gaan of niet. Blijkt in hoger beroep dit onterecht te zijn geweest, dan kunnen ze weer een vergoeding eisen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Uitvoerbaar_bij_voorraad
250k op de omzet niet nee, maar op de winst wel.quote:Op donderdag 12 januari 2012 10:02 schreef Estolan het volgende:
[..]
gaan ze niet gewoon die boete betalen en niks doen?
250.000euro moet voor dit ssoort bedrijven toch niet zo veel zijn lijkt mij
ga je mij nu uitleggen wat uitvoerbaar bij voorraad inhoudt..?quote:Op donderdag 12 januari 2012 10:01 schreef Bart het volgende:
[..]
Maakt niet uit, veroordeling is uitvoerbaar bij voorraad, oftewel ze moeten die blokkade per direct instellen ongeacht of ze in hoger beroep gaan of niet. Blijkt in hoger beroep dit onterecht te zijn geweest, dan kunnen ze weer een vergoeding eisen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Uitvoerbaar_bij_voorraad
echt wel. ze verdienen zelf bar weinig met jouw downloads.quote:Op donderdag 12 januari 2012 10:02 schreef Estolan het volgende:
[..]
gaan ze niet gewoon die boete betalen en niks doen?
250.000euro moet voor dit ssoort bedrijven toch niet zo veel zijn lijkt mij
die krijgen deze week nog een brief van brein natuurlijk.quote:Op donderdag 12 januari 2012 09:59 schreef Estolan het volgende:
[..]
trackers via TPB doen het wel in iedergeval
maar ging meer om dt concept
is het puur een URL blokkade en werkt de rest wel?
En melding is gewoon op de site standaard nu
en hoe zit het dan met KPN / UPC enz??
zo doet TPB het tot nu toe ook, die zoeken een investeerder, die betaald de boete, en ze gaan gewoon verderquote:Op donderdag 12 januari 2012 10:08 schreef FUFR het volgende:
[..]
echt wel. ze verdienen zelf bar weinig met jouw downloads.
en het houdt niet op na 250K he...
daarna volgen andere maatregelen.
Maar als boetes niet werken volgt vanzelf een andere sanctie, variërend van gijzeling (daar gaat Marije) tot afsluiting internet.quote:Op donderdag 12 januari 2012 10:11 schreef Estolan het volgende:
[..]
zo doet TPB het tot nu toe ook, die zoeken een investeerder, die betaald de boete, en ze gaan gewoon verder
bedrijven zoals Ziggo kunnen makkelijk 250k neerleggen ( als maximum boete ) en op die manier geen klanten mislopen ( tevens in hoger beroep gaan ), dan duurt de zaak nog wel langer
afsluiting internet gaat ze in NL niet lukkenquote:Op donderdag 12 januari 2012 10:19 schreef FUFR het volgende:
[..]
Maar als boetes niet werken volgt vanzelf een andere sanctie, variërend van gijzeling (daar gaat Marije) tot afsluiting internet.
nee dat mag maar een rechter heeft, zolang er geen wetswijzigingen komen toch net even iets meer te vertellen dan die handophouders in Den Haag.quote:Op donderdag 12 januari 2012 10:20 schreef Estolan het volgende:
[..]
afsluiting internet gaat ze in NL niet lukken
zelfs de politiek is het niet eens met de rechter
er is een maximale boete, als ze die betalen volgt er een andere rechtzaak, maar dan zou er voorlopig nog niks veranderen
spotnet heeft idd al meer dan spotplanet. maar toch tegenvallend. niet echt rekening mee gehouden toen ik mijn macje kocht. gelukkig heb ik m voor muziek, maar toch bijna verplicht er nog een windowsbakje bij te houden..quote:Op donderdag 12 januari 2012 10:28 schreef mitchelll0181 het volgende:
mja klopt, even in spotgrit of spotnet klikken op mac osx.. dat filtert er al wel wat meer uit
Brokenstones FTW.quote:Op donderdag 12 januari 2012 10:24 schreef FUFR het volgende:
Maar om even on topic te blijven: wat staat er weinig online voor Mac in al die joesnetgroepen
sorry maar ben pas een paar maanden geleden ontmaagd als windowsgebruiker en weet dus niet waar je het over hebtquote:
Je hebt die melding zeker nog niet gelezenquote:Op donderdag 12 januari 2012 10:00 schreef KneusTeun het volgende:
Die melding is van TPB zelf, dus iedereen ter wereld ziet dat.
Dus voor 95% van de mensen is het te moeilijk om een programma te installeren? Denk wel iets minder... Vooral als je bedekt dat het downloaden van torrents vooral onder een bepaalde leeftijd gebeurd. Maar je hebt gelijk, web-based proxy is makkelijker.quote:Op donderdag 12 januari 2012 11:49 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Natuurlijk werkt TOR, maar dat vindt Brein niet erg. Voor 95% van de mensen is het te ingewikkeld om Tor te installeren en on cue aan en uit te zetten. Een simpele web-based proxy is al een stuk makkelijker te gebruiken.
Wat ik het engste vind is dat de rechter Ziggo en XS4ALL ook heeft verplicht nieuwe domeinen en ip-adressen die Brein aanlevert binnen 24 uur te blokkeren. Officieel natuurlijk om te zorgen dat de Piratebay niet simpelweg kan verhuizen.
Dat is enorm veel macht geven aan een private partij om censuur te plegen. Want waar trekken ze de grens? Een automatische proxy-website speciaal opgezet om naar de Piratebay te gaan? Een algemene proxy die vaak gebruikt wordt? Een speciale site die uitlegt hoe je de blokkade omzeilt? Een forum waarop iemand post hoe dat moet?
quote:Op donderdag 12 januari 2012 13:19 schreef DancePlaza het volgende:
iemand een invite over voor brokenstones?
Jij denkt dat meer dan 5% van de torrentdownloaders deze instructies snapt? Goed, je krijgt er een Firefox plugin bij maar dat is dan ook alles.quote:Op donderdag 12 januari 2012 13:17 schreef Wootism het volgende:
[..]
Dus voor 95% van de mensen is het te moeilijk om een programma te installeren? Denk wel iets minder... Vooral als je bedekt dat het downloaden van torrents vooral onder een bepaalde leeftijd gebeurd. Maar je hebt gelijk, web-based proxy is makkelijker.
En wat betreft waar ze de grens trekken. Ik heb het idee dat zowel BREIN als de rechter die het vonnis heeft uitgesproken echt geen idee hebben waar ze aan beginnen. Gegarandeerd zullen de proxy-site die linken naar PirateBay uit te grond blijven schieten. Daar is gewoon geen houden aan.
PirateBay is simpel gezegd een site die je verwijst naar computers waar bepaalde, vaak illegaal verkregen, bestanden op staan. Als dat verboden is, zouden inderdaad ook alle sites geblokkeerd moeten worden die uitleg geven over hoe je de blokkade kan omzeilen om tot deze verboden plek te komen. Is per definitie hetzelfde.
quote:To Torify other applications that support HTTP proxies, just point them at Polipo (that is, localhost port 8118). To use SOCKS directly (for instant messaging, Jabber, IRC, etc), you can point your application directly at Tor (localhost port 9050), but see this FAQ entry for why this may be dangerous. For applications that support neither SOCKS nor HTTP, take a look at connect or socat.
quote:Op donderdag 12 januari 2012 14:44 schreef Exorbitantes het volgende:
Ik heb een macbook uit 2006, maar ik wil graag via een hdmi kabel films kunnen kijken op mijn tv. Bestaat er een kabel hiervoor? Dus een kabeltje dat ik op mijn laptop kan aansluiten dat uitmondt in een hdmi stuk (vage uitleg) En waar kan ik het halen?[ afbeelding ]
Foto:
Nee, dat is een mini-DisplayPort aansluiting en die heeft die MacBook niet. Wat je nodig hebt is mini-DVI naar HDMI. Zoiets bijvoorbeeld:quote:Op donderdag 12 januari 2012 14:45 schreef DancePlaza het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
deze heb je nodig!
Ik weet niet waar je die instructies vandaan hebt, maar TOR hoef je alleen maar te downloaden en op te starten. Dan opent hij automatisch een onafhankelijke aangepast versie van Firefox en kan je aan de slag. Je hoeft zelfs niks te installeren.quote:Op donderdag 12 januari 2012 14:07 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Jij denkt dat meer dan 5% van de torrentdownloaders deze instructies snapt? Goed, je krijgt er een Firefox plugin bij maar dat is dan ook alles.
[..]
Geluid kan niet via datzelfde kabeltje? Ook niet via een programmatje ofzo? Bedankt voor de infoquote:Op donderdag 12 januari 2012 14:58 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Nee, dat is een mini-DisplayPort aansluiting en die heeft die MacBook niet. Wat je nodig hebt is mini-DVI naar HDMI. Zoiets bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
http://www.hdmikabelshop.(...)7Ryq0CFQKIDgod7XX8xA
Geluid via een aparte kabel en gaan met de banaan.
Als alternatief kan je ook een mini-DVI naar DVI dongle halen en daar een DVI naar HDMI-kabel op aansluiten.
Eerste post uit deze thread. Misschien is het dan gebruikersvriendelijker dan ik dacht, maar nog steeds extra moeite.quote:Op donderdag 12 januari 2012 15:07 schreef Wootism het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je die instructies vandaan hebt, maar TOR hoef je alleen maar te downloaden en op te starten. Dan opent hij automatisch een onafhankelijke aangepast versie van Firefox en kan je aan de slag. Je hoeft zelfs niks te installeren.
Probeer het eens zou ik zeggen.
Nee, alleen in de nieuwe MacBooks met mini-Displayport en dan niet eens alle modellen.quote:Op donderdag 12 januari 2012 15:22 schreef Exorbitantes het volgende:
[..]
Geluid kan niet via datzelfde kabeltje? Ook niet via een programmatje ofzo? Bedankt voor de info
Hoe regel ik het geluid dan? (DIGIbeetquote:Op donderdag 12 januari 2012 15:25 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Nee, alleen in de nieuwe MacBooks met mini-Displayport en dan niet eens alle modellen.
gewoon vette speakers kopen jonguhquote:Op donderdag 12 januari 2012 15:28 schreef Exorbitantes het volgende:
[..]
Hoe regel ik het geluid dan? (DIGIbeet)
Dat hangt een beetje van de tv af. Een tulp-ingang is er bijna altijd wel, dus dan zoiets:quote:Op donderdag 12 januari 2012 15:28 schreef Exorbitantes het volgende:
[..]
Hoe regel ik het geluid dan? (DIGIbeet)
quote:Op woensdag 11 januari 2012 09:31 schreef Swetsenegger het volgende:
Zo... een gratis ipod nano 6th gen als omruiling voor mijn ipod nano 1st gen.
/samequote:Op vrijdag 13 januari 2012 13:34 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Maar ik kan dan weer geen gezichten of namen onthouden.
ja!quote:Op vrijdag 13 januari 2012 15:41 schreef febster het volgende:
Vraagje; ik wil mijn Macbook een keer een frisse update geven (van 10.6.8 naar 10.7) en eigenlijk helemaal opnieuw beginnen. Ben ik dan ook al mijn apps voor de iPhone&iPad kwijt als ik hem sync, of staan die in de iCloud/gekoppeld aan mijn Apple ID?
Je kunt ze altijd opnieuw downloaden maar dat is gedoe. Ik zet altijd gewoon mijn iTunes-map terug.quote:
Iphoto is geen online HDD vervanger hoor. Gewoon bronfoto's niet verwijderenquote:Op zondag 15 januari 2012 12:38 schreef KaMo het volgende:
Wie heeft er hier verstand van iPhoto?
Kan die iemand mij vertellen hoe je fotos importeerd vanaf je computer. Ik heb nog mapjes met oude fotos en fotos die ik van internet heb gedownload. Ik wil die graag in iPhoto hebben, en dat lukt ook wel. Maar zodra ik de bronfotos verwijder, zijn ze ook in iPhoto kwijt. Kan ik de files ook echt in de iPhotolibary krijgen?
pm mij maar ff ik heb er 1 orgineel en gebruik hem amper.quote:Op zondag 15 januari 2012 13:24 schreef boem-dikkie het volgende:
Heeft iemand hier nog zo'n wit dockje over voor de iPhone 4 die ik mag overnemen?
Ik wil dat eigenlijk wel maar op Marktplaats staan volgens mij alleen nep dingen en ik heb geen zin om 30 euro te lappen voor een nieuwe echte.
Koop dan gewoon zelf een neppe.quote:Op zondag 15 januari 2012 13:24 schreef boem-dikkie het volgende:
Heeft iemand hier nog zo'n wit dockje over voor de iPhone 4 die ik mag overnemen?
Ik wil dat eigenlijk wel maar op Marktplaats staan volgens mij alleen nep dingen en ik heb geen zin om 30 euro te lappen voor een nieuwe echte.
Ja, maar zo beheer ik het fijner vanuit mijn software ipv mapjesquote:Op zondag 15 januari 2012 13:00 schreef Estolan het volgende:
[..]
Iphoto is geen online HDD vervanger hoor. Gewoon bronfoto's niet verwijderen
Ah, dat stond uit, weet niet waarom. Bedankt!quote:Op zondag 15 januari 2012 13:21 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
iPhoto - Preferences - Advanced - Copy items to the iPhoto library aanvinken.
De standaardinstelling is trouwens aan, dus dat zal je zelf wel al eens veranderd hebben.
En Estolan: weet je überhaupt wat iPhoto is
Scuzyquote:Op zondag 15 januari 2012 13:21 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
iPhoto - Preferences - Advanced - Copy items to the iPhoto library aanvinken.
De standaardinstelling is trouwens aan, dus dat zal je zelf wel al eens veranderd hebben.
En Estolan: weet je überhaupt wat iPhoto is
Oké!quote:Op zondag 15 januari 2012 13:27 schreef DancePlaza het volgende:
[..]
pm mij maar ff ik heb er 1 orgineel en gebruik hem amper.
Waarom maak je een back-up van de back-up?quote:Op zondag 15 januari 2012 13:50 schreef KneusTeun het volgende:
Ben je een een back up aan het maken met time machine, is opeens je externe HDD dood![]()
Nu maandag snel 2 schijven halen om ook van de back-up een back-up te maken.
Nou blijkbaar omdat het nodig is! Ik had al een back-up, nu wou ik er weer 1 maken, 2 maand later.quote:Op zondag 15 januari 2012 15:14 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Waarom maak je een back-up van de back-up?
Bij mij werkt het gewoon? Standaar instellingen Word 2011quote:Op zondag 15 januari 2012 16:23 schreef problematiQue het volgende:
Man, man, man wat is Mac voor Word toch een irritant programma af en toe - werkelijk het enige aan m'n iMac waar ik me vaak aan irriteer. Waar ik nu tegenaanloop, hoe kun je een zogeheten 'multi level list' maken? In Windows maak je dan gewoon een lijst met bulletpoints, en als er eentje wilt laten inspringen, dan druk je op Tab en dan springt de bulletpoint ook in (die wordt dan in de standaardinstellingen niet vol zwart maar een zwarte cirkel). Op Mac gebeurt er met die bulletpoint weinig en springt alleen de tekst een Tab opzij. Hoe op te lossen?
En ik durf te zeggen dat hij sneller opstart dan veel Macjes en Windows-bakken van tegenwoordig.quote:Op zondag 15 januari 2012 20:16 schreef LompeHork het volgende:
tof! Tijdje terug dat ik dat heb gezien
Mijn Atari ST ook. Er valt echter ook niet zo heel veel te laden.quote:Op zondag 15 januari 2012 20:28 schreef Junkie het volgende:
[..]
En ik durf te zeggen dat hij sneller opstart dan veel Macjes en Windows-bakken van tegenwoordig.
quote:Op zondag 15 januari 2012 20:28 schreef Junkie het volgende:
[..]
En ik durf te zeggen dat hij sneller opstart dan veel Macjes en Windows-bakken van tegenwoordig.
Dit dusquote:Op zondag 15 januari 2012 20:31 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Mijn Atari ST ook. Er valt echter ook niet zo heel veel te laden.
HDMI naar tv en optical naar versterker gaat prima. Je moet wel de juiste instellingen hebben op je versterker.quote:Op zondag 15 januari 2012 23:13 schreef Norrage het volgende:
Pff ik blijf bezig met mijn problemen:
Ik heb nu dus een Apple TV. echt superding en goede koop. Dank mensen voor het mij overhalen in de Apple topics hier...
Maar ik wil het geluid van de Apple TV via mijn versterker laten gaan!! Ik kan het wel via wat omwegen laten gaan (zie dit topic waar ik ook al vragen heb gesteld (ja ik ben ten einde raad, ik word helemaal gek Samsung TV zendt geen geluid naar versterker )...
Momenteel gaat het geluid van mij Apple TV via mijn TV. Nu dacht ik dus het TV geluid door te sluizen naar de versterker, maar dat gaat dus niet echt goed.
Nu is het de bedoeling dat ik met een optische kabel ook het geluid direct van de Apple TV naar de versterker kan sturen. Maar dat doet hij dus niet..Als ik mijn versterker goed begrijp "ziet" hij geen signaal. Het geluid blijft maar via de TV komen maar dat wil ik niet. Ik wil het beeld via de TV en het geluid via de versterker! Hoe krijg ik dit voor elkaar? (de huidige setup is HDMI (audio én video, moet ik misschien een video only kabel hebben?) naar TV en optical naar versterker)
Help!
Ik heb daar echt alle mogelijke instellingen geprobeerd. Maar je denkt dat het niet een setting kan zijn in de Apple TV die niet klopt of dat de Apple TV niet én een audio signaal kan verzenden met de HDMI én tegelijkertijd een audio signaal via de optische kabel?quote:Op zondag 15 januari 2012 23:30 schreef TimCook het volgende:
[..]
HDMI naar tv en optical naar versterker gaat prima. Je moet wel de juiste instellingen hebben op je versterker.
Ik moest m'n versterker op het juiste kanaal zetten.quote:Op zondag 15 januari 2012 23:35 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik heb daar echt alle mogelijke instellingen geprobeerd. Maar je denkt dat het niet een setting kan zijn in de Apple TV die niet klopt of dat de Apple TV niet én een audio signaal kan verzenden met de HDMI én tegelijkertijd een audio signaal via de optische kabel?
Dan ga ik maar wat doorprutsen (ben echt al 6 uur bezig met dit voor elkaar te krijgen en research te doen naar hoe mijn versterker werktquote:Op zondag 15 januari 2012 23:41 schreef nelisb het volgende:
[..]
Ik moest m'n versterker op het juiste kanaal zetten.
Thats it.
Welk iOS versie heeft de AppleTV? (En welke versterker?)quote:Op zondag 15 januari 2012 23:43 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dan ga ik maar wat doorprutsen (ben echt al 6 uur bezig met dit voor elkaar te krijgen en research te doen naar hoe mijn versterker werkt), maar ik krijg het nog niet voor elkaar
Ik ga nu maar slapen. Probeer ik morgen wel.
Hij is meteen geupdate naar de allernieuwste, als het goed is. En ik heb een Harman Kardon AVR 4500, wat oud maar wel goed en hij zou het toch moeten kunnenquote:Op maandag 16 januari 2012 12:40 schreef Junkie het volgende:
[..]
Welk iOS versie heeft de AppleTV? (En welke versterker?)
Het schijnt een bug te zijn, de HDMI schijnt actief te moeten zijn om optisch geluid uit testuren.
http://www.ipadforums.net(...)-optical-output.html
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1062425
https://discussions.apple.com/message/16735572#16735572
https://discussions.apple.com/message/16726170#16726170
https://discussions.apple.com/message/16724675#16724675
https://discussions.apple.com/message/16715617#16715617
De versterker is momenteel op geen enkele manier aan de TV gekoppeld. De Apple TV zelf (de TV zelf boeit me eigenlijk niet, ik wil vooral muziek via de versterker) probeer ik dus met een optische kabel aan de versterker te koppelen, maar dat gaat dus niet. De versterker geeft (als ik deze goed interpreteer) een error dat ie geen signaal ontvangt van de optische input.quote:Op maandag 16 januari 2012 13:44 schreef Svyatagor het volgende:
Ik heb die van mij via hdmi naar mijn AVR, en die weer met hdmi naar de tv. En dat gaat prima, geluid gewoon via de versterker. Ik heb wel in mijn AVR een instelling aangezet dat hij in principe geen geluid doorstuurt naar de tv, misschien moet je het eens in die hoek zoeken?
quote:
Aha. En als je ATV via hdmi naar je tv gaat en je tv aanstaat, komt er dan wel wat door op je versterker? Weet je zeker dat je optische kabel ok is en goed aangesloten is enzo?quote:Op maandag 16 januari 2012 13:48 schreef Norrage het volgende:
[..]
De versterker is momenteel op geen enkele manier aan de TV gekoppeld. De Apple TV zelf (de TV zelf boeit me eigenlijk niet, ik wil vooral muziek via de versterker) probeer ik dus met een optische kabel aan de versterker te koppelen, maar dat gaat dus niet. De versterker geeft (als ik deze goed interpreteer) een error dat ie geen signaal ontvangt van de optische input.
En jammergenoeg kan ik het HDMI idee niet doen, aangezien mijn AVR geen HDMI in/uitgang heeft.
Nee, er komt nooit wat door mijn versterker. (mijn TV zelf is (nog) niet aan de versterker gekoppeld). Het geluid komt dan gewoon uit mijn TV speakers. Probleem is dat de optische poort van mijn TV kapot is en ik die niet optisch weer kan doorlinken aan mijn versterker. En andere output heeft ie niet (behalve scart, wat nu mijn eventuele oplossing is om toch het geluid van de Apple TV (en tegelijkertijd meteen van de TV zelf als ik ATV niet gebruik) door te linken naar mijn versterker)quote:Op maandag 16 januari 2012 14:04 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Aha. En als je ATV via hdmi naar je tv gaat en je tv aanstaat, komt er dan wel wat door op je versterker? Weet je zeker dat je optische kabel ok is en goed aangesloten is enzo?
Hmm momenteel heb ik hem niet op DVD staan maar op 1 van de videobronnen. Zou opzich geen verschil moeten maken aangezien ik die andere ook kan instellen op optisch, maar wellicht is het toch wel van belang. Dat zijn de enige dingen die ik nog niet getest heb.quote:Op maandag 16 januari 2012 14:12 schreef mitchelll0181 het volgende:
Oja mijn harman kardon moet op dvd staan en dan optical 1 ( in mijn geval ingang 1 dus. )
Ja zo heb ik ook wel wat discussies op het internet gevonden. Wellicht is de DVD bij voorbaat al goed ingesteld omdat die altijd al digitaal moet ontvangen. Ik vind het een poging waard (maar ik ben nu niet thuis)...quote:Op maandag 16 januari 2012 14:19 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ik heb hier wel is gezeik mee gehad vandaar dat ik het me herinner .. Heeft iets met digitaal/analoog te maken ofzo
Max resolutie. Ook bij kleinere er last van. Lijkt net alsof hij ingezoomt is, ookal staat die uitquote:
Iemand?quote:Op zaterdag 14 januari 2012 15:14 schreef Pino112 het volgende:
http://tweakers.net/price(...)so8gx3m2a1333c9.html
Ik wil dezen in mijn 13" MBP Early 2011 gooien, kan gewoon he? Iemand ervaring met die bankjes?
Nou..uiteraard werkt het niet. Kan echt geen geluid van de ATV mijn versterker inkrijgen, lukt gewoon niet...quote:
Utrecht, als je in de buurt ben ben je welkomquote:Op maandag 16 januari 2012 18:20 schreef mitchelll0181 het volgende:
Waar woon jehaha
Zou bijna ff langsrijden
Jammer....maar wat is dit bizar, slaat toch nergens op. Leuk zo'n apple TVquote:Op maandag 16 januari 2012 18:25 schreef mitchelll0181 het volgende:
Sorry .. rdam .. is me net iets te ver
Ja mijn handleiding heb ik al uren doorgenomen en alles geprobeerd wat er instaat...tevergeefs...quote:Op maandag 16 januari 2012 18:32 schreef mitchelll0181 het volgende:
Hey kijk hier is.
https://www.hci-services.com/tech_doc/documents/harman%20kardon/Home/Electronics/AVR/AVR%204500/Owner's%20Manual/AVR%204500%20Holl.pdf
Pagina 21.. Opzet ingangen..
Mischien moet je de optical ingang koppelen aan de dvd stand ofzo
Ik ben verder erg blij met mijn versterker, dus liever nietquote:Op maandag 16 januari 2012 18:43 schreef Svyatagor het volgende:
En anders een AVR met hdmi kopen, qua rigoureuze oplossing
Yup, kreeg al een wijziging van de iTunes-voorwaarden voorgeschoteld.quote:Op maandag 16 januari 2012 19:45 schreef Junkie het volgende:
iTunes Match schijnt live te zijn gegaan.
Klopt maar het doet het nog niet helemaalquote:Op maandag 16 januari 2012 19:45 schreef Junkie het volgende:
iTunes Match schijnt live te zijn gegaan.
Niemand kan me helpen?quote:Op maandag 16 januari 2012 18:57 schreef Norrage het volgende:
Het kan n
[..]
Ik ben verder erg blij met mijn versterker, dus liever niet![]()
Ik ben nu in ieder geval 1 stap verder: mijn TV zelf gaat nu via de versterker...![]()
Moet ik niet ergens iets instellen in de ATV zelf ofzo qua wat voor een signaal ie output? En kan hij geluid outputten naar meer bronnen dan 1? Of moet ik misschien gewoon al het andere muten of uitzetten of iets dergelijks alvorens hij het optische signaal (of het niet optische via de scart) correct doorgeeft?
Er zit in de AppleTV iOS een bug dat hij geen optical audio uitgeeft als je de HDMI niet eerst activeert. Zie mijn voorgaande post voor de links. Dus zet eens eerst je TV aan op de juiste input, dan je AppleTV en zorg dat die in de software ingesteld staat dat hij ook via optisch het geluid uitstuurt.quote:Op maandag 16 januari 2012 23:11 schreef Norrage het volgende:
[..]
Niemand kan me helpen?Ik heb het gevoel dat ik gewoon wat kleins over het hoofd zie. Ik heb dus voor 6 euro een scart breakout adapter gekocht. Raar dat hij de TV zelf wel aan de versterker kan verbinden (en automatisch, zonder iets in te stellen..want ik had verwacht op de TV nog wel "extern geluid" te moeten aanvinken) en dat er met de ATV niks gebeurd.
In deze scart adapter zit weer een nieuwe scart ingang waar nu mijn digitale decoder scart weer in zit en alleen het geluidssignaal daarvan schijnt naar de versterker (dus automatisch) doorgestuurd te worden...
Ik schrijf maar gewoon alles waar ik aan denk op....![]()
Mjah, als het goed is heb ik dat gewoon geprobeerd. to no avail.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 00:20 schreef Junkie het volgende:
[..]
Er zit in de AppleTV iOS een bug dat hij geen optical audio uitgeeft als je de HDMI niet eerst activeert. Zie mijn voorgaande post voor de links. Dus zet eens eerst je TV aan op de juiste input, dan je AppleTV en zorg dat die in de software ingesteld staat dat hij ook via optisch het geluid uitstuurt.
Dat kon toch sws al?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 09:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Kan ik met Itunes Match nu eindelijke alle muziek die ik OOIT heb aangeschaft, maar kwijt ben geraakt, gratis opnieuw downloaden?
Volgens mij niet. Alleen muziek die op je computer staat wordt vergeleken.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 09:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Kan ik met Itunes Match nu eindelijke alle muziek die ik OOIT heb aangeschaft, maar kwijt ben geraakt, gratis opnieuw downloaden?
Sinds kort kan dat volgens mij via de iTunes App in iOS:quote:Op dinsdag 17 januari 2012 09:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Leek inderdaad de oplossing, maar als ik dan probeer te downloaden krijg ik de melding: "artikel is niet langer beschikbaar".. Jammer, Apple faalt toch al wel een tijdje op dit vlak.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 09:51 schreef Junkie het volgende:
Van mijn legale cd geripte verzameling moet ik ongeveer 25% uploaden naar de iCloud. Had wel verwacht dat het wat beter zou 'Matchen'.
[..]
Sinds kort kan dat volgens mij via de iTunes App in iOS:
iPhone/iPad/iPod Touch - iTunes App - Meer - Aankopen - Niet op deze iPhone
Je kan het ook via de klantenservice van iTunes aanvragen.
Een probleem met uw iTunes Store-aankoop meldenquote:Op dinsdag 17 januari 2012 09:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Leek inderdaad de oplossing, maar als ik dan probeer te downloaden krijg ik de melding: "artikel is niet langer beschikbaar".. Jammer, Apple faalt toch al wel een tijdje op dit vlak.
Thanks, maar ook niet echt een oplossing aangezien ik dan 4 jaar aankopen moet gaan doorspitten en voor ieder nummer een vinkje aanzetten (quote:Op dinsdag 17 januari 2012 10:00 schreef Junkie het volgende:
[..]
Een probleem met uw iTunes Store-aankoop melden
Dat is wel minder. Maar ik heb ooit voor een klant een mailtje gestuurd naar de Store nadat zijn HDD het had begeven. En die kon alles laten activeren door hun en weer opnieuw downloaden. Neem aan dat ze dat nog steeds kunnenquote:Op dinsdag 17 januari 2012 10:03 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Thanks, maar ook niet echt een oplossing aangezien ik dan 4 jaar aankopen moet gaan doorspitten en voor ieder nummer een vinkje aanzetten (![]()
) met "probleem melden".
Ik snap echt niet waarom ze hier al die tijd zo moeilijk over doen.
Wat krijg ik als langskom en het fix .. Hahahaquote:Op dinsdag 17 januari 2012 09:26 schreef Norrage het volgende:
[..]
Mjah, als het goed is heb ik dat gewoon geprobeerd. to no avail.
Bedankt!quote:Op dinsdag 17 januari 2012 10:07 schreef Junkie het volgende:
[..]
Dat is wel minder. Maar ik heb ooit voor een klant een mailtje gestuurd naar de Store nadat zijn HDD het had begeven. En die kon alles laten activeren door hun en weer opnieuw downloaden. Neem aan dat ze dat nog steeds kunnen
http://www.apple.com/nl/support/itunes/contact/
Het kan ook dat een aantal nummers om wat voor reden dan ook niet meer in de Store beschikbaar is.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 10:07 schreef Junkie het volgende:
[..]
Dat is wel minder. Maar ik heb ooit voor een klant een mailtje gestuurd naar de Store nadat zijn HDD het had begeven. En die kon alles laten activeren door hun en weer opnieuw downloaden. Neem aan dat ze dat nog steeds kunnen
http://www.apple.com/nl/support/itunes/contact/
Je kan bij mij niet parkeren (centrum he)...quote:Op dinsdag 17 januari 2012 10:08 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Wat krijg ik als langskom en het fix .. Hahaha
Kost me 20 euro benzine :p
Kun je voordat je je aanmeldt (dus voordat ik ¤ 25,- betaal) al zien hoeveel nummers daadwerkelijk beschikbaar zullen zijn via iCloud? Ik kreeg in iTunes alleen de opties "Nee bedankt" en aanmelden, maar zou dat wel graag van tevoren zien.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 09:51 schreef Junkie het volgende:
Van mijn legale cd geripte verzameling moet ik ongeveer 25% uploaden naar de iCloud. Had wel verwacht dat het wat beter zou 'Matchen'.
Nog niet gelukt hoor....Denk dat het toch aan mijn versterker ligt ofzo, maar ik snap gewoon niet hoe mijn TV dan wel het geluid goed doorstuurtquote:
Uiteindelijk is natuurlijk alles beschikbaar via iCloud, alleen de nummers die niet herkend worden moeten worden geupload via iTunes.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 17:24 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Kun je voordat je je aanmeldt (dus voordat ik ¤ 25,- betaal) al zien hoeveel nummers daadwerkelijk beschikbaar zullen zijn via iCloud? Ik kreeg in iTunes alleen de opties "Nee bedankt" en aanmelden, maar zou dat wel graag van tevoren zien.
Hoe kan ik de firmware van de ATV terugzetten? Misschien helpt dat wel als ik gewoon niet die nieuwste update gebruik!quote:Op dinsdag 17 januari 2012 17:52 schreef Norrage het volgende:
[..]
Nog niet gelukt hoor....Denk dat het toch aan mijn versterker ligt ofzo, maar ik snap gewoon niet hoe mijn TV dan wel het geluid goed doorstuurt
Ah, ik dacht dat je alleen kon streamen vanuit de store. Vond de post waarop ik reageerde al vreemd. Het voordeel is dat ik op mijn 16 GB iPhone natuurlijk niet alles kan meenemen, en op die manier wel alles kan luisteren wat ik wil horen.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 17:57 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Uiteindelijk is natuurlijk alles beschikbaar via iCloud, alleen de nummers die niet herkend worden moeten worden geupload via iTunes.
Ik zie het nut er trouwens niet van in. Het is geen fatsoenlijke streamingdienst, en je muziek downloaden naar je iDevice kan best eenmalig via een kabeltje.
Neej, dat kan je heelaas niet zien.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 17:24 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Kun je voordat je je aanmeldt (dus voordat ik ¤ 25,- betaal) al zien hoeveel nummers daadwerkelijk beschikbaar zullen zijn via iCloud? Ik kreeg in iTunes alleen de opties "Nee bedankt" en aanmelden, maar zou dat wel graag van tevoren zien.
En dat kan ik natuurlijk weer niet doen want heb het goede draadje niet. Wel micro USB maar niet de goede ofzo want het past niet. Zucht, ik moet echt alleen maar losse dingen kopen zonder dat ik weet dat het werkt.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:04 schreef Norrage het volgende:
[..]
Hoe kan ik de firmware van de ATV terugzetten? Misschien helpt dat wel als ik gewoon niet die nieuwste update gebruik!
Nu doet ie het inderdaad weer, maar tussen half tien en half één kreeg ik alleen witte pagina's te zien op de site van de Volkskrant.quote:Op woensdag 18 januari 2012 12:41 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Doet het prima (Safari 5.1.2 op Lion). Gooi eens je cache weg.
Dat snap ik dus ook niet.... Het gaat om het programma Logic pro. Maar ook die Library kan ik niet eens vindenquote:
Zou je wel denken ja.quote:Op woensdag 18 januari 2012 16:27 schreef Tijn het volgende:
/Library/Application Support/ zou je toch wel gewoon naartoe moeten kunnen?
/Bibliotheek/Programma Ondersteuning/ danquote:Op woensdag 18 januari 2012 17:48 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
/Bibliotheek/Application Support/ toevallig?
Thnx voor het aanbod! Ik zit nu echter in Disk Utility na opnieuw opstarten met cmd+r ingedrukt. Lion neemt natuurlijk een stukje hdd in als installatiedisc.quote:Op donderdag 19 januari 2012 02:56 schreef Drommelsch85 het volgende:
Ik heb wel een DVD van Snow Leopard waarmee je naar Disk Utility kan, zou dat helpen voor je?
Ik woon ook in Utrecht. Evt herinstallatie met Snow Leopard en harde schijf vervangen? Ik heb nog 1x een schijf van 80 GB en een van 250 GB liggen (SATA).
Bij s.m.a.r.t. status zei ie wel 'gecontroleerd', maar ik weet niet hoe betrouwbaar dat is?quote:Op donderdag 19 januari 2012 10:50 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Met een beetje geluk is alleen je harddisk kapot, die is relatief makkelijk te vervangen.
File -> Transfer Purchases From -> naam iPhonequote:Op donderdag 19 januari 2012 11:23 schreef Adelante het volgende:
Iemand een idee hoe ik makkelijk mijn iPhone kan syncen met m'n nieuwe MBP? iTunes wil m'n iPhone wissen, maar ik wil juist dat de content naar iTunes wordt overgezet.
Heb de MBP al geautoriseerd voor iTunes account, maar dat maakt geen ruk uit
Annuleren, in iTunes met de rechtermuisknop op je iPhone klikken en kiezen voor 'Aankopen overzetten'. Of de Engelse variant van die optie.quote:Op donderdag 19 januari 2012 11:23 schreef Adelante het volgende:
Iemand een idee hoe ik makkelijk mijn iPhone kan syncen met m'n nieuwe MBP? iTunes wil m'n iPhone wissen, maar ik wil juist dat de content naar iTunes wordt overgezet.
Heb de MBP al geautoriseerd voor iTunes account, maar dat maakt geen ruk uit
quote:Okay, now it's time to learn how they're made. There's an app for that: iBooks Author.
It's an OS X application for making these texts. "Authors are going to love to use iBooks Create to create not only textbooks, but any kind of book."
En het is gratis.quote:Op donderdag 19 januari 2012 16:29 schreef Swetsenegger het volgende:
dat iBooks author is wel perfect voor het maken van handleiding en dergelijke voor op iPads.
Dat doen ze goedquote:Pearson, McGraw Hill and Houghton Mifflin Harcourt are first up, they're responsible for 90 percent of the textbooks sold. They have been "great partners" says Phil.
Totdat apple opeens ipads voor 150 euro aanbiedt ofzo speciale e-editie.quote:Op donderdag 19 januari 2012 16:40 schreef Blaxje het volgende:
Dit is allemaal wel heel erg tof en veelbelovend, maar er is nog een heel groot obstakel wat het succes van deze manier van leren in de weg staat: het hele onderwijsstelsel zelf. Alleen studenten en publishers zijn op deze toekomst berekend. Werkelijk alles aan Amerikaanse, maar ook aan Europese scholen is gebaseerd op het leren uit (vaak gerenommeerde) 'old school' boeken. Niets gaat dat zomaar veranderen. Scholen passen het onderwijs aan op hun eigen manier en op hun eigen tempo en gaan naar mijn idee niet zomaar handelen naar de mogelijkheden die Apple hier biedt.
Kan ja. Gelockte iBook-only iPads. Krijg je een soort Kindle Fire idee, vraag me af of Apple dat wil..quote:Op donderdag 19 januari 2012 16:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Totdat apple opeens ipads voor 150 euro aanbiedt ofzo speciale e-editie.
Is gewoon wennen hè. Waarom zou je je niet kunnen concentreren op een iPad maar wel op een echt boek?quote:Op donderdag 19 januari 2012 16:42 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik kan me het niet voorstellen dat ik daadwerkelijk 'studeer' met een studieboek op de iPad. Ik kan me na een klein stuk lezen al moeilijk meer concentreren. Werkt voor mij veel beter met een echt boek.
Omdat er heel veel verleiding schuilt in alle andere mogelijkheden van dat apparaat.quote:Op donderdag 19 januari 2012 16:44 schreef TC03 het volgende:
Apple nails it once again: het gaat om content en gemak.Waarom snappen andere bedrijven dit nooit? Dat Adobe Digital Editions o.i.d. voor ePub-boeken met DRM is toch een ramp? Gewoon simpel via iTunes, gratis updates, een kind kan de was doen. Zo hoort het.
[..]
Is gewoon wennen hè. Waarom zou je je niet kunnen concentreren op een iPad maar wel op een echt boek?
Zelfde reden dat ik nu zit te FOK!ken in plaats van aan mijn scriptie te werken.quote:Op donderdag 19 januari 2012 16:44 schreef TC03 het volgende:
[..]
Is gewoon wennen hè. Waarom zou je je niet kunnen concentreren op een iPad maar wel op een echt boek?
Wtf ik ookquote:Op donderdag 19 januari 2012 16:46 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Zelfde reden dat ik nu zit te FOK!ken in plaats van aan mijn scriptie te werken.
Er zijn in Amerika al scholen die met iPads en MacBooks werken. En dit maakt het voor die scholen alleen maar beter. Dat niet iedereen overstapt is begrijpelijk, maar zonder dit zitten we over 20 jaar nog met boeken. Laatst was er nog een nieuwsbericht over een NLse school die iPads had gekocht (zelfs van het salaris van de docenten).quote:Op donderdag 19 januari 2012 16:40 schreef Blaxje het volgende:
Dit is allemaal wel heel erg tof en veelbelovend, maar er is nog een heel groot obstakel wat het succes van deze manier van leren in de weg staat: het hele onderwijsstelsel zelf. Alleen studenten en publishers zijn op deze toekomst berekend. Werkelijk alles aan Amerikaanse, maar ook aan Europese scholen is gebaseerd op het leren uit (vaak gerenommeerde) 'old school' boeken. Niets gaat dat zomaar veranderen. Scholen passen het onderwijs aan op hun eigen manier en op hun eigen tempo en gaan naar mijn idee niet zomaar handelen naar de mogelijkheden die Apple hier biedt.
En wij (20jr+) zullen het nog prettiger vinden om van papier te lezen, de jeugd leest al veel meer van schermen. Als ik zie hoe mn neefje (7) en nichtje (6) met de iPod Touch omgaan ben ik heel blij dat dit er komt.quote:Op donderdag 19 januari 2012 16:42 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik kan me het niet voorstellen dat ik daadwerkelijk 'studeer' met een studieboek op de iPad. Ik kan me na een klein stuk lezen al moeilijk meer concentreren. Werkt voor mij veel beter met een echt boek.
O.a. backlight denk ik. Waarom denk je dat zoveel e-readers een speciaal scherm hebben?quote:Op donderdag 19 januari 2012 16:44 schreef TC03 het volgende:
Apple nails it once again: het gaat om content en gemak.Waarom snappen andere bedrijven dit nooit? Dat Adobe Digital Editions o.i.d. voor ePub-boeken met DRM is toch een ramp? Gewoon simpel via iTunes, gratis updates, een kind kan de was doen. Zo hoort het.
[..]
ePub toch?quote:Op donderdag 19 januari 2012 16:50 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Wat eigenlijk veel interessanter is: is het ebook-formaat dat ze hiervoor gebruiken een open standaard? Want voor je schoolboeken kan je het niet echt maken om aan één hardware en softwarefabrikant vast te zitten.
Dat vraag ik me ook af.quote:Op donderdag 19 januari 2012 17:10 schreef Blaxje het volgende:
Hé maar luister. iBooks Author kan toch ook gebruikt worden om 'normale' boeken mee te maken? Dat is ook best wel vet.
Nee dat lijkt me extreem kut. Het geweldige van eBooks is juist dat ze nagenoeg platte tekst zijn, en je ze dus overal op kunt lezen en naar believen het lettertype, de lettergrootte of de regelafstand kunt veranderen.quote:Op donderdag 19 januari 2012 17:10 schreef Blaxje het volgende:
Hé maar luister. iBooks Author kan toch ook gebruikt worden om 'normale' boeken mee te maken? Dat is ook best wel vet.
In het filmpje zie je een PDF export optie voorbijkomen. Erg handig.quote:Op donderdag 19 januari 2012 17:21 schreef boem-dikkie het volgende:
Wel heel vet hoor. Als bijvoorbeeld docenten hier juist mee weten om te gaan kunnen ze stof echt tof maken, helemaal met al die widgets.
http://www.apple.com/ibooks-author/#hero-video
Dat is ook de bedoeling natuurlijk. Die app pretendeert absoluut niet om een tekstverwerker te zijn. Daar is Pages voor.quote:Op donderdag 19 januari 2012 19:57 schreef Tijn het volgende:
Je kunt natuurlijk prima de tekst ergens anders in schrijven zonder opmaak en dit alleen gebruiken om je boek vorm te geven.
Apple komt ook nog wel met een 7" tablet. Is naar mijn idee toch eigenlijk wel een veel handiger formaat dan 10". Past precies in mijn binnenzak, hoef er dus geen speciale tas voor mee te nemen.quote:Op donderdag 19 januari 2012 16:43 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Kan ja. Gelockte iBook-only iPads. Krijg je een soort Kindle Fire idee, vraag me af of Apple dat wil..
Apple gebruikt juist het omgekeerde model: speel quitte op de content en gebruik ecosystem lock-in om veel winst te maken op hardware. Dat model heeft ze ongekende winstcijfers opgeleverd, dat gaan ze heus niet zomaar overboord gooien.quote:Op donderdag 19 januari 2012 20:25 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Apple komt ook nog wel met een 7" tablet. Is naar mijn idee toch eigenlijk wel een veel handiger formaat dan 10". Past precies in mijn binnenzak, hoef er dus geen speciale tas voor mee te nemen.
Amazon is er in ieder geval al behoorlijk succesvol mee. En de verwachtingen van de nieuwe asus zijn ook erg hoog.
Apple is bij uitstek een bedrijf wat de spelcomputer-marktstrategie kan gebruiken met hun iTunes. Apparaten tegen kostprijs of minder verkopen, en dan verdienen op de spelletjes/apps/downloads.
Android gebruikers zijn wat meer gewend dingen gratis te krijgen
Vooralsnog komen ze er in ieder geval mee weg om OOK op het apparaat nog enorm veel te verdienen. Maar zodra dat niet meer kan / de consumenten dat niet meer accepteren, kunnen ze heel makkelijk de prijs aanpassen denk ik.
Vooralsnog verdienen ze relatief weinig met itunes in verhouding tot de hardware. Maar met clouddiensten en een groter marktaandeel kan dat heel makkelijk omkeren, de infrastructuur ligt er nu.quote:Op donderdag 19 januari 2012 20:28 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Apple gebruikt juist het omgekeerde model: speel quitte op de content en gebruik ecosystem lock-in om veel winst te maken op hardware. Dat model heeft ze ongekende winstcijfers opgeleverd, dat gaan ze heus niet zomaar overboord gooien.
Toch hebben ze boeken laten zien door de grote uitgevers. Hebben zij dan andere tools tot hun beschikking?quote:Op donderdag 19 januari 2012 20:31 schreef Tijn het volgende:
Het is sowieso niet bedoeld voor professionals lijkt me.
Het lijkt mij ontzettend stug dat Apple met een 7" tablet op de markt gaat komen. Onthoud: Apple wil niet een zo groot mogelijk marktaandeel, ze willen met een (in hun ogen) zo goed mogelijk product een zo groot mogelijke markt bereiken. Dat is een fundamenteel verschil dat ze altijd hebben nagestreefd. Er moeten wel hele goede redenen zijn voor Apple om een 7" tablet uit te brengen, redenen beter dan "er is vraag naar".quote:Op donderdag 19 januari 2012 20:25 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Apple komt ook nog wel met een 7" tablet. Is naar mijn idee toch eigenlijk wel een veel handiger formaat dan 10". Past precies in mijn binnenzak, hoef er dus geen speciale tas voor mee te nemen.
Amazon is er in ieder geval al behoorlijk succesvol mee. En de verwachtingen van de nieuwe asus zijn ook erg hoog.
Apple is bij uitstek een bedrijf wat de spelcomputer-marktstrategie kan gebruiken met hun iTunes. Apparaten tegen kostprijs of minder verkopen, en dan verdienen op de spelletjes/apps/downloads.
Android gebruikers zijn wat meer gewend dingen gratis te krijgen
Vooralsnog komen ze er in ieder geval mee weg om OOK op het apparaat nog enorm veel te verdienen. Maar zodra dat niet meer kan / de consumenten dat niet meer accepteren, kunnen ze heel makkelijk de prijs aanpassen denk ik.
Is mooi inderdaad, maar ik ben een beetje huiverig. Naar mijn mening is het feit dat boeken statisch zijn ook de kracht van boeken. In een boek is alles te begrijpen door simpelweg te lezen, dat is fijn. Te pas en te onpas filmpjes in je boek gaan stoppen moet je naar mijn mening zoveel mogelijk vermijden, als ik filmpjes wil zien pak ik wel een documentaire erbij. Ik heb juist een boek over onderwerp X omdat ik wil lezen, niet omdat ik filmpjes wil kijken. Aangezien zelf boeken maken zo makkelijk is, kan je er denk ik de klok op gelijk zetten dat enthousiastelingen hun boeken volplempen met filmpjes en animaties die niks toevoegen waardoor een normaal boek uiteindelijk toch fijner is.quote:Op donderdag 19 januari 2012 20:29 schreef Tourniquet het volgende:
Even de "Life on Earth" sample bekeken op m'n iPad. Ziet er prima uit! Wel groot, bijna 1 GB voor 51 pagina's. Maar er zitten best veel filmpjes en animaties in, dat zal in een ' normaal' lesboek toch wel wat minder zijn denk ik.
Forstallquote:Op donderdag 19 januari 2012 20:28 schreef Blaxje het volgende:
Schiller geeft trouwens wel een bazenpresentatie weg. Echt 100x beter dan Cook. Ik hoop dat Cook zich niet meer gaat bemoeien met de presentatie van producten en alles over laat aan Schiller en Forstall
Als de iPad van school is kan je o.a. een profiel aanmaken met wat de leerling iPad's mogen.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 15:03 schreef fyah het volgende:
[..]
ForstallVeel te weinig credit krijgt die man.
Ik vind het trouwens wel behoorlijk tof. Zeker als er een retina display iPad zou komen, haarscherpe letters en rustig voor de ogen. Plus een stuk flexibeler dan die dikke boeken en slome zwart-wit A4 copies van een in MS word getypte cursus. Alleen is het dan wel makkelijker voor die kinderen om dan de hele les op facebook te zitten surfen. Hoe pak je dat als leerkracht aan?
meh, wat met eigen iPads dan? En/of als ze via 3G gaan?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 15:07 schreef Junkie het volgende:
[..]
Als de iPad van school is kan je o.a. een profiel aanmaken met wat de leerling iPad's mogen.
http://support.apple.com/kb/ht4213
https://www.apple.com/support/ipad/enterprise/
Met Wifi kan het inderdaad nog wat controle hebben door domeinen te blocken.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 15:14 schreef fyah het volgende:
[..]
meh, wat met eigen iPads dan? En/of als ze via 3G gaan?
Tja, middelbare scholieren hebben niet eens een goed ontwikkeld verantwoordelijkheidsgevoel. Letterlijk. Je kan het een HBO-student of hoger gewoon op zichzelf steken als hij de lessen niet volgt, maar zo'n rotjonk op middelbaar mag en moet imo gewoon wat beter begeleid worden. En zo zijn er best veel.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 15:21 schreef Junkie het volgende:
[..]
Met Wifi kan het inderdaad nog wat controle hebben door domeinen te blocken.
Maar als je de 3G versie hebt wordt de juf gewoon streng.
twitter:GeorgeGliddon twitterde op vrijdag 20-01-2012 om 12:05:58Just casually taking your 27" iMac into starbucks..
reageer retweet
Mijn aanbod van het vervangen van je schijf staat nog mocht dit niet voldoende zijn. Is je mac nog wel opstartbaar voor het maken van een backup? Anders is er altijd nog Target Mode (firewire).quote:Op donderdag 19 januari 2012 03:23 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Thnx voor het aanbod! Ik zit nu echter in Disk Utility na opnieuw opstarten met cmd+r ingedrukt. Lion neemt natuurlijk een stukje hdd in als installatiedisc.
Als ik op controleer schijf druk krijg ik de melding dat ik de schijf moet herstellen.
Druk ik vervolgens op herstel schijf dat stopt ie na een minuut of 2 met de errors 'sleutels werken niet', 'het volume 'naam' kan niet worden hersteld', en uiteindelijk 'schijfhulpprogramma is gestopt met het herstellen van de schijf 'naam'.
Ik ga nu eerst even een archive & install proberen denk ik.
Oh hij gaf een error, maar hij is nu wel gejailbreakt...maar niks opgelost...uiteraardquote:Op vrijdag 20 januari 2012 22:36 schreef Norrage het volgende:
Aaah...jullie weten nog wel he mijn Apple TV problemen he? Nog steeds niet opgelost. Ok. Nieuwe missie: Hem naar een vorige firmware proberen te krijgen (dacht ik jailbreak hem maar meteen), want in die laatste update schijnt dus een optische kabel bug te zitten...Maar nee hoor, ook dat krijg ik niet voor elkaar. Ik gebruik Seas0nPass en volg precies de instructies op, maar hij geeft op het eind een error.
Ik kan hem ook gewoon proberen te restoren maar ook dat lukt voor geen meter. Heeft iemand een tip of weet iemand gewoon ineens wel hoe ik het geluid van mijn ATV via mijn speakers kan laten gaan??
En verder..Tsja...als ik toch bezig ben jailbreak ik hem maar meteen, maar wat kan ik daar uberhaupt mee? Ik heb het gevoel dat al die programmas die ik dan kan gebruiken sowieso al gebruikt kunnen worden?![]()
nou wanneer kom je eens langs?quote:
Wat ben je aant doen met dat ding manquote:Op zaterdag 21 januari 2012 20:35 schreef Norrage het volgende:
En mijn ATV problemen gaan maar door...Nu doet ie het niet meer!
Nu wil ik hem gewoon restoren en schijt aan die jailbreak en zo maar hij geeft een error dat ie dat niet kan. Is er een andere manier niet via itunes om het te restoren?
IK PROBEER HET GELUID VIA MIJN SPEAKERS TE LATEN GAAN!!!!quote:Op zaterdag 21 januari 2012 20:46 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Wat ben je aant doen met dat ding man
Nouja daar zit ik al lang in, maar dan zegt ie dat mijn Apple TV niet geschikt is voor de "requested build"quote:Op zaterdag 21 januari 2012 20:38 schreef Junkie het volgende:
Dit al geprobeerd?
Enter DFU Mode on the Apple TV 2
Ja lach maar!quote:
Ondersteunt meer formaten, je kan er standaard geen films mee afspelen.. Ja alleen itunes content .. Kut dus.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 20:58 schreef Norrage het volgende:
Even een serieuze vraag: Wat heb je in godsnaam aan die ATV jailbreak? Met die Apple TV 2 kan je toch alles wat je na de jailbreak ook kan? Mediacenter heb je gewoon etc...
Het enige nuttige is dat je kan ssh-en en dat je hem kan restoren (wat ik niet eens kan nu dus)
Nouja, dat vraag ik me dus af. Wat is het nu van Xbmc? En met je iphone als remote kan je gewoon alle formats afspelen.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 21:10 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Ondersteunt meer formaten, je kan er standaard geen films mee afspelen.. Ja alleen itunes content .. Kut dus.
Xbmc .. Geweldige mediaplayer
Icefilms ... Films streamen vanaf het internet zonder te downloaden .. Geweldig
Dan gaat ie weer aan, geef ie een Apple logootje en dan verder niks...en dan reset ie weer opnieuw...en krijg ik 5 minuten later weer een apple logootje...etcquote:Op zaterdag 21 januari 2012 21:32 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ff resetten.. Menu en play 10 sec ingedruky houden. Wat doettie dan ?
Over welke datakabel heb je het nu?quote:Op zaterdag 21 januari 2012 21:37 schreef mitchelll0181 het volgende:
Okeeee... Ik weet wel dat ze gevoelig zijn met datakabels .. Ff andere kabel proberen en dan herstellen .. Zonder de voedingskabel erin
Ja. Maar ik heb dus maar 1 zo'n kabeltje, die heb ik nu ook geleend. En waarom zou ie het nu niet meer doen? Ik heb het toch eerder al gebruikt? pffff....quote:Op zaterdag 21 januari 2012 21:40 schreef mitchelll0181 het volgende:
Om te herstellen .. Ik neem aan dat je hem geprobeerd hebt te herstellen met itunes
Ik ben nu ook wel nieuwsgierig naar die Icefilms van je, dus ik ga nog maar weer eens een keer een poging wagen. Kan gelukkig tegelijkertijd schaatsen kijkenquote:Op zaterdag 21 januari 2012 21:50 schreef mitchelll0181 het volgende:
Okeeee ... Mischien iets met die jb te maken ... Zo, maak je gelijk je geluid ffhahaha
Oh ik heb al die andere meuk er al op weten te krijgen. Dit moet ook wel lukkenquote:Op zaterdag 21 januari 2012 21:54 schreef mitchelll0181 het volgende:
Moet wel via ssh enzo .. Maja zat manuals op internet
Werkt IceFilms uberhaupt nog wel nu Megaupload uit de lucht is?quote:Op zaterdag 21 januari 2012 21:54 schreef mitchelll0181 het volgende:
Moet wel via ssh enzo .. Maja zat manuals op internet
Kennelijk bij megaupload dus, al die websites die films streamen doen dat praktisch. Maar vaak zijn er nog wel wat andere kleinere bronnen....kut amerikanen met hun download gezeikquote:Op zaterdag 21 januari 2012 22:21 schreef mitchelll0181 het volgende:
Weet nie waar t vandaan komthaha
Ik ken enkel SRS Labs iWow Plugin. In iTunes zelf zit wel een EQ.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 22:28 schreef Dimens het volgende:
Hebben jullie een equalizer op jullie Mac geïnstalleerd? Ik ben wat aan het rond zoeken en zoek een goede (liefst gratis natuurlijk) equalizer.
Heel de muziek wordt verneukt zeg. Onzuiver geluid komt er dan uit de speaker.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 23:25 schreef Junkie het volgende:
[..]
Ik ken enkel SRS Labs iWow Plugin. In iTunes zelf zit wel een EQ.
A 'perfect' iTunes equalizer setting
Perfect iTunes EQ Settings - Demystify the EQ sliders in iTunes
Normaal luister ik ook nooit muziek via m'n Mac. Maar ben nu ergens en wil muziek luisteren via Bose Portable Sounddock en daar zit geen Treble of Bass op en op de Mac ook niet echt. Geen goede in elk geval.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 23:39 schreef Estolan het volgende:
Gewoon een goede receiver en speakers kopen
quote:Op zondag 22 januari 2012 00:04 schreef Dimens het volgende:
[..]
Normaal luister ik ook nooit muziek via m'n Mac. Maar ben nu ergens en wil muziek luisteren via Bose Portable Sounddock en daar zit geen Treble of Bass op en op de Mac ook niet echt. Geen goede in elk geval.
Dan maar gewoon zo doen dus.
Dus voor 25 euro kan ik een merendeel van mijn illegaal gedownloade liedjes gewoon omzetten in legale tracks?quote:Op zaterdag 21 januari 2012 20:59 schreef drbarisart het volgende:
ok, iTunes Match is echt geniaal. Net even aangezet op een lege Air en gelijk 50 GB aan muziek ter beschikking.
Thanks, had niet door dat het onder beveiliging zat. Kon nu ook gewoon mijn oude remote koppelen en de nieuwe nietquote:Op zondag 22 januari 2012 15:46 schreef Martijn85 het volgende:
Ja, bij Beveiliging en privacy de infrarood uitschakelen optie aanvinken
illegaal gedownloade liedjes bestaan niet in NL.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:36 schreef fyah het volgende:
[..]
Dus voor 25 euro kan ik een merendeel van mijn illegaal gedownloade liedjes gewoon omzetten in legale tracks?
Niet meer centraal, maar rechtsklikken op het dockicoon van een programma geeft je de optie.quote:Op zondag 22 januari 2012 18:50 schreef -_Tommy_- het volgende:
Hmm heb ooit spaces ingesteld dus voor programma's een verschillend venster, kan alleen nu onder Lion het niet meer vinden waar ik dat kan veranderen.... Whellup!
Ja. System Preferences - Language & Text - Text - Correct spelling automaticallyquote:Op zondag 22 januari 2012 20:34 schreef Federer-fan het volgende:
Hoe kan ik de automatische spellingcheck in een iMac uitzetten? Ik ben in Safari al gegaan naar het kopje 'Wijzig' en vervolgens naar 'Spelling en grammatica' maar ik krijg het vinkje voor 'Corrigeer spelling automatisch' niet weg en er worden allerlei dingen 'verkeerd verbeterd'.
Aah dank, zocht hier ook al een tijdje naarquote:
Dat vinkje had ik al uitgezet maar hij doet het nog steeds.quote:Op zondag 22 januari 2012 20:37 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Niet meer centraal, maar rechtsklikken op het dockicoon van een programma geeft je de optie.
[..]
Ja. System Preferences - Language & Text - Text - Correct spelling automatically
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |