abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106995924
Wat eigenlijk veel interessanter is: is het ebook-formaat dat ze hiervoor gebruiken een open standaard? Want voor je schoolboeken kan je het niet echt maken om aan één hardware en softwarefabrikant vast te zitten.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_106995938
Godverdomme ze pakken wel alles aan zeg. Klasse van Apple. iTunes U voor docenten waarmee ze berichten kunnen zenden naar studenten :D
pi_106995969
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 16:50 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Wat eigenlijk veel interessanter is: is het ebook-formaat dat ze hiervoor gebruiken een open standaard? Want voor je schoolboeken kan je het niet echt maken om aan één hardware en softwarefabrikant vast te zitten.
ePub toch?
pi_106996004
Ik denk dat Apple zojuist Blackboard opnieuw heeft uitgevonden.
pi_106996038
Blackboard verdient het dan ook om een gruwelijke dood te sterven.
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  donderdag 19 januari 2012 @ 17:08:38 #206
11697 Junkie
VideoFreak :)
pi_106996628
iBooks Author staat in de Mac App Store.
http://itunes.apple.com/nl/app/ibooks-author/id490152466?mt=12
pi_106996687
Hé maar luister. iBooks Author kan toch ook gebruikt worden om 'normale' boeken mee te maken? Dat is ook best wel vet.
  donderdag 19 januari 2012 @ 17:11:58 #208
11697 Junkie
pi_106996749
quote:
99s.gif Op donderdag 19 januari 2012 17:10 schreef Blaxje het volgende:
Hé maar luister. iBooks Author kan toch ook gebruikt worden om 'normale' boeken mee te maken? Dat is ook best wel vet.
Dat vraag ik me ook af.
Mn zussen zijn juffen op een basisscholen. Die gaat dit beide denk ik wel tof vinden.
pi_106996773
quote:
99s.gif Op donderdag 19 januari 2012 17:10 schreef Blaxje het volgende:
Nee dat lijkt me extreem kut. Het geweldige van eBooks is juist dat ze nagenoeg platte tekst zijn, en je ze dus overal op kunt lezen en naar believen het lettertype, de lettergrootte of de regelafstand kunt veranderen.
  donderdag 19 januari 2012 @ 17:21:23 #210
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_106997052
Wel heel vet hoor. Als bijvoorbeeld docenten hier juist mee weten om te gaan kunnen ze stof echt tof maken, helemaal met al die widgets.

http://www.apple.com/ibooks-author/#hero-video
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  donderdag 19 januari 2012 @ 17:46:38 #211
11697 Junkie
pi_106997711
quote:
14s.gif Op donderdag 19 januari 2012 17:21 schreef boem-dikkie het volgende:
Wel heel vet hoor. Als bijvoorbeeld docenten hier juist mee weten om te gaan kunnen ze stof echt tof maken, helemaal met al die widgets.

http://www.apple.com/ibooks-author/#hero-video
In het filmpje zie je een PDF export optie voorbijkomen. Erg handig. :)
pi_106999854
iBooks Author is Pages Layout mode met wat andere thema's en een snufje Keynote. Ik kan me alleen maar voorstellen wat een onbeschrijfelijk hel het is om een boek te schrijven in een Word-achtig programma waar je tegelijkertijd met de inhoud en de layout moet worstelen.
  donderdag 19 januari 2012 @ 19:57:12 #213
12221 Tijn
Powered by MS Paint
  donderdag 19 januari 2012 @ 19:57:52 #214
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_107002141
Je kunt natuurlijk prima de tekst ergens anders in schrijven zonder opmaak en dit alleen gebruiken om je boek vorm te geven.
pi_107002283
quote:
14s.gif Op donderdag 19 januari 2012 19:57 schreef Tijn het volgende:
Je kunt natuurlijk prima de tekst ergens anders in schrijven zonder opmaak en dit alleen gebruiken om je boek vorm te geven.
Dat is ook de bedoeling natuurlijk. Die app pretendeert absoluut niet om een tekstverwerker te zijn. Daar is Pages voor.
  Redactie Games donderdag 19 januari 2012 @ 20:09:14 #216
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_107002655
Hmm, nog wat boeiende gadgets op die keynote getoond of alleen maar "studieboeken"-content?
Geen zin om alles terug te lezen.. :')
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_107003466
Keynote is inmiddels te downloaden via iTunes.
  donderdag 19 januari 2012 @ 20:25:44 #218
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_107003492
quote:
99s.gif Op donderdag 19 januari 2012 16:43 schreef Blaxje het volgende:

[..]

Kan ja. Gelockte iBook-only iPads. Krijg je een soort Kindle Fire idee, vraag me af of Apple dat wil..
Apple komt ook nog wel met een 7" tablet. Is naar mijn idee toch eigenlijk wel een veel handiger formaat dan 10". Past precies in mijn binnenzak, hoef er dus geen speciale tas voor mee te nemen.

Amazon is er in ieder geval al behoorlijk succesvol mee. En de verwachtingen van de nieuwe asus zijn ook erg hoog.

Apple is bij uitstek een bedrijf wat de spelcomputer-marktstrategie kan gebruiken met hun iTunes. Apparaten tegen kostprijs of minder verkopen, en dan verdienen op de spelletjes/apps/downloads.
Android gebruikers zijn wat meer gewend dingen gratis te krijgen })

Vooralsnog komen ze er in ieder geval mee weg om OOK op het apparaat nog enorm veel te verdienen. Maar zodra dat niet meer kan / de consumenten dat niet meer accepteren, kunnen ze heel makkelijk de prijs aanpassen denk ik.
pi_107003552
Maar als je je boek niet gaat schrijven in iBooks Author, waarom heeft het dan geen functies om tekst te importeren? Want dan ben je werk dubbel aan het doen: structuur aanbrengen in je platte tekst en daarna die structuur handmatig vertalen naar iBooks Author.

Goed, voor studieboeken is het proces van tekst en figures waarschijnlijk wat meer geïntegreerd dan de meeste boeken, maar toch: de inhoud van een boek creëren en de vormgeving van een boek creëren zijn twee totaal verschillende vakgebieden. Het is niet waarschijnlijk en ook niet echt wenselijk dat één persoon de vaardigheden voor beide vakgebieden heeft. Niet voor niets worden er geen WYSIWYG-website-editors gebruikt voor serieuze websites, en zijn er aparte vormgevers voor papieren boeken.
pi_107003638
Schiller geeft trouwens wel een bazenpresentatie weg. Echt 100x beter dan Cook. Ik hoop dat Cook zich niet meer gaat bemoeien met de presentatie van producten en alles over laat aan Schiller en Forstall :Y
pi_107003662
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 20:25 schreef Whiteguy het volgende:

[..]

Apple komt ook nog wel met een 7" tablet. Is naar mijn idee toch eigenlijk wel een veel handiger formaat dan 10". Past precies in mijn binnenzak, hoef er dus geen speciale tas voor mee te nemen.

Amazon is er in ieder geval al behoorlijk succesvol mee. En de verwachtingen van de nieuwe asus zijn ook erg hoog.

Apple is bij uitstek een bedrijf wat de spelcomputer-marktstrategie kan gebruiken met hun iTunes. Apparaten tegen kostprijs of minder verkopen, en dan verdienen op de spelletjes/apps/downloads.

Vooralsnog komen ze er in ieder geval mee weg om OOK op het apparaat nog enorm veel te verdienen. Maar zodra dat niet meer kan / de consumenten dat niet meer accepteren, kunnen ze heel makkelijk de prijs aanpassen denk ik.
Apple gebruikt juist het omgekeerde model: speel quitte op de content en gebruik ecosystem lock-in om veel winst te maken op hardware. Dat model heeft ze ongekende winstcijfers opgeleverd, dat gaan ze heus niet zomaar overboord gooien.
pi_107003736
Even de "Life on Earth" sample bekeken op m'n iPad. Ziet er prima uit! Wel groot, bijna 1 GB voor 51 pagina's. Maar er zitten best veel filmpjes en animaties in, dat zal in een ' normaal' lesboek toch wel wat minder zijn denk ik.
  donderdag 19 januari 2012 @ 20:31:30 #223
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_107003814
Het is sowieso niet bedoeld voor professionals lijkt me.
  donderdag 19 januari 2012 @ 20:34:25 #224
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_107003969
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 20:28 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Apple gebruikt juist het omgekeerde model: speel quitte op de content en gebruik ecosystem lock-in om veel winst te maken op hardware. Dat model heeft ze ongekende winstcijfers opgeleverd, dat gaan ze heus niet zomaar overboord gooien.
Vooralsnog verdienen ze relatief weinig met itunes in verhouding tot de hardware. Maar met clouddiensten en een groter marktaandeel kan dat heel makkelijk omkeren, de infrastructuur ligt er nu.

Ik bedoel, wie gaat straks wanneer je alles vanuit de cloud kan streamen, nog EUR 200 extra neertellen voor een 64gb ipad ipv 16gb ?
  donderdag 19 januari 2012 @ 20:35:56 #225
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_107004046
Amazon gaat het juist doen met lage marges en verdienen op de content
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_107004123
quote:
2s.gif Op donderdag 19 januari 2012 20:31 schreef Tijn het volgende:
Het is sowieso niet bedoeld voor professionals lijkt me.
Toch hebben ze boeken laten zien door de grote uitgevers. Hebben zij dan andere tools tot hun beschikking?

En niet-professionals moeten dan weer veel te veel designskills gebruiken die ze niet hebben. Wat pas echt gaaf zou zijn is een gebruikersvriendelijke variant op LaTeX: je houdt je bezig met de inhoud, de structuur en de figuren en de layout wordt vloeiend door Apple gedaan op basis van geavanceerde templates.
  donderdag 19 januari 2012 @ 20:41:29 #228
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_107004307
Waarom zou je designskills nodig hebben? Daar zijn die templates toch voor? Gewoon invullen en klaar is je boek.
pi_107004968
Als je gewoon tekst invult is er niet zoveel nieuw aan hè. Maar ik doelde vooral op alle figuren en andere dingen zoals tabellen: die moet je handmatig plaatsen, uitlijnen, bij de juiste tekst plaatsen (en houden als je de tekst aanpast!), uitknippen, enzovoorts.

Vergelijk het met Pages: het is prima om de nieuwsbrief van de lokale damclub mee te maken maar veel meer moet je er niet mee willen qua grafische content. Apple zou nooit thuisbaksels daarvan toelaten in een van z'n content stores.
pi_107006490
Ben onder de indruk.... Helemaal dat de drempel laag is.

Dat gekuch in de zaal :X
pi_107025274
Pretty
  vrijdag 20 januari 2012 @ 13:00:14 #232
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_107025526
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 20:25 schreef Whiteguy het volgende:

[..]

Het lijkt mij ontzettend stug dat Apple met een 7" tablet op de markt gaat komen. Onthoud: Apple wil niet een zo groot mogelijk marktaandeel, ze willen met een (in hun ogen) zo goed mogelijk product een zo groot mogelijke markt bereiken. Dat is een fundamenteel verschil dat ze altijd hebben nagestreefd. Er moeten wel hele goede redenen zijn voor Apple om een 7" tablet uit te brengen, redenen beter dan "er is vraag naar".
Ten percent faster with a sturdier frame
  vrijdag 20 januari 2012 @ 13:06:18 #233
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_107025713
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 20:29 schreef Tourniquet het volgende:
Even de "Life on Earth" sample bekeken op m'n iPad. Ziet er prima uit! Wel groot, bijna 1 GB voor 51 pagina's. Maar er zitten best veel filmpjes en animaties in, dat zal in een ' normaal' lesboek toch wel wat minder zijn denk ik.
Is mooi inderdaad, maar ik ben een beetje huiverig. Naar mijn mening is het feit dat boeken statisch zijn ook de kracht van boeken. In een boek is alles te begrijpen door simpelweg te lezen, dat is fijn. Te pas en te onpas filmpjes in je boek gaan stoppen moet je naar mijn mening zoveel mogelijk vermijden, als ik filmpjes wil zien pak ik wel een documentaire erbij. Ik heb juist een boek over onderwerp X omdat ik wil lezen, niet omdat ik filmpjes wil kijken. Aangezien zelf boeken maken zo makkelijk is, kan je er denk ik de klok op gelijk zetten dat enthousiastelingen hun boeken volplempen met filmpjes en animaties die niks toevoegen waardoor een normaal boek uiteindelijk toch fijner is. ;(

Desalniettemin is dat iets wat de gebruiker zelf moet ondervinden. Ik heb het zelf niet kunnen testen, maar iBooks Author lijkt er op het eerste gezicht prima uit te zien.

Heb overigens wel al een bug ontdekt, als je een bijschrift markeert onder een foto uit een 'gallery', dan markeert ie ook het bijschrift onder de volgende foto als je daar naartoe swipet. Als je dan naar het overzicht van je notes gaat, is het bijschrift van de laatst bekeken foto gemarkeerd, terwijl je oorspronkelijk een ander bijschrift had gemarkeerd.
Ten percent faster with a sturdier frame
  vrijdag 20 januari 2012 @ 13:12:51 #234
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_107025913
Ik heb geen iPad om te testen, maar ik neem aan dat de lettertypes en lettergrotes van een gepubliceerd textbook niet aan te passen zijn?
pi_107029875
quote:
99s.gif Op donderdag 19 januari 2012 20:28 schreef Blaxje het volgende:
Schiller geeft trouwens wel een bazenpresentatie weg. Echt 100x beter dan Cook. Ik hoop dat Cook zich niet meer gaat bemoeien met de presentatie van producten en alles over laat aan Schiller en Forstall :Y
Forstall _O_ Veel te weinig credit krijgt die man.

Ik vind het trouwens wel behoorlijk tof. Zeker als er een retina display iPad zou komen, haarscherpe letters en rustig voor de ogen. Plus een stuk flexibeler dan die dikke boeken en slome zwart-wit A4 copies van een in MS word getypte cursus. Alleen is het dan wel makkelijker voor die kinderen om dan de hele les op facebook te zitten surfen. Hoe pak je dat als leerkracht aan? :P
graag verwijderen
  vrijdag 20 januari 2012 @ 15:07:35 #236
11697 Junkie
pi_107030057
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 15:03 schreef fyah het volgende:

[..]

Forstall _O_ Veel te weinig credit krijgt die man.

Ik vind het trouwens wel behoorlijk tof. Zeker als er een retina display iPad zou komen, haarscherpe letters en rustig voor de ogen. Plus een stuk flexibeler dan die dikke boeken en slome zwart-wit A4 copies van een in MS word getypte cursus. Alleen is het dan wel makkelijker voor die kinderen om dan de hele les op facebook te zitten surfen. Hoe pak je dat als leerkracht aan? :P
Als de iPad van school is kan je o.a. een profiel aanmaken met wat de leerling iPad's mogen.
http://support.apple.com/kb/ht4213
https://www.apple.com/support/ipad/enterprise/
pi_107030366
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 15:07 schreef Junkie het volgende:

[..]

Als de iPad van school is kan je o.a. een profiel aanmaken met wat de leerling iPad's mogen.
http://support.apple.com/kb/ht4213
https://www.apple.com/support/ipad/enterprise/
meh, wat met eigen iPads dan? En/of als ze via 3G gaan? :D
graag verwijderen
  vrijdag 20 januari 2012 @ 15:21:35 #238
11697 Junkie
pi_107030741
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 15:14 schreef fyah het volgende:

[..]

meh, wat met eigen iPads dan? En/of als ze via 3G gaan? :D
Met Wifi kan het inderdaad nog wat controle hebben door domeinen te blocken.
Maar als je de 3G versie hebt wordt de juf gewoon streng. })
pi_107031031
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 15:21 schreef Junkie het volgende:

[..]

Met Wifi kan het inderdaad nog wat controle hebben door domeinen te blocken.
Maar als je de 3G versie hebt wordt de juf gewoon streng. })
Tja, middelbare scholieren hebben niet eens een goed ontwikkeld verantwoordelijkheidsgevoel. Letterlijk. Je kan het een HBO-student of hoger gewoon op zichzelf steken als hij de lessen niet volgt, maar zo'n rotjonk op middelbaar mag en moet imo gewoon wat beter begeleid worden. En zo zijn er best veel.
graag verwijderen
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 20 januari 2012 @ 21:50:10 #240
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_107046559
GeorgeGliddon twitterde op vrijdag 20-01-2012 om 12:05:58 Just casually taking your 27" iMac into starbucks.. reageer retweet
:')
pi_107047447
graag verwijderen
pi_107049069
Aaah...jullie weten nog wel he mijn Apple TV problemen he? Nog steeds niet opgelost. Ok. Nieuwe missie: Hem naar een vorige firmware proberen te krijgen (dacht ik jailbreak hem maar meteen), want in die laatste update schijnt dus een optische kabel bug te zitten...Maar nee hoor, ook dat krijg ik niet voor elkaar. Ik gebruik Seas0nPass en volg precies de instructies op, maar hij geeft op het eind een error.

Ik kan hem ook gewoon proberen te restoren maar ook dat lukt voor geen meter. Heeft iemand een tip of weet iemand gewoon ineens wel hoe ik het geluid van mijn ATV via mijn speakers kan laten gaan??

En verder..Tsja...als ik toch bezig ben jailbreak ik hem maar meteen, maar wat kan ik daar uberhaupt mee? Ik heb het gevoel dat al die programmas die ik dan kan gebruiken sowieso al gebruikt kunnen worden? :? :?
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_107049546
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2012 03:23 schreef Evil_Koekje het volgende:

[..]

Thnx voor het aanbod! Ik zit nu echter in Disk Utility na opnieuw opstarten met cmd+r ingedrukt. Lion neemt natuurlijk een stukje hdd in als installatiedisc.

Als ik op controleer schijf druk krijg ik de melding dat ik de schijf moet herstellen.
Druk ik vervolgens op herstel schijf dat stopt ie na een minuut of 2 met de errors 'sleutels werken niet', 'het volume 'naam' kan niet worden hersteld', en uiteindelijk 'schijfhulpprogramma is gestopt met het herstellen van de schijf 'naam'.

Ik ga nu eerst even een archive & install proberen denk ik.
Mijn aanbod van het vervangen van je schijf staat nog mocht dit niet voldoende zijn. Is je mac nog wel opstartbaar voor het maken van een backup? Anders is er altijd nog Target Mode (firewire).
url
pi_107050051
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 22:36 schreef Norrage het volgende:
Aaah...jullie weten nog wel he mijn Apple TV problemen he? Nog steeds niet opgelost. Ok. Nieuwe missie: Hem naar een vorige firmware proberen te krijgen (dacht ik jailbreak hem maar meteen), want in die laatste update schijnt dus een optische kabel bug te zitten...Maar nee hoor, ook dat krijg ik niet voor elkaar. Ik gebruik Seas0nPass en volg precies de instructies op, maar hij geeft op het eind een error.

Ik kan hem ook gewoon proberen te restoren maar ook dat lukt voor geen meter. Heeft iemand een tip of weet iemand gewoon ineens wel hoe ik het geluid van mijn ATV via mijn speakers kan laten gaan??

En verder..Tsja...als ik toch bezig ben jailbreak ik hem maar meteen, maar wat kan ik daar uberhaupt mee? Ik heb het gevoel dat al die programmas die ik dan kan gebruiken sowieso al gebruikt kunnen worden? :? :?
Oh hij gaf een error, maar hij is nu wel gejailbreakt...maar niks opgelost...uiteraard :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  vrijdag 20 januari 2012 @ 23:10:32 #245
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_107050598
Dude ... Hahaha omg ...
pi_107050853
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 23:10 schreef mitchelll0181 het volgende:
Dude ... Hahaha omg ...
nou wanneer kom je eens langs? ;)
Kut ATV.
  zaterdag 21 januari 2012 @ 00:17:59 #247
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_107054618
Hahaha ... Moet maar is .. Weet je wat .. Als k binnenkort die kant op kom pm k ff :)
  zaterdag 21 januari 2012 @ 20:07:34 #248
11697 Junkie
pi_107076367
En mijn ATV problemen gaan maar door...Nu doet ie het niet meer! :o

Nu wil ik hem gewoon restoren en schijt aan die jailbreak en zo maar hij geeft een error dat ie dat niet kan. Is er een andere manier niet via itunes om het te restoren?
  zaterdag 21 januari 2012 @ 20:38:20 #250
11697 Junkie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')