Ah, ik dacht dat je alleen kon streamen vanuit de store. Vond de post waarop ik reageerde al vreemd. Het voordeel is dat ik op mijn 16 GB iPhone natuurlijk niet alles kan meenemen, en op die manier wel alles kan luisteren wat ik wil horen.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 17:57 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Uiteindelijk is natuurlijk alles beschikbaar via iCloud, alleen de nummers die niet herkend worden moeten worden geupload via iTunes.
Ik zie het nut er trouwens niet van in. Het is geen fatsoenlijke streamingdienst, en je muziek downloaden naar je iDevice kan best eenmalig via een kabeltje.
Neej, dat kan je heelaas niet zien.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 17:24 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Kun je voordat je je aanmeldt (dus voordat ik ¤ 25,- betaal) al zien hoeveel nummers daadwerkelijk beschikbaar zullen zijn via iCloud? Ik kreeg in iTunes alleen de opties "Nee bedankt" en aanmelden, maar zou dat wel graag van tevoren zien.
En dat kan ik natuurlijk weer niet doen want heb het goede draadje niet. Wel micro USB maar niet de goede ofzo want het past niet. Zucht, ik moet echt alleen maar losse dingen kopen zonder dat ik weet dat het werkt.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:04 schreef Norrage het volgende:
[..]
Hoe kan ik de firmware van de ATV terugzetten? Misschien helpt dat wel als ik gewoon niet die nieuwste update gebruik!
Nu doet ie het inderdaad weer, maar tussen half tien en half één kreeg ik alleen witte pagina's te zien op de site van de Volkskrant.quote:Op woensdag 18 januari 2012 12:41 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Doet het prima (Safari 5.1.2 op Lion). Gooi eens je cache weg.
Dat snap ik dus ook niet.... Het gaat om het programma Logic pro. Maar ook die Library kan ik niet eens vindenquote:
Zou je wel denken ja.quote:Op woensdag 18 januari 2012 16:27 schreef Tijn het volgende:
/Library/Application Support/ zou je toch wel gewoon naartoe moeten kunnen?
/Bibliotheek/Programma Ondersteuning/ danquote:Op woensdag 18 januari 2012 17:48 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
/Bibliotheek/Application Support/ toevallig?
Thnx voor het aanbod! Ik zit nu echter in Disk Utility na opnieuw opstarten met cmd+r ingedrukt. Lion neemt natuurlijk een stukje hdd in als installatiedisc.quote:Op donderdag 19 januari 2012 02:56 schreef Drommelsch85 het volgende:
Ik heb wel een DVD van Snow Leopard waarmee je naar Disk Utility kan, zou dat helpen voor je?
Ik woon ook in Utrecht. Evt herinstallatie met Snow Leopard en harde schijf vervangen? Ik heb nog 1x een schijf van 80 GB en een van 250 GB liggen (SATA).
Bij s.m.a.r.t. status zei ie wel 'gecontroleerd', maar ik weet niet hoe betrouwbaar dat is?quote:Op donderdag 19 januari 2012 10:50 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Met een beetje geluk is alleen je harddisk kapot, die is relatief makkelijk te vervangen.
File -> Transfer Purchases From -> naam iPhonequote:Op donderdag 19 januari 2012 11:23 schreef Adelante het volgende:
Iemand een idee hoe ik makkelijk mijn iPhone kan syncen met m'n nieuwe MBP? iTunes wil m'n iPhone wissen, maar ik wil juist dat de content naar iTunes wordt overgezet.
Heb de MBP al geautoriseerd voor iTunes account, maar dat maakt geen ruk uit
Annuleren, in iTunes met de rechtermuisknop op je iPhone klikken en kiezen voor 'Aankopen overzetten'. Of de Engelse variant van die optie.quote:Op donderdag 19 januari 2012 11:23 schreef Adelante het volgende:
Iemand een idee hoe ik makkelijk mijn iPhone kan syncen met m'n nieuwe MBP? iTunes wil m'n iPhone wissen, maar ik wil juist dat de content naar iTunes wordt overgezet.
Heb de MBP al geautoriseerd voor iTunes account, maar dat maakt geen ruk uit
quote:Okay, now it's time to learn how they're made. There's an app for that: iBooks Author.
It's an OS X application for making these texts. "Authors are going to love to use iBooks Create to create not only textbooks, but any kind of book."
En het is gratis.quote:Op donderdag 19 januari 2012 16:29 schreef Swetsenegger het volgende:
dat iBooks author is wel perfect voor het maken van handleiding en dergelijke voor op iPads.
Dat doen ze goedquote:Pearson, McGraw Hill and Houghton Mifflin Harcourt are first up, they're responsible for 90 percent of the textbooks sold. They have been "great partners" says Phil.
Totdat apple opeens ipads voor 150 euro aanbiedt ofzo speciale e-editie.quote:Op donderdag 19 januari 2012 16:40 schreef Blaxje het volgende:
Dit is allemaal wel heel erg tof en veelbelovend, maar er is nog een heel groot obstakel wat het succes van deze manier van leren in de weg staat: het hele onderwijsstelsel zelf. Alleen studenten en publishers zijn op deze toekomst berekend. Werkelijk alles aan Amerikaanse, maar ook aan Europese scholen is gebaseerd op het leren uit (vaak gerenommeerde) 'old school' boeken. Niets gaat dat zomaar veranderen. Scholen passen het onderwijs aan op hun eigen manier en op hun eigen tempo en gaan naar mijn idee niet zomaar handelen naar de mogelijkheden die Apple hier biedt.
Kan ja. Gelockte iBook-only iPads. Krijg je een soort Kindle Fire idee, vraag me af of Apple dat wil..quote:Op donderdag 19 januari 2012 16:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Totdat apple opeens ipads voor 150 euro aanbiedt ofzo speciale e-editie.
Is gewoon wennen hè. Waarom zou je je niet kunnen concentreren op een iPad maar wel op een echt boek?quote:Op donderdag 19 januari 2012 16:42 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik kan me het niet voorstellen dat ik daadwerkelijk 'studeer' met een studieboek op de iPad. Ik kan me na een klein stuk lezen al moeilijk meer concentreren. Werkt voor mij veel beter met een echt boek.
Omdat er heel veel verleiding schuilt in alle andere mogelijkheden van dat apparaat.quote:Op donderdag 19 januari 2012 16:44 schreef TC03 het volgende:
Apple nails it once again: het gaat om content en gemak.Waarom snappen andere bedrijven dit nooit? Dat Adobe Digital Editions o.i.d. voor ePub-boeken met DRM is toch een ramp? Gewoon simpel via iTunes, gratis updates, een kind kan de was doen. Zo hoort het.
[..]
Is gewoon wennen hè. Waarom zou je je niet kunnen concentreren op een iPad maar wel op een echt boek?
Zelfde reden dat ik nu zit te FOK!ken in plaats van aan mijn scriptie te werken.quote:Op donderdag 19 januari 2012 16:44 schreef TC03 het volgende:
[..]
Is gewoon wennen hè. Waarom zou je je niet kunnen concentreren op een iPad maar wel op een echt boek?
Wtf ik ookquote:Op donderdag 19 januari 2012 16:46 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Zelfde reden dat ik nu zit te FOK!ken in plaats van aan mijn scriptie te werken.
Er zijn in Amerika al scholen die met iPads en MacBooks werken. En dit maakt het voor die scholen alleen maar beter. Dat niet iedereen overstapt is begrijpelijk, maar zonder dit zitten we over 20 jaar nog met boeken. Laatst was er nog een nieuwsbericht over een NLse school die iPads had gekocht (zelfs van het salaris van de docenten).quote:Op donderdag 19 januari 2012 16:40 schreef Blaxje het volgende:
Dit is allemaal wel heel erg tof en veelbelovend, maar er is nog een heel groot obstakel wat het succes van deze manier van leren in de weg staat: het hele onderwijsstelsel zelf. Alleen studenten en publishers zijn op deze toekomst berekend. Werkelijk alles aan Amerikaanse, maar ook aan Europese scholen is gebaseerd op het leren uit (vaak gerenommeerde) 'old school' boeken. Niets gaat dat zomaar veranderen. Scholen passen het onderwijs aan op hun eigen manier en op hun eigen tempo en gaan naar mijn idee niet zomaar handelen naar de mogelijkheden die Apple hier biedt.
En wij (20jr+) zullen het nog prettiger vinden om van papier te lezen, de jeugd leest al veel meer van schermen. Als ik zie hoe mn neefje (7) en nichtje (6) met de iPod Touch omgaan ben ik heel blij dat dit er komt.quote:Op donderdag 19 januari 2012 16:42 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik kan me het niet voorstellen dat ik daadwerkelijk 'studeer' met een studieboek op de iPad. Ik kan me na een klein stuk lezen al moeilijk meer concentreren. Werkt voor mij veel beter met een echt boek.
O.a. backlight denk ik. Waarom denk je dat zoveel e-readers een speciaal scherm hebben?quote:Op donderdag 19 januari 2012 16:44 schreef TC03 het volgende:
Apple nails it once again: het gaat om content en gemak.Waarom snappen andere bedrijven dit nooit? Dat Adobe Digital Editions o.i.d. voor ePub-boeken met DRM is toch een ramp? Gewoon simpel via iTunes, gratis updates, een kind kan de was doen. Zo hoort het.
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |