Je bent aangekomen in het kippenhok van het Flora & Fauna subforum op FOK!. Hier kom je alle vaste bezoekers tegen van F&F die hier naast onzinnige en grappige gesprekken ook serieuze discussies voeren over van alles en nog wat.
Onze opperbevelhebbers
Onze stamgasten
10.
Omhoogquote:Op maandag 9 januari 2012 23:31 schreef Greys het volgende:
Is dat wat Cat doet, foute woorden zelf goedkeuren?
(Wat is 'up' in het nederlands bv?)
Je keurt ze niet meteen goed, je geeft aan dat jij ze wel goed vindt, en dan neemt ie dat in beraadquote:Op maandag 9 januari 2012 23:31 schreef Greys het volgende:
Kennisen van mijn ouders zeiden dat vroeger altijd, als ze het eten op hadden. "Ik heb het up."quote:Op maandag 9 januari 2012 23:31 schreef Greys het volgende:
Ik lig al in bed en ga off nuquote:
grappen en grollenquote:
Die moet je ook swappen vlak voordat de letters op zijn als je ze toch niet kwijt gaat rakenquote:Op maandag 9 januari 2012 23:56 schreef Cat22 het volgende:
Laatste letters bij Greys en ik heb de Q en de X.
Ik speel het eerlijk.quote:Op maandag 9 januari 2012 23:58 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Die moet je ook swappen vlak voordat de letters op zijn als je ze toch niet kwijt gaat raken
Jaquote:Op dinsdag 10 januari 2012 00:32 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja we hebben het echt lang volgehouden he?
Thnx en immerquote:Op dinsdag 10 januari 2012 06:35 schreef Rewimo het volgende:
Succes vandaag Q, en lief zijn voor de dokter hè?
Succes!quote:
Wat ben jij vroeg uit bed gevallen!quote:
In de hibiscus? Kom daar eens gauw uit!quote:
quote:Op dinsdag 10 januari 2012 08:22 schreef Rewimo het volgende:
[..]
In de hibiscus? Kom daar eens gauw uit!
Succesquote:Op dinsdag 10 januari 2012 07:53 schreef Qwea het volgende:
Verdomme, pas om 09:50 aan de beurt![]()
Thnx beide!
Fijne vrijdag dag en have fun bij de kapper!quote:Op dinsdag 10 januari 2012 08:47 schreef Goodbye het volgende:
Ik ben vrij vandaag, maar was vroeg wakker.Beetje onbestemd gevoel heb ik, dus ik ga maar even afleiding zoeken.
Even douchen en aankleden en dan op naar den kappert!
Ik had Maes ook mee voor van te vorenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 09:05 schreef Qwea het volgende:
Pffff ik snap dat niet. Dan worden mensen opgenomen en dan nemen ze gewoon 2 mensen meeik snap best dat je iemand voor na de operatie wilt, maar ervoor?
Aah joh, tondeuse eroverquote:Op dinsdag 10 januari 2012 09:07 schreef Greys het volgende:
[..]
Fijne vrijdag dag en have fun bij de kapper!
Ik zou ook weer eens moeten, al meer dan een jaar niet geweest, maar beetje duur
Ja, 1 iemand, maar 2? Ik word een beetje gek van zequote:Op dinsdag 10 januari 2012 09:08 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik had Maes ook mee voor van te voren
Omdat ik dan niet in mijn eentje hoefde te zenuwen en af te wachten.
Sterkte
Ja ik vind het ook lekker, naar de kapperquote:Op dinsdag 10 januari 2012 09:09 schreef senesta het volgende:
Ja ik moet ook eigenlijk eens naar de kapper, mijn haar is weer veel te langVolgende maand maar.
Vind het wel altijd fijn als ik geweest ben.
Dat.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 09:14 schreef _Multiply86_ het volgende:
Dan kleur je het toch gewoon zelf
Ja dat doe ik dus ook af en toe tussendoorquote:Op dinsdag 10 januari 2012 09:14 schreef _Multiply86_ het volgende:
Dan kleur je het toch gewoon zelf
Oh, ik vind het altijd wel fijn om iemand bij me te hebben ter afleidingquote:Op dinsdag 10 januari 2012 09:13 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, 1 iemand, maar 2? Ik word een beetje gek van zeze ze zijn Adhd
Ik heb mo me gewoon laten afzetten en hem toen weer terug gestuurd
Dat vind ik écht kut voor je.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 09:07 schreef Greys het volgende:
[..]
Fijne vrijdag dag en have fun bij de kapper!
Ik zou ook weer eens moeten, al meer dan een jaar niet geweest, maar beetje duur
Nee johquote:
Wacht maar tot je ook grijs wordtquote:Ik hoef gelukkig alleen maar te knippen, die twee x twintig euro per jaar móet toch kunnen.
Ooh god, neequote:Op dinsdag 10 januari 2012 09:16 schreef senesta het volgende:
[..]
Oh, ik vind het altijd wel fijn om iemand bij me te hebben ter afleiding
Vroegah was je haar grijs furfen heel hipquote:
Er werd vandaag (?) geloof ik voor het eerst live tijdens een operatie getwitterd las ik in de Telegraaf. Nou, als Q effe opschiet is zij de eerstequote:
Echt, dat social media gaat soms te ver, willen mensen echt zo graag aandacht?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 10:01 schreef Greys het volgende:
[..]
Er werd vandaag (?) geloof ik voor het eerst live tijdens een operatie getwitterd las ik in de Telegraaf. Nou, als Q effe opschiet is zij de eerste
Pheno gefeliciteerd met je verjaaaaaaaaaaaaardag![]()
![]()
Twitteren kreng!quote:
Oh da's lekker op je verjaardagquote:Op dinsdag 10 januari 2012 10:00 schreef Pheno het volgende:
Oh, even nog mijn eigen herinnering aanzetten, ik moet me om twee uur in het ziekenhuis melden
Lekker stroom door mijn lichaam heen jagen om wat zenuwen te testen.
Mja, ik was bij de intake laat aan d ebeurt. De afspraakbalie was daarna dicht (pc's al uit). Daarna sturen ze me een brief met een keiharde datum. Misschien dachten ze wel dat ik vrij was op mijn verjaardagquote:Op dinsdag 10 januari 2012 10:02 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh da's lekker op je verjaardag![]()
Succes!
ben je echt nu live aan het postenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 10:21 schreef Qwea het volgende:
Oke, alles afgesloten, doeken, ect. Ruggenprik werkt, voet schoongemaakt
Sterkte en succesquote:Op dinsdag 10 januari 2012 10:21 schreef Qwea het volgende:
Arme verpleegkundigen.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 10:21 schreef Qwea het volgende:
In Sneek zijn geen knappe broedersquote:Op dinsdag 10 januari 2012 10:27 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Arme verpleegkundigen.![]()
Fijn dat de ruggeprik het goed doet en je niet hoefde te bezwijmen in de armen van een broeder.
Ik hou ook van naar de kapper gaanquote:Op dinsdag 10 januari 2012 09:13 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja ik vind het ook lekker, naar de kapper
Maar als ik het laat knippen wil ik het eigenlijk ook laten kleuren (want grijze haren) en dan ben je zo (met lang haar tenminste) 80+ euro kwijt.
Toch een roesje gekregen? Nu lekker uitrusten.quote:
Kleintje voor de prik erin gingquote:Op dinsdag 10 januari 2012 10:59 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Toch een roesje gekregen? Nu lekker uitrusten.
Alleen knippen bij de kapper en zelf verven dan? Maar ja, als de noodzaak er niet echt is snap ik ook wel dat dat niet het eerste is waar je aan denkt qua geld uitgevenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 09:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee johHet kon wel, maar dan gaf ik het liever aan iets anders uit
[..]
Wacht maar tot je ook grijs wordt![]()
Had je de ruggenprik voor het afnemen van hersenvocht trouwens? Of als verdoving?quote:
Ik vond dat wel een hele leuke (onbewuste?) woordspeling hahaquote:Op dinsdag 10 januari 2012 11:17 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Fijn dat het achter de rug is
Pheno, gefeliciteeeeeerd
Maar nu de vraag: leeft het OK personeel ook nog?quote:
Tuuuuuurlijk met een ruggenprik kan je niet zoveel, da's hun mazzelquote:Op dinsdag 10 januari 2012 12:06 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Maar nu de vraag: leeft het OK personeel ook nog?
quote:Op dinsdag 10 januari 2012 12:11 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Tuuuuuurlijk met een ruggenprik kan je niet zoveel, da's hun mazzel
Een kwartier geleden nog wel toen ik er langs kwamquote:
Dat valt alleszins meequote:Op dinsdag 10 januari 2012 12:20 schreef MissBitchy het volgende:
Een kwartier geleden nog wel toen ik er langs kwam
Hoe lang duurt het voor je wel iets weet? Gaat vast wel wat tijd over heen, maar dan maar gewoon hopen dat het een uitslag is waar je iets mee kan!quote:Op dinsdag 10 januari 2012 12:28 schreef Qwea het volgende:
Oke, terug op de afdeling. Enkel was in prde, afgezien van best wel wat ontstekingsweefsel. Dat heeft ze weggehaald en op de kweek gezet. Op de OK was in ene mijn bloeddruk veelste laag
Gevoel komt al iets terug. Zit nu aan de lunsj. Ben bij vlagen nog keisuf.
Sowieso over 2 weken terugkomen, meer weet ik nog niet.
Hoe bedoel je iets weet precies? Ik doelde zelf op hoelang met krukken e.d. de enkel was afgezien van dat weefsel schoon. Over 2 weken krijg ik de uitslag van dat weefsel en na 2 weken moet ik ook fysio doen.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 12:29 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Hoe lang duurt het voor je wel iets weet? Gaat vast wel wat tijd over heen, maar dan maar gewoon hopen dat het een uitslag is waar je iets mee kan!
Oooh, dus ze heeft wel wat gedaan, fijn! Hopen dat dat het oplost! En eet smakelijkquote:Op dinsdag 10 januari 2012 12:28 schreef Qwea het volgende:
Oke, terug op de afdeling. Enkel was in prde, afgezien van best wel wat ontstekingsweefsel. Dat heeft ze weggehaald en op de kweek gezet. Op de OK was in ene mijn bloeddruk veelste laag
Gevoel komt al iets terug. Zit nu aan de lunsj. Ben bij vlagen nog keisuf.
Sowieso over 2 weken terugkomen, meer weet ik nog niet.
Uitslag van de kweek! Maar twee weken, dus.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 12:33 schreef Qwea het volgende:
[..]
Hoe bedoel je iets weet precies? Ik doelde zelf op hoelang met krukken e.d. de enkel was afgezien van dat weefsel schoon. Over 2 weken krijg ik de uitslag van dat weefsel en na 2 weken moet ik ook fysio doen.
Ik poste idd live vanaf de ok. Heb ook een pic van de ok. Maar daarna was ik te druk in conclaaf met de arts die alles liet zien en uitlegdequote:Op dinsdag 10 januari 2012 10:22 schreef Laysa het volgende:
[..]
ben je echt nu live aan het posten?
Uhu, 2 weken. Dan moet ik ook naar dr terugquote:Op dinsdag 10 januari 2012 12:35 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Uitslag van de kweek! Maar twee weken, dus.
Thnx, broodjes zijn opquote:Op dinsdag 10 januari 2012 12:35 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Oooh, dus ze heeft wel wat gedaan, fijn! Hopen dat dat het oplost! En eet smakelijk
Weer zo lekker vroeg?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 12:36 schreef Qwea het volgende:
[..]
Uhu, 2 weken. Dan moet ik ook naar dr terug
Ai hope notquote:
En dat ben jij nooit, dus dat is best even wennen natuurlijkquote:Op dinsdag 10 januari 2012 12:40 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ai hope not![]()
Boooh, das kut, bij vlagen suf zijn. Ene moment ben je helder andere moment lijkt het alsof je kei dronken bent
Ja, ik had en heb het koudquote:Op dinsdag 10 januari 2012 12:41 schreef Ingetje79 het volgende:
Hopelijk was dat weefsel de oorzaak Q![]()
![]()
Bij mij knalde mijn toch niet al te hoge bloeddruk ook steeds onderuit bij de ruggenprik.
Ik lag toen helemaal te shaken en klappertanden en toen heeft een hele lieve OK assistente 2 handschoenen met warm water gevuld en die bij bij in de handen gelegd![]()
quote:Op dinsdag 10 januari 2012 12:41 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
En dat ben jij nooit, dus dat is best even wennen natuurlijk
Jupquote:Op dinsdag 10 januari 2012 12:43 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, ik had en heb het koudijskoud. Ik kreeg ook glucose ofzo, kan dat?
Ben nog steeds behoorlijk dizzy, ook bij vlagenquote:
1 april 2011 hebben ze een reefplastiek gedaan omdat ik het jaar ervoor in aug mijn enkelbanden gescheurd had.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 12:50 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Maar Q, ik heb even niet alles mee gekregen![]()
Wat hebben ze nu gedaan? Ben je iets wijzer?
Je hebt wel opgeletquote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:00 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
En dat haakje wat ze hadden gezien op de foto?
quote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:03 schreef Qwea het volgende:
[..]
Je hebt wel opgelet
Konden we niet vinden bij de scopie
Jup. Lijkt mij raar dat dat zulke pijn kan veroorzaken, maar je weet het niet. Althans, ik weet het niet.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:05 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]![]()
Dus dan maar duimen dat het ontstekingsweefsel de oorzaak was?
Ik heb een keer een ontsteking gehad in mijn kaak. Man, ik heb in mijn leven nog nooit zoveel pijn gehad.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:08 schreef Qwea het volgende:
[..]
Jup. Lijkt mij raar dat dat zulke pijn kan veroorzaken, maar je weet het niet. Althans, ik weet het niet.
Onderwater is iig wel een toffe, vriendelijke en uiterst bekwaamde arts imho. Samen met mijn internist de fijnste arts die ik heb en gehad heb.
Dan hoop ik echt dat dat het was. Maar ik had echt het idee dat het in de band/pees zat. Naja, we zien het vanzelfquote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:09 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Ik heb een keer een ontsteking gehad in mijn kaak. Man, ik heb in mijn leven nog nooit zoveel pijn gehad.
Nu zal dit wel iets anders zijn dan dat, maar ontstekingen kunnen dus fucking veel pijn doen!
Dat had ik toen ook, omdat het daar nog wel verdoofd was. En dat ging heel erg zeer doen.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:56 schreef Qwea het volgende:
Meeeh bloeddruk nog steeds te laag. En ik moet pissen maar het wil niet
Ik lig op een po, maar dat gaat hem niet worden hoorquote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:59 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Dat had ik toen ook, omdat het daar nog wel verdoofd was. En dat ging heel erg zeer doen.
Dokter snapte niet waar de pijn vandaan kwam en hing nog maar een zak vocht aan het infuus
Ik ben stiekem uit bed gegaan met de infuuszak en heb me zeker een half uur opgesloten in het toilet.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 14:00 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik lig op een po, maar dat gaat hem niet worden hoor
Spuit11quote:Op dinsdag 10 januari 2012 14:01 schreef MikeyMo het volgende:
Qwea voelt zich dronken, like what else is new
Dat wilde ik ook, maar zodra ik omhoog kkmt draait alles nog harderquote:Op dinsdag 10 januari 2012 14:01 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Ik ben stiekem uit bed gegaan met de infuuszak en heb me zeker een half uur opgesloten in het toilet.
Die opluchting zal ik van m'n levensdagen nooit meer vergeten![]()
Auwquote:Op dinsdag 10 januari 2012 14:17 schreef Qwea het volgende:
Gvd, katheter. Po wilde niet, plee ook niet. Er zit 850ml in
Ik heb het ook nog de hele dag/nacht koud gehad destijds, maar dat trekt wel weer bij.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 14:18 schreef Qwea het volgende:
En mn tenen zijn koud en blauwiggaat voorspoedig dus
En ik blijf dorst houden
niet bij me. Zitten wel 3 dekens overquote:Op dinsdag 10 januari 2012 14:20 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Ik heb het ook nog de hele dag/nacht koud gehad destijds, maar dat trekt wel weer bij.
Heb je geen grote sok/pantoffel oid wat over je tenen kan?
En even tukkie doen misschien? Maar dat ben je misschien ook wel aan het doen al, 't is al 10 minuten stilquote:Op dinsdag 10 januari 2012 14:46 schreef Qwea het volgende:
Vorige x had ik helemaal niet zo'n last. Wel koud gehad, maar dat was op de uitslaapkamer. Had ik nu ook trouwens. Kreeg je zoeen warme deken![]()
Maar we kijken even of het legen vd blaas heeft geholpen.
quote:Op dinsdag 10 januari 2012 14:57 schreef Strega het volgende:
Fijn dat het achter de rug is Q! Nu op naar een hopelijk snel herstel!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Boh, joost is anders best lekkerquote:Op dinsdag 10 januari 2012 10:32 schreef MissBitchy het volgende:
[..]
In Sneek zijn geen knappe broeders
Ik kwam op de OK ooit een studiegenoot tegen. Lekker blijkletsen terwijl hij mijn infuusje prikte en de hartplakkerts plakte.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 15:16 schreef Qwea het volgende:
[..]
Boh, joost is anders best lekker
Ik heb / had precies dezelfde mensen, ook verpleging, als 1 april
quote:Op dinsdag 10 januari 2012 15:17 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ik kwam op de OK ooit een studiegenoot tegen. Lekker blijkletsen terwijl hij mijn infuusje prikte en de hartplakkerts plakte.
Hebben ze een vent van je gemaakt!?!?!?!quote:
Jezus Cat, vrouwen kunnen ook lopend piesen hoorquote:Op dinsdag 10 januari 2012 15:27 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Hebben ze een vent van je gemaakt!?!?!?!
Maar... maar... dat drupt dan zo langs je benen.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 15:34 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Jezus Cat, vrouwen kunnen ook lopend piesen hoor
Oh dat is wel wat fijner danquote:Op dinsdag 10 januari 2012 15:38 schreef Qwea het volgende:
Beetje licht nog, niet echt meer zoals daarstraks. Wel heel moe. En mn voet doet pijn
Wel naar huis vanaaf toch?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 15:38 schreef Qwea het volgende:
Beetje licht nog, niet echt meer zoals daarstraks. Wel heel moe. En mn voet doet pijn
Ga dr wel vanuit, mo isser over een uurquote:
Kan hij je mooi je krukken aangeven.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 15:51 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ga dr wel vanuit, mo isser over een uur
Heb ik alllaaaaaaang ik ben al wezen plassen en alquote:Op dinsdag 10 januari 2012 15:51 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Kan hij je mooi je krukken aangeven.
Heb paracetamol, met tramadol achter de hand als het niet meer gaat. Maar zolang ik hem hoog leg, op een kussen en niet teveel beweeg heb ik niet zoveel pijn.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 15:42 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Oh dat is wel wat fijner danJa dat moe is lastig en die pijn gewoon vervelend natuurlijk. Krijg je er wel iets tegen? (excuses als er overheen gelezen heb) En welk topic bedoel je? Die van MK?
Haha, dan vraag ik de volgende keer ook naar Joostquote:Op dinsdag 10 januari 2012 15:16 schreef Qwea het volgende:
[..]
Boh, joost is anders best lekker
Ik heb / had precies dezelfde mensen, ook verpleging, als 1 april
quote:Op dinsdag 10 januari 2012 16:11 schreef MissBitchy het volgende:
[..]
Haha, dan vraag ik de volgende keer ook naar Joost
Hoe is het met je man?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 16:10 schreef indaha het volgende:
Fijn dat het weer achter de rug is Qwea en laat Mo maar rennen en je lekker verwennen
quote:Op dinsdag 10 januari 2012 16:14 schreef Maes het volgende:
![]()
Ik heb 'genoten' (sorry Q) van je live verslag uit de OK.
Laatste keer had ik een pleegzuster bloedwijn chagerijn, dan klinkt Joost toch beterquote:
+1quote:
Joost zit op de ok he! Althans, daar heb ik hem nu 2x gehad. Ik heb vet toffe pleegzusters op de afdelingquote:Op dinsdag 10 januari 2012 16:17 schreef MissBitchy het volgende:
[..]
Laatste keer had ik een pleegzuster bloedwijn chagerijn, dan klinkt Joost toch beter
Ah, dus Joost van de ok is okquote:Op dinsdag 10 januari 2012 16:19 schreef Qwea het volgende:
[..]
Joost zit op de ok he! Althans, daar heb ik hem nu 2x gehad. Ik heb vet toffe pleegzusters op de afdelingen mijn arts is ook tof.
quote:
Ik zou zeggen: ff naar de longen en het hart laten luisterenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 15:59 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hm, even eerst hier vragen voordat ik er een topic voor maak. Jullie kunnen me misschien wel helpen namelijk
Loebes heeft.. alweer.. wat. Hij loopt de hele tijd een soort hoest aka kokhals geluid te maken met ook braak nijgingen. Dit eigenlijk alleen zodra hij zich druk maakt. Maar net als nu ook ineens uit het niets. Zou het kunnen dat hij iets heeft ingeslikt ofzo en wat nu vast zit? Hij eet wel gewoon normaal enzo. Heeft iemand ooit met iets vergelijkbaars te maken gehad? Ik weet dat het vaag omschreven is. Maar zou niet weten hoe ik het anders moet omschrijven
Oke de opdracht is duidelijk:) Ik dacht eigenlijk dat hij weer eens een half kluifbotje naar binnen geslikt had ofzo.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 16:32 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: ff naar de longen en het hart laten luisterenMaar kan ook zomaar een simpele keelontsteking zijn. Niet te lang mee doortutteren
Ik zou de dierenarts even bellen om adviesquote:Op dinsdag 10 januari 2012 16:34 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Oke de opdracht is duidelijk:) Ik dacht eigenlijk dat hij weer eens een half kluifbotje naar binnen geslikt had ofzo.
Ga ik doen. Ben er ook ff in overleg met m'n vriend over.Zou mooi zijn 2x in 1 week bij de DA.Maar wat moet dat moet.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 16:35 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ik zou de dierenarts even bellen om advies
Dat hoesten/kokhalzen aan de riem heeft de hond van mn tante ook, is bij haar niets ernstigs volgens de DA. Maar als hij het "normaal" ook heeft nu zou ik iig bellen. Dat kost nog niks toch?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 16:40 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Als hij gewoon aan het rennen is heeft hij het trouwens niet. Aan de riem als hij weer eens trekt wel heel erg. Ik heb een maandag morgen hond
De kosten maken me niks uit hoor als het m'n prutser helpt. Ik ga iig even bellen. Maar dacht zelf wat informatie verschaffen kan geen kwaad.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 16:43 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Dat hoesten/kokhalzen aan de riem heeft de hond van mn tante ook, is bij haar niets ernstigs volgens de DA. Maar als hij het "normaal" ook heeft nu zou ik iig bellen. Dat kost nog niks toch?
Ik herken koda precies in hoe jij het beschrijftquote:Op dinsdag 10 januari 2012 16:40 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Als hij gewoon aan het rennen is heeft hij het trouwens niet. Aan de riem als hij weer eens trekt wel heel erg. Ik heb een maandag morgen hond
Nee eigenlijk niet. Vanochtend ging er een oogje open en daarna een en al blijheid omdat je immers jaren bent weggeweest volgens die hond. Maar geen gekokhalshoest geluiden. Maar DA is er niet. Ik ben morgen de eerste die aan de telefoon hangt bij ze.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 16:45 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
Ik herken koda precies in hoe jij het beschrijftAls ik iets heb geleerd van jullie is het idd verstandig toch even de DA te bellen ja. Doet die het trouwens ook als die net wakker is in de ochtend, of na een lange periode van slaap (2 uur vind ik dan ''lang'')? Koda doet/deed het met name na het slapen en aan de riem na het spelen. Bij hem was het een kleine ontsteking in de bronchieën.
Waar voedsel is voor 4 is ook voedsel voor 5 tochquote:Op dinsdag 10 januari 2012 16:50 schreef Oognip het volgende:
Vandaag hoorde ik op stage van iemand van de kraam dat er een vrouw was bevallen van een kindje van bijna 5 kilo. Ze is er pas bij de start van de bevalling achtergekomen dat ze zwanger wasze heeft al 2 kinderen en wil deze afstaan.
Ik kan het me niet voorstellen dat als je al 2 kinderen hebt, de derde afstaat.
5 kg pffffquote:Op dinsdag 10 januari 2012 16:50 schreef Oognip het volgende:
Vandaag hoorde ik op stage van iemand van de kraam dat er een vrouw was bevallen van een kindje van bijna 5 kilo. Ze is er pas bij de start van de bevalling achtergekomen dat ze zwanger wasze heeft al 2 kinderen en wil deze afstaan.
ok 5kilo is echt een huge baby? en dan weet je niet dat je zwanger bent? w-t-fquote:Op dinsdag 10 januari 2012 16:50 schreef Oognip het volgende:
Ik snap het sowieso ook niet dat je het niet doorhebt dat je zwanger bent!quote:Op dinsdag 10 januari 2012 16:50 schreef Oognip het volgende:
5 kilo is echt heel groot jaquote:Op dinsdag 10 januari 2012 16:52 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
ok 5kilo is echt een huge baby? en dan weet je niet dat je zwanger bent? w-t-f
Naja het is natuurlijk niet alleen voedsel. Als ze het nu al net redden, is het misschien wel goed toch?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 16:51 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Waar voedsel is voor 4 is ook voedsel voor 5 tochMaar 5 kilo
dat moet echt een huge baby zijn.
Zelfs dan kan ik het me niet voorstellenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 16:52 schreef _Multiply86_ het volgende:
[..]
Naja het is natuurlijk niet alleen voedsel. Als ze het nu al net redden, is het misschien wel goed toch?
Ja ik weet sorry het kwam misschien wat lomp over.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 16:52 schreef _Multiply86_ het volgende:
[..]
Naja het is natuurlijk niet alleen voedsel. Als ze het nu al net redden, is het misschien wel goed toch?
+1quote:Op dinsdag 10 januari 2012 16:53 schreef Oognip het volgende:
[..]
Zelfs dan kan ik het me niet voorstellen
Ook als je het wel weet kan dat hoorquote:Op dinsdag 10 januari 2012 16:59 schreef Oognip het volgende:
Maar goed het schijnt echt te kunnen; zwanger zijn zonder het door te hebben. Je buik schijnt niet opvallend te groeien zolang je het niet weet.
Maar je merkt dan toch wel verschil aan je menstruatie? En een kind van 5 kilo. Dan moet je wel een buik hebben lijkt mij? Of je moet van jezelf al aardig overgewicht hebben.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 16:59 schreef Oognip het volgende:
Maar goed het schijnt echt te kunnen; zwanger zijn zonder het door te hebben. Je buik schijnt niet opvallend te groeien zolang je het niet weet.
Hoeft allemaal niet. En voor hetzelfde geld heb je al een onregelmatige menstruatie of heb je gewoon bloedingenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 17:03 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Maar je merkt dan toch wel verschil aan je menstruatie? En een kind van 5 kilo. Dan moet je wel een buik hebben lijkt mij? Of je moet van jezelf al aardig overgewicht hebben.
Nee dat weet ik ookquote:Op dinsdag 10 januari 2012 17:02 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ook als je het wel weet kan dat hoor
Okequote:Op dinsdag 10 januari 2012 17:05 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Hoeft allemaal niet. En voor hetzelfde geld heb je al een onregelmatige menstruatie of heb je gewoon bloedingen
Zou dat niet de schrik en emotie van het moment zijn misschien?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 16:53 schreef Oognip het volgende:
[..]
Zelfs dan kan ik het me niet voorstellen
Het zou kunnen, ik hoop het van harte.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 17:08 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Zou dat niet de schrik en emotie van het moment zijn misschien?
Gelukkig is er een wettelijke bedenktijd.....
Ik heb het vaker gehoordquote:Op dinsdag 10 januari 2012 17:09 schreef Oognip het volgende:
[..]
Het zou kunnen, ik hoop het van harte.
Waarom? Het gaat er toch om dat het beste voor het kind besloten wordt? En als dat het beste is dan is dat alleen maar te prijzen vind ikquote:Op dinsdag 10 januari 2012 17:09 schreef Oognip het volgende:
[..]
Het zou kunnen, ik hoop het van harte.
Kijkt echt alsof tie wil zeggen.. "Je kunt me toch niks maken"quote:
Het lijkt me dat het voor het kind prettiger is om op te groeien bij je eigen ouders dan bij adoptie-/pleegouders en het gevoel te hebben dat ie niet gewenst was.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 17:14 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Waarom? Het gaat er toch om dat het beste voor het kind besloten wordt? En als dat het beste is dan is dat alleen maar te prijzen vind ik
Niet voor kunnen zorgen is wat anders dan ongewenst zijn.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 17:17 schreef Oognip het volgende:
[..]
Het lijkt me dat het voor het kind prettiger is om op te groeien bij je eigen ouders dan bij adoptie-/pleegouders en het gevoel te hebben dat ie niet gewenst was.
Als ik zeg 'ik hoop van harte dat ze zich bedenken' dan ga ik er vanuit dat ze met liefde zich bedacht heeft en dat is dus het beste voor het kind, vind ik.
Ik denk dat je beter bij adoptieouders kunt opgroeien die je echt willen dan bij ouders die je liever niet hadden gehad. Dan moet je zeggen "ik hoop dat ze er goed over nagedacht hebben" want het zich bedenken hoeft ook niet uit liefde te zijnquote:Op dinsdag 10 januari 2012 17:17 schreef Oognip het volgende:
[..]
Het lijkt me dat het voor het kind prettiger is om op te groeien bij je eigen ouders dan bij adoptie-/pleegouders en het gevoel te hebben dat ie niet gewenst was.
Als ik zeg 'ik hoop van harte dat ze zich bedenken' dan ga ik er vanuit dat ze met liefde zich bedacht heeft en dat is dus het beste voor het kind, vind ik.
Goed, de volgende keer zal ik zeggen dat ik hoop dat ze er goed over nagedacht hebbenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 17:21 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ik denk dat je beter bij adoptieouders kunt opgroeien die je echt willen dan bij ouders die je liever niet hadden gehad. Dan moet je zeggen "ik hoop dat ze er goed over nagedacht hebben" want het zich bedenken hoeft ook niet uit liefde te zijn
Een zo goed mogelijke toekomst voor een kind vind ik belangrijker dan bij de echte ouders opgroeien
Idd ditquote:Op dinsdag 10 januari 2012 17:21 schreef Samzz het volgende:
[..]
Niet voor kunnen zorgen is wat anders dan ongewenst zijn.
quote:Op dinsdag 10 januari 2012 17:23 schreef Oognip het volgende:
[..]
Goed, de volgende keer zal ik zeggen dat ik hoop dat ze er goed over nagedacht hebben
Ja nou goed, ik mag toch zelf wel weten hoe ik iets breng? Dat het dan niet helemaal duidelijk is, is jammer maar dan leg ik het gewoon uit.quote:
Precies. Al snap ik wel wat Oognip wil zeggen.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 17:23 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Idd ditWie weet wat die ouders voor thuissituatie hebben
Als jij diep in de schulden zit en al heel minimaal moet leven, kan ik me heel goed voorstellen dat een derde kind erbij rampzalig kan zijn.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 17:27 schreef miss_dynastie het volgende:
Maar dit is Nederland, toch? Het lijkt me meer voor de hand liggen dat er sprake is van schrik en emotie, dan wel het emotioneel niet aan kunnen, dan van zo weinig geld dat een kindje erbij écht niet meer kan en dat dat de reden voor afstaan is. Er zijn potjes, voorzieningen, instanties die daarbij van hulp kunnen zijn.
In de schuldsanering krijg je extra budget in zo'n geval. En de kinderbijslag mag je ook houden.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 17:29 schreef Samzz het volgende:
[..]
Als jij diep in de schulden zit en al heel minimaal moet leven, kan ik me heel goed voorstellen dat een derde kind erbij rampzalig kan zijn.
Ik zeg ook 'kan zijn'. Iedereen staat daar anders in en die vrouw zal vast een keuze maken die het beste is voor het kind. Of dat nu zelf opvoeden of adoptie is.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 17:32 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
In de schuldsanering krijg je extra budget in zo'n geval. En de kinderbijslag mag je ook houden.
We leven in Nederland, niet in een of ander derde wereld land waar je je kind moet afstaan uit financiële overwegingen, omdat er geen eten voor is. Dat het misschien niet gaat zoals je wil en je daarom zelf vindt dat je het af moet staan, soit, maar er is moeten en moeten.
Dat is mij echt wel bekend hoor. Maar ik heb nog nooit gehoord van iemand in Nederland die zijn kind moest afstaan, omdat hij er geen eten voor kon betalen, da's alles.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 17:35 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik zeg ook 'kan zijn'. Iedereen staat daar anders in en die vrouw zal vast een keuze maken die het beste is voor het kind. Of dat nu zelf opvoeden of adoptie is.
En ook in het goedverzorgde Nederland zijn er hele schrijnende gevallen.
Ik ken ze die met kind op straat worden gezet en verder niet geholpen worden door welke instantie dan ook omdat er nog 'familie' is.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 17:36 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dat is mij echt wel bekend hoor. Maar ik heb nog nooit gehoord van iemand in Nederland die zijn kind moest afstaan, omdat hij er geen eten voor kon betalen, da's alles.
quote:Op dinsdag 10 januari 2012 17:44 schreef Oognip het volgende:
JoepieBeffende voor 76 punten
Lekker multi
quote:Op dinsdag 10 januari 2012 17:27 schreef tombolafan het volgende:
Oeh, ik ga vanavond bij een vriendin eten die smst dat ze een jaccuzi hebben en of we badpak meenemen![]()
Die moet ik onthoudenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 17:44 schreef Oognip het volgende:
JoepieBeffende voor 76 punten
Lekker multi
Ik hoop het ook. Ben met name erg benieuwd of het nu klaar is. Heb er zelf een hard hoofd in, maar wie weet heb ik het misquote:Op dinsdag 10 januari 2012 17:59 schreef Loveless85 het volgende:
Qfijn dat alles voorspoedig ging, en hopelijk weet je snel meer!
Goeie hoop is niet verkeerd, tochquote:Op dinsdag 10 januari 2012 18:00 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik hoop het ook. Ben met name erg benieuwd of het nu klaar is. Heb er zelf een hard hoofd in, maar wie weet heb ik het mis
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |