quote:Op zondag 1 januari 2012 04:07 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Lol wat een stomheid hier.
Het Westen bestond niet eens zonder de arbeid en investeringen van China, of ze bestonden wel maar ze waren derde wereld.
En dat China en Rusland het niet zonder de tegenpartij aan kunnen, geldt zeker niet andersom_______!
Het antwoord daarop staat al op pagina 1. Je hebt niet goed gelezen.quote:Op zondag 1 januari 2012 10:13 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed mijn eenvoudige vraag welk belang er is voor zowel China als Rusland om zich in een allesvernietigende wereldoorlog te storten wordt simpelweg ontweken en in plaats daarvan krijgen we nog meer rare gedachtenspinsels te lezen.
Dus nogmaals meneer dikkebroekzak
Welk belang dient het van Rusland en China dat ze zichzelf in een allesvernietigende wereldoorlog storten.
Dus meteen al de olie en gaskranen vanuit, door en langs Rusland dicht. En alle producten uit China stopzetten. Red het maar zelf.quote:Op zondag 1 januari 2012 16:02 schreef Smoofie het volgende:
[..]_____________________!
Het westen kan prima zonder china en rusland. Hebben ze volgens mij jarenlang gedaan, dus weet niet waar jij het over hebt gast
/
Precies. Denk aan de tijden van de Sjah (die pro-Westers was).quote:Op zondag 1 januari 2012 18:01 schreef valek het volgende:
Volgens mij is Iran een prachtig land. Ben er nooit geweest, maar dat denk ik gewoon. Maar dat Islamitisch tuig daar moet heel snel weg en er moet gezorgd worden dat daar Democratie komt.
Het zal zeker een allesvernietigende oorlog worden als het een confrontatie wordt tussen de door jou genoemde grootmachten. Ze zijn namelijk in het bezit van kernwapens en dat zal een oorlog met alleen maar verliezers opleveren.quote:Op zondag 1 januari 2012 18:00 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Het antwoord daarop staat al op pagina 1. Je hebt niet goed gelezen.
Rusland heeft natuurlijk belangen. Het is hun buurland, als de VS zich daar huishouden, hebben ze een voetsteun gekregen in die regio, en hebben een baan vrij gekregen tot meerdere olie- en gas reserves in de Caucasus regio. Daarnaast hebben ze de olie in Iran zelf te pakken natuurlijk. Waardoor de waarde van Russische grondmaterialen daalt.
Nog daarbovenop, is het een grote machtsstrijd. De VS bevindt zich al, zij het in mindere mate, de hele wereld om, en straks Iran ook dus. Dat pikken de Russen niet, de VS krijgen dan een soort machtsoverwicht.
En fin, je punt over een alles vernietigende oorlog slaat ook nergens op. Want als iedereen dat dacht zouden er nooit oorlogen ontstaan. Tuurlijk ziet Rusland het niet als alles vernietigend, zij denken juist dat ze goede kans maken om te winnen en ze komen op voor de belangen van hun buurland en bondgenoot om de aggressor weg te krijgen.De VS denken ook niet, neem ik aan, dat ze altijd overal zullen zegevieren.
quote:Op zondag 1 januari 2012 18:05 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Dus meteen al de olie en gaskranen vanuit, door en langs Rusland dicht. En alle producten uit China stopzetten. Red het maar zelf.
En o, geniet wel van de komende 3 maanden winter!
Jij zei dat we zonder hun derde wereld warenquote:Op zondag 1 januari 2012 18:05 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Dus meteen al de olie en gaskranen vanuit, door en langs Rusland dicht. En alle producten uit China stopzetten. Red het maar zelf.
ik ben blij dat je geen politicus bent. Waar haal je deze wijsheid vandaan? Dat Rusland niet de kant van China zal kiezen? Bron?quote:Op zondag 1 januari 2012 18:18 schreef Smoofie het volgende:
[..]
[..]
Jij zei dat we zonder hun derde wereld waren. We hebben jarenlang zonder hun geleefd post WW II. Ook kunnen wij alles zelf maken, al is het dan wel duurder en niet zomaar ff gedaan. China is meer afhankelijk van ons. Gas is een probleem voor Europa ja. Maar mocht het zo ver komen zal Rusland echt niet de kant van China kiezen .
Huidige economische en politieke relaties.quote:Op zondag 1 januari 2012 18:32 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
ik ben blij dat je geen politicus bent. Waar haal je deze wijsheid vandaan? Dat Rusland niet de kant van China zal kiezen? Bron?
Ja want toen Rusland Georgie binnenviel of de VS Irak gingen ze meteen met kernwapens strooienquote:Op zondag 1 januari 2012 18:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het zal zeker een allesvernietigende oorlog worden als het een confrontatie wordt tussen de door jou genoemde grootmachten. Ze zijn namelijk in het bezit van kernwapens en dat zal een oorlog met alleen maar verliezers opleveren.
Daar hebben zowel China als Rusland weinig trek ik. De VS mag dan wel verzwakt zijn, Het is nog steeds een tot de tanden bewapende kernmacht. Daar maak je geen ruzie mee.
Goede bronquote:Op zondag 1 januari 2012 18:33 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Huidige economische en politieke relaties.
Jij hebt het hier over een treffen tussen verschillende kernmachten. Niet over een kernmacht tegen een of ander irrelevant staatje.quote:Op zondag 1 januari 2012 18:36 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Ja want toen Rusland Georgie binnenviel of de VS Irak gingen ze meteen met kernwapens strooien
Niet alle oorlogen, zeker niet de huidige, maken gebruik van kernwapens. De wereldlanden vooral de voormalige grote machtsblokken zullen daar terughoudend mee omspringen.
Jezelf in lezen in World Events kan geen kwaad.
Jij verbaast mij.quote:Op zondag 1 januari 2012 18:38 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Goede bronJe verbaast me steeds met je schitterende politieke en wereldkennis.
lolquote:
Iran bestaat volgens de website van de CIA voor 99% uit Islamieten.quote:Op zondag 1 januari 2012 18:01 schreef valek het volgende:
Volgens mij is Iran een prachtig land. Ben er nooit geweest, maar dat denk ik gewoon. Maar dat Islamitisch tuig daar moet heel snel weg en er moet gezorgd worden dat daar Democratie komt.
B-52quote:Op zondag 1 januari 2012 20:46 schreef Brussel het volgende:
[..]
Iran bestaat volgens de website van de CIA voor 99% uit Islamieten.
[ afbeelding ]
Democratisch tuig.
quote:Op zondag 1 januari 2012 20:46 schreef Brussel het volgende:
[..]
Iran bestaat volgens de website van de CIA voor 99% uit Islamieten.
[ afbeelding ]
Democratisch tuig.
Wat kan het India nou weer schelen als Pakistan een Indische grenspost aanvalt?quote:Op zondag 1 januari 2012 04:42 schreef sp3c het volgende:
dat is toch ook zo??
als Pakistan in een grensdispuut een Indische grenspost aanvalt dan is er geen enkele regel binnen het internationale oorlogsrecht dat India verbied naar Karachi door te stoten
quote:Op zondag 1 januari 2012 14:03 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
China
Als er nou een HOAX is in de wereld is het dat land wel. Met hun zogenaamde economische groei van tientallen procenten per jaar.
En ook hier een militaire achterstand van ca 30 jaar.
Uncle Sam zal elke vorm van agressiviteit door die rijsvreters met gelijke munt terugbetalen.
Anyway China + Rusland vs USA- GB + EU =Rusland en China.
Al heeft niemand financieel baat bij zo'n oorlog omdat ze elkaars grootste klanten zijn. Gaat dus never nooit gebeuren. En zeker niet voor zoiets onbenulligs als Iran.
Ehuh, ik weet niet hoor maar de USA bombardeert china helemaal kapot. Wat wilt china doen? De bevolking, die helemaal niet in 1 lijn achter de regering staat, in bootjes langs de amerikaanse vloten naar amerika toe sturen ?quote:Op zondag 1 januari 2012 23:28 schreef ReV66 het volgende:
[..]![]()
Als er 1 land een HOAX is, dan is het USA wel met hun prachtige war for oil, guantanamo bay, doodstraf en wapenwet.
China's collega '' rijstvreters'' in Vietnam had toendertijd die bolle Uncle Sam en zijn Amerika wel onverwacht lekker in zijn kont geneukt.
USA moet er niet aan denken dat ze het aan de stok krijgen met China, laat staan samen met Rusland, zowel in financieel als militair opzicht.
China kreeg anders ook wel een puik pak voor de rijsterbroek van Vietnamquote:Op zondag 1 januari 2012 23:28 schreef ReV66 het volgende:
[..]![]()
Als er 1 land een HOAX is, dan is het USA wel met hun prachtige war for oil, guantanamo bay, doodstraf en wapenwet.
China's collega '' rijstvreters'' in Vietnam had toendertijd die bolle Uncle Sam en zijn Amerika wel onverwacht lekker in zijn kont geneukt.
USA moet er niet aan denken dat ze het aan de stok krijgen met China, laat staan samen met Rusland, zowel in financieel als militair opzicht.
Weet je voor wie de Chinezen 90% van hun spullen maken? Niet voor hun eigen volk, die kunnen gadgets en luxe-artikelen namelijk helemaal niet veroorloven.quote:Op zondag 1 januari 2012 23:28 schreef ReV66 het volgende:
[..]![]()
En welk belang zou Rusland daar dan bij hebben? Die grote gas en oliemagnaten zijn juist de mensen die Poetin aan de macht houden . Die zijn echt not amused als Poetin de gas geldkraan opeens dichtdraait vanwege een of ander 'ver van hun bed' kutconflict tussen de VS en het Iran.quote:Op zondag 1 januari 2012 18:05 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Scherp.quote:Op zondag 1 januari 2012 22:20 schreef Asgard het volgende:
[..]
Wat kan het India nou weer schelen als Pakistan een Indische grenspost aanvalt?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |