abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106300714
quote:
10s.gif Op maandag 2 januari 2012 02:46 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

En welk belang zou Rusland daar dan bij hebben? Die grote gas en oliemagnaten zijn juist de mensen die Poetin aan de macht houden . Die zijn echt not amused als Poetin de gas geldkraan opeens dichtdraait vanwege een of ander 'ver van hun bed' kutconflict tussen de VS en het Iran.
Als Russisch gasmagnaat zo ik niet zo blij zo als de VS Iran binnenvalt eigenlijk.
pi_106300777
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 03:07 schreef Doler12 het volgende:

[..]

Als Russisch gasmagnaat zo ik niet zo blij zo als de VS Iran binnenvalt eigenlijk.
Zeker niet.
Gedeelte (1/4) van het totale gewonnen gas verkopen de Russen aan Iran.
Maar als de VS precisie-bombardementen zouden uitvoeren op doelen in Iran denk ik niet dat ze daar echt om zouden malen. Mogelijk zelfs toejuichen.

De dualiteit in Rusland is enorm. Ze zijn bang dat Iran mogelijk kernwapens ontwikkeld en tegelijkertijd willen ze hun belangrijkste handelspartner niet kwijt door een oorlog.

Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  maandag 2 januari 2012 @ 04:16:00 #153
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_106301046
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 02:29 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Weet je voor wie de Chinezen 90% van hun spullen maken? Niet voor hun eigen volk, die kunnen gadgets en luxe-artikelen namelijk helemaal niet veroorloven. :')

Als de pleuris uitbreekt tussen Rusland en De VS hoef je er echt niet op te rekenen dat China zich daar uitgebreid mee gaat bemoeien. Die kijken lachend toe hoe die Ruski's en Amerikanen elkaar afmaken. De onderlinge handelsbelangen tussen China en de VS zijn namelijk ook enorm. Alleen al vanwege de miljardenbelangen in Rare earth element.
Al zou Amerika morgen nog Noord Korea en Iran tegelijk binnenvallen zou China nooit om die reden de oorlog aan Amerika verklaren.

Totalitaire oorlog tussen China en VS is sowieso volledig uitgesloten en stupide omdat beide landen in staat zijn elkaar van grotendeels de kaart te vegen met nucleaire wapens. Beiden zouden direct wereldmacht af zijn nadien en bovendien honderden miljoenen doden kunnen betreuren. China zal nooit het vaste land of steden in de VS aanvallen en vice versa.

Maar even puur hypothetisch voor jou: Tijdens een eventueel gewapend conflict in The Pacific hebben de VS 11 vliegdekschepen, China 0. VS hebben 18.000 vliegtuigen tegen 5000 van China (veelal oudere type's SU) .... 2000 marineschepen tegen 500 van China enz enz. Om over de technologische suprematie maar te zwijgen.... Enne... Su 27 vs F-22's, F-18's en F16's, You do the math ;)

Enige waar China veruit superieur is is in absolute aantallen legereenheden. Maar als je die niet kunt mobiliseren heb je daar ook niks aan.
USA heeft anti-ICBM zooi :P.
Vergeet Japan en Z-Korea niet. Die zouden China wél direct aanvallen. En tegelijkertijd zou een groot deel van de bevolking, lijkt mij, in opstand komen. Gebruik maken van de chaos. Maar dat is allemaal natuurlijk voorlopig out of the question.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_106301217
quote:
7s.gif Op maandag 2 januari 2012 04:16 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Vergeet Japan en Z-Korea niet. Die zouden China wél direct aanvallen. En tegelijkertijd zou een groot deel van de bevolking, lijkt mij, in opstand komen. Gebruik maken van de chaos. Maar dat is allemaal natuurlijk voorlopig out of the question.
China heeft ca 33 onderzeeërs uitgerust om kernwapens te lanceren. China is niet een Irak of Afghanistan waar de VS even in 2-3 weken over heen kunnen walsen.
China is militair gezien absoluut in staat om een groot deel van de VS in de as te leggen. De VS hebben ook enorm veel fabrieken en belangen in China. Een oorlog lijkt mij echt ondenkbaar.

Datzelfde kan trouwens over Rusland gezegd worden. En al helemaal niet een wederzijdse massadestructie over iets relatief onbenulligs als Iran.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_106301237
Zodra de eerste ICBM de lucht in gaat (ongeacht WIE er nu eerst lanceert) zijn we sowieso allemaal fucked. Ik geloof werkelijk niet dat de mensheid tot zoveel achterlijkheid in staat is. _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door Stokstaart op 02-01-2012 05:30:26 ]
Groetjes, Ezio.
  † In Memoriam † maandag 2 januari 2012 @ 07:09:26 #156
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_106301490
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 05:20 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Datzelfde kan trouwens over Rusland gezegd worden. En al helemaal niet een wederzijdse massadestructie over iets relatief onbenulligs als Iran.
Het gaat om veel meer dan Iran.

Rusland voelt zich langzaam omsingeld, China idem. Tijdens het Bush regime verklaarde de VS openlijk dat werelddominantie het einddoel van de VS was. Met veel bombarie kondigde Obama een reset tussen de VS en Rusland aan. Amper een jaar later lag die alweer bij de vuilnis toen bleek dat Obama gewoon hetzelfde aggressieve beleid voerde.

Kijk naar Syrië. Daar is hetzelfde aan de hand. Als het hen lukt Assad eruit te gooien en hem te vervangen door een pro-westerse puppet regime komt de laatste Russische marinebasis in de Middellandse Zee in gevaar. Rusland is dus absoluut tegen ingrijpen in Syrië. Het gaat om invloedssfeer ed.

Kun je zeggen dat ze nooit oorlog gaan voeren over zoiets relatiefs onbenulligs als Syrië maar ze moeten ergens een lijn trekken want de VS/Nato machine walst anders gewoon door. Wanneer gaan ze anders een lijn trekken, pas wanneer de VS een basis aan de Russische grens opzet? (wat ze eigenlijk al doen met dat rakketschild)

Kan de VS denken en zeggen dat de Russen, Chinezen en andere niet-geallieerde landen bluffen en hen gewoon negeren maar dat is een gevaarlijk spelletje.

quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 05:24 schreef Stokstaart het volgende:
Zodra de eerste ICBM de lucht in gaat (ongeacht WIE er nu eerst lanceert) zijn we sowieso allemaal fucked. Ik geloof werkelijk niet dat de mensheid tot zoveel achterlijkheid in staat is. _O-
En hoe vaak is dat al niet door de geschiedenis heen gedacht?
  maandag 2 januari 2012 @ 07:18:41 #157
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  † In Memoriam † maandag 2 januari 2012 @ 07:28:17 #158
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_106301542
quote:
Dat sowieso. :Y
pi_106301775
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 07:09 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Het gaat om veel meer dan Iran.

Rusland voelt zich langzaam omsingeld, China idem. Tijdens het Bush regime verklaarde de VS openlijk dat werelddominantie het einddoel van de VS was. Met veel bombarie kondigde Obama een reset tussen de VS en Rusland aan. Amper een jaar later lag die alweer bij de vuilnis toen bleek dat Obama gewoon hetzelfde aggressieve beleid voerde.

Kijk naar Syrië. Daar is hetzelfde aan de hand. Als het hen lukt Assad eruit te gooien en hem te vervangen door een pro-westerse puppet regime komt de laatste Russische marinebasis in de Middellandse Zee in gevaar. Rusland is dus absoluut tegen ingrijpen in Syrië. Het gaat om invloedssfeer ed.

Kun je zeggen dat ze nooit oorlog gaan voeren over zoiets relatiefs onbenulligs als Syrië maar ze moeten ergens een lijn trekken want de VS/Nato machine walst anders gewoon door. Wanneer gaan ze anders een lijn trekken, pas wanneer de VS een basis aan de Russische grens opzet? (wat ze eigenlijk al doen met dat rakketschild)

Kan de VS denken en zeggen dat de Russen, Chinezen en andere niet-geallieerde landen bluffen en hen gewoon negeren maar dat is een gevaarlijk spelletje.

[..]

En hoe vaak is dat al niet door de geschiedenis heen gedacht?
Wat wil Rusland volgens jou nu gaan doen dan? Oorlog verklaren aan de VS?
Ik hou het op grootspraak . Bovendien heeft Poetin zelf niet eens gereageerd.
Groetjes, Ezio.
pi_106303512
quote:
10s.gif Op zondag 1 januari 2012 23:45 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Ehuh, ik weet niet hoor maar de USA bombardeert china helemaal kapot. Wat wilt china doen? De bevolking, die helemaal niet in 1 lijn achter de regering staat, in bootjes langs de amerikaanse vloten naar amerika toe sturen ?

Financieel gezien is een oorlog ook geen probleem voor de USA, dan ga je gewoon naar "oorlogsstand" a la ww2.
Financieel gezien is het alleen maar een probleem voor USA om oorlog te voeren, zeker in deze tijden. Hierbij onderschat je ook de militaire kracht van China, als je alleen maar denkt dat ze voetsoldaatjes hebben. En vergeet echter niet dat ook in USA een groot deel van de bevolking zou gaan protesteren mocht USA oorlog gaan voeren.
LIJST 11 BAZENPARTIJ AKA IK LUL JE DER UIT
pi_106303815
quote:

[..]

Weet je voor wie de Chinezen 90% van hun spullen maken? Niet voor hun eigen volk, die kunnen gadgets en luxe-artikelen namelijk helemaal niet veroorloven. :')

Al zou Amerika morgen nog Noord Korea en Iran tegelijk binnenvallen zou China nooit om die reden de oorlog aan Amerika verklaren.

Maar even puur hypothetisch voor jou: Tijdens een eventueel gewapend conflict in The Pacific hebben de VS 11 vliegdekschepen, China 0. VS hebben 18.000 vliegtuigen tegen 5000 van China (veelal oudere type's SU) .... 2000 marineschepen tegen 500 van China enz enz. Om over de technologische suprematie maar te zwijgen.... Enne... Su 27 vs F-22's, F-18's en F16's, You do the math ;)

Er zijn anders ruim genoeg chinezen die gadgets en luxe artikelen kunnen betalen, los van het feit of het nou gaat om het rijkere, midden segment of de allerarmsten. Maar datzelfde geld ook voor andere landen waaronder Amerika. Ook daar zijn in bepaalde gebieden grote armoede.

Al zou China morgen Japan binnenvallen, dan zou Amerika om die reden China nooit de oorlog verklaren. ;)

Je geeft het zelf al aan, het is een hypothese ;), deze cijfers zeggen USA niks omdat ze weten dat bij een oorlog er wel meer bij komt kijken.
  maandag 2 januari 2012 @ 11:37:42 #162
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_106304887
quote:

[..]

Als de pleuris uitbreekt tussen Rusland en De VS hoef je er echt niet op te rekenen dat China zich daar uitgebreid mee gaat bemoeien. Die kijken lachend toe hoe die Ruski's en Amerikanen elkaar afmaken. De onderlinge handelsbelangen tussen China en de VS zijn namelijk ook enorm. Alleen al vanwege de miljardenbelangen in Rare earth element.

Totalitaire oorlog tussen China en VS is sowieso volledig uitgesloten en stupide omdat beide landen in staat zijn elkaar van grotendeels de kaart te vegen met nucleaire wapens. Beiden zouden direct wereldmacht af zijn nadien en bovendien honderden miljoenen doden kunnen betreuren. China zal nooit het vaste land of steden in de VS aanvallen en vice versa.

Enige waar China veruit superieur is is in absolute aantallen legereenheden. Maar als je die niet kunt mobiliseren heb je daar ook niks aan.
Ja man, met zo'n enorm leger en honderden miljarden dollars verder is het hun nog niet gelukt om het conflict in Afghanistan te winnen. Of wat te denken van Irak? Ook niet een succes. Vietnam? Verloren. Korea? Patstelling.

Technologische suprematie, my ass :')
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  maandag 2 januari 2012 @ 12:39:05 #163
354945 dikkebroekzak
de dikste zakken mogen praten
pi_106306900
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 11:37 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Ja man, met zo'n enorm leger en honderden miljarden dollars verder is het hun nog niet gelukt om het conflict in Afghanistan te winnen. Of wat te denken van Irak? Ook niet een succes. Vietnam? Verloren. Korea? Patstelling.

_O_

Deze man snapt.

Dit wou ik ook neerzetten. Maar ik word hier als TS teveel getrolld als ik ergens over begin. Bedankt voor deze reactie.
"Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid. Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker,”
― Albert Einstein
  maandag 2 januari 2012 @ 12:42:39 #164
354945 dikkebroekzak
pi_106307016
quote:
7s.gif Op maandag 2 januari 2012 04:16 schreef Smoofie het volgende:

[..]

China en Rusland hebben ook ICBM's. Rusland zelfs tientallen.

En de protesten in China zullen meevallen. In de VS is het niet anders.
"Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid. Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker,”
― Albert Einstein
  maandag 2 januari 2012 @ 12:44:38 #165
354945 dikkebroekzak
pi_106307099
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 22:20 schreef Asgard het volgende:

[..]

Wat kan het India nou weer schelen als Pakistan een Indische grenspost aanvalt?
Territoriale soevereiniteit. En het is Indiaas niet Indische.
― Albert Einstein
  maandag 2 januari 2012 @ 12:50:29 #166
354945 dikkebroekzak
pi_106307303
quote:
10s.gif Op zondag 1 januari 2012 23:45 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Ehuh, ik weet niet hoor maar de USA bombardeert china helemaal kapot. Wat wilt china doen? De bevolking, die helemaal niet in 1 lijn achter de regering staat, in bootjes langs de amerikaanse vloten naar amerika toe sturen ?

Financieel gezien is een oorlog ook geen probleem voor de USA, dan ga je gewoon naar "oorlogsstand" a la ww2.
Er is niet zomaar een zalige oorlogstand. Net voor de uitbraak van WO 2 stonden de VS heel erg veel beter voor.

De huidige oorlogen van de VS worden gefinancierd door leningen uit het buitenland. Andermans geld dus. Geld dat de VS zelf niet eens heeft.

En met buitenland bedoel ik vooral bepaalde Midden Oosterse landen en..... China :')

Met sommige MO landen zijn ze al in het verkeerd keelgat geschoten. Met China kunnen ze zich het niet permitteren om de zoveelste vijand van te maken.
― Albert Einstein
  maandag 2 januari 2012 @ 12:59:14 #167
354945 dikkebroekzak
pi_106307661
quote:

[..]

Je kennis van China mankeert wat zie ik. Je onderschat hun capaciteiten veel te veels. En als de VS 90% van hun producten daar vandaan afnemen, hebben ze zeker geen probleem mee wanneer China vijand wordt :')

Economie is een soort afspraak tussen wereldlanden. Wanneer handel tussen de twee landen verslechtert zijn de resultaten zeldzaam eenzijdig. Zeker niet wanneer het zo'n groot overwicht betreft wat je noemt met je '90'% :'). Het ene land neemt af door geld te betalen, het andere incasseert door producten te leveren, zo is het.

China kan vast veel meer doen dan enkel wat voetsoldaten opsturen. :') Als je dat echt betwijfelt :') , moet je eerst je kennis van China bijspijkeren voordat je hier een waardige mede-disscussievoerder kan zijn, sorry dat ik het zo bont moet maken. :9
― Albert Einstein
  maandag 2 januari 2012 @ 13:04:31 #169
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_106307860
quote:
waar staat nederland? :P
pi_106307893
Niet in de top 55 iig, i.t.t. België :')
pi_106307909
Ik weet niet of jullie beetje op de hoogte zijn, maar Amerika kan echt geen oorlog permitteren en al helemaal niet tegen Iran.

Rusland is ook geen land die je tegenover je wilt hebben. Ook al zullen ze niet mee vechten aan de frontlinie, ze zullen zich wel fungeren als back office van Iran. Iraanse soldaten kan je vergelijken met de Taliban die geen dood vrezen. Als zij dan ook nog eens wat snufjes van Rusland mee krijgen, dan moet je echt wegwezen.

Amerika zal hoogstens hier en daar wat Iraanse leiders vermoorden. Meer niet.
youtube --> iamclanhq :')
  maandag 2 januari 2012 @ 13:06:00 #172
306109 francoisdublanc
pi_106307914
j*zus, triest hoor :')
niet eens in de top 55.
  maandag 2 januari 2012 @ 13:09:25 #173
354945 dikkebroekzak
pi_106308039
quote:
Deze lijst is niet heilig. Zelfs experts hebben laten zien in staat te zijn grove fouten te maken, toen ook al tijdens WO 2 en de onderschatting, al dan niet in het begin, van Duitsland's kracht.

Daarnaast als je zelfs van die lijst uit gaat, nemen Rusland en China geen vernederende plekken 2 en 3 in. Dus combineer je die twee landen, heb je zonder twijfel een grootmacht waar niet mee te fucken valt. Die kunnen makkelijk hapklaar de VS in brokjes pletten.
― Albert Einstein
  maandag 2 januari 2012 @ 13:09:56 #174
306109 francoisdublanc
pi_106308059
Is het geen idee om een officieel Iran topic te maken?
  maandag 2 januari 2012 @ 13:21:15 #175
354945 dikkebroekzak
pi_106308477
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 13:09 schreef sonnyspek het volgende:
Is het geen idee om een officieel Iran topic te maken?
Hoezo? Waar precies moet het over gaan?
― Albert Einstein
  Moderator maandag 2 januari 2012 @ 13:26:20 #176
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_106308687
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 13:05 schreef Starphus het volgende:
Niet in de top 55 iig, i.t.t. België :')
dat zegt ook eigenlijk al genoeg over de betrouwbaarheid!

zelfs Libanon staat er tussen en die hebben gevechtshelikopters waarbij je de bommen zelf over boord moet gooien _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_106308851
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 13:26 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat zegt ook eigenlijk al genoeg over de betrouwbaarheid!

zelfs Libanon staat er tussen en die hebben gevechtshelikopters waarbij je de bommen zelf over boord moet gooien _O-
Ze denken vast dat Nederland een provincie van Duitsland is. :')
  maandag 2 januari 2012 @ 13:32:56 #178
306109 francoisdublanc
pi_106308939
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2012 13:21 schreef dikkebroekzak het volgende:

[..]

Hoezo? Waar precies moet het over gaan?
Vanwege de oplopende spanningen tussen Amerika en Iran.
  maandag 2 januari 2012 @ 13:42:27 #179
354945 dikkebroekzak
pi_106309349
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 13:32 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Vanwege de oplopende spanningen tussen Amerika en Iran.
Dat bestaat volgens mij sinds 1979 al met pieken en dalen. Echt zoveel meerwaarde qua nieuws zie ik het niet hebben.
― Albert Einstein
  maandag 2 januari 2012 @ 13:55:25 #180
306109 francoisdublanc
pi_106309862
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2012 13:42 schreef dikkebroekzak het volgende:

[..]

Dat bestaat volgens mij sinds 1979 al met pieken en dalen. Echt zoveel meerwaarde qua nieuws zie ik het niet hebben.
ah oke, was maar een suggestie ;)
pi_106311677
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 23:51 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

China kreeg anders ook wel een puik pak voor de rijsterbroek van Vietnam :D
Het was een aai van Vietnam, het was China die met de roede sloeg in Vietnam ;) :D
  maandag 2 januari 2012 @ 15:01:10 #182
181126 MouzurX
Misschien?
pi_106312225
quote:

[..]

Hoe kort duurde irak? 26 dagen?
Een oorlog is anders dan een bezetting.
En degene met de nieuwste snufjes blaast de onderliggende partij met gemak weg.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_106312332
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 14:45 schreef ReV66 het volgende:

[..]

Het was een aai van Vietnam, het was China die met de roede sloeg in Vietnam ;) :D
Waarop China rap met de staart tussen de rijstebeentjes terug naar China afdroop _O-
  maandag 2 januari 2012 @ 15:11:28 #184
354945 dikkebroekzak
pi_106312572
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 15:01 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Hoe kort duurde irak? 26 dagen?
Een oorlog is anders dan een bezetting.
En degene met de nieuwste snufjes blaast de onderliggende partij met gemak weg.
Uhhh nee. Dat was niet zomaar een bezetting. De Amerikanen hadden tot het einde toe grote delen van het land niet eens in handen. Daarbij werd echte oorlog gevoerd. De VS verloren meer dan 3500 manscappen na die zogenaamde 'overwinning'. Nog meer dan 40 000 raakten zwaargewond/verminkt. Meer doden vielen in het eerste jaar daarna dan in die eerste 26 dagen. Exacte cijfers kun je raadplegen op icasualties.org.

Er bleven kruisvuur, schietpartijen, en bomexplosies tot het bittere einde plaatsvinden. Dat noem ik noets een controle van een land wat een bezetting inhoudt. Wel hadden ze bepaalde gebieden onder controle.

Dat einde oorlog verklaring was propaganda van Bush. En niet de enige ook. :{
― Albert Einstein
  maandag 2 januari 2012 @ 15:12:56 #185
181126 MouzurX
Misschien?
pi_106312616
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2012 15:11 schreef dikkebroekzak het volgende:

[..]

Uhhh nee. Dat was niet zomaar een bezetting. De Amerikanen hadden tot het einde toe grote delen van het land niet eens in handen. Daarbij werd echte oorlog gevoerd. De VS verloren meer dan 3500 manscappen na die zogenaamde 'overwinning'. Nog meer dan 40 000 raakten zwaargewond/verminkt. Exacte cijfers kun je raadplegen op icasualties.org.

Er bleven kruisvuur, schietpartijen, en bomexplosies tot het bittere einde plaatsvinden. Dat noem ik noets een controle van een land wat een bezetting inhoudt. Wel hadden ze bepaalde gebieden onder controle.

Dat einde oorlog verklaring was propaganda van Bush. En niet de enige ook. :{
En wie zegt er dat je china onder controle moet hebben na een oorlog?
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  maandag 2 januari 2012 @ 15:19:15 #186
354945 dikkebroekzak
pi_106312823
quote:
7s.gif Op maandag 2 januari 2012 15:12 schreef MouzurX het volgende:

[..]

En wie zegt er dat je china onder controle moet hebben na een oorlog?
Punt is , je had het over een bezetting en geen oorlog in Irak. Dat is feitelijk niet juist.

Ik snap niet hoe je nu overschakelt naar China maar ook dat land zullen ze niet bezetten. En de oorlog gaat helemaal niet zo makkelijk als Irak, wat nog altijd geen overwinning is zelfs :') , maar liefst 100x zo niet 1000x moeilijker. Lees doden en verwonden.
― Albert Einstein
  maandag 2 januari 2012 @ 15:26:32 #187
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_106313062
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2012 12:42 schreef dikkebroekzak het volgende:

[..]

China en Rusland hebben ook ICBM's. Rusland zelfs tientallen.

En de protesten in China zullen meevallen. In de VS is het niet anders.
Weet ik, maar geen anti- ICBMs missiles (lasers :')_! )
En de Submarine technology van China is ook niet om bang van te worden. Ze maken te veel lawaai :P.

Naar schatting heeft China 5 subs met ballistic missiles. Alleen de vraag is of china ICBMs subs heeft met een range van >7000 km.

Maarja, daar komen we voorlopig niet achter en vraag me toch af wat de US nog allemaal heeft met hun xx miljard aan research costs per jaar :P.

[ Bericht 7% gewijzigd door Smoofie op 02-01-2012 15:42:58 ]
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_106313483
quote:
7s.gif Op maandag 2 januari 2012 15:04 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Waarop China rap met de staart tussen de rijstebeentjes terug naar China afdroop _O-
Met de staart van Vietnamstrijders _O- ,
China's strategische doel was bereikt ;)
pi_106316804
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 december 2011 16:35 schreef dikkebroekzak het volgende:

[..]

Als jij die propaganda gelooft verdien je het om in die kutlanden van de NAVO te wonen ^O^
Ik zou zeggen, verdiep je eens in wat er in irak gebeurd is. Google bijvoorbeeld eens op soenieten en sjiieten. Of op "islam" of "onthoofdingen". Je eyes zullen geopend worden.

Soms denk ik weleens, laat die bloeddorstige woestijnfanatici elkaar maar lekker afmaken.

Dat amerika de grote boosdoener is is echt een fabeltje.
pi_106319907
quote:

[..]

Deze post :')
Alsof een rechtstreekse invasie van China het enige of meest logische scenario is als er een conflict in of rond Iran ontstaat. :')

VS lopen militair gezien minimaal 30 jaar voor op China. denk je nou echt dat ze constant het Pentagon proberen te hacken omdat ze zelf over superieure technologie beschikken?
Er worden momenteel alleen al (crisis of geen crisis) 700 F-22's gebouwd. En dan te bedenken dat een F-16 al veruit superieur was aan een Su 27 _O-

Iran dreigt nu kennelijk met blokkade Straat van Hormuz, VS zullen dat nooit accepteren vanwege hun oliebelangen in die regio. Als Iran dat doet liggen er morgen 12 vliegdekschepen in de regio. wat wil jouw almachtige China daar tegenover zetten dan? :)
Ze hebben niet eens 1 vliegdekschip laat staan 12 :X . Nee zet jij je centjes nou maar lekker op China :W
Groetjes, Ezio.
  Moderator maandag 2 januari 2012 @ 18:25:41 #191
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_106320204
de laatste (van 187 totaal :'( ) F22 kwam net vorige maand uit de fabriek rollen :P
pi_106320397
Dat zijn er dan exact 186 meer dan die T-50 PAK-FA fighter waar Rusland constant over opschept.
Groetjes, Ezio.
  Moderator maandag 2 januari 2012 @ 18:32:26 #193
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_106320494
true maar dat ene toestel kan de hele NAVO aan als je de verhalen moet geloven!

zaak is om het op de grond te vernietigen ten tijde van oorlog, liefst als ze de banden verwisselen
pi_106320970
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 18:32 schreef sp3c het volgende:
true maar dat ene toestel kan de hele NAVO aan als je de verhalen moet geloven!

zaak is om het op de grond te vernietigen ten tijde van oorlog, liefst als ze de banden verwisselen
Schijnen wel de enige toestellen te zijn die superieur zijn aan het S-300 afweersysteem dat Rusland mogelijk aan Iran verkoopt of al heeft verkocht.
Probleem is dat het propaganda is van allebei de fronten dus je weet simpelweg niet wat nou waar is. Die Amerikanen betitelen Iran als extremistische schurkenstaat terwijl zij zelf de afgelopen 50 jaar eigenlijk altijd de agressor waren. Vaak nog op basis van valse gegevens ook zoals bijvoorbeeld in Irak.

Iran gedraagt zich tegelijkertijd ook belachelijk door publiekelijk constant allerlei dreigementen aan het westen of de VS te uiten.

Nu dit weer:

quote:
Eerder vandaag zou Iran ook succesvolle tests hebben uitgevoerd met nieuwe middellange afstandsraketten tijdens oorlogsoefeningen bij de strategische Straat van Hormuz. Iran dreigt deze belangrijke olieroute te blokkeren als de EU kiest voor een oliembargo tegen Iran. Een zesde van de tankers uit olieproducerende landen varen door deze passage. De Vijfde Amerikaanse Vloot, gestationeerd in Bahrein heeft bij monde van een woordvoerder al laten weten een blokkade niet te accepteren.

http://nos.nl/l/tcm:5-1144406/

Groetjes, Ezio.
  maandag 2 januari 2012 @ 18:55:25 #195
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_106321470
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 18:25 schreef sp3c het volgende:
de laatste (van 187 totaal :'( ) F22 kwam net vorige maand uit de fabriek rollen :P
Er is een optie tot meer ofc :P. Maar atm hebben ze geen geld.
China zal binnenkort 1 carrier krijgen. Maar dat is een oude van Rusland. En geen Supercarrier a lá nimitz class. Eerdags komen de nieuwe Amphibious Assault carriers en supercarriers. F-35 staat nog geplanned voor Air Force en Navy.

China zal denk ik al de grootste moeite hebben met Japan en Z-Korea.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_106321850
quote:
7s.gif Op maandag 2 januari 2012 18:55 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Er is een optie tot meer ofc :P. Maar atm hebben ze geen geld.
China zal binnenkort 1 carrier krijgen. Maar dat is een oude van Rusland. En geen Supercarrier a lá nimitz class. Eerdags komen de nieuwe Amphibious Assault carriers en supercarriers. F-35 staat nog geplanned voor Air Force en Navy.

China zal denk ik al de grootste moeite hebben met Japan en Z-Korea.
In de jaren 30 was er ook een enorme crisis in de VS en nauwelijks defensiebudget. Zo'n nieuw conflict is wellicht net de boost die de economie daar nodig heeft.
Groetjes, Ezio.
pi_106329979
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 18:43 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Schijnen wel de enige toestellen te zijn die superieur zijn aan het S-300 afweersysteem dat Rusland mogelijk aan Iran verkoopt of al heeft verkocht.
Probleem is dat het propaganda is van allebei de fronten dus je weet simpelweg niet wat nou waar is. Die Amerikanen betitelen Iran als extremistische schurkenstaat terwijl zij zelf de afgelopen 50 jaar eigenlijk altijd de agressor waren. Vaak nog op basis van valse gegevens ook zoals bijvoorbeeld in Irak.

Iran gedraagt zich tegelijkertijd ook belachelijk door publiekelijk constant allerlei dreigementen aan het westen of de VS te uiten.

Nu dit weer:

[..]

Israel had met de F15 en F16 geen moeite met de Syrische S-300, dus och dat doet de VS zonder moeite.

De S-400 wellicht wel maar een groot deel van de wetenschappers uit Rusland die werkten aan de ontwikkeling daarvan, wonen nu in het Westen.
  Moderator maandag 2 januari 2012 @ 21:40:55 #198
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_106330245
ik zou geen plannen maken op basis van de prestaties van wapensystemen in handen Syrische militairen
pi_106330519
Het verhaal was dat er Russen achter de knoppen zaten.
Israel heeft ook een eigen S-300 dus dan weten ze wel hoe en wat neem ik aan.
pi_106330616
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2012 21:34 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Israel had met de F15 en F16 geen moeite met de Syrische S-300, dus och dat doet de VS zonder moeite.

De S-400 wellicht wel maar een groot deel van de wetenschappers uit Rusland die werkten aan de ontwikkeling daarvan, wonen nu in het Westen.
Volkomen onzin. Dit heb je allemaal zelf bedacht.

De S300 is ongetest, maar kan rekenen op een beduchte reputatie. Er is geen enkel Westerse natie die het aangedurft heeft een S300 batterij op de proef te stellen.

Wat je over de S400 uitkraamt in evengoed onzin. Deze bèta-systemen zijn nog in ontwikkeling.
  Moderator maandag 2 januari 2012 @ 21:51:49 #201
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_106330761
dat heeft niets met durf te maken, Westerse landen zijn die systemen simpelweg nog niet tegengekomen en ik geloof niet dat er invasies op de lange baan zijn geschoven vanwege de aanwezigheid van die systemen :')
pi_106330781
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 21:46 schreef WammesWaggel het volgende:
Israel heeft ook een eigen S-300 dus dan weten ze wel hoe en wat neem ik aan.
Ook dat is niet waar.
pi_106330817
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 17:03 schreef o2011 het volgende:
Google bijvoorbeeld eens op "islam" of "onthoofdingen". Je eyes zullen geopend worden.
:') Google eens op Mexico en onthoofdingen... je "eyes" zullen geopend worden. :')__!

quote:
Soms denk ik weleens, laat die bloeddorstige woestijnfanatici elkaar maar lekker afmaken.
Omdat je zelf een extremist bent en wanneer je hen ziet herken je jezelf.

quote:
Dat amerika de grote boosdoener is is echt een fabeltje.
Dat is geen fabeltje. Lees maar het boek "Schurkenstaat" van William Blum. De Amerikanen hebben niet alleen in islamitische landen huisgehouden, maar ook in Zuid-Amerika, Oost-Azië, Zuid-Europa etc. Lees het boek, want je bent onwetend en zit hoogstens andere onwetenden te misleiden, maar ik weet wel beter.
pi_106330843
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 21:49 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Volkomen onzin. Dit heb je allemaal zelf bedacht.

De S300 is ongetest, maar kan rekenen op een beduchte reputatie. Er is geen enkel Westerse natie die het aangedurft heeft een S300 batterij op de proef te stellen.

Wat je over de S400 uitkraamt in evengoed onzin. Deze bèta-systemen zijn nog in ontwikkeling.
Waarom lieg jij?
pi_106330846
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 21:51 schreef sp3c het volgende:
dat heeft niets met durf te maken, Westerse landen zijn die systemen simpelweg nog niet tegengekomen en ik geloof niet dat er invasies op de lange baan zijn geschoven vanwege de aanwezigheid van die systemen :')
De S-300 wapensystemen zijn berucht en maken een betouwbare en accurate indruk. In Westerse militaire kringen algemeen bekend.
pi_106330880
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 21:52 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Ook dat is niet waar.
Jawel, gekocht van Kroatie.
pi_106330972
quote:
10s.gif Op maandag 2 januari 2012 21:53 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Jawel, gekocht van Kroatie.
Die beweren ook dat ze naar Iran zijn gegaan. Onduidelijk, maar Israël lijkt me onwaar.
pi_106331071
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 21:55 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Die beweren ook dat ze naar Iran zijn gegaan. Onduidelijk, maar Israël lijkt me onwaar.
Of naar de VS, maar volgens mij was dat ding nooit afgebouwd en daarom uiteraard niet operationeel
pi_106331154
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 21:55 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Iran lijkt mij niet zo logisch, maar Israel wel.
Kroatie had het Westen toen hard nodig en de VS had na die aanslag op die kerel van de CIA in Bosnie net Iran uit de regio verbannen.
Israel had net de intel en wapens die Kroatie nodig had, de Serven trouwens ook, Tel Aviv is altijd de eindbaas.
pi_106331219
Dan lees ik wel over een bizar grote order van de Saudi's van de doorontwikkelde S400 variant. Die de Russen ook graag wilden leveren, maar onder druk van de VS is vertraagd (weet iemand waarom?).
Meest opvallend is dat de Russen dan wel aan SA willen leveren, maar de betaalde order van Iran tegenhouden. Wie is hier nou de bondgenoot? Trek je conclusie.

En in Zuid-Korea werken de Russische ingenieurs samen met Thales (jawel) aan een eigen, lokale variant.
pi_106331543
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 22:00 schreef Chooselife het volgende:
Dan lees ik wel over een bizar grote order van de Saudi's van de doorontwikkelde S400 variant. Die de Russen ook graag wilden leveren, maar onder druk van de VS is vertraagd (weet iemand waarom?).

Zelfde reden waarom ze ook niet de beste F-15's kregen en die niet overal mochten stationeren: omdat ze anders een gevaar voor Israel zouden zijn.
pi_106332867
De sancties van VS tegen Iran zijn gewoon uitlokking. Geschiedenis lijkt zich wederom te herhalen.
.. was in use.
pi_106335052
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 22:33 schreef Snowfish het volgende:
De sancties van VS tegen Iran zijn gewoon uitlokking. Geschiedenis lijkt zich wederom te herhalen.
Die sancties zijn nou niet bepaald uit de lucht komen vallen ook he. Wat als dat extremistische bewind in Teheran besluit kernwapens te gebruiken tegen Israël? Het huidige bewind daar zijn zonen van Ruhollah Khomeini die meerdere malen gedreigd heeft Israël van de aardbodem te zullen vegen.

Geruststellende gedachte dat ze dan nu beweren aan een kernbom te werken......
Groetjes, Ezio.
pi_106335328
"wat als, wat als" zo dacht Hitler ook. Het is duidelijk dat je eenzijdig bent geinformeerd. het is ook duidelijk dat Amerika doelbewust aanstuurt op conflict met Iran. En niemand is daar bij gebaat, Israel ook niet.

Verder zijn er meer landen met bedenkelijke regimes die ook kernwapens bezitten, gesteund door het Westen.
.. was in use.
pi_106335445
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 22:06 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Zelfde reden waarom ze ook niet de beste F-15's kregen en die niet overal mochten stationeren: omdat ze anders een gevaar voor Israel zouden zijn.
Alsof die gasten ook maar een kans maken tegen Israël, het is al een wonder als ze kunnen opstijgen :')
  maandag 2 januari 2012 @ 23:20:31 #216
354945 dikkebroekzak
pi_106335613
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 23:11 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Die sancties zijn nou niet bepaald uit de lucht komen vallen ook he. Wat als dat extremistische bewind in Teheran besluit kernwapens te gebruiken tegen Israël? Het huidige bewind daar zijn zonen van Ruhollah Khomeini die meerdere malen gedreigd heeft Israël van de aardbodem te zullen vegen.

Geruststellende gedachte dat ze dan nu beweren aan een kernbom te werken......
Zolang de mens bestaat zullen we nooit die kans op gevaar 100% volledig uitsluiten.

Ben je toevallig ook voorstander van mensen preventief opsluiten omdat ze een misdrijf kunnen plegen?

Daarbij komt dat ieder land recht heeft op een eigen nucleair programma. Zelfs India en Pakistan werken hieraan al scheen de tijd van kernwapen-proliferatie voorbij te zijn. Iran is niet anders hierin.
― Albert Einstein
  maandag 2 januari 2012 @ 23:22:02 #217
354945 dikkebroekzak
pi_106335704
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 23:17 schreef Doler12 het volgende:

[..]

Alsof die gasten ook maar een kans maken tegen Israël, het is al een wonder als ze kunnen opstijgen :')
Over welk land heb je het precies?
― Albert Einstein
pi_106335866
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 23:15 schreef Snowfish het volgende:
"wat als, wat als" zo dacht Hitler ook. Het is duidelijk dat je eenzijdig bent geinformeerd. het is ook duidelijk dat Amerika doelbewust aanstuurt op conflict met Iran. En niemand is daar bij gebaat, Israel ook niet.

Verder zijn er meer landen met bedenkelijke regimes die ook kernwapens bezitten, gesteund door het Westen.
Precies.
Alleen die landen zijn niet extreem antiwesters georiënteerd.

En natuurlijk is Amerika alleen bezig met eigen belangen verdedigen. Geef ze eens ongelijk.
Groetjes, Ezio.
pi_106335888
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2012 23:22 schreef dikkebroekzak het volgende:

[..]

Over welk land heb je het precies?
Saudi Arabië natuurlijk, ging over die f-15 die ze gekocht hadden.
pi_106336002
quote:
7s.gif Op maandag 2 januari 2012 23:24 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Precies.
Alleen die landen dreigen zijn niet extreem antiwesters georiënteerd.

En natuurlijk is Amerika alleen bezig met eigen belangen verdedigen. Geef ze eens ongelijk.
Amerika is al zolang aan het trollen in het Midden-oosten. Natuurlijk zal Iran Anti-westerse sentimenten krijgen. Ik geef Iran in die zin gelijk dat zij Amerika als dreiging zien want dat zijn zij ook. Irak en de zg "wmd's" (history repeating again), japan (begin ook met sancties tot japan het zat was), vietnam, teveel om optenoemen.
.. was in use.
  maandag 2 januari 2012 @ 23:30:32 #221
354945 dikkebroekzak
pi_106336149
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 23:27 schreef Snowfish het volgende:

[..]

Amerika is al zolang aan het trollen in het Midden-oosten. Natuurlijk zal Iran Anti-westerse sentimenten krijgen. Ik geef Iran in die zin gelijk dat zij Amerika als dreiging zien want dat zijn zij ook.
Om dit punt, zeg maar, een beetje harder te doen aankomen, hoeveel buitenlandse oorlogen met invasie heeft Iran begonnen de laatste 100 jaar? In vergelijking met de VS?
― Albert Einstein
pi_106336241
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2012 23:30 schreef dikkebroekzak het volgende:

[..]

Om dit punt, zeg maar, een beetje harder te doen aankomen, hoeveel buitenlandse oorlogen met invasie heeft Iran begonnen de laatste 100 jaar? In vergelijking met de VS?
Ik kan mij er zo gauw geen bedenken. Maar ik ben ook niet zo'n super-anthausiaste volger van al die conflicten hoor. Ik bekijk een kleine greep uit de geschiedenis en dat is voor mij voldoende. Vind het maar niks.
.. was in use.
pi_106336441
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 23:27 schreef Snowfish het volgende:

[..]

Amerika is al zolang aan het trollen in het Midden-oosten. Natuurlijk zal Iran Anti-westerse sentimenten krijgen. Ik geef Iran in die zin gelijk dat zij Amerika als dreiging zien want dat zijn zij ook.
Ik heb de VS anders nog niet horen zeggen dat ze Iran van de kaart willen vegen. En die antiwesterse sentimenten hadden ze al. Omdat er een paar van die paardenlullen met sluiers op aan de macht zijn die niet vanuit ratio regeren maar vanuit een of andere verknipte religie.

Dat de VS en Iran elkaar niet moeten gaat reeds terug naar de jaren 80 (Irak-Iranoorlog)
Groetjes, Ezio.
  maandag 2 januari 2012 @ 23:49:23 #224
354945 dikkebroekzak
pi_106337283
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 23:35 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Ik heb de VS anders nog niet horen zeggen dat ze Iran van de kaart willen vegen. En die antiwesterse sentimenten hadden ze al. Omdat er een paar van die paardenlullen met sluiers op aan de macht zijn die niet vanuit ratio regeren maar vanuit een of andere verknipte religie.

Dat de VS en Iran elkaar niet moeten gaat reeds terug naar de jaren 80 (Irak-Iranoorlog)
Amerikaanse militairen zeggen van die dingen al vaker hoor en zelfs nog velemaal erger. Dingen over hoe die grotbewoners weer onder de zandbak zullen liggen liggen e.d. Ik hoef het niet hier neer te plempen.

Er was recentelijk (nou ja ergens in de laatste 4 jaar of zo) ophef ontstaan, ook in Nederland, toen een paar Amerikaanse militairen iets erg ongepasts zeiden over de bevolking in Irak. Ik kan mij het incident niet meer precies herinneren maar het zal vast op google nog staan ^O^

Daarnaast bezoek ik af en toe Amerikaanse militaire fora en chatsites, dus ik weet wat voor racisme en haat er allemaal voorbij komt.

Omdat er geen officiele statement komt van de Amerikaanse overheid wat dit betreft betekent niet dat het niet gebeurt. Of dat de Amerikanen daaraan denken.

Volgens mij doe je als militair gewoon alles wat je bevelhebbers jou opdragen. En veel van die higher-in-charge Amerikanen deugen niet eens.
― Albert Einstein
pi_106338414
quote:

[..]

Ik zou niet meer reageren omdat mijn feitenkennis niet toereikend is. Maar had het Westen er geen hand in het sabboteren van verkiezingen in Iran. Ergens in de vorige eeuw. Ergens in de jaren 50 en iets met Mossadegh als ik zijn naam al goed schirjf?

Stel je eens voor dat zoiets in Amerika zou gebeuren. Of betrek het in de huidige tijd. En wat zou de reactie van Amerika zijn als bijv. Chavez een onbemande drone-vliegtuig op verkenning door Amerika zou sturen. En het stortte neer ?

Het conflict met Iran komt er helaas. De tekenen zijn er en het is de geschiedenis dat zich herhaalt. Ik vind het ronduit verachterlijk dat niet de ongeschoolde soldaat hiervan gaat profiteren. Die worden namelijk de dood ingestuurd. Maar weer de corporaties zoals altijd.
.. was in use.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 00:23:46 #226
354945 dikkebroekzak
pi_106338840
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 00:11 schreef Snowfish het volgende:

[..]

Ik zou niet meer reageren omdat mijn feitenkennis niet toereikend is. Maar had het Westen er geen hand in het sabboteren van verkiezingen in Iran. Ergens in de vorige eeuw. Ergens in de jaren 50 en iets met Mossadegh als ik zijn naam al goed schirjf?

Stel je eens voor dat zoiets in Amerika zou gebeuren. Of betrek het in de huidige tijd. En wat zou de reactie van Amerika zijn als bijv. Chavez een onbemande drone-vliegtuig op verkenning door Amerika zou sturen. En het stortte neer ?

Het conflict met Iran komt er helaas. De tekenen zijn er en het is de geschiedenis dat zich herhaalt. Ik vind het ronduit verachterlijk dat niet de ongeschoolde soldaat hiervan gaat profiteren. Die worden namelijk de dood ingestuurd. Maar weer de corporaties zoals altijd.
De toenmalige Sjah werd deels aangesteld door de Amerikanen en actief gesteund al wilden het Iraans volk dat zelf niet eens.

En men is altijd bereid om over lijken te gaan als het maar zich uitkomt.

En vooral Amerika heeft al vaker boter op zijn hoofd gehad.
― Albert Einstein
  dinsdag 3 januari 2012 @ 00:50:14 #227
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_106339690
quote:

Jij hebt duidelijk kaas gegeten van de geschiedenis in het Midden-Oosten. De anti-VS sentimenten gaan terug naar het jaar 1953 toen de VS middels een coup de toen democratisch gekozen premier van Iran (Mossadegh) afzetten. De revolutie in 1979 was hier een gevolg van, volkomen rechtvaardig overigens.
pi_106340379
De aanloop lijkt ook veel op de wereldwijde hype rond Irak en de weapons of mass destruction, niet zo heel lang geleden. De media draait op volle toeren met nagatieve berichten over 'de oppositie' en iedereen wordt bang gemaakt. Ook onze volksvertegenwoordigers. En werken deze laatsten nou voor het volk of voor corporatieve belangen. Dat is mij nooit helemaal duidelijk.
.. was in use.
pi_106340706
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 00:50 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Jij hebt duidelijk kaas gegeten van de geschiedenis in het Midden-Oosten. De anti-VS sentimenten gaan terug naar het jaar 1953 toen de VS middels een coup de toen democratisch gekozen premier van Iran (Mossadegh) afzetten. De revolutie in 1979 was hier een gevolg van, volkomen rechtvaardig overigens.
Ik had het over antiwesterse sentimenten. Die gaan terug tot de Tweede Wereld Oorlog. Iran dat zich zogenaamd neutraal opstelde maar ondertussen reden de helft van de Duitse tanks wel op Iraanse olie.
Sjah Reza Pahlavi weigerde ook gebruik van de Trans-Iraanse Spoorweg door de geallieerden.
In '41 resulteerde dat in een invasie en bezetting van Brits-Sovjetse troepen.

De separatisten die nu de macht hebben in Iran zijn destijds gesteund door de Sovjets. Vandaar die wederzijdse loyaliteit.

Het blijft hoe dan ook niet meer dan een amusant toneelstuk in de media. Die ons stap voor stap klaarstoomt voor een volgende 'legitieme' oorlog.
Wat dat betreft zal Amerika ook nooit leren.
Groetjes, Ezio.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 01:53:12 #230
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_106341284
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 00:50 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Die revolutie was niet geslaagd. Khomeini heeft nl. de revolutionisten bedrogen en zelf de macht overgenomen en een Sharia ingevoerd.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_106343473
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 21:52 schreef Brussel het volgende:

[..]

:') Google eens op Mexico en onthoofdingen... je "eyes" zullen geopend worden. :')__!
Eens, de islam is net zo erg als die mexicaanse horrordrugskartels .
[..]

quote:
Dat is geen fabeltje. Lees maar het boek "Schurkenstaat" van William Blum. De Amerikanen hebben niet alleen in islamitische landen huisgehouden, maar ook in Zuid-Amerika, Oost-Azië, Zuid-Europa etc. Lees het boek, want je bent onwetend en zit hoogstens andere onwetenden te misleiden, maar ik weet wel beter.
Jaja het verleden. En wat dacht je van de nederlandse slavernij dan, nederland is de ultieme schurkenstaat toch? Maar nu weer even terug naar het fabeltje dat amerika de meeste doden in irak veroorzaakt heeft.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 09:54:13 #232
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_106345067
quote:

[..]

Er is dan ook verschil tussen een ingewikkelde oorlog tegen niet officiele legers en waarbij je ook nog de burgerbevolking de vriend moet houden en een gewone oorlog waar de VS bruut. dom en lomp bezig mag. Bij dat laatste hebben ze absoluut de mogelijkheid om een allesvernietigende aanval te doen.
  Moderator dinsdag 3 januari 2012 @ 10:25:45 #233
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_106345677
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 21:53 schreef Chooselife het volgende:

[..]

De S-300 wapensystemen zijn berucht en maken een betouwbare en accurate indruk. In Westerse militaire kringen algemeen bekend.
mwoch ...

bovendien veranderd dat niet echt iets aan wat ik zei
pi_106386916
Amerika heeft genoeg middelen om dit conflict op te lossen en ook andere middelen.Als iran toegeeft een atoomprogamma heeft (wat nu het geval is met een kerncentrale) en deze afval gebruiken om kernwapens te maken dan kan de president van Amerika gewoon 200 dagen zijn gang gaan in Iran. En dat zijn er genoeg(200 dagen)en de rest heeft er totaal geen belangen bij dat Iran van deze leiders wordt ontnomen. Er wordt in binnenkamerpolitiek met de andere grootmachten een deal gemaakt net als in 1945 met de Russen en 1972 met China gebeurde na deze oorlogen van Amerika worden de kruimels verdeelt.

Met de huidige satelieten kan plutonium excact getraceerd en gevolgd worden,en als deze massa vernietiging worden afgevuurt met een radio actieve lading door div activatie rakken in het Amerikaanse marine defence progamma worden weg gevaagdt mbv onderschepping van deze rakketen.
Er circuleren zoveel satelieten in de stratosfeer die alles op sporen maar dat hoeven wij niet allemaal te weten maar Amerika weet excact wat er in de wereld gebeurt met plutonium en uranium dus ze weten ook hoeveel dreiging er van Iran serieus genomen moet worden en eventueel vergeld en uitgevoerd moeten worden.
Het zijn geen kleine kinderen die Amerikanen en doen toch waar ze zin in hebben.
allesbeterweter
pi_106387025
quote:
7s.gif Op woensdag 4 januari 2012 09:30 schreef allesbeterweter het volgende:
Amerika heeft genoeg middelen om dit conflict op te lossen en ook andere middelen.Als iran toegeeft een atoomprogamma heeft (wat nu het geval is met een kerncentrale) en deze afval gebruiken om kernwapens te maken dan kan de president van Amerika gewoon 200 dagen zijn gang gaan in Iran. En dat zijn er genoeg(200 dagen)en de rest heeft er totaal geen belangen bij dat Iran van deze leiders wordt ontnomen. Er wordt in binnenkamerpolitiek met de andere grootmachten een deal gemaakt net als in 1945 met de Russen en 1972 met China gebeurde na deze oorlogen van Amerika worden de kruimels verdeelt.

Met de huidige satelieten kan plutonium excact getraceerd en gevolgd worden,en als deze massa vernietiging worden afgevuurt met een radio actieve lading door div activatie rakken in het Amerikaanse marine defence progamma worden weg gevaagdt mbv onderschepping van deze rakketen.
Er circuleren zoveel satelieten in de stratosfeer die alles op sporen maar dat hoeven wij niet allemaal te weten maar Amerika weet excact wat er in de wereld gebeurt met plutonium en uranium dus ze weten ook hoeveel dreiging er van Iran serieus genomen moet worden en eventueel vergeld en uitgevoerd moeten worden.
Het zijn geen kleine kinderen die Amerikanen en doen toch waar ze zin in hebben.
Het zijn geen kinderen nee. Het zijn pubers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')