quote:Op woensdag 11 januari 2012 07:35 schreef Kuukske het volgende:
Het is ook weer mijlpaalwoensdag, waaronder mijn 30 weken vandaag. Poeh.
Dan mag ze dat ons wel eens laten wetenquote:Op woensdag 11 januari 2012 08:53 schreef Kuukske het volgende:
Kyara ligt lekker te genieten van d'r gup denk.
Ik hoop het voor haarquote:Op woensdag 11 januari 2012 08:53 schreef Kuukske het volgende:
Truequote:Op woensdag 11 januari 2012 08:54 schreef Susie het volgende:
Dan mag ze dat ons wel eens laten weten
Denk het ook.quote:Op woensdag 11 januari 2012 08:53 schreef Kuukske het volgende:
En dat brengt ons bij jou. Hoe is het met je nu?quote:
Goed wel. Gister voelde ik me even heel zielig.quote:Op woensdag 11 januari 2012 09:04 schreef Kuukske het volgende:
[..]
En dat brengt ons bij jou. Hoe is het met je nu?
Logisch toch!quote:Op woensdag 11 januari 2012 09:08 schreef Soempie het volgende:
[..]
Goed wel. Gister voelde ik me even heel zielig.![]()
41 weken vandaag.Heb gister m'n man laten beloven dat we de dagen dat we nog met z'n tweetjes zijn iets gaan doen wat na de geboorte een hele tijd niet meer kan. Dus vanavond gaan we uit eten.
Jawel, gister daarom ook in het ziekenhuis geweest. Datum meegekregen voor een inleiding, maar ik hoop dat het nog vanzelf gaat gebeuren.quote:Op woensdag 11 januari 2012 09:15 schreef Aventura het volgende:
Pft Soempie, 41 weken..ik leef met je mee. Bij jouw vk/gyn geen beleid dat er actie wordt ondernomen met 41 weken?
vandaar...quote:Op woensdag 11 januari 2012 07:29 schreef flugeltje het volgende:
Kyara krijgt een 11 januari baby!!!
Die zijn heul erg tof
Ik heb nog niemand gesproken. Gisteren was het hier zo'n hectische @$#$%bende dat ik gewoon ben weggegaanquote:Op woensdag 11 januari 2012 09:26 schreef Soempie het volgende:
Kuuks, hoe staat het met je werk (heb je aangegeven dat het te zwaar wordt?)? Doe je rustig aan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat zal ook wel afleiden denk ik.I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
Ach meis. Heel veel succes nog. Ik hoop dat het als nog natuurlijk gaat lukken maar je wordt inderdaad mama vandaagquote:Op woensdag 11 januari 2012 10:05 schreef Kyara het volgende:
helaas, nog geen baby hier. Zit nog op 8 cm. Als er over 2 uur geen schot in zit wordt het een ks. T gaat allemaal niet helemaal soepel maar linksom of rechtsom: vandaag word ik mama.
Och jeetje, hoop dat er toch snel 2 cm extra bijkomt voor je. Maar wat je zegt, vandaag kun je je jongetje vasthouden en goed bekijken.quote:Op woensdag 11 januari 2012 10:05 schreef Kyara het volgende:
helaas, nog geen baby hier. Zit nog op 8 cm. Als er over 2 uur geen schot in zit wordt het een ks. T gaat allemaal niet helemaal soepel maar linksom of rechtsom: vandaag word ik mama.
Balen Kyara! Mijn ontsluiting bleef ook steken en kreeg ook een kz. Inderdaad, hoe dan ook vandaag ben je mamma!quote:Op woensdag 11 januari 2012 10:05 schreef Kyara het volgende:
Ze had toch een ruggenprik?quote:Op woensdag 11 januari 2012 10:47 schreef bitterend het volgende:
Internetten met 8 cm???![]()
![]()
hoe doe je dat
![]()
Succes met de laatste 2!!! een ks of niet je bent vandaag mama!!![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
Paar jaar? Nee hoor, gewoon heul vaak opmerkingen maken....heeft hier geholpen haha. Helemaal toen iemand me vroeg wie hij was, en ik zei: mn vriendje. Dat vond ie (mijn vent dus) zo stom. VRIENDJE??!!!quote:Op woensdag 11 januari 2012 13:15 schreef clauwheee het volgende:
Ja, net echt Isla. Ik heb hem proberen over te halen, maar hij vond dit eerst ok. Ik probeer het over een paar jaar nog wel eens
oh is dat zo...heb ik gemist!quote:
Ik ook.quote:Op woensdag 11 januari 2012 13:27 schreef Fee-nix het volgende:
Ben zo benieuwd hoe het nou is gegaan!!
Dat dus iddquote:Op woensdag 11 januari 2012 16:23 schreef _Bar_ het volgende:
KatyM Hmmm beetje appart ja, hier werd gelijk al gevraagd nadat we binnen waren, hoe gaat het? Heb je nog bijzonderheden of vragen.
Bij mij doen ze ook moeilijk hoor. Het is een fulltime baan dus ik kan niet verwachten dat ik dat in 3 dagen kan doen, aldus m'n baasquote:Op woensdag 11 januari 2012 16:14 schreef Marjolijntje het volgende:
Ik ben ook benieuwd naar Kyara! Nog geen nieuws? Ik hoop dat dr lijf toch nog even aan het werk is gegaan en dat een ks niet nodig was.
Flugeltje, gefeliciteerd! Veel plezier met de pretecho vandaag!
Asy heeft dr keuken! Eindelijk! En fijn!
KatyM, fijn he, dat hartje horen! Ik mag volgende week naar de vk, ben benieuwd (al heb ik het hartje zelf al wel gehoord een paar dagen geleden).
Verder heb ik het idee dat ze op mn werk heel erg moeilijk gaan doen over het feit dat ik minder wil gaan werken, niemand wil er iets over kwijt etc. Volgende week maar vast mn verzoek voor ouderschapsverlof inleveren, samen met de verklaring van de verloskundige die ik ook nog moet vragen. Maak me er stiekem best wel druk om..
Ja precies, ik ben altijd wel enthousiast en gelukkig gaat alles goed, maar dat kan ik daar niet echt kwijt ofzoquote:Op woensdag 11 januari 2012 16:26 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Dat dus idd
Hoe het gaat is altijd zo'n beetje de eerste vraag bij mijn vk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Marjolijntje:
Wat raar dat er niet fatsoenlijk op je gereageerd wordt![]()
quote:Op woensdag 11 januari 2012 16:28 schreef KatyM het volgende:
[..]
Ja precies, ik ben altijd wel enthousiast en gelukkig gaat alles goed, maar dat kan ik daar niet echt kwijt ofzo. Maarja als ik het echt vervelend ga vinden ga ik er wel wat van zeggen. Ze rouleren met z'n vieren, dus misschien zijn de andere 3 wel erg aardig, die ken ik alleen nog niet.
quote:Op woensdag 11 januari 2012 16:29 schreef Zoë23 het volgende:
KatyMJuist dat herken ik wel Zoë. Ik denk ook dat als het minder ging en ik veel stress had, dat ik deze manier van doen niet echt kon waarderen. Het is gewoon een pittige Amsterdam-Zuid vrouw, kort haar, hakken van minimaal 12 cmSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Marjolijntje:
Wat raar dat er niet fatsoenlijk op je gereageerd wordt. Colbertje met zebraprint. Zoiets
.
Maar goed dat ik weet dat het ook anders kan.
Ja dit is ook pas de tweede keer hoorquote:Op woensdag 11 januari 2012 16:34 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]hoe vaak ben je op controle geweest al?
Ik 2x echo, 1x intake, 1 x controle. Ken nu 4 vd 5 (1 vd vorige keer, 1 vd vorige keer en nu echo en controle, 2 van dit keer dus. En 1 daarvan had vorige keer ook al s vervangen)
Ik moet nog steeds kraamzorg regelen. De echo's doet iemand anders, dus ik zie d'r ook niet zoveel. Zei ze ook: Je hebt nu nog een bescheiden buik, maar straks na 20 weken ga je echt onwijs onploffen
.
Leuk.
Edit: Sonnetje, die kraamzorg moet je toch nu wel écht gaan regelen hoor!
[ Bericht 11% gewijzigd door KatyM op 11-01-2012 16:47:42 ]
quote:Op woensdag 11 januari 2012 16:20 schreef covie het volgende:
Soempie!
o nee half 2 nog gereageerd, das niet zo raar op een rustige dag.![]()
een baby update zal wel fijn zijn, ik ben hier bijna een storm aan het veroorzaken met mijn gegaap!
Ik werk nu 36 uur in de week (fulltime bij ons) en wil naar 24 (3 dagen van 8 uur). Maar volgens mij kunnen ze ook dat niet weigeren. Werk er langer dan een jaar (al bijna 4) en ben ook niet zo belangrijk dat wanneer ik minder werk, het bedrijf daar direct hinder van ondervind. Wat ik zo gevonden heb qua wetgeving moet het goed komen. Maar ik vind het zo rot dat er zo moeilijk over gedaan wordt. Maarja, dat is ook een beetje PZ bij ons bedrijf, raar mens wat er eigenlijk echt niet thuis hoort..quote:Op woensdag 11 januari 2012 16:27 schreef KatyM het volgende:
[..]
Bij mij doen ze ook moeilijk hoor. Het is een fulltime baan dus ik kan niet verwachten dat ik dat in 3 dagen kan doen, aldus m'n baas. Hoeveel uur werk je nu en wil je gaan werken dan?
Hier is het wel zo dat je minstens 6 maanden weer je oude uren moet werken als je ná het ouderschapsverlof je contract wil veranderen. Dat moet dan maar net kunnen, met opvang enzo. Zit in de CAO, weet niet hoe het wettelijk zit.quote:Op woensdag 11 januari 2012 16:54 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Klopt een urenvermindering mag niet geweigerd worden mits zwaar wegende redenen en die moeten ernstig goed onderbouwd zijn.
Maar leuk is het niet als je er zo voor moet strijden.
Overigens dames. Ik zou eerst ouderschapsverlof opnemen voordat je je contract laat verminderen. Krijg je nog een leuk centje van de belastingdienst voor namelijk
Dat heb ik in onze CAO niet kunnen vinden. Heeft iemand een linkje oid met meer informatie daarover? Anders wordt het voor mij niet de moeite waard ben ik bang..quote:Op woensdag 11 januari 2012 17:07 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Hier is het wel zo dat je minstens 6 maanden weer je oude uren moet werken als je ná het ouderschapsverlof je contract wil veranderen. Dat moet dan maar net kunnen, met opvang enzo. Zit in de CAO, weet niet hoe het wettelijk zit.
Haha, nou dan zou je denk ik genoegen moeten nemen met een miniscuul klein stukjequote:
quote:Op woensdag 11 januari 2012 17:38 schreef Fee-nix het volgende:
Dat hoop ik ook Soempie!
Maar waarschijnlijk zal het voor Kyara ook wel flink bijkomen zijn... Ze zal wel behoorlijk uitgeput zijn na al haar werk.
quote:Op woensdag 11 januari 2012 17:30 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Haha, nou dan zou je denk ik genoegen moeten nemen met een miniscuul klein stukje. Want zoveel blijft er niet over als wij klaar zijn
. Hongerrrrrr!!
Ja en de tijd vliegt dan.quote:Op woensdag 11 januari 2012 17:38 schreef Fee-nix het volgende:
Dat hoop ik ook Soempie!
Maar waarschijnlijk zal het voor Kyara ook wel flink bijkomen zijn... Ze zal wel behoorlijk uitgeput zijn na al haar werk.
Precies, ik kan me zo voorstellen dat ik ook niet meteen dezelfde dag het nieuws het internet op slinger hoorquote:Op woensdag 11 januari 2012 17:39 schreef Soempie het volgende:
[..]
En ik denk dat er eerder familie langs zal komen, dus groot gelijk dat ze dan niet hier posten.
Ja dat zeker!quote:Op woensdag 11 januari 2012 17:46 schreef Soempie het volgende:
Maar natuurlijk zijn we wel heel nieuwsgierig!
Is niet zo hoor! Wellicht is dat in de CAO van Phaidra zo geregeld, maar wettelijk niet. Wel is het zo dat je ruim vóór het aflopen van je ouderschapsverlof in overleg moet met je baas. Over het algemeen zal een werkgever idd niet zomaar weigeren, tenzij bedrijfsbezwarende redenen. En dan moet je wel een héél belangrijke functie hebben voordat dat het geval isquote:Op woensdag 11 januari 2012 17:28 schreef Marjolijntje het volgende:
[..]
Dat heb ik in onze CAO niet kunnen vinden. Heeft iemand een linkje oid met meer informatie daarover? Anders wordt het voor mij niet de moeite waard ben ik bang..
In onze CAO staat nog wel 13 maal de arbeidsduur per week (CAO 2009-2011, maar dat is niet veranderd), is dat wel zo of heb ik dan toch recht op die 26 maal?quote:Op woensdag 11 januari 2012 17:28 schreef Marjolijntje het volgende:
[..]
Dat heb ik in onze CAO niet kunnen vinden. Heeft iemand een linkje oid met meer informatie daarover? Anders wordt het voor mij niet de moeite waard ben ik bang..
Even, terugbetalen?quote:Op woensdag 11 januari 2012 17:12 schreef KatyM het volgende:
Thistleweed, misschien wordt het inderdaad later beter met de vk. Jij in ieder geval veel sterkte gewenst, het is ook best bikkelen af en toe hoor, vooral op het laatst lijkt me
Eigenlijk wel vreemd dat je als werkgever iemand aanneemt voor 40 uur en vervolgens niet kan weigeren als diegene 32 of 24 uur wil gaan werken.
En DML, ga zeker ouderschapsverlof opnemen. Het jammere is wel dat je dit in sommige gevallen moet terugbetalen als je een jaar na het opnemen een andere baan vindt. Dit schijnt bij reorganisaties dan weer niet te gelden.
Goeie tip Phaidra, over dat minimaal 6 maanden oude uren werken. Dat moet ik echt even goed uitzoeken.
Fee-Nix, bezorg je ook lasagna?
Ik werk bij de overheid en je krijgt je ouderschapsverlofuren voor 75% doorbetaald. Als je het aaneengesloten opneemt (je ouderschapsverlof) zelfs 100%, dus ik heb het idee dat het daarmee te maken heeft.quote:Op woensdag 11 januari 2012 17:51 schreef Gerberaatje het volgende:
[..]
Even, terugbetalen?wat is dat dan voor onzin? Het kost je werkgever niks namelijk
het verschil in pensioenbijdrage betaal je zelf. Verder wordt het bedrag aan uren ouderschapsverlof gewoon ingehouden van je salaris.
Ja het staat opgenomen, ze kunnen het terugvorderen, behalve als je dus 'overtollig' bent in een reorganisatie. Maar het is niet heel helder of ze dat nu in de praktijk ook doen. Ik heb nog een hoop uit te zoeken. Wilde eigenlijk mooi ouderschapsverlof opnemen en dan een andere baan zoeken (profiteeeurquote:Op woensdag 11 januari 2012 17:56 schreef Gerberaatje het volgende:
Oh oké.. maar alsnog raar dat je dat zou moeten terugbetalen? Het valt gewoon onder je arbeidsvoorwaarden... Maargoed, als ze dan in de CAO hebben opgenomen... (geen verstand van betaalde OV vanuit de werkgever)
Ja precies. Heb een vast contract.quote:Op woensdag 11 januari 2012 18:02 schreef Gerberaatje het volgende:
Zou even informeren inderdaad binnen hoeveel tijd je welk % moet terugbetalen en of dat aflooptheb je een vast contract?
Qua financieel is het wel een heel mooie regeling, gewoon 100%je zou dan bijna gek zijn om het niet te doen
Hmm val jij onder de rijksoverheid CAO? Ik niet namelijk. Wij hebben een aparte CAO.quote:Op woensdag 11 januari 2012 18:27 schreef Mereltje het volgende:
Ik werk ook bij de overheid maar krijg geen 75% of 100% vergoed, wordt alleen gekort in mijn verlofuren. Geen idee hoeveel ik van de belastingdienst terugkrijg. Mij werd ook geadviseerd om niet meteen mijn contract aan te passen naar minder uren.
Dat is een 'netto' bedrag! Met een max. van ¤ 650 (om en nabij) per maand, als je fulltime Ov opneemt op basis van FT dienstverbandquote:Op woensdag 11 januari 2012 18:34 schreef Mereltje het volgende:
Is dat bruto of netto? Mooie meevaller dan. Heb van maart tm juli 2011, 8 uur opgenomen per week.
Zit niet bij de rijks cao, maar provincie cao. Katy dat is een mooie cao van jou dan.
Voor dit jaar is het écht gunstiger om eerst nog OV op te nemen, omdat je dus van de belastingdienst zo'n ¤ 4,- per uur OV terugkrijgt! Je betaald wel iets meer voor je pensioen maar dit is een verwaarloosbaar bedrag. Na dit jaar zal de korting van de belastingdienst eruit gaan en dan is alleen het pensioen gedeelte nog het voordeel. Dan is het misschien wel verstandig om meteen je contract terug te laten schroeven. Maar voor dit jaar is mijn tip: neem die OV op!quote:Op woensdag 11 januari 2012 18:21 schreef Jipster het volgende:
Ik lees even mee over ouderschapsverlof. Ik vond het best ingewikkeld, maar heb ervoor gekozen toch terug te gaan in uren gelijk na het aflopen van mijn verlof, want anders ga ik er nog meer op achteruit omdat ik dan ook geld inlever voor het persioengedeelte. En aangezien wij een nieuw huis hebben gekocht, en ik dus nu al weet dat ik niet langer dan max. 1 jaar nog hier zal werken, dacht ik dat het me niks meer opleverde om (onbetaald) ouderschapsuren op te nemen. Volgens mij kun je het ook meenemen als je het nog niet aangebroken hebt, naar een andere werkgever.
Als ik dit niet goed gedacht heb, hoor ik het graag, want nu nog in verlof enzo![]()
Kyara ik hoop dat alles goed is gegaan en jullie lekker van en met elkaar aan het genieten zijn!
Met risico op spuit 11: bij ons wordt 13x de arbeidsduur nog voor 62,5% doorbetaald, daarna nog 13x onbetaald. Het betaalde deel moeten wij ook terugbetalen als we binnen een bepaalde tijd weggaan.quote:Op woensdag 11 januari 2012 17:51 schreef Gerberaatje het volgende:
[..]
Even, terugbetalen?wat is dat dan voor onzin? Het kost je werkgever niks namelijk
het verschil in pensioenbijdrage betaal je zelf. Verder wordt het bedrag aan uren ouderschapsverlof gewoon ingehouden van je salaris.
Oh op die fiets! Ja als je je belasting jaarlijks doet, krijg je het pas na de definitieve aanslag.. daarom hebben wij destijds gekozen om een maandelijkse voorlopige toeslag aan te vragen.. dan krijg ik dus maandelijks mijn OV-korting terugquote:Op woensdag 11 januari 2012 19:30 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Nee ze zegt dat ze het 1x op wil nemen voordat de korting wordt afgeschaft maar dan krijgt ze dus geen salaris in die tijd. Alleen achteraf de teruggaaf hiervoor van belastingdienst.
+1quote:Op woensdag 11 januari 2012 20:17 schreef flugeltje het volgende:
Nog niets van Kyara? Ik begin mezelf een beetje zorgen te maken nu...
Nee hoor als het goed is is daar gewoon rekening mee gehoudenquote:Op woensdag 11 januari 2012 20:23 schreef Troeta het volgende:
Maar is dat dit jaar nog steeds dat je kinderopvangtoeslag krijgt als je ov opneemt? Ze hameren er toch zo op dat je geen toeslag kan krijgen als je gewoon thuis zit? Of zijn ze dit gedeelte vergeten, dat zou wel mooi zijn.
SPOILER: Voor het vergelijk hier Willem bij de 3DOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
En ook zo grappig dat we er echt Willem in herkennen, alleen dan een Willem met hapwangenquote:
quote:Op woensdag 11 januari 2012 21:04 schreef flugeltje het volgende:
Ik zit me hier toch een partij trots te wezen
Wat zijn de uitslagen van jouw GTT's?quote:Op woensdag 11 januari 2012 21:06 schreef flugeltje het volgende:
Dit is een pretecho sproet, ik heb volgende week een groeiecho op het ziekenhuis, ben benieuwd wat die ervan vinden. Lijkt me wel dat ze het in de gaten gaan houden, want nu al 3 weken voor op oorspronkelijke datum is ook wat fors...
Was de laatste keer helemaal goed, gewone glucose ook prima in orde. Volgende week weer een OGTT, ben benieuwd of die weer in orde is... Controles vanochtend trouwens ook prima, bloeddruk 124/75, geen eiwit en nu totaal +11 (met laarzen aanquote:Op woensdag 11 januari 2012 21:10 schreef Marrije het volgende:
[..]
Wat zijn de uitslagen van jouw GTT's?
Gelukkig maar, wel fijn dat ze het in de gaten blijven houden.quote:Op woensdag 11 januari 2012 21:12 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Was de laatste keer helemaal goed, gewone glucose ook prima in orde. Volgende week weer een OGTT, ben benieuwd of die weer in orde is... Controles vanochtend trouwens ook prima, bloeddruk 124/75, geen eiwit en nu totaal +11 (met laarzen aan) dus dat gaat eigenlijk allemaal heel goed... Ik hou niet echt vocht vast, heb wel veel dorst, maar plas weer niet vaker... Op dit moment is er niets wat zou kunnen wijzen op een verstoorde suikerhuishouding, behalve dan de groei van Pieter...
Oh hou op, doe weg.... Ik begin meteen weer te rammelen en deze is niet eens helemaal afquote:Op woensdag 11 januari 2012 21:15 schreef Ssserpente het volgende:
Flugel, als jullie een meisje hadden gekregen had ze er zo uitgezien!
[ afbeelding ]
Ik zag 'r op de site van V&D en moest meteen aan jou denken.quote:Op woensdag 11 januari 2012 21:19 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Oh hou op, doe weg.... Ik begin meteen weer te rammelen en deze is niet eens helemaal af
@Kuuks, ik word sowieso erg goed in de gaten gehouden en er is nu niets om je zorgen over te maken. Ik was zelf toen ik geboren werd ook een 8-ponder en de lichtste van de 6 kids die m'n moeder heeft gekregen, zit ook wel een beetje in de familie dus
@Fee-nix, ik hoop ook dat alles gewoon in orde is en ze gewoon heel erg moe zijn allemaal. Morgen horen we vast iets inderdaad...
Gefeliciteerd lieverd , hij is er je mannetj.. ben zo benieuwd!! geniet ze samenquote:Op woensdag 11 januari 2012 21:58 schreef Kyara het volgende:
eindelijk iets te melden, vandaag om 18.02 is onze zoon geboren. Hij heet Midas Robin, 51 cm, 3390 gram en met flinke bos haar. Geboren met knip en pomp dus nu hoofdpijn. Ik mocht daarna naar de ok om de placenta te laten verwijderen. Redelijk wat bloedverlies maar mijn hb kon wat hebben, nu slapen want zooo moe...
Dat was het ook, maar op pure power en wilskracht heeft Kyara die kleine, met wat hulp van buitenaf, eruit geperst. Het heeft veel van dr gevergd maar ze heeft de klus toch maar even geklaard. Diep, diep, diep respect. Ik had de handdoek al lang in de ring gegooid.quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:25 schreef Soempie het volgende:
huuuuuuuu, om 10.00 uur vanmorgen had je 8 cm en pas om 18.00 uur geboren.Wat moet het zwaar geweest zijn.
Echt hequote:Op woensdag 11 januari 2012 23:03 schreef Argento het volgende:
[..]
Dat was het ook, maar op pure power en wilskracht heeft Kyara die kleine, met wat hulp van buitenaf, eruit geperst. Het heeft veel van dr gevergd maar ze heeft de klus toch maar even geklaard. Diep, diep, diep respect. Ik had de handdoek al lang in de ring gegooid.
Zo, en nu jij!
quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:03 schreef Argento het volgende:
[..]
Dat was het ook, maar op pure power en wilskracht heeft Kyara die kleine, met wat hulp van buitenaf, eruit geperst. Het heeft veel van dr gevergd maar ze heeft de klus toch maar even geklaard. Diep, diep, diep respect. Ik had de handdoek al lang in de ring gegooid.
Zo, en nu jij!
Hoe is dat dan mogelijk? Duurt die laatste cm dan echt heel lang? Of heel lang persweeën? Of geen persweeën?quote:Op donderdag 12 januari 2012 07:38 schreef Susie het volgende:
Wat een mooi ventje!![]()
En inderdaad wat een klus! Maar goed gedaan!![]()
En nu ik dit type, bedenk ik mij dat ik om 11:30 9 cm had en Anouk er om 18:30 was, ook met knip en pomp...
Bij mij namen mijn weeen af, dus dan komt die laatste cm er niet... in het zkh kreeg ik wee-opwekkers, toen kwam die er wel (geloof ikquote:Op donderdag 12 januari 2012 07:54 schreef Soempie het volgende:
[..]
Hoe is dat dan mogelijk? Duurt die laatste cm dan echt heel lang? Of heel lang persweeën? Of geen persweeën?
Ja he, maar mijn baby valt er een dezer dagen gewoon uit..quote:Op donderdag 12 januari 2012 08:32 schreef Kuukske het volgende:
Goeie vragen die je daar stelt Soemp.
Euhm, nee had geen pijn omdat die ontsluiting vergevorderd was. Weeen doen wel wat pijn ja. Iedereen heeft natuurlijk een andere pijngrens, volgens mij is die van mij best hoog ofzo, want ik vond het prima te doen. Of de yoga-oefeningen hebben mij gewoon erg goed geholpen, ik zou het anders ook niet weten. Tijdens een wee sloot ik mij af van de anderen, was in mijn eigen wereldje zeg maar, goed ademen naar de buik toe en als de wee weg was, was ik er weer en kon ik weer grapjes maken.quote:Op donderdag 12 januari 2012 08:26 schreef Soempie het volgende:
Ah, duidelijk.Hoe zijn die uren dan, dat de weeën afnemen, heb je dan wel heel veel pijn, omdat die ontsluiting wel al vergevorderd is? Of doen alleen weeën pijn?
Komt goed vrouwkequote:Op donderdag 12 januari 2012 08:35 schreef Soempie het volgende:
Ja he, maar mijn baby valt er een dezer dagen gewoon uit..
Tijdens het persen wist ik het op een gegeven moment ook even niet meer hoor, maar daar heb je dan eenquote:Op donderdag 12 januari 2012 09:11 schreef flugeltje het volgende:
Hoe meer vermoeidheid hoe pijnlijker alles wordt ja, hier ook hele lange persfase. Ik vind het nog steeds knap dat er steeds toch weer een stukje energie kwam om door te gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |