ePub toch?quote:Op donderdag 19 januari 2012 16:50 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Wat eigenlijk veel interessanter is: is het ebook-formaat dat ze hiervoor gebruiken een open standaard? Want voor je schoolboeken kan je het niet echt maken om aan één hardware en softwarefabrikant vast te zitten.
Dat vraag ik me ook af.quote:Op donderdag 19 januari 2012 17:10 schreef Blaxje het volgende:
Hé maar luister. iBooks Author kan toch ook gebruikt worden om 'normale' boeken mee te maken? Dat is ook best wel vet.
Nee dat lijkt me extreem kut. Het geweldige van eBooks is juist dat ze nagenoeg platte tekst zijn, en je ze dus overal op kunt lezen en naar believen het lettertype, de lettergrootte of de regelafstand kunt veranderen.quote:Op donderdag 19 januari 2012 17:10 schreef Blaxje het volgende:
Hé maar luister. iBooks Author kan toch ook gebruikt worden om 'normale' boeken mee te maken? Dat is ook best wel vet.
In het filmpje zie je een PDF export optie voorbijkomen. Erg handig.quote:Op donderdag 19 januari 2012 17:21 schreef boem-dikkie het volgende:
Wel heel vet hoor. Als bijvoorbeeld docenten hier juist mee weten om te gaan kunnen ze stof echt tof maken, helemaal met al die widgets.
http://www.apple.com/ibooks-author/#hero-video
Dat is ook de bedoeling natuurlijk. Die app pretendeert absoluut niet om een tekstverwerker te zijn. Daar is Pages voor.quote:Op donderdag 19 januari 2012 19:57 schreef Tijn het volgende:
Je kunt natuurlijk prima de tekst ergens anders in schrijven zonder opmaak en dit alleen gebruiken om je boek vorm te geven.
Apple komt ook nog wel met een 7" tablet. Is naar mijn idee toch eigenlijk wel een veel handiger formaat dan 10". Past precies in mijn binnenzak, hoef er dus geen speciale tas voor mee te nemen.quote:Op donderdag 19 januari 2012 16:43 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Kan ja. Gelockte iBook-only iPads. Krijg je een soort Kindle Fire idee, vraag me af of Apple dat wil..
Apple gebruikt juist het omgekeerde model: speel quitte op de content en gebruik ecosystem lock-in om veel winst te maken op hardware. Dat model heeft ze ongekende winstcijfers opgeleverd, dat gaan ze heus niet zomaar overboord gooien.quote:Op donderdag 19 januari 2012 20:25 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Apple komt ook nog wel met een 7" tablet. Is naar mijn idee toch eigenlijk wel een veel handiger formaat dan 10". Past precies in mijn binnenzak, hoef er dus geen speciale tas voor mee te nemen.
Amazon is er in ieder geval al behoorlijk succesvol mee. En de verwachtingen van de nieuwe asus zijn ook erg hoog.
Apple is bij uitstek een bedrijf wat de spelcomputer-marktstrategie kan gebruiken met hun iTunes. Apparaten tegen kostprijs of minder verkopen, en dan verdienen op de spelletjes/apps/downloads.
Android gebruikers zijn wat meer gewend dingen gratis te krijgen
Vooralsnog komen ze er in ieder geval mee weg om OOK op het apparaat nog enorm veel te verdienen. Maar zodra dat niet meer kan / de consumenten dat niet meer accepteren, kunnen ze heel makkelijk de prijs aanpassen denk ik.
Vooralsnog verdienen ze relatief weinig met itunes in verhouding tot de hardware. Maar met clouddiensten en een groter marktaandeel kan dat heel makkelijk omkeren, de infrastructuur ligt er nu.quote:Op donderdag 19 januari 2012 20:28 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Apple gebruikt juist het omgekeerde model: speel quitte op de content en gebruik ecosystem lock-in om veel winst te maken op hardware. Dat model heeft ze ongekende winstcijfers opgeleverd, dat gaan ze heus niet zomaar overboord gooien.
Toch hebben ze boeken laten zien door de grote uitgevers. Hebben zij dan andere tools tot hun beschikking?quote:Op donderdag 19 januari 2012 20:31 schreef Tijn het volgende:
Het is sowieso niet bedoeld voor professionals lijkt me.
Het lijkt mij ontzettend stug dat Apple met een 7" tablet op de markt gaat komen. Onthoud: Apple wil niet een zo groot mogelijk marktaandeel, ze willen met een (in hun ogen) zo goed mogelijk product een zo groot mogelijke markt bereiken. Dat is een fundamenteel verschil dat ze altijd hebben nagestreefd. Er moeten wel hele goede redenen zijn voor Apple om een 7" tablet uit te brengen, redenen beter dan "er is vraag naar".quote:Op donderdag 19 januari 2012 20:25 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Apple komt ook nog wel met een 7" tablet. Is naar mijn idee toch eigenlijk wel een veel handiger formaat dan 10". Past precies in mijn binnenzak, hoef er dus geen speciale tas voor mee te nemen.
Amazon is er in ieder geval al behoorlijk succesvol mee. En de verwachtingen van de nieuwe asus zijn ook erg hoog.
Apple is bij uitstek een bedrijf wat de spelcomputer-marktstrategie kan gebruiken met hun iTunes. Apparaten tegen kostprijs of minder verkopen, en dan verdienen op de spelletjes/apps/downloads.
Android gebruikers zijn wat meer gewend dingen gratis te krijgen
Vooralsnog komen ze er in ieder geval mee weg om OOK op het apparaat nog enorm veel te verdienen. Maar zodra dat niet meer kan / de consumenten dat niet meer accepteren, kunnen ze heel makkelijk de prijs aanpassen denk ik.
Is mooi inderdaad, maar ik ben een beetje huiverig. Naar mijn mening is het feit dat boeken statisch zijn ook de kracht van boeken. In een boek is alles te begrijpen door simpelweg te lezen, dat is fijn. Te pas en te onpas filmpjes in je boek gaan stoppen moet je naar mijn mening zoveel mogelijk vermijden, als ik filmpjes wil zien pak ik wel een documentaire erbij. Ik heb juist een boek over onderwerp X omdat ik wil lezen, niet omdat ik filmpjes wil kijken. Aangezien zelf boeken maken zo makkelijk is, kan je er denk ik de klok op gelijk zetten dat enthousiastelingen hun boeken volplempen met filmpjes en animaties die niks toevoegen waardoor een normaal boek uiteindelijk toch fijner is.quote:Op donderdag 19 januari 2012 20:29 schreef Tourniquet het volgende:
Even de "Life on Earth" sample bekeken op m'n iPad. Ziet er prima uit! Wel groot, bijna 1 GB voor 51 pagina's. Maar er zitten best veel filmpjes en animaties in, dat zal in een ' normaal' lesboek toch wel wat minder zijn denk ik.
Forstallquote:Op donderdag 19 januari 2012 20:28 schreef Blaxje het volgende:
Schiller geeft trouwens wel een bazenpresentatie weg. Echt 100x beter dan Cook. Ik hoop dat Cook zich niet meer gaat bemoeien met de presentatie van producten en alles over laat aan Schiller en Forstall
Als de iPad van school is kan je o.a. een profiel aanmaken met wat de leerling iPad's mogen.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 15:03 schreef fyah het volgende:
[..]
ForstallVeel te weinig credit krijgt die man.
Ik vind het trouwens wel behoorlijk tof. Zeker als er een retina display iPad zou komen, haarscherpe letters en rustig voor de ogen. Plus een stuk flexibeler dan die dikke boeken en slome zwart-wit A4 copies van een in MS word getypte cursus. Alleen is het dan wel makkelijker voor die kinderen om dan de hele les op facebook te zitten surfen. Hoe pak je dat als leerkracht aan?
meh, wat met eigen iPads dan? En/of als ze via 3G gaan?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 15:07 schreef Junkie het volgende:
[..]
Als de iPad van school is kan je o.a. een profiel aanmaken met wat de leerling iPad's mogen.
http://support.apple.com/kb/ht4213
https://www.apple.com/support/ipad/enterprise/
Met Wifi kan het inderdaad nog wat controle hebben door domeinen te blocken.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 15:14 schreef fyah het volgende:
[..]
meh, wat met eigen iPads dan? En/of als ze via 3G gaan?
Tja, middelbare scholieren hebben niet eens een goed ontwikkeld verantwoordelijkheidsgevoel. Letterlijk. Je kan het een HBO-student of hoger gewoon op zichzelf steken als hij de lessen niet volgt, maar zo'n rotjonk op middelbaar mag en moet imo gewoon wat beter begeleid worden. En zo zijn er best veel.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 15:21 schreef Junkie het volgende:
[..]
Met Wifi kan het inderdaad nog wat controle hebben door domeinen te blocken.
Maar als je de 3G versie hebt wordt de juf gewoon streng.
twitter:GeorgeGliddon twitterde op vrijdag 20-01-2012 om 12:05:58Just casually taking your 27" iMac into starbucks..
reageer retweet
Mijn aanbod van het vervangen van je schijf staat nog mocht dit niet voldoende zijn. Is je mac nog wel opstartbaar voor het maken van een backup? Anders is er altijd nog Target Mode (firewire).quote:Op donderdag 19 januari 2012 03:23 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Thnx voor het aanbod! Ik zit nu echter in Disk Utility na opnieuw opstarten met cmd+r ingedrukt. Lion neemt natuurlijk een stukje hdd in als installatiedisc.
Als ik op controleer schijf druk krijg ik de melding dat ik de schijf moet herstellen.
Druk ik vervolgens op herstel schijf dat stopt ie na een minuut of 2 met de errors 'sleutels werken niet', 'het volume 'naam' kan niet worden hersteld', en uiteindelijk 'schijfhulpprogramma is gestopt met het herstellen van de schijf 'naam'.
Ik ga nu eerst even een archive & install proberen denk ik.
Oh hij gaf een error, maar hij is nu wel gejailbreakt...maar niks opgelost...uiteraardquote:Op vrijdag 20 januari 2012 22:36 schreef Norrage het volgende:
Aaah...jullie weten nog wel he mijn Apple TV problemen he? Nog steeds niet opgelost. Ok. Nieuwe missie: Hem naar een vorige firmware proberen te krijgen (dacht ik jailbreak hem maar meteen), want in die laatste update schijnt dus een optische kabel bug te zitten...Maar nee hoor, ook dat krijg ik niet voor elkaar. Ik gebruik Seas0nPass en volg precies de instructies op, maar hij geeft op het eind een error.
Ik kan hem ook gewoon proberen te restoren maar ook dat lukt voor geen meter. Heeft iemand een tip of weet iemand gewoon ineens wel hoe ik het geluid van mijn ATV via mijn speakers kan laten gaan??
En verder..Tsja...als ik toch bezig ben jailbreak ik hem maar meteen, maar wat kan ik daar uberhaupt mee? Ik heb het gevoel dat al die programmas die ik dan kan gebruiken sowieso al gebruikt kunnen worden?![]()
nou wanneer kom je eens langs?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |