Ik werk bij de overheid en je krijgt je ouderschapsverlofuren voor 75% doorbetaald. Als je het aaneengesloten opneemt (je ouderschapsverlof) zelfs 100%, dus ik heb het idee dat het daarmee te maken heeft.quote:Op woensdag 11 januari 2012 17:51 schreef Gerberaatje het volgende:
[..]
Even, terugbetalen?wat is dat dan voor onzin? Het kost je werkgever niks namelijk
het verschil in pensioenbijdrage betaal je zelf. Verder wordt het bedrag aan uren ouderschapsverlof gewoon ingehouden van je salaris.
Ja het staat opgenomen, ze kunnen het terugvorderen, behalve als je dus 'overtollig' bent in een reorganisatie. Maar het is niet heel helder of ze dat nu in de praktijk ook doen. Ik heb nog een hoop uit te zoeken. Wilde eigenlijk mooi ouderschapsverlof opnemen en dan een andere baan zoeken (profiteeeurquote:Op woensdag 11 januari 2012 17:56 schreef Gerberaatje het volgende:
Oh oké.. maar alsnog raar dat je dat zou moeten terugbetalen? Het valt gewoon onder je arbeidsvoorwaarden... Maargoed, als ze dan in de CAO hebben opgenomen... (geen verstand van betaalde OV vanuit de werkgever)
Ja precies. Heb een vast contract.quote:Op woensdag 11 januari 2012 18:02 schreef Gerberaatje het volgende:
Zou even informeren inderdaad binnen hoeveel tijd je welk % moet terugbetalen en of dat aflooptheb je een vast contract?
Qua financieel is het wel een heel mooie regeling, gewoon 100%je zou dan bijna gek zijn om het niet te doen
Hmm val jij onder de rijksoverheid CAO? Ik niet namelijk. Wij hebben een aparte CAO.quote:Op woensdag 11 januari 2012 18:27 schreef Mereltje het volgende:
Ik werk ook bij de overheid maar krijg geen 75% of 100% vergoed, wordt alleen gekort in mijn verlofuren. Geen idee hoeveel ik van de belastingdienst terugkrijg. Mij werd ook geadviseerd om niet meteen mijn contract aan te passen naar minder uren.
Dat is een 'netto' bedrag! Met een max. van ¤ 650 (om en nabij) per maand, als je fulltime Ov opneemt op basis van FT dienstverbandquote:Op woensdag 11 januari 2012 18:34 schreef Mereltje het volgende:
Is dat bruto of netto? Mooie meevaller dan. Heb van maart tm juli 2011, 8 uur opgenomen per week.
Zit niet bij de rijks cao, maar provincie cao. Katy dat is een mooie cao van jou dan.
Voor dit jaar is het écht gunstiger om eerst nog OV op te nemen, omdat je dus van de belastingdienst zo'n ¤ 4,- per uur OV terugkrijgt! Je betaald wel iets meer voor je pensioen maar dit is een verwaarloosbaar bedrag. Na dit jaar zal de korting van de belastingdienst eruit gaan en dan is alleen het pensioen gedeelte nog het voordeel. Dan is het misschien wel verstandig om meteen je contract terug te laten schroeven. Maar voor dit jaar is mijn tip: neem die OV op!quote:Op woensdag 11 januari 2012 18:21 schreef Jipster het volgende:
Ik lees even mee over ouderschapsverlof. Ik vond het best ingewikkeld, maar heb ervoor gekozen toch terug te gaan in uren gelijk na het aflopen van mijn verlof, want anders ga ik er nog meer op achteruit omdat ik dan ook geld inlever voor het persioengedeelte. En aangezien wij een nieuw huis hebben gekocht, en ik dus nu al weet dat ik niet langer dan max. 1 jaar nog hier zal werken, dacht ik dat het me niks meer opleverde om (onbetaald) ouderschapsuren op te nemen. Volgens mij kun je het ook meenemen als je het nog niet aangebroken hebt, naar een andere werkgever.
Als ik dit niet goed gedacht heb, hoor ik het graag, want nu nog in verlof enzo![]()
Kyara ik hoop dat alles goed is gegaan en jullie lekker van en met elkaar aan het genieten zijn!
Met risico op spuit 11: bij ons wordt 13x de arbeidsduur nog voor 62,5% doorbetaald, daarna nog 13x onbetaald. Het betaalde deel moeten wij ook terugbetalen als we binnen een bepaalde tijd weggaan.quote:Op woensdag 11 januari 2012 17:51 schreef Gerberaatje het volgende:
[..]
Even, terugbetalen?wat is dat dan voor onzin? Het kost je werkgever niks namelijk
het verschil in pensioenbijdrage betaal je zelf. Verder wordt het bedrag aan uren ouderschapsverlof gewoon ingehouden van je salaris.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |