5 kg pffffquote:Op dinsdag 10 januari 2012 16:50 schreef Oognip het volgende:
Vandaag hoorde ik op stage van iemand van de kraam dat er een vrouw was bevallen van een kindje van bijna 5 kilo. Ze is er pas bij de start van de bevalling achtergekomen dat ze zwanger wasze heeft al 2 kinderen en wil deze afstaan.
Ik kan het me niet voorstellen dat als je al 2 kinderen hebt, de derde afstaat.
ok 5kilo is echt een huge baby? en dan weet je niet dat je zwanger bent? w-t-fquote:Op dinsdag 10 januari 2012 16:50 schreef Oognip het volgende:
Vandaag hoorde ik op stage van iemand van de kraam dat er een vrouw was bevallen van een kindje van bijna 5 kilo. Ze is er pas bij de start van de bevalling achtergekomen dat ze zwanger wasze heeft al 2 kinderen en wil deze afstaan.
Ik snap het sowieso ook niet dat je het niet doorhebt dat je zwanger bent!quote:Op dinsdag 10 januari 2012 16:50 schreef Oognip het volgende:
5 kilo is echt heel groot jaquote:Op dinsdag 10 januari 2012 16:52 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
ok 5kilo is echt een huge baby? en dan weet je niet dat je zwanger bent? w-t-f
Naja het is natuurlijk niet alleen voedsel. Als ze het nu al net redden, is het misschien wel goed toch?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 16:51 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Waar voedsel is voor 4 is ook voedsel voor 5 tochMaar 5 kilo
dat moet echt een huge baby zijn.
Zelfs dan kan ik het me niet voorstellenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 16:52 schreef _Multiply86_ het volgende:
[..]
Naja het is natuurlijk niet alleen voedsel. Als ze het nu al net redden, is het misschien wel goed toch?
Ja ik weet sorry het kwam misschien wat lomp over.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 16:52 schreef _Multiply86_ het volgende:
[..]
Naja het is natuurlijk niet alleen voedsel. Als ze het nu al net redden, is het misschien wel goed toch?
+1quote:Op dinsdag 10 januari 2012 16:53 schreef Oognip het volgende:
[..]
Zelfs dan kan ik het me niet voorstellen
Ook als je het wel weet kan dat hoorquote:Op dinsdag 10 januari 2012 16:59 schreef Oognip het volgende:
Maar goed het schijnt echt te kunnen; zwanger zijn zonder het door te hebben. Je buik schijnt niet opvallend te groeien zolang je het niet weet.
Maar je merkt dan toch wel verschil aan je menstruatie? En een kind van 5 kilo. Dan moet je wel een buik hebben lijkt mij? Of je moet van jezelf al aardig overgewicht hebben.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 16:59 schreef Oognip het volgende:
Maar goed het schijnt echt te kunnen; zwanger zijn zonder het door te hebben. Je buik schijnt niet opvallend te groeien zolang je het niet weet.
Hoeft allemaal niet. En voor hetzelfde geld heb je al een onregelmatige menstruatie of heb je gewoon bloedingenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 17:03 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Maar je merkt dan toch wel verschil aan je menstruatie? En een kind van 5 kilo. Dan moet je wel een buik hebben lijkt mij? Of je moet van jezelf al aardig overgewicht hebben.
Nee dat weet ik ookquote:Op dinsdag 10 januari 2012 17:02 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ook als je het wel weet kan dat hoor
Okequote:Op dinsdag 10 januari 2012 17:05 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Hoeft allemaal niet. En voor hetzelfde geld heb je al een onregelmatige menstruatie of heb je gewoon bloedingen
Zou dat niet de schrik en emotie van het moment zijn misschien?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 16:53 schreef Oognip het volgende:
[..]
Zelfs dan kan ik het me niet voorstellen
Het zou kunnen, ik hoop het van harte.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 17:08 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Zou dat niet de schrik en emotie van het moment zijn misschien?
Gelukkig is er een wettelijke bedenktijd.....
Ik heb het vaker gehoordquote:Op dinsdag 10 januari 2012 17:09 schreef Oognip het volgende:
[..]
Het zou kunnen, ik hoop het van harte.
Waarom? Het gaat er toch om dat het beste voor het kind besloten wordt? En als dat het beste is dan is dat alleen maar te prijzen vind ikquote:Op dinsdag 10 januari 2012 17:09 schreef Oognip het volgende:
[..]
Het zou kunnen, ik hoop het van harte.
Kijkt echt alsof tie wil zeggen.. "Je kunt me toch niks maken"quote:
Het lijkt me dat het voor het kind prettiger is om op te groeien bij je eigen ouders dan bij adoptie-/pleegouders en het gevoel te hebben dat ie niet gewenst was.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 17:14 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Waarom? Het gaat er toch om dat het beste voor het kind besloten wordt? En als dat het beste is dan is dat alleen maar te prijzen vind ik
Niet voor kunnen zorgen is wat anders dan ongewenst zijn.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 17:17 schreef Oognip het volgende:
[..]
Het lijkt me dat het voor het kind prettiger is om op te groeien bij je eigen ouders dan bij adoptie-/pleegouders en het gevoel te hebben dat ie niet gewenst was.
Als ik zeg 'ik hoop van harte dat ze zich bedenken' dan ga ik er vanuit dat ze met liefde zich bedacht heeft en dat is dus het beste voor het kind, vind ik.
Ik denk dat je beter bij adoptieouders kunt opgroeien die je echt willen dan bij ouders die je liever niet hadden gehad. Dan moet je zeggen "ik hoop dat ze er goed over nagedacht hebben" want het zich bedenken hoeft ook niet uit liefde te zijnquote:Op dinsdag 10 januari 2012 17:17 schreef Oognip het volgende:
[..]
Het lijkt me dat het voor het kind prettiger is om op te groeien bij je eigen ouders dan bij adoptie-/pleegouders en het gevoel te hebben dat ie niet gewenst was.
Als ik zeg 'ik hoop van harte dat ze zich bedenken' dan ga ik er vanuit dat ze met liefde zich bedacht heeft en dat is dus het beste voor het kind, vind ik.
Goed, de volgende keer zal ik zeggen dat ik hoop dat ze er goed over nagedacht hebbenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 17:21 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ik denk dat je beter bij adoptieouders kunt opgroeien die je echt willen dan bij ouders die je liever niet hadden gehad. Dan moet je zeggen "ik hoop dat ze er goed over nagedacht hebben" want het zich bedenken hoeft ook niet uit liefde te zijn
Een zo goed mogelijke toekomst voor een kind vind ik belangrijker dan bij de echte ouders opgroeien
Idd ditquote:Op dinsdag 10 januari 2012 17:21 schreef Samzz het volgende:
[..]
Niet voor kunnen zorgen is wat anders dan ongewenst zijn.
quote:Op dinsdag 10 januari 2012 17:23 schreef Oognip het volgende:
[..]
Goed, de volgende keer zal ik zeggen dat ik hoop dat ze er goed over nagedacht hebben
Ja nou goed, ik mag toch zelf wel weten hoe ik iets breng? Dat het dan niet helemaal duidelijk is, is jammer maar dan leg ik het gewoon uit.quote:
Precies. Al snap ik wel wat Oognip wil zeggen.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 17:23 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Idd ditWie weet wat die ouders voor thuissituatie hebben
Als jij diep in de schulden zit en al heel minimaal moet leven, kan ik me heel goed voorstellen dat een derde kind erbij rampzalig kan zijn.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 17:27 schreef miss_dynastie het volgende:
Maar dit is Nederland, toch? Het lijkt me meer voor de hand liggen dat er sprake is van schrik en emotie, dan wel het emotioneel niet aan kunnen, dan van zo weinig geld dat een kindje erbij écht niet meer kan en dat dat de reden voor afstaan is. Er zijn potjes, voorzieningen, instanties die daarbij van hulp kunnen zijn.
In de schuldsanering krijg je extra budget in zo'n geval. En de kinderbijslag mag je ook houden.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 17:29 schreef Samzz het volgende:
[..]
Als jij diep in de schulden zit en al heel minimaal moet leven, kan ik me heel goed voorstellen dat een derde kind erbij rampzalig kan zijn.
Ik zeg ook 'kan zijn'. Iedereen staat daar anders in en die vrouw zal vast een keuze maken die het beste is voor het kind. Of dat nu zelf opvoeden of adoptie is.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 17:32 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
In de schuldsanering krijg je extra budget in zo'n geval. En de kinderbijslag mag je ook houden.
We leven in Nederland, niet in een of ander derde wereld land waar je je kind moet afstaan uit financiële overwegingen, omdat er geen eten voor is. Dat het misschien niet gaat zoals je wil en je daarom zelf vindt dat je het af moet staan, soit, maar er is moeten en moeten.
Dat is mij echt wel bekend hoor. Maar ik heb nog nooit gehoord van iemand in Nederland die zijn kind moest afstaan, omdat hij er geen eten voor kon betalen, da's alles.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 17:35 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik zeg ook 'kan zijn'. Iedereen staat daar anders in en die vrouw zal vast een keuze maken die het beste is voor het kind. Of dat nu zelf opvoeden of adoptie is.
En ook in het goedverzorgde Nederland zijn er hele schrijnende gevallen.
Ik ken ze die met kind op straat worden gezet en verder niet geholpen worden door welke instantie dan ook omdat er nog 'familie' is.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 17:36 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dat is mij echt wel bekend hoor. Maar ik heb nog nooit gehoord van iemand in Nederland die zijn kind moest afstaan, omdat hij er geen eten voor kon betalen, da's alles.
quote:Op dinsdag 10 januari 2012 17:44 schreef Oognip het volgende:
JoepieBeffende voor 76 punten
Lekker multi
quote:Op dinsdag 10 januari 2012 17:27 schreef tombolafan het volgende:
Oeh, ik ga vanavond bij een vriendin eten die smst dat ze een jaccuzi hebben en of we badpak meenemen![]()
Die moet ik onthoudenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 17:44 schreef Oognip het volgende:
JoepieBeffende voor 76 punten
Lekker multi
Ik hoop het ook. Ben met name erg benieuwd of het nu klaar is. Heb er zelf een hard hoofd in, maar wie weet heb ik het misquote:Op dinsdag 10 januari 2012 17:59 schreef Loveless85 het volgende:
Qfijn dat alles voorspoedig ging, en hopelijk weet je snel meer!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |