abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106686027
KatyM
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Marjolijntje:

Wat raar dat er niet fatsoenlijk op je gereageerd wordt :?
pi_106686047
Vorige keer liep t bij mij ook vaak uit, maar toen namen ze gewoon overal de tijd voor.
Dit keer loopt t amper uit, ze hebben wat verandert in de manier van werken ofzo :)
pi_106686221
quote:
7s.gif Op woensdag 11 januari 2012 16:28 schreef KatyM het volgende:

[..]

Ja precies, ik ben altijd wel enthousiast en gelukkig gaat alles goed, maar dat kan ik daar niet echt kwijt ofzo :+. Maarja als ik het echt vervelend ga vinden ga ik er wel wat van zeggen. Ze rouleren met z'n vieren, dus misschien zijn de andere 3 wel erg aardig, die ken ik alleen nog niet.
:D hoe vaak ben je op controle geweest al?
Ik 2x echo, 1x intake, 1 x controle. Ken nu 4 vd 5 (1 vd vorige keer, 1 vd vorige keer en nu echo en controle, 2 van dit keer dus. En 1 daarvan had vorige keer ook al s vervangen)

Ik moet nog steeds kraamzorg regelen :')
pi_106686297
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2012 16:29 schreef Zoë23 het volgende:
KatyM
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Marjolijntje:

Wat raar dat er niet fatsoenlijk op je gereageerd wordt :?
Juist dat herken ik wel Zoë. Ik denk ook dat als het minder ging en ik veel stress had, dat ik deze manier van doen niet echt kon waarderen. Het is gewoon een pittige Amsterdam-Zuid vrouw, kort haar, hakken van minimaal 12 cm :D. Colbertje met zebraprint. Zoiets :D.

Maar goed dat ik weet dat het ook anders kan :).

quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2012 16:34 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

:D hoe vaak ben je op controle geweest al?
Ik 2x echo, 1x intake, 1 x controle. Ken nu 4 vd 5 (1 vd vorige keer, 1 vd vorige keer en nu echo en controle, 2 van dit keer dus. En 1 daarvan had vorige keer ook al s vervangen)

Ik moet nog steeds kraamzorg regelen :')
Ja dit is ook pas de tweede keer hoor :D. De echo's doet iemand anders, dus ik zie d'r ook niet zoveel. Zei ze ook: Je hebt nu nog een bescheiden buik, maar straks na 20 weken ga je echt onwijs onploffen :D.

Leuk :').

Edit: Sonnetje, die kraamzorg moet je toch nu wel écht gaan regelen hoor! O+

[ Bericht 11% gewijzigd door KatyM op 11-01-2012 16:47:42 ]
  woensdag 11 januari 2012 @ 16:47:08 #105
30252 Soempie
Procreating
pi_106686773
quote:
2s.gif Op woensdag 11 januari 2012 16:20 schreef covie het volgende:
Soempie!

o nee half 2 nog gereageerd, das niet zo raar op een rustige dag. :*

:O een baby update zal wel fijn zijn, ik ben hier bijna een storm aan het veroorzaken met mijn gegaap!
:D

Ik beloof echt wel wat te zeggen als er iets gaat gebeuren. ;)

Katy, bij mijn vk is de eerste vraag altijd hoe het gaat, maar dat is altijd zo'n beetje tussen neus en lippen door. Mijn standaard antwoord is altijd dat het goed gaat, stom genoeg. Bijna als een reflex. 8)7 Maar zo tegen het einde vragen ze wat meer door en letten ze ook op hoe ik kijk en beweeg. Dus dan komt er makkelijker uit dat het wat minder gaat af en toe. Kan maar zo zijn dat er wat meer aandacht voor is als je nog wat verder bent?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_106686880
Asyniur, wat fijn dat je keuken het doet!
Flugel, van harte gefeliciteerd, mooi taart :)

Katym bij ons is het ook het eerste wat de verloskundige vraagt. Misschien dat het bij de andere verloskundige anders gaat hoewel het natuurlijk wel fijn is als je je bij alle vk goed voelt.

Hier net alle info van de kraamzorg binnen. Ben heel erg benieuwd hoe dat gaat lopen.

Verder valt het werken me zwaar. Veel zwaarder dan voor de kerstvakantie. Begin nu echt te merken dat ik dikker wordt en dat alles meer moeite kost. Ook mijn ogen gaan steeds meer achteruit. Zie af en toe wazig. Lang lopen wil ook niet echt meer. Hoop dat ik snel weer gewend ben aan het werken. Vind het wel lekker om weer voor de klas te kunnen staan.

Dus vaak te moe om hier echt heel veel te schrijven. Gok wel dat dat op mijn vrije dagen, in mijn vakanties en met mijn verlof wel een stuk meer zal worden.
pi_106686907
Oh, ik vergeet Kyara helemaal! Hoop dat die nu haar kleintje lekker in haar armen heeft!
pi_106687017
quote:
14s.gif Op woensdag 11 januari 2012 16:27 schreef KatyM het volgende:

[..]

Bij mij doen ze ook moeilijk hoor. Het is een fulltime baan dus ik kan niet verwachten dat ik dat in 3 dagen kan doen, aldus m'n baas :+. Hoeveel uur werk je nu en wil je gaan werken dan?
Ik werk nu 36 uur in de week (fulltime bij ons) en wil naar 24 (3 dagen van 8 uur). Maar volgens mij kunnen ze ook dat niet weigeren. Werk er langer dan een jaar (al bijna 4) en ben ook niet zo belangrijk dat wanneer ik minder werk, het bedrijf daar direct hinder van ondervind. Wat ik zo gevonden heb qua wetgeving moet het goed komen. Maar ik vind het zo rot dat er zo moeilijk over gedaan wordt. Maarja, dat is ook een beetje PZ bij ons bedrijf, raar mens wat er eigenlijk echt niet thuis hoort..
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_106687099
Klopt een urenvermindering mag niet geweigerd worden mits zwaar wegende redenen en die moeten ernstig goed onderbouwd zijn.
Maar leuk is het niet als je er zo voor moet strijden.

Overigens dames. Ik zou eerst ouderschapsverlof opnemen voordat je je contract laat verminderen. Krijg je nog een leuk centje van de belastingdienst voor namelijk O-)
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_106687629
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 16:54 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Klopt een urenvermindering mag niet geweigerd worden mits zwaar wegende redenen en die moeten ernstig goed onderbouwd zijn.
Maar leuk is het niet als je er zo voor moet strijden.

Overigens dames. Ik zou eerst ouderschapsverlof opnemen voordat je je contract laat verminderen. Krijg je nog een leuk centje van de belastingdienst voor namelijk O-)
Hier is het wel zo dat je minstens 6 maanden weer je oude uren moet werken als je ná het ouderschapsverlof je contract wil veranderen. Dat moet dan maar net kunnen, met opvang enzo. Zit in de CAO, weet niet hoe het wettelijk zit.

Op mijn afdeling werkt iedereen part-time, ik ben juist aangenomen met 32 uur om de lopende zaken in de gaten te kunnen houden. Het is direct bij mijn aanstelling al gezegd dat minder werken daarom niet wenselijk was (mijn voorganger heeft om die reden een functie op een andere afdeling gezocht). Nu ga ik waarschijnlijk ouderschapsverlof opnemen, dat kan blijkbaar wel. Dat ik dat in totaal ook 4 jaar vol kan houden, is geloof ik niet helemaal doorgedrongen :+ (4 uur in de week, ik ga dan om de week een dag minder werken).

Kyara, Argento... Hoe is het gegaan? Babynieuws willen we O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 11 januari 2012 @ 17:10:58 #111
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_106687760
Ik had ook nog helemaal niet op de taart van flugeltje gereageerd, ziet er erg lekker uit! Zelf gemaakt?

En ik wilde nog tegen Huubke van Asy zeggen: de zijkanten zijn geen uitgang he, mannetje. Je moet de navel hebben :P.

Marjolijntje vervelend dat ze zo moeilijk doen over minder uren werken. Fijn als je de wet aan je kant hebt, maar wat DML al zegt: niet leuk als je er zo voor moet strijden.

Zoë en KatyM vreemd dat die vk's niet vragen hoe het gaat. Bij mij is dat ook altijd standaard de eerste vraag. Nu bij de gyn ook trouwens. (En dan moet je idd oppassen dat je niet standaard 'goed' antwoord... haha)

Thistleweed sterkte met het werk en rot dat het steeds zwaarder wordt (maar natuurlijk ook wel logisch). Goed je rust nemen en hier regelmatig posten kan idd prima in de vakantie of in je verlof ;).

Zo, nu even de lasagne afmaken en in de oven gooien! :Y)
pi_106687822
Thistleweed, misschien wordt het inderdaad later beter met de vk. Jij in ieder geval veel sterkte gewenst, het is ook best bikkelen af en toe hoor, vooral op het laatst lijkt me :*

Eigenlijk wel vreemd dat je als werkgever iemand aanneemt voor 40 uur en vervolgens niet kan weigeren als diegene 32 of 24 uur wil gaan werken.

En DML, ga zeker ouderschapsverlof opnemen. Het jammere is wel dat je dit in sommige gevallen moet terugbetalen als je een jaar na het opnemen een andere baan vindt. Dit schijnt bij reorganisaties dan weer niet te gelden.

Goeie tip Phaidra, over dat minimaal 6 maanden oude uren werken. Dat moet ik echt even goed uitzoeken.

Fee-Nix, bezorg je ook lasagna? :@

[ Bericht 8% gewijzigd door KatyM op 11-01-2012 17:20:35 ]
pi_106688494
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 17:07 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Hier is het wel zo dat je minstens 6 maanden weer je oude uren moet werken als je ná het ouderschapsverlof je contract wil veranderen. Dat moet dan maar net kunnen, met opvang enzo. Zit in de CAO, weet niet hoe het wettelijk zit.
Dat heb ik in onze CAO niet kunnen vinden. Heeft iemand een linkje oid met meer informatie daarover? Anders wordt het voor mij niet de moeite waard ben ik bang..
  woensdag 11 januari 2012 @ 17:30:41 #114
250838 Fee-nix
pi_106688573
quote:
14s.gif Op woensdag 11 januari 2012 17:12 schreef KatyM het volgende:

Haha, nou dan zou je denk ik genoegen moeten nemen met een miniscuul klein stukje :P. Want zoveel blijft er niet over als wij klaar zijn ;). Hongerrrrrr!!
  woensdag 11 januari 2012 @ 17:35:38 #115
30252 Soempie
Procreating
pi_106688755
Nog niks? -O-

Ik hoop dat ze gewoon heel erg aan het genieten zijn samen. O+
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  woensdag 11 januari 2012 @ 17:38:11 #116
250838 Fee-nix
pi_106688873
:Y Dat hoop ik ook Soempie!
Maar waarschijnlijk zal het voor Kyara ook wel flink bijkomen zijn... Ze zal wel behoorlijk uitgeput zijn na al haar werk.
  woensdag 11 januari 2012 @ 17:39:53 #117
30252 Soempie
Procreating
pi_106688932
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 17:38 schreef Fee-nix het volgende:
Maar waarschijnlijk zal het voor Kyara ook wel flink bijkomen zijn... Ze zal wel behoorlijk uitgeput zijn na al haar werk.
:Y

En ik denk dat er eerder familie langs zal komen, dus groot gelijk dat ze dan niet hier posten.
pi_106688941
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 17:30 schreef Fee-nix het volgende:

[..]

Haha, nou dan zou je denk ik genoegen moeten nemen met een miniscuul klein stukje :P. Want zoveel blijft er niet over als wij klaar zijn ;). Hongerrrrrr!!
;( *trekt pruillip

Dan maar gebakken aardappels straks.

Ik denk inderdaad dat Kyara doodop aan het genieten is hoor. O+
  woensdag 11 januari 2012 @ 17:41:10 #119
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_106688982
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 17:38 schreef Fee-nix het volgende:
Ja en de tijd vliegt dan.
  woensdag 11 januari 2012 @ 17:46:04 #120
30252 Soempie
Procreating
pi_106689172
Maar natuurlijk zijn we wel heel nieuwsgierig!
  woensdag 11 januari 2012 @ 17:46:05 #121
250838 Fee-nix
pi_106689173
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 17:39 schreef Soempie het volgende:

[..]

:Y

En ik denk dat er eerder familie langs zal komen, dus groot gelijk dat ze dan niet hier posten.
Precies, ik kan me zo voorstellen dat ik ook niet meteen dezelfde dag het nieuws het internet op slinger hoor ;). Niet dat ik dat niet zou willen, maar je bent gewoon met hele andere dingen druk! En wat Marrije zegt: de tijd gaat dan zo snel!
  woensdag 11 januari 2012 @ 17:46:37 #122
250838 Fee-nix
pi_106689195
quote:
11s.gif Op woensdag 11 januari 2012 17:46 schreef Soempie het volgende:
Maar natuurlijk zijn we wel heel nieuwsgierig!
Ja dat zeker! ;)
pi_106689316
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 17:28 schreef Marjolijntje het volgende:

[..]

Dat heb ik in onze CAO niet kunnen vinden. Heeft iemand een linkje oid met meer informatie daarover? Anders wordt het voor mij niet de moeite waard ben ik bang..
Is niet zo hoor! Wellicht is dat in de CAO van Phaidra zo geregeld, maar wettelijk niet. Wel is het zo dat je ruim vóór het aflopen van je ouderschapsverlof in overleg moet met je baas. Over het algemeen zal een werkgever idd niet zomaar weigeren, tenzij bedrijfsbezwarende redenen. En dan moet je wel een héél belangrijke functie hebben voordat dat het geval is ;)

En let erop dames, 2012 is het laatste jaar dat je ouderschapsverlofkorting terug krijgt van de belasting dienst. Daarna kun je nog gewoon ouderschapsverlof opnemen, maar krijg je geen korting meer terug van de belastingdienst (zoals het er nu voorstaat, ik denk dat het er ook wel doorkomt). Dus dan komt het neer op onbetaald verlof, wat voor je pensioenopbouw wel fijn is in de periode dat je ouderschapsverlof opneemt. Maar qua financiën krijg je dan geen bijdrage meer.

Niet helemaal voor dit topic, maar je krijgt sowieso als je werkt en ouder bent geld terug van de belastingdienst, kan oplopen tot ik geloof zo'n ¤2000,- per jaar. Heet de IACK, inkomens afhankelijke combinatie korting. Toch weer een fijne meevaller :Y
pi_106689362
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 17:28 schreef Marjolijntje het volgende:

[..]

In onze CAO staat nog wel 13 maal de arbeidsduur per week (CAO 2009-2011, maar dat is niet veranderd), is dat wel zo of heb ik dan toch recht op die 26 maal?
Ik heb net nog eens in mijn CAO gekeken (zoetwaren) maar kan niks vinden over meer werken erna of terugbetalen oid.
Ik wil het inderdaad volgende week al aanvragen (ben dan 17 weken) lijkt me dat dat op tijd is ;)
pi_106689381
quote:
14s.gif Op woensdag 11 januari 2012 17:12 schreef KatyM het volgende:
Thistleweed, misschien wordt het inderdaad later beter met de vk. Jij in ieder geval veel sterkte gewenst, het is ook best bikkelen af en toe hoor, vooral op het laatst lijkt me :*

Eigenlijk wel vreemd dat je als werkgever iemand aanneemt voor 40 uur en vervolgens niet kan weigeren als diegene 32 of 24 uur wil gaan werken.

En DML, ga zeker ouderschapsverlof opnemen. Het jammere is wel dat je dit in sommige gevallen moet terugbetalen als je een jaar na het opnemen een andere baan vindt. Dit schijnt bij reorganisaties dan weer niet te gelden.

Goeie tip Phaidra, over dat minimaal 6 maanden oude uren werken. Dat moet ik echt even goed uitzoeken.

Even, terugbetalen? :? wat is dat dan voor onzin? Het kost je werkgever niks namelijk :D het verschil in pensioenbijdrage betaal je zelf. Verder wordt het bedrag aan uren ouderschapsverlof gewoon ingehouden van je salaris.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')