SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Marjolijntje:
Wat raar dat er niet fatsoenlijk op je gereageerd wordt![]()
quote:Op woensdag 11 januari 2012 16:28 schreef KatyM het volgende:
[..]
Ja precies, ik ben altijd wel enthousiast en gelukkig gaat alles goed, maar dat kan ik daar niet echt kwijt ofzo. Maarja als ik het echt vervelend ga vinden ga ik er wel wat van zeggen. Ze rouleren met z'n vieren, dus misschien zijn de andere 3 wel erg aardig, die ken ik alleen nog niet.
quote:Op woensdag 11 januari 2012 16:29 schreef Zoë23 het volgende:
KatyMJuist dat herken ik wel Zoë. Ik denk ook dat als het minder ging en ik veel stress had, dat ik deze manier van doen niet echt kon waarderen. Het is gewoon een pittige Amsterdam-Zuid vrouw, kort haar, hakken van minimaal 12 cmSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Marjolijntje:
Wat raar dat er niet fatsoenlijk op je gereageerd wordt. Colbertje met zebraprint. Zoiets
.
Maar goed dat ik weet dat het ook anders kan.
Ja dit is ook pas de tweede keer hoorquote:Op woensdag 11 januari 2012 16:34 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]hoe vaak ben je op controle geweest al?
Ik 2x echo, 1x intake, 1 x controle. Ken nu 4 vd 5 (1 vd vorige keer, 1 vd vorige keer en nu echo en controle, 2 van dit keer dus. En 1 daarvan had vorige keer ook al s vervangen)
Ik moet nog steeds kraamzorg regelen. De echo's doet iemand anders, dus ik zie d'r ook niet zoveel. Zei ze ook: Je hebt nu nog een bescheiden buik, maar straks na 20 weken ga je echt onwijs onploffen
.
Leuk.
Edit: Sonnetje, die kraamzorg moet je toch nu wel écht gaan regelen hoor!
[ Bericht 11% gewijzigd door KatyM op 11-01-2012 16:47:42 ]
quote:Op woensdag 11 januari 2012 16:20 schreef covie het volgende:
Soempie!
o nee half 2 nog gereageerd, das niet zo raar op een rustige dag.![]()
een baby update zal wel fijn zijn, ik ben hier bijna een storm aan het veroorzaken met mijn gegaap!
Ik werk nu 36 uur in de week (fulltime bij ons) en wil naar 24 (3 dagen van 8 uur). Maar volgens mij kunnen ze ook dat niet weigeren. Werk er langer dan een jaar (al bijna 4) en ben ook niet zo belangrijk dat wanneer ik minder werk, het bedrijf daar direct hinder van ondervind. Wat ik zo gevonden heb qua wetgeving moet het goed komen. Maar ik vind het zo rot dat er zo moeilijk over gedaan wordt. Maarja, dat is ook een beetje PZ bij ons bedrijf, raar mens wat er eigenlijk echt niet thuis hoort..quote:Op woensdag 11 januari 2012 16:27 schreef KatyM het volgende:
[..]
Bij mij doen ze ook moeilijk hoor. Het is een fulltime baan dus ik kan niet verwachten dat ik dat in 3 dagen kan doen, aldus m'n baas. Hoeveel uur werk je nu en wil je gaan werken dan?
Hier is het wel zo dat je minstens 6 maanden weer je oude uren moet werken als je ná het ouderschapsverlof je contract wil veranderen. Dat moet dan maar net kunnen, met opvang enzo. Zit in de CAO, weet niet hoe het wettelijk zit.quote:Op woensdag 11 januari 2012 16:54 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Klopt een urenvermindering mag niet geweigerd worden mits zwaar wegende redenen en die moeten ernstig goed onderbouwd zijn.
Maar leuk is het niet als je er zo voor moet strijden.
Overigens dames. Ik zou eerst ouderschapsverlof opnemen voordat je je contract laat verminderen. Krijg je nog een leuk centje van de belastingdienst voor namelijk
Dat heb ik in onze CAO niet kunnen vinden. Heeft iemand een linkje oid met meer informatie daarover? Anders wordt het voor mij niet de moeite waard ben ik bang..quote:Op woensdag 11 januari 2012 17:07 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Hier is het wel zo dat je minstens 6 maanden weer je oude uren moet werken als je ná het ouderschapsverlof je contract wil veranderen. Dat moet dan maar net kunnen, met opvang enzo. Zit in de CAO, weet niet hoe het wettelijk zit.
Haha, nou dan zou je denk ik genoegen moeten nemen met een miniscuul klein stukjequote:
quote:Op woensdag 11 januari 2012 17:38 schreef Fee-nix het volgende:
Dat hoop ik ook Soempie!
Maar waarschijnlijk zal het voor Kyara ook wel flink bijkomen zijn... Ze zal wel behoorlijk uitgeput zijn na al haar werk.
quote:Op woensdag 11 januari 2012 17:30 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Haha, nou dan zou je denk ik genoegen moeten nemen met een miniscuul klein stukje. Want zoveel blijft er niet over als wij klaar zijn
. Hongerrrrrr!!
Ja en de tijd vliegt dan.quote:Op woensdag 11 januari 2012 17:38 schreef Fee-nix het volgende:
Dat hoop ik ook Soempie!
Maar waarschijnlijk zal het voor Kyara ook wel flink bijkomen zijn... Ze zal wel behoorlijk uitgeput zijn na al haar werk.
Precies, ik kan me zo voorstellen dat ik ook niet meteen dezelfde dag het nieuws het internet op slinger hoorquote:Op woensdag 11 januari 2012 17:39 schreef Soempie het volgende:
[..]
En ik denk dat er eerder familie langs zal komen, dus groot gelijk dat ze dan niet hier posten.
Ja dat zeker!quote:Op woensdag 11 januari 2012 17:46 schreef Soempie het volgende:
Maar natuurlijk zijn we wel heel nieuwsgierig!
Is niet zo hoor! Wellicht is dat in de CAO van Phaidra zo geregeld, maar wettelijk niet. Wel is het zo dat je ruim vóór het aflopen van je ouderschapsverlof in overleg moet met je baas. Over het algemeen zal een werkgever idd niet zomaar weigeren, tenzij bedrijfsbezwarende redenen. En dan moet je wel een héél belangrijke functie hebben voordat dat het geval isquote:Op woensdag 11 januari 2012 17:28 schreef Marjolijntje het volgende:
[..]
Dat heb ik in onze CAO niet kunnen vinden. Heeft iemand een linkje oid met meer informatie daarover? Anders wordt het voor mij niet de moeite waard ben ik bang..
In onze CAO staat nog wel 13 maal de arbeidsduur per week (CAO 2009-2011, maar dat is niet veranderd), is dat wel zo of heb ik dan toch recht op die 26 maal?quote:Op woensdag 11 januari 2012 17:28 schreef Marjolijntje het volgende:
[..]
Dat heb ik in onze CAO niet kunnen vinden. Heeft iemand een linkje oid met meer informatie daarover? Anders wordt het voor mij niet de moeite waard ben ik bang..
Even, terugbetalen?quote:Op woensdag 11 januari 2012 17:12 schreef KatyM het volgende:
Thistleweed, misschien wordt het inderdaad later beter met de vk. Jij in ieder geval veel sterkte gewenst, het is ook best bikkelen af en toe hoor, vooral op het laatst lijkt me
Eigenlijk wel vreemd dat je als werkgever iemand aanneemt voor 40 uur en vervolgens niet kan weigeren als diegene 32 of 24 uur wil gaan werken.
En DML, ga zeker ouderschapsverlof opnemen. Het jammere is wel dat je dit in sommige gevallen moet terugbetalen als je een jaar na het opnemen een andere baan vindt. Dit schijnt bij reorganisaties dan weer niet te gelden.
Goeie tip Phaidra, over dat minimaal 6 maanden oude uren werken. Dat moet ik echt even goed uitzoeken.
Fee-Nix, bezorg je ook lasagna?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |