abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106689404
Ja Marjolijntje, je hebt gewoon recht op 26 maal je arbeidsduur :Y
pi_106689428
Ik duim ook heel hard datt bij K en A allemaal goed is gegaan! Spannend hoor..
pi_106689429
Fijn! Ik ga komend weekend maar eens een mooie brief schrijven denk ik! Thanks!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_106689520
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 17:51 schreef Gerberaatje het volgende:

[..]

Even, terugbetalen? :? wat is dat dan voor onzin? Het kost je werkgever niks namelijk :D het verschil in pensioenbijdrage betaal je zelf. Verder wordt het bedrag aan uren ouderschapsverlof gewoon ingehouden van je salaris.
Ik werk bij de overheid en je krijgt je ouderschapsverlofuren voor 75% doorbetaald. Als je het aaneengesloten opneemt (je ouderschapsverlof) zelfs 100%, dus ik heb het idee dat het daarmee te maken heeft.
pi_106689565
Oh oké.. maar alsnog raar dat je dat zou moeten terugbetalen? Het valt gewoon onder je arbeidsvoorwaarden... Maargoed, als ze dan in de CAO hebben opgenomen... (geen verstand van betaalde OV vanuit de werkgever :D)
pi_106689697
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 17:56 schreef Gerberaatje het volgende:
Oh oké.. maar alsnog raar dat je dat zou moeten terugbetalen? Het valt gewoon onder je arbeidsvoorwaarden... Maargoed, als ze dan in de CAO hebben opgenomen... (geen verstand van betaalde OV vanuit de werkgever :D)
Ja het staat opgenomen, ze kunnen het terugvorderen, behalve als je dus 'overtollig' bent in een reorganisatie. Maar het is niet heel helder of ze dat nu in de praktijk ook doen. Ik heb nog een hoop uit te zoeken. Wilde eigenlijk mooi ouderschapsverlof opnemen en dan een andere baan zoeken (profiteeeur :@), kijken of dat haalbaar is ;).
pi_106689811
Zou even informeren inderdaad binnen hoeveel tijd je welk % moet terugbetalen en of dat afloopt ;) heb je een vast contract?

Qua financieel is het wel een heel mooie regeling, gewoon 100% :D je zou dan bijna gek zijn om het niet te doen ;)
pi_106689975
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 18:02 schreef Gerberaatje het volgende:
Zou even informeren inderdaad binnen hoeveel tijd je welk % moet terugbetalen en of dat afloopt ;) heb je een vast contract?

Qua financieel is het wel een heel mooie regeling, gewoon 100% :D je zou dan bijna gek zijn om het niet te doen ;)
Ja precies. Heb een vast contract.

Ik haal het maar even weg, zo moeten we straks alleen maar meer bezuinigen :+.

[ Bericht 6% gewijzigd door KatyM op 11-01-2012 18:17:37 ]
pi_106690437
Jemig!! Overheid, daar kan het.... ongelofelijk..
pi_106690476
Terug moeten naar je oude uren eerst e.d. na je ouderschapsverlof is alleen als je dit gedeeltelijk vergoed krijgt via je CAO meestal. Dan is de situatie anders inderdaad maar helaas krijgen de meeste mensen er helemaal niks van vergoed dus dan is het handiger om eerst ouderschapsverlof op te nemen en daarna pas je contracturen terug te laten brengen.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_106690651
Ik lees even mee over ouderschapsverlof. Ik vond het best ingewikkeld, maar heb ervoor gekozen toch terug te gaan in uren gelijk na het aflopen van mijn verlof, want anders ga ik er nog meer op achteruit omdat ik dan ook geld inlever voor het persioengedeelte. En aangezien wij een nieuw huis hebben gekocht, en ik dus nu al weet dat ik niet langer dan max. 1 jaar nog hier zal werken, dacht ik dat het me niks meer opleverde om (onbetaald) ouderschapsuren op te nemen. Volgens mij kun je het ook meenemen als je het nog niet aangebroken hebt, naar een andere werkgever.

Als ik dit niet goed gedacht heb, hoor ik het graag, want nu nog in verlof enzo :D

Kyara ik hoop dat alles goed is gegaan en jullie lekker van en met elkaar aan het genieten zijn!
pi_106690741
Als je nog nooit ouderschapsverlof hebt opgenomen mag je dit inderdaad bij een nieuwe werkgever opnemen tot dat je kind 8 jaar oud is en je minimaal één jaar in dienst bent bij je werkgever.

Als je af hebt gesproken het in gedeeltes op te nemen mag je het ook bij een nieuwe werkgever nog opnemen trouwens. Maar een heel jaar lang elke week 4 uur opneemt bijvoorbeeld is aansluitend en dan 'verlies' je het recht als je tussentijds van werkgever veranderd.
The way you rock'n'roll
pi_106690888
Ik werk ook bij de overheid maar krijg geen 75% of 100% vergoed, wordt alleen gekort in mijn verlofuren. Geen idee hoeveel ik van de belastingdienst terugkrijg. Mij werd ook geadviseerd om niet meteen mijn contract aan te passen naar minder uren.
pi_106690984
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2012 18:27 schreef Mereltje het volgende:
Ik werk ook bij de overheid maar krijg geen 75% of 100% vergoed, wordt alleen gekort in mijn verlofuren. Geen idee hoeveel ik van de belastingdienst terugkrijg. Mij werd ook geadviseerd om niet meteen mijn contract aan te passen naar minder uren.
Hmm val jij onder de rijksoverheid CAO? Ik niet namelijk. Wij hebben een aparte CAO.
pi_106691006
Je krijgt van de belastingdienst per opgenomen ouderschapsverlof uur ¤4,18 terug.
The way you rock'n'roll
pi_106691241
Is dat bruto of netto? Mooie meevaller dan. Heb van maart tm juli 2011, 8 uur opgenomen per week.

Zit niet bij de rijks cao, maar provincie cao. Katy dat is een mooie cao van jou dan.
pi_106691321
Financiële aspecten uitbreiding ouderschapsverlof

Per 1 januari 2009 is het ouderschapsverlof uitgebreid van 13 maal de arbeidsduur per week naar 26 maal de arbeidsduur per week. Bij een voltijdsaanstelling betekent dit een uitbreiding van maximaal 494 uur naar maximaal 988 uur.
Bij ******** geldt dat het ouderschapsverlof gedeeltelijk (75%) wordt doorbetaald. Dit geldt echter alleen voor de “oude” periode en niet voor de periode waarmee het ouderschapsverlof is uitgebreid. Voor *****medewerkers wordt het ouderschapsverlof in de tweede periode van 13 weken (de uitbreiding dus) niet doorbetaald.

Financiële gevolgen

1. Eerste periode ouderschapsverlof van 13 x arbeidsduur p/w (maakt niet uit op welke manier het wordt opgenomen):

· De ouderschapsverlofuren worden voor 75% doorbetaald;

Het gaat dus wel om de eerste periode.

a. Als 100% ouderschapsverlof “aaneengesloten” wordt opgenomen, waarvan dus een deel volledig onbetaald is. Dit kan alleen in de vorm van zes maanden achter elkaar 100% ouderschapsverlof aaneengesloten of in ten hoogste zes periodes van ten minste één maand 100% ouderschapsverlof aaneengesloten:

· Zes maanden achter elkaar: eerste drie maanden 75% salaris, tweede drie maanden geen bezoldiging geen salaris over de ouderschapsverlofuren. Opgesplitst, ten hoogste zes periodes van ten minste één maand: de eerste periode, waarin het totaal aan ouderschapsverlof gelijk is aan 13 maal de arbeidsduur per week 75% van de bezoldiging, de tweede periode, waarin het totaal aan ouderschapsverlof gelijk is aan 13 maal de arbeidsduur per week (en opgeteld bij de eerste periode 26 maal), geen bezoldiging.

Weet je, ik ga wel even langs P&O binnenkort :').
pi_106691371
cao ziekenhuizen vordert ook dingen terug als aansluitend aan ouderschapsverlof uit dienst gaat weet ik. Tot dit jaar kon je ook sparen voor ouderschapsverlof met de levensloopregeling, dat wordt nu vitaliteitsregeling en nu weet niemand meer hoe het zit geloof ik...

maar ik kwam voor kyara nieuws. Niets dus? Zou het dan toch een ks geworden zijn? O en kindjes die geboren worden met 41w3 zijn heeeeel leuk hoor. Overigens, die van 40+2 ook :P
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_106691732
Ow sjipsie, nog geen Kyara en Argento nieuws.. Hoop op een gevalletje geen nieuws goed nieuws en dat ze maar aan het genieten zijn al!

Vind het ook een materie, het ouderschapsverlof. Mij is door P&O ook geadviseerd eerst ouderschapsverlof op te nemen ipv terug te gaan in uren. Ik weet nog steeds niet zo goed waarom eigenlijk.. ze had het ook over iets met pensioen? Want de ouderschapsverlofkorting gaat voor mij niet echt meer op ben ik bang, ik gok dat dat er per 2013 af gaat. En ik maak er pas gebruik van vanaf 1 oktober 2012. Het is bij ons wel erg flexibel, ze gaf ook aan dat het handig is om te kijken hoe de uren bevallen, voordat er al definitiefs iets gewijzigd is. Wat dat betreft heb ik een hele makkelijke en flexibele werkgever.
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_106691905
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 18:34 schreef Mereltje het volgende:
Is dat bruto of netto? Mooie meevaller dan. Heb van maart tm juli 2011, 8 uur opgenomen per week.

Zit niet bij de rijks cao, maar provincie cao. Katy dat is een mooie cao van jou dan.
Dat is een 'netto' bedrag! Met een max. van ¤ 650 (om en nabij) per maand, als je fulltime Ov opneemt op basis van FT dienstverband :)
pi_106692029
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 18:21 schreef Jipster het volgende:
Ik lees even mee over ouderschapsverlof. Ik vond het best ingewikkeld, maar heb ervoor gekozen toch terug te gaan in uren gelijk na het aflopen van mijn verlof, want anders ga ik er nog meer op achteruit omdat ik dan ook geld inlever voor het persioengedeelte. En aangezien wij een nieuw huis hebben gekocht, en ik dus nu al weet dat ik niet langer dan max. 1 jaar nog hier zal werken, dacht ik dat het me niks meer opleverde om (onbetaald) ouderschapsuren op te nemen. Volgens mij kun je het ook meenemen als je het nog niet aangebroken hebt, naar een andere werkgever.

Als ik dit niet goed gedacht heb, hoor ik het graag, want nu nog in verlof enzo :D

Kyara ik hoop dat alles goed is gegaan en jullie lekker van en met elkaar aan het genieten zijn!
Voor dit jaar is het écht gunstiger om eerst nog OV op te nemen, omdat je dus van de belastingdienst zo'n ¤ 4,- per uur OV terugkrijgt! Je betaald wel iets meer voor je pensioen maar dit is een verwaarloosbaar bedrag. Na dit jaar zal de korting van de belastingdienst eruit gaan en dan is alleen het pensioen gedeelte nog het voordeel. Dan is het misschien wel verstandig om meteen je contract terug te laten schroeven. Maar voor dit jaar is mijn tip: neem die OV op! :Y
pi_106692252
Omdat je meer pensioen krijgt als je meer uren werkt en bij ouderschapsverlof heb je op papier dus meer uren.

Gefeliciteerd flugeltje, leuk zo'n pretecho!
Spannend van kyara zeg, ben benieuwd!
Fijn dat je nieuwe keuken werkt Asy, veel plezier er mee!!

Ik heb vandaag de 12-wekenecho gehad, alles zag er goed uit, dun nekje zei ze. De baby zwaaide, of bewoog zijn armpje gewoon en Mex ging terugzwaaien O+
Zat ie maar te wijzen en daaaaaaaaaar te zeggen.
Baby was ook lekker aan het rondspringen en volgende week uitslag van het bloed prikken.
Meteen de echo op facebook gegooid, dus het is nu bekend, alleen nog op werk vertellen..
pi_106692269
Nog geen Kyara nieuws? -O- Nouja, ik ga er maar vanuit dat ze het te druk heeft met knuffelen met haar jongetje. *;

Ouderschapsverlof is bij mij onbetaald. Ik heb tnt 1 dag in de week opgenomen voor Hannah, en daarmee zou ik het in principe nog redden tot ergens in september. Althans, dat was de originele einddatum maar het OV zou tijdens zwangerschapsverlof opgeschort moeten zijn dus ik mag er 16 weken bij optellen.

Maar ik ben nu wel in dubio. Aangezien we in 2013 waarschijnlijk niets meer terugkrijgen is het misschien wel handiger om gewoon meteen al het verlof aaneengesloten op te nemen in 2012. Aan de andere kant betekent dat wel dat we tijdelijk op 1 salaris moeten leven en het ws. verstrekkende gevolgen heeft voor de kinderopvangtoeslag.

Trouwens, op mijn werk heb ik een contractje moeten tekenen dat alles teruggeschroefd wordt naar 80% (4 dagen). Dus naast salaris ook pensioen, verlofdagen en mobiliteitsvergoeding.
pi_106692369
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 17:51 schreef Gerberaatje het volgende:

[..]

Even, terugbetalen? :? wat is dat dan voor onzin? Het kost je werkgever niks namelijk :D het verschil in pensioenbijdrage betaal je zelf. Verder wordt het bedrag aan uren ouderschapsverlof gewoon ingehouden van je salaris.
Met risico op spuit 11: bij ons wordt 13x de arbeidsduur nog voor 62,5% doorbetaald, daarna nog 13x onbetaald. Het betaalde deel moeten wij ook terugbetalen als we binnen een bepaalde tijd weggaan.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_106692377
octopussy, op papier houd je je uren en dus ook je recht op kinderopvangtoeslag. Tenminste, dat heb ik begrepen..
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')